eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2.1هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
82 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 *«اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِعَظَمَتِكَ الَّتِي مَلَأْتَ أَرْكَانَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ»* 🔆 *«خدایا تو را به عزتت قسم، همان عزتی که همه موجودات در مقابلش عاجزند، عزت می‌خواهم.»* 🔷 اگر «باء» بای قسم باشد؛ یعنی خدایا به عظمت خودت قسم، به عظمتی که ستون‌های هر چیز را پر کرده و همه جا را فرا گرفته است، عظمت وجود می‌خواهم. 🔷 عظمت به‌معنای گستردگی است نه بزرگی. ❇️ خدایا! وجود تو در عالم گسترده است. وسعت همۀ مخلوقات اعم از دریا، خشکی، زمین، آسمان و هر آنچه در عالم ظاهر و باطن است، از عظمت خداوند حکایت می‌کند که گسترش یافته است. ⬅️ مؤید این مطلب در دعای جوشن کبیر بیان شده است: 🔆 *«يَا عَظِيماً لَا يُوصَف و الْكِبْرِيَاءُ رِدَاؤُه‏»* 🔆 *«ای عظیمی که عظمت تو قابل توصیف نیست و کبریایی رداء توست.»* ❇️ جلوه‌گری خدا با عظمت او در عالم به نمایش گذاشته می‌شود. نکته‌ای زیبا این فراز را تقویت می‌کند: 🔆 *«يَا مَنْ هُوَ فِي عَظَمَتِهِ رَحِيم‏»* 🔷 در همین عظمت خداوند، اسم رحیم، همۀ مخلوقات را به کمال می‌رساند. «رحیم» به کمال‌رساننده است؛ با همین نام، ناقص از نقصان جدا می‌شود. 🔷 خداوند گسترده ا‌ست؛ یعنی همه جا اثری از او یافت می‌شود و نفوس را تربیت می‌کند؛ تربیت خداوند مانع می‌شود که فرد در نقصان خود باقی بماند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز دوشنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34993
💠 *خطبه‌های غرّا و بلیغ فاطمه سلام ‌الله‌علیها»۲* ⬜️ *خطبۀ دوم* ◻️ این خطبه، به سخنرانی در جمع زنان مهاجر و انصار اختصاص دارد و شامل نکات مهم و اساسی است. مهم‌ترین عناوین آن از این قرار است: ۱. نکوهش مردم از سیر ارتجاعی و عقبگرد؛ ۲. علل مظلومیّت علی علیه‌السلام و غصب خلافت او؛ ۳. نکوهش از انحراف مهاجران و انصار؛ ۴. هشدار از آینده‌ای خونین و فتنه‌های خطرناک. ⬜️ *خطبۀ سوم* ◻️ آنگاه که کودتاگران تصمیم گرفتند به خانۀ ولایت هجوم برند، حضرت در خطبۀ مختصری فرمود: 🔷 «من ملّتی را مثل شما نمی‌شناسم که این‌گونه عهدشکن و بدبرخورد باشند. جنازۀ رسول خدا را بر روی دست گذاشته و رها کردید، و عهد و پیمان‌های میانتان را بریدید و فراموش کردید، و ولایت و رهبری امام علی علیه‌السلام و ما اهل بیت را انکار کردید و حق مسلّم ما را باز نگرداندید. گویا از آنچه رسول خدا در روز غدیر خم فرمود، آگاهی ندارید؟ 🔷 سوگند به خدا که رسول گرامی اسلام در آن روز ولایت و رهبری علی علیه‌السلام را مطرح کرد و از مردم بیعت گرفت تا امید شما فرصت‌طلبان را قطع کند؛ ولی شما رشته‌های پیوند معنوی میان پیامبر و خودتان را پاره کردید. این را بدانید که خداوند در دنیا و آخرت بین ما و شما داوری خواهد کرد.» 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«وَ أَعْتَزِلُكُمْ وَ ما تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَ أَدْعُوا رَبِّی عَسى‌ أَلَّا أَكُونَ بِدُعاءِ رَبِّی شَقِيًّا»* 🔆 *«و من از شما و آنچه غير خدا مى‌خوانيد كناره‌گيرى مى‌كنم و پروردگارم را مى‌خوانم، اميدوارم كه در خواندن پروردگارم محروم (و بى‌پاسخ) نمانم.»* 📗 سوره مريم، آیه ۴۸ ❇️ حضرت ابراهیم در مرحلۀ اول جدایی خود را از افراد ناشایست اعلام فرمود؛ زیرا آسیب افکار ناصحیح بیش از افعال ناصحیح است. حضرت ابراهیم در ابتدا از افراد ناسالم کناره‌گیری کرد؛ اما به این امر قناعت نکرد؛ بلکه از همۀ بت‌ها هم اظهار برائت کرد. ✅ نکتۀ بسیار مهمی در آیه وجود دارد و آن اینکه حضرت ابراهیم عموی خود را یک طیف تفکر می‌بیند نه یک فرد؛ به همین جهت نفرمود «أَعْتَزِلُکَ»؛ بلکه فرمود:«أَعْتَزِلُكُمْ». ⬅️ اگر فردی هجرت را انتخاب کرد باید برنامه‌ای را برای خود منظور کند؛ زیرا هجرت به‌تنهایی کافی نیست و باید به‌همراه بندگی دائم باشد. ⬅️ آیه به این مطلب اشاره دارد که زندگی سالم در گرو داشتن هم‌نشین صالح است. انسان سالم از هم‌نشین سوء پرهیز دارد و ظاهراً و باطناً با او همراهی ندارد. ✅ هم‌نشینی با صالحان با توسل به درگاه خداوند صورت می‌گیرد و جدایی از هم‌نشین ناصالح هم با درخواست از خدای سبحان میسر می‌شود. ✨ *نَخست موعظهٔ پیرِ صحبت این حرف است که از مُصاحبِ ناجنس اِحتراز کنید* ❇️ حضرت ابراهیم با عبارت «ما تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ» به آنان یادآوری می‌کند که شما غیرخداوند را می‌خوانید و از هر کسی که بندگی غیرخدا را کند کناره‌گیری می‌کنم. 🔷 موحد شدن به انسان شجاعت خاصی عطا می‌کند که آن قدرت، موجب کناره‌گیری فرد از هم‌نشینان نادرست می‌شود و می‌تواند نقائص را به آنان یادآوری کند. 🔷 حضرت ابراهیم علیه‌السلام در آیه با واژۀ «اللّه» به دیگران اعلام می‌کند که معبود من معبود جامعی است که همۀ جلال و جمال را داراست، نه بعضی از اوصاف جمالیه با جلالیه را. 🔷 بنده هم زمانی که عبدالله شد، خدای سبحان با همۀ جامعیت خویش، همۀ نیازهای او را تامین می‌کند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«ملکوت جهنم، رحمت خداست!»* 🟧 جهنم، در عین این که ظاهر سوزانی دارد و ظاهرش عذاب است؛ اما باطنش رحمت است. 🔶 جهنم هم برای مؤمنین معصیت‌کار رحمت است و هم در یک نگاه کلان برای کافر رحمت است. برای مؤمن، رحمت است؛ زیرا مؤمن پلیدی‌ها و آلودگی‌ها و ناخالصی‌هایی دارد که بر اساس غفلت و سوء‌اختیار ایجاد شده است؛ لذا باید در کوره‌ای قرار بگیرد تا از این امور نامناسب خلاص شود. 🔶 جهنم اگر جایگاه موقت مؤمنین است، به این دلیل است که افراد مؤمن در این کوره از غفلت‌ها، پلیدی‌ها و آلودگی‌های خُلقی که برای خود انتخاب کردند، تطهیر می‌شوند؛ در واقع جهنم برای آنها یک نوع حمام و نوعی پاکسازی و محل تصفیه است. 🔶 وجود جهنم برای کفار، نسبت به بقیه رحمت است؛ زیرا بالاخره معلوم می‌شود که آن کسی که در نظام عالم اختلال ایجاد و آسیبی وارد کرده است، باید گرفتار عقوبت شود و بین او و بین کسی که مسیر زندگی را صحیح حرکت کرده است، تفاوت وجود دارد. ⁉️ اگر جهنم برای کفار نبود و یک زندان ابدی برای کفار در نظر گرفته نمی‌شد، اصلا بین انسانی که مسیر صحیح را انتخاب کرده و انسانی که این همه آسیب به نظام کلی عالم وارد کرده است، چه فرقی بود؟! ⬅️ پس در نگاه کلان، وجود جهنم برای کافر نیز رحمت حساب می‌شود. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«وَ ما نُرْسِلُ الْمُرْسَلينَ إِلاَّ مُبَشِّرينَ وَ مُنْذِرينَ فَمَنْ آمَنَ وَ أَصْلَحَ فَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ»* 🔆 *«و ما پیغمبران را جز برای آنکه مژده دهند و بترسانند نفرستادیم، پس هر کس ایمان آورد و کار شایسته کرد، هرگز بر آنان بیمی نیست و ابدا اندوهگین نخواهند بود.»* 📗 سوره انعام، آیه ۴۸ 💢 اگر من دینم تقلبی باشد چه بخواهم چه نخواهم جزو مهره‌های شیطانم. ✅ علامت دلدادگی این است که باید اصلاحات در وجودم صورت بگیرد. خودم را ناقص ببینم. حتی کار درست که انجام می‌دهم مطمئن باشم با اصل خیلی فاصله دارد. دائم در حال ایرادگیری مثبت باشم تا به ساخت‌و‌ساز ما کمک کند، دائم در صدد اصلاح خود برآییم. ✅ کسانی‌که دین حقیقی دارند، دائم در حال، زندگی می‌کنند. ترس از گذشته هم ندارند. نگران آینده هم نیستند. 💢 غصه خوردن برای خسارت‌ها اشتباه است. گرفتار آینده و گذشته بودن غلط است و انسان را از اصل خارج می‌کند. ⬅️ انسان وقتی اصل است که ببیند الان در چه حالی است چون میزان حال افراد است. اگر آخرین نمرۀ عمر، بیست است همان را ثبت می‌کنند. ⬅️ *اگر یک عمر باختم؛ ولی تصمیم گرفتم درست زندگی کنم، عزم جزم دارم که درست زندگی کنم، جزو عاقبت بخیرها هستم.* 🌀 سَحرۀ فرعون نمونۀ همین‌ افراد هستند. هنوز عملی انجام ندادند؛ اما نامشان در زمرۀ خوبان عالم ثبت شد. آنان حال را دریافتند، سریع تصمیم گرفتند و ایمانشان اصل شد. ‼️ *در این ۷۵ روز همۀ کسانی‌که در خانه‌شان را به روی حضرت زهرا بستند، حاجی‌های واقعۀ غدیر بودند!* نگاهشان به گذشتۀ خود بود، به همین دلیل، آن لحظه‌ای را که باید از ولایت حمایت می‌کردند، نادیده گرفتند! 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام