eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2.1هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
88 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 *«مناجات المحبین»* ۵ 🔆 *«وَرَضَّيْتَهُ بِقَضَائِكَ، وَمَنَحْتَهُ بِالنَّظَرِ إِلَىٰ وَجهک»* 🔆 خدایا، ما را از کسانی قرار ده که به قضایت راضی ساختی و نعمت نگاه به جمالت را عطایش کردی.» ❇️ خدایا! ما را جزو بندگانی قرار بده که به هر آنچه تو حکم می‌کنی راضی هستند و اعتراضی به قضا و قدر تو ندارند و هر چه از دوست می‌رسد را نیکو می‌دانند. 💢 انسان وقتی کسی را دوست دارد گله و شکایت و اعتراض نمی‌کند و اگر نسبت به کسی ارادت نداشته باشد به خوبی‌های او هم ایراد می‌گیرد و معترض است. ❇️ خدایا! مرا جزو کسانی قرار بده که به او هدیه دادی. هدیه این‌ است که بتوانم به وجه تو نگاه کنم. ◀️ *هدیۀ شهود وجه‌الله به کسی داده می‌شود که معترض نباشد.* ✳️ خدایا! چشم مرا پاکسازی کن و بعد از آن فقط قاب وجه تو (ولیِّ خدا) را ببینم.ه ◀️ اگر دیدگان ما قادر به دیدن وجه الهی نبود، سایر نعمات را هم نمی‌توانست ببیند. ✅ *ما در عالم ذر به همۀ امور شایسته، نظر انداختیم؛* آن هم نظری دقیق و عمیق، پس پیرو آن نظر، در دنیا هم می‌توانیم فقط خوبی‌ها را مشاهده کنیم، مشروط بر اینکه خود با فرو رفتن در آلودگی‌های دنیوی به نابینایی خود اقدام نکنیم. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🔆 *دعای صبحگاهی روز یکشنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 http://emamraoof.com/?p=12086
💠 *«نظم اجتماعی در سایه حقوق شهروندی در سیرۀ علی بن الحسین علیه‌السلام»* ۵ ✴️ امام سجاد علیه‌السلام در عمل نیز پایبندی کامل به مضامین این رساله داشت. ✍🏼 نقل است که آن حضرت با اسب که از شوارع می‌گذشت، نمی‌گذاشت مردم را به اطراف کوچه هدایت کنند و می‌فرمود: 🍃 *«شارع حق عمومی است. تقدمی نیست.»* 📘 مختصر تاریخ دمشق، ج ١٧، ص٢٤٧ 🔷 *ادعیۀ آن حضرت در صحیفه منحصر به حالات فردی و معنوی نیست، بلکه دعاها و فقراتی از این کتاب مرتبط با خانواده و اجتماع و مسائل پیرامون آن است.* ✍🏼 *ویلیام چیتیک دانشمند آمریکایی* معاصر مترجم صحیفه سجادیه به انگلیسی در مقدمۀ اثر خود می‌نگارد: 🍃◻️ *«امامان اهل بیت برای انتقال معارف به دیگران و تبدیل شدن معارف به دارایی مشترک، زبان دعا را بر گزیده‌اند.»* 🔷 بیشتر ادعیۀ صحیفه اینگونه می‌باشد. در در درون یکی از دعاهای صحیفه نیز این نشانه را می‌توان یافت. امام در دعای والدین، به گونه‌ای صحبت می‌کند که گویی والدینش زنده‌اند در حالی‌که چنین چیزی ممکن نیست، مگر در صورتی که تصور کنیم که ایشان این دعا را پیش از واقعۀ کربلا نگاشته است. ✍🏼 *به تعبیر آیت‌الله سبحانی* *صحیفه یک مدرسۀ الهی است* که همه نوع آموزش‌های اخلاقی و اجتماعی و سیاسی در آن هست و به یک معنا مکتب نمونۀ تربیت است که سید ساجدین با الهام الهی آن را پی‌ریزی کرده است. 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com
🌺 📣📣📣📣 های_هفته اول ◻️ با سلام و احترام 📣 كاربران گرامي: 🍃زمانبندی باز پخش کلاس های جلسه اول به ترتیب ذیل می باشد وهمه کاربران گرامی می توانندازبازپخش کلاس هایی که ثبت نام کرده اند،در زمان بندی اعلام شده استفاده کنند: 🟥🟥 کلاس های روز دوشنبه ۳/مهرماه(مدیریت بحران واسرار وآداب نماز در تاریخ دوشنبه ۱۰/مهرماه ساعت ۱۳تا۱۵ به ترتیب برگزار می شود. 🟥🟥کلاس مثنوی روز سه شنبه تاریخ ۴/مهرماه در تاریخ سه شنبه ۱۸/مهرماه ساعت ۱۳تا ۱۴/۱۵ دقیقه برگزار می شود((یاد آوری می شود:سه شنبه ۱۱/مهر ماه به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) موسسه حضوری ودر فضای مجازی تعطیل است) 🟥🟥کلاس های روز چهارشنبه ۵/مهرماه (زندگی سالم وامام زمان شناسی) در تاریخ چهارشنبه ۱۲/مهر ماه ساعت ۱۳ تا ۱۵ به ترتیب برگزار می شود. 🔗 برای ورود به کلاس‌ها بر روی لینک زیر انگشت بزنید👇: https://emamraoof.com/?p=19995 📚 «واحدپشتیبانی ثبت نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌ السلام»
۴۵ 💠 *«سوءاستفاده از نعمت بجای شکر»* 🔆 «وَاتَّبَعُوا مَا تَتْلُو الشَّيَاطِينُ عَلَى مُلْكِ سُلَيْمَانَ وَمَا كَفَرَ سُلَيْمَانُ وَلَكِنَّ الشَّيَاطِينَ كَفَرُوا يُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَمَا أُنْزِلَ عَلَى الْمَلَكَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ وَمَا يُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّی يَقُولَا إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلَا تَكْفُرْ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ وَمَا هُمْ بِضَارِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ وَيَتَعَلَّمُونَ مَا يَضُرُّهُمْ وَلَا يَنْفَعُهُمْ وَلَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشْتَرَاهُ مَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ خَلَاقٍوَلَبِئْسَ مَا شَرَوْا بِهِ أَنْفُسَهُمْ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ» 🔆 «و (يهود) آنچه (از افسون و سحر كه) شياطين (از جنّ وانس) در عصر سليمان مى‌خواندند، پيروى مى‌كردند وسليمان هرگز (دست به سحر نيالود و) كافر نشد ولكن شياطين، كفر ورزيدند كه به مردم سحر وجادو مى‌آموختند و (نيز) از آنچه بر دو فرشته، هاروت وماروت، در شهر بابل نازل شده بود (پيروى نمودند. آنها سحر را (براى آشنايى به طرز ابطال آن) به مردم مى‌آموختند.) وبه هيچ‌كس چيزى نمى‌آموختند، مگر اينكه قبلًا به او مى‌گفتند ما وسيله آزمايش شما هستيم، (با بكار بستن سحر) كافر نشويد (واز اين تعلميات سوء استفاده نكنيد،) ولى آنها از آن دو فرشته مطالبى را مى‌آموختند كه بتوانند به وسيله آن ميان مرد و همسرش جدايى بيفكنند (نه اينكه از آن براى ابطال سحر استفاده كنند). ولى هيچگاه بدون خواست خدا، نمى‌توانند به كسى ضرر برسانند. آنها قسمت‌هايى را فرا مى‌گرفتند كه براى آنان زيان داشت و نفعى نداشت، و مسلّماً مى‌دانستند هركس خريدار اينگونه متاع باشد، بهره‌اى در آخرت نخواهد داشت وبه راستى خود را به بد چيزى فروختند، اگر مى‌فهميدند.» 📗 سوره بقره، آیه ۱۰۲ 🔷🔹 در زمانی نزدیک به پیامبری حضرت سلیمان که سحر بسیار رایج شده بود، خداوند دو مَلَک برای آموزش باطل‌السحر برای مردم فرستاد. این دومَلَک به مردم گوشزد کردند که این آموزش، ابزار امتحان است تا از آن استفادۀ نابجا نکنند؛ 🔹 اما مردم، در مقام شاگردی، از آموخته‌های خود سوءاستفاده ‌کردند و با ناشکری، نعمت یادگیری باطل‌السحر را اسباب تفرقه میان زوجین قرار دادند. 🔹 خدای سبحان استادِ بسیار خوب در خدمت انسان قرار می‌دهد و نعمت برقراری ارتباط با مَلَک و توفیق شاگردی او را عطا می‌کند. ⏪️ در مقابل، *انسان باید از یادگیری‌ها استفادۀصحیح داشته و شاکر باشد و از نعمت سوء‌استفاده نکند.* 🌀 برای مثال، خدا نعمت مطالعۀ کتب ارزشمند به انسان می‌دهد تا مطالب صحیحی یاد بگیرد؛ اما سوء‌برداشت و یا تحریف و ... از کتاب، ناشکری نعمت است. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۷۵ 💠 *«انفاق، عامل توانمندی»* 🔆 «هَا أَنتُمْ هَؤُلَاء تُدْعَوْنَ لِتُنفِقُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَمِنكُم مَّن یبْخَلُ وَمَن یبْخَلْ فَإِنَّمَا یبْخَلُ عَن نَّفْسِهِ وَ اللَّهُ الْغَنِی وَ أَنتُمُ الْفُقَرَاء وَ إِن تَتَوَلَّوْا یسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَیرَكُمْ ثُمَّ لَا یكُونُوا أَمْثَالَكُمْ» 🔆 «آرى، شما همان گروهى هستید كه براى انفاق در راه خدا دعوت مى‏‌شوید؛ بعضى از شما بخل مى‌‏ورزند و هر كس بخل ورزد، نسبت به خود بخل كرده است. خداوند بى‏‌نیاز است و شما همه نیازمندید. هر گاه سرپیچى كنید، خداوند گروه دیگرى را جاى شما مى‌‏آورد پس آنها مانند شما نخواهند بود (و سخاوتمندانه در راه خدا انفاق مى‏‌كنند!» 📗 سوره محمد، آیه ۳۸ 🍃🍀 قرآن کریم افراد را به انفاق دعوت می‌کند. از آن جا که انفاق، نشانۀ تواناییِ «پرداخت» و «بخشش به دیگران» و بخل، نشانۀ ناتوانی است؛ قرآن کریم در این آیه، افراد را به توانمندی دعوت می‌کند و از ناتوانی برحذر می‌دارد. 🍃🍀 *انفاق بیش از آن که برای گیرنده نافع باشد؛ برای پرداخت‌کننده سودمند است؛* زیرا منفعت حقیقی آن به خود شخص باز‌ می‌گردد. 💢 در مقابل، اگر فردی بخل ورزد، دارایی‌اش را برای خویش نگه دارد و از انجام انفاق پرهیز کند؛ ضررش به خودش باز می‌گردد. بخیل در زمرۀ ناتوانان قرار دارد؛ زیرا از توانایی «پرداخت»، محروم است. ⏪️ انفاق منحصر به پرداخت مالی نیست و پرداخت علمی، عاطفی، آبرویی و … را نیز در بر می‌گیرد. ✅ *اگر فردی از دارائی مالی برخوردار نیست؛ می‌تواند با انفاق علمی، توانی، محبتی و… در زمرۀ انفاق‌کنندگان قرار گیرد.* 💢 *از سوی دیگر، اگر فردی در یکی از این زمینه‌ها از پرداخت امتناع وزرد؛ باز هم عنوان «بخیل» را دارد.* 🌀 برای مثال *سلام کردن، یکی از مصادیق پرداخت عاطفی است؛ زیرا به وسیلۀ سلام، عاطفه و انرژی به دیگران منتقل می‌شود.* ✍🏼 عبارت «اللَّهُ الْغَنِی وَ أَنتُمُ الْفُقَرَاء» نشان می‌دهد که خدای سبحان نیازی به انفاق بندگان ندارد، بلکه این افراد هستند که نیاز دارند انفاقی داشته باشند تا در زمرۀ توانمندان قرار گیرند و پاداشی از سوی خدای سبحان دریافت کنند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com