eitaa logo
جمهوری/ محمد صادق شهبازی
3.1هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
847 ویدیو
65 فایل
بازخوانی انقلاب مردم
مشاهده در ایتا
دانلود
📝نمونه‌ای از آنچه مجلس شورای اسلامی برای قانون‌گذاری علیه آمریکا می‌تواند انجام دهد ⛔️رهبر انقلاب در سخنرانی آغاز سال، از مجلس شورای اسلامی برای کم‌کاری در مورد قانون‌گذاری در قبال آمریکا گله کردند. اگر این توصیه مانند بسیاری توصیه‌های دیگر ایشان در پیچ‌وخم دعواهای سیاسی و مسائل دسته دو به حاشیه نرود، خطر آن دارد که با چند قانون‌نویسی بی‌اهمیت یا مواردی مضحک و بی‌اثر مثل تحریم متقابل لوث شود. 👈نگاهی کلی به قوانین متأخر مرتبط با ایران در کنگره آمریکا yon.ir/KIHf1 نشان می‌دهد، آمریکایی‌ها در حوزه‌های مختلف درصدد واردکردن فشار و محدود کردن نظام جمهوری اسلامی هستند و این نه‌تنها به دیوانه‌نمایی مثل ترامپ که به کنگره در دوران‌های مختلف اکثریت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تنظیم شده‌ است. ✅قانون‌گذاری در قبال این برنامه باید حاوی مقابله با اهداف آمریکا علیه ملت ایران و انقلاب کبیر اسلامی و جلوگیری از تداوم و بسط سلطه آمریکا باشد. 👈🔺بعضی عرصه‌های اولویت‌دار که نماینده‌های مجلس میتوانند، به قانونگذاری متقابل علیه آمریکا بپردازند، چنین است: 🔺محدودکردن همکاری با سازمان‌های بین‌المللی که آمریکا در آن نقش تعیین‌کنندگی دارد و اعمال سلطه دارد، نظیر صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی. 🔺قانون‌گذاری برای بازپس‌گیری طلب‌های مردم ایران از آمریکا از غرامت‌های حاصل از جنایات، پول‌ها و اجناس خریداری شده و بازگردانده نشده و اموال به‌ناحق مصادره شده مثل اموال بنیاد علوی از طریق مصادره اموال دولت آمریکا یا شهروندان یا هویت‌های حقوقی آمریکایی که به‌نحوی در سلطه‌گری آمریکا دخیلند، در هرجای دنیا. 🔺فراهم آوردن زمینه حقوقی محاکمه سران سلطه‌گر آمریکا در داخل کشور به جرم جنایت علیه ملت ایران و جنایت علیه بشریت. 🔺جرم انگاری پی‌گیری سیاست‌های هم‌راستا با سیاست‌های اعلامی و اعمالی آمریکا علیه ملت ایران در داخل کشور و همکاری مستقیم و غیرمستقیم با آمریکا. 🔺ممنوعیت همکاری مستقیم نهادهای فرهنگی، علم‌وفناوری و نهادهای مدنی با ابزارهای دیپلماسی علم و فناوری و دیپلماسی فرهنگی آمریکا. 🔺قانون‌گذاری مجزا برای وصول غرامت جنایت های آمریکا علیه ملت ایران، نظیر کودتای 28 مرداد، زدن هواپیمای مسافربری، جنایات ساواک، دخالت‌های براندازانه و... 🔺محدودیت برای سرمایه‌گذاری هویت‌های حقیقی و حقوقی سلطه‌گر وابسته به آمریکا در ایران. 🔺ممنوعیت حضور شرکت‌های مصرفی آمریکایی در ایران. 🔺ممنوعیت دریافت کمک از آمریکا و سازمانه‌ای بین‌المللی یا غیردولتی مرتبط با آمریکا از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی به‌ویژه در جامعه مدنی، سمن‌ها و فضای مجازی و فعالان رسانه‌ای. 🔺تنبیه نیروهای حقیقی و حقوقی خارجی همکار با آمریکا در تحریم علیه ملت ایران تا سطح دولت‌های خارجی. 🔺تنبیه نیروهای حقیقی و حقوقی همکار با آمریکا در تجاوز به ملت‌ها. 🔺تنبیه مسئولینی که از اجرای سیاست‌های مقابله با آمریکا در اقتصاد، سیاست خارجی، فرهنگ، حوزه دفاعی و نظامی و... خودداری کرده یا تأخیر بی‌دلیل مرتکب شوند. 🔺حمایت از کشورهایی که آمریکا با آن‌ها تخاصم می‌کند. 🔺 حمایت از آثار، عناصر، و مراکزی که تولیدات فرهنگی ضدآمریکایی دارند. 🔺قانون جامع کاهش تهدید آمریکا. 🔺قانون جامع پاسخگو و مسئولیت‌پذیر کردن آمریکا در باب نقض حقوق‌بشر در داخل و خارج خاک آمریکا. 🔺قانون حمایت از سیاهان و سرخ‌پوستان، مسلمانان و فعالان جامعه مدنی آمریکا. 🔺قانون حمایت از آسیب‌دیدگان جنایات آمریکا در داخل خاک آمریکا، جهان اسلام، جهان و داخل ایران. 🔺قانون حمایت از نهضت‌های آزادی‌بخش و فعالان مدنی ضد آمریکا در سراسر جهان. 🔺قانون تعرفه حداکثری در برابر کالاهای آمریکایی که نمونه مشابه داخلی یا خارجی از کشورهای غیرمتخاصم دارند. 🔺قانون تهدید متقابل در برابر تهدیدات آمریکا (تجویز اختیار کردن تجهیزات و تدابیر نظامی مشابه تهدیدهای آمریکا علیه ملت ایران). 🔺قانون منع پذیرش محدودیت‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی در معاهدات بین‌المللی یا قوانین داخلی ناظر به تهدیدات آمریکا در همان سطح. 🔺قانون محدود کردن اقدامات بی‌ثبات‌ساز آمریکا. 🔺قانون منع آزادی مجرمین شهروند آمریکا در صورتی که برای جرائم مرتبط با جاسوسی، همکاری در تحریم ایران یا خرابکاری دستگیر شده باشند. 🔺قانون افزایش مجازات مجرمین داخلی متهم به همکاری یا پیگیری اهداف آمریکا علیه ج.ا.ا. 🔺قانون حمایت از آزادی بیان برای شهروندان آمریکا و محکوم کردن جنایت علیه شهروندان آمریکایی. 🔺قانون مجازات آمریکا به خاطر جنایت علیه فرقه دیویدین. 🔺قانون مجازات آمریکا به خاطر سرکوب فرگوسن. 🔺قانون جلوگیری کردن از پشتیبانی آمریکا از تروریست‌ها و مسلح کردن آنها. 🔺قانون مجازات آمریکا به‌خاطر جنایت علیه بشریت در عراق، افغانستان و سوریه. 🔺قانون اقدام متقابل در نقض تعهدات پیشین با امریکا.
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
⭕️ گونه‌شناسی امیدواری و ناامیدی/بخش اول 🔺ضدانقلاب و مسئولین و نخبگان محافظه‌کار و غرب‌زده ناامیدند، طبیعی هم هست! مشکل آن‌ها با اصل نظام و جهت‌گیری‌های آن است، مگر اینکه ببینند نظام از مسیرش منحرف‌شده است. 🔺اما بعضی به اسم انقلاب و انقلابی‌گری، مدام ناامیدی تزریق می‌کنند و می‌گویند همه‌چیز تیره‌وتار است؛ نظام منحرف‌شده، در خلاف جهت آرمان‌هایش حرکت می‌کند و... . بدین‌سان با تزریق ناامیدی بر محافظه‌کاری و بی‌عملی دامن می‌زنند، یا انقلابی‌ها را در برابر نظام قرار می‌دهند. 🔺کسانی ناامید می‌شوند که تصویری از آینده و وضع مطلوب ندارند. یا تصویر روشنی از نسبت وضع موجود و وضع مطلوب و مسیر حرکت به‌سمت آرمان‌ها و سختی‌های راه ندارند (مثلاً از به سرانجام نرسیدن بعضی مطالبات و انتظاراتشان در نظام با چند اقدام نیمه‌کاره ناامیدند. مشکلات راه آنان را خسته می‌کند). یا مسیر طی‌شده و دستاوردها و نقطه‌هایی که راه از آن شروع‌شده نمی‌بینند. (در خلأ صحبت می‌کنند و مثلاً می‌گویند با آرمان‌های انقلاب چه نسبتی داریم. تنها ضعف‌ها را می‌بینند و قوت‌ها را نمی‌بینند. مثلاً تنها در گیرودار ضعف‌های دیوان‌سالاری‌ها می‌مانند و ظرفیت‌های مردم و نخبگان را نمی‌بینند یا درگیرودار ضعف‌های آحاد مردم می‌مانند و ظرفیت‌های اصلاحی حاکمیت را نمی‌بینند.) یا مسیر درستی را طی نمی‌کنند! (مثلاً درگیر مسائل عینی و مبارزه برای اصلاح آن نیستند و در چرخه ناامیدی مضاعف می‌افتند.) یا نقشه ندارند و یا نقشه‌شان کوچک است و در نقشه‌های بزرگ‌تر دیگران هضم می‌شوند. یا شرح صدر و صبر و استقامت ندارند! (مثلاً از شکست سیاسی در چند انتخابات ناامید می‌شوند.) یا نیت سیاسی دارند (می‌خواهند خود را به‌عنوان بدیل وضعیت کنونی معرفی کنند و از تزریق ناامیدی عذاب وجدان نمی‌گیرند). 🔺 خلاصه این‌که این گروه و آن گروه هر دو به یکجا می‌رسند که اخوان ثالث، بزرگ نومید معاصر، می‌گوید: «گویند که امید و چه نومید ندانند/من مرثیه‌گوی وطن مرده خویشم». یا «نیست در شهر نگاری که دل ما ببرد». 👈در مقابله بعضی نگاه‌ها از امید می‌گویند: 🔺یک امید، امید اصلاح‌طلبان است. این امید فرصت‌طلبانه است، مابازا عینی ندارد و تنها دل‌خوش‌کنک بدنه‌شان است و به‌مثابه یک فرضیه خودتحقق‌بخش با تکرار قصد نتیجه‌گیری دارد. ناظر به لیبرالیزاسیون/کاپیتالیزاسیون (سرمایه‌داری‌سازی) جامعه ایرانی است. درنهایت محافظه‌کارانه است و تغییر بنیادینی ایجاد نمی‌کند. از هر فرصت موجودی (هر ظرفیتی ممکنی) برای پیشبرد اهدافشان استفاده می‌کنند ولو اینکه خود هویت‌شان را از دست بدهند. 🔺یک امید از جنس رسانه‌های اصول‌گراست. با تکیه به مواردی سطحی، سخن از خوب بودن اوضاع می‌کنند. این مدل امید، حماقت‌بار است، ضعف‌ها را نمی‌بیند، توانایی ارتباط با مردم ندارد. محافظه‌کارانه است و وضع موجود را مطلوب نشان می‌دهد. افق معینی ندارد و در انتها تنها مواردی بی‌اولویت را مدنظر قرار می‌دهد. 🔺یک امید مربوط به بخشی از انقلابی‌هاست. این امید از خوب بودن وضعیت و حرکت در مسیر پیشرفت سخن می‌گوید. تنها جنبه‌های مثبت را می‌بیند. مقابله‌محور در برابر سیاه‌نمایی‌های داخلی و خارجی است. نسبتش با نقد وضع موجود و اشکالات مشخص نیست یا نقدش به وضع موجود را به مخاطب نشان نمی‌دهد، لذا توانایی اقناع ندارد و مردم با آن ارتباط برقرار نمی‌کنند. گاهی حتی مرزش با ابتذال معین نیست. ادامه دارد... 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
⭕️گونه‌شناسی امیدواری و ناامیدی/بخش دوم 🔺یک عده هم امیدوارند اما امید منفعلانه به آینده و ظهور و تمدن اسلامی دارند (امید یوتوپیک). این نگاه مسئولیت‌گریزانه، محافظه‌کارانه و عافیت‌طلبانه است؛ درنهایت تغییر جدی ایجاد نمی‌کند. این نگاه بیش از همه نگاه بعضی منبری‌هاست. 🔺یک نگاه اما نقد جدی به وضع موجود دارد. قوت‌ها و فرصت‌ها را در کنار ضعف‌ها و تهدیدها می‌بیند. مخالف وضع موجود است، به‌دنبال اصلاح مقدور است و به‌هیچ وضع موجودی رضایت نهایی ندارد، اما ظرفیت‌ها، گام‌های طی شده نسبت به گذشته و در مقایسه با مشابه‌ها را می‌بیند. خود را بخشی از نظام می‌بیند، صرفاً از ایجادکنندگان مشکلات برائت نمی‌جوید، حتی به‌عنوان طبقه حاکم (و نه لزوماً هیئت حاکمه)، مسئولیت مشکلات را می‌پذیرد. اصلاح‌پذیر بودن وضع موجود را نشان می‌دهد و مبارزه برای اصلاح آن را سامان می‌دهد. نگاه عینی و ناظر به ظرفیت‌های موجود دارد و فضایی حرف نمی‌زند. افق مشخصی دارد و آینده در دسترس روشنی را در صورت ایستادگی و مبارزه ترسیم می‌کند. از همه مهم‌تر در جهت آن تصویر روشن، حرکت و مبارزه می‌کند. نگاه تاریخی او حرکت کلی جبهه حق و جهت‌گیری‌های آن را می‌بیند و شکست‌های مقطعی او را از راه باز نمی‌دارد. این کاری است که رهبر انقلاب انجام می‌دهد و باید استراتژی امیدآفرینی جبهه انقلاب باشد. هم مشکلات را ببینیم، هم ظرفیت‌ها، قوت‌ها و افق‌ها را و از همه مهم‌تر برای تغییر وضع موجود حرکت کنیم. ✍ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺تجمع اعتراضی جنبش عدالتخواه دانشجویی به اظهارات اسفندیار رحیم مشایی در مورد دوستی با مردم اسراییل / مرداد ۱۳۸۷ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
‍ ⭕️ / تجمع در اعتراض به اظهارات مشايي مبنی بر دوستی با مردم اسرائیل در سال87+عکس 🔺دانشجويان عضو جنبش عدالتخواه دانشجويي با در دست داشتن تصاويري از امام خميني(ره)، مقام معظم رهبري، سيد حسن نصرالله، شهيد فتحي شقاقي، شهيد عبدالعزيز الرنتيسي، شيخ احمد ياسين و سردادن شعارهاي «مرگ بر سازشكار»، «مرگ بر اسرائيل»، «مشايي مشايي، استعفا استعفا» و «مشايي مشايي، خجالت خجالت»، نسبت به سخنان اخير رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اعتراض كردند. 🔺اين دانشجويان با در دست داشتن پلاكاردهايي با مضامين « امام خميني(ره): من براي موفقيت همه عزيزاني كه به اسرائيل و منافع آن ضربه مي‌زنند دعا مي‌كنم»، «توهم عبور از امام را به گور خواهيد برد»، «مشايي!! بترس از خشم خدا و غيرت نجيب‌ترين مردم دنيا»، «كودكان فلسطيني شرمنده‌ايم»، «چه كسي غاصبان خانه حنظله را دوست دارد»، «آقاي رئيس‌جمهور! دليل حمايت از دوست اسرائيل چيست؟»، «اسفنديار روئين‌تن، بصيرت ندارد» و ... خواستار عذرخواهي از مردم و عزل مشايي شدند. 🔺صادق شهبازي مجري مراسم با بيان اينكه دانشجويان مسلمان در اعتراض به سخنان ننگين و سازشكارانه كه به نفع آمريكا و عليه جبهه مقاومت زده شده، تجمع كرده‌اند تا به اين انحراف آشكار اعتراض كنند. 🔺مرتضي فيروز آبادي دبير جنبش عدالتخواه دانشجويي به قرائت بخشي از بيانات مقام معظم رهبري درباره موجوديت جعلي رژيم غاصب صهيونيستي پرداخت و گفت: در اين شرايط اظهارات مشايي خيلي تعجب‌برانگيز است و تازه به قول خودش هزار بار هم تكرار مي‌كند، البته بايد عواقب آن را بپذيرد چرا كه ملت حامي رهبري است و در مقابلش مي‌ايستد. ما دشمنِ دوستان اسرائيل هستيم. ما از رئيس جمهور گلايه داريم كه چرا با مواضع آقاي مشايي مماشات‌گونه برخورد مي‌كند. 🔺صادق شهبازي با بيان اينكه آقاي مشايي زماني مطرح كرد كه اسلامگرايي به پايان رسيده يا الگوي ما تركيه است و...، اظهار داشت: اكنون هم ما مي‌گوئيم كه عمر مسئوليت آقاي مشايي به پايان رسيده‌است. وي خطاب به مشايي اضافه كرد: آقاي مشايي 30 سال دير آمدي، اينجا انقلاب شده، ما هزاران شهيد داده‌ايم و انگار شما خواب بوده‌ايد. در ادامه اين تجمع دو نفر از اعضاي فعال جنبش عدالتخواه دانشجويي از شيراز و اصفهان نظرات خود را اعلام كرده و خاطرنشان كردند: فرزندان روح‌الله زنده‌اند و در مقابل افكار و خيالات موهوم مي‌ايستند. 🔹در پایان بیانیه جنبش عدالتخواه دانشجویی قرائت شد که در قسمتی از آن آمده بود: از سوي ديگر در حالي كه رييس جمهور با شعارهاي عدالت خواهانه و انقلابي در انتخابات رياست جمهوري به پيروزي رسيده و بارها به انتقاد از مسئولين سابق مبني بر مماشات در برخورد با خطاهاي اطرافيانشان پرداخته است، اكنون اين پرسش براي دغدغه مندان انقلاب اسلامي مطرح است كه چرا نه تنها با رحيم مشايي بابت اشتباهات مكرر و نابخشودني وي برخورد مقتضي صورت نمي گيرد، بلكه هر از گاهي اخبار انتصاب جديد وي به مناصب مختلف دولتي نيز منتشر مي شود؟ در پايان اين بيانيه مندرج است: جنبش عدالتخواه دانشجويي ضمن هشدار نسبت به بازتاب منفي و تخريبي سخنان ايشان و حمايت در رسانه‌هاي مختلف جهان و به ويژه جهان اسلام و سلب اعتماد مبارزين و مستضعفيني كه به ايستادگي جمهوري اسلامي در برابر مستكبران عالم دل بسته اند، بركناري رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تنها راه پاك شدن دامان دولت از آن است. 🔹متن کامل گزارش تجمع: http://l1l.ir/4tat ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
🔶 ما در برابر خدای متعال نسبت به هر انسانی که از دین منحرف شود پاسخگو هستیم. ما نسبت به هر انسانی در دورترین نقطه جهان اسلام که علی‌رغم وجود امکانات، منحرف است، مسئول هستیم؛ چه برسد به آن کسانی که در وطن ما، در کشور ما و در میان مردم ما زندگی می‌کنند. چگونه می‌توانیم ادعا کنیم که از دعوت‌کنندگان به خدای متعال هستیم درحالی‌که در کشور ما کسانی وجود دارند که از اسلام هیچ چیز نمی‌دانند بارقه هاص۴۰
هدایت شده از جنبش قیام‌لله
⭕️کدام انتظار؛ انتظار انقلابی یا انحرافی؟! 🔹دومین جلد از مجموعهٔ سبک زندگی انقلابی،به قلم محمدصادق شهبازی 🔺تهیه از نشر معارف و فروشگاه‌های پاتوق کتاب در سراسر کشور و نمایشگاه کتاب تهران
هدایت شده از خط ۵۷
5.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢جایگزین انقلابی گری به جای محافظه گری عضویت در رسانه مردم 👇 ✔️ @khat57 🔸 sapp.ir/khat57 🔹 eitaa.com/Khat57 ▪️ instagram.com/khat57_official
هدایت شده از بیّنات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عملکرد مسئولین را رها نمی کنیم #صادق_شهبازی https://eitaa.com/Bayynat
⭕️خطر امام بی‌خطر! ✅هنر امام، ایجاد مرزبندی با قرائت بی‌خطر از اسلام و آوردن اسلام به صحنه و شکل‌دهی انقلاب و حکومت دینی بود. ✅با غالب شدن انقلاب، انقلاب و اسلام مدعی‌های زیادی پیدا کرد. سید علی خامنه‌ای در سال 58 و در سالگرد شهید مصطفی خمینی، با درک این خطر، برای مرزبندی انقلابی‌ها با مدعیان اسلام و انقلاب، لغت خط امام را ساخت و شاخص‌های اندیشه امام را بازخوانی کرد (کاری که بعدها در دوره ریاست‌جمهوری و به‌ویژه رهبری او و بیش از همه در 14 خردادها مکرراً تکرار شد). اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد. ⛔️بعد از چند سال، نسخه سیاسی خط امام تولید شد. در دهه شصت و هفتاد، جناح چپ (اصلاح‌طلبان امروز) و در دهه هشتاد و نود جناح راست (اصولگرایان فعلی) از خط امام برای مبارزه سیاسی با رقیب بهره جستند. ویژگی این مدل برداشت از خط امام، بزرگ کردن بخش‌هایی از اندیشه امام و بی‌توجهی به بخش‌های دیگری از آن بود. (https://t.me/jomhouri/427) ⛔️تحریف مکتب امام، سکه بازار شد و روایتی خلاف واقع از اندیشه امام ارائه دادند، امامی که قدرت را گرفته و تحویل آنان داده، امامی که دولت مدرن ایجاد کرده، امامی که اندیشه ثابتی نداشته و مدام تغییر نظر داده، خمینی اولی که به سبک پادشاهان خمینی دوم و سوم و ... در خاندانش هست، امامی که صرفاً به دنبال حاکم کردن روحانیون بوده، امامی که تنها قدرت و حکومت (با ادبیات دینی‌تر ولایت) محور کارش بوده، اصل برای او صرفاً رشد معنوی بوده، امامی که مسئله اصلی‌اش حقوق شهروندی بوده، امامی که مهم‌ترین اندیشه‌اش حفظ سنت‌ها و ارزش‌ها در حوزه فرهنگ بوده و انواع و اقسامی از اندیشه امام، آغشته به تحجر و التقاط و سرمایه‌داری و وابستگی و دیکتاتوری و صوفیگری و... خلاصه «امامی، مخالف امامی که بود» ایجاد کردند. ⛔️امام ذیل اندیشه‌های دیگر مطرح شد، ذیل جنگ سنت و مدرنیته، عشق و عرفان و شوریدگی معنوی، سوسیالیسم، لیبرالیسم، سنت‌گرایی، تأسیس تمدن اسلامی، پست‌مدرنیسم و... ⛔️تکنولوژی تولید امام بی‌خطر تولید شد. امامی که برندگی ندارد و درنهایت افراد را به قیام برای خدا و ایجاد تغییر برنمی‌انگیزد. تفسیر فانتزی و گرد از دغدغه‌های امام ارائه شد، به‌گونه‌ای که اندیشه‌های اجتماعی، استقلال‌خواهانه، عدالت‌خواهانه و آزادی‌خواهانه امام و انقلاب از برندگی افتاد و اندیشه و سیره معنوی او نیز درون‌گرایانه و هم‌نتیجه عرفای سنتی شد به نام جامعیت و عقلانیت و هوشمندی، افراد به تحیر کشانده شدند و اولویت‌های اندیشه و عمل امام برای آن‌ها پوشیده ماند یا این اولویت‌ها بزرگ و کوچک شد. مسیر با مقصد (تربیت و معنویت) جابجا شد. این‌گونه افراد حتی با خواندن صحیفه امام و جدال دو اسلام به انفعال کشیده شدند. ⛔️این‌گونه التقاطی‌ها و بیشتر متحجرین، غرب‌گراها و به‌ویژه طرفداران سرمایه‌داری و وابستگی، سنتی‌ها به‌ویژه محافظه‌کاران و... اندیشه امام را از هسته اصلی‌اش تهی کردند. تغییرگراترین اندیشه تاریخ را به حفظ وضع موجود کشاندند و انقلابی‌ها را به نام انقلاب و خط امام و تفسیر امام از اسلام و... به انفعال. ✅عنصر محوری اندیشه امام، قیام برای خدا و توحیدی کردن و حاکم کردن اراده خدا بر فرد و خانواده و جامعه و تاریخ است. این قیام، مستلزم درگیری با طواغیت درونی و بیرونی است. اسلام عارفان مبارزه‌جو، در مکتب امام، معنویت را همراه و در مسیر مبارزه تعریف می‌کند. اسلام ناب، جامعیت دارد و متوجه همه آرمان‌هاست؛ اما هم میان آرمان‌ها و هم در تقابل با دشمنان (دیگری‌ها، معارضین و رقبا) اولویت‌گذاری دارد. متوجه عقلانیت و معنویت هست، اما در دنیای خارج رویکرد اجتماعی و تغییر بنیادین و نپذیرفتن وضع موجود را به همراه دارد و با نابرابری‌ها و فقر و غنا و استضعاف و استکبار و بی‌توجهی به معنویت و آزادی و عقلانیت و... درگیر است. ✅اولین گام مهم در گام دوم انقلاب، شناخت انقلاب و امام، آن‌چنانی است که بودند و هستند، نه آن‌چنان‌که تفسیر و تحریف و بی‌خطر می‌شوند! و گام بعدی درگیری و مرزبندی با دیگری‌ها و رقبا و معارضین انقلاب به‌ویژه متحجرین و محافظه‌کاران است که انقلاب بیش از همه در تقابل با آنان ساماندهی شد.
📝15 خرداد مهمترین مناسبت ملی و دینی/تحجر مهم‌ترین دشمن انقلاب 🔺امام، 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد و انتظار فرج از نیمه خرداد می‌کشید؛ اما چرا؟ 🔺15 خرداد را نویسندگان کتب درسی و منفعلین صداوسیما و تبلیغات اسلامی اینگونه روایت کردند که امام علیه شاه و آمریکا و اسرائیل سخن گفت؛ آن‌ها هم امام را دستگیر و مستضعفینِ به خیابان آمده را سرکوب کردند و 15 هزار نفر به شهادت رسیدند. ⛔️در 15 خرداد نه‌تنها شاه و آمریکا و اسرائیل، بلکه اکثریت مطلق روشنفکران و گروه‌های سیاسی و نخبگانی و مهم‌تر از همه، اکثریت جریان سنتی حوزه‌ و مقدس‌مآبان و متحجرین مقابل انقلاب ایستادند؛ به‌گونه‌ای که شهید آیت‌الله سعیدی به امام نوشت: «به خدا سوگند می‌خورم که همه علما تو را تنها گذاشتند و احدی را استثنا نمی‌کنم.» 🔺به تعبیر امام: «اولين و مهم‌ترين فصل خونين مبارزه در عاشوراى 15 خرداد رقم خورد. در 15 خرداد 42 مقابله با گلوله تفنگ و مسلسل شاه نبود كه اگر تنها اين بود مقابله را آسان مىنمود. بلكه علاوه بر آن از داخل جبهه خودى، گلوله حيله و مقدس مآبى و تحجر بود؛ گلوله زخم زبان و نفاق و دورويى بود كه هزاربار بيشتر از باروت و سرب، جگر و جان را مىسوخت و مىدريد. در آن زمان روزى نبود كه حادثه‌اى نباشد، ايادى پنهان و آشكار آمريكا و شاه به شايعات و تهمت‌ها متوسل شدند حتى نسبت تارك‌الصلاة و كمونيست و عامل انگليس به افرادى كه هدايت مبارزه را به عهده داشتند مىدادند. واقعاً روحانيت اصيل در تنهايى و اسارت خون مىگريست كه چگونه آمريكا و نوكرش پهلوى مىخواهند ريشه ديانت و اسلام را بركنند و عدهاى روحانى مقدس‌نماى ناآگاه يا بازى‌خورده و عدهاى وابسته... مسير اين خيانت بزرگ را هموار مىنمودند. آن‌قدر كه اسلام از اين مقدسين روحانى‌نما ضربه خورده است، از هيچ قشر ديگر نخورده است.» ⛔️جریانی با ظاهر دینی که به‌دنبال حفظ وضع موجود بود، نمی‌خواست وارد درگیری و هزینه دادن شود، عافیت‌طلب بود، دایره دین را محدود می‌دید، به مردم و ارزش‌مدار بودن مردم معتقد نبود، به اقتضائات زمانه کاری نداشت، با سرمایه‌داری و نابرابری و وابستگی و محدودیت آزادی تعارض نداشت؛ مقابل حرکت اصلاحی روحانیت متعهد ایستاد. ✅در مقابل، توده مردمِ عمدتاً مستضعف، حتی لات‌هایی مثل طیب، با رجوع به فطرت خود، تحول روحی پیدا کرده، برای خدا قیام کردند و آماده هزینه دادن برای حاکم کردن اراده خدا بر جامعه و تاریخ شدند. ✅این است که وجهه همت انقلاب، بیش از غرب‌گراها در مقابله با متحجرین، مقدس‌مآب‌ها و محافظه‌کاران است و آن‌ها امروز که توان مقابله با نهضت ندارند با انقلابیگری مخالفت کرده و انقلاب را از برندگی می‌اندازند. ✅امام هم اولین گام در مبارزه را مقابله با آن‌ها می‌داند: «شما قبل از هر كار، تكليف اين مقدسنماها را روشن كنيد. با وجود آن‌ها مثل اين است كه دشمن به شما حمله كرده، و يك نفر هم محكم دست‌هاى شما را گرفته باشد. اين‌هايى كه اسم‌شان «مقدسين» است- نه مقدسين واقعى- و متوجه مفاسد و مصالح نيستند دست‌هاى شما را بستهاند. و اگر بخواهيد كارى انجام بدهيد، حكومتى را بگيريد، مجلسى را قبضه كنيد كه نگذاريد اين مفاسد واقع شود، آن‌ها شما را در جامعه ضايع مىكنند. شما بايد قبل از هرچيز فكرى براى آن‌ها بكنيد... مقدسين ساختگى جلو نفوذ اسلام و مسلمين را مىگيرند، و به اسم اسلام، به اسلام صدمه مىزنند. ريشه اين جماعت، كه در جامعه وجود دارد، در حوزههاى روحانيت است... افرادى هستند كه روحيه مقدسنمايى دارند؛ و از اينجا روحيه و افكار سوء خود را به نام اسلام در جامعه سرايت مىدهند. اين‌ها هستند كه اگر يك نفر پيدا شود بگويد بياييد زنده باشيد، بياييد نگذاريد ما زير پرچم ديگران زندگى كنيم، نگذاريد انگليس و آمريكا اين قدر به ما تحميل كنند، نگذاريد اسرائيل اين طور مسلمانان را فلج كند، با او مخالفت مىكنند.» ✅15 خرداد: تجلی این صف‌بندی است که محور همه حرکت‌های اصلاحی و انقلابی است. کلید اصلی انقلاب، نقطه تشکیل حکومت دینی و پیروزی اسلام است. مهمترین مناسبت ملی و دینی ماست. ✅به تعبیر امام: «بزرگداشت پانزده خرداد فريادى كوبنده است از مستضعفان بر سر مستكبران و از متعهدان به مكتب مترقى قرآن در مقابل تسليمشدگانِ بىچون‌و‌چرا به مكاتب انحرافى يا التقاطى شرق و غرب كه به‌طور خزنده در انحراف ملت مظلوم ما دست به قلم و زبان، در كوشش بىامان هستند. بر ملت شريف ماست كه اين ايام‌اللَّه را كه هديههايى از عالم غيب ربوبى است با جان و دل حفظ و با چنگ و دندان نگهدارى كنند؛ و با شعار و شعور بر مخالفان مكتب و خدمت‌گزاران به شياطين بزرگ و كوچك بتازند و صف‌هاى خود را فشردهتر و دل‌هاى خود را مطمئن‌تر، با قدم استوار و تصميم آهنين، بر مشكلات و توطئههاى غرب و شرق غلبه كنند، و مجهز به جهاز ایمان به خدا شوند در مقابله با مشكلات.»