eitaa logo
حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام
1.1هزار دنبال‌کننده
18.6هزار عکس
12.6هزار ویدیو
672 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان مدرسهٔ علمیهٔ امام صادق علیه‌السلام گرگان (محمدتقی خان سابق) در سال ۱۳۵۴ه.ش توسط مرحوم آیت‌الله حاج سید حبیب‌الله طاهری گرگانی تجدید بنا شد 🔹سایت : www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین @HD57_65
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ پاسخ به شبهات حجاریان سعید حجاریان:👇👇 🔹از نظر فقهی تراشیدن ریش برای مرد مثل کشف حجاب برای زنان حرام است. حالا اگر رعایت شرع ملاک است، چطور برای زنان حرام سیاسی داریم اما برای مردان نه! 🔹در گذشته در آرایشگاه‌ها می‌نوشتند: از تراشیدن ریش معذوریم! این موضوع ریشه در فقه داشت و به حرمت تراشیدن ریش [=حلق لحیه] راجع بود. مسئله‌ای که فقهای بعد از شهید اول در حد اجماع بر آن صحه گذاشته‌‌اند به‌نحوی که یا آن را مطلقاً حرام دانسته و یا بنا بر احتیاط واجب آن را حرام خوانده‌اند. 🔹به‌علاوه از حرمت دریافت اجرت حلّاق سخن گفته شده بود تا جایی‌که در گذشته در آرایشگاه‌ها د‌و‌ صندوق برای اجرت‌ در نظر می‌گرفتند و درآمد حاصل از آرایشگری را از درآمد تراشیدن ریش جدا می‌کردند زیرا دومی را مشمول رد مظالم می‌دانستند. به این‌ها باید اضافه کرد احکامی که به فسق کسانی که ریش خود را می‌تراشند، فتوا داده‌اند. 🔹از اصرار بر حرمت تراشیدن ریش -چه آن را اندازه یک شعیر در نظر بگیریم چه یک قبضه، و چه متعلق به مسلمان و چه کافر- در ایران به‌سادگی عبور شده است؛ حرمتی که کمتر از کشف حجاب نیست. 🔹حال پرسش اینجاست چرا با این اوصاف مفهوم «حرام سیاسی» به حوزه مردان تعمیم نیافته و پدیده‌ای به‌نام گشت ارشاد مردانه وجود ندارد و مکانی به‌نام «ساختمان وزرا» برای مردان تأسیس نشده است؟ چرا هیچ مردی تاکنون مورد تعدی گشت ارشاد قرار نگرفته و در معرض صدمه روحی و جسمی نبوده است؟ سهل است در بعضی پادگان‌ها حتی سربازان را اجبار به این کار حرام می‌کنند!/مشق نو ✍پاسخ استاد روانبخش👇👇👇 آقای حجاریان! 1. قیاس در فقه جایز نیست اولین کسی که قیاس کرد شیطان بود! 2.حرمت ریش در قرآن نیامده ولی وجوب حجاب در چندین آیات قرآن به آن تصریح شده است 3. وجوب حجاب فتواست ولی حرمت تراشیدن احتیاط واجب است. 4.بر اساس این قیاس شما بقیه حرام ها را نیز مانند دزدی، زنا، لواط و... باید آزاد گذاشت چون حکم تراشیدن ریش اجرا نمی شود 5.آیا اگر در کشوری قانون کمربند اجرا نشود باید بقیه قوانین راهنمایی و رانندگی مانند سبقت ممنوع و عبور ممنوع نیز لغو شوند؟! 6.آثار و تبعات گناهان همه یک جور نیستند و به همین دلیل عقوبت آن ها متفاوت است مثلا حکم لواط و زنای محصنه اعدام است ولی همان عمل زنا اگر محصنه نباشد 100 ضربه شلاق است. در اینجا هم درست است که تراشیدن ریش و بی حجابی هر دو حرام است ولی آثار و تبعات آن ها یکی نیست مفاسدی که بی حجاب به وجود می آورد هرگز تراشیدن ریش به‌وجود نمی آورد. به همین دلیل است که قانون گذار حجاب را قانونی کرده ولی داشتن ریش را قانون نکرده است. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔴 اونایی که شعار آریایی بودن سر میدن به نظرشون ،کوروش کبیر بعد دیدن این آفتاب پرست چه واکنشی نشون میده؟ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
13.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مسائل گوناگون کشور مگر قابل رفراندوم است؟ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دانشجویان: 🔹مسائل گوناگون کشور مگر قابل رفراندوم است؟ کجای دنیا این کار را می‌کنند؟ مگر همه مردم که باید در رفراندوم شرکت کنند امکان تحلیل آن مسئله را دارند؟ این چه حرفی است؟! 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
♨️انتقادات فنی "روزنه" به چهره‌سازی از تحریف‌گر امام خمینی(ره) به بهانهٔ اعلام برندهٔ جایزهٔ چهرهٔ ماندگار انقلاب اسلامی 🔻خطای راهبردی در تحلیل ماجرای تجلیل رهبری معظم از برخی آثار هدایت‌الله بهبودی ▫️از گذشته وقتی آثار مخدوش و مغلوط بهبودی را نقد می‌کردیم در جمع دوستان مؤمن و انقلابی کسانی بودند که به تجلیل‌های آقا از او و آقای سرهنگی تمسک می‌کردند و بدین وسیله انتظار داشتند هیچ نقدی به آثار وی وارد نشود! چرا که به زعم ایشان به واسطهٔ نقد، آن تجلیل‌ها زیر سؤال خواهد رفت!! حالا که بحث بدینجا رسیده فرصت خوبی است برای تبیین این موضوع: 1⃣ این تعابیر در تأیید سوابق بهبودی در موضوع ادبیات مقاومت و دفاع مقدس است. چه ربطی دارد به آثار تاریخی او؟! 2⃣ اگر بهبودی تایید مطلق دارد، چرا و چه‌کسی حوزه هنری را که زیر نظر بهبودی منتشر می‌شد، نمود؟! چرا بعدش بهبودی استعفا داد و آن‌همه حاشیه درست شد و تا همین حالا هم آن اثر مخدوش اجازه نشر ندارد؟! 3⃣ اگر بهبودی دارد، چرا این عصمت باعث نشد کتاب او (که بدون مجوز نشر انتشار یافته بود) از نمایشگاه کتاب تهران جمع آوری شود؟! 4⃣ آیا اطلاعیه‌های دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری در مغلوط بودن این اثر، برای در آثارش کفایت نمی‌کند؟ یا نکند دوستان مدافع بهبودی بر این باورند که اقدام دفتر نشر آثار آقا هم مثل اقدام منتقدان فعلی بهبودی، غلط بوده است و اساساً کسی در این کشور نباید به محدودهٔ قرمز نقد اغلاط ایشان وارد شود! 5⃣ در نقد کتاب‌های بهبودی، مستنداتی ارائه شده که هر انسان منصف و مطلعی می‌تواند آن نقدها را با متن وی مقایسه کند و نتیجه را با تحقیق بدست آورد و قضاوت نماید‌. در چنین شرایطی چرا با عصمت‌تراشی بدون وجه، برخی می‌خواهند امضای آقا را (به غلط) پای آثار مخدوش او بگذارند؟ آیا نسبت تایید دادن آثار مغلوط بهبودی به مقام معظم رهبری، تضعیف ایشان نیست؟ 6⃣ گزاره‌های مغلوط ادعایی و القایی بهبودی را با مقایسه کنید. تفاوت‌ها مثل آفتاب است. ۲۴۰ غلطی که از شرح اسم گرفتند تنها گوشه‌ای از این تفاوت‌ها بود. حالا چطور می‌خواهید این تناقض را توجیه کنید؟ یعنی از نظر مدافعان بهبودی، آقا یکبار در مقام بیان، روایت تاریخی خود را مطرح کرده اند و بار دیگر روایتهای معارض با آن را تایید کرده‌اند؟! برای نمونه کافیست سخنان آقا در مورد امام (نیمهٔ خرداد هر سال) را مقایسه کنید با القائات مخدوش بهبودی در کتاب 7⃣ در این کشور افراد امینی در عرصهٔ تاریخ‌نگاری حضور دارند که مورد تایید امام و آقا در بحث تخصصی تاریخ انقلاب اسلامی هستند و در این جهت تأییدات مکتوب و شفاهی مکرر دارند. به عنوان نمونه استاد سید حمید روحانی می‌گوید بهبودی امام و تاریخ انقلاب را تحریف کرده است‌. اگر بنا به تایید داشتن باشد و قرار باشد بدون درنگ در محتوای تاریخی، تاییدها را ملاک قرار دهیم، با این دوگانگی چه می‌کنید؟ یکجا قبول دارید و یکجا بی‌اعتنا درمی‌گذرید؟! 8⃣ بهبودی در کتاب رضاخان؛ قرارداد ننگین ۱۹۱۹ را توجیه و عامل انگلیسی‌اش وثوق‌الدوله را تطهیر کرده است! در کجای سخنان امام و آقا چنین مواضعی تایید شده است؟ مثلاً شما قرار است تاریخ و فرهنگ این کشور را راهبری کنید؟! 9⃣ آیا تایید یک فرد یا یک مجموعه بخاطر سوابق، عصمت ابدی می‌آورد؟ تا روز قیامت اگر آنها غلطی مرتکب شدند، کسی نباید حرفی بزند و همه باید چشم بربندند؟ با این ملاک شما برخی از این منحرفین که روزگاری در جبهۀ حق و مورد تایید بوده‌اند، باید عصمت سیاسی داشته باشند! آیا فراز تاریخی وصیت‌نامهٔ امام را نخوانده‌اید که میزان حال فعلی افراد است؟ 🔟 اگر کسانی مرجع فکری و تاریخی‌شان امثال بهبودی ست، شجاعانه بگویند و عالمانه از آن دفاع کنند. نیاز نیست با نسبت‌های ناروا به امام یا رهبری حکیم انقلاب، علایق و تعصبات خود به افراد را تئوریزه کنند و دهان منتقدان را ببندند! 🆔@emamsadegh_ir
مقامات بنگلادشی اعلام کردند که می‌خواهند پول ساخت نیروگاه هسته‌ای که روسیه برایشان می‌سازد را با یوآنِ چین پرداخت کنند. 🆔@emamsadegh_ir
📩 رهبر انقلاب با اشاره به جنگ تبلیغاتی دشمن برای بدبین کردن ما به خود: 👈 رسانه‌های دشمن می‌گویند ملت ایران از دین و انقلاب روگردان شده اما واقعیت‌های کشور برخلاف این است ✏️رسانه‌های جورواجور بدخواه اصرارشان این است که ثابت کنند ملت ایران از اعتقادات دینی روگردان شده، از احساسات انقلابی روگردان شده. آنها میگویند، یک دنباله‌هایی هم اینجا دارند، اینها هم میگویند، در فضای مجازی میگویند، در روزنامه میگویند، در حرفهای گوناگون میگویند که مردم از دین روگردان شدند. یک نفری که دچار غفلت باشد، فکر نکند، قبول میکند، باور میکند. اما یکدفعه میبینید شما شب قدر شد، جلسات امسال از پارسال پرشورتر است، تضرّع و گریه و ابتهال و حضور جوانها و اشک جوانها در این جلسات از پارسال بیشتر است، روز قدس میشود، جمعیت از پارسال فشرده‌تر است. 22 بهمن میشود، جمعیت دو برابر پارسال است. یعنی خلاف آنچه که او میگوید، وجود دارد، اما او وسوسه‌ی خودش را میکند. ۱۴۰۲/۰۱/۲۹ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir 🆔@emamsadegh_ir
7.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 | 🔸️ما جان می دهیم، خون می دهیم... 🎞 مرکز چندرسانه ستاد مرکزی راهیان نور کشور 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 جلسه هم اندیشی اساتید اقتصاد اسلامی به میزبانی دانشگاه قم با تاکید بر به عنوان یک راهکار اساسی مهار تورم و رشد تولید برگزار شد. 🔻 در این جلسه که با حضور بیش از ۵۰ استاد و پژوهشگر اقتصاد اسلامی برگزار شد، دکتر مسعود درخشان، نظریه خود در موضوع بانکداری را ارائه کرد و دکتر سید یاسر جبرائیلی نیز به ارائه نظر خود در موضوع مهار تورم پرداخت. 🆔@emamsadegh_ir
34.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ استقبال از طلاب حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام گرگان از اردوی علمی و زیارتی نجف اشرف و کربلایی معلی (رمضان۱۴۴۴، فروردین۱۴۰۲) 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔻 مهمان در چه صورت نان‌خور محسوب می‌شود؟ ▫️امام خمینی(ره): لازم است مهمان قصد داشته باشد مدتی نزد میزبان باقی بماند تا به او نان‌خور گفته شود. ▫️مقام معظّم رهبری: فطرهٔ مهمان یک‌شبه برعهدهٔ خود اوست. ▫️آیةالله سیستانی: بنابر اقوی، اگر قبل از غروب وارد شود و شب را بماند و بنابر احتیاط واجب، اگر بعد از غروب وارد شود و شب را بماند. ▫️آیات عظام صافی، نوری: صدق انفاق فعلی کافی است. ▫️آیةالله مکارم: اگر چهارپنج روز بماند. ▫️آیةالله زنجانی: اگر قبل از غروب آفتاب وارد شود و تصمیم دارد مدتی طولانی نزد میزبان بماند. ▫️آیات عظام خوئی، وحید: مهمان بودن برای مدت کوتاهی کافی است، مثل مهمانی که شب عید را نزد میزبان می‌ماند. ▫️آیةالله بهجت: ملاک وجوب فطرهٔ مهمان بر میزبان، صدق مهمان در وقت مخصوص است؛ یعنی فطرهٔ کسی که پیش از برآمدن هلال ماه شوال مهمان شخص دیگری شده، بر میزبان واجب است؛ به شرط آنکه برای خوردن غذا به منزل او آمده باشد، هر چند بعداً مانعی پیش آید که نتواند غذا صرف کند. 💢 نکته: به طور کلی برای صدق نان‌خور بودن مهمان و وجوب زکات فطره بر میزبان: ▫️آیات عظام بهجت، صافی، نوری: صدق انفاق فعلی کافی است. ▫️آیات عظام سیستانی، وحید، خوئی، تبریزی: ماندن یک شب برای نان‌خورشدن کافی است. ▫️آیات عظام خامنه ای، مکارم، زنجانی: ماندن یک شب برای نان‌خورشدن کافی نیست. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir