eitaa logo
جمهوری/ محمد صادق شهبازی
3.1هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
856 ویدیو
66 فایل
بازخوانی انقلاب مردم
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️خطر امام بی‌خطر! ✅هنر امام، ایجاد مرزبندی با قرائت بی‌خطر از اسلام و آوردن اسلام به صحنه و شکل‌دهی انقلاب و حکومت دینی بود. ✅با غالب شدن انقلاب، انقلاب و اسلام مدعی‌های زیادی پیدا کرد. سید علی خامنه‌ای در سال 58 و در سالگرد شهید مصطفی خمینی، با درک این خطر، برای مرزبندی انقلابی‌ها با مدعیان اسلام و انقلاب، لغت خط امام را ساخت و شاخص‌های اندیشه امام را بازخوانی کرد (کاری که بعدها در دوره ریاست‌جمهوری و به‌ویژه رهبری او و بیش از همه در 14 خردادها مکرراً تکرار شد). اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد. ⛔️بعد از چند سال، نسخه سیاسی خط امام تولید شد. در دهه شصت و هفتاد، جناح چپ (اصلاح‌طلبان امروز) و در دهه هشتاد و نود جناح راست (اصولگرایان فعلی) از خط امام برای مبارزه سیاسی با رقیب بهره جستند. ویژگی این مدل برداشت از خط امام، بزرگ کردن بخش‌هایی از اندیشه امام و بی‌توجهی به بخش‌های دیگری از آن بود. (https://t.me/jomhouri/427) ⛔️تحریف مکتب امام، سکه بازار شد و روایتی خلاف واقع از اندیشه امام ارائه دادند، امامی که قدرت را گرفته و تحویل آنان داده، امامی که دولت مدرن ایجاد کرده، امامی که اندیشه ثابتی نداشته و مدام تغییر نظر داده، خمینی اولی که به سبک پادشاهان خمینی دوم و سوم و ... در خاندانش هست، امامی که صرفاً به دنبال حاکم کردن روحانیون بوده، امامی که تنها قدرت و حکومت (با ادبیات دینی‌تر ولایت) محور کارش بوده، اصل برای او صرفاً رشد معنوی بوده، امامی که مسئله اصلی‌اش حقوق شهروندی بوده، امامی که مهم‌ترین اندیشه‌اش حفظ سنت‌ها و ارزش‌ها در حوزه فرهنگ بوده و انواع و اقسامی از اندیشه امام، آغشته به تحجر و التقاط و سرمایه‌داری و وابستگی و دیکتاتوری و صوفیگری و... خلاصه «امامی، مخالف امامی که بود» ایجاد کردند. ⛔️امام ذیل اندیشه‌های دیگر مطرح شد، ذیل جنگ سنت و مدرنیته، عشق و عرفان و شوریدگی معنوی، سوسیالیسم، لیبرالیسم، سنت‌گرایی، تأسیس تمدن اسلامی، پست‌مدرنیسم و... ⛔️تکنولوژی تولید امام بی‌خطر تولید شد. امامی که برندگی ندارد و درنهایت افراد را به قیام برای خدا و ایجاد تغییر برنمی‌انگیزد. تفسیر فانتزی و گرد از دغدغه‌های امام ارائه شد، به‌گونه‌ای که اندیشه‌های اجتماعی، استقلال‌خواهانه، عدالت‌خواهانه و آزادی‌خواهانه امام و انقلاب از برندگی افتاد و اندیشه و سیره معنوی او نیز درون‌گرایانه و هم‌نتیجه عرفای سنتی شد به نام جامعیت و عقلانیت و هوشمندی، افراد به تحیر کشانده شدند و اولویت‌های اندیشه و عمل امام برای آن‌ها پوشیده ماند یا این اولویت‌ها بزرگ و کوچک شد. مسیر با مقصد (تربیت و معنویت) جابجا شد. این‌گونه افراد حتی با خواندن صحیفه امام و جدال دو اسلام به انفعال کشیده شدند. ⛔️این‌گونه التقاطی‌ها و بیشتر متحجرین، غرب‌گراها و به‌ویژه طرفداران سرمایه‌داری و وابستگی، سنتی‌ها به‌ویژه محافظه‌کاران و... اندیشه امام را از هسته اصلی‌اش تهی کردند. تغییرگراترین اندیشه تاریخ را به حفظ وضع موجود کشاندند و انقلابی‌ها را به نام انقلاب و خط امام و تفسیر امام از اسلام و... به انفعال. ✅عنصر محوری اندیشه امام، قیام برای خدا و توحیدی کردن و حاکم کردن اراده خدا بر فرد و خانواده و جامعه و تاریخ است. این قیام، مستلزم درگیری با طواغیت درونی و بیرونی است. اسلام عارفان مبارزه‌جو، در مکتب امام، معنویت را همراه و در مسیر مبارزه تعریف می‌کند. اسلام ناب، جامعیت دارد و متوجه همه آرمان‌هاست؛ اما هم میان آرمان‌ها و هم در تقابل با دشمنان (دیگری‌ها، معارضین و رقبا) اولویت‌گذاری دارد. متوجه عقلانیت و معنویت هست، اما در دنیای خارج رویکرد اجتماعی و تغییر بنیادین و نپذیرفتن وضع موجود را به همراه دارد و با نابرابری‌ها و فقر و غنا و استضعاف و استکبار و بی‌توجهی به معنویت و آزادی و عقلانیت و... درگیر است. ✅اولین گام مهم در گام دوم انقلاب، شناخت انقلاب و امام، آن‌چنانی است که بودند و هستند، نه آن‌چنان‌که تفسیر و تحریف و بی‌خطر می‌شوند! و گام بعدی درگیری و مرزبندی با دیگری‌ها و رقبا و معارضین انقلاب به‌ویژه متحجرین و محافظه‌کاران است که انقلاب بیش از همه در تقابل با آنان ساماندهی شد.
📝15 خرداد مهمترین مناسبت ملی و دینی/تحجر مهم‌ترین دشمن انقلاب 🔺امام، 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد و انتظار فرج از نیمه خرداد می‌کشید؛ اما چرا؟ 🔺15 خرداد را نویسندگان کتب درسی و منفعلین صداوسیما و تبلیغات اسلامی اینگونه روایت کردند که امام علیه شاه و آمریکا و اسرائیل سخن گفت؛ آن‌ها هم امام را دستگیر و مستضعفینِ به خیابان آمده را سرکوب کردند و 15 هزار نفر به شهادت رسیدند. ⛔️در 15 خرداد نه‌تنها شاه و آمریکا و اسرائیل، بلکه اکثریت مطلق روشنفکران و گروه‌های سیاسی و نخبگانی و مهم‌تر از همه، اکثریت جریان سنتی حوزه‌ و مقدس‌مآبان و متحجرین مقابل انقلاب ایستادند؛ به‌گونه‌ای که شهید آیت‌الله سعیدی به امام نوشت: «به خدا سوگند می‌خورم که همه علما تو را تنها گذاشتند و احدی را استثنا نمی‌کنم.» 🔺به تعبیر امام: «اولين و مهم‌ترين فصل خونين مبارزه در عاشوراى 15 خرداد رقم خورد. در 15 خرداد 42 مقابله با گلوله تفنگ و مسلسل شاه نبود كه اگر تنها اين بود مقابله را آسان مىنمود. بلكه علاوه بر آن از داخل جبهه خودى، گلوله حيله و مقدس مآبى و تحجر بود؛ گلوله زخم زبان و نفاق و دورويى بود كه هزاربار بيشتر از باروت و سرب، جگر و جان را مىسوخت و مىدريد. در آن زمان روزى نبود كه حادثه‌اى نباشد، ايادى پنهان و آشكار آمريكا و شاه به شايعات و تهمت‌ها متوسل شدند حتى نسبت تارك‌الصلاة و كمونيست و عامل انگليس به افرادى كه هدايت مبارزه را به عهده داشتند مىدادند. واقعاً روحانيت اصيل در تنهايى و اسارت خون مىگريست كه چگونه آمريكا و نوكرش پهلوى مىخواهند ريشه ديانت و اسلام را بركنند و عدهاى روحانى مقدس‌نماى ناآگاه يا بازى‌خورده و عدهاى وابسته... مسير اين خيانت بزرگ را هموار مىنمودند. آن‌قدر كه اسلام از اين مقدسين روحانى‌نما ضربه خورده است، از هيچ قشر ديگر نخورده است.» ⛔️جریانی با ظاهر دینی که به‌دنبال حفظ وضع موجود بود، نمی‌خواست وارد درگیری و هزینه دادن شود، عافیت‌طلب بود، دایره دین را محدود می‌دید، به مردم و ارزش‌مدار بودن مردم معتقد نبود، به اقتضائات زمانه کاری نداشت، با سرمایه‌داری و نابرابری و وابستگی و محدودیت آزادی تعارض نداشت؛ مقابل حرکت اصلاحی روحانیت متعهد ایستاد. ✅در مقابل، توده مردمِ عمدتاً مستضعف، حتی لات‌هایی مثل طیب، با رجوع به فطرت خود، تحول روحی پیدا کرده، برای خدا قیام کردند و آماده هزینه دادن برای حاکم کردن اراده خدا بر جامعه و تاریخ شدند. ✅این است که وجهه همت انقلاب، بیش از غرب‌گراها در مقابله با متحجرین، مقدس‌مآب‌ها و محافظه‌کاران است و آن‌ها امروز که توان مقابله با نهضت ندارند با انقلابیگری مخالفت کرده و انقلاب را از برندگی می‌اندازند. ✅امام هم اولین گام در مبارزه را مقابله با آن‌ها می‌داند: «شما قبل از هر كار، تكليف اين مقدسنماها را روشن كنيد. با وجود آن‌ها مثل اين است كه دشمن به شما حمله كرده، و يك نفر هم محكم دست‌هاى شما را گرفته باشد. اين‌هايى كه اسم‌شان «مقدسين» است- نه مقدسين واقعى- و متوجه مفاسد و مصالح نيستند دست‌هاى شما را بستهاند. و اگر بخواهيد كارى انجام بدهيد، حكومتى را بگيريد، مجلسى را قبضه كنيد كه نگذاريد اين مفاسد واقع شود، آن‌ها شما را در جامعه ضايع مىكنند. شما بايد قبل از هرچيز فكرى براى آن‌ها بكنيد... مقدسين ساختگى جلو نفوذ اسلام و مسلمين را مىگيرند، و به اسم اسلام، به اسلام صدمه مىزنند. ريشه اين جماعت، كه در جامعه وجود دارد، در حوزههاى روحانيت است... افرادى هستند كه روحيه مقدسنمايى دارند؛ و از اينجا روحيه و افكار سوء خود را به نام اسلام در جامعه سرايت مىدهند. اين‌ها هستند كه اگر يك نفر پيدا شود بگويد بياييد زنده باشيد، بياييد نگذاريد ما زير پرچم ديگران زندگى كنيم، نگذاريد انگليس و آمريكا اين قدر به ما تحميل كنند، نگذاريد اسرائيل اين طور مسلمانان را فلج كند، با او مخالفت مىكنند.» ✅15 خرداد: تجلی این صف‌بندی است که محور همه حرکت‌های اصلاحی و انقلابی است. کلید اصلی انقلاب، نقطه تشکیل حکومت دینی و پیروزی اسلام است. مهمترین مناسبت ملی و دینی ماست. ✅به تعبیر امام: «بزرگداشت پانزده خرداد فريادى كوبنده است از مستضعفان بر سر مستكبران و از متعهدان به مكتب مترقى قرآن در مقابل تسليمشدگانِ بىچون‌و‌چرا به مكاتب انحرافى يا التقاطى شرق و غرب كه به‌طور خزنده در انحراف ملت مظلوم ما دست به قلم و زبان، در كوشش بىامان هستند. بر ملت شريف ماست كه اين ايام‌اللَّه را كه هديههايى از عالم غيب ربوبى است با جان و دل حفظ و با چنگ و دندان نگهدارى كنند؛ و با شعار و شعور بر مخالفان مكتب و خدمت‌گزاران به شياطين بزرگ و كوچك بتازند و صف‌هاى خود را فشردهتر و دل‌هاى خود را مطمئن‌تر، با قدم استوار و تصميم آهنين، بر مشكلات و توطئههاى غرب و شرق غلبه كنند، و مجهز به جهاز ایمان به خدا شوند در مقابله با مشكلات.»
هدایت شده از موسسه مصاف
⭕️ به راحتی آب خوردن فیلم ضد کشمیری و ضد مسلمانان هند در صداوسیما پخش می‌شود و چون مصرف سیاسی داخلی ندارد، نه مدیر شبکه‌ای عوض شده و نه کسی در فضای مجازی معترض می‌شود. اینگونه است که عمق استراتژیک خودمان در مستضعفین عالم را با دست خودمان کم می‌کنیم و مردم خود را به آرمان‌های بین‌المللی‌مان بد بین./محمد صادق شهبازی ✅ @Masaf
هدایت شده از 🇮🇷 انقلابگرام
📆 سوم تیر؛ روز خدا🇮🇷 🔹سوم تیر روز پیروزی یک جناح بر یک جناح و جایگزینی یک مسئول دولت به جای دیگری و برگزیدن یک سوپرمن و حاصل یک نفر نبود! 🔹سوم تیر روز برگرداندن دولت به مردم بود. 🔹سوم تیر روز برگشت انقلاب به ریل اصلی بود. 🔹سوم تیر مهر باطلی بر تئوری‌های ترمیدوری، بازگشت مردم از انقلاب، خوردن فرزندان انقلاب به وسیله انقلاب، بدتر بودن انقلاب ازحفظ وضع موجود و... بود. 🔹سوم تیر انقلاب نسل سومی بود که می‌گفتند کار انقلاب را تمام می‌کند، اما انقلابی‌تر از دو نسل پیشین شد و انقلاب را زنده کرد. 🔹سوم تیر انقلاب مردم علیه محافظه‌کاران و غرب‌گرایان و مهرباطلی بر حزب‌بازی، ائتلاف، زدوبند، لابی، وحدت بی‌اصول، قدرت‌طلبی، اشرافی‌گری و... آن‌ها بود. 🔹سوم تیر حاصل ایستادگی بر روی اصول، تلاش برای آگاه‌کردن مردم، کنارگذاشتن رویکردهای محافظه‌کارانه، محوریت دادن به جنگ فقر و غنا و دوگانه مستضعف و مستکبر و آوردن مردم به صحنه بود. 🔹سوم تیر نشان داد اگر انقلابی عمل کنی، حتی اگر مقطعی مثل 15 خرداد شکست بخوری، خدا چیزی که تصورش را نمی‌کنی مثل انقلاب به تو می‌دهد و البته اگر پای آن خط نایستی از تو می‌گیرد، مثل 598. 🔹سوم تیر برای آفرینندگانش از جنس 15 خرداد بود که تنهای تنهای تنها پای حرف‌شان بایستند و روستا به روستا، کوچه به کوچه، خیابان به خیابان، شهر به شهر و.... از حرف‌ حق دفاع کنند و مردم را آگاه کنند، اما خدا به انگیزه‌ها و عمل خالصانه و تکلیف‌گرایانه آنان برکت داد و نتیجه‌ای فوق رغبت آنان حاصل کرد، تفسیر همان حرف امام که انتظار فرج را از نیمه خرداد می‌کشید. 🔹سوم تیر روز خدا بود! روزی که خدانشان داد مؤمنینی که پای خط انقلاب می‌ایستند و برای حاکم شدن آن همه ظرفیت‌شان را به میدان می‌آورند، تنها نمی‌گذارد و دلهای مردم را علی‌رغم همه نقشه‌های ارباب زر و زور و تزویر هدایت می‌کند. 🔹سوم تیر پدیده تاریخی و تقویمی و سیاسی نیست که در کتاب‌های تاریخ و تقویم‌ها و بیلان کار سیاسیون بگنجند! سوم تیر، روز خداست و روز خدا اگر همان انگیزه و عمل تکرار شد، تکرار شدنی است. 🔹سوم تیر را فراموش نمی‌کنیم و مثل پانزده خرداد و انقلاب گرامی می‌داریم. در یک فرد و جناح و نسل و تاریخ هم محدودش نمی‌کنیم. ✍"محمدصادق شهبازی" ✅ @Nghelab_geram
هدایت شده از فکرت
✍️محمدصادق شهبازی 📌 شریعتی، چمران، جلال و نادر جستجوگرانی در مسیر اسلام ناب 🔸از اوج قله‌های حوزه خود که در فضای آن روز در تعارض با اسلام و فرهنگ ایرانی قرار داشت، با سرعت و عالمانه به سمت دین و حقیقت حرکت کرده‌اند و توانستند با خود خیل کثیری از تشنگان حقیقت، عدالت و آزادی را همراه بیاورند که با هیچ تبلیغ دینی و فضای عمومی قابل دست‌یابی نبودند. البته در این مسیر بعضاً اشتباهاتی نیز داشتند اما رشد کرده‌اند و به سطح معرفت و بینشی تفصیلی دست پیداکرده‌اند و همه در نقطه محبت و ارادت به انقلاب و امام به ته خط رسیده‌اند و شکفتگی مضاعف پیدا کردند. همه هم به‌خاطر این سیر و دفاع از اسلام، مردم و انقلاب به‌نوعی مغضوب روشنفکران و متحجران شدند! و در میان دوستان نیز مظلوم، ناشناخته و فراموش‌شده. 🔺شریعتی از تاریخ و جامعه‌شناسی و فضای علوم انسانی شروع کرد. به‌اقتضای آن حوزه‌ها نقدهایی به جامعه دینی و فرهنگی ایران، ارائه کرد؛ اما آن حوزه‌ها و پز روشنفکری دهه سی و چهل او را اقناع نکرد و روحیه تشنه و تلاشگر، او را به معرفت‌هایی عمیق رهنمون کرد. چه‌اینکه خود متوجه اشتباهات خویش شد و به‌ضرورت اصلاح آثارش اشاره کرد و حتی عده‌ای از علما و روشنفکران دینی و معتقد را بر این کار گماشت. شریعتی متأخر و کویر و شهادت و تعلیم و تربیت در اسلام به نسبت با حسین وارث آدم و اسلام‌شناسی و... تغییر بسیار کرده است؛ اما در همان دوران ابتدایی نیز، دغدغه‌های درست فطری، عدالت‌خواهانه و حق‌طلبانه در آثار شریعتی قابل نقد است، مثلاً شاید در یک جلوش تا بین‌هایت صفرها و تشیع علوی و تشیع صفوی نقدهایی به عملکرد بخشی از روحانیت وارد کرده، شاید جامعه دینی را نقد کرده، اما نقد او از عمل نکردن به دین و رویکردهای عافیت‌طلبانه و گزینشی به دین و اسلام سلطنتی است! در انتها نیز به تأیید آشکار و پنهان امام و انقلاب و روحانیت پرداخت. طبقه جوان دانشگاهی را جذب دین، روحانیت و انقلاب کرد. 🔺چمران از فضای مهندسی راه را تا دکترا با حقوق بالا در برکلی پیمود، اما روح تشنه او که در ایران و آمریکا او را به مبارزه با طاغوت و عدالت‌خواهی کشیده بود، او را راهی لبنان کرد تا زمینه رهایی شیعیان لبنان را همپای امام موسی صدر دنبال کند و در حرکة‌المحرومین و امل از جامعه نامقید و ذلیل شیعیان لبنان، چیزی ساخت که بعدها جهاد اسلامی، امل اسلامی و نهایتاً حزب‌الله از درون آن متولد شد. بعد راهی ایران شد و مقاومت را در ابتدای جنگ تحمیلی سامان داد و تا شهادت راه پیمود. چنان آدمی به‌جای می‌رسد که عرفانی‌ترین سخنان از او به یادگار مانده است. 🔺جلال در خانواده‌ای روحانی به دنیا آمد، اما فضای روشنفکری دهه‌های بیست تا چهل او را تا مارکسیسم و سطوح بالای حزب توده برد، اما همین روحیه حق‌جویانه و عدالت‌خواهانه و استقلال‌خواهانه او را به تعارض‌های مارکسیسم و روشنفکران آشنا کرد و او را به آغوش معنویت و اسلام کشاند و در قله ادبیات و مردم‌شناسی کشاند که به جدال با روشنفکران نیز نشست و در خدمت و خیانت روشنفکران و غرب‌زدگی و خسی در میقات را نوشت و از این‌که خود را سال‌ها از عظمت صبح و نماز صبح محروم کرده بود به شرم نشاند، به نزد امام رفت و مبلغ امام شد. 🔺نادر نیز با همین دغدغه‌ها در فضای روشنفکری به دفاع هنری و ادبی از انقلاب، جامعه ایران و میراث آن کشاند و از دل روشنفکری قوی‌ترین دفاع‌ها را از اسلام، امام، انقلاب، استقلال و عدالت و آزادی در قالب هنر و ادبیات کرد که مثل جلال در سینما، تلویزیون و ادبیات در قله ایستاد و حیف که حجاب معاصرت باعث شد نسل ما نادر را بعد از رفتنش آن‌هم محدود بشناسد. 🔺مهم، داشتن دغدغه‌های حق‌طلبانه و عدم عجب و ماندن در یافته‌های خود و دیگران است که به قول مرحوم صفایی، اسلام راکد به کفر می‌انجامد و کفر متحرک به اسلام. و مهم‌تر بزرگداشت این میراث بزرگ فرهنگی-مبارزاتی و برداشتن قدم‌های بعدی بر شانه‌های نسل پیشین. 🆔 @fekrat_net 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چه کسانی مسئول وضع فعلی و فشار اقتصادی بر مردم هستند؟ 🎙 #محمدصادق_شهبازی: 🔹با امثال FATF، برجام و نهادهای بین‌المللی رفتار ما را تنظیم و رژیم‌سازی می‌کنند 🔹نتیجه تعامل و #اقتصاد_برجامی، قیمت گوشت را تا ۱۲۰ هزار تومان بالا برد. این نتیجه این است که نظم موجود جهانی را بپذیریم 🔹همه کسانی که از #برجام دفاع کردند مسئول وضع فعلی هستند 🎬 @Mostazafin_TV
📝به بهانه عصر جدید: محوریت با طبقه متوسط یا مستضعفین؟ 🔺از ابعاد مختلفی در رد و تأیید عصر جدید سخن گفته شده است. ⛔️به‌دلیل ضعف و ساختار آموزش‌وپرورش، جایی برای رشد و شکوفایی استعدادها در جامعه ما نیست؛ لذا این مسئله به جاهایی مثل تشکل‌های دانشجویی، برنامه‌های تلویزیونی، عرصه‌هایی که نیروها به‌خاطر بحران و عدم دخالت بروکراسی امکان شکوفایی دارند مثل حرکت‌های خودجوش فرهنگی و ... احاله می‌یابد. ✅با وجود این مسئله نباید با اصل وجود چیزهایی مثل عصر جدید، خنداننده شو، فرمانده، فازشو و.... مخالفت کرد. البته بهتر بود نوآوری می‌شد و این‌قدر کپی‌برداری از مدل خارجی و عدم درنظر گرفتن ویژگی‌های خاص فرهنگی ایرانی تابلو نبود که حتی در کانال برنامه صریحا بنویسد Iranian Got Talent و و بگذریم از تبعات فرهنگی بعضی نمایش‌ها و این‌که چه تیپ فرهنگی-اجتماعی بیشتر در این مدل درگیر هستند. ⛔️اما خب چه قشری فرصت این شکوفایی استعداد را دارد؟ آیا برابری در این فرصت برای همه جود دارد؟ 🔺در نمونه عصر جدید، اکثر افراد، افرادی نیمه‌حرفه‌ای هستند که توانسته‌اند آموزش‌هایی ببینند، هزینه‌هایی خرج کنند و اساساً فرصت و امکان نقش‌آفرینی‌هایی از این دست برای آن‌ها فراهم است. یعنی طبقه متوسط و بعضاً مرفهین. ⛔️تقریباً فردی از قشر مستضعف جامعه این فرصت را ندارد، چون یا امکان آموزش، خرج هزینه و اصلاً فرصت مشارکت در رویدادهایی از این دست را ندارد. ⛔️این ماجرا محدود به تلویزیون نیست. حتی بسیاری از حرکت‌های عدالت‌خواهانه و اصلاح‌گرانه هم در نهایت به بازتولید مطالبات طبقه متوسط یا برقراری تعادلی بین آنان و مرفهین را تأمین می‌کند. بسیاری از سیاست‌های خوب و درست ملی نظیر مسکن مهر، نیز در نهایت به طبقه متوسط کمک می‌کند نه مستضعفین. بسیاری از مطالبات دادخواهانه این سال‌ها هم سرنوشت مشابهی دارند. ⛔️در نهایت، مستضعفین نه در ساختار آموزش رسمی، نه در فرصت‌های شکوفایی استعداد تلویزیونی، نه حتی مطالبات عدالت‌خواهانه و سیاست‌های اصلاح‌گرانه و در بسیاری اوقات در حرکت‌های فرهنگی و... جایی ندارند. این قشر، موضوع منفعل فعالیت‌های خیریه، آسیب‌های اجتماعی و... قرار می‌گیرند، نه محوری که سیاست‌ها متناسب آنان اتخاد شود و خود آنان به‌عنوان عنصر فعال در این حرکت‌ها مشارکت یافته و امکان تحرک اجتماعی پیدا کنند. در صداوسیما به‌عنوان نمونه، در نهایت نشان دادن بدبختی‌های این جماعت و دست‌و‌پنجه نرم کردن‌شان با مشکلات در برنامه‌هایی نظیر جشن رمضان، ماه عسل و... محوریت دارد. ✅البته حکومت و رسانه و اقدامات خودجوش مردمی متعلق به همه مردم است، اما در حکومت دینی باید محوریت اساسی با مستضعفین و در لایه بعد بقیه طبقات اجتماعی به ترتیب کم‌برخورداری باشد و به‌تعبیر رهبر انقلاب به‌نوعی مرکزگریزی در ذات جمهوری اسلامی هست. ✅یک عرصه از تبعیض‌ستیزی به‌عنوان مهم‌ترین اولویت مسائل عدالت (همیشه و به صورت ویژه در شرایط کنونی)، جابجا کردن محوریت سیاست‌ها، برنامه‌‌ها و حرکت‌های اجتماعی است. هدف اصلی و اول تغییرات بنیادین انقلاب، طبقه مستضعف است، همه طرح‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و.... باید با این شاخص طراحی شود و پیوست اجتماعی ناظر به این حوزه دشته باشد.
📝به بهانه هجمه‌ها به دکتر صادقی: فساد و تخلف و زد و بند در محیط علمی 🔺یک ماه پیش دکتر سهیلا صادقی فسایی استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران در جلسه دیدار اساتید با رهبری، از مسائلی جدی در مورد سیستم دانشگاه و وزارت علوم سخن گفت: ⛔️سیطره سیاست بر محیط علمی، باندبازی سیاسی در جذب هیئت علمی، ارتقاهای زودرس یک عده از اساتید و موانع بر سر ارتقاء بقیه، تابع باندبازی سیاسی بودن پژوهش‌ها، رانت‌های پژوهشی اساتید که حاصل ارتباطات سیاسی بیرون دانشگاهی است، فقدان نظارت بر طرح‌های پژوهشی و زد و بند ناظر و مجری طرح و سوءاستفاده‌های مالی آن‌ها، سیطره نگاه کمی‌گرایانه بر مسائل علمی و محوریت مقاله در ژورنال‌های خارجی و ISI، نقد مدیریت فرهنگی دانشگاه و نداشتن استراتژی و برنامه‌ریزی و حساسیت فرهنگی آن‌ها. 🔺دکتر صادقی در سخنرانی مقابل رهبری تصریح کرد که این سخنان برایش در محیط کارش تبعاتی خواهد داشت. جالب این که در مقابل، خبرگزاری ایرنا که به وسیله یکی از جامعه‌شناسان و سرپرست سابق وزارت علوم و مرکز مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران اداره می‌شود، فیلمی علیه این استاد منتشر کرد و تلاش کرد تا با محاکمه معکوس و با تکیه به یکی از بازیگران سیاسی(عباس عبدی)، حرف‌های دکتر صادقی را به خودش برگرداند که با انتشار اسناد متقن دکتر صادقی، محکوم و محبور به پاک کردن فیلم شدند. البته فعالان رسانه‌ای و مجازی جریان رایج دانشگاه، تلاش کردند از همین مسئله برای هجمه به دکتر صادقی بهره ببرند. 🔺ماجرا چیست؟ دکتر صادقی (به‌عنوان انقلابی‌ترین چهره علوم اجتماعی) وارد منطقه ممنوعه شده است و هاله نوری که جو رایج دانشگاه به‌ویژه علوم انسانی و علوم اجتماعی برای خود ساخته را خدشه‌دار کرده است؛ منطقه ممنوعه و از هفت دولت آزادی که ذی‌نفعانش، بدون پاسخ به نیازهای کشور، از پول عموم مردم، با انبوهی از رانت و باندبازی سیاسی، از جذب دانشجویان دکترا تا جذب هیئت علمی و پروژه گرفتن با ارتباطات سیاسی از نهادها با موضوعات بی ربط، بدون پاسخگویی به مسائل کشور و بعضاً با خنج انداختن به صورت نظام در حال کسب و کارند. این جریان رایج، از مردم و نظام نیز طلبکارند و مدعی آزادی و نقد وضعیت موجود نیز هستند، اما کوچک‌ترین نقد را بر ساحت خود برنمی‌تابند. 🔺جالب این‌که چون این ماجراها سود سیاسی ندارد و پای بسیاری از چهره‌ها نیز به آن آلوده است، هیچ‌کسی حاضر به برهم زدن نظم موجود این حوزه‌ها نیست. تشکل‌های دانشجویی، رسانه‌های انقلابی، نمایندگان مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهاد رهبری دانشگاه‌ها، اساتید انقلابی و... نیز مسائلی از این دست را مسئله خود نمی‌دانند. 🔺چرا نهادهایی مثل وزارت علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی به ماجرای پروژه‌ها ورود نکرده و سامانه‌ای از نیازهای پژوهشی کشور و پروژه‌ها و رقم بسته شده در آن ایجاد نمی‌کند و فرآیندی شفاف برای واسپاری این پروژه‌ها ایجاد نمی‌شود؟ 🔺چرا فرایند جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها کماکان غیرشفاف و سلیقه‌ای است، بسیاری موارد مصاحبه‌های صوری شکل گرفته و از قبل از فراخوان، فرد جذب شده که غالباً دانشجوی بعضی استادان یا هم جریانی آن‌هاست مورد بازنگری جدی قرار نمی‌گیرد؟ 🔺چرا بخش قابل توجهی از اساتید، گروه‌ها، معاونتهای پژوهشی و بین‌الملل دانشگاهها می‌توانند مطلق‌العنان و بدون پاسخ‌گویی به هیچ‌جایی بی‌توجه و بعضاً برخلاف نیازهای کشور قدم بردارند و با آدرس غلط کشور را دچار بحران کنندیا زمینه نفوذ دشمن را در محیط علمی فراهم آورند و بعد هم در مقام مدعی قرار بگیرند و داد آزادی و استقلال دانشگاه و .... بدهند؛ با دیکتاتوری‌ترین وضعیت ممکن هم درون دانشگاه با منتقدین خود (که اکثراً نیروهای انقلابی هستند) برخورد کنند و هر صدای مخالفی را در گلو خفه کرده از جذب و ارتقا و حل مسائل کشور باز بدارند و بعضاً مثل مورد دکتر صادقی درس‌های‌شان حذف یا در موردی نظیر دکتر حاجی‌حیدری تداوم وضعیت قراردادی دانشگاه با آنان در خطر قرار گیرد. 🔺چرا افرادی ذی‌نفع در وزارت علوم می‌توانند مسئولیت داشته باشند که ارتقای اساتید و جذب هیئت علمی و انتخاب دکترا به تولید مقاله (بخوانید علم بی‌مصرف) در ژورنال‌های بین‌المللی بسته باشد؟ 🔺چرا به فسادها و تخلفات علمی اساتید و چهره‌های اصلی سیاسی کشور (که بعضاً حتی در حد کپی کردن کامل دستاوردهای علمی دیگران است) ورود نمی‌شود و همه از کنار این وضعیت خاموش عبور می‌کنند؟ ✅بی‌عدالتی فقط در دزدی آشکار چند متخلف مولتی‌میلیاردر و مسئول بدون طهارت اقتصادی خلاصه نمی‌شود، ریشه بسیاری بحران‌های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی کشور وضعیت کنونی دانشگاه و بی‌عدالتی‌هایی از این دست درآن است که اگر مورد اصلاح قرار نگیرد، کشور را با بحران‌های جدی مواجه کرده و می‌کند.
هدایت شده از بسیج طلاب حوزه علمیه بقیه‌الله(عج)
⬅️در نگاه امام قلب اسلام قیام لله است. تفکر دینی در نگاه امام به دو بخش تقسیم می‌شود: ۱. اسلام ناب ۲. اسلام امریکایی ⬅️رسالت انبیاء به حرکت واداشتن مردم برای برپایی قسط توسط خود مردم است. ⬅️در نگاه امام معنویت مساوی است با مبارزه در خارج(معنویت بدون مبارزه (رهبانیت) و مبارزه بدون معنویت (کمونیست) را قبول نداشتند). ⬅️استکبار لفطی جامع است که در مقابل عدالت،معنویت ،استقلال،آزادی قرار گرفته است هرکس در مقابل ظلم بایستد و دنبال حل مشکلات مردم باشد، در دایره استکبار ستیزی قرار میگیرد و هم پیمان با ما است(یکی از دلایل حمایت از چاوز) خیلی از انسان ها هستند که به خاطر مذهب با ما ارتباط نمی‌گیرند بلکه جذب منطق استکبار‌ستیزی ما میشوند. ✅گزیده‌ای از دومین جلسه از دوره "ورثه‌ الانبیاء" با سرفصل درسی "منشور روحانیت" با حضور آقای محمدصادق شهبازی @bsjtollab 🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️ #ورثه_الانبیا #بسیج_طلاب #مکتب_امام #بقیه_الله #مبارزه #شهبازی #بسیج
هدایت شده از بسیج طلاب حوزه علمیه بقیه‌الله(عج)
🗣سطوح مختلف تحجر: ‼️۱_عدم درک زمان و مکان ،پاسخ های قدیمی به سوالات جدید ⬅️پیامدها :نفی اکثر دستاوردهای بشری، نفی فلسفه وعرفان ⬅️مصداق: ۱۵ خرداد شروع صف‌بندی امام خمینی و برخی از علما سنتی حوزه، در این بین علاوه بر شاه و امریکا و روشنفکران و چپ ها برخی از متدینین در مقابل امام ایستادند. ⬅️واکنش: اولین کار امام در حرکت اسلامی، تعیین تکلیف با متحجران و مقدس نمایان بود(فصل ۱۳ کتاب ولایت فقیه)امام با توجه به تجربه تاریخی و تحلیل شرایط میدانستند که متحجرین مانع کار آیت‌الله بروجردی و حائری شده‌اند. حضرت امام جایگاه آیت‌الله بروجردی را به عنوان تنها مرجع تثبیت کردند. بعد از ۱۵ خرداد شاگردان امام از قم خارج شدند و ارتباط گیری با مردم را شروع کردند. در اوایل حرکت اسلامی فصای فکری حاکم بر متدینین حفظ وضع موجود و محدود بودن به دایره دین [از نگاه خودشان] بود و فکر می‌کردند باید در تقیه بمانند و تغییر اوضاع را لمس نمی‌کردند و به سوال‌های جدید پاسخ قدیمی میدادند، مثلا آیت‌الله حکیم که سرسلسله مبارزان عراقی بود از تغییر گریزان بودند و احساس ناتوانی میکردند. ‼️۲_ نداشتن مقامات معنوی ‼️۳_ حرام دانستن همه چیز ‼️۴_ پرخاش به دیگران(فرمان ۸ ماده‌ای امام برای مقابله با این فضا بوده است) ‼️۵_تغییر اولویت های دینی و نگاه انتزاعی و تک بعدی به مسائل و صرفا حرف زدن @bsjtollab 🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️ #ورثه_الانبیا #بسیج_طلاب #مکتب_امام #بقیه_الله #مبارزه #شهبازی #بسیج
هدایت شده از بسیج طلاب حوزه علمیه بقیه‌الله(عج)
⬅️کارهای فرهنگی ما پیوست اجتماعی ندارد مشکل مردم را حل نمیکند(انتزاعی است). ⬅️آزادی شعار دوم انقلاب است ولی حزب‌اللهی‌ها به آن نمی‌پردازند و آزادی به آزادی‌های جنسی و سطح پایین تقلیل پیدا کرده است. 🔴امام متوجه تغییرات انسانی بودند مثلا نطر امام در مورد موسیقی قبل از حکومت و بعد از حکومت فرق میکند، چون ایشان تغییر شرایط را احساس می‌کردند. (مستند بزم رزم ) ⬅️امام قائل بودند، فقه جواهری دقیق‌ترین برداشت برای پاسخ به مسائل است، البته باید همراه با توجه به شرایط مکانی و زمانی باشد و متغییرات در نظر گرفته شود؛ مثلا فتوای امام در مورد حکم شطرنج (پاسخ امام به آیت‌الله قدیری) ✅گزیده‌ای از دومین جلسه از دوره "ورثه‌ الانبیاء" با سرفصل درسی "منشور روحانیت" با حضور آقای محمدصادق شهبازی @bsjtollab 🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️ #ورثه_الانبیا #بسیج_طلاب #مکتب_امام #بقیه_الله #مبارزه #شهبازی #بسیج
هدایت شده از بسیج طلاب حوزه علمیه بقیه‌الله(عج)
🔺️الهیات انقلابی‌گری: 🔴دین قرار است کار مهمی انجام دهد. خروجی بیرونی توحید نفی طواغیت است. 🔺️ایمان به توحید تعهدزا است و تعهد مبارزه ایجاد میکند. 🔺️معاد نتیجه اجتماعی دارد. ✅گزیده‌ای از دومین جلسه از دوره "ورثه‌ الانبیاء" با سرفصل درسی "منشور روحانیت" با حضور آقای محمدصادق شهبازی @bsjtollab 🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️ #ورثه_الانبیا #بسیج_طلاب #مکتب_امام #بقیه_الله #مبارزه #شهبازی #بسیج