eitaa logo
جمهوری/ محمد صادق شهبازی
3.2هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
839 ویدیو
60 فایل
بازخوانی انقلاب مردم
مشاهده در ایتا
دانلود
زحمت خوبی کشیده اند ولی کاش کسی مینشست و مجموعه ای از سوژه های ملی، دینی، امتی، تاریخی و.... ما در می اورد که ظرفیت بازتولید از انیمیشن تا نرم افزار و بازی و... دارند چند هفته پیش با جمعی از متولیان فرهنگی کودکان اتاق فکر داشتیم همه امار کا های خارجی را داشتند اما چیز مدونی برای سوژه های خودمان نبود
هدایت شده از خط ۵۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 این دیگه چجور عقلانیته ؟! #صادق_شهبازی #دولت عضویت در رسانه مردم 👇 ✔️ @khat57 🔸 sapp.ir/khat57 🔹 eitaa.com/Khat57 ▪️ instagram.com/khat57_official
هدایت شده از خط ۵۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢عملکرد مسؤلین #صادق_شهبازی #دولت عضویت در رسانه مردم 👇 ✔️ @khat57 🔸 sapp.ir/khat57 🔹 eitaa.com/Khat57 ▪️ instagram.com/khat57_official
📝محافظه‌کاری مضاعف 🔺محافظه‌کاران، نقد و تلاش برای اصلاح وضع موجود را رد می‌کنند و به مصلحین، برچسب تندرو، خوارج و... می‌زنند. تا پرهیز از تغییر وضع موجود را توجیه کنند. 🔺در طرف مقابل، عده‌ای با استناد به مقاماتی که مستقیم و غیرمستقیم از جانب رهبری منصوب می‌شوند، مشکلات را به رهبری برمی‌گردانند و نقد دیگر مقامات را محافظه‌کاری می‌دانند. حتی اقدامات متضاد با «جهت‌گیری‌های انقلابی رهبری» از جانب سایر مقامات را به رهبری برمی‌گردانند، یا بعضاً نقد رهبری را اصل می‌دانند. با استناد به مشکلات موجود، آن‌ها را به اصل نظام برگردانده و تلاش برای اصلاح آن‌ها را محافظه‌کاری می‌خوانند؛ از فساد سیستماتیک سخن گفته و اگر کسی از جهت‌گیری نظام یا رهبری دفاع کند و به نقد مسئولین و ناکارآمدی‌ها بپردازد و برای اصلاح ساختارها و سازوکارهای فسادزا اقدام کند به او برچسب‌هایی مثل عدالت‌خواه سیستمی، تکنوکرات، محافظه‌کار و... می‌زنند. امید به اصلاح وضع موجود را رد می‌کنند و از مواردی مثل مبارزه سیاسی با نظام، تغییر قانون‌اساسی و... سخن میگویند! 🔺گذشته از اظهارنظر در مورد غیرواقع‌بینانه بودن این نوع نگاه و ندیدن قوت‌ها و فرصت‌ها، علی‌رغم پز انقلابی‌اش، در ذات آن، «محافظه‌کاری مضاعف» وجود دارد؛ محافظه‌کاری که جلوی اصلاح وضع موجود و امکان این اصلاح را می‌گیرد. هزارها اصلاح ممکن را منتفی می‌کند و در پیش‌بینی‌ای خودتحقق‌بخش (self-fullfilment prophecy) اوضاع را اصلاح‌ناپذیر خوانده و در حقیقت با این رویکرد زمینهٔ اصلاح‌ناپذیری وضعیت موجود را با تعطیلی هرگونه اصلاح و انفعال مصلحین فراهم می‌کند. 🔺نگاه مشابه آن، موضع شیخ محمود حلبی بنیان‌گذار انجمن حجتیه در سخنرانی معروفش ضد امام و جنگ است: «اوّل شما یک افسر، یک پیشوا و رهبر معصوم جنگی پیدا کنید، یک رهبری که بتواند اداره اجتماع کند روی نقطه عصمت نه عدالت، عدالت کافی نیست... اوّل او را پیدا بکنید، او را اقامه به کار کنید، مطرح داشته باشید، نقشه صحیح طبق نظر این رهبر معصوم داشته باش، آن‌وقت برو جانت را بده. آن‌وقت من هم واجب است منبر را ول‌کنم. منبر، بازی است، هفت‌تیر به کمرم ببندم بروم جلو. آن رهبر جلو باشد؛ رهبر معصوم جلو بیفتد... شما آن مصداق حاکم اسلام را نشان بدهید، آن‌که معصوم از خطا باشد نشان بدهید، آن‌که معصوم از گناه باشد نشان بدهید، آن‌که هوا و هوس و حبّ ریاست و شهوت و غضب و تمایلات نفس به‌هیچ‌وجه در او اثر نکند، نشان بدهید، او باید توی میدان جلو بیفتد. بنده تنها خاک‌پایش، تمام روحانیین قربان خاک‌پایش شویم...… باید جنگ روی موازین دین به رهبری معصوم [باشد] نه عادل، عادل کافی نیست. آدم عادل گاهی اشتباه می‌کند، خون مردم، مال مردم، عِرض و ناموس مردم را نمی‌توان به کسی که خطا می‌کند سپرد. به کسی که هوی و هوس دارد. باید به کسی سپرد ناموس مردم را، عِرض مردم را، جان مردم را، مال مردم را، به کسی که گناه نکند. به کسی که خطا و اشتباه نکند و خلاصه به کسی که معصوم باشد». 🔺در این آرمان‌خواهی صفر و صدی! چون نمی‌توانیم به صد برسیم، نباید برای نود و هشتاد و هفتاد و... تلاشی کرد! حتی باید با نود و هشتاد و هفتاد و... درافتاد. 🔺این نگاه بیش از آن‌که آرمان‌خواهی باشد مسئولیت‌گریزانه و عافیت‌طلبانه است. عدم تلاشش برای اصلاح وضع موجود را با این منطق تئوریزه کرده و مسئولیت را با فرافکنی از خود و دیگران سلب می‌کند. 🔺وگرنه حتی در شرایطی مثل همین دولت که در مورد جهت‌گیری‌ها و کارآمدی‌اش اِن‌قُلت‌های اساسی هست، می‌توان اصلاح‌گری کرد و پرهیز از اصلاح‌گری و حفظ وضع موجود به بهانه این ان‌قلت‌ها رذالت است. البته نباید به اصلاحات جزئی راضی شد اما نباید از تغییر وضع موجود ولو اندک دست کشید. 🔺اینکه افرادی با یکی دو مورد ورود نصفه و نیمه و اکثراً مجازی! یا حتی بدون آن و بدون توجه به ریشه‌هایی مثل ظرفیت مردمی، از اصلاح وضع ناامید شوند، به اصلاح‌ناپذیری سیستم برنمی‌گردد؛ به واقع‌بین نبودن آن‌ها برمی‌گردد. چه این‌که هر اصلاحی با موانعی روبروست. با چند بیانیه و مطلب مجازی و پیگیری حقیقی و چند همایش و تجمع و ... کار به سامان نمی‌رسد. بعضی موارد نیز به تلاش‌های بین نسلی نیازمند است. بگذریم از اینکه انقلاب ما در نسبت با معارضینش، هنوز جوان است. 🔺انقلابی‌گری، اساساً مترادف با تغییرگرایی، تن ندادن به واقعیت‌های موجود و بن‌بست‌شکتی است؛ لذا بهانه کردن موانع، نگاه صفر و صدی و طرد اصلاح ممکن و پیگیری نکردن عدالت مقدور (قابل تحقق باتوجه به ظرفیت‌های موجود) در تضاد با آن و عین محافظه‌کاری است. بعد از انجام هر اصلاح‌گری خرد و حتی کلانی باید به سمت اصلاح بزرگ‌تر و ریشه‌ای‌تر رفت، یا با وجود داشتن نقشه اصلاح بزرگ‌تر و ریشه‌ای‌تر، گام‌به‌گام، اصلاح‌های کوچک‌تر را پی‌گرفت.
📝امیرحسین فردی، استراتژیست اینده ساز/تصویر از اینده تیاز امروز ما
جمهوری/ محمد صادق شهبازی
📝امیرحسین فردی، استراتژیست اینده ساز/تصویر از اینده تیاز امروز ما
📝امیرحسین فردی، استراتژیست اینده ساز/تصویر از اینده نیاز امروز ما. 🔺اصولا به کسانی استراتژیست میگویند که حرفهای قلمبه سلمبه میزنند 🔺ولی استراتژیست بیش از همه کسی است که اینده را میبیند و تصویر درستی از آینده ترسیم میکند. وقتی افراد تصویر درستی از اینده دارند چارچوب دهنی و اولویتها و گرایشها و بینشهایشان در این چارچوب تنظیم میشود و در این چارچوب حرکت میکنند. 🔺هنر در غرب و بسیاری اندیشمندان غربی چنین میکنند. هالیوود تصویری از اینده تکنولوژی و نطامیگری و... میدهد؛ مردم و دولتمردان و دانشمندان و... در ان چارچوب حرکت میکنند. کسانی مثل اچ.جی.ولز تصویری از اینده رسانه های جمعی و ارتباطات و... شکل میدهند؛ اینترنت و mass media و تکنولوژی در همان چارچوب شکل میگیرد. حتی رنسانس از رنسانس هنری شروع شد و بعد به رنسانی دینی لوتر و کالون و رنسانس فلسفی و بعد رنسانس علمی و انقلاب دریانوردی و... رسید. 🔺برخلاف تصورات معمول، امیرحسین فردی و کیهان بچه هایش بیش از همه کارهایی از این دست میکردند. 🔺زمانی که نه کانون تفکری بود، نه اندیشکده ای، نه سند چشم اندازی و نه تصویری از پیشرفت و اینده ایران، در دهه شصت و ابتدای دهه هفتاد. 🔺از ایران بیست سال بعد و سی سال بعد تصویر میداد. چیزهایی که الان خیلی معمولی است ولی ان موقع ارزو بود. مثلا راه افتادن مترو تهران، برگزاری المپیادهای جهانی در تهران و اصفهان و...، رشد علمی ایران، تبدیل ایران به یکی از قطبهای سلامت و پزشکی در دنیا و کنار اینها چیزهایی از گذشته ایران مثل کارهای علمی ابن سینا نشان میداد که مسیر را شدنی بنمایاند. 🔺فردی برای نسل سوم انقلاب اینده سازی میکرد. تصویر روشن امیدوارانه ای در فضای ناامیدی میداد. در اوج تهاجم فرهنگی، او تهاجم میکرد، نه دفاع منفعلانه. 🔺ایران امروز، اما بیش از همه از فقدان تصویر از اینده رنج میبرد. نه متفکران ما اینده نگری میکنند نه هنر و ادبیات ما از اینده میگوید. تلاشهای معطوف به حال است. حال هم یعنی روزمرگی. روزمرگی و حفظ وضع موجود هم یاس افرین است. 🔺اهمیت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت همین است. کاری که ایت الله خامنه ای با تبیین تمدن انقلاب و پنج مرحله ان میکند همین است و کاری که امام میکرد و از غلبه مستضعفین بر مستکبرین در قرن پانزده هجری سخن میگفت همین میکرد. 🔺این تصویر باید تصویری شدنی و در دسترس اما عالی و تغییرگرا باشد. این تصویر باید به دستاوردهای حال ما و تواناییهای گذشته ما معطوف باشد. این تصویر باید به هنر و ادبیات و رسانه و اندیشه و فرهنگ عمومی و اجتماع و منبر بیاید. این تصویر باید زمینی و نه فضایی باشد. https://t.me/jomedia/243
👈در تداوم صدور فرمان فشار بخش خصوصی به حاکمیت از سمت بعضی تئوریسینهای غربگرایی ❌عباس اخوندی که با سیاستهایی نظیر جلوگیری از اجرای مسکن مهر و مالیات بر دلالی(cgt) و اصرار بر خرید خارجی حمل و نقل هوایی، زمینه اشفتگی اقتصاد و کوچک شدن سفره کارگر و تولیدکننده ایرانی را فراهم کرده بود ⛔️در مصاحبه با ارگان از اتاقیها یعنی مهمتزین سودبرنده از واردات و وابستگی به خارج خواسته در برابر سیاستهای حمایت از تولید ملی و نفی تعاملات ذلتبار فریاد بزنند ⛔️ایا در شرایط مهم اقتصادی که باید مردم، دولت و بخش خصوصی با همراهی مقابل ناکارآمدی اقتصادی و فشار دشمن بایستند، کسانی که خود فضا را اشفته کرده اند فرمان نافرمانی مدنی و فشار بخش خصوصی به حاکمیت را صادر میکنند؟ درخواست سریع القلم از بخش خصوصی برای فشار به حاکمیت https://t.me/jomhouri/3378 https://t.me/jomhouri/3395ه
هدایت شده از انسان انقلاب اسلامی
💢اولین دوره آموزشی «انسان انقلاب اسلامی» در حسینیه هنر تهران برگزار خواهد شد. 🔻سلسله جلسات انسان انقلاب اسلامی با هدف بازشناسی ‌نظام فکری انقلاب اسلامی برای دانشجویان، طلاب و فعالین فرهنگی با حضور برخی اساتید و چهره های انقلابی برگزار می شود. 🔻این دوره در قالب پنج واحد آموزشی به بازخوانی نظریه اسلام ناب و اسلام آمریکایی، اندیشه اجتماعی رهبر معظم انقلاب، سیره مبارزاتی اهل بیت، جریان‌شناسی جریان‌های معارض و رقیب انقلاب‌اسلامی(تحجر و تجدد) و تاریخ تحلیلی انقلاب‌اسلامی می پردازد که به وسیله محمدصادق شهبازی، پژوهشگر اندیشه اسلامی ارائه خواهد شد. 🔻همچنین در قالب نشستهای گفتمانی مفاهیم و موضوعاتی نظیر محافظه کاری، تبعیض، اشرافیت، طبقه مرفه جدید، جنگ اقتصادی، گام دوم انقلاب، انسان انقلاب اسلامی، جامعه شناسی امید و جنبشهای اجتماعی معطوف به انقلاب اسلامی با حضور چهره های شاخص نسل دومی و سومی انقلاب بررسی خواهد شد. 🔻حسن رحیم‌پورازغدی، وحید جلیلی، سعید قاسمی، حمیدپارسانیا، حسینعلی عظیمی، سید محمدجواد میری، مسعود براتی، مرتضی فیروزآبادی و مجتبی نامخواه از جمله چهره هایی هستند که از انان برای ارائه بحث در مورد این مفاهیم، دعوت به عمل آمده است. 🔹زمان برگزاری جلسات پنجشنبه هر هفته از ساعت ۱۴ الی ۱۸ و محل برگزاری این جلسات، « # تهران واقع در خیابان ۱۶ آذر، پلاک ۶۰ است. حضور برای عموم علاقه‌مندان آزاد است. @ensanenghelabeslami
خیلی‌ها انتظار دارند، یک‌شبه مطالبه‌گری‌شان به نتیجه برسد، اما واقعیت این‌گونه نیست. مطالبات دو دهه‌ای برای جلوگیری از تخریب مزارشهدا نمونه آن است:‌ http://ghiam.ir/?p=717‌
هدایت شده از آپارات جو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*317*محمد صادق شهبازی: خواسته های امام خمینی از بسیج و مسئولان @aparatjoo http://eitaa.com/joinchat/2620063757Cb8a7cbf926
هدایت شده از منور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت های «محمد صادق شهبازی» دبیر اسبق جنبش عدالتخواه در جمع تجمع کنندگان مقابل سازمان خصوصی سازی برای اینکه درآمد دولت زیاد شود، به یک سری از شرکت ها چوب حراج زده می شود!
هدایت شده از روشنا(مبین)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️آیا قرار است خصوصی سازی ها کسری بودجه دولت را جبران کند؟ 🔹 این بار در قامت 🔺صحبت های امروز «محمد صادق شهبازی» نویسنده و پژوهشگرانقلاب اسلامی در جمع تجمع کنندگان 🔺برای اینکه درآمد دولت زیاد شود، به یک سری از شرکت ها چوب حراج زده می شود! 🔺حرف رئیس جمهور که "شستا و یک سری از مجموعه های دیگر باید به هر قیمتی خصوصی سازی شود" بسیار خطرناک بود! آیا قرار است خصوصی سازی ها، کسری بودجه شما را جبران کند؟ 🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
هدایت شده از کانال شخصی
🔻جلسه دهم 💥 چهارشنبه های معرفتی سیاسی و ۹ دی ای که نباید فراموش شود! ✳️ اشرافیتی که قصد کودتا علیه انقلاب را داشت! 🔴 ۹ دی مردم احساس کردند نسبت به حفظ و تداوم انقلاب به حضور فعال آنان در صحنه نیاز است و برخلاف مشی بروکرات‌ها، تکنوکرات‌ها و محافظه‌کاران که از مردم صرفاً حضوری نمایشی می‌خواهند، این مردم بودند که از طیف‌های مختلف سیاسی، فکری و فرهنگی با پایبندی‌های مختلف دینی با احساس تکلیف در صحنه حاضر شدند. ✖️شعارهای واقعی نه دی که این سال‌ها رفته رفته با تصویری وارونه مواجه شده بیانگر همین ندای همبستگی مردم با انقلاب اسلامی و مخالفت آنان با اشرافیتِ ایستاده در برابر انقلاب بود. ⚡️ متأسفانه در طول سال‌های گذشته تصویری از ۹ دی توسط برخی رسانه‌ها ارائه شده که مردم بدون توجه به واقعیت‌هایی که در جامعه بود در صحنه حاضر شدند.   ✔️ اما واقعیت ۹ دی خروش خودجوش مردم برای دفاع از انقلاب اسلامی در مقابله با اشرافیت فتنه‌گران بود که بیش از همه در شعارهای مردمی آن روز مردم خود را نمایان می‌کرد.   واقعیت هویدای آن روز اعتراض مردم به این کودتای اشرافیت بر علیه انقلاب بود. ❗️روایت‌های صرفاً سیاسی این وجه مهم نه دی را مغفول گذاشته است. 🔸اشرافیت برآمده از انقلاب تلاش کرده بود تا منافع خود را تأمین کند و این منافع را در تضاد با آرمان‌های انقلاب اسلامی نظیر استقلال، عدالت و آزادی می‌دید چرا که از یک سو تبعیض درونی و از سوی دیگر وابستگی به رژیم سرمایه‌داری و نظام سلطه بین‌المللی برای آنها اولویت بود.   ❌ یکی از لوازم این اشرافیت نیز حذف مردم حاضر در صحنه و به هم زدن ایفای نقش مردم در برهم زدن نقشه‌های آنان بود که از ابتدای انقلاب هم پیگیری می‌شد.   شاید قلب و لُبّ این جریان در کلام بازرگان نهفته باشد که «مردم! انقلاب شد، به خانه‌هایتان بروید». ۹ دی مهر باطل بر جریانی بود که از یک طرف به دنبال منفعل کردن مردم و از سمت دیگر به دنبال فعال کردن و به کرسی نشاندن حرف حامیان خویش ولو در شرایطی که در اقلیت باشند بود. پس ۹ دی، یک نَه بزرگ به این جریان و بیانگر این نکته بود که مردم در صحنه هستند و نمی‌گذارند که برخی نخبگان سیاسی و طبقه مرفهِ بهره‌برداری کرده از منافع انقلاب، در مقابل انقلاب و خواست عموم مردم بایستند. «محمد صادق شهبازی» @fatemiyon_kh