📰 #بسته_خبری
🇮🇷 نشست «الگوی معرفی دشمن به نسل جدید»
دشمن شناسی حکم واحد اطلاعات و عملیات در دفاع مقدس را دارد + #فیلم
حجت الاسلام مجتهدزاده با تبیین ضرورت دشمن شناسی، شناخت دشمن را به فعالیت نیروهای اطلاعات و عملیات در دفاع مقدس تشبیه کرد که با انجام آن بسیاری از خسارات دفع میشود.
🌐https://rasanews.ir/0035zJ
دشمن از سه عرصه زن، ولایت و سلامت هجوم میآورد + #فیلم
سرکار خانم سلطانی با اشاره به نگاه ویژه مرحوم فرج نژاد به مقوله دشمن شناسی، به شناسایی سه حیطه زن، ولایت و سلامت به عنوان موارد هجوم دشمن توسط آن مرحوم پرداخت.
🌐https://rasanews.ir/0035zK
در دشمن شناسی، شناخت دشمن به مثابه هویت اجتماعی و تمدنی است + #فیلم
حسین کاوه با اشاره به ضرورت شناخت دشمن اظهار داشت: نقطه عزیمت در بحث دشمن شناسی، شناخت دقیق دشمن به مثابه هویت اجتماعی و تمدنی است.
🌐 https://rasanews.ir/0035zE
مصداق بارز جهاد در جنگ ترکیبی، تبلیغ است
محمدصادق رستمی با اشاره به لزوم حمله به سرچشمه دشمنی برای مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی از لزوم توجه به امر تبلیغ سخن گفت.
🌐 https://rasanews.ir/0035z6
الگوی رهبر انقلاب در مواجهه با نفاق بدیع و ستودنی است + #فیلم
حمیدرضا شببویی با تبیین اندیشه های رهبر انقلاب در خصوص مواجهه با دشمنان انقلاب اسلامی، نوع مواجهه با جریان نفاق را ستودنی عنوان کرد.
🌐 https://rasanews.ir/0035z0
📷 #گزارش_تصویری نشست «الگوی معرفی دشمن به نسل جدید»
🌐rasanews.ir/0035zF
💯 #ما_صدای_رسای_حوزهایم
🆔 @rasanewsagency
بسمهتعالی
در معبد حُسن حسین (علیهالسلام)
حسین (ع) آیینهی حسن خدا و میزان سنجش فضیلتها است؛ غایت آرزومندان و جستجوگران حقیقت است و معیار عشق حقیقی. همو که آبروی دو عالم است و عزایش حزینتر از عزای خویشان و داغش سوزانندهترین مصیبت در عالم است.
حزن حسین (ع) اخگر همیشه فروزانی را ماند که در آسمان و زمین میدرخشد و همواره در مُلک و ملکوت اعلی ساری و جاری است.
شور حسین(ع) در مُلک آسمان بهسان ستارههایی است که چون آسمانِ شب ردای سیاه بر تن میکند، سوسوکنان خود را مینمایاند. و در ملکوت اعلی چنان غوغایی به پا کند که ذهن از تصورش و قلم از تصویرش عاجز ماند.
حزن حسین(ع) همیشه در تاریخ جاودان و ماندگار بوده و هست؛ از ظهر عاشورا تا به امروز و فردا و پس از آن. از عالم ناسوت و ملکوت تا عالم جبروت و لاهوت. که خداوند خود عزادار برترین خلق خود است. حزن حسین معبدی است مانا و پایا و فروزان الیالابد. و این پایایی و مانایی ریشه در یکی شدنها در این معبد دارد. تاریخ گواه دهنده است که هرگز در معبد حسین(ع) خطی که فقیر را از غنی جدا کند کشیده نشده است. معبدی است که در آن هر طبقه و قشری با هر سطح سواد و سن و بینشی، لباسی به یک رنگ میپوشند و بر گِلِ نشسته از تربت کربلا بر شانههاشان افتخار میکنند. یکدلی و یکرنگی تنها شعاعی از نور مشعل این معبد است.
معبد حسین(ع) جایی است که هر که با هر چه دارد به میانداری میآید.
هر کسی به توان دنیایی خود، از نمک غذا تا قربانی گوسفند، از نفت چراغ تا چلچراغ، و حتی با سیاه کردن پیراهن فقرا با جوهرهی سیاه، به مصاف سیاهی دنیای سراسر برتری و تفوقطلب میروند. و معبد حُسن حسین(ع) منشاء نیکترین منشها است. که حسین آیینهی حسن خدا است و غایت آرزومندان حقیقت لاهوتی.
#حسین(ع)
#عشقحقیقی
#حزن
#معبد
🖋ضحیمجد
@enqelabeqalam_ir
-----¦﷽¦-----
⭕️ خاصیت اجتماعی زیارت اربعین برای شیعیان چیست و چرا از علائم ایمان شمرده شده است؟!
#امام_حسین (علیه السلام)
#سؤالات_عاشورایی
#قسمت_سوم
سخنرانی رهبری در ۱۳۵۲/۱۲/۲۴؛
«میدانید یکى از علائم ایمان #زیارت_اربعین است؟ ... شیعه یک جمع متفرّقى بود؛ یک جامعهاى بود که در یک جا و در یک مکان زندگى نمیکرد؛ در مدینه بودند، در کوفه بودند، در بصره بودند، در اهواز بودند، در قم بودند، در خراسان بودند -اطراف و اکناف بلاد- امّا یک روح در این کالبدِ متفرّق و در این اجزای متشتّت در جریان است؛ مثل دانههاى تسبیح، یک رشته و یک نخ، همهى اینها را به هم وصل میکرد. آن رشته چه بود؟ رشتهى اطاعت و فرمانبَرى از مرکزیّت تشیّع، از رهبرى عالى تشیّع یعنى امام؛ همهى این رشتهها به آنجا متّصل میشد؛ قلبى بود که به همهى اعضا فرمان میداد؛ و به این ترتیب، تشیّع یک سازمان و یک تشکیلات بود. ممکن بود دو نفر از حال هم خبر نداشته باشند، امّا بودند کسانى که از حال همه باخبر بودند. اطاعت و فرمانبَرى آنها بهحساب، فریاد زدنشان از روى دستور، سکوتشان برطبق نقشه، همه چیزشان با حساب. فقط یک عیبى کار آنها داشت و آن اینکه همدیگر را کمتر میدیدند. اهل یک شهر و شیعیان یک منطقه، البتّه یکدیگر را میدیدند، امّا یک کنگرهى جهانى لازم بود براى شیعیانِ روزگار ائمّه (علیهمالسّلام). این کنگرهى جهانى را معیّن کردند، وقتش را هم معیّن کردند؛ گفتند در این موعدِ معیّن، در آن کنگره هرکس بتواند شرکت کند. آن موعد، روز اربعین است؛ و جاى شرکت، سرزمین کربلا است؛ چون روح شیعه، روحِ کربلائى است، روحِ عاشورائى است؛ در کالبد شیعه، تپش روزِ عاشورا مشهود است؛ شیعه هرجا که هست دنبالهروِ عاشوراىِ حسین است. این است که مىبینیم همه جا این تپشهایى که در شیعه مکشوف شده، از آن مرقد پاک ناشى است؛ اینها شعلههایى بوده که از آن روح مقدّس و پاک و از آن تربت عالىمقدار سرکشیده؛ به جانها و روحها زده؛ انسانها را به گلولههاى داغى تبدیل کرده و آنها را به قلب دشمن فرو برده است»
«ساحت اندیشه، پیرامون دین و اندیشه دینی👇»
╭─┅🍃🌸🍃┅─╮
@sahat_andisheh
╰─┅🍃🌸🍃┅─╯
تا درِ مساجد بسته است باب فتنهها باز است.pdf
642.7K
آنچه در این مقاله مطالعه میفرمایید:
از زمستان ۱۳۵۷ تا بهار ۱۳۶۰ که دوران تاسیس و تثبیت و نظامسازی جمهوری اسلامی خوانده میشود و انقلاب در شرایطی سخت و شکننده با بحرانهای کوچک و بزرگ توانست غیر از برپایی رفراندوم، تعیین نوع حکومت و انتخابات مجلس خبرگان و تدوین قانون اساسی و مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری، دشمنان داخلی را چون دشمنان خارجی ناامید کند، این مساجد و حسینیهها بودند که نقش اصلی را در عملیاتی کردن فرامین رهبری، بسیج مردمی و مبارزه با دستجات و گروهکها ایفا کردند. ویژگی این دوره مساجد، باز بودن آنها از نماز صبح تا پاسی از شب و در مساجد مرکز و مادر، شبانهروزی بودن آنها و درست مانند مساجد صدر اسلام محل رفت و آمد همگان بود.
همین ویژگی عملاً ابتکار عمل را از هرگونه فتنهگری گرفت، بهگونهای که با اعلام جنگ مسلحانه توسط سازمان منافقین در خرداد ۱۳۶۰ و آغاز ترورهای آشکار و وحشیانه، باز بودن مساجد، آن هم بهصورت «سنگر»، راه مقابله با این فتنهگران و بقای نظام اسلامی بود و در مقابل آنانی که در همان زمان بر آن بودند تا از مسجد معبد بسازند، ایستادند. از این رو امام خمینی(ره) درست سه روز پس از شهادت شهید بهشتی و یارانش در اولین دیدار پس از این فاجعه در جمع روحانیون تهران در آستانه حلول ماه مبارک رمضان پس از عرض تسلیت شهادت شهید بهشتی و یارانش در بخشی از سخنرانی خود فرمودند:
«مسجدها را سنگر قرار بدهید برای اسلام...»
#انقلاب
#مسجد
#سنگر
#فتنه
#مبارزه
#ایستادگی
#کادرسازی
🖌 استاد حسن ابراهیمزاده
@enqelabeqalam_ir
هدایت شده از ماهنامه نبردِ روایت
بسم الله الرحمن الرحیم
لاحول و لاقوة الا بالله العلی العظیم
«شما روایت کنید حقایق جامعهی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را.شما اگر روایت نکنید،دشمن روایت میکند...جای ظالم و مظلوم را عوض میکند.» آیت الله العظمی خامنه ای ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
💻 مطالعه اولین شماره نسخه الکترونیکی
💠 ماهنامه نبردِ روایت زیرنظر شورای سردبیری اداره می شود.
#ماهنامه_نبردِ_روایت
#جنگ_روایت
📲 ارتباط با ما (دریافت انتقاد و پیشنهاد درباره قالب و محتوای ماهنامه و ارسال محتوا): @nabarderevayat_admin
🆔https://eitaa.com/nabarderevayat_ir
May 11
هدایت شده از جهادِ تبیین
❌ مخاطب این پیام همه مردم هستند {به ویژه سخنرانان مذهبی،هیئتی ها و مداحان اهل بیت علیهم السلام} ❌
📢 لطفاً تا می توانید این پیام ها را برای دیگران ارسال کنید.
✅ شماره یک:
«جلسهی مادحان اهلبیت و ستایشگران مکتب اهلبیت (علیهم السّلام) جلسهی بیان تبیین مجاهدانه است.»
🎙بیانات آیت الله العظمی امام خامنه ای در دیدار مداحان اهلبیت علیهمالسلام ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
#جهاد_تبیین
#مشارکت_در_انتخابات
#هیئت_سکولار_نداریم
🆔https://eitaa.com/joinchat/4060479816C324f87b315
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ محسن هاشمی: چه کسی گفته رأی دادن واجب است؟ این یعنی اگر 30 درصد در انتخابات شرکت کردند 70 درصد مسلمان نیستند! 😳
🎙حجت الاسلام غفاریفر: این نشان میدهد این افراد اصلا سواد ندارند!
#انتخابات
@enqelabeqalam_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻با مشارکت پایین در انتخابات چه گروهی سود میبرد؟
🎙 مصاحبه اختصاصی با حجتالاسلام غفاری فر
#انتخابات
#مشارکت
#غیرتملی
#شرافت
آری
باید با جهاد تبیین جامعه را ببریم به سمت مشارکت حداکثری،
کمترین فایده مشارکت حداکثری
پیروزی غزه در سطح جهان اسلام
و امنیت اقتصادی داخل ایران عزیز
@enqelabeqalam_ir
امام تحریمکنندگان انتخابات را در کنار قاتلان شهید بهشتی میدید.pdf
537.5K
آنچه در این مقاله مطالعه میفرمایید:
انقلاب اسلامی بدون حمایت ابرقدرتی بیرونی و یا تکیه بر احزاب و دستجات درونی در بهمن سال 1357به پیروزی رسید. این انقلاب تنها بر اراده مردمی استوار شد که «استقلال» و «جمهوریت» را در سایه «اسلامیت» نظام و نماد آن «امام خمینی» میدانستند و در همان آغاز اولین تفاوت ماهوی و شکلی خود را با انقلابهای دیگر جهان آشکار ساخت.
پیشنهاد تعیین حکومت از سوی مردم با رفراندوم از جانب امام، نه خوشایند پیروان مکتب کمونیسم و لیبرالیسم بود و نه سلطه جهانی – که از آن میتوان به لابی یک درصدی حاکم بر جهان از ائتلاف جهانخواران همه دنیا یاد کرد – دلباختگان مکاتب شرق و غرب خوب میدانستند، تعیین نوع حکومت از سوی مردم میتواند آنان را از تکیه زدن به اریکه قدرت باز دارد، زیرا این مردم در شعارهای خود سعادت در دنیا را در سایه سعادت در آخرت جستجو میکردند و آنان جایی در این منظومه فکری و اعتقادی نداشتند. نظام سلطه هم خوب میدانست این انقلاب مردمی و مستقل میتواند به الگویی برای ملتهای مسلمان و جهان تبدیل شود.
از این رو دو جبهه درونی و بیرونی در حرکتی هماهنگ؛ اما با ادبیاتهای متفاوت تهدیدآمیز و دلسوزانه! سنگ بنای تحریم این رفراندوم و یا تضعیف و کمرنگ کردن حضور مردم را گذاشتند؛
... غافل از اینکه مردم سال 1402 همان مردم سالهای 42 و 57 و 58 هستند. همان مردم صاحب اصلی انقلاب، ولایتمدار، جریانشناس و شخصیتشناس.
#انقلاب
#انتخابات
#رفراندوم
#مشارکت
#مردم
🖌 استاد حسن ابراهیمزاده
@enqelabeqalam_ir
متن و حاشیه از #منشور_روحانیت
اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
سوم اسفند، سالگرد صدور پیام تاریخی امام خمینی خطاب به روحانیان است.
این پیام تاریخی با نام #منشور_روحانیت، در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۶۷ صادر شده است.
امام در این متن ماندگار، ابتدا به تجلیل از خدمات روحانیت پرداخته اند. در بخش دوم ایشان به آسیب شناسی حوزه و روحانیت بر اساس خطر #نفوذ و #سکولاریسم پرداخته، آنگاه، با تحلیل شرایط حال و آینده، به ترسیم خطوط حرکت روحانیت پرداختهاند.
نکته مهمی که در بازخوانی این متن راهبردی مغفول مانده، شأن صدور و سبب صدور آن است؛
منشور روحانیت حدود ده روز بعد از سخنرانی تلخ و آکنده از سیاهنمایی #منتظری در ۲۲ بهمن ۶۷ نوشته شده و به نوعی، پاسخ به طعنههای تلخ اوست که تا آن زمان هنوز بر کرسی قائممقامی رهبری، از زبان اپوزسیون و ضدانقلاب سخن میگفت؛ جنگ و جبهه و مبارزه و دستاوردهای انقلاب را زیر سؤال برده بود و خون به دل خانواده شهدا و جانبازان و مجاهدان راه خدا کرده بود.
متن سخنان سیاه منتظری را اگر کسی بخواند و آنگاه متن منشور را مرور کند، معنای سخنان حکیمانه و گلایههای جانسوز امام را بهتر درک خواهد کرد.
جالب آنکه فیلم این سخنان، اصلا معلوم نیست کجاست و #بیت_منتظری از انتشار متن و فیلم کامل این سخنان، ابا و امتناع دارد!
راستی، چرا آنان این سخنان را #سانسور میکنند؟!
@rozaneebefarda
منشور روحانیت.pdf
1.23M
متن کامل منشور روحانیت امام خمینی
#روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
#یازدهاسفند_تیرخلاص_بهامیددشمن
ورشکستگان داخلی و خارجی
دشنمان کینه توز اسلام، انقلاب، ایران عزیزاسلامی و روحانیت
صهیونیستهای بین الملل و داخلی (همان منافقین جدید)
از طوفان الاقصی فلسطین تا طوفان یازده اسفند ایران
هر روز منتظر یکی از چهار اتفاق زیر در ایران بودن
۱=پیروزی صهیونیستها همراه شکست مطلق فلسطینان
۲=شکست دولت مردان ایرانردر اداره کشور
۳=تکرار حادثه خانم اجیر شدهی کوموله و دمکرات کردستان
۴=شکست انتخابات در ایران و تبدیل شدن به پروژهی ضد نظام
اما در
۱۱#_اسفند_پایان_چهارقائله_فوق_بود
و #تیرخلاص_به_منافقین_جدید
چونکه نتیجه انتخابات نشان داد این اصلاح طلبان بودن که یارانشان از آنها قهر کردن و سر صندوق نیامدن، و لیست آنان بعد از نفر شصت در تهران قرار گرفت
به همین مناسبت اول جنگ بین خودیها راه انداختند تا اینکه رهبری نهیب زد
بعد تظاهرات #اجیرهایحرفهایدرتحصن و تظاهرات به نام مدافعان حجاب مقابل نهاد ریاست جمهوری واقع شد
سپس،داستان سرائی بیمارستان قم اتفاق افتاد
و فعلا #مسئله_سازی_برای_معلماخلاق
آیه الله صدیقی
اما هیچیک جای شکست مفتضحانه در ۴ پدیدهی فوق نمی شود
علاوه صهیونیستها یاران داخلی اینان بدانند
از اول انقلاب؛ دشمنان دین، انقلاب، روحانیت و ایران عزیز اسلامی
مدام برای حضرات آیات، مدیران، دانشگاهیان، مداحان و واعظان صالح و موثر پرونده سازی داشتند و برای هرکدام از بزرگان به تناسب نحوهی حضور و تاثیرشان .... مسئله سازی و پرونده سازی کردند
برای آقایان حضرات آیات و حجج اسلام و دیگر اعزّه، مثل:
شهید بهشتی
شهید مطهری
شهید مفتح
شهید باهنر
آیه الله خزعلی
آیه الله جنتی
علامه مصباح
آیهاللهکنی
آیه الله یزدی
آیه الله واعظ طبسی
حجه الاسلام فلسفی
حجه الاسلام حسنی امام جمعه ارومیه
حتی برای مثل سردار فیروز آبادی
و برای ده ها شخصیت موثر دیگر
پرونده سازی شیطانی کردند
حالانوبت #آیهاللهصدیقی_مرداخلاقوعمل رسیده
اینها چنان پلید و اجیر هستند اگر این جملات را :
خرمشهر را خدا آزاد کرد
انقلاب ما انفجار نور بود
وگزارهای دیگر از آن بزرگ مرد موحد
امام ره نمی فرمودن
این آخوندنماها و انقلابی نماها هرچه لایق خودشان بود به گویندهاش توهین می کردند
نسل ما شاهد انقلابی نما و خط امام نمای بی ایمان بود
اینان کار تحجر سیاسی و قدرت طلبی و مخالفت با علماء ربانی را بجایی رسانده بودن، که هر کس دعای فرج می خواند به او انگ انجمن حجتیه می زدن
و در گوش ما جوان آن عصر این نغمههای شیطانی را مدام زمزمه می کردند
یادم هست وقتی سال ۱۳۷۰ موسسه در راه حق ( تحت اشراف علامه مصباح که بعدا شد موسسه امام خمینی ره) وارد شدیم
اساتید اول درس،دعای فرج می خواندن حسب آموزش همین انقلابی نماها ما از دعا تعجب می کردیم و فکر می کردیم همه انجمن حجتیه هستند
اما این روزها شاهد بودیم که همان انقلابی نماهای بی ایمان صد قدم از انجمن حجتیه تندتر شدند
بیانیه در دفاع از بی عفتی و بی حجابی در قم صادر کردند ظاهرا برای تعجیل در فرج امام زمان عج
و یا دوباره ابن روزها در تخریب آیه الله صدیقی با هم مسابقه می دهند.
@enqelabeqalam_ir
فروغیها و عبداللهبن ابیهای گام دوم.pdf
196.7K
آنچه در این مقاله مطالعه میفرمایید:
رهبری بهسادگی میتوانستند همانگونه که گاهی در تشبیهات خود به افرادی چون «گورباچف»، «تقیزاده» و «شاه سلطان حسین» استفاده میکردند، در اینجا نیز برای افراد پشت پردۀ جریان غربگرا که در صدد تغییر هویت دینی و ملی برآمدهاند، از «فروغیها» یاد کنند، ولی چرا نام «عبدالله بن ابیها» را به کار بردند؟
#غربگرا
#عبداللهبنابی
#فروغی
#رویش
#ریزش
#انقلاب
#گامدوم
🖌 استاد حسن ابراهیمزاده
@enqelabeqalam_ir