eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2.1هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
86 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
لینک ثبت نام كلاس هاي ترم دوم استادبروجردي 👇 ‏ https://emamraoof.com/store باتشکر ‏‎🌐 «واحدپشتیبانی ثبت‌نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌‌السلام»
🔆 *دعای صبحگاهی روز دوشنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34993
💠 *«اصول پرورش فضائل اخلاقی در فرزندان برمبنای سیره تربیتی حضرت زهرا علیهاالسلام»۹* 🔶 ج) اصول ناظر به عمل تربیتی 🔸 *۳. مراقبت و نظارت* ❇️ پرورش فضائل در فرزندان مانند رشد و پرورش نهالی است که به مراقبت نیاز دارد. مراقبت و نظارت در دوران پرورش فضائل اخلاقی کودک ضروری است؛ یعنی از هنگامی که نطفه فرزند بسته می‌شود تا وقتی که به بلوغ و رشد می‌رسد. 🔷 انسان ازیک سو، همواره تحت تأثیر عوامل محیطی است و از سوی دیگر، درجات کمال برای انسان پایان‌ناپذیر است و پیشرفت مادام‌العمر او را فراهم می‌سازد؛ به همین دلیل، نظارت و مراقبت باید تا زمانی استمرار یابد که فضائل در کودک به «شاکله» تبدیل شود. ◀️ *ویژگی اصلی شاکله، استواری و پایداری آن است؛ به گونه‌ای که بر فکر و احساس و نیت و ارادۀ اعمال و رفتار فرد احاطه دارد.* 🔷 مراقبت، ابعاد مختلفی دارد که عبارتند از: جسمی، روحی و روانی، غذایی، پوشش و لباس، دوستان و همسالان، شناختی و بینشی. ❇️ حضرت زهراء علیها‌السلام با محبت خاصی که به فرزندانش داشت، مراقب تمام رفتارهای آنان بود و به‌دقت آن‌ها را زیرنظر داشت تا در تربیت صحیح آن‌ها مشکلی پدید نیاید. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔅*«وَ وَهَبْنا لَهُ مِنْ رَحْمَتِنا أَخاهُ هارُونَ نَبِيًّا»* 🔅 *«و از رحمت خويش، برادرش هارونِ پيامبر را به او بخشيديم.»* 📗 سوره مربم، آیه ۵۳ 🔷 گاه زبان فصیح هارون در مقابل معجزه‌های موسی کارآیی بیشتری دارد؛ یعنی قدرت نباید وارد میدان شود، بلکه باید زبان حق‌گوی، با فصاحت، حق را اظهار کند. ✍🏼 مفسری می‌فرماید: «حضرت موسی دارای زبان فصیح بود؛ اما فصاحت هارون بیشتر بود؛ بنابراین از خداوند درخواست کرد که برادرش با او همراه شود و خداوند هارون را در معیت موسی قرار داد.» 🔷 اینکه گفته شده زبان حضرت موسی گرفتگی داشت، باور‌پذیر نیست؛ چون هیچ پیامبری، معیوب، مبعوث نشده است؛ بلکه ظاهر پیامبر باید جاذبه و مقبولیت داشته باشد تا قادر به ابلاغ پیام باشد؛ البته فصاحت درجاتی دارد مثل شجاعت و زیبایی و ... 🔷 گاهی اوقات هبۀ خداوند سلطنت و قدرت است و گاهی یک شخصیت حقیقی و گاه یک شخصیت حقوقی. 🔶 *هبۀ خداوند بر سه نوع است:* 🔸 ۱. گاهی هبۀ خداوند مُلک و سلطنت است: «وَ هَبْ لِی مُلْكاً لا يَنْبَغِی لِأَحَدٍ مِنْ بَعْدِی إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ» «و به من فرمانروايى و مُلكى عطا كن كه پس از من سزاوار هيچ‌كس نباشد، همانا تو بسيار بخشنده‌ای.» 🔸 ۲. گاه یک شخص حقیقی را هدیه می‌کند: «يَهَبُ لِمَنْ يَشاءُ إِناثاً وَ يَهَبُ لِمَنْ يَشاءُ الذُّكُورَ» «به هر كه بخواهد دختران بخشد و به هر كه بخواهد پسران بخشد.» 🔸 ۳. گاهی یک شخصیت حقوقی را هدیه می‌کند؛ همانطور که هارون را به موسی هدیه کرد: 🔅 *«وَ وَهَبْنا لَهُ مِنْ رَحْمَتِنا أَخاهُ هارُونَ نَبِيًّا» 🔅 *«و از رحمت خويش، برادرش هارونِ پيامبر را به او بخشيديم.»* 🔷 رحمت خداوند اینگونه بود که یک فرد آشنا و خودی را کنار موسی قرار دهد تا زبانش را بفهمد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🌺🌺🌺🌺🌺🌺 *السَّلامُ عَلیَکِ یا فاطِمَهَ الزَّهرا(سلام الله علیها)* *سخنرانی استاد بروجردی به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زهرا سلام الله علیها در فضای مجازی (اسکای روم)* *زمان دوشنبه :سوم دي ماه* *ساعت؛۱۳ تا ۱۴* لینک مراسم ‏ https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/marasem باتشکر 💠واحد پشتیبانی فضای مجازی
💠 *«نزدیکی به خدای سبحان و متعادل بودن»* 🍃 امام(ره) می‌فرماید: هر چقدر به اصل نزدیک‌تر باشیم، اعتدال وجود دارد. قلب وجود مقدس پیغمبر خاتم در حد استواء و اعتدال حقیقی قرار دارد. ✅ در قلب پیامبر اکرم و همۀ حضرات معصومین، خوف و رجاء یکسان دیده می‌شود. چنین نیست که خوف بر رجاء و یا رجاء بر خوف غالب باشد. ⁉️ اگر سوال شود: کسی که بخواهد از حد استواء خارج شود، بهتر است خوفی باشد یا رجایی؟ 🔶 پاسخ این است که در اینصورت بهتر است که رجاء بر خوف غالب باشد. البته نه به این معنا که به خود، اجازۀ گستاخی بدهیم! بلکه باید در عین حال در محضر حق نهایت مراقبه را داشته باشیم. ✅ بیشتر از این که نگاهمان به پروندۀ عمل خودمان باشد، نگاهمان به رحمت بی‌پایان اوست. به جای این که دائماً نگران عمل خود باشم، مراقبۀ کامل دارم. 🍃 سپس امام (ره) می‌فرماید: خوف و رجایی که کُمّل دارند، فقط مربوط به این عالم نیست؛ بلکه ایشان آن را در برزخ، قیامت و بهشت نیز دارند و اصلا از آنان قابل انقطاع نیست. *این خوف و رجا همیشگی است و در هر نشئه به شکلی جلوه‌گر می‌شود.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام