eitaa logo
انقلابِ قَلم
377 دنبال‌کننده
625 عکس
137 ویدیو
48 فایل
✔️ مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل ارتباط با ما: @Admin7181
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال مَنار در پیام رسان ایتا راه اندازی شد. یادداشت های تبیینی و تحلیلی به قلم نویسندگان حوزوی و دانشگاهی را از دست ندهید: ✍ رسانه رهبر باشیم/ سخن سردبیر ✍ ائمه جمعه، دیپلمات های فرهنگی / رضا کفیلی،طلبه حوزه علمیه قم و دانش آموخته کارشناسی ارشد علوم سیاسی ✍ ساز نظام با هتاکی کوک نمی شود / محمد هادی سمتی،طلبه حوزه علمیه قم و دانش آموخته کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی در اسلام ✍خداوند بحران کرونا را چگونه تدبیر می کند؟/ علیرضا ملا احمدی،طلبه حوزه علمیه قم و دانشجوی دکتری فلسفه تطبیقی با مَنار (معارف ناب امام و رهبری) همراه باشید. https://eitaa.com/joinchat/1687224385C9d8b257e8f
تعداد کلمات: ۶۳۰ ✍️ ائمه جمعه؛ دیپلمات‌های فرهنگی 👤 به قلم رضا کفیلی، دانش‌آموخته حوزه علمیه قم و کارشناس ارشد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم (علیه‌السلام)‏ یکی از مسائلی که اخیراً در جامعه جهانی مطرح‌شده و با ایجاد درگیری‌هایی باعث ناآرامی در منطقه ‏قفقاز شده است، مسئله جنگ آذربایجان و ارمنستان بر سر قره‌باغ است. مسئله قره‌باغ در دوران پسا ‏شوروی در اثر فروپاشی یک قدرت جهانی رخ داد که در سال‌های 1990 - 1992 میلادی بیست درصد ‏خاک جمهوری آذربایجان اشغال شد و حدود یک‌میلیون نفر از شهروندان آذری از آن خارج شدند. بدلیل شدت بحران، جمهوری اسلامی ایران به همراه سایر قدرت‌های بین‌المللی به دنبال پیدا کردن ‏راه‌حلی برای میانجیگری در این ماجرا بودند که قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به خاطر ترس از ‏نقش‌آفرینی ایران در آسیای میانه و قفقاز، مانع از ایفای نقش ایران شدند. البته شورای امنیت سازمان ملل ‏نیز با صدور 4 قطعنامه خواستار خروج جدایی‌طلبان و دولت ارمنستان از مناطق اِشغالی شدند که ‏ارمنستان به قطعنامه‌ها توجهی نکرد. پس‌ازآن سازمان امنیت و همکاری اروپا گروه «مینسک» را تشکیل ‏دادند که آن‌ها نیز به بن‌بست خورده و نتوانستند کاری انجام دهند. پس با گواهی تاریخ و حتی به اذعان ‏شورای امنیت سازمان ملل (قطعنامه شماره ۸۲۲، ۳۰ آوریل ۱۹۹۳ ـ قطعنامه شماره ۸۵۳، جولای ۱۹۹۳ ـ قطعنامه ‏‏۸۷۴، ۱۴‏‎ ‎اکتبر ۱۹۹3 ـ قطعنامه شماره ۸۸۴، نوامبر ۱۹۹۳)، قره‌باغ خاک آذربایجان است و به تعبیر بسیار ‏زیبایی که رهبر مسلمین جهان، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) دارند؛ قره‌باغ خاک اسلام ‏است.‏ در ماه‌های اخیر با اوج گرفتن نزاع آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ گرچه ایران اسلامی به طور ‏رسمی سیاست حفظ و توسعه روابط برابر با طرفین مناقشه و عدم جانبداری از طرفین را اعلام کرده ‏است اما برخی از راهکارهای بین‌المللی برای حل نزاع کشورهای همسایه دور از ذهن نیست. ایران در ‏این منطقه مشترکات فرهنگی، مذهبی و زبانی دارد و به‌نوعی بخشی از تمدن ایرانی ـ اسلامی محسوب ‏می‌شود و لذا با انجام برخی از امور بین‌المللی می‌تواند نقش موثری در این مسأله ایفا کند که اساسِ کار ‏آن را ائمه محترم جمعه شمال غرب کشور انجام داده و با انتشار بیانیه‌ای موضع عالمانه و دقیقی را نسبت ‏به مناقشه قره‌باغ اعلام نمودند.‏ این حرکت از چند جهت حائز اهمیت است:‏ ‏1 ـ دیپلماسی عمومی: در سال‌های اخیر با توجه به جهانی‌شدن و گسترش فناوری ارتباطات و ‏اطلاعات، نحوه ارتباطات جهانی با تغییرات قابل توجهی مواجه شده است. این‎ ‎تغییرات در نظام بین‌الملل ‏موجب توجه بیش از پیش دولت‌ها به دیپلماسی عمومی در راستای رسیدن به اهداف ملی سیاست ‏خارجی شده است. یکی از شاخه‌های دیپلماسی عمومی، دیپلماسی فرهنگی است؛ یعنی با استفاده از ‏اشتراکات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی موجود در بین چند کشور، بتوان بر افکار عمومی یکدیگر ‏اثر گذاشت. این همان کاری بود که چهار تن از ائمه محترم جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استان‌های ‏شمالغرب ایران اسلامی انجام داده و با این اقدام بر اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی شورای امنیت تأکید ‏نمودند.‏ ‏۲- خنثی کردن توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی: ائمه محترم جمعه با تشکیل جلسه و صدور بیانیه ‏مشترک و حمایت از تمامیت ارضی آذربایجان، توطئه فتنه‌انگیز دشمنان تجزیه طلب داخلی و خارجی در ‏خصوص تحریک قومیت‌گرایی در مناطق آذری‌زبان ایران اسلامی را خنثی کردند.‏ ‏۳- رفع اتهام از ایران اسلامی: با اوج گرفتن اختلافات آذربایجان و ارمنستان، حجم وسیعی از جنگ ‏روانی و اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ترانزیت سلاح و مهمات برای ارمنستان جهت ‏به‌کارگیری در جنگ قره باغ علیه مردم مسلمان و شیعه آذربایجان، توسط رسانه‌های فتنه‌انگیز به راه افتاد ‏که بیانیه نمایندگان ولی فقیه در استان‌های شمالغرب، ایران را از این اتهام بری‌ کرد.‏ لذا لازم است بابت انجام دیپلماسی فرهنگی، خنثی کردن توطئه‌های فتنه‌انگیز، رفع اتهام از ایران اسلامی ‏توسط ائمه محترم جمعه شمال غرب ایران اسلامی تقدیر و تشکر نموده و در راستای تقویت این انگیزه‌ها ‏در گام دوم انقلاب اسلامی ایران گام‌هایی استوار برداریم.‏ مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
انقلابِ قَلم
کانال مَنار در پیام رسان ایتا راه اندازی شد. یادداشت های تبیینی و تحلیلی به قلم نویسندگان حوزوی و د
🌺به کانال تبیینی و تحلیلی مَنار خوش آمدید🌺 هشتگ های موجود تاکنون برای دسترسی آسان به محتوای کانال: مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
تعداد کلمات: 513 ✍ ساز نظام با هتاکی کوک نمیشود 👤 به قلم محمدهادی سمتی، طلبه حوزه علمیه قم و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی در اسلام تارهای دستگاه موسیقی برای این‌که آهنگ خوشی را ایجاد کنند نیاز به تنظیم و هماهنگی دارند. اگر ‏هارمونی یا تناسب بین اجزاء این دستگاه برقرار نشود صدای گوش‌خراش و تنفرآمیزی محیط اطراف را ‏در برمیگیرد.‏ حکایت جامعه نیز چنین است که برای رفع مشکل و رشد روبه‌جلو تناسب و توازن لازم است و هر ‏بخش از اجزاءش که دچار اختلال بشود مانع از حرکت صحیح و هدفمند خواهد شد.‏ ما باید همین ملاک را درباره نظام اسلامی نیز در نظر داشته باشیم و بدانیم که حفظ و حراست از این درختواره به‌مثابه مهم‌ترین معروف، مورد تأکید است و هر آنچه باعث تضعیف نظام بشود نوعی منکر ‏محسوب میشود.‏ البته هر جا که درختواره نظام دچار آسیب و نقص شد باید همه برای ترمیمش دست از پا نشناسند ولی ‏بازسازی و زدودن میکروب‌های مزاحم باید در چهارچوب عقلی و اخلاقی باشد.‏ این نکته‌ای است که در مجموعه بیانات امامین انقلاب به چشم میآید و رهبران نظام اسلامی هرگز به ‏کاری که سبب ازهم‌گسیختگی جامعه باشد رضایت نداده‌اند. برای اثبات این موضوع چند نکته موردتوجه ‏قرار میگیرد:‏ ‏1-‏ حرکت‌های پیش برنده نظام نیازمند بهره‌گیری از منش انقلابی هستند و انقلابی گری نیز ضوابط ‏تخلف‌ناپذیری دارد. ازجمله آن‌که میان رفتار منطقی و عمل انقلابی منافاتی وجود ندارد بلکه ‏کاملاً هماهنگ است. به عبارتی اصول و روش انقلابی گری را باید با شاقول و مبانی امامین ‏انقلاب تنظیم کرد نه این‌که بخواهیم با خط کش سلیقه خودمان رفتار کنیم و هر کاری که سبب ‏برهم خوردن وحدت شود نه اخلاقی است و نه انقلابی.‏ ‏2-‏ آتش به اختیار فرمانی بود که سال 96 در دیدار رهبر انقلاب اسلامی با دانشجویان صادر شد اما ‏با فرض آن‌که دستگاه‌های مرکزی دچار اختلال شده باشند و هرگاه ارتباط با قرارگاه به‌طور ‏طبیعی برقرار باشد فرمان آتش به اختیار نیز منتفی خواهد بود. یک ماه پس‌ازاین سخنرانی به دلیل ‏برخی تفسیرهای سلیقه‌ای، آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های عید فطر چند حاشیه به مسئله آتش به ‏اختیار اضافه کردند. ازجمله آن‌که معنای این فرمان کار تمیز فرهنگی است و حرکت‌های خلاف ‏قانون، هتک حیثیت افراد و هر آنچه سبب شود جریان انقلابی زیر سؤال برود در چهارچوب ‏آتش به اختیار قرار نمیگیرد. درواقع حتی هنگامیکه اختلال در مرکز وجود داشته باشد عمل به ‏قوانین از پیش تعیین‌شده و رفتار مطابق عقل و شرع پابرجا خواهد بود و تحت هیچ شرایطی ‏نمیتوان قطع ارتباط را بهانه‌ای برای خودمختاری و ایجاد تنش قرارداد زیرا آتش به اختیار هم ‏برای حفظ نظام است و در این چهارچوب تعریف‌شده نه در چهارچوب تصفیه‌حساب شخصی ‏و جناحی.‏ ‏3-‏ بیانات رهبر انقلاب در جلسه با ستاد ملی کرونا و هشدار نسبت به هتک حرمت سران قوا بر ‏اساس منظومه فکری و رفتاری امامین انقلاب است که هر سخن و حرکتی که منجر به سستی ‏پایه‌های نظام اسلامی بشود حرام است و نباید نقد سازنده جای خودش را به هتک حیثیت بدهد.‏ مسئولیت رهبری حفظ نظام و انقلاب و مراقبت است تا بخش‌های مختلف کشور آهنگ ناسازگار با ‏نظام و اسلام و انقلاب ننوازند.‏ مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از خدای متعال باید خواست و دعا و تضرع کرد که نظر لطف پروردگار متوجه ملت بشود ان شاءالله. 📽 بیانات در دیدار با اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا/ شنبه سوم آبان ۹۹
انقلابِ قَلم
از خدای متعال باید خواست و دعا و تضرع کرد که نظر لطف پروردگار متوجه ملت بشود ان شاءالله. 📽 بیانات د
💠 خداوند بحران کرونا را چگونه تدبیر می‌کند؟ ‏✍️ علی‌رضا ملا احمدی؛ طلبه سطح ۴ حوزه و دانشجوی دکتری فلسفه تطبیقی ‏⏱ زمان مطالعه: ۳ دقیقه ‏"و تسبّبَت بِلُطفِکَ الأسباب"‏ 👆 این عبارت، فقره‌ای از دعای هفتم صحیفه سجادیه است که آیت‌الله خامنه‌ای یک‌بار برای رهایی از این ویروس منحوس ‏کرونا به آن سفارش کردند و دیروز هم‌بار دیگر با استشهاد به آن، نقش کلیدیِ را در مهار این بیماری بیان نمودند. این ‏دعا و عبارت چرا این‌قدر مهم است؟ 🔅 ترجمهٔ عبارت این است: "و سبب‌های مادی و فرا مادی، به‌واسطهٔ لطفِ توست که تأثیرگذارند."‏ از همین جملهٔ کوتاه، چند نکتهٔ مهم استفاده می‌شود:‏ ‏1‏‎️⃣‏ توسّل جستن به اسباب مادی نه‌تنها منافاتی با توحید ندارد، بلکه اساساً مسیر تحقق ارادهٔ تکوینی الهی در عالم ماده، جز از ‏این راه میسّر نیست. بله استثنائاتی همچون معجزه و بعضی کراماتی که از اهل‌بیت (علیهم‌السلام) یا بعضی اولیاء الهی ‏مشاهده می‌شود جای خوددارند که این‌ها هم به اذن الهی هستند؛ اما اصولاً سنّت الهی در این عالمِ ماده، بر این تعلق‌گرفته که ‏امور را از مسیر اسباب عادی‌شان پیش ببرد.‏ ‏2‏‎️⃣‏ اما این اسباب عادی در بن‌بست‌ها و شرایط بحرانی، چگونه و ذیل کدام اسم از اسماء حسنای الهی عمل می‌کنند؟ طبق این ‏دعای شریف، برای مشکلات لاینحل دنیوی و مادی، این اسم "لطیف" حق‌تعالی است که امور عالم را تدبیر می‌کند و پیش ‏می‌برد. ؛ ما (با تمسک به امام سجاد علیه‌السلام) با توسّل جستن به این اسم الهی از خداوند می‌خواهیم این گرِه را باز کند.‏ ‏❓اما لطیف به چه معناست؟ 🔹 وقتی چیزی آن‌قدر ظریف و نازک باشد که بتواند به درون هر چیزی نفوذ کند، در عرب از آن تعبیر به "لطیف" می‌شود. ‏در معارف توحیدی وقتی بخواهند به آن جلوهٔ قدرت و احاطهٔ علمیِ خداوند بر عالَم اشاره کنند که به چیزهایی نفوذ می‌کند که ‏فراتر از توان و درک بشر است، با اسم "لطیف" از این قدرت و احاطه یاد می‌کنند.‏ 🔸 مثلاً حضرت یوسف (علیه‌السلام) پس از همهٔ آن ماجراهای عجیب و شگفتِ چاه و بردگی و زلیخا و زندان و عزیزیِ ‏مصر و برادران و دیدار پدر و غیره، دقیقاً به همین اسم خداوند اشاره می‌کند و جریان مشیّت الهی در متن اسباب مادی طی ‏این سال‌ها را متکی به اسم "لطیف" خداوند می‌داند. (جهت توضیح بیشتر مراجعه شود: المیزان، ج ۱۱، ص ۴۴۴)‏ ‏3‏‎️⃣‏ در عقلانیت توحیدی، بین دو امرِ ظاهراً ناسازگار جمع می‌شود: از طرفی توسّل به علم و قدرتِ لایتناهی الهی برای ‏خروج از بحران و چالش بزرگ. ؛ و از دیگر سو حرکت از مسیر اسباب عادی و مادی برای جریان مشیّت الهی در متن و ‏بطنِ این اسباب.‏ 📌 پ.ن ۱: یکی از این اسباب مادی، "علم پزشکی" است که واکسن یا داروی درمان این بیماری به‌واسطهٔ پزشکان کشف و ‏تولید شود.‏ ‏ 📌 پ.ن ۲: یکی از کار ویژه‌های ولی‌ جامعه، این است که ایمان و عقلانیت ایمانیِ جامعه را ارتقاء بدهد. ببینید با سفارش به ‏یک دعا، چگونه دارد حرکت ایمانیِ امّت را هدایت می‌کند.‏ مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
هدایت شده از انقلابِ قَلم
کانال مَنار در پیام رسان ایتا راه اندازی شد. یادداشت های تبیینی و تحلیلی به قلم نویسندگان حوزوی و دانشگاهی را از دست ندهید: ✍ رسانه رهبر باشیم/ سخن سردبیر ✍ ائمه جمعه، دیپلمات های فرهنگی / رضا کفیلی،طلبه حوزه علمیه قم و دانش آموخته کارشناسی ارشد علوم سیاسی ✍ ساز نظام با هتاکی کوک نمی شود / محمد هادی سمتی،طلبه حوزه علمیه قم و دانش آموخته کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی در اسلام ✍خداوند بحران کرونا را چگونه تدبیر می کند؟/ علیرضا ملا احمدی،طلبه حوزه علمیه قم و دانشجوی دکتری فلسفه تطبیقی با مَنار (معارف ناب امام و رهبری) همراه باشید. https://eitaa.com/joinchat/1687224385C9d8b257e8f
👤 کاربر ؛ سیدمحمد ضمن عرض سلام، جا دارد خداقوت و تبریک عرض کنم به شما بابت این اقدام ارزشمند و برای توفیقات بیشتر مجموعه منار دعاگویتان هستم. 📝 نقد و نظر خودتان را برای ما ارسال کنید. مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
🚨پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه در پی اقدام توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه درباره پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) 🔻اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اسلام صلوات‌الله‌علیه‌وآله، باعث خشم مسلمانان در سرتاسر جهان شده است. به همین علت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسوی پیامی کوتاه صادر کردند. متن این پیام که به زبان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به شرح زیر است: 🏳بسمه تعالی 🔰جوانان فرانسه ! 🔹️از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟ 🔹️سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟ سیدعلی خامنه‌ای ۷ آبان ۱۳۹۹ @Khamenei_ir
🌺به کانال تبیینی و تحلیلی مَنار خوش آمدید🌺 هشتگ های موجود تاکنون برای دسترسی آسان به محتوای کانال: مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
👤 کاربر ؛ میثاقی نژاد با سلام و خدا قوت خدمت عزیزان اهل بصر و تقوا توفیقات مستدام جهت ادامه این حرکت خودجوش که ان شاءالله هم سیاسی(بصر) است و هم عبادی(تقوا) را برایتان آرزو دارم. 📝 نقد و نظر خودتان را برای ما ارسال کنید. مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
13980825_34321_192k.mp3
2.92M
«پیغمبر بزرگوار اسلام اوّل‌شخص و برترین انسانِ مخلوقِ پروردگار است؛ از همه‌ی انبیا، از همه‌ِی اولیا، از همه‌ی خلق عالم در طول تاریخ، نبیّ مکرّم اسلام برتر و بالاتر و باعظمت‌تر است. فاق النّبیّین فی خَلق و فی خُلُق | و لم یدانوه فی علم و لا کرم و کلّهم من رسول الله ملتمس | غرفاً من البحر او رشفاً من الدّیم (شرف‌الدّین بوصیری. قصیده‌ی بُرده) به معنای واقعی کلمه، وجود مقدّس پیغمبر قلّه‌ی عالم وجود و برترین نقطه‌ی عالم امکان است.» ۱۳۹۸/۰۸/۲۴ بیانات در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌ 🆔@manaar_ir
«عشق وانتظار» 👤 به قلم زهرا نجاتی،طلبه و مبلغه حوزه علمیه ⏱ زمان مطالعه: کمتر از ۲ دقیقه این جمعه هم گذشته بود و اشک می‌ریخت وتسبیح به‌دست ذکر«اللهم عجل لولیک می خواند.» به حالش غبطه خوردم. نزدیک‌تر رفتم وگفتم:مشکل خاصی داری؟ کاری ازدستم بر می‌آید؟گفت:می‌توانی مرا به محبوبم برسانی؟ گفتم:«که هست؟ شاید بتوانم کاری کنم.» گفت:«امام زمانم؛ مهدیِ فاطمه.» کنارش نشستم. گفتم:«یقین داری هرکار از دستت بر می آمده،کرده ای؟» گفت :«البته » فهرست بلندبالایی از نمازهای حاجت ونذوراتی که برای فرج انجام داده را ردیف کرد. گفتم:«ودیگر؟» گفت:«بیش از اینها کاری هست؟» گفتم:«اگر او بیاید چه خواهی کرد؟» گفت:«سر بر آستانش خواهم سایید و پای او جان خواهم داد وخاک قدمش را توتیای چشم خواهم کرد.» گفتم:«ودیگر؟» گفت:«عاشقی بیش از این؟» گفتم:«عاشقی نان و آب نمی شود.» گفت:«یعنی؟» گفتم:«چه قدر برای ساخت جامعهٔ بعد از ظهور امام زمانت تلاش کرده ای؟شنیده‌ای:«وقتی پیش مولایمان گفتند:ظهور کی می‌رسد وایشان پرسید: ببینم چند نفر ازشما می‌تواند بی اجازه وبرای رفع نیازش از جیب دیگری پول بردارد؟چه قدر باهم یکی هستید و دنبال حل مشکلات یکدیگر؟» خیره نگاهم کرد وگفت:«این حرفها نشدنی است.در این اجتماع ...» گفتم:«امام اگر فقط یار می‌خواست، دراین ده قرن ۳۱۳نفر یار داشت. امام اجتماع مهدوی می‌خواهد تا بیاید.» گفت:«بااین وضع گناه، کاری از دست ما بر نمی آید» گفتم:«آیا رهبر را جانشین او میدانی؟» گفت:«جانم فدای رهبر» گفتم:«برای تولید واقتصاد مملکت چه کردی؟» گفت: «تولید کار دولت است به من ربطی ندارد.» گفتم: «برای بحران جمعیت چه کرده ای؟» گفت: «جمعیت را یک تنه من نمی‌توانم فکری به حالش کنم.» گفتم: «در این روزهایی کرونایی توصیه‌های بهداشتی را عمل کرده‌ای؟؟ راستی آخرین بار در پستت راجع به رییس دولت چه نوشته بودی؛بعد صحبتهای آقا درستش کردی؟» گفت:«این حرفها فرج نمی آورد...آقا مظلوم است و مجبور است این حرفها را بزند.» گفتم:«این ذکرهاوگریه‌هاهم؛به تنهایی فرج نمی آورد.مطمئن باش او هم که بیاید با همین بهانه ها،مظلوم خواهدماند و چون عهدخدا این است که مظلوم نماند،نخواهد آمد.» برخاست،اشک‌هایش را پاک کرد،جامه اش را تکاند‌ ورفت.... 🆔@manaar_ir
13950323_15988_192k.mp3
772.4K
همراهان گرامی هرشب ساعت ۲۲، پایان فعالیت روزانه کانال با یکی از دعاهای رهبر انقلاب خواهد بود. 🆔@manaar_ir
توحید کلمه 👤 به قلم حمید شخم گر،طلبه حوزه علمیه و محصل در رشته فقه اقتصاد مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر ⏱ زمان مطالعه: کمتر از ۲ دقیقه بزرگی در چند دَه ساله قبل فرموده بود: بُنِیَ الاسلامُ علی کلمةِ التوحید و توحیدِ الکلمة. (بیانات در دیدار کارگزاران نظام/۲۱تیرماه ۷۷) توحید در کلمه به معنای حرکت همسو و یک جهت در مسائل مربوط به عالم اسلام و عدم به کار گیری سرمایه اسلامی بر علیه یکدیگراست. عالم اسلام به ظلمت و جاهلیت مدرن دچار شده است که شاید از جهاتی از ظُلُمات عرب جاهلی بدتر باشد. راهیابی دوباره نبی مکرم اسلام به درون عالم اسلام باعث ایجاد توحید در کلمه و از بین رفتن این ظلمت و تاریکی می شود. دشمنان اسلام هر روز بیش از پیش به دشمنی خودشان مبادرت میکنند و از اظهار آن در سطح بین الملل هیچ ابائی ندارند و شاید مهمترین عامل این وقاحت عدم تحرک جدی از ناحیه مسمانان در مقابل حرمت شکنی اینچنینی است. امروز عالم اسلام به بلایی خانمان سوز دچار شده است. تا قبل از واقعه اخیر(اهانت به نبی مکرم اسلام در نشریات فرانسوی و حمایت رئیس جمهور ملعون فرانسه از این حرکت) شاید دشمنی دولت فرانسه برای برخی از مسلمانان( بخوانید دولت مردان عالم اسلام) آشکار نبود. اما بعد از این حرکت هر کسی که اندک غیرت دینی داشته باشد از هر راه ممکن به مقابله با این حرکت خواهد پرداخت. این حرکت را میتوان عاملی برای احیاء وحدت اسلامی دانست. وجود نبی مکرم اسلام و دشمن مشترک دو عامل از مهمترین عوامل وحدت مسلمانان است. اهانت به نبی مکرم اسلام توسط دشمن مشترک بهترین دلیل برای اینست که مسلمانان به خود بیایند و تفرقه را کنار بگذارند و در جهت از بین بردن دشمن مشترک همقدم شوند. اکنون که دشمن مشترک به مقدس ترین مقدسات اسلامی اهانت کرده و با کمال وقاحت از این رفتار غیر انسانی دفاع می کند وقت صدور بیانیه و تجمع در مقابل سفارت های این دُوَل خبیثه و از این قبیل امور نیست بلکه باید سیل احساسات مؤمنین با خِرَد علماء هماهنگ شده و در جهت از بین بردن دشمن مشترک در نگاه بلند مدت و تضعیف آن به عنوان هدف کوتاه مدت قدم بردارند. برای دستیابی به این اهداف چند پیشنهاد تقدیم میگردد: 1- تجربه نشان داده است که حافظه تاریخی امت اسلامی ضعیف است. برای اینکه این حرکت دولت خبیث فرانسه به دست فراموشی سپرده نشود لازم است که در ذیل «مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی» کمیته ای تشکیل شود که تصمیمات لازم وعملیاتی با این قبیل اهانت ها را اخذ کند و از فراموش شدن داغ این فجائع در ذهن مسلمانان جلوگیری نماید. 2- تصمیم به تحریم مصرف کالاهای تولید فرانسه نیز ضروری است و باید مجمع درباره اش اقدام کند. در چند روز اخیر برخی از مسلمانان جهان عرب تحریم محصولات فرانسوی را کلید زده اند. وزارت خارجه فرانسه به سرعت در مقابل این تصمیم عکس العمل نشان داده و با صدور بیانیه ای خطاب به کشورهای غرب آسیا خواسته است که از این تصمیم منصرف شوند.(به نقل از القدس العربی) این تصمیم باید به عنوان تصمیم جمیع مسلمانان شمرده شود و توسط آحاد مسلمین از آن دفاع و به آن عمل گردد. 3- به جای آنکه فریاد اعتراض امت اسلام به حرکت خبیثانه دولت فرانسه بلند شود، فریادها را باید بر سر دولت مردان عالم اسلامی کشید که مردانگی خودتان را نشان بدهید وتصمیم قاطعی در مقابل این حرکت رذیلانه بگیرید. به خود جرأت دهید و پا را فراتر از محکوم کردن بگذارید. در تریبون های بین المللی به ارزش های واهی دول غربی حمله کنید نه اینکه خود را مقهور دولت های غربی نشان دهید. 🆔@manaar_ir
13990622_56340.mp3
1.33M
او را که جهان گم شده در حلقه میمش/ جبریل کند فخر که بوده ست ندیمش کرده ست اگر ابلهی از جهل جسارت / جاوید محمد که مُبراست حریمش شاعر: محمد حسین مهدویانی / اول مرداد ۹۵ در محضر انقلاب اسلامی 🆔@manaar_ir
تأملی بر پیام حکیمانه امام خامنه ای حفظه الله تعالی خطاب به جوانان فرانسوی 👤 به قلم طیبه قائمی بافقی، طلبه سطح 3 تعلیم تربیت اسلامی و دانشجوی دکتری مدرسی معارف اسلامی گرایش اخلاق اسلامی پیام حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسوی در چند محور قابل توجه است: 1. خطاب پیام به جوانان:جوانان فرانسه 2. تحریک و تقویت حس مطالبه گری جوانان: از رئیس جمهور خود بپرسید. 3. روشن گری و اعلام موضع بین المللی نسبت به اهانت انجام شده: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند. 4. زیر سوال بردن دستاویزهای دروغین به ظاهر متمدنانه دولتمردان غربی: آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ 5. تفکیک مردم و دولت و کرامت بخشی به ملت فرانسه: آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟ 6. بصیرت افزایی در مورد دروغ تاریخی هولوکاست: چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ جالب است بدانیم تا کنون از سوی گروههای زیادی از اندیشمندان و مورخان یهودی، مسیحی و مسلمان هولوکاست انکارشده است. ضمنا به واسطه هولوکاست یهودیان به دریافت منافع و جرائم نقدی زیادی منتفع شده اند. 7. تبیین دوگانگی در مصادیق جرم و آزادی بیان: اگر کسی چیزی در این‌باره(هولوکاست) نوشت باید به زندان برود اما اهانت به پیامبر آزاد است؟ ✅ اما چرا روی سخن با جوانان است؟ زیرا امام خامنه ای حفظه الله تعالی جوانان‏ را استکبارستیز می دانند که نمی توانند در مقابل مزدوران طاقت بياورند.(23/ 03/ 1368) بنابراین ایشان وظيفه‏ ى جوانان می دانند که اولا مغرضان را بشناسند و آن‏ها را با آدم خيرخواه اشتباه نگيرند؛ ثانياً افراد غافل را آگاه كنند و راه را به آن‏ها نشان دهند. هوشيار بودن و دشمن را در هر چهره و لباسى شناختن، اساسی ترين تكليف می دانند.(04/ 04/ 1368) همچنین جوانان در نظر ایشان موتور و راه‏‌اندازنده‏‌ى حركتهاى بزرگ- هم مثبت و هم منفى- در جامعه هستند. (21/ 09/ 1368) لذا معتقدند که جوان مملکت بایستی در همه‌ی میدانها حضور و آمادگی داشته باشد.(21/04/1378) زیرا جوان، سرشار از امید و نشاط است و مایل است کاری به او محوّل کنند و آن را با شجاعت و خطرپذیری انجام دهد.(۱۳۸۱/۰۸/۱۳) 🆔@manaar_ir
13950323_15986_192k.mp3
923.5K
#دعای_پایانی
مجموعه َمنار در آستانه میلاد سراسر نور و برکت پیامبر اکرم از کاربران گرامی می پرسد: ✅ با توجه به اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، برای جلوگیری از تکرار توهین ها در آینده چه باید کرد؟ ✍ پاسخ ها را بر اساس استناد به اندیشه امامین انقلاب ارسال کنید. 📩 درگاه دریافت پاسخ شما: ارتباط با ما : @Manaar_admin 🆔@manaar_ir
پيغمبر اسلام می خواست در تمام دنيا وحدت كلمه ايجاد كند؛ مى‏ خواست تمام ممالك دنيا را در تحت يك كلمه توحيد، در تحت كلمه توحيد تمام ربع مسكون را قرار بدهد، منتها اغراض سلاطين آن وقت از يك طرف و اغراض علماى نصارا و يهود و امثال ذلك از طرف ديگر سد شد؛ مانع شد از اينكه ايشان بتوانند آن كار را انجام بدهند. الآن هم سد است؛ الآن هم آنها مانع هستند؛ الآن هم گرفتارى ما براى خاطر آنهاست؛ الآن هم يهود مانع هستند كه اسلام ترويج بشود؛ الآن هم نصارا مانع هستند كه اسلام را، آن طور كه هست، معرفى كنند. مانع هستند. صحيفه امام، ج‏2، ص: 32 مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
13950323_15966_192k.mp3
1.11M
#دعای_پایانی
انبیا انسان هایی هستند که از لحاظ وضع جسمی و ترکیب اصلی روحی،یک انسان هستند اما این انسان را وقتی که شما ملاحظه می کنید، می بینید از میان یک نوعِ بسیط،یک نوعی که در نهایت سادگی است از لحاظ احراز رتبه ها و آن مقام هایی که لازمه اش پیچیدگی است،از یک نوع ساده یک افراد ممتازی را به وجود آورده و خلق کرده؛ لذا پدران پیغمبران و مادران پیغمبران هیچ کدام آلودگی شرک نداشتند. شرح خطبه اول نهج البلاغه در موضوع نبوت(سال ۱۳۵۹)،آیت الله العظمی خامنه ای، صفحه ۱۳۶ 🆔@manaar_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا