eitaa logo
انقلابِ قَلم
377 دنبال‌کننده
625 عکس
137 ویدیو
48 فایل
✔️ مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل ارتباط با ما: @Admin7181
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 (معارف ناب امام و رهبری) 🔵 بسم الله الرحمن الرحیم ✅ انقلاب اسلامی ایران حرکتی بود که تعجب و تأثر ملت ها و دولت های جهان را برانگیخت و از ابتدا عده ای را واداشت تا برای هضم آرمان های انقلابی در چرخه سیاست استعماری به طور جدی و همه جانبه تلاش کنند. ✅ آن چه تاکنون نتوانسته است نهضت ملت ایران در سال ۵۷ را به خط پایان برساند و آن را به سرنوشت انقلاب فرانسه یا شوروی سابق دچار سازد،معارف ناب امامین انقلاب اسلامی ایران است که برگرفته از اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم بوده و در عین سادگی و همه فهم بودن اما هنوز به طور کامل و شایسته مورد تحقیق و بررسی و فرآوری قرار نگرفته است. ✅ ما در "مَنار" به دنبال تبیین و تحلیل منظومه فکری و اندیشه امامین انقلاب هستیم و بر آنیم تا با واکاوی و اتصال زنجیره کلید واژه های موجود در مجموعه بیانات امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه و امام خامنه ای ایده الله بنصرته،زمینه آشنایی بیشتر مخاطبان رسانه ای،به ویژه جوانان را فراهم سازیم. بی شک اکنون که در گام دوم انقلاب قدم نهاده ایم ضرورت تبیین به عنوان عنصر مهمی برای تمدن سازی به چشم می آید. ✅ مجموعه "مَنار" در فضای رسانه فعالیت خودش را آغاز کرده است تا مصداقی باشد برای فرمان آتش به اختیار که همانا عبارت است از کار تمیز فرهنگی و امید است که این حرکت مداوم و مفید ادامه یابد. مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
📣 بسمه‌تعالی ✅ اتصال قلبی و فکری و عملی امت با امام جامعه، ضرورتی است که باید با نگاهی موشکافانه و مبتنی بر ‏اسلوبی اجتهادی موردتحقیق قرارگرفته و با راهکار صحیح زمینه تحقق آن را فراهم نمود.‏ ✅ با استعانت از خداوند متعال و امید به نصرت حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و استمداد ‏از روح متعالی امام خمینی (قدس سره) و شهدای تربیت‌یافته این مکتب، مؤسسه فرهنگی-پژوهشی مَنار ‏‏(معارف ناب امام و رهبری) باهدف گفتمان سازی عمومی و نخبگانی اندیشه امامین انقلاب فعالیت ‏رسمی خود را از دی‌ماه ۹۸ آغاز کرده است.‏ 📋 فهرستی ازجمله فعالیت‌های این گروه در یک سال گذشته:‏ ‏1-‏ برگزاری حلقه مطالعاتی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ‏2-‏ ‏ همکاری با برخی مؤسسات در برگزاری دوره تربیت مدرس کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در ‏قرآن ‏3-‏ ‏ برگزاری حلقه‌های مطالعاتی آشنایی با اندیشه رهبر معظم انقلاب ‏4-‏ برگزاری جلسات تحلیل بیانات رهبر انقلاب در قم و برخی شهرستان‌ها ‏5-‏ ‏ برگزاری سلسله جلسات روش فهم آراء و اندیشه‌های امامین انقلاب ✅ مسئولین این مؤسسه امیدوارند در اولین گام با رویکردی اجتهادی در ابتدا کلام امامین انقلاب را به‌خوبی ‏فهم کنند و در گام دوم به تبیین و ترویج آن در سطح نخبگان و عموم جامعه بپردازند.‏ مسئولیتی که با تکیه‌بر تلاش و ذکاوت جوانان مؤمن انقلابی و با نصرت الهی امکان‌پذیر خواهد بود ‏ان‌شاءالله.‏ مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
‏✍️ رسانهِ رهبر باشیم آیت‌الله خامنه‌ای برای چه کسانی صحبت میکند؟ پاسخ به این پرسش را باید با میزان بازتاب بیانات ایشان در قالب‌های مختلف رسانه‌ای جستجو کرد.‏ به عبارتی سهم تحلیل و تبیین سخنان رهبر انقلاب در فضای رسانه و به‌ویژه پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های ‏اجتماعی چقدر است و نخبگان جامعه بعد از پایان هر سخنرانی خود را موظف به ترویج پژواک مطالب ‏مطرح‌شده در سطح جامعه میدانند یا خیر؟ بررسی کانال‌ها و رسانه‌های مکتوب و خبرگزاریها نشان میدهد که این مسئله چندان چشمگیر نیست و ‏در عوض ذائقه مخاطب به شنیدن و خواندن سخنان کسانی عادت پیداکرده است که دارای نظام اندیشه‌ای ‏مطلوبی نیستند و این در درازمدت اثر نامطلوبی بر روند شکل‌گیری ذهنیت مخاطبان نسبت به مسائل ‏گوناگون جامعه خواهد گذاشت.‏ آنچه این نگرانی را تشدید میکند این است که مردم و مسئولان باید به بیانات رهبر جامعه به‌عنوان راهبرد ‏پیشرفت و رشد در حوزه‌های مختلف بنگرند و رهبریِ رهبر را باید با ترویج گفتمان ایشان در گفتار و ‏رفتار برجسته ساخت اما در حال حاضر برخی رسانه‌ها _هرچند ناخواسته _ در حال کاهش دادن رهبری ‏جامعه به سطح برخی سخنوران و افرادی هستند که نباید حرف آن‌ها به‌عنوان راهبرد حرکت تلقی شود و ‏نمیتوان بخش زیادی از سهم مهم و اساسی گسترش خواسته‌های رهبر نظام را به آن‌ها اختصاص داد و جایگزین کرد.‏ در این میان مسئولیت اصلی بر عهده کسانی است که در رسانه‌ها فعالیت میکنند و باید مخاطبان خود را با اندیشه ‏رهبر جامعه آشنا کنند و به‌گونه‌ای رفتار کنند تا مردم‌باور کنند که راه رهایی از مشکلات، توجه دقیق و ‏عمیق به رهنمودهای رهبر است و همه مردم و مسئولان مخاطب سخنان رهبر نظام هستند.‏ نکته دیگر آن‌که چندان خوشایند نیست که میزان توجه و علاقه‌مندی مخاطبان فضای مجازی به کانال‌ها و ‏افراد افشاگر و جنجال‌ساز بیشتر از مراجعه آن‌ها به بیانات رهبر انقلاب باشد.‏ در واقعیت موجود، حلقه واسط میان بیانات رهبری و آحاد جامعه دچار ضعف است و اساساً به نظر می‏رسد که حرف رهبر به گوش مردم نمیرسد زیرا اگر جامعه با آنچه ایشان میگوید آشنا باشد و به‌طور ‏مداوم سخنان ایشان را فهم کند بی شک حجم وسیعی از انتقادها و ابهام‌های موجود در ذهن افراد _حتی ‏برخی آدم‌هایی که به‌ظاهر مطیع ولی فقیه هستند_ پاسخ داده خواهد شد و این جز با تبیین و تحلیل عملی ‏نخواهد شد.‏ مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔https://eitaa.com/enqelabeqalam_ir
کانال مَنار در پیام رسان ایتا راه اندازی شد. یادداشت های تبیینی و تحلیلی به قلم نویسندگان حوزوی و دانشگاهی را از دست ندهید: ✍ رسانه رهبر باشیم/ سخن سردبیر ✍ ائمه جمعه، دیپلمات های فرهنگی / رضا کفیلی،طلبه حوزه علمیه قم و دانش آموخته کارشناسی ارشد علوم سیاسی ✍ ساز نظام با هتاکی کوک نمی شود / محمد هادی سمتی،طلبه حوزه علمیه قم و دانش آموخته کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی در اسلام ✍خداوند بحران کرونا را چگونه تدبیر می کند؟/ علیرضا ملا احمدی،طلبه حوزه علمیه قم و دانشجوی دکتری فلسفه تطبیقی با مَنار (معارف ناب امام و رهبری) همراه باشید. https://eitaa.com/joinchat/1687224385C9d8b257e8f
تعداد کلمات: ۶۳۰ ✍️ ائمه جمعه؛ دیپلمات‌های فرهنگی 👤 به قلم رضا کفیلی، دانش‌آموخته حوزه علمیه قم و کارشناس ارشد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم (علیه‌السلام)‏ یکی از مسائلی که اخیراً در جامعه جهانی مطرح‌شده و با ایجاد درگیری‌هایی باعث ناآرامی در منطقه ‏قفقاز شده است، مسئله جنگ آذربایجان و ارمنستان بر سر قره‌باغ است. مسئله قره‌باغ در دوران پسا ‏شوروی در اثر فروپاشی یک قدرت جهانی رخ داد که در سال‌های 1990 - 1992 میلادی بیست درصد ‏خاک جمهوری آذربایجان اشغال شد و حدود یک‌میلیون نفر از شهروندان آذری از آن خارج شدند. بدلیل شدت بحران، جمهوری اسلامی ایران به همراه سایر قدرت‌های بین‌المللی به دنبال پیدا کردن ‏راه‌حلی برای میانجیگری در این ماجرا بودند که قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به خاطر ترس از ‏نقش‌آفرینی ایران در آسیای میانه و قفقاز، مانع از ایفای نقش ایران شدند. البته شورای امنیت سازمان ملل ‏نیز با صدور 4 قطعنامه خواستار خروج جدایی‌طلبان و دولت ارمنستان از مناطق اِشغالی شدند که ‏ارمنستان به قطعنامه‌ها توجهی نکرد. پس‌ازآن سازمان امنیت و همکاری اروپا گروه «مینسک» را تشکیل ‏دادند که آن‌ها نیز به بن‌بست خورده و نتوانستند کاری انجام دهند. پس با گواهی تاریخ و حتی به اذعان ‏شورای امنیت سازمان ملل (قطعنامه شماره ۸۲۲، ۳۰ آوریل ۱۹۹۳ ـ قطعنامه شماره ۸۵۳، جولای ۱۹۹۳ ـ قطعنامه ‏‏۸۷۴، ۱۴‏‎ ‎اکتبر ۱۹۹3 ـ قطعنامه شماره ۸۸۴، نوامبر ۱۹۹۳)، قره‌باغ خاک آذربایجان است و به تعبیر بسیار ‏زیبایی که رهبر مسلمین جهان، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) دارند؛ قره‌باغ خاک اسلام ‏است.‏ در ماه‌های اخیر با اوج گرفتن نزاع آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ گرچه ایران اسلامی به طور ‏رسمی سیاست حفظ و توسعه روابط برابر با طرفین مناقشه و عدم جانبداری از طرفین را اعلام کرده ‏است اما برخی از راهکارهای بین‌المللی برای حل نزاع کشورهای همسایه دور از ذهن نیست. ایران در ‏این منطقه مشترکات فرهنگی، مذهبی و زبانی دارد و به‌نوعی بخشی از تمدن ایرانی ـ اسلامی محسوب ‏می‌شود و لذا با انجام برخی از امور بین‌المللی می‌تواند نقش موثری در این مسأله ایفا کند که اساسِ کار ‏آن را ائمه محترم جمعه شمال غرب کشور انجام داده و با انتشار بیانیه‌ای موضع عالمانه و دقیقی را نسبت ‏به مناقشه قره‌باغ اعلام نمودند.‏ این حرکت از چند جهت حائز اهمیت است:‏ ‏1 ـ دیپلماسی عمومی: در سال‌های اخیر با توجه به جهانی‌شدن و گسترش فناوری ارتباطات و ‏اطلاعات، نحوه ارتباطات جهانی با تغییرات قابل توجهی مواجه شده است. این‎ ‎تغییرات در نظام بین‌الملل ‏موجب توجه بیش از پیش دولت‌ها به دیپلماسی عمومی در راستای رسیدن به اهداف ملی سیاست ‏خارجی شده است. یکی از شاخه‌های دیپلماسی عمومی، دیپلماسی فرهنگی است؛ یعنی با استفاده از ‏اشتراکات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی موجود در بین چند کشور، بتوان بر افکار عمومی یکدیگر ‏اثر گذاشت. این همان کاری بود که چهار تن از ائمه محترم جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استان‌های ‏شمالغرب ایران اسلامی انجام داده و با این اقدام بر اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی شورای امنیت تأکید ‏نمودند.‏ ‏۲- خنثی کردن توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی: ائمه محترم جمعه با تشکیل جلسه و صدور بیانیه ‏مشترک و حمایت از تمامیت ارضی آذربایجان، توطئه فتنه‌انگیز دشمنان تجزیه طلب داخلی و خارجی در ‏خصوص تحریک قومیت‌گرایی در مناطق آذری‌زبان ایران اسلامی را خنثی کردند.‏ ‏۳- رفع اتهام از ایران اسلامی: با اوج گرفتن اختلافات آذربایجان و ارمنستان، حجم وسیعی از جنگ ‏روانی و اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ترانزیت سلاح و مهمات برای ارمنستان جهت ‏به‌کارگیری در جنگ قره باغ علیه مردم مسلمان و شیعه آذربایجان، توسط رسانه‌های فتنه‌انگیز به راه افتاد ‏که بیانیه نمایندگان ولی فقیه در استان‌های شمالغرب، ایران را از این اتهام بری‌ کرد.‏ لذا لازم است بابت انجام دیپلماسی فرهنگی، خنثی کردن توطئه‌های فتنه‌انگیز، رفع اتهام از ایران اسلامی ‏توسط ائمه محترم جمعه شمال غرب ایران اسلامی تقدیر و تشکر نموده و در راستای تقویت این انگیزه‌ها ‏در گام دوم انقلاب اسلامی ایران گام‌هایی استوار برداریم.‏ مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
انقلابِ قَلم
کانال مَنار در پیام رسان ایتا راه اندازی شد. یادداشت های تبیینی و تحلیلی به قلم نویسندگان حوزوی و د
🌺به کانال تبیینی و تحلیلی مَنار خوش آمدید🌺 هشتگ های موجود تاکنون برای دسترسی آسان به محتوای کانال: مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
تعداد کلمات: 513 ✍ ساز نظام با هتاکی کوک نمیشود 👤 به قلم محمدهادی سمتی، طلبه حوزه علمیه قم و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی در اسلام تارهای دستگاه موسیقی برای این‌که آهنگ خوشی را ایجاد کنند نیاز به تنظیم و هماهنگی دارند. اگر ‏هارمونی یا تناسب بین اجزاء این دستگاه برقرار نشود صدای گوش‌خراش و تنفرآمیزی محیط اطراف را ‏در برمیگیرد.‏ حکایت جامعه نیز چنین است که برای رفع مشکل و رشد روبه‌جلو تناسب و توازن لازم است و هر ‏بخش از اجزاءش که دچار اختلال بشود مانع از حرکت صحیح و هدفمند خواهد شد.‏ ما باید همین ملاک را درباره نظام اسلامی نیز در نظر داشته باشیم و بدانیم که حفظ و حراست از این درختواره به‌مثابه مهم‌ترین معروف، مورد تأکید است و هر آنچه باعث تضعیف نظام بشود نوعی منکر ‏محسوب میشود.‏ البته هر جا که درختواره نظام دچار آسیب و نقص شد باید همه برای ترمیمش دست از پا نشناسند ولی ‏بازسازی و زدودن میکروب‌های مزاحم باید در چهارچوب عقلی و اخلاقی باشد.‏ این نکته‌ای است که در مجموعه بیانات امامین انقلاب به چشم میآید و رهبران نظام اسلامی هرگز به ‏کاری که سبب ازهم‌گسیختگی جامعه باشد رضایت نداده‌اند. برای اثبات این موضوع چند نکته موردتوجه ‏قرار میگیرد:‏ ‏1-‏ حرکت‌های پیش برنده نظام نیازمند بهره‌گیری از منش انقلابی هستند و انقلابی گری نیز ضوابط ‏تخلف‌ناپذیری دارد. ازجمله آن‌که میان رفتار منطقی و عمل انقلابی منافاتی وجود ندارد بلکه ‏کاملاً هماهنگ است. به عبارتی اصول و روش انقلابی گری را باید با شاقول و مبانی امامین ‏انقلاب تنظیم کرد نه این‌که بخواهیم با خط کش سلیقه خودمان رفتار کنیم و هر کاری که سبب ‏برهم خوردن وحدت شود نه اخلاقی است و نه انقلابی.‏ ‏2-‏ آتش به اختیار فرمانی بود که سال 96 در دیدار رهبر انقلاب اسلامی با دانشجویان صادر شد اما ‏با فرض آن‌که دستگاه‌های مرکزی دچار اختلال شده باشند و هرگاه ارتباط با قرارگاه به‌طور ‏طبیعی برقرار باشد فرمان آتش به اختیار نیز منتفی خواهد بود. یک ماه پس‌ازاین سخنرانی به دلیل ‏برخی تفسیرهای سلیقه‌ای، آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های عید فطر چند حاشیه به مسئله آتش به ‏اختیار اضافه کردند. ازجمله آن‌که معنای این فرمان کار تمیز فرهنگی است و حرکت‌های خلاف ‏قانون، هتک حیثیت افراد و هر آنچه سبب شود جریان انقلابی زیر سؤال برود در چهارچوب ‏آتش به اختیار قرار نمیگیرد. درواقع حتی هنگامیکه اختلال در مرکز وجود داشته باشد عمل به ‏قوانین از پیش تعیین‌شده و رفتار مطابق عقل و شرع پابرجا خواهد بود و تحت هیچ شرایطی ‏نمیتوان قطع ارتباط را بهانه‌ای برای خودمختاری و ایجاد تنش قرارداد زیرا آتش به اختیار هم ‏برای حفظ نظام است و در این چهارچوب تعریف‌شده نه در چهارچوب تصفیه‌حساب شخصی ‏و جناحی.‏ ‏3-‏ بیانات رهبر انقلاب در جلسه با ستاد ملی کرونا و هشدار نسبت به هتک حرمت سران قوا بر ‏اساس منظومه فکری و رفتاری امامین انقلاب است که هر سخن و حرکتی که منجر به سستی ‏پایه‌های نظام اسلامی بشود حرام است و نباید نقد سازنده جای خودش را به هتک حیثیت بدهد.‏ مسئولیت رهبری حفظ نظام و انقلاب و مراقبت است تا بخش‌های مختلف کشور آهنگ ناسازگار با ‏نظام و اسلام و انقلاب ننوازند.‏ مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از خدای متعال باید خواست و دعا و تضرع کرد که نظر لطف پروردگار متوجه ملت بشود ان شاءالله. 📽 بیانات در دیدار با اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا/ شنبه سوم آبان ۹۹
انقلابِ قَلم
از خدای متعال باید خواست و دعا و تضرع کرد که نظر لطف پروردگار متوجه ملت بشود ان شاءالله. 📽 بیانات د
💠 خداوند بحران کرونا را چگونه تدبیر می‌کند؟ ‏✍️ علی‌رضا ملا احمدی؛ طلبه سطح ۴ حوزه و دانشجوی دکتری فلسفه تطبیقی ‏⏱ زمان مطالعه: ۳ دقیقه ‏"و تسبّبَت بِلُطفِکَ الأسباب"‏ 👆 این عبارت، فقره‌ای از دعای هفتم صحیفه سجادیه است که آیت‌الله خامنه‌ای یک‌بار برای رهایی از این ویروس منحوس ‏کرونا به آن سفارش کردند و دیروز هم‌بار دیگر با استشهاد به آن، نقش کلیدیِ را در مهار این بیماری بیان نمودند. این ‏دعا و عبارت چرا این‌قدر مهم است؟ 🔅 ترجمهٔ عبارت این است: "و سبب‌های مادی و فرا مادی، به‌واسطهٔ لطفِ توست که تأثیرگذارند."‏ از همین جملهٔ کوتاه، چند نکتهٔ مهم استفاده می‌شود:‏ ‏1‏‎️⃣‏ توسّل جستن به اسباب مادی نه‌تنها منافاتی با توحید ندارد، بلکه اساساً مسیر تحقق ارادهٔ تکوینی الهی در عالم ماده، جز از ‏این راه میسّر نیست. بله استثنائاتی همچون معجزه و بعضی کراماتی که از اهل‌بیت (علیهم‌السلام) یا بعضی اولیاء الهی ‏مشاهده می‌شود جای خوددارند که این‌ها هم به اذن الهی هستند؛ اما اصولاً سنّت الهی در این عالمِ ماده، بر این تعلق‌گرفته که ‏امور را از مسیر اسباب عادی‌شان پیش ببرد.‏ ‏2‏‎️⃣‏ اما این اسباب عادی در بن‌بست‌ها و شرایط بحرانی، چگونه و ذیل کدام اسم از اسماء حسنای الهی عمل می‌کنند؟ طبق این ‏دعای شریف، برای مشکلات لاینحل دنیوی و مادی، این اسم "لطیف" حق‌تعالی است که امور عالم را تدبیر می‌کند و پیش ‏می‌برد. ؛ ما (با تمسک به امام سجاد علیه‌السلام) با توسّل جستن به این اسم الهی از خداوند می‌خواهیم این گرِه را باز کند.‏ ‏❓اما لطیف به چه معناست؟ 🔹 وقتی چیزی آن‌قدر ظریف و نازک باشد که بتواند به درون هر چیزی نفوذ کند، در عرب از آن تعبیر به "لطیف" می‌شود. ‏در معارف توحیدی وقتی بخواهند به آن جلوهٔ قدرت و احاطهٔ علمیِ خداوند بر عالَم اشاره کنند که به چیزهایی نفوذ می‌کند که ‏فراتر از توان و درک بشر است، با اسم "لطیف" از این قدرت و احاطه یاد می‌کنند.‏ 🔸 مثلاً حضرت یوسف (علیه‌السلام) پس از همهٔ آن ماجراهای عجیب و شگفتِ چاه و بردگی و زلیخا و زندان و عزیزیِ ‏مصر و برادران و دیدار پدر و غیره، دقیقاً به همین اسم خداوند اشاره می‌کند و جریان مشیّت الهی در متن اسباب مادی طی ‏این سال‌ها را متکی به اسم "لطیف" خداوند می‌داند. (جهت توضیح بیشتر مراجعه شود: المیزان، ج ۱۱، ص ۴۴۴)‏ ‏3‏‎️⃣‏ در عقلانیت توحیدی، بین دو امرِ ظاهراً ناسازگار جمع می‌شود: از طرفی توسّل به علم و قدرتِ لایتناهی الهی برای ‏خروج از بحران و چالش بزرگ. ؛ و از دیگر سو حرکت از مسیر اسباب عادی و مادی برای جریان مشیّت الهی در متن و ‏بطنِ این اسباب.‏ 📌 پ.ن ۱: یکی از این اسباب مادی، "علم پزشکی" است که واکسن یا داروی درمان این بیماری به‌واسطهٔ پزشکان کشف و ‏تولید شود.‏ ‏ 📌 پ.ن ۲: یکی از کار ویژه‌های ولی‌ جامعه، این است که ایمان و عقلانیت ایمانیِ جامعه را ارتقاء بدهد. ببینید با سفارش به ‏یک دعا، چگونه دارد حرکت ایمانیِ امّت را هدایت می‌کند.‏ مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
هدایت شده از انقلابِ قَلم
کانال مَنار در پیام رسان ایتا راه اندازی شد. یادداشت های تبیینی و تحلیلی به قلم نویسندگان حوزوی و دانشگاهی را از دست ندهید: ✍ رسانه رهبر باشیم/ سخن سردبیر ✍ ائمه جمعه، دیپلمات های فرهنگی / رضا کفیلی،طلبه حوزه علمیه قم و دانش آموخته کارشناسی ارشد علوم سیاسی ✍ ساز نظام با هتاکی کوک نمی شود / محمد هادی سمتی،طلبه حوزه علمیه قم و دانش آموخته کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی در اسلام ✍خداوند بحران کرونا را چگونه تدبیر می کند؟/ علیرضا ملا احمدی،طلبه حوزه علمیه قم و دانشجوی دکتری فلسفه تطبیقی با مَنار (معارف ناب امام و رهبری) همراه باشید. https://eitaa.com/joinchat/1687224385C9d8b257e8f
👤 کاربر ؛ سیدمحمد ضمن عرض سلام، جا دارد خداقوت و تبریک عرض کنم به شما بابت این اقدام ارزشمند و برای توفیقات بیشتر مجموعه منار دعاگویتان هستم. 📝 نقد و نظر خودتان را برای ما ارسال کنید. مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
🚨پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه در پی اقدام توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه درباره پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) 🔻اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اسلام صلوات‌الله‌علیه‌وآله، باعث خشم مسلمانان در سرتاسر جهان شده است. به همین علت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسوی پیامی کوتاه صادر کردند. متن این پیام که به زبان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به شرح زیر است: 🏳بسمه تعالی 🔰جوانان فرانسه ! 🔹️از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟ 🔹️سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟ سیدعلی خامنه‌ای ۷ آبان ۱۳۹۹ @Khamenei_ir