eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2.1هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
86 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
۸۳ 🔅 *«أَنْتَ الْعَزِيزُ وَأَنَا الذَّلِيلُ»* 🔅 *«خدایا! تو نفوذ ناپذیری و من نفوذپذیر.»* 🔶🔸 عزیز چند معنی دارد: 🔸۱. بی‌مانند؛ یعنی «لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ»؛ 🔸۲. محترم و مکرّم؛ 🔸۳ . نفوذناپذیر. ❇️ این معنای سوم با توجه به معنای مقابلش که دربارۀ ماست، قابل استفاده‌تر است. خدایا! تو نفوذ‌ناپذیری و شیطان بر تو نمی‌تواند غالب بشود. تو غالب غیر مغلوبی. ❇️ عزیز یعنی «یا غالِبٌ غَیْرَ مَغْلُوبٍ» غالبی که هیچ وقت مغلوب نمی‌شود. اما شیطان می‌تواند بر من مسلط بشود، نفس اماره می‌تواند بر من مسلط بشود، هر کس بخواهد می‌تواند در من نفوذ کند؛ اما خدایا! تو گفتی که عزت را برای مؤمنین قرار می‌دهی: 🔆 *«وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ»* 🔆 *«عزت تنها برای خدا و رسولش و مؤمنین است.»* 📗 سوره منافقون، آیه ۸ ❇️ خدای سبحان عزت را برای کسانی قرار می‌دهد که دلدادۀ او هستند. *من نفوذپذیرم؛ اما می‌خواهم نفوذناپذیر شوم،* تحت نفوذ اجنبی قرار نگیرم، فقط تحت نفوذ خدای سبحان قرار بگیرم. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز پنج شنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34997
💠 *«اصول پرورش فضائل اخلاقی در فرزندان برمبنای سیره تربیتی حضرت زهرا علیهاالسلام»۱۱* 🔶 *ج) اصول ناظر به عمل تربیتی* 🔸 *۵. تحریک حق‌طلبی (مسئولیت)* ❇️ یکی از گرایش‌های اصیل فطری در نهاد انسان حقیقت‌طلبی است. قرآن وجود این گرایش را در انسان تأیید و بر آن به منزلۀ یک اصل تربیتی تأکید کرده است. 🔷 تحریک حق‌طلبی ازآن رو می‌تواند اصل تربیتی باشد که از یک سو با مبانی انسان‌شناختی تربیت پیوند دارد و ناظر به گرایش فطری حقیقت‌طلبی است و ازسوی دیگر، اهداف تربیتی را تحقق می‌بخشد. ❇️ افزون بر این، حق‌طلبی گزاره‌ای تجویزی و کلی است که می‌تواند ناظر به روش‌هایی مانند دعوت به ایمان، ابتلا و... باشد. 🔷 تأکید بر حق‌طلبی در سیرۀ تربیتی حضرت زهرا علیهاالسلام نیز نمود دارد. حضرت، در خطبۀ «فدکیه»، با سرزنش انصار به تحریک حق‌طلبی آن‌ها پرداخت. ❇️ همچنین، در ماجرای غصب فدک، هنگامی که حضرت فاطمه علیها‌السلام و حضرت امیرالمؤمنین به خانه‌های مهاجرین و انصار می‌رفتند تا آن‌ها را به یاری بطلبند، حسنین علیهما‌السلام را نیز به‌همراه خود می‌برد. این همراهی، احساس مسئولیت و الزام درونی را در فرزندان برمی‌انگیزد. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔅 *«فَقَرَّبَ عَلَى نَفْسِهِ الْبَعِيدَ وَ هَوَّنَ الشَّدِيدَ؛ نَظَرَ فَأَبْصَرَ وَ ذَكَرَ فَاسْتَكْثَرَ وَ ارْتَوَى مِنْ عَذْبٍ»* 🔅 *«بنده بر خود نزدیک می‌کند آن امر دور را و آسان می‌کند آن امور سخت را...»* ✍🏼 در قسمت‌های گذشته در محضر حضرت امیرالمؤمنین و در خطبه ۸۶ نهج‌البلاغه به بررسی معانی (شدید) پرداختیم و اکنون معنایی دیگر: 🔷 *۴. حساب پس دادن: 🔹 حسابرسی الهی امری بسیار سخت است؛ اما اگر قرار فرد بر محاسبۀ دائم خود باشد و بداند که هر حرف و هر فکر او حساب دارد، این مرحله را برخود سهل می‌کند. 🔸 دنیای او محاسبه دارد و نیک می‌داند *هرجا که بر خود تکیه کند تمام امور بر او قفل می‌شود* و اگر همۀ امور را از جانب خداوند سبحان بداند به‌خوبی پیش خواهد‌رفت. 🔹 *اعتماد صادقانه و جدی بر خداوند بالاترین رتبه را نصیب او می‌کند* پس قرار گرفتن در یوم الحساب و عبور از صراط بر او دشوار نخواهد بود. 🔸 در مرحلۀ میزان که عیار فرد را می‌سنجند، باز هم سرافراز است. او می‌داند ارزش اعمال او به نگاه ولیّ خدا و عنایت پروردگار است و در غیر این صورت هیچ عملی از او پذیرفته نخواهد‌شد و جایگاهی نخواهد داشت. 🔹 فردی با چنین تفکر سختی‌ها را بر خود آسان کرده و در زمره محبوب‌ترین‌ها قرار گرفته‌ است. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🟩 *«اصول ارتباط سازنده»۲* 🔷 *«مثبت اندیشی»* 🔹 گام دوم در ارتباطات این است که افراد در مواجهه با یکدیگر، هیچ پیشینۀ نامناسبی در نظر نگیرند و در ابتدا، ذهنیتی مثبت نسبت به یکدیگر داشته باشند. 🔹 البته اگر در زمانه‌ای زتدگی می‌کنیم که بدی بر مردم حاکم است، نمی‌توانیم به همه خوش‌بین باشیم. امیرالمومنین می‌فرماید: 🔅 *«إِذَا اسْتَوْلَى الْفَسَادُ عَلَى الزَّمَانِ وَ أَهْلِهِ فَأَحْسَنَ رَجُلٌ الظَّنَّ بِرَجُلٍ فَقَدْ غَرَّرَ»* 🔅 *«اگر بدى بر زمانه و مردم آن غالب شود، و كسى به ديگرى خوش‌گمان باشد، خود را فريب داده است.»* 📘 نهج البلاغه، حکمت ۱۱۴ ⏪️ اگر فساد بر مردمانی مستولی بود، در آن زمان، حق نداریم هر کسی را با ذهنیت مثبت بپذیریم؛ اما در جمع‌های محدود که شناخت افراد از یکدیگر بیشتر است، اساس ارتباط بر مثبت‌اندیشی است و باید از هرگونه قضاوت شتاب‌زده، ذهنیت منفی و کنکاش و جستجوی امور منفی افراد، اجتناب کرد. ⏪️ *روایات، تأکید زیادی دارند که اگر سوء‌ظنی نسبت به طرف مقابل برای مؤمن ایجاد شد، هفتاد مرتبه، حمل بر صحت کند. در حالی‌که بسیاری از مردم، حتی سه مرتبه نیز، فرصت به یکدیگر نمی‌دهند!* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *باسلام و احترام خدمت كاربران گرامی* 🍃 *به اطلاع مي‌رساند با همراهي شما بزرگواران براي سلامتي كامل و عافيت دائم مقام معظم رهبري تاکنون نه رأس گوسفند و دو نفر شتر قرباني و در ميان خانواده‌هاي مؤمن كم‌معيشت استان قم و تهران توزيع شده است*. 🍃 *موسسه علميه السلطان علي‌بن‌موسي‌الرضا عليه‌السلام از همراهي شما در اين امر خداپسندانه تشكر وقدرداني مي‌كند*. 🌐 * روابط عمومی موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه‌السلام*
لینک ثبت نام كلاس هاي ترم دوم استادبروجردي 👇 ‏ https://emamraoof.com/store باتشکر ‏‎🌐 «واحدپشتیبانی ثبت‌نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌‌السلام»