■مصر اولین ڪشوری است ڪه با اسرائیل سازش ڪرد و با آمریڪا هم روابط خوبے دارد...بهترین روابط را با عربستان دارد...با صندوق بین المللے پول هم ارتباط دارد اما ببینید ڪه وضع مصر اڪنون به ڪجا ڪشیده؟ آیا لبنان براے آمریڪا، اروپا و عربستان از مصر مهم تر است؟🧐🧐
👈🏽۱۰۰، ۲۰۰ یا ۳۰۰میلیارد ڪمک ڪنند...این پول را به مصر بدهند تا وضع مصر بهتر شود...ڪمک ڪنند تا این ڪشور عربے ڪه به لبه پرتگاه رسیده نجات پیدا ڪند..↻↻
👈🏽ڪشورهاے محور مقاومت همه در سختے هستند چون ڪرنش در برابر دیڪته هاے آمریڪا را نپذیرفتند..
🔍اما چرا مصر و اردن اینگونه هستند؟ + چون ما در این منطقه نباید ڪشورے قدرتمند داشته باشیم حتے اگر با اسرائیل سازش ڪنند...!
#لبیک_یا_خامنه_ای
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
هدایت شده از 🚩 یاران اربعینی
F05.J02.mp3
18.75M
کارآمدی و دستاوردهای انقلاب اسلامی
نکته مهم: این بحث در کلاس درس در سه جلسه با موضوعات ضریب جینی، شاخص فقر، شاخص توسعه انسانی، رشد علمی، بودجه نظامی و...) مطرح شد. لذا این صوت نسبت به جلسات کلاس خلاصه تر و درحقیقت جمع بندی مباحث است.
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
🔻منطق حکمرانیِ آیتالله خامنهای:
همهچیز در اختیار «همه» است
🖊 مهدی جمشیدی
همچنان که پیشبینی میشد، مهدی نصیری در روند تشدیدشوندهای قرار گرفته و شتاب پس رفتنهایش دوچندان شده است. او در یادداشت جدیدی که نگاشته، ادّعا کرده است که قدرت در شخص آیتالله خامنهای، منحصر شده و تمام بخشهای حاکمیّت و جامعه، بیاختیار و نظارهگر ماندهاند و تنها اوست که برای همه تصمیم میگیرد. در این باره، حاشیههای انتقادیِ مهمی وجود دارند.
۱. مهمترین کاری که قانون اساسی بر عهدۀ رهبری نهاده، «تعیین سیاستهای کلّیِ نظام» است و این سیاستها نیز بهطور طبیعی، دایره و دامنهای را برای حرکت دیگران تعریف میکنند، امّا:
اوّلاً، این امر، در خود «قانون اساسی» آمده است و کنشی «فراقانونی» نیست که بتوان بر شخص آیتالله خامنهای خُرده گرفت. اگر ایشان اینگونه عمل نکند باید به ایشان انتقاد کرد که چرا به قانون عمل نمیکند، نه اینکه التزام ایشان به قانون را به معنی انحصارگرایی و خودمرکزبینی در قدرت تفسیر کنیم.
ثانیاً، روشن است که همۀ نظامهای سیاسی، «چهارچوبهای بنیادی» و «ارزشهای غایی» دارند و اینگونه نیست که اجازه دهند «تلاطمهای ساختارشکن» و «نوسانهای زیگزاگی» به آنها راه یابند. فقدان مدار برای حرکت یعنی حرکتهای چرخهای و غیرتکاملی و بیسرانجام.
ثالثاً، چهارچوبهایی که آیتالله خامنهای در سایۀ سیاستهای کلّیِ نظام طرّاحی کرده است، آن اندازه «کلّی» و «وسیع» هستند که «تنوّع» و «تکثّر» در درونشان معنا داشته باشد و اینطور نیست که نیروهای سیاسی نتوانند «رویکردهای خاصِ» خویش را دنبال کنند. در عمل نیز مشاهده کردیم که واقعیّتهای نظام جمهوری اسلامی، سرشار از «تعدّدها» و «گوناگونیها» است و سلایق و جهتگیریهای مختلف در آن راه دارند. به این معنی، هیچگاه یکنواختی و یکدستی در نظام راه نداشته است.
رابعاً، سیاستهای کلّیِ نظام، «سلیقهای» و «شخصی» نیستند، بلکه از مجرای «مشورتهای کارشناسانه» میگذرند و هر یک «اثباتپذیر» هستند؛ یعنی اینگونه نیست که سلایقِ شخصیِ آیتالله خامنهای در قالب سیاستهای کلّی حاکم شوند، بیآنکه اعتبار معرفتی و وزانت علمی داشته باشند. در عمل نیز مشاهده میکنیم که نیروها و اجتماعهای علمیِ متعدّدی با این سیاستها موافقند و اگر هم انتقادی دارند، نسبت به اجرایینشدن برخی از آنها است، نه نامعقولیّتشان. پس این سیاستها، بینالاذهانی و موجّه هستند.
۲. اگر هم غرض، «احکام حکومتی» است که باید گفت تعداد این احکام در مدّت سی سال رهبری ایشان به ده حکم نمیرسد و این نشان میدهد که بنا و قاعدۀ ایشان، تدبیر امور بر اساس همین رویّههای قانونیِ جاری و عادی است.
۳. «مردمسالاری دینی» نیز بهعنوان یک سازوکار واقعی و عینی، همواره در جریان بوده است و دولتها و مجلسها از متن آن برخاستهاند؛ چنانکه نوسانها و گوناگونیهای آنها نشان میدهد که دستی در پشت صحنه نبوده و این خودِ جامعه بوده که این بخشهای عمده از حاکمیّت را تعیین میکرده است. در این زمینه، آیتالله خامنهای کمترین دخالتی نداشته و هیچگاه نخواسته است که روند «طبیعی» و «جامعهبنیادِ» انتخابات را دستکاری کند. این امر بهخصوص دربارۀ دولت، بسیار مهم است؛ چراکه دولت، حجم انبوهِ ظرفیّتهای حاکمیّت را در اختیار دارد.
۴. از این گذشته، آیتالله خامنهای حتّی فارغ از عرصۀ رسمی و حکومتی، «عرصۀ غیررسمی و اجتماعی» را به «خویشبنیادی» و «تحلیلمندیِ مستقل» فراخوانده است و نخواسته اجتماعهایی بیافریند که وابسته و طوطیصفت هستند و همواره معطّل و در تعلیقند تا موضع ایشان آشکار بشود. اینهمه اصرار و حسّاسیّت ایشان نسبت به فهمِ عمیق به این دلیل است که باید عرصۀ عمومی، «رشد فکری» و «قوّت تحلیلی» را تجربه کند و بتواند «تصمیم محقّقانه» بگیرد، نه اینکه مقّلد و دنبالهرو باشد.
۵. این تحلیل، نمونههای فراوانی دارد، از جمله: ایشان با دلایلی به هاشمیرفسنجانی اثبات کرد که رابطه با آمریکا مضر است و او نیز پاسخی نداشت؛ یا اینکه حجاب در عرصۀ عمومی، حکم شرعی است، نه سلیقۀ شخصی ایشان؛ یا اینکه ایشان به وجود آنکه به برجام، خوشبین نبود، امّا اجازه داد که هشتسال در امتداد آن حرکت شود؛ یا دربارۀ افزایش قیمت بنزین، ایشان تصمیم نهایی را به سران قوا واگذار کرد؛ یا در همین اغتشاشات، کسانی در خیابان یا دانشگاه، با رکیکترین الفاظ به ایشان دشنام دادند امّا هماکنون رها هستند؛ و حتّی در یک مورد بسیار جزئی همانند درجکردن گزارشهای لانۀ جاسوسی در کتابهای درسی، ایشان چندی پیش گفت که با وجود تأکیدش همچنان عمل نشده است.
آنچه که مشاهده میکنیم، «قدرت توزیعشده» و «ساختار غیرشخصی» است.
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔸 زن و مرد مقابل هم یا در کنار هم؟
🔹رهبری در دیدار اخیر(١) خود با بانوان ایدهی جدیدی را در نسبت میان دو جنس مطرح کردند. ایدهی زوجیت در مقابل تضاد دیالکتیک هگلی. نگاهی که به لحاظ نظری دو وادی مفهومی کاملا متقاوت را برای ما گشود. رویکردی که در آن، سنتز محصول تضاد و تز و آنتیتز نیست. بلکه سنتز از همراهی و ملائمت به دست میآید.
🔹تعریف زوجیت همین است، کامل شدن زن و مردی که در کنار هم به آرامش میرسند. این نگاه را اگر تا مبنای انسانشناسی و شناخت زن و مرد پیش ببریم دو طرح را پیش روی ما میگذارد. طرحی که در آن زن و مرد ضد و مقابل همند و خانواده میشود جمع اضدادی که باهم سر جنگ دارند، و طرح مقابل که همان زوجیت است و الگوی رفتاری زن و مرد بر اساس وفاق(٢) است و اگر این یکی بودن رو به انشقاق(٣) و جدایی نهاد، راه قرآن صلح است و اگر نشد طلق و آزاد شدن زن و مرد تا به زندگی ادامه دهند. زیرا اصل ازدواج در همان همراهی است که اگر محقق نشد ازدواج به کارکرد خود نرسیده و اسلام راه را برای خروج از آن باز گذاشته است.
🔹حتی اگر سراغ آیات طلاق برویم، در طلاقی که اسلام تعریف میکند بازهم جنگ و تقابل نیست بلکه تمام تعابیر نشان از برخورد همراه با ملاطفت دارد؛ تعابیری چون «امساک بالمعروف»(۴) به نيكويى نگاه داشتن يا «تسریح باحسان»(۵) به نيكى رها ساختن.
🔹اگر این نگاه را تا مبانی حقوقی پیش ببریم باز دو الگوی جدید پیش روی ما میگذارد. الگوی تقابلی حقوقمحور یا الگوی تکلیف و مسئولیتمحور. در الگوی اول فرد چه زن باشد یا مرد، خود را محور تعریف کرده و حقوق را بر مدار «خودش» تعریف میکند نه بر محور زوجیتی که دائر مدار بر تضاد نیست. در زوجیت چون اصل بر وفق و یکی شدن است، خودمحوری موضوعیت ندارد و زوجین بدون تنش و درگیری به نیازهای هم توجه کرده و به تکالیف متقابل میرسند.
🔹از سوی دیگر با این رویکرد زوجیت عین عدالت است. اگر با تعبیر امیرالمؤمنین (ع) عدالت(۶) امور را سر جای خود قرار میدهد، زوجیت زن و مرد را سر جای زن و مرد بودن قرار میدهد. زن و مردی که در آفرینش زوج همند نه مشابه و برابر با یکدیگر؛ و همین مبنا تفاوت اساسی ما با نگاه انسانشناسی فمینیسم در تعریف جنس و جنسیت را رقم میزند. جنسیتی که در نگاه اسلام اکتسابی نیست و بالذات صفات منحصر به فردی را به هریک از زن و مرد میدهد.
✍️ مهدیه منافی
پینوشت:
١- بیانات رهبر ۱۴/۱۰/۱۴۰۱
٢- وفاق مقابل شقاق. عرب به چیزی که قبلا یکی بوده و از هم جدا شدند، "شقاق" میگوید.
٣- سوره نساء، آیه۳۵
۴ و ۵- سوره بقره، آیه۲۲۹
۶- نهج البلاغه حکمت ۴۳۷
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔰 پخش شیرینی و شادی فلسطینیان بعد از عملیات شهادتطلبانه و به سخره گرفته شدن دستگاه امنیتی و پرمدعای صهیونیست ها در قدس اشغالی
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
#گزارش_نجباء
در سایه دخالت آشکار واشنگتن در عراق؛
🔴 اقبال برخی احزاب کُرد به حکم دادگاه فدرال درباره بودجه اقلیم
1⃣ ترکی العتبی از مسوولین ارشد چارچوب هماهنگی شيعیان عراق در گفتگو با المعلومه گفت:
▫️ حکم دادگاه فدرال عراق درخصوص پرونده صادرات نفت و گاز اقلیم کردستان بدون دخالت بغداد بر اساس قانون اساسی صادر شد و عدم پذیرش این حکم توسط دولت اقلیم باعث ایجاد بحران میشود.
▫️ ۶ الی ۷ جریان و حزب کُردی از حکم دادگاه فدرال حمایت میکنند؛ صادرات نفت میبایست توسط وزارت نفت دولت مرکزی مدیریت شود.
2⃣ صادرات نفت توسط دولت اقلیم کردستان دربردارنده شبهات و نقاط ابهامی است و حتی انتقادات بسیاری از داخل اقلیم به این موضوع وجود دارد.
3⃣ در همین زمینه حزب دموکرات کردستان عراق امروز شنبه پس از پایان نشست احزاب اصلی اقلیم کردستان در سلیمانیه، در بیانیهای اعلام کرد: از تصمیم اخیر دادگاه عالی فدرال عراق مبنی بر جلوگیری از پرداخت سهم مالی به اقلیم کردستان ابراز تاسف عمیق کرده و آن را مغایر با مدیریت کشور میدانیم.
4⃣ این موضوع بار دیگر دخالت آشکار واشنگتن در امور داخلی عراق را در پی داشت به طوری که «آلینا رومانوسکی» پس از نشست حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان در سلیمانیه، در توییتر خود نوشت: ما از اقدامات شرکای خود در اقلیم کردستان عراق برای اصلاح روابط داخلی خود که به نفع مردم آنها خواهد بود، استقبال میکنیم.
5⃣ از سوی دیگر رئیس دادگاه فدرال عراق درباره تصمیم این دادگاه درخصوص اقلیم کردستان گفت: تصمیم ما در مورد عدم انتقال اموال به اقلیم، در راستای ساخت کشور و جلوگیری از تخطی از قانون اساسی است.
👈 دادگاه فدرال عراق صادرات نفت موجود در اراضی تحت مدیریت اقلیم کردستان توسط دولت محلی اقلیم غیر قانونی و ارسال هرگونه بودجه از دولت مرکزی عراق به اقلیم را لغو کرد.
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
جنگ روایت ها و خطر فتنه اکبر-.mp3
27.65M
🔴🎙جنگ روایت ها و خطر فتنه اکبر پیش رو
➖چطور برخی متدینین در فتنه اکبر مسیح علینژاد گرفتار شدند؟
➖روایت صحیح از وضعیت موجود و شرایط آینده ایران چیست؟
➖چرا سپاه کار اقتصادی می کنه؟
➖چرا در سوریه و لبنان هزینه می کنیم؟
➖چطور در فتنه اخیر امید مومنین هدف دشمن قرار گرفته است؟
➖ابعاد جنگ شناختی دشمن
مخاطب: فعالین فرهنگی و بسیج تهران
5بهمن 1401
🔗لینک سخنرانی:
https://eitaa.com/TablighGharb/3943
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
شاهچراغ ۴.mp3
13.9M
🎧 تکرارشوندگی و بازگشتپذیری جنبشهای ریزوماتیک
اغتشاشات ۲۵ بهمن ۸۹ از جنس اعتراضات ریزوماتیک بود.
اهمیت این حادثه کمتر از فتنه ۸۸ نبود.
متأسفانه چون تحلیل درستی نسبت به آن صورت نگرفت، همین مدل در سالهای ۹۶ و ۹۸ و ۱۴۰۱ تکرار شد.
یکی از ویژهگیهای جنبشهای ریزوماتیک، تکرارشوندگی آن است. این اعتراضات وقتی از کف خیابان جمع شوند، از بین نمیروند؛ بلکه به فضای مجازی برمیگردند و ممکن است با رفع نقایص گذشته با شدّت بیشتری مراجعه کنند.
اجرای این مدلها مانند پرتاب موشک است. ممکن است پرتاب موشک موفق نباشد اما نقایص آن معلوم میشود و در پرتابهای بعدی این نقایص برطرف میشود.
آمریکا بصورت مستمر به دنبال رفع نقایص این مدل میباشد تا با مراجعه بعدی مخربتر ظاهر شوند.
اتفاقات ۱۵ دیماه امسال در برزیل هم بر مبنای همین مدل بود. یعنی یک مدل در قارههای مختلف توسط آمریکا در حال اجراست. به همین خاطر فهم حوادث برزیل هم برای ما بسیار حائز اهمیت است.
#امام_خامنه_ای هم در دیدار اخیر خود با مداحان اهل بیت (ع) فرمودند: نباید این حوادث را تمام شده فرض کرد.
@madrese_amin
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🤝حضرات اکنون وقت اتحاد است!
🤦♂در شرایطی که آرامش نسبی کشورمان را در بر گرفته و اندکی از تحرّکاتِ خصمانهی دشمن کاسته شده ، بدترین اتفاق ممکن میتواند درگیری رسانه ای دو تن از سخنرانان مطرح کشور باشد.
⛔️پیروز این درگیری و مناظره هر کسی که باشد ، بازندهی آن تمام جبههی انقلاب است!!!
⚠️کمترین نشانههای این باخت 1⃣از دست رفتن تمرکز رسانهای جبههی انقلاب با کریخوانیهای رسانهای دو طرف قبل و بعد از مناظره ، 2⃣غفلت از #جهاد_تبیین ، 3⃣و همچنین از بین رفتن اتحاد انقلابیون در مقابلهی با فتنهی رسانهای دشمن میباشد!
✅آقایان محترم ، «زمان شناسی» ایجاب میکند در ایامی که فتنهی دشمن تبدیل به آتشی زیر خاکستر شده است و هنوز از فازهای بعدی فتنه رونمایی نشده ، پرداختن به این مسائل فرعی را به موقعیت و زمانِ مناسب تری موکول کنیم تا برای جبههی انقلاب هزینه تراشی نکنیم!
📍پ.ن : نقش رسانههای انقلابی و مذهبی در ایجاد آرامش بر فضای این درگیری بسیار مهم است! وظیفهی این رسانهها این است که در این اوضاع ، با انتشار محتواهای تحریک کننده بر آتش این درگیری دامن نزنند و از ایجاد فضای دو قطبی جلوگیری نمایند و حتی با یادآوری اصل زمان شناسی ، دو طرف ماجرا را به آرامش دعوت کنند. پرداختن به این مسائل جنجالی و به ظاهر جذاب ، شاید برای رسانه ها مخاطب جذب کند اما در نهایت ضرر فراگیر آن متوجه جبههی انقلاب خواهد بود!
#رائفی_پور #علوی_تهرانی
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
تصور کنید شما فرمانده یک جنگ هستید
یک عملیات پیچیده و دقیق طراحی میکنید که از منطقه کوهستانی به خط دشمن بزنید.
بعد از طراحی عملیات نگاه میکنید اتوبوسهای حامل نیروها وارد پادگان شدند!
وقتی آنها را میبینید تمام طراحی که کرده بودید را دور میریزید و شروع میکنید به یک طراحی جدید.
چرا؟
چون تمام نیروهائی که آمدند غواص هستند!
ماجرای آقا و مدیریت کشور هم همین است.
از یک طرف دائم میگویند باید ساختارها و افراد در راستای تمدنسازی حرکت کنند. در راستای اجرای عدالت حرکت کنند!
اما نیروها و ساختارها به درد حفظ وضع موجود میخورند!
مثلا آقا فریاد میزنند در مورد اقتصاد مقاومتی و اقتصاد مردمی و اقتصاد تعاونی و عدالتمحور! اما تمام ساختارها و نیروهای تولیدی کشور و حتی تفکر مسئولین بر بزرگ مقیاسها و ساختارهای سرمایهداری بنا شده است.
در این وضعیت که "رشد اقتصادی" شرط لازم حرکت اقتصادی کشور است، اگر به این سمت حرکت نکنیم ضررهای جبران ناپذیری متحمل میشویم و نیروی انسانی جوان کشور هم پیر میشود و راه برگشت نداریم.
بنابراین تنها راه فرمانده همین است که از این نیروها بیشترین و بهترین استفاده را بکند.
وقتی ما ۱۷ سال کوتاهی کردیم و ایجاد و گسترش تعاونیها را که ابلاغ و خواست رهبری بود مطالبه نکردیم و دولتها و مجلس هم کوتاهی کردند طبیعی است که ولیّ جامعه امروز از ما ناامید بشوند و به سراغ همان بخش خصوصی صاحب سرمایه برود.
کجا نخبگان ما حق سه دهک پایین و بیکاران را مطالبه کردند؟
اساسا دانش اقتصاد یک دانش طبقاتی است و مسائلش، مسائل طبقات متوسط به بالاست. فلذا از این جماعت هیچ انتظاری نیست.
تنها امیدی که دارم به جامعه روحانیت است. همان گروهی که اول انقلاب نیز در صف اول احقاق حقوق مستضعفین ایستادند.
عباسی فر
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
10.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ آخه چی کم داشتید که انقلاب کردین؟!
※ قبل از انقلاب، مگه نماز نمیخوندین؟
※ مگه روزه و هیئت و حرم و روضه نداشتید؟
※ مگه اف۱۴ بهتون نمیدادن؟
※ مگه همه چیز ارزون نبود؟
استاد #شجاعی
استاد #رائفیپور
#امام_زمان
#لبیک_یا_خامنه_ای
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔴 شما آبروی آزادی را بردید!
🔹 تهیهکننده فیلم سینمایی «چرا گریه نمیکنی؟» ضمن انتقاد شدید از بازیگران این فیلم که بیانیه تحریم جشنواره فجر را امضا کردهاند گفت:همه عوامل این فیلم تا ریال آخر دستمزدهایشان را گرفتهاند، کجا با رفاقت پای این کار آمدهاید؟
🔹 من به هیچ عنوان نمیخواهم جشنواره فجر را تحریم کنم، چرا باید شما به من زور بگویید؟ این چه مدل دموکراسی است که شما از آن دم میزنید؟ مگر شعار آزادی نمیدهید؟ شما آبروی آزادی را هم بردهاید! شما پیراهن عزتمند آزادی را به یک ذلت تبدیل کردهاید!
🔹 اکثر این بازیگران دستمزدشان را بهصورت جلسهای میگرفتند. دو نفر از همین امضاءکنندگان در حد چند پلان در فیلم حضور دارند. بازیگری که برای ۵ جلسه نقشآفرینی ۴۰۰ میلیون تومان دستمزد گرفتهای، چگونه دم از مردم میزنی؟ شما دلتان برای مردم میسوزد؟ برای این مردم چه کردهاید؟
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4