eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2.1هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
86 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 *دعای صبحگاهی روز پنج شنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت نمایید: 🌐 http://emamraoof.com/?p=12141
📜 قرن چهارم هجری، قرن گسترش علوم و تمدن اسلامی بود. قرنی که متکلمان به مکتبهای خود شکل داده بودند. پایه های مذاهب فقهی ریخته شده و مردم در پیروی از فقیهان دسته‌بندی شده بودند. در مراکز علمی شیعه، قدما به تفکر عقلانی و کاربرد عقل در کلام و فقه معتقد بودند و آراء خود را تبیین و تشریح کرده بودند، ولی .تفکر حاکم در کلام و فقه، با اهل حدیث بود.* در میان اهل تسنّن نیز، مکتب معتزله و اشاعره میدان‌دار بودند. ⬜️◻️ *در اواخر همین قرن، عالم فرزانه، متکلم برجسته و فقیه توانمند، شیخ مفید، با گرایشهای عقلی، ظهور کرد* آثار وی که در برگیرنده پاسخ به اشکالات و مسائل نوپیدا در حوزۀ تشیّع است و همچنین مناظرات او با نحله‌های فرقه‌های گوناگون و ردّ نظرگاههای عالمان شیعی در برخی از مسائل، نمایانگر وجه علمی اوست. ◻️ معاصران وی، از فرقه‌های مختلف، با نظرگاههای متفاوت، بر مرتبت علمی وی اتفاق دارند. ✍🏼 از گفتار رجال‌شناسان، معاصرین و غیر معاصرین، شاگردان و غیر شاگردان، شیعه و غیر شیعه، به دست می‌آید که «مفید»، در عصر خویش، سرآمد همگان در کلام و فقه و دیگر علوم بوده است. ◻️ *بیانی گیرا، درکی نافذ و خلقی پیامبرگونه داشته است.* در احتجاج و مناظره با خصم، بی‌مانند بوده و با هر کس به مناظره می‌پرداخته او را مغلوب می‌کرده است. ویژگی‌ها و برجستگی‌های بسیاری را برای او برشمرده‌اند. 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com
۳۰ 💠 *«شکایت نکردن از دردهای خویش؛ عامل عزت نفس»* 🔆 *«كَانَ لِي فِيمَا مَضَى أَخٌ فِي اللَّهِ... وَ کَانَ لَا یَشْکُو وَجَعاً إِلَّا عِنْدَ بُرْئِهِ»* 🔆 «مرا در گذشته برادرى خدايى بود، از بیماری که بر او عارض می‌شد، شِکوه نمی‌کرد و آن را پس از بهبودی، به‌عنوان خبر برای دیگران نقل می‌کرد.» 📗 نهج البلاغه، حکمت ۲۸۹ 💢 وقتی از بیماری خود شکایت می کنیم و آن را برای همگان بیان می کنیم، باعث زحمت آنان می‌شویم؛ زیرا آنها خود را مکلف می کنند تا به عیادت از ما بیایند و این امر از عزت نفس ما می‌کاهد. افرادی که همیشه از دردهایشان شکایت می‌کنند؛ هنوز اسیر درد باقی مانده‌اند. 💢 حتی از بدبختی‌ها و ناکامی‌های زندگی‌مان هم نباید نزد دیگران سخنی به میان بیاوریم. ✅ *دردهای جسمانی و گرفتاری‌هایمان را پس از رفع و برطرف شدنشان مطرح کنیم تا هم دیگران درس عبرت بگیرند و هم مشکل ما تمام شده باشد که از این طریق عزت نفس ما نیز حفظ شده است.* ◀️ *شکایت نکردن از بیماری و گرفتاری‌ها نشانۀ تسلیم بودن در برابر مقدرات الهی است.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🌹 *«شهید جواد عبدالملکی»* 🌷 *مهربان جوادم* خیلی دلش هوای زیارت امام رضا علیه‌السلام رو کرده بود؛ اما از اول سال ۹۴ به خاطر درس بچه‌ها مشکلات و مسائل شغلی و بعد از آن ماه مبارک رمضان، سفر مشهد برامون مقدور نبود. 🌷 *از قضا شهادتش مصادف شد با دهۀ کرامت و در روز تشییع، بیرق متبرک امام رضا علیه‌السلام رو آورده بودند *شهرمون و پیکر مطهر نازنین همسرم بوسیلۀ بیرق مبارک آقا متبرک و به خاک سپرده شد. 🍃 اول خیلی ناراحت بودم از اینکه زیارت مشهد قسمتش نشد. غافل از اینکه خدا زیارت و دیدن آقا امام رضا علیه‌السلام رو برای بدرقه کردنش به دیار باقی گذاشته بود. و این دل ناآرام من و رو تسلی می‌داد. ◻️سال بعد هم بیرق متبرک رو به منزل آوردند. در مراسم تشییع جواد عزیزم یکی از خادمان آقا خیلی گریه می‌کرد و می‌گفت: 🍃 *«۵۰ ساله خادم امام رضا هستم و این دومین باره که حضور آقا رو کاملاً احساس می‌کنم. یکی برای مراسم تشییع مهربان جوادم و بار دیگر برای تشییع شهیدی از لبنان که آرزوی زیارت آقا رو داشت؛ اما قسمتش نشده بود.»* 📚 «راوی: همسر شهید» ‏🌐 emamraoof.com
۶۱ 🔸همراهی با امام ❇️ با نگاه عرفانی کسانی که با حسین‌بن‌علی بودند رنجی نمی‌کشیدند همۀ رنج‌های ظاهری را زیبایی و لطف خدا می‌دیدند. گرچه مردم از دور که نگاه می‌کردند و می‌کنند تصور رنج دارند. ◀️ *وقتی امیر کاروان ما وجود مقدس حضرت اباعبدلله الحسین است، وقتی ما با یک بزرگتر خوب همراه باشیم، اجازه نمی‌دهد به ما سخت بگذرد.* ✳️ کلامش، نوای کاروان و نگاهش جذبه‌ای دارد که ما را به سوی خود می‌کشاند و همۀ سختی‌ها را برای ما هموار می سازد؛ به همین جهت فرمود: 🔆 *«علیکم بالقرآن اِنَّهُ شافعٌ»* 🔆 *«بر شما باد به قرآن که شفیع است.»* 📘 اصول كافی، كتاب فضل القرآن،‌ باب ۱ حديث ۳ ❇️ اگر قرآن ناطق وجود مقدس حضرت اباعبدلله الحسین است، خودش را به ما نزدیک می‌کند و فاصله‌ها را مرتفع می‌سازد. 🔶🔸اساساً دو گزینه داریم: 🔸۱. می‌توانیم چشم را به روی اباعبدالله ببندیم و زندگی روزمره داشته باشیم و سند بدبختی خود را امضا کنیم؛ 🔸۲. می‌توانیم امام را جلودار خود قرار دهیم و در شمار خوشبختان عالم باشیم. ✅ *این قرآن راهنماست. ما را به بهترین راه دلالت می‌کند؛ چه قرآن ناطق چه قرآن صامت.* ✳️ با وجود حسین علیه‌السلام متحیر نمی‌مانیم. بسیاری از صحنه‌های تحیر زندگی ما به‌دلیل دوری از اباعبدالله است‌. امام، راه را به ما نشان می‌دهد و ما را از سرگردانی نجات می‌دهد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🔆 *دعای صبحگاهی روز جمعه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 http://emamraoof.com?p=12147
🟩 *از جنبه‌های حائز اهمیت در اندیشۀ سیاسی آیت‌الله مدرس، نگاه او به پدیدۀ سیاست و دیانت و رابطۀ این دو با یکدیگر است.* 🔷 ایشان در مقابل کسانی که نظریۀ جدایی دین از سیاست را داشتند، رابطه و عینیت دین و سیاست را مطرح می‌کند و می‌فرماید: *«سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست.»* 🍃 *شهید مدرس،* همواره بر تعامل دین و سیاست، حفظ استقلال کشور، تأکید بر داشتن قانونی بومی، حفظ تمامیت ارضی و... تاکید دارد. 🔷 *یکی از واژگانی که در ادبیات سیاسی شهید مدرس، کاربردی قابل توجه دارد، اصطلاح جامعیت یا عصبیت است که در معنای اتحاد، انسجام و یگانگی به کار رفته است. * 🍃 به رغم آنکه شهید مدرس در کسوت روحانیت و یکی از مجتهدان عصر خویش است و برای پیاده شدن احکام اسلامی تلاش می‌کند؛ اما در گفتار، نوشتار و اعمال او، نشانه‌هایی فراوان از علاقه‌ای وافر به ایران و مردم آن، قابل وارسی است. 🔷 بنابراین وقتی از سوی مراجع وقت به ایشان پیشنهاد مرجعیت و رهبری شیعیان هندوستان داده می‌شود، می‌گوید: *«اگر من بتوانم خدمتی بکنم، باید به ایران بروم و به مردم ایران خدمت کنم.»* ✍🏼 علاوه بر این در یکی از دست.نوشته‌های وی آمده است: *«همه جای این جهان، سرزمین من است و من از میان این سرزمین‌ها، سرزمین‌های اسلامی را بیشتر دوست دارم و از میان سرزمین‌های اسلامی، نسبت به ایران، علاقۀ خاصی دارم.»* 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com