eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2.1هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
84 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🍀کاربرگرامی باسلام واحترام‌ ✴️ مؤسسه به جهت همراهی با شما بزرگواران برای هر درس پرسشنامهٔ جداگانه‌ای در كانال امام رووف (استاد بروجردی) ارسال می‌كند،این طرح آزمایشی است . ♦️خواهشمند است تنها کسانی وارد لینک ها شوند. که ثبت نام آن کلاس را دارند. ⬅️براي ورود كافی است بر روی لینک پرسشنامه انگشت بزنيد و وارد شويد و به سؤالات به دلخواه پاسخ دهيد و در انتها گزينهٔ ارسال را بزنيد. باتشكر 🔸واحد پشتيبانی فضای مجازی ‏🌐 emamraoof.com
🔆 *دعای صبحگاهی روز یکشنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 http://emamraoof.com/?p=12086
💠 *«نظم اجتماعی در سایه حقوق شهروندی در سیره علی‌بن‌الحسین علیه‌السلام»* ۱۱ 🔶🔸 *نکات کلیدی رسالةالحقوق* ۲ 🔸۲. *حق به دو بخش حق‌الله و حق‌الناس تقسیم می‌شود.* ⬜️ *حق‌الله شامل امتثال همۀ اوامر و نواهی الهی است و تمام احکام شرعی، از جمله احکام مربوط به حق‌الناس، را دربرمی‌گیرد.* ◻️ با این همه، در اصطلاح فقها (به ویژه هنگامی که این دو اصطلاح در برابر هم به کار می‌روند)، حق‌الله صرفًا بر مصادیقی از حق‌الله (به معنای عام) اطلاق می‌شود که حق‌الناس نباشد و به تعبیر فقها از حقوقی به شمار رود که اشخاص نتوانند، به ارادۀ خود، آن را اسقاط کنند. مانند بخش حدود و قصاص ✍🏼 فقها برای تشخیص موارد حق‌الله از حق‌الناس ضوابطی مطرح کرده‌اند. 🔷 یکی از مهم‌ترین این ضوابط آن است که *حق‌الله جنبۀ عمومی و عام‌المنفعه و حق‌الناس جنبۀ اختصاصی دارد.* 🔷 همچنین *حق‌الله* جز برخی حالات خاص، مانند توبۀ مجرم *قابل اسقاط نیست؛* بنابراین، در جرائم حق‌؟ گرفته است (مجنی علیه) موجب سقوط مجازات نمی‌شود. در حالی که برخی از مصادیق *حق‌الناس قابل اسقاط یا انتقال‌اند.* ◻️ بنابر برخی مذاهب فقهی، در جرائمی که جنبه حق‌اللهی دارند، امکان تداخل مجازات‌ها (در صورت تکرار جرم) وجود دارد؛ اما در جرائم حق‌الناس چنین نیست. ⏪️ *اما حق در زبان حضرت، دایره‌اش فراتر از این تقسیم بود که برای خویشتن حتی برای اشیاء مثل مال نیز حقی قائل است، مصادیقی فراتر از الزامات فقهی.* 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com
💠 *«نظم اجتماعی در سایه حقوق شهروندی در سیره علی‌بن‌الحسین علیه‌السلام»* ۱۱ 🔶🔸 *نکات کلیدی رسالةالحقوق* ۲ 🔸۲. *حق به دو بخش حق‌الله و حق‌الناس تقسیم می‌شود.* ⬜️ *حق‌الله شامل امتثال همۀ اوامر و نواهی الهی است و تمام احکام شرعی، از جمله احکام مربوط به حق‌الناس، را دربرمی‌گیرد.* ◻️ با این همه، در اصطلاح فقها (به ویژه هنگامی که این دو اصطلاح در برابر هم به کار می‌روند)، حق‌الله صرفًا بر مصادیقی از حق‌الله (به معنای عام) اطلاق می‌شود که حق‌الناس نباشد و به تعبیر فقها از حقوقی به شمار رود که اشخاص نتوانند، به ارادۀ خود، آن را اسقاط کنند. مانند بخش حدود و قصاص ✍🏼 فقها برای تشخیص موارد حق‌الله از حق‌الناس ضوابطی مطرح کرده‌اند. 🔷 یکی از مهم‌ترین این ضوابط آن است که *حق‌الله جنبۀ عمومی و عام‌المنفعه و حق‌الناس جنبۀ اختصاصی دارد.* 🔷 همچنین *حق‌الله* جز برخی حالات خاص، مانند توبۀ مجرم *قابل اسقاط نیست؛* بنابراین، در جرائم حق‌؟ گرفته است (مجنی علیه) موجب سقوط مجازات نمی‌شود. در حالی که برخی از مصادیق *حق‌الناس قابل اسقاط یا انتقال‌اند.* ◻️ بنابر برخی مذاهب فقهی، در جرائمی که جنبه حق‌اللهی دارند، امکان تداخل مجازات‌ها (در صورت تکرار جرم) وجود دارد؛ اما در جرائم حق‌الناس چنین نیست. ⏪️ *اما حق در زبان حضرت، دایره‌اش فراتر از این تقسیم بود که برای خویشتن حتی برای اشیاء مثل مال نیز حقی قائل است، مصادیقی فراتر از الزامات فقهی.* 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com
از دیدگاه قرآن ۴۶ 💠 *«استفادۀ ناصحیح از نعمت، مصداق ناشکری»* 🟥 *گاهی انسان‌ها آگاهانه و یا ناخودآگاه موجب تفرقه می‌شوند. حتی ممکن است، فردِ متدین و متشرع، با استفادۀ ناصحیح از علم خویش موجب تفرقه شود.* 💢 همچنین گاهی اوقات کاربرد آموزش‌ها صحیح نیست. *ظاهرأ انسان یک موضوع صحیح یاد می‌گیرد؛ اما در عرصۀ اجرا، از آن استفادۀ نادرست می‌کند.* 💢 به تعبیر واضح‌تر، همان‌گونه که استفادۀ صحیح از نعمت، شکر است، استفاده ناصحیح از نعمت، ناشکری است. ‼️ مثلاً بعضی از افراد قرآن می‌آموزند؛ اما با کم و زیاد کردن آیات، قرآن را به چیز دیگری تبدیل می‌کنند. حتی گاهی ادعا می‌کنند کلاس قرآن چنین آموزش ناصوابی را تعلیم داد! یا قرآنی که خواندیم این مطلب را گفته است! 🌀 غافل از این که *وقتی خدای سبحان قدرت استفاده از کلامش را در اختیار انسان قرار داد، نباید آن را ناتمام رها کرد، بلکه ضروری است به طور کامل و جامع قبول شود.* 🌀 این مثال در مورد سخنان افراد تأثیرگذار نیز مشاهده می‌شود، مثلأ در فرمایشات مقام رهبری، گاهی آنچه در صفحۀ رسمی مقام رهبری درج شده است با ادعاهای بعضی از افراد ناهماهنگ است؛ زیرا بخشی را اضافه و بخشی را کم کرده‌اند. 🟥 استفادۀ ناصحیح از استادِ خوب و دخل‌ و‌ تصرف در آموزش‌های او، مصداق ناشکری است. به تعبیر دیگر، *انتخاب گزینشی آموزش‌ها برای حظ نفس و سلیقة شخصی و نه به دلیل حقیقتی که باعث نزول نعمت شده است، ناشکری است.* 💢 قانوناً، باید علم برای انسان تواضع به همراه بیاورد؛ اما اگر او را از تواضع جدا کرد و باعث فخرفروشی به دیگران شد، از نعمت تَعَلُّم استفادۀ مطلوب که بندگی خداوند است به عمل نیامده و ناشکری است. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
از دیدگاه قرآن ۴۶ 💠 *«استفادۀ ناصحیح از نعمت، مصداق ناشکری»* 🟥 *گاهی انسان‌ها آگاهانه و یا ناخودآگاه موجب تفرقه می‌شوند. حتی ممکن است، فردِ متدین و متشرع، با استفادۀ ناصحیح از علم خویش موجب تفرقه شود.* 💢 همچنین گاهی اوقات کاربرد آموزش‌ها صحیح نیست. *ظاهرأ انسان یک موضوع صحیح یاد می‌گیرد؛ اما در عرصۀ اجرا، از آن استفادۀ نادرست می‌کند.* 💢 به تعبیر واضح‌تر، همان‌گونه که استفادۀ صحیح از نعمت، شکر است، استفاده ناصحیح از نعمت، ناشکری است. ‼️ مثلاً بعضی از افراد قرآن می‌آموزند؛ اما با کم و زیاد کردن آیات، قرآن را به چیز دیگری تبدیل می‌کنند. حتی گاهی ادعا می‌کنند کلاس قرآن چنین آموزش ناصوابی را تعلیم داد! یا قرآنی که خواندیم این مطلب را گفته است! 🌀 غافل از این که *وقتی خدای سبحان قدرت استفاده از کلامش را در اختیار انسان قرار داد، نباید آن را ناتمام رها کرد، بلکه ضروری است به طور کامل و جامع قبول شود.* 🌀 این مثال در مورد سخنان افراد تأثیرگذار نیز مشاهده می‌شود، مثلأ در فرمایشات مقام رهبری، گاهی آنچه در صفحۀ رسمی مقام رهبری درج شده است با ادعاهای بعضی از افراد ناهماهنگ است؛ زیرا بخشی را اضافه و بخشی را کم کرده‌اند. 🟥 استفادۀ ناصحیح از استادِ خوب و دخل‌ و‌ تصرف در آموزش‌های او، مصداق ناشکری است. به تعبیر دیگر، *انتخاب گزینشی آموزش‌ها برای حظ نفس و سلیقة شخصی و نه به دلیل حقیقتی که باعث نزول نعمت شده است، ناشکری است.* 💢 قانوناً، باید علم برای انسان تواضع به همراه بیاورد؛ اما اگر او را از تواضع جدا کرد و باعث فخرفروشی به دیگران شد، از نعمت تَعَلُّم استفادۀ مطلوب که بندگی خداوند است به عمل نیامده و ناشکری است. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
📣📣📣📣 ‎✅ به اطلاع کاربران گرامی می‌رساند، ‎تاریخ بازپخش جلسات اول و دوم كلاس هاي استاد محترم سرکار خانم بروجردی به شرح ذیل است‌: ‎💠 *دوشنبه ۱۷مهر* ‎⏱ *ساعت ۸ -۱۰* ‎بازپخش جلسه اول مدیریت بحران و اسرار و آداب نماز. ‎⏱ *ساعت ۱۳ تا ۱۵* ‎بازپخش جلسه دوم. ___________ ‎💠 سه‌شنبه ۱۸مهر/ ‎⏱ ساعت ۱۳_ ۱۴/۱۵ بازپخش جلسه اول شرح مثنوی معنوی ------------------ ‎💠 چهارشنبه ١٩مهر ‎⏱ ساعت ٨_ ١٠ بازپخش جلسۀ اول زندگی سالم و امام‌زمان‌شناسی. ‎⏱ ساعت ١٣_ ١٥ بازپخش جلسۀ دوم زندگی سالم و جلسۀ اول شرح زیارت امین‌الله. ‎🔗 برای ورود به کلاس‌ها بر روی لینک زیر انگشت بزنید👇: https://emamraoof.com/?p=19995 ‎📚 «واحدپشتیبانی ثبت نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌ السلام»