eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2.1هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
83 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅 *«الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى أَشْهَدَنا مَشْهَدَ أَوْلِيائِهِ فِى رَجَبٍ»* 🔅 *«ستایش ویژۀ خداوند است که ما را در ماه رجب در محضر اولیائش حاضر کرد.»* ❇️ در نگاه دیگر در زیارت رجبیه همۀ اعضای ما زائر می‌شوند. 🔰 زیارت رجبیه با حمد آغاز می‌شود. حمد، صدای عشاق است. صدای شعله‌های آتش را عرب می‌گوید حَمَدَ. زیارت صدای عاشقی عشاق است. *آغاز زیارت ثناگویی حق و اظهار عشق به حق است.* 🔷 یکی از دغدغه‌های ما موحد شدن است و خیلی نگران مشرک شدن خودمان هستیم؛ نگران هستیم از اینکه گاهی امور مثبت را به خود نسبت دهیم و خود را فاعل امور مثبت بدانیم! 🔷 *از همان آغاز زیارت، توحید زائر دیده می‌شود:* *«او»* ما را در این مشهد آورده است، *«او»* ما را حاضر کرده است، من وجودی ندارم. لطف *«او»* نصیب ما شده است. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
* دوم_سال_تحصیلی ١٤٠٣-١٤٠٤* 💢 *ویژه بانوان* 💠 با سلام و احترام به اطلاع می‌رساند: ثبت نام مرحله دوم ترم دوم سال تحصیلی ١٤٠٣-١٤٠٤ *از تاريخ دوشنبه ۲۴/دی ماه تا پنجشنبه ۴/بهمن ماه (ساعت ۱۶) می‌باشد.* 🔶 مدت زمان ترم دوم سال تحصیلی از شنبه ۶/بهمن ماه تا چهارشنبه ۷/ خرداد می‌باشد. 🔹 شنبه 🔸 تفسير بخشي از آيات سوره حشر 🔸 تربیت اجتماعی ( صحيفه سجاديه) 🔹 دوشنبه 🔸 دستاوردهای ماندگار (نهج البلاغه) 🔸 برخی از راهكارهاي امام خميني (كتاب چهل حديث) 🔹 سه‌شنبه 🔸 شرح مثنوی معنوی 🔹 چهارشنبه 🔸 امام زمان شناسی (وظايف منتظر) 🔸شرح برخي از فرازهاي جوشن كبير ✳️ کلیه کلاس‌ها توسط استاد زهره بروجردی برگزار می‌شود. • لینک ثبت نام👇 ‏ https://emamraoof.com/store باتشکر ‏‎🌐 «واحدپشتیبانی ثبت‌نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌‌السلام»
💠 *«استفادۀ نامناسب از آموزه‌های الهی»* 🔆 *«وَاتَّبَعُواْ مَا تَتْلُواْ الشَّیاطِینُ عَلَى مُلْكِ سُلَیمَانَ وَمَا كَفَرَ سُلَیمَانُ وَلَكِنَّ الشَّیاطِینَ كَفَرُواْ یعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَمَا أُنزِلَ عَلَى الْمَلَكَینِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ وَمَا یعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّى یقُولاَ إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ»* 🔆 *«و (یهود) آنچه (از افسون و سحر كه) شیاطین (از جنّ وانس) در عصر سلیمان مى‌خواندند، پیروى مى‌كردند و سلیمان هرگز (دست به سحر نیالود و) كافر نشد و لكن شیاطین، كفر ورزیدند كه به مردم سحر وجادو مى‌آموختند و (نیز) از آنچه بر دو فرشته، هاروت وماروت، در شهر بابل نازل شده بود و به هیچ‌كس چیزى نمى‌آموختند، مگر اینكه قبلًا به او مى‌گفتند ما وسیله آزمایش شما هستیم...»* 📗 سوره بقره، آیه ۱۰۲ ✍🏼 این آیه اشاره دارد به زمانی که تعلیم سِحر زیاده شده بود. پس دو مَلَک وارد زمین شدند تا به مردم آموزش بدهند چگونه سِحر را خنثی کنند؛ اما گروهی از مردم از بین سخنان این دو مَلَک، آموزش سِحر را به‌جای خنثی کردن آن آموختند! 💢 *گاهی اوقات افراد اموری را یاد می‌گیرند؛ اما از آن در جهت نامناسب استفاده می‌کنند.* 🌀 برای مثال ذکری را یاد می‌گیریم که اساس این ذکر، بندگی و قرب به خداست. خدا هم به این وسیله قرب، عزت، محبوبیت قدرتِ فراوان و شرح صدر نصیب‌مان می‌کند؛ اما اگر این ذکر را برای جلوه‌گری یا یکّه‌تازی استفاده کنیم، اثر درست ذكر بر زندگی ما مترتب نشده است. 💢 *گویی خود را به مردم فروخته‌ایم و منیّت خود را مطرح کرده‌ایم تا دیگران را از رونق بیاندازیم. در این صورت از آزمون رتبۀ منفی گرفته‌ایم.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔅 *«بِسُلْطَانِكَ الَّذِي عَلَا كُلَّ شَيْ‏ءٍ»* 🔅 *«خدایا تو را به سلطنتت که علو و برتری دارد، قسم می‌دهم.»* ⏹️ همۀ موجودات در مقابل سلطنت خدای سبحان، در حد یک ذره جلوه‌گری دارند. 🔷 *در عهد الست همۀ مخلوقات تسلیم بودن محض خود را در برابر سلطنت بی‌نهایت خداوند اعلام کرده بودند؛ اما با ورود در این عالم با بزرگ‌بینی، از رعیت مولا خارج شدند!* در حالی‌که باید دائماً سر بر سجده نهاده و هیچ بودن خود را اعلام کنند و تمام سرمایه و اعتبار خود را از مولا بدانند. 🔷 هر چقدر انسان در فطرت خود غور کند و بر آن واقف شود، به همان میزان ذره بودن خود را بیشتر ادارک می‌کند؛ خداوند سلطان هم ذره‌پرور است! این ذره‌ها را به گونه‌ای پرورش می‌دهد که: ✨ *«ما ز بالاییم و بالا می‌رویم ما ز دریاییم و دریا می‌رویم»* 🔷 *به اندازه‌ای که انسان ذره شود، بالا می‌رود؛ اما سنگینی مانع صعود می‌شود و او را زمین‌گیر می‌کند و به اندازه‌ای که خود را ناچیز بداند، به جایگاهی می‌رسد که دائم با خود نجوا می‌کند:* ✨ *ذره‌ای بودم و مِهر تو مرا بالا برد* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز دوشنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34993
🟩 *«سیره تربیتی امام محمد باقر علیه‌السلام»۹* 💠 *تشویق* 🔷 تشویق بجا در کار تربیت و تبلیغ یک روش کارآمد و کاملاً موفق است؛ زیرا هر انسانی خودش را دوست دارد و دلش می‌خواهد دیگران به شخصیت او احترام بگذارند و از او قدردانی کنند. 🔶 در صورت رعایت شرایط صحیح، تشویق محرکی قوی در ایجاد خصلت‌های ستوده در مخاطبان خواهد بود. 🔷 تشویق می‌تواند به صورت‌های مادی و معنوی انجام شود. تحسین، تقدیر، اعطای جایزه و هدیه، بذل عاطفه، محبت، تکریم و تشکر، جلوه‌هایی از تشویق است. 🔶 در سیرۀ تربیتی امام باقر علیه‌السلام از این شیوه به صورت گسترده استفاده شده است. روایت زیر بیانگر یکی از موارد تشویق فرزندان است. 🍃 طاهر، یکی از دوستان امام باقر علیه‌السلام می‌گوید: من در نزد آن گرامی نشسته بودم که فرزندش جعفر علیه‌السلام آمد، پیشوای پنجم فرزندش را مورد لطف و محبت قرار داد و فرمود: 🔅 *«هذا خَیرُ البَریّة»* 🔅 *«این (فرزند من) بهترین فرد در روی زمین است.»* 🔷 دانشمندان علوم تربیتی در مورد این شیوه، شرایطی را بیان می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها اجتناب از افراط‌و‌تفریط در امر تشویق و تنبیه است. رعایت اعتدال در تشویق و تنبیه نکتۀ مهمی است که مورد توجه امام باقر علیه‌السلام است. 🍃 از آن حضرت نقل شده است: 🔅 *«مؤمن واقعی کسی است که در مورد خشنودی و رغبت، مرتکب گناه و کارهای باطل نمی‌شود و در موقع خشم و غضب از مرز حق و حقیقت خارج نمی‌شود.»* 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«وَ رَفَعْناهُ مَكاناً عَلِيًّا»* 🔆 *«و ما او را به مقام والايى رسانديم.»* 📗 سوره مريم،آیه ۵۷ 🍃 در روایتی آمده است: 🔅 *«ادریس به آسمان رفت؛ اما در بهشت قرار گرفت و قبض روح نشد.»* ✍🏼 بعضی گویند: «وَ رَفَعْناهُ مَكاناً عَلِيًّا»؛ یعنی «فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ» «در جايگاهى راستين، نزد فرمانروايى مقتدر.» 🔶 خدای سبحان می‌فرماید: ما حضرت ادریس را نزد خودمان قرار دادیم؛ البته بالاتر از آن جایگاه، جایگاه‌های دیگری هم وجود دارد؛ اما جایگاه حضرت ادریس متعالی است. ✍🏼 مفسرین گویند: «علوّ و تعالی، نسبی است؛ بنابراین او نسبت به بسیاری از پیامبران در علوّ درجه قرار دارد؛ اما نه نسبت به پیامبر اسلام؛ زیرا خداوند در مورد پیامبر اکرم فرمود: 🔆 *«وَ رَفَعْنا لَكَ ذِكْرَكَ»* 🔆 *«و نام تو را بلند (آوازه) کردیم.»* 📗 سوره انشراح، آیه ۴ 🔶 در نگاه دیگر، بیان می‌شود که مکان مرتفع؛ یعنی صحنۀ حضور دائم. منظور از آیه، رفعتِ مکانی نیست، بلکه رفعت مقامی است. ✍🏼 مفسری گوید: «ارتقای مقام به‌میزان اقبال به خداوند سبحان است.» هر قدر که انسان اقبال بیشتری به خداوند داشته باشد از رفعت مقام بیشتری بهره‌مند می‌شود. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام