✅#روحانیت و مبارزه با نفوذ #بهائیت
❌فرقة بهائیت از نظر باورهای اعتقادی در گسترة توحید، نبوت و معاد، عملا خلاف آن چیزی را معتقدند که باور مشترک تمام فرق اسلامی است، تا جایی که برای رهبران خود، مقام نبوت و رسالت قائل بوده و دین اسلام را دین نسخ شده و پایان یافته ای می دانند. نفوذ این فرقه، پس از شکست فکری از علمای عصر قاجار و اعدام علی محمد باب کاهش یافت، ولی پس از به حکومت رسیدن محمدرضا پهلوی و به خصوص در دهه های سی تا پنجاه، به مناصب اساسی در حکومت و دربار دست یافتند و با حمایت دولت های استعماری، روش های مختلف اسلام ستیزی را پیش گرفتند. نقش روحانیت و مراجع آگاه، به خصوص آیت الله بروجردی(ره) و پس از ایشان، امام خمینی(ره) در مبارزة فکری و قانونی با این فرقه، بسیاری از اهداف مشترک حکومت و بهائیت را خنثی کرد.
ادمه در لینک 👈https://b2n.ir/0786
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیٖم
✅*مراقب "قوانین معکوس" دنیا باشیم!*
✅در دستگاه خدا برخی چیزها، معکوس عمل میکند و این سرُّالاَسرار دنیاست.
✅صدقه دادن، ظاهراً پول را کم میکند اما در واقع معکوس عمل میکند و ما را از فقر نجات میدهد.*
امام معصوم(علیهالسلام) میفرمایند:
اگر فقیر شدی، بیشتر صدقه بده!
✅خمس و زکات هم معکوس عمل کرده و ما را غنیتر میکند.*
دنبال قدرت ندویدن، معکوس عمل میکند و او مثل سایه به دنبال تو میدود.
فکر آباد کردن آخرت، معکوس عمل میکند و دنیایمان را آباد میکند.
✅وقتی وقتمان را صرف نماز ، دعا و عبادت کردیم ، معکوس عمل کرده و برکت به وقتمان میدهد.*
وقتی به خودمان در راه خدا سخت می گیریم، معکوسش این است که سختی های دنیا که برای همه هست، برای ما آسان میشود و گاهی آسان تر.
معکوس کمتر خوردن، سلامتی ست.
وقتی یاد مرگ کنیم، معکوس عمل میکند و دلمان زنده و شاداب میشود.
✅چشم هایمان را از حرام ببندیم، بیشتر از بقیه می بینیم و میفهمیم!*
وقتی سکوت اختیار کنیم، بیشتر از کسی که زیاد حرف میزند جلوه میکنیم.
✅حجاب و پوشاندن خود از نامحرم، "وقار" را بیشتر گرفتن میکند و قرآن نیز بر این موضوع تاکید دارد.*
✅وقتی جانت را در راه خدا میدهی و شهید میشوی، معکوس عمل کرده و خداوند تو را زنده میداند* :
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ
✅هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده اند، مرده مپندارید بلكه زنده اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى شوند.*
✅وقتی نیرنگ میزنیم و چاهی برای کسی میکنیم، معکوس عمل کرده و خودمان دچار نیرنگ میشویم و اول در چاه می افتیم!*
وقتی مهمان دار میشویم، برکت به سفره مان می آید و بارها دیده ایم با همان غذای همیشگی، همه سیر میشوند.
✅وقتی بچه دار میشوی نیز قانون معکوسهای دنیا اِعمال میشود و برکت و رزق و روزی ات زیاد میشود!*
✅آری! انسان عاقل که قانون های معکوس دنیا را چشیده و از عمق وجود درک کرده، هیچوقت قبل از بچه دار شدن شروع به جمع و تفریق زدن هزینه پوشک و شیرخشک و لباس و نان و.... نمیکند چون میداند این ظاهر ماجراست و باطن ماجرا معکوس عمل کرده و آن بچه روزی خودش و خانواده را با خودش می آورد.*
و این گونه است که خدا از مردم میخواهد اندکی در کار دنیا و قانون حاکم بر آن( معکوس عمل کردن) تأمل کنند بلکه به بیراهه ای که شیطان به دروغ جلو آنها تزئین میکند، پا نگذارند.
🆔 @emamsadegh_ir
🔹شرمآوره، میگردن یک عکس بد و حالت ناخوشایند از شخصی پیدا میکنن و حرف تقطیعشدهای را از او ضمیمه میکنن تا به اصطلاح خودشون عملیات روانی انجام داده باشن!
🔴 خب این شیوه رو که اینترنشنال و BBC هم علیه مسئولین در ایران پیاده میکنن، فرق این خبرگزاریهای به اصطلاح داخلی با دشمن چیه؟!
🆔@emamsadegh_ir
💠 استوری ولادت حضرت اباالفضل عباس (علیهالسلام)
🆔 @emamsadegh_ir
.
💢 جریان آب و امید
🔹چند صد هزار متن درباره کاهش آب دریاچه ارومیه و خطر نابودی آن تولید و منتشر شده، خدا می داند. برخی از سر دلسوزی و بسیاری، صرفا برای یاس آفرینی و نا امید سازی.
🔹چگونه می توان این دو طیف را باز شناخت و از هم تفکیک کرد؟ از جمله با همین طرح بزرگ حفر تونل ۳۶ کیلومتری، برای انتقال آب و احیای دریاچه:
🔻 آنها که دلسوز واقعی هستند، از به نتیجه رسیدن این طرح خوشحالند و حالا خبر آبادانی و امید را در رسانه ها پژواک می دهند.
🔻 اما آنان که ماجرای دریاچه، صرفا سوژه و بهانه ای برای یاس آفرینی شان بود، خبر خوب را سانسور می کنند، چنان که کردند.
اگر به فرض محال! این اتفاق در دولت روحانی افتاده بود، چه میکردند؟!
🆔@emamsadegh_ir
💠طلایه دار کوثری تقریب
✅ فرهنگ و مدیریت تقریب کوثری و تکاثری!/ فرهنگ کار جمعی همدلانه در مدیریت دومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی شمال کشور
✍ دکتر حسن بیارجمندی
كوثر و تكاثر نام دو سوره ی قرآن کریم است که براساس معنا و مفهوم مصطلح آنها می توان دو فرهنگ، مکتب و سبک مدیریتی را بطور کلی تعریف و براساس آن با هدف تمیز از همدیگر و امکان مقایسه شفاف و دقیق در عرصه های مختلف از جمله عرصه خطیر فرهنگ و مدیریت تقریب مذاهب اسلامی؛ الگوی اصیل را ارائه نمود.
كوثر را به معنی هر چیز پسندیده و خیر فراوان كه شأنش كثرت و فزونی باشد و چیزی از آن افزون نباشد و سعادت دنیا و آخرت را در برداشته، بکار برده اند و آن جلوهای از ذات حق و خیرخواه مطلق است و از او سر منشأ گرفته است.
فخررازی در تفسیر کبیر با تبیین معنی واژه ی كوثر ، در خصوص جا و جایگاه اصلی بکار بردن آن میگوید: كوثر را هنگامی میتوان بهتر یافت كه آن را با متاع قلیل كه وصف دنیا است مقابل هم قرار دهیم.همه ی جهان به همراه تمام نعمت هایش متاع قلیل است و در برابر آن هدیه ی خدا خیر كثیر است.
بنابراین فرهنگ و مدیریت کوثری، متاع دنیوی نیست كه همچون مدیریت تکاثری به دنبال آن دوان دوان شوند؛چراکه قلیل و مورد رقابت دنیایی و مادی و اساسا خود محل نزاع و اختلاف است و این بطور خاص نمی تواند با تقریب و فرهنگ آن که برآیند آن تحقق فریضه قطعی و خیرکثیر وحدت اسلامی است؛ نسبت و ارتباط داشته باشد.
بعبارتی دیگر تقریب کوثری و مدیریت آن همه اش خیر فراوان و برای آحاد یک جامعه اسلامی و راس همه جوامع یعنی امت واحده اسلامی نعمت است و در چنین عرصه و شعاع مدیریتی تقریب کوثری، هر فرد مسلمان از مذاهب اسلامی به اندازه ی ظرفیتش از آثار و نتایج آن بهرهمند میشود و بطور مشخص و معناداری هیچگونه رقابت ، نزاع، اختلاف و جدالی بر سر آن بوجود نخواهد آمد بلکه بر سر آن تعاون و همکاری جمعی است: "تَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی "
این خود بطور خاص در زمره فرهنگ اصیل تقریب مذاهب اسلامی و متن اصلی تمدن سازی را تشکیل می دهد و قضاوت ما توسط دیگران براساس همین فرهنگ کار جمعی صورت می گیرد. پیشینه تاریخی تقریب و سیره نظری و عملی طلایه داران تقریب ماهیت کوثری و نتایج آن را بخوبی نشان می دهد که در حال حاضر نیز امام خامنه ای مرجع عالیقدر جهان تشیع طلایه دار چنین فرهنگ ناب و اصیلی در جهان اسلام است و برای همه ما الگو عملی و حجت شرعی است. معظم له در خصوص این فرهنگ در مورخه ۱۳۹۱/۰۷/۲۳ در دیدار جوانان استان خراسان شمالی می فرمایند:" یکی از ابعاد پیشرفت با مفهوم اسلامی عبارت است از رفتار اجتماعی (فرهنگ کار جمعی)... اسلام خیلی قبل از اینها گفته است: «تعاونوا علی البرّ و التّقوی» یا «و اعتصموا بحبل اللّه جمیعا». یعنی حتّی اعتصام به حبلاللّه هم باید دستهجمعی باشد؛ «و لا تفرّقوا». این یک فهرستی است از آن چیزهائی که متن تمدن را تشکیل میدهد. قضاوت دربارهی یک تمدن، مبتنی بر اینهاست."
بدیهی است اگر به چنین فرهنگ و مدیریت فرهنگی تقریب کوثری اعتقاد قلبی و ایمانی و التزام عملی نداشته باشیم؛ گرفتار سبک و رفتار تكاثر و مدیریت تکاثری خواهیم شد که ویژگی بارز ابتدایی آن تفاخر و سرگرمی از روی غفلت های روزانه با درآمیختن با متاع دنیا و دنیازدگی حزبی و گروهی خواهد بود که خود منتهی به زیادهطلبی و تکثرگرایی در اعتقادات( اباحه گری و التقاط لیبرالیستی)، اموال، نفرات(رای)، مقام و حفظ موقعیت، اعمال و هر آنچه به دنیا و لذتها و شهوات دنیایی ارتباط پیدا میكند؛ منتهی خواهد شد.«اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَیَاةُ الدُّنْیَا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَزِینَةٌ وَتَفَاخُرٌ بَیْنَكُمْ وَتَكَاثُرٌ فِی الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ كَمَثَلِ غَیْثٍ أَعْجَبَ الْكُفَّارَ نَبَاتُهُ ثُمَّ یَهِیجُ فَتَرَاهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ یَكُونُ حُطَامًا وَفِی الْآخِرَةِ عَذَابٌ شَدِیدٌ وَمَغْفِرَةٌ مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانٌ وَمَا الْحَیَاةُ الدُّنْیَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ .»
در دومین اجلاس بین المللی منطقه ای وحدت اسلامی شمال کشور دکتر علی محمد زنگانه استاندار گلستان بعنوان رئیس ستاد راهبردی آن مهمترین اصلی که مورد تاکید فراوان داشت همین تعاون و فرهنگ کار جمعی و مشارکت همه مدیران و دستگاه ها و بهره گیری از تمام ظرفیت های استان در این اجلاسیه بود که بطور خاص در عمل نیز ما را در متن این تقریب و تمدن سازی قرار بدهد و همه چنین ادراکی از آن داشته باشند.
آیت الله دکتر حمید شهریاری دبیرکل محترم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نه تنها این فرهنگ کار جمعی در دومین اجلاس را مورد تاکید ویژه و حمایت قاطع قرار داد بلکه در این مدت کوتاهی که افتخار در کنار او بودن را داشتم از مدیریت تقریب کوثری او درس های بزرگی گرفتم که چشم انداز نوسازی حرکت تقریب را روشن و بسیار امید بخش نمود.
🆔@emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اقدام عجیب یک زن هنگام کتک خوردن از شوهر
⭕️ زنی که به خاطر اسلام، آرزوی کتک خوردن داشت!
🔹 برشی ازسخنرانی #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل العباس علیهالسلام و #روز_جانباز
🆔@emamsadegh_ir