eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2.1هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
82 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
https://survey.porsline.ir/s/HIkAwPd لينك پرس لاين كلاس مديريت بحران👆
https://survey.porsline.ir/s/GgwGIXV لینک پرس لاین آداب واسرار نماز👆
🔆 *«وَاخْتَرْتَهُ لِمُنَاجَاتِكَ»* 🔆 *«خدایا مرا جزو کسانی قرار بده که با آنها مناجات می‌کنی.»* ❇️ «مناجات» از مادۀ «نجوا» به محل بلند می‌گویند. 🍃◻️ حضرت رسول در غار حرا که در مکان بلند و رفیعی قرار داشت، با خدای سبحان نجوا داشت. 🍃◻️ «خدایا اگر مرا در بلندای معرفتی قرار دهی می‌توانم با تو نجوا کنم. » 🍃◻️ «خدایا به من باطن بزرگ و ظرفیت وسیعی بده که بتوانم مناجات تو را بشنوم.» 🍃◻️ «خدایا! مرا هم در عالم معنا در کوه خضر مقیم کن! 🔆 *«وَقَطَعْتَ عَنْهُ كُلَّ شَىْءٍ يَقْطَعُهُ عَنْكَ»* 🍃◻️ «خدایا مرا جزو بندگانی قرار بده که بتوانم از هر آنچه مرا از تو جدا می‌کند، رها شوم و دوری کنم.» ◻️ اگر همسر و فرزند و مقام و ثروت … مرا از تو جدا کند، هیچکدام را نمی‌خواهم! 🍃◻️ «خدایا به من شدت محبتی نسبت به خودت عطا کن که هیچکدام از محبت‌های دنیوی جایگزین آن نشود.» 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🔆 دعای صبحگاهی روز سه شنبه را در لینک زیر می‌توانید قرائت فرمایید: 🌐 http://emamraoof.com?p=12024
«حدیث_روز» 💠 *«صلح عزّت‌آفرین، امام حسن علیه‌السلام»* ✍🏼 به هرحال، رخدادهای پس از پیامبر(ص) و انحرافی که در مسیر حاکمیت دینی(انحراف داخلی) ایجاد شد، زمینه‌های رویش مجدد منافقان را فراهم ساخت و *به محض خروج حاکمیت از دست زمامداران صالح، فضای باز برای حزب نفاق فراهم شد و آنان را از انزوا و مرگ تدریجی رهانید.* ⏹️ نفوذ حزب ابی‌سفیان در این دوره چنان شد که فرزندش معاویه، ولایت شام و سوریه را ربود و چنان بر آن مسلط شد که علی‌رغم عزل و نصب‌های متوالی کارگزاران توسط عمر، او همیشه در منصب خود باقی ماند و به این ترتیب پایگاهی ثابت و مطمئن برای بالندگی حزب منسجم ابی‌سفیان فراهم شد. 🌀 در زمان زمامداری عثمان به دلایل متعدد مخصوصا ارتباط نسبی معاویه و عثمان شاخه‌های شجرۀ ملعونۀ بنی‌امیه توانست بخش‌های عمدۀ حاکمیت دینی را تسخیر کند و در هر مرکز قدرتی ریشه‌ای بدواند و به این ترتیب در این دوره حتی مروان و پدرش که رانده شده رسول اکرم بودند و دو خلیفۀ قبل شفاعت عثمان را برای بازگرداندن آن‌ها به مدینه نپذیرفته بودند، توسط خود عثمان برگردانده و صاحب پست‌های کلیدی شدند. ⏹️ به این ترتیب حزب بنی‌امیه در همان اوایل زمامداری عثمان توانست به طور شگفت‌آوری به دو رکن حکومت (ثروت و منصب) نزدیک شود، آن‌ها را قبضه کند و در انتظار دستیابی به رکن سوم حاکمیت یعنی دین بنشیند. 💢 معاویه با ادعای خونخواهی خلیفه، در مدتی اندک توانست عواطف دینی مردم را منحرف و سپاه دین را بر ضد دین(علوی) به خیزش درآورد. ⏹️ به عبارت دیگر همان طور که حیات عثمان عامل کسب مناصب حساس برای بنی‌امیه شد، مرگ وی هم مورد استفاده کامل آنان قرار گرفت و یک پله دیگر آنان را به قدرت نزدیک‌تر کرد. ⏪️ *از همین دوره زمان تعارض بین حاکمیت حق علوی و حاکمیت باطل اموی آغاز شد و تمام دوران حکومت امیرمؤمنان و دوره کوتاه حکومت امام حسن علیه‌السلام را به خود مشغول ساخت و سرانجام در سال 41 به دلایل متعدد داخلی و خارجی این تعارض به نفع جریان اموی پایان یافت و امام حسن علیه‌السلام را ناچار به صلح کرد.* 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com
# شرح_جامعه_کبیره ۱۳۸ 🔆 «وَ فِعْلُكُمُ الْخَيْرُ» 🔆 *«و فعل شما (حضرات معصومین) خیر است.»* 🔰 در این فراز امام را مخاطب قرار می‌دهیم، خیلی زیباست که به ما اجازه داده می‌شود در حضور امام عرض ادب ‌کنیم. این حضور، بهجت و سرور خاصی نصیب مامی‌کند. 🟩 *فعل معصومین فعل خداست؛* به این معنا که لحظه‌ای و ذره‌ای شرّ از سوی حضرات معصومین صادر نمی‌شود و همۀافعال آنان، اعم از فعل قلبی، ظاهری، باطنی، همه فعل خداست. ‌ ⏪️ *فعل آنان می‌تواند دعا یا نفرین باشد.* مثلاً امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نهج‌البلاغه گاهی از فردی تعریف می‌کند و گاه فرد دیگری را نفرین می‌کند. هر دو، خیر است. 🔰 در این فراز به حضرات معصومین می‌گوییم، همه افعال و اعمال و نیات شما الهی است و ذره‌ای غیرخدا در نیات شما راه ندارد. ✍🏼 مفسری می‌گوید: «تمام افعال شما مرغوب و مورد رغبت است.» ◀️ اگر می‌خواهیم با مکارم اخلاق و اعمال صالح آشنا شویم باید به سیرۀ معصوم مراجعه کنیم؛ *هرآنچه از آنها دیده می‌شود بهترین است.* 🟩 *همه افعال صالح و نیات خالص و کرامات اخلاقی قائم به حضرات معصومین است.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🔷🔹 در ارتباطات سالم از خدای سبحان درخواست عجیبی می‌كنيم: 🔆 *«وَ اجْعَلْ لَنَا فِي صُدُورِ الْمُؤْمِنِینَ وُدّاً»* 🔆 «خدایا! محبت ما را در سينۀ مؤمنين قرار بده!» 📘 صحیفه سجادیه، دعای ۴۲ ⏪️ نكتۀ قابل توجه اين است كه از خدا نمی‌خواهیم همۀ مردم، ما را دوست داشته باشند؛ بلكه درخواست می‌كنيم مؤمنین ما را دوست داشته باشند، 🟩 * پیشوای ما امیرالمؤمنین عليه‌السلام جاذبه و دافعه دارد* گروهی دوستش دارند و گروهی يا دوست ندارند يا بغض ورزی دارند. 🟩 *حب علی علیه‌السلام * در بعضی از سینه‌ها هست و متأسفانه در بعضی از سینه‌ها وجود ندارد. ⏪️ وقتی از خدا می‌خواهيم مؤمنین ما را دوست داشته باشند، گويا از خدا می‌خواهیم پایگاه باطنی و سرّیِ ما، در سینۀ مؤمنین محكم باشد تا ارتباطات سالمِ ما تضمين شود. ❇️ *از خدا می‌خواهیم این پایگاه را تو برای ما قرار بده نه ما برای خود قرار دهیم؛* چون اگر ما در اين كار دخيل شويم، در گذر زمان ویران می‌شود؛ اما وقتی خدای سبحان این پایگاه را برای ما قرار می‌دهد *ابدی و پایدار خواهد شد.* 💢 *نبايد در سینۀ مؤمنین غریبه راه پیدا کند؛* بلکه بايد مَحرم و آشنایِ با حق در آنجا حضور داشته باشد. ❇️ ما از خدای سبحان درخواست می‌کنیم که آن‌قدر ما را با خود مَحرم کند که نه‌تنها ورود ما در سینۀ مؤمنین بلامانع باشد؛ بلکه حضورمان الزامی نيز باشد و همۀ مؤمنین در هنگام دعا یاد ما باشند. ❇️ *ما برای سلوکمان و کسب کمال و فضیلت، نیاز داریم *خوبان ما را دوست داشته باشند تا در سفرۀ دعای ایشان قرار گیریم. ⏪️ ما بايد از خدای سبحان بخواهیم که او برای ما این جایگاه را قرار دهد، چون با هیچ‌یک از اعمالی که انجام می‌دهیم خودمان را مستحق این جایگاه نمی‌بینیم، *این جایگاه فضل خدا است* که در اختیار بنده قرار می‌دهد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com