eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
78 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📣📣📣📣📣📣 https://survey.porsline.ir/s/xUo7Xlm لینک پرس لاین کلاس تفسير سورهٔ فتح👆 ---------------------------------------- https://survey.porsline.ir/s/7xYvK4a لینک پرس لاین کلاس عوامل شادکامی👆
🔆 *دعای صبحگاهی روز یکشنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 http://emamraoof.com/?p=12086
۲ 🚩*«غزه از اشغال تا محاصره»* ⏺️ در ابتدای قرن بیستم میلادی و پس از سقوط امپراتوری عثمانی، نیروهای انگلیسی وارد باریکۀ غزه شدند و تا پس از جنگ جهانی دوم و تأسیس رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین، در این منطقه باقی ماندند. 🔷 باریکه غزه از سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۷ تحت سرپرستی مصر بود و در همین سال؛ یعنی در جریان جنگ دوم رژیم صهیونیستی با اعراب و فلسطینیان، به اشغال نیروهای ارتش این رژیم درآمد. 💢 اسراییل در مدت اشغال ۳۸:ساله باریکۀ غزه در این منطقه اقدام به ساخت پایگاه‌ها و تأسیسات نظامی و امنیتی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرد و سلطۀ نامشروع خود را بر این منطقه توسعه و تحکیم بخشید. 💢 رژیم اشغالگر قدس پس از امضای «قرارداد اسلو» در سال ۱۹۹۳ یک بار در سال ۱۹۹۴ آن هم به شکل جزئی از باریکۀ غزه خارج شد؛ اما شهرک‌های صهیونیست‌نشین را جمع‌آوری نکرد و از محور مهم فیلادلفیا یا همان محور صلاح‌الدین ایوبی خارج نشد. 💢 این رژیم ظرف ۳۸ سال اشغال، بارها با حملۀ مسلحانه و عملیات تروریستی به باریکۀ غزه که به بهانۀ حمایت از شهرک‌نشینان صورت گرفت هزاران فلسطینی بویژه کودکان و کهنسالان را به شهادت رساند یا مجروح کرد. 🔷🔹 *این حمله‌ها نتوانست ارادۀ مردم فلسطین بخصوص گروه‌های مبارز مانند جنبش مقاومت اسلامی «حماس» و جنبش جهاد اسلامی که بالاترین جایگاه اجتماعی را در میان ساکنان مسلمان باریکۀ غزه دارند، بشکند و آنان را تسلیم شرایط تحمیلی اسراییل کند.* 🔷 در اثر این مقاومت، رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت در چارچوب طرح خروج از باریکۀ غزه بیش از هشت هزار شهرک‌نشین خود را از این منطقه خارج کند. 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com
۶۱ 🔆 «يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى الْقِتَالِ إِن يَكُن مِّنكُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ يَغْلِبُوا مِائَتَيْنِ وَإِن يَكُن مِّنكُم مِّائَةٌ يَغْلِبُوا أَلْفًا مِّنَ الَّذِينَ كَفَرُوا بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا يَفْقَهُونَ» 🔆 «ﺍﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ! ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﻨﮓ ﺑﺮﺍﻧﮕﻴﺰ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺑﻴﺴﺖ ﻧﻔﺮ ﺻﺎﺑﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺑﺮ ﺩﻭﻳﺴﺖ ﻧﻔﺮ ﭼﻴﺮﻩ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺻﺪ ﻧﻔﺮ [ ﺻﺎﺑﺮ ] ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺑﺮ ﻫﺰﺍﺭ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﭼﻴﺮﻩ ﻣﻰ ‌ﺷﻮﻧﺪ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ [ ﻛﻪ ﺣﻘﺎﻳﻖ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﻭ ﻗﺪﺭﺕ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ] ﻧﻤﻰﻓﻬﻤﻨﺪ.» 📗 سوره انفال، آیه ۶۵ 💢 *گاه انسان به حضور دشمنی در وجود خود واقف می‌شود؛ اما در برخورد با این دشمن:* 🔺۱. احساس ضعف و ناتوانی می‌کند؛ 🔺۲. وارد مبارزه نمی‌شود؛ 🔺۳.خود را از دفع رذیله اخلاقی دور نگه می‌دارد؛ 🍃 خداوند به پیامبر می‌فرماید: ✅ *در مقابل رذائل اخلاقی و اعتقادی با نگرش توحیدی وارد مبارزه شوید که خدا با صابران است. با هر قدرتی که وارد شوید، ده برابر می‌شود.* ✅ انسان با نگرش توحیدی با قوّت الهی کار می‌کند و نقش و وجودی برای خود قائل نیست؛ از این رو نیروی او مضاعف می‌شود. 🌀 کفار این افزونی را نمی‌فهمند و نفهمی ناتوانی می‌آورد. در مقابل فهمیدن، انسان را بسیار توانمند می‌کند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۴۹ 💠 *«شکر قرار گرفتن در صراط مستقیم»* 🔆 «وَقَالُوا كُونُوا هُودًا أَوْ نَصَارَى تَهْتَدُوا قُلْ بَلْ مِلَّةَ إِبْرَاهِيمَ حَنِيفًا وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ» 🔆 «(اهل كتاب) گفتند: يهودى يا مسيحى شويد تا هدايت يابيد، بگو: (چنين نيست،) بلكه (پيروى از) آئين حقگراى ابراهيم (مايه هدايت است، زيرا) او از مشركان نبود.» 📗سوره بقره، آیه ۱۳۵ ✍🏼 «حنیف» به‌معنای تبعیت از حق و از باطل به طرف حق برگشتن است. ابراهیم نه متمایل به چپ و نه متمایل به راست بود. او در اوج اعتدال قرار داشت. 🔷🔹 *ارتباط آیه با بحث شکر در اینجاست که خروج از صراط مستقیم ناشکری و قرار گرفتن در صراط مستقیم شکر است. استفادۀ صحیح از نعمت هدایت این است که انسان نه جزو «مغضوب علیهم» و نه جزو «ضالّین» باشد. نه در زمرۀ دنیاطلبان محض و نه در زمرۀ معنویت‌طلبان محض قرار گیرد.* ◀️ استفادۀ صحیح این است که نه کاملاً خوفی و نه کاملاً رجائی باشیم. نه همۀ زندگی امید، بدون هیچ خوفی از عملکرد نادرست و نه همۀ زندگی خوف از عمل، بدون هیچ امیدی به رحمت خدا. 💢 همۀ انحراف‌هایی که از انسان مشاهده می‌شود بوی ناشکری می‌دهد. اگر شکر در تبعیت از ابراهیم خرج شد از نعمت، استفادۀ صحیح به عمل آمده است. 💢 *بعضی‌ها از انسان‌ها ماده‌گرای محض هستند و معتقدند هدایت، یعنی تمام توجه به امور مادی باشد. بعضی‌ دیگر معتقدند هدایت، یعنی تمام توجه به روحانیت و امور معنوی؛ اما قرآن می‌فرماید هر دو دسته ناشکر هستند.* 🔶🔸 *به تعبیر واضح‌تر انسان با دو جنبه خلق شده است؛ جنبۀ روحانی و جنبۀ جسمانی.* هر دو جنبه باید در جایگاه صحیح خود خرج شود. هر انحرافی از آن ناشکری است و نعمت در جایگاه درست استفاده نشده است. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
حساب سهمین باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی 💠 به اطلاع می‌رساند شماره کارت‌های ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات می‌باشد. ✳ *نحوۀ محاسبه سهم امام و سادات* 🔷 لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید. 🔹 *سهم امام و رد مظالم* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2910-2552-5724 سپرده:213.8000.10294814.1 شبا: IR290570021380010294814001 🔸 *سهم سادات:* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2913-1039-0453 سپرده: 213.8000.10294814.5 شبا: IR340570021380010294814105 ⬅ خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید. ✅ نام کامل مرجع عالیقدر خود ✅ مورد پرداخت ✅ تصویر رسید پرداختی ✅ نام و نام خانوادگی خویش 🔺 این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیام‌های شما می‌باشد. 🔺 زمان پاسخگویی به پیام‌های شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🔺 در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید. 🌸 لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیةالله سیستانی - حضرت آیةالله خامنه‌ای - حضرت آیةالله صافی گلپایگانی - حضرت آیة‌الله مکارم شیرازی را دریافت می‌کند. 🌸 باتشکر 💠 موسسه علمیه السطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام
۲۱۹ 🔆 *«وَعَبْرَةَ مَنْ بَكَى مِنْ خَوْفِكَ مَرْحُومَةٌ»* 🔆 «اشک هر کس که از خوف تو گریه کرد مورد رحم قرار می‌گیرد.» 🔶🔸 اشک خائفانه بسیار ارزشمند است و دارای مراتبی است: 🔸۱. گریه از خوف گناه؛ 🔸۲. گریه بر مراحل مرگ؛ 🔸۳. گریه در مقابل عظمت الهی؛ 🔸۴. گریه به جهت فراق از خدای سبحان. ◻️ *بنده طالب وصالی است که هنوز برای او میسر نشده است.* 🍃 امیرالمومنین علیه‌السلام می‌فرماید: 🔆 «اَلْبُكاءُ مِنْ خيفَةِ اللّهِ لِلْبُعْدِ عَنِ اللّهِ عِبادَةُ الْعارِفينَ» 🔆 «گـريـه از تـرس [عـظـمـت و هـيـبـت ] خـدا بـراى دورى از خدا [به خاطر گناه و نافرمانى ] تنها پرستش عارفان است و بس.» 📘 شرح غررالحکم، ج۲، ص ۴۹ 🔰 زائر در این فراز بیان می‌کند: «خدایا اگر مرا در جهنم فراق رها کنی، با صدای بلند به همراه اشک چشم این فراق را اعلام می‌دارم.» 💎 چه بسا این گریه در محضر حق گریۀ شوق است؛ زیرا که وصال حق بهرۀ او شده و قدرت راز و نیاز با خداوند را در خود می‌یابد. 💎 هر اشک و گریه‌ای اثر خاصی را ایفا می‌کند و اثر مشترک تمام این اشک‌ها گشوده شدن باب رحمت الهی است. ✨ *آب زنید راه را، هین که نگار می‌رسد مژده دهید باغ را، بوی بهار می‌رسد* 🔷 جریان گریه در زندگی فرد دیگ رحمت و بخشش حق را به جوشش در می‌آورد. ✨ *تا نگرید ابر کی خندد چمن تا نگرید طفل کی نوشد لبن ✨ تا نگرید کودک حلوا فروش دیگ بخشایش نمی‌آید به جوش* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com