eitaa logo
حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام
1.1هزار دنبال‌کننده
18.7هزار عکس
12.7هزار ویدیو
672 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان مدرسهٔ علمیهٔ امام صادق علیه‌السلام گرگان (محمدتقی خان سابق) در سال ۱۳۵۴ه.ش توسط مرحوم آیت‌الله حاج سید حبیب‌الله طاهری گرگانی تجدید بنا شد 🔹سایت : www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین @HD57_65
مشاهده در ایتا
دانلود
34.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴توضیحات کامل دکتر منان رئیسی در برنامه به اضافه یک درباره تعداد اساتید تعلیق شده و اخراج شده طی سالهای اخیر را ملاحظه کنید و خودتان قضاوت بفرمایید که چنین مسئله‌ای که با فشار برخی رسانه‌ها به موضوع داغ روز تبدیل شده واقعا چقدر برای مردم اولویت دارد؟! 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ نفوذ ایران از منطقه فراتر رفته و جهانی شده است! نگرانی مقامات آمریکایی و اروپایی و رسانه های فارسی زبان آنها و کارشناسان استراتژیست آنها از افزایش نفوذ ایران به اروپا و آمریکا 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
⭕️ فائزه هاشمی: مشاهداتم در زندان حالم را از هر مبارزه‌ای به هم می‌زند! 🔸 که به خاطر فعالیت‌های ضدنظام و برای بار دوم از سال گذشته در زندان به سر می‌برد، روایت‌های عجیبی از دروغگویی، دیکتاتوری و فضای رعب و وحشتی که برخی زندانیان سیاسی در زندان به راه انداخته‌اند، نقل کرده است. وی در بخشی از نامه‌ی خود نوشته است: 🔹وضعیت به گونه‌ای است که جز زندانیان ریشه‌دار و یا قدیمی، جدیدالورودها (بالای ۹۰%) در کمتر از حداکثر یک هفته، البته اگر ماندگار شوند، شوکه و مبهوت و پشیمان که این‌ها بودند چهره‌هایی که آرزوی دیدارشان را داشتیم؟ چه فکر می‌کردیم و چه دیدیم؟ چگونه از چاله به چاه افتادیم؟ و در آرزوی خلاصی و پی‌گرفتن زندگی و پشت سر را نگاه نکردن. 🔹می‌گویند در زندان که قدرتی ندارند این‌گونه‌اند، وای اگر قدرتی بگیرند. متأسفانه و شوربختانه راضی می‌شوند به شرایط موجود حاکمان و در انتظار و در تلاش برای آزادی، با وثیقه و یا بی وثیقه آزاد می‌شوند و غیر از مواردی انگشت‌شمار دیگر خبری در صحنه مبارزات سیاسی و اجتماعی از آن‌ها نمی‌‌شنویم. 🔹در این زندان آموختم که ما مبارزین طبلی توخالی و دیکتاتورهای حقیری بیش نیستیم. سرود آزادی و عدالت می‌خوانیم و در چرخه زندگی، ستم را بازتولید می‌کنیم. از دموکراسی و فرهیختگی می‌گوییم ولی با زبانی سرکوبگر و طردکننده دیگری باز تولید سلطه و استبداد را رقم می‌زنیم. 🔹در این زندان آموختم سال‌ها و حتی دهه‌ها تا نهادینه شدن دموکراسی در خود بعنوان پیش‌نیاز اصلاح جامعه و حکومت فاصله داریم. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
12.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟡 ماجرای واقعی از یک سقط! 🔸«اون روز توی راهروی سونوگرافی منتظر بودم که اسمم رو صدا بزنن، سعی می‌کردم به مادرهای دیگه نگاه نکنم، دچار شرم و خجالت می‌شدم… اما سقط تنها راه‌حلم بود.» 🔸روایتی که در ادامه می‌شنوید، ماجرای واقعی‌ و تجربه حقیقی یک از سقط جنین است. داستان با رضایت راوی و با صدای گوینده منتشر شده است. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌‌‌‌✨🌙بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد اللهم عجل لولیک الفرج اگر پرده ڪنار برود و به حقایق واقف شویم بیش از آنڪه خدا را برای دعـــــاهایی ڪه اجابت ڪرده شـــــاڪر باشــــیم برای دعاهایی ڪه  نڪرده شـــــاڪریم! 🤲 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🍃🌸و سوگندهایتان را مراقبت كنید(ایه ۸۹) براى نام مقدّس خداوند، حریم قائل شویم. یا سوگند نخوریم، یا حتماً عمل كنیم یا با پرداخت كفّاره جبران كنیم. بعضى خیال نكنند كه حقّ دارند هر لحظه بخورند و جریمه بپردازند. (ما در برابر سوگندهایمان مسئولیم)🌸🍃 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیه ۹۰ سوره ( صفحه ۱۲۳) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ اي كساني كه ايمان آورده‏ ايد شراب و قمار و بتها و از لام (كه يكنوع بخت آزمائي بوده) پليدند و از عمل شيطانند از آنها دوري كنيد تا رستگار شويد. 💦عرب، به شعر و شراب، علاقه‏ ى شدید داشت، به همین جهت تحریم شراب به صورت تدریجى انجام گرفت. 💧در ابتدا آیه آمد كه 👈🏻از خرما و انگور مى‏ توان هم رزق خوب تهیه كرد، هم شرابى مست كننده [۶۷نحل] 💧در آیه‏ اى دیگر 👈🏻به منافع قمار و شراب و بیشتر بودن گناه آن از منافعش اشاره كرد. [۲۱۹بقره] 💧بعداً آیه آمد كه 👈🏻در حال مستى نماز نخوانید. [۴۳نساء] 💧سپس آیه ‏ى فوق نازل شد كه 👈🏻آن را پلید و عمل شیطانی دانسته و دستور 👈🏻اجتناب از آن را صادر كرد. 💠 «خَمر»، به معناى پوشاندن با كلمه‏ ى «خِمار» از یك ریشه است. به مقنعه‏ ى زنان خِمار مى‏ گویند، چون موى سر را مى‏ پوشاند. شراب را هم خَمر مى‏ گویند، چون عقل را مى‏ پوشاند. 💠 «مَیسر» از «یُسر»، به معناى آسانى است. چون در قمار، افراد بدون زحمت، پول به دست مى‏ آورند، به آن مَیسر گویند. 💠 كلمه «انصاب» جمع «نُصُب»، به معناى سنگ‏ هایى بوده كه اطراف كعبه نصب كرده و روى آن قربانى مى‏ كردند و به آنها تبرّك مى‏ جستند. و یا مراد خود قربانى است كه روى سنگ‏ها ذبح مى‏ كردند. در حدیث مى‏ خوانیم كه رسول خدا صلى الله علیه وآله در معناى انصاب فرمود: چیزى است كه مشركان براى بت‏ها قربانى مى‏ كنند. «ما ذبحوه لآلهتهم» 💠«ازلام»، نوعى قرعه‏ كشى و قمار با چوب بوده كه در جاهلیّت رواج داشته است. 💠«رجس» بنابرآنچه راغب در مفردات خود گفته مانند نجس هر چيز پليدى را گويند که فطرت انسانى نزديك شدن به آن را جايز نمى‌داند. 🌐 امام باقرعلیه السلام درباره‏ ى خمر فرمود: «كلّ مسكر... اذا اخمر فهو حرام» هر چیزى كه انسان را مست كند، حرام است. 🌐رسول خداصلى الله علیه وآله فرمود: قمار به هر وسیله‏ اى باشد حتّى گردو، حرام است. 💦در شراب، هر نوع همكارى در تولید، توزیع ومصرف آن حرام است. چون اين چند آيه كه آخرين آياتى است كه راجع به تحريم نازل شده از چند جهت مشتمل بر تشديد و تاكيد است . 💧۱- كلمه (انما) در آن بكار رفته . 💧۲- شراب را پليد و رجس خوانده 💧۳- اينكه آنرا عمل شيطان ناميده 💧۴- صريحاً امر کرده است به اجتناب از آن 💧۵- از جهت اينكه فرموده است در آن اجتناب ، انتظار و توقع رستگارى هست . 💧۶-آیه۹۱ مشتمل است بر بيان مفاسدى كه بر آشاميدن شراب مترتب است 💧۷- بعد هم مى پرسد، آيا اين مقدار از بيان مرتكبين اين عمل را از عمل زشتشان باز مى دارد يا نه ؟ (فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ ) 💧۸- از اينكه بعد از آنهمه تاكيد در ایه ۹۲ آنان را به اطاعت خداو رسول امر نموده از مخالفتشان بر حذر مى دارد. 💧۹- آنكه مى فرمايد خداوند از اينكه شما اطاعتش بكنيد يا نكنيد بى نياز است. 💧۱۰- اينكه در آيه ۹۳ هم مى فرمايد: (ليس على الذين آمنوا و عملوا الصالحات ...) چون اين آيه نيز خالى از دلالت بر تشديد نيست . 🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیه۹۰ ( ص۱۲۳) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ﴿۹۰﴾ ای اهل ایمان! جز این نیست که همه مایعات مست کننده و قمار و بت هایی که [برای پرستش] نصب شده وپاره چوب هایی که به آن تفأل زده می شود، پلید و از کارهای شیطان است؛ پس از آنها دوری کنید تا رستگار شوید. اگر قرآن خمر را حرام مي‌داند از آن روست كه مانع حركت كمالي مي‌شود خماري، قدرت پرواز در مسير بندگي را سلب مي‌كند و فرد را بي‌حال و بي‌واكنش و بي‌تحرك مي‌سازد و موجب سكون و ركود او مي‌شود و راه پيشرفت را مسدود مي‌كند. مستي‌ها متفاوت است گاه كسي با شراب مست مي‌شود و عقلش زايل مي‌شود و گاهي با قدرت طلبي، گاهي شخص مست مقام و پول و مال مي‌شود و گاهي سرمست جواني و نيروهاي جواني مي‌گردد اجمالاً‌ نوع مستي‌ها نسبت به نوع انسان متفاوت مي‌گردد مفسرين عرفاني مي‌گويند:‌ اگر بنده به جاي آنكه به بندگي خداوند مشغول باشد و از آن غفلت نورزد بدون هيچ دليلي معطل بماند تا كمالات را رايگان و بدون زحمت كشي به دست آورد، « ميسر»‌ است زيرا اين حالت پسنديده و مرضي حق نيست اين انتظار بيهوده شايسته انسان نيست. قانوناً‌ هر كس خواهان فضايل است بايد براي كسب آنها تلاش كند و آنچه بدون زحمت به دست آيد حرام است زيرا اين آمادگي ظاهري وسوسه شيطان است «انصاب» هر چيزي است كه موجب مشرك شدن انسان مي‌شود. هر آنچه در كنار توحيد جاي گيرد و در عرض خداوند سبحان خود نمايي كند خداي اصنام و بت است. گاهي بت علم است گاه حسب و نسب گاه توانمنديهاي فردي و گاه پول ،گاه خانواده و فرزند و ... انسان باور ندارد هر گاه توجه‌اش به غير خدا افزايش يابد در حقيقت در شمار مشركان قبل از اسلام قرار گرفته و در عالم معنا همان حكمي براي او بار مي‌شود كه بر مشركان بار شد. «ازلام» آن است كه انسان غيرخدا را در زندگي نافع و ضار بداند مثلاً اگر كسي گمان كند اذكار روزانه‌اش سبب عاقبت به خيري فرزندانش شده او گرفتار ازلام است زيرا به جاي آنكه بر لطف خدا در عاقبت به خيري فرزندش حساب باز كند بر اذكار روزانه خويش حساب باز كرده و اذكارش را نافع دانسته است. او غافل از آن است كه روح حاكم بر ذكر خداست ذكر بدون لطف حق لق لقه‌اي زباني بيش نيست. خداوند در قرآن همه اين امور را براي ما با (ال)معرفه ذكرمي‌كند تا بيان دارد همه مردم زشتي‌ها و ناپاكي‌ها را مي‌شناسند. يعني هر كس مي‌داند چه چيزهايي او را گرفتار خاكدان دنيا كرده او مي‌داند چه اموري او را پايبند به ماديات نموده است. « رِجْسٌ » آلودگي‌ و ناپاكي است. نكره بودن عبارت نشان از عمق و وسعت ناپاكي اين امور مي‌دهد كه هيچ كس از آن آگاه نيست. « مِنْ عَمَلِ الشَّيْطانِ »‌ هر آنچه از خمر، ميسر، انصاب ، ازلام در زندگيتان موجود است دور بريزيد كه همه اينها دست‌‌ آورد شيطان است اوست كه دشمن‌ترين دشمن بندگي است. « فَاجْتَنِبُوهُ » هميشه از شيطان دوري كنيد لحظه‌‌اي درنگ در اين دوري شايسته نيست. « لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ » شايد رستگار شويد رستگاري وابسته به دوري از شيطان است هر چه ما از او بيشتر دوري كنيم رستگارتر مي‌شويم. عرب وقتي بذر را در درون خاك مي‌كارد و آن بذر با خاك مبارزه مي‌كند و خاك را كنار مي‌زند و بيرون مي‌آيد به آن افلح مي‌گويد. ما نيز وقتي افكار و اعمالمان از حد خاكدان دنيا خارج شود به فلاح و رستگاري مي‌رسيم هر كس براي آزاد سازي توانمندي‌هايش نيازمند يك سلسله پرهيزها و اجتناب‌هاست. بخشی از سخنان سرکارخانم بروجردی 🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🍃🌸 ای اهل ایمان، هرگز از چیزهایی مپرسید که اگر فاش گردد شما را زشت و بد می‌آید و غمناک می‌کند، و اگر پرسش آن را به هنگام نزول آیات قرآن واگذارید برای شما (هر چه مصلحت است) آشکار می‌گردد. خدا از عقاب سؤالات بی‌جای شما درگذشت، و خدا بخشنده و بردبار است. قرآن در آیه 👈🏻(۱۰۱ سوره )، ما را از های بی جا نهی نموده است یعنی هر وقت حقیقت و نیز تکلیف خود را فهمیدیم، نباید ذهن خود را رها کنیم تا به پرسشگری بپردازد بلکه باید همان چیزهایی را که می دانیم به درستی عمل کنیم. نوعی از سوال های بیجا، سوال هایی است که دانستن آن برای انسان اهمیت چندانی ندارد. پرسیدن اشکالی ندارد بلکه زیاد پرسش کردن و دنبال امور بی فایده بودن است که اشکال دارد. در موضوعات اجتماعی و زندگی هم گاه سوالات بسیاری را می پرسیم و پیگیرمی شویم که دانستنش هیچ فایده ای به حال ما ندارد.و تازه تکلیف سنگینی را هم بدوش ما میگذارد ! پس خوب است که قبل از سوال پرسیدن یک بررسی درباره نیت خودمان بکنیم که آیا سوالی که در ذهن داریم واقعا به ما فایده می رساند و دانستن آن واقعا به کار ما می آید و ایا ما را به رشد بیشتر می رساند؟🌸🍃 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir