35.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روضه حضرت علی اکبر علیه السلام توسط حضرت امام خامنه ای در محرم سال ۷۷.
رد روضه مکشوف و تاکید بر اصل واقعه و هویت تاریخی به دید آقا را در این سیره عملی می شود فهمید. ما چه دلسنگ شدیم که این روضه عالمانه اشکمان را جاری نمی کند!
@enegasht_ir
#نکته
نگاه تجربی ابن خلدون به تاریخ، آن را از رشته ای نقلی به دانشی محاسباتی بدل کرد. تحلیل های برآمده از تاریخ نگاری او نیز خود را در علم عمران نشان داد. دانشی که به زعم او روند جوامع از حال تا آینده را بررسی می کند. ریشه های تفکر تجربی او علاوه بر تاریخ توان محاسباتی کردن علوم اجتماعی حتی حقوق را نیز دارد. از آنجا که حقوق در ایران با شریعت اسلام گره خورده، نگاه تجربی می تواند فرایند استنباط را نه متکی به نقل یا ظنون عقلی (کلامی) بلکه سازوکاری از مشاهده تا فرضیه و نظریه کند. در این جا حکم شرعی قانونی تجربی بر اساس عقل عرفی است و با تغییر مواد آزمایش یعنی موضوع؛ حکم نیز دگرگون می شود. اکنون استفاده از درگیری صدر با علم مدرن همراه با پیشینه ابن خلدونی می تواند شکل محاسباتی علوم انسانی را در دو نهاد علم حوزه و دانشگاه بومی کند.
@enegasht_ir
از اختلال پیش آمده ایتا در دو روز اخیر متأسفیم. با تأخیر شهادت مولی حسین بن علی علیه السلام را تسلیت عرض نموده، قبول عزاداری هایتان را از درگاه حق مسئلت داریم.
انگاشت | مارکت علوم انسانی (نسل زد)
مقاله 📃 ادامه.... هسته برخورد کلام و جامعه نخستین سویه های کلام اجتماعی به هیچ وجه از ابلاغ نبوی
مقاله 📃
ادامه....
بحث دیگر در اصول اعتقادی_ حقوقی شبه جزیره نحوه تعیین حاکم بود. از توضیحات پیشین برمی آید که مکه حکومتی شبه دموکراتیک_ الیگارشیک داشت. پیامبر از همین رو نظریه حکومت خود را مطرح کرد. وی جانشینی پس از خود را در قریش و خانواده اش قرار داد از مردم خواست که بدان پای بند باشند. تقوای فردی، علم، شجاعت و عدالت از شروطی بود که می بایست برای بیعت با حاکم لحاظ می شد و در آن دو ره یک مصداق بیشتر نداشت. اما پس از پیامبر با برتری سقیفه در این اصل اسلام اختلاف پیش آمد و موجبات تفرقه در مسلمین شد.
از دل این جریان تا دوره معاویه چند گروه پدید آمدند. نخست گروهی که شیخین و عثمان را قبول داشتند و پس از صلح حسن بن علی و معاویه حکومت تا صد سال با آن ها بود که به عثمانی معروف شدند. گروه بعدی شیخین و علی را قبول داشتند که به علوی معروف شدند. گروه بعدی شیخین و عثمان را رد می کردند و تنها علی را مستحق ولایت می دانستند. این گروه که در دهه های بعد جمعیت بسیاری از گروه قبلی را به خود ملحق کرد شیعه نام داشت. در این بین گروهی هم بودند که همه را قبول داشتند و بی طرف ماندند. گروهی نیز تحت نام خوارج از علوی ها منشعب شده و هم توسط امام علیهالسلام و هم معاویه سرکوب شدند.
مباحث کلامی در آن دوره عمدتاً توحید و ولایت بود. اینکه چه کسی بر حق است و کدام خلیفه از عدالت خارج شده. این مناقشات در اواخر معاویه و تمام دوره یزید تا عبدالملک موجب قیام ها و حرکت های خونینی در جهان اسلام شد اما این همه ماجرا نبود. در سال ۶۱ هجری قمری با شهادت حسین بن علی علیه السلام، مناقشات حول مفهوم ولایت روزگار خونینی را برای مسلمین ساخت که کمترین آنها واقعه حره بود.
#الاهیات_اصلاح_تبییننظریهالهیاتاجتماعیشیعه (۶)
@enegasht_ir
6.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لحظه درخور توجه از دستگیری #رضا_صادقی #سلبریتی دسته چندم سینمای ایران:
دارم لاکای خوشگلتو نشون میدم عزیزم ((((:
کاری ندارم ولی کلا دستگیری طنزی بود مخصوصا این مامور باهوش!
هرچی نگاه میکنم بیشتر به وقاحت و بدبختی این جماعت پی میبرم. چهار ماه اینا لیدر اغتشاشات ۱۴۰۱ بودن.......
این بیچاره ها رو بیشتر به مردم بشناسونید که بفمن دارن از چه دوزاری هایی پیروی می کنند.
@enegasht_ir
[رهبری نه یک معصوم واجب الطاعه بلکه محور انسجام ملی در تکثر مذهبی و نژادی ایران با پشتوانه دانش، هوش، عدالت روانی و عملگرایی فردی و گروهی هستند]
@enegasht_ir
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
Aghahi.mp3
26.84M
🔊 #بشنوید
🔸 صوت کامل نشست علمی آگاهی: فیزیک کوانتوم و فلسفه ذهن
🎙 با حضور:
#حبیب_الله_رزمی
#علیرضا_قائمی_نیا
📅 چهارشنبه ۱۸ مردادماه۱۴۰۲
🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#صوت
#نشست
🆔 @iictchannel
41.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صدا و سیما و سیاست های دوگانه اش به اسم جذب مخاطب خون شهید آرمان علی وردی عزیز را و شهدای فتنه ۱۴۰۱ را پایمال می کند. قبح براندازی و بی ناموسی شکسته می شود. خداحافظی جناب آقای شهبازی از آنتن پاورقی نشانه ای از بی تفاوت نبودن به ژوئیسانس است. دولت کنونی در سنگر فرهنگ نسبت به نظام بی غیرت شده.
@enegasht_ir
هدایت شده از ستاد راهبری فناوریهای هوشمند
⭕️ فراخوان جذب پسادکتری
🔸 به گزارش روابط عمومی ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه های علمیه، این ستاد با همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران در راستای توسعه اهداف پژوهشی خود در نظر دارد از میان دانشآموختگانِ غیرشاغلِ مقطع دکتری داخل یا خارج کشور، پژوهشگر پسادکتری در حوزه مطالعات بنیادین و راهبردی هوش مصنوعی اقدام نماید. فارغالتحصیلان دکتری در رشتههای مرتبط میتوانند در خصوص این موقعیت شغلی، درخواست ارسال نمایند.
از علاقمندان تقاضا میشود که جهت ثبت نام، نسبت به ارسال اطلاعات خود به وبگاه itsetad.ir اقدام نمایند.
مدارک مورد نیاز:
🔹
رزومه کامل (سوابق آموزشی و فعالیتهای پژوهشی)
نامۀ درخواست که در آن متقاضی دلایل خود را بهعنوان نامزد مناسب برای این موقعیت شغلی اعلام نماید.
فایل کامل کلیه مقالات علمی-پژوهشی نمایهشده در پایگاههای معتبر ملی و بینالمللی (چاپ شده یا دارای پذیرش قطعی به همراه تصویر نامه پذیرش)
تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه و تصویر کارت ملی
تصویر برگ پایان خدمت/ معافیت برای آقایان
تصویر مدرک دکتری (یا مدرک موقت)
❗️توجه:
- تصویر مدارک میبایست خوانا و واضح باشد.
- زمان سپری شده از تاریخ دانشآموختگی دکتری حداکثر 5 سال باشد.
- دوره پسا دکتری به مدت یکسال از زمان شروع و به صورت تمام وقت است.
ارائه گواهی و تسویه حساب پایان دوره منوط به انجام کامل تعهدات توسط پژوهشگر و مطابق با ضوابط ستاد میباشد.
—————————
💠 ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه های علمیه
🌐 @itsetad_ir
هدایت شده از فلسفه زبان اسلامی
8.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ چرا به جای اندیشیدن، از اندیشههای غیربومی تقلید میکنیم؟
🔹 به مناسبت درگذشت استاد زبانشناسی، دکتر کوروش صفوی
————
👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd