eitaa logo
جمهوری/ محمد صادق شهبازی
3.1هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
847 ویدیو
65 فایل
بازخوانی انقلاب مردم
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مسائل کارگران
🔻🔺 🔴 وقتی همه عدالتخواه میشوند! 🔺 در تداوم رنگ عوض کردنهای سیاسیون چپ و راست و بهاری و اعتدالی و نواصولگرا و... در جامعه ما، اصلاح طلبان هم مثل بهاری ها و نواصولگراها یاد عدالت افتاده‌اند! https://t.me/jomedia/147 🔺 البته جمهوری قبلا متذکر این مسئله شده بود https://t.me/jomhouri/2842 https://t.me/jomhouri/2843 🔺 اینکه هرکسی از ظن خود یار عدالت شود در درازمدت به نفع گفتمان عدالتخواهی است و نشان پیروزی گفتمانی انقلابی‌ها و عدالت‌خواهان است، که اغیار هم ناچارند شعار آنان را برای منازعتشان برگزینند، که البته اصلاحطلب ها هم در دهه شصت و ۷۶ نشان داده اند تاحدی بلدند از این تغییر مواضع استفاده کنند و به عنوان اپوزیسیون وضعی که خود جزو عاملانش هستند در صحنه حاضر شوند. 🔺 اما در کوتاه‌مدت ایجاد قدرت تشخیص دوغ و دوشاب مهم است که محمدرضا پهلوی هم کتاب دارد در باب عدالت اجتماعی از دیدگاه شاهنشاه آریامهر! و این روزها درفضای سیاسی کشور حتی شاه دزدها هم فریاد ای دزد ای دزد بلند کرده اند. ✅ یکی از این کارها طبیعتاً رویکرد انتقادی و نمایش انگیزه‌ها و روش‌ها و مصادیق عدالت‌خواهی سیاست‌زده و انتخاباتی و سیاسی و محافطه کارانه است. ⛔️ اما کافی نیست و انفعالی است. 🔹 در منطق انقلاب کبیر اسلامی وقتی مردم فوج فوج وارد دین خدا یا بخشی از آن میشوند الک گرفتن و زدن آدم‌ها راه حل نیست، وحدت کورکورانه و سیاسی و... هم ره به ترکستان می‌برد، تکثر بدون توجه به دیگری‌ها هم راه به حقیقت نمی‌برد. باید جوری با جامعه ارتباط گرفت و گفتمان‌سازی کرد که همه گفتمان‌های رقیب و معارض ناچار در این گفتمان غالب هضم شوند. اینجا جای زیاد کردن خالص‌ها است، جای پاکسازی و جبران ضعفها و کمبودهاست. 🔺 انقلابی‌ها و بسیجی‌ها و عدالتخواهان باید در مقابل این تغییر رنگ و شعارهای سیاسی و انتخاباتی، الگوهای اصیل عدالت اسلامی را عملاً ارائه کنند: 👈 اگر نگران سیاست‌بازانند، فعالانه عدالت را سر درست بگیرند و اولویتها را به مطالبه بگذارند. 👈 اگر منتقد نقد برون‌گفتمانی و سیاست‌زده و محافظه‌کارانه از قوه قضاییه و... هستند، نقد انقلابی ناظر به اصلاح ساختارها و سازوکارها بکنند. 👈 اگر منتقد استفاده ابزاری از شعار عدالتند، مبنایی‌ترین مسائل برزمین مانده عدالت به‌ویژه در تبعیض و را پی بگیرند، و بر وجوه مردمی، غیرسیاسی و مبنایی و عینی آن تمرکز کنند. جوری که مردم صدای انقلابی‌ها را صدای خودشان بدانند، چنان‌که در ابتدای دهه هشتاد و در اوج تخریب علیه جبهه انقلاب چنین شد. 👈 اگر نگران سوء استفاده از عدالت برای تخریب نظام و رهبری هستند، عدالت اسلامی را سر دست بگیرند و بر کژی‌ها بشورند و ضمناً از جهت‌گیری‌های درست رهبری و نظام دفاع کنند! 🔺 بهترین راه رسوا کردن ادرسهای غلط و اصلاح جهت بدنه های غیرقالتاقی که به دنبال انها راه افتاده اند، نمایش ادرس صحیح است. 🔺 عدالتخواهی ملک طِلق کسی نیست. اگر همه سیاسیون حتی با اغراض دیگر وارد عرصه شوند درنهایت به سود عدالت است، اما باید هوشیار بود. 🔺چه بسیار بدنه هایی که دنبال ان صداها حرکت میکنند که قابل جذب به مسیر اصیلند. مسیر اصیل اضافه برهمه چیز نصرت خدا را هم دارد، منتها به شرط اینکه همه توان خود را به صحنه بیاورد. چنانکه نحوه برخورد رهبران انقلاب با چنین جریاناتی برهمین طریق بوده است👇 http://ghiam.ir/?p=2565 ✍ محمدصادق شهبازی 🔴 گفتمان عدالتخواهی 🔴 @justicediscourse
هدایت شده از مسائل کارگران
🔴 فریاد دادخواهی مظلوم باید شنیده شود، اما دادخواهی باید عادلانه باشد 🔺 همواره انتقاداتی از قوه قضاییه صورت گرفته که مبنایش در حد انتظار نبودن مسائلی از این دست بوده: شفافیت قضایی، پاسخ‌گویی، رویه‌هایی نظیر نحوه مصداق‌یابی تشویش اذهان عمومی و افترا، انجام وظایف مدعی‌العموم در حفاظت از همه حقوق مردم، یکسان بودن برخورد و به‌تعبیر رهبری پناهگاه مردم و مستضعفان بودن، رفع کامل تبعیض و تأثیرپذیری‌ها و... البته این به‌‌معنای عدم رشد قوه قضائیه در این سال‌ها و رفع بعضی اشکالات نیست، اما به این معناست که عدالت قضایی هنوز برای مردم ملموس نشده است و فراتر از وجود یا عدم وجود ظلم، احساس آن در مردم وجود دارد. 🔺 در مورد بعضی پرونده‌های خاص که حساسیت‌های سیاسی و امنیتی و... هم در آن‌ها مطرح می‌شود، طبیعتاً حساسیت دوچندان می‌شود. 🔺 درصورت رخ دادن ظلم، نهی از منکر و فریاددادخواهی مظلوم در این‌جا یک حق و حتی تکلیف دینی است که باید مورد استقبال حاکمیت دینی نیز قرار بگیرد. لذا اینکه افراد عادی یا سیاسیون با ادعای ظلم به خودشان دادخواهی کنند پذیرفته است ( اساساً اینکه جنم دادخواهی دارند و ظلم‌پذیر نیستند خود امر مبارکی است) و باید صدای دادخواهی آن‌ها شنیده و نسبت به آن رسیدگی شود و افکار عمومی نسبت به درست و غلط آن اقناع شوند، اما ملاحظات درست دادخواهی باید لحاظ شود و خود دادخواهی‌شان عادلانه باشد. 🔺 متون دینی ما برخی تندی‌های فراتر از معمول مثل گفتار تند و بلند را در مورد خاص فریاد دادخواهی مظلوم به رسمیت می‌شندسند اما هر دادخواهی و نقد ناکارآمدی‌ها باید درون‌گفتمانی و اصلاحی باشد. همان‌گونه که ناکارآمدی‌های قضایی نپذیرفتنی است، اعتراضات رادیکال، عبور از حکومت دینی، ندیدن نکات مثبت و رشد نظام و نهادها، نقد برون‌گفتمانی، عدم مرزبندی با دشمن، جابجا کردن اولویت‌ها و... نه‌تنها اصلاح‌گری و عدالت‌خواهی نیست، که خود ظلم است، چراکه این نحو مطالبه مانع عدالتخواهی نیروهای اصیلی است که میخواهند نقد درو‌ن‌گفتمانی کنند و راه را برای برخی محافطه کاران و سودبرندگان برای توجیه وضع موجود و برخورد با عدالت‌خواهان به‌بهانه آسیب‌های این روش باز می‌کند. ظلم احتمالی به افراد پذیرفتنی نیست، اما نباید موجب بی‌مبالاتی نسبت به ظلم‌های بزرگ‌تری مثل ظلم به نظام شود. 🔺 بودند کسانی به‌ویژه در ابتدای دهه هفتاد و انتهای دهه شصت که مطالبات انقلابی و دادخواهانه‌ای داشتند و حرفهای حق زیادی هم بینش بود اما بدلیل اتخاذ این شیوه و انتظار غیرواقع‌بینانه از نظام برای حمایت صددرصدی از آنها و برخورد تند با مسئولین خاطی، در نهایت به معارضه با نظام رسیدند و نه‌تنها مطالبات حق‌شان را کنار گذاشتند که در معارضه با نظام با ضدانقلاب هم‌پیاله شدند و خود مانع اصلاح و چه‌بسا فتنه‌گر دهه‌های بعد شدند. 🔺 البته باید از سیاسیون پرسید اگر مدعی دادخواهی هستید، چرا فقط در مورد ظلم به خودتان و تیم‌تان در صحنه‌اید و چرا بسیاری اوقات دورن‌گفتمانی عمل نمی‌کنید؟ چرا در مورد ظلم به کارگران آق‌دره و بافق و گلستان و رانندگان، برخورد با امثال منصور نظری و دانشجویان عدالتخواه و بسیجی و سپرده‌گذاران بانکی و ... در صحنه تشریف ندارید؟ چرا از پتانسیل مردمی‌تان برای اصلاح ضعف‌های موجود در کشور حتی همین زلزله اخیر و توسعه روستایی و... بهره‌ نمی‌گیرید؟ چرا وقتی خودتان در قدرت هستید از حرکت‌های دادخواهانه‌ حمایت نمیکنید؟ 🔺 هر دادخواهی چه عدالت‌خواهی و اعتراض به ظلم به دیگران، چه فریاد دادخواهی مظلوم و اعتراض به ظلم به خود محترم است و باید صدای آن شنیده و از آن حمایت شود. اما مواردی ارزش دوچندان دارد و میتوان به آن پیوست و حتی یک ضلع آن شد که فرد عدالت‌خواهی عمومی کرده و مشخص است که خود نفعی در آن ندارد و اغراض فردی، مالی، سیاسی، گروهی و... در آن نیست و از روش‌های درست نیز بهره برده و درون‌گفتمانی عمل کرده است. از همه مهم‌تر دادخواهی مستضعفینی که صدای‌شان به‌جایی نمی‌رسد، اولویت دارد. 🔺 نهادهایی مانند قوه‌قضاییه باید توجه کنند اگر مواردی از این دست اصلاح شده و تا حد انتظار ارتقاء بیابند، نه‌تنها انتقادات فروکش کرده که امید مردم به نظام زیاد شده و دهان ضدانقلاب بسته می‌شود و جلوی شیوه‌های غلط برخورد انتقادی نیز گرفته می‌شوند. 🔺 البته وجود آسیب در رفتار سیاسی و دادخواهی برخی نباید بهانه برای محافظه‌کاران برای بالا بردن هزینه مطالبه‌گری و دادخواهی ایجاد کند. بهترین راه حفظ اصالت عدالت‌خواهی، ارائه نمونه درست آن است و عدالت‌خواهان مهمتر از مصادیق باید روی فرآیندهایی دست بگذارند که ظلم‌های احتمالی و مصادیق را ایجاد میکند یا احساس ظلم به وجود می‌آورد. ✍ محمدصادق شهبازی 🔴 گفتمان عدالتخواهی 🔴 @Justicediscourse
هدایت شده از مسائل کارگران
🔴 تحلیل دو عکس از تشییع شهیدحججی 🔻 عکسی از تشییع شهیدحججی این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که بسیجی جوان مخلصی خم شده تا خواهری از پشت او به آن طرف کانال رد شود. حتماً آن برادر نوجوان بسیجی از روی اخلاص و علاقه به شهدا و خدمت به مردم و... چنین کرده است و حتی سرش را پایین گرفته که از خلوص کارش کاسته نشود. 🔻 اما عکس کمتر دیده‌شده‌ای هست که یک دختر دانشجوی بسیجی آذربایجانی خود را به مراسم تشییع در تهران رسانده و تلاش کرده با دست‌نوشته‌ای راه شهید را با مطالبه حقوق کاگران مستضعف و اعتراض به شلاق زدن آنان تداوم دهد که از قضا چنان‌که نوشته مورد شماتت بخشی از مقدس‌مأبان، مسئولین و حافظان نظم برنامه واقع شده و ضمن برخورد پلاکارد او نیز پاره شده است. 🔻 هردو با اخلاص و به عشق شهدا و شهادت و تداوم راه شهید چنین کرده‌اند و انشاءالله هردو مأجورند. اما از نیت و حسن فاعلی کار که بگذریم، کدام عمل حسن فعلی بیشتری داشته و به‌راه شهید که همان راه انقلاب است نزدیک‌تر است؟ 🔻 تصویری که از شهدا و راه شهادت ساخته‌ایم، تصویر فرد مخلصی است که هیچ چیز جز خدا نمی‌خواهد و همه هستی خویش را فدای خدا می‌کند و برای مردم فداکاری می‌دهد؛ که بخشی از واقعیت هم همین است. اما همه واقعیت نیست. اسطوره ای ساخته ایم از افراد خوب و نازنینی که به دنیا و درگیری‌های درون آن کاری ندارند و فقط به‌دنبال خدا و احیانا خدماتی به مردم هستند، باید پرسید این قلمبه‌های نور اساساً چرا باید وارد دنیا می‌شدند؟ 🔻 اخلاص و خدمات بدون برهم زدن نابرابری‌ها را هم همیشه و همه‌جا می‌شود کرد و داشت، چه در حکومت طاغوت چه در حکومت دینی! بی‌آنکه‌ روابط نابرابر بیرون و جهانی به هم بخورد! چنین آدم‌هایی برای همه محترمند هم در رژیم شاه هم در جمهوری اسلامی! اما چه کاری است که ویزگی ممتاز انقلابیگری در حکومت دینی است. 🔻 اگر شهدا و اهل‌بیت(ع) چنین سیره‌ای داشتند، چرا باید قدرت‌ها با آن‌ها درگیر شده و آنها را حذف می‌کردند، چنین قلمبه‌های نوری که بود و نبودشان کاری به تغییر دادن ظلم و ستم و نابرابری ندارد برای چه‌کسی خطر دارد؟ 🔻 محافظه کاران و غربزده‌ها امروز ما را به چنین قلمبه‌نور بودگی دعوت می‌کنند، همان قلمبه‌نور بودنی که امثال عبدالله‌بن‌جعفر و عبدالله‌بن‌عمر و عبدالله‌بن‌زبیر، به امام حسین (ع) توصیه می‌کردند. همان قلمبه نوری که امثال خواجه ربیع و سفیان ثوری و حسن بصری یودند و مورد احترام همه حتی اموی‌ها و عباسی‌ها! یعنی برویم سرگرم خدمات اجتماعی و کمک به محرومین و... باشیم اما عرصه سیاست و قدرت و اجتماع برهمان دری که هست بچرخد! 🔻بسیجی بودن و انقلابی بودن و شهیدانه زندگی کردن و تداوم راه شهید اما بیش از همه‌چیز به تغییر ظلم و ستم و نابرابری‌ها و دراز بودن دست دشمن بر جامعه اسلامی و سد کردن آزادی و رشد بندگان خدا کار دارد. اگر اخلاص و خدمت و فدا کردن خود مطرح است، برای تحقق این موارد است. همین است که بیش از اخلاص فردی یاران اهل‌بیت (ع) مواضع اجتماعی و انقلابی‌ امثال مالک و سلمان و مقداد و عمار و ابوذر و حجربن‌عدی و عباس‌بن‌علی (ع) و ... به‌جا مانده و اخلاص انها چنبن نمود یافته. وگرنه اخلاص خواجه‌ربیع‌ها و عبدالله‌بن‌عمرها بدون آن‌که تغییری ایجاد کند همان‌چیزی است که ابرقدرت‌ها می‌خواستند، کمااینکه کاری به کار آنان نداشتند. 🔻6-7 سال پیش برای تبلیغ با یک اردوی دانشجویی به مشهد رفته بودم، شب سوم اردو با عصبانیت بچه‌های بسیجی برگزار کننده اردو را در میان جمع شماتت کردم و اردو را ترک کردم و راهی تهران شدم! مشکل چه بود؟ این بچه‌ها یک سری آدم بدون مسئولیت را به اردو آورده‌بودند و مثل پیش‌خدمت جلوی آنان خم و راست می‌شدند و هر چه می‌خواستند مهیا می‌کردند و حتی فرصت رفتن به حرم پیدا نکرده بودند. گفتم این اخلاص و جذب حداکثری و بسیجی بودن نیست. 🔻خدمات اجتماعی بدون تغییر دادن نابرابری‌ها و ظلم‌ها آدرس غلطی است که محافظه‌کاران و روشن‌فکرها ما را به آن ارجاع می‌دهند تا یا وضع موجود حفظ شو د یا بدی‌های آن باعث از بین رفتن اساسش زدند. البته هرکس هرچقدر خدمات اجتماعی و کمک به مردم و... می‌تواند باید انجام دهد، اما باید توجه کرد که خط اصلی گم نشود. کمااینکه حسین‌بن‌علی (ع) در خطبه منا امربه‌معروف را نه‌تنها فراخواندن به اسلام که درگیری با ظالمان و تغییر نابرابری‌های اجتماعی خواند. 🔻این متن ذم و نفی کار آن برادربسیجی نیست که او نیز کاری بسیجی کرده، اما کار آن خواهر بسیجی که راه شهید را با تغییر دادن ظلم‌های موجود تداوم می‌دهد، بسیجی‌تر است. ولی تصاویر غلط ما به دومی هیچ ضریبی نمیدهد. چه‌بسا اگر ظلم‌ها برطرف شود ناکارآمدی‌هایی که می‌خواهیم با کمک و خدمت عادی و فردی رفعش کنیم، ایجاد نمی‌شود. ✍ محمدصادق شهبازی https://t.me/jomedia/99 @justicediscourse
هدایت شده از بیّنات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عملکرد مسئولین را رها نمی کنیم #صادق_شهبازی https://eitaa.com/Bayynat
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نامه عجیب بانک سپه و ملت به قرارگاه خاتم سپاه #صادق_شهبازی #خود_تحریمی 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
هدایت شده از عمارآنلاین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 13 آبان قراره چی بشه ؟!! #ایران #صادق_شهبازی @ammaronlin
هدایت شده از تیمورا
8.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ بعضی‌ها جمهوریت را زائده‌ای در نظام اسلامی می‌دانند... 💬 می‌خواستند به جای ملت، چند پیرمرد ملّا تصمیم بگیرند. 💬 تعریف امام از انقلاب، صرفا تغییر حاکمان نیست... 💬 چه جریان متحجر و چه جریان روشنفکر، جلوی چیزی که ایستاده‌اند، نقش‌آفرینی مردم است... #محمدصادق_شهبازی #انقلاب_مردم 💠 رسانه مردمی ثائر 🆔 @saeer_ir
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
⭕️ دوقطبی تصنعی: اصولگرا، اصلاح‌طلب 🔺عباس اخوندی در مصاحبه با شماره ۵۶ اندیشه پویا گفته کل برنامه اقتصادی ناطق نوری در انتخابات ۷۶ را آقای طبیبیان و مسعود نیلی نوشتند. یعنی برنامه اصلی کاندیدای اصولگرایان در آن دوره را پیشگامان سرمایه داری نوشتند. 🔺بعد جریان پیروز یعنی اصلاحطلبان که در اعتراض به این سیاستها با شعار عدالت و خط امام و ازادی رای اورد، مسعود نیلی را در معاونت اقتصادی سازمان برنامه منصوب کرد و سرمایه داریترین برنامه تاریخ انقلاب یعنی برنامه سوم و به تبع ان برنامه چهارم را تنظیم کرد و فصای کشور به جایی رفت که مردم برای کنترل آنان شوراها و مجلس و شهرداری را به کسانی سپردند که علیه ان سیاستها شعار میدادند. بگذریم از اینکه انها چه کردند. 🔺احتیاج به بیست سال تجربه نبود تا همه در فضای سیاسی تجربه کنند دو قطبی اصولگرا و اصلاحطلب تصنعی است و دعوا صرفا سر این است که چه کسی همان کارها را بکند . کافی بود همان روزها لای جنجالهای سیاسی، خط و ربطهای فکری و علمی مورد سوال قرار میگرفت ✍️ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کودتا علیه مردم! 🔺 ، انقلاب اسلامی را از معنا تُهی می‌کند! 📌 گفتگوی اختصاصی با ، دبیر سابق جنبش عدالتخواه دانشجویی 🎬 @Mostazafin_TV