eitaa logo
انسان انقلاب اسلامی
564 دنبال‌کننده
228 عکس
64 ویدیو
21 فایل
⚪️ دوره معرفتی انسان انقلاب اسلامی ⚪️ ارتباط با ادمین کانال: @ensanenghelabeslami_admin صفحه اینستاگرام : instagram.com/ensanenghelabeslami کانال تلگرام: t.me/ensanenghelabeslami کاناله بله: ble.ir/ensanenghelabeslami
مشاهده در ایتا
دانلود
💢اولین دوره آموزشی «انسان انقلاب اسلامی» در حسینیه هنر تهران برگزار خواهد شد. 🔻سلسله جلسات انسان انقلاب اسلامی با هدف بازشناسی ‌نظام فکری انقلاب اسلامی برای دانشجویان، طلاب و فعالین فرهنگی با حضور برخی اساتید و چهره های انقلابی برگزار می شود. 🔻این دوره در قالب پنج واحد آموزشی به بازخوانی نظریه اسلام ناب و اسلام آمریکایی، اندیشه اجتماعی رهبر معظم انقلاب، سیره مبارزاتی اهل بیت، جریان‌شناسی جریان‌های معارض و رقیب انقلاب‌اسلامی(تحجر و تجدد) و تاریخ تحلیلی انقلاب‌اسلامی می پردازد که به وسیله محمدصادق شهبازی، پژوهشگر اندیشه اسلامی ارائه خواهد شد. 🔻همچنین در قالب نشستهای گفتمانی مفاهیم و موضوعاتی نظیر محافظه کاری، تبعیض، اشرافیت، طبقه مرفه جدید، جنگ اقتصادی، گام دوم انقلاب، انسان انقلاب اسلامی، جامعه شناسی امید و جنبشهای اجتماعی معطوف به انقلاب اسلامی با حضور چهره های شاخص نسل دومی و سومی انقلاب بررسی خواهد شد. 🔻حسن رحیم‌پورازغدی، وحید جلیلی، سعید قاسمی، حمیدپارسانیا، حسینعلی عظیمی، سید محمدجواد میری، مسعود براتی، مرتضی فیروزآبادی و مجتبی نامخواه از جمله چهره هایی هستند که از انان برای ارائه بحث در مورد این مفاهیم، دعوت به عمل آمده است. 🔹زمان برگزاری جلسات پنجشنبه هر هفته از ساعت ۱۴ الی ۱۸ و محل برگزاری این جلسات، « # تهران واقع در خیابان ۱۶ آذر، پلاک ۶۰ است. حضور برای عموم علاقه‌مندان آزاد است. @ensanenghelabeslami
💢 اولین جلسه دوره آموزشی #انسان_انقلاب_اسلامی در #حسینیه_هنر برگزار شد. 🔻در بخش نخست این جلسه #محمدصادق_شهبازی به ارائه مطالب خود پیرامون #اسلام_ناب و تفاوت‌های آن با #اسلام_آمریکایی پرداخت، همچنین در بخش دوم این جلسه به گفتگوی حضار پیرامون بیانیه #گام_دوم رهبر انقلاب پرداخته شد. @ensanenghelabeslami
💢 #منابع_معرفی_شده 🔻کتاب #انگلیسیان_در_ایران نوشته 《سر دنیس رایت》، ترجمه 《غلام‌حسین صدری افشار》، نشر اختران 🔻 لینک دانلود: http://l1l.ir/5l4k @ensanenghelabeslami
💢 #منابع_معرفی_شده 🔻جزوه خودی و غیر خودی از منظر #امام_خمینی به قلم #محمدصادق_شهبازی را می‌توانید در لینک زیر مطالعه فرمایید: http://ghiam.ir/?p=2565 @ensanenghelabeslami
💢گزیده مباحث جلسه گذشته ✅مهمتر از تشکیل جمهوری اسلامی 🔻متاسفانه تصویری که از امام داریم، تصویر مغشوشی است. برای عده ای امام انسانی است که مقامات عرفانی خیلی بالایی داشته است، برای عده ای دیگر امام آن پیرمرد مهربانیست که دستمال می گذاشته روی اضافه ی لیوان آبش که اسراف نشود، برای خیلی ها امام شخصیتی است که جمهوری اسلامی را تشکیل داده و سفره ای پهن کرده تا ما از این سفره استفاده کنیم و یا شخصیتی سیاسی اجتماعی که با شرق و غرب دنیا درگیر شده و سروصدایی در جهان ایجاد کرده است! بعضاً میبینیم امام می رود ذیل افراد دیگر و می گویند فلان مجتهد معروف گفته که امام در آینده حرکت های بزرگی را انجام میدهد. می بینیم که شخصیت امام تا این حد افول کرده است. در واقع قصه ی فیل مولوی شده است! 💎امام یک شخصیت جامع است با تمامی ابعاد شخصیتی که علاوه بر پیاده سازی حرفهای دین به صورت عملی، می گوید بسیاری از چیزهایی که به آن دین می گویید، دین نیست! در واقع حرفهایی که به اسم دین به خورد جامعه می دادند را اَلَک کرده و دین را خالص به مردم عرضه کرد. 🔺امام گفت خیلی از چیزهایی که به آن دین می گویید آلوده است به التقاط و تحجر! ☑️به نظر من این کار از اصل تشکیل حکومت اسلامی مهمتر است! @ensanenghelabeslami
💢گزیده مباحث جلسه گذشته و پایانی ✅«اولویت» در منطق اسلام ناب، که منطقی بریده از مردم نیست 🔻امام می گوید حکومت اطلاق دارد به همه احکام اولیه. حتی امیرالمومنین برای حفظ حکومت، ۲۵ سال از حق خودش را برای حکومت گذشت. و این خیلی مسئله مهمی است. 🔹یک سری از احکام هست که دین حساسیت دارد بر روی آن ها. مثلا می گوید حجاب نباشد، فساد می آید. و شما اگر می بینید فساد هست و جلوی آن نهی از منکر نمی کنید، فاسق هستید. اما همین دین می گوید اگر شما شب سیر و پوشیده خوابیدی و همسایه ات گرسنه و برهنه خوابید، تو دین نداری! 🔸ببینید در مسئله حجاب می گوید فاسق هستی، اما اینجا می گوید دین نداری! یعنی این کار «اولویت» دارد. ♦️کما اینکه امام می گوید حفظ حکومت آنقدر اولویت دارد که حتی جان معصوم فدای حفظ حکومت شده و می شود. 🔹«عدالت» مهمترین هدف اجتماعی دین است. اگر در جایی عدالت با بسیاری از مسائل دیگر از جمله رشد و توسعه در تزاحم قرار بگیرد، این عدالت است که در اولویت قرار می گیرد! ☑️در منطق امام «اولویت ها» خیلی مهم است. این اولویت فقط در احکام نیست، در دشمن شناسی هم هست. امام می گفت اولویت دست استعمار خارجیست، برای قطع دست استعمار باید حکومتی که توسط استعمار بر ما سلطه می کند را سرنگون کنیم. 🔺امام می گفت امروز آمریکا از شوروی بدتر است، شوروی از آمریکا و انگلیس از هر دوی اینها بدتر است. اما امروز سر و کار ما با آمریکاست. می گفت بروید ببینید قطب این نظام چیست؟ امام ریشه ها را می دید. ☑️نکته مهم دیگر این است که این موضوع یک مسئله بریده از مردم نیست. بله، امام می فرمود ما برای خدا قیام کردیم، نه برای تاریخ، نه برای مردم! ولی زمانی که مردم در اوایل انقلاب شعار میدادند: «استقلال آزادی، حکومت اسلامی» امام فرمود بگویید: «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی». 🔻امام می گفت ما مردم را می خواهیم و بخشی از این موضوع مستند بود به بحث های دینی ما و بخشی از آن به تجربیات تاریخ اسلام و بخش دیگر آن مربوط بود به تجربیات تاریخ معاصر. امام نگاه کرد دید در تاریخ معاصر ما هر نهضتی که گره خورده به مردم نبود و نخبگان محور آن بودند، منحرف شد. در تفکر امام این مردم هستند که محور قرار می گیرند. @ensanenghelabeslami
💢 #منابع_معرفی_شده 🔻مانیفست انقلاب اسلامی به قلم حجت‌السلام #مجتبی_نامخواه 🔻برای مطالعه این مطلب به لینک زیر مراجعه کنید: http://l1l.ir/4am9 @ensanenghelabeslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢خمینی انسان پیچیده 🔻کدام کار امام از تشکیل حکومت هم مهم تر بود؟ 🔻بخشی از صحبت‌های در اولین جلسه دوره انسان انقلاب اسلامی @ensanenghelabeslami
💢 #منابع_معرفی_شده ✨ «بازی»؛ بازوی تربیت: برای پدرها، مادرها، و فرزندان ✨ کاری از خانه هم بازی لینک کانال تلگرامی هم‌بازی @hambazi_tv اینستاگرام instagram.com/hambazi.tv سروش sapp.ir/hambazi_tv 🎥آپارات aparat.com/Ham_Bazi @ensanenghelabeslami
💢 #منابع_معرفی_شده 🔻در روز بیست و چهارم آذرماه سال ۱۳۶۱شمسی، امام خمینی #فرمان_8_ماده‌ای خطاب به قوه قضاییه و ارگان‌های اجرایی کشور صادر کردند. 🔻این فرمان که در زمینه حریم خصوصی، عدالت قصایی و آزادیهای فردی، یکی از ارزنده ترین آثار امام خمینی است  به عنوان «منشور کرامت انسان» نام گذاری شده است که در تمامی موارد به محترم شمردن حقوق افراد و رعایت ضوابط قانونی در برخورد با حقوق شرعی-مدنی تأکید دارد. 🔸متن فرمان ۸ ماده‌ای امام را می‌توانید در لینک زیر مطالعه فرمایید: http://farsi.ruhollah.ir @ensanenghelabeslami
💢#منابع_معرفی_شده 🔻"جدال دو اسلام" خلاصه‌ای از جلد بیست و یکم صحیفه #امام_خمینی رحمه الله با موضوع جدال #اسلام_ناب_محمدی (ص) و #اسلام_آمریکایی می باشد. 🔻برای دانلود و آشنایی بیشتر با کتاب می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید: https://patogh.mobi/16564 @ensanenghelabeslami
💢اطلاعیه 🔻سایر جلسات دوره 《انسان انقلاب اسلامی》در سال پیش رو برگزار خواهد شد. 🔻زمان برگزاری جلسه آینده در همین کانال متعاقبا اعلام خواهد می‌گردد. @ensanenghelabeslami
دوره انسان انقلاب اسلامی جلسه اول بخش اول.mp3
14.02M
💢صوت سخنان #محمدصادق_شهبازی پیرامون #اسلام_ناب و #اسلام_آمریکایی در نخستین جلسه دوره 《انسان انقلاب اسلامی》 @ensanenghelabeslami
💢سومین جلسه دوره آموزشی #انسان_انقلاب_اسلامی 🔻با ارائه درسگفتار توسط #محمدصادق_شهبازی با موضوع "بازخوانی‌ اندیشه‌های رهبر انقلاب" 🔻با حضور برادر #مسعود_براتی با موضوع "جنگ اقتصادی وجوانب آن" 🕰زمان: پنجشنبه ۲۲ اسفند از ساعت ۱۵:۳۰ 📍محل برگزاری: خیابان ۱۶ آذر، پلاک ۶۰، #حسینیه_هنر تهران 🔻حضور برای عموم علاقه‌مندان آزاد است. @ensanenghelabeslami
پنجمین دوره انسان انقلاب اسلامی در حسینیه هنر تهران برگزار میشود. ××× لازم به ذکر است شرکت در جلسات نیاز به پیش ثبت نام ندارد ، این دوره هزینه ایی نخواهد داشت و ثبت نام در جلسات انجام خواهد شد جلسات از طریق لایو در اینستاگرام برگزار خواهد شد ××× @ensanenghelabeslami
انسان انقلاب.opus
10.01M
📌هفته ی اول 🔸افتتاحیه و توضیح دوره قسمت اول @ensanenghelabeslami
قسمت دوم.opus
10.37M
📌هفته ی اول 🔹الهیات انقلابی‌گری قسمت دوم @ensanenghelabeslami
معرفی انسان انقلاب.pdf
1.54M
📌ارائه جلسه افتتاحیه دوره پنجم انسان انقلاب اسلامی @ensanenghelabeslami
الهیات انقلابیگری جلسه اول.pdf
514.3K
📌ارائه جلسه اول الهیات انقلابیگری پنجشنبه 6 آبان 1400 @ensaneghelabeslami
🔖خلاصه جلسه معارفه انسان انقلاب اسلامی ارائه شده به وسیله 📌دعوا سر اولویت‌ها است. 🔺دعوای متدینین، سر حق و باطل یا فساد و صلاح نیست، سر اولویت‌هاست؛ حتی در قضیه مشروطه هم بحث سر اولویت ها بوده است. 🔺میرزای نائینی و شیخ فضل‌الله هر دو پادشاهی و مشروطه را طاغوت می‌دانستند، میرزا میگفت مشروطه شرعی و نگرانی‌اش از پادشاهی بیشتر از مشروطه‌ بود، شیخ دنبال مشروعه شرطی بود و نگرانی‌اش از مشروطه‌خواهان و برنامه آنها برای دین‌ستیزی بیش از پادشاه بود. 🔺در مورد چهره‌های دینی و سیاسی و... ما با چهره‌هایی مواجهیم که جامعیت امام و رهبر انقلاب را ندارند، در استفاده از آنها باید پیچیده عمل کنیم، از نکات خوب آنها استفاده کنیم و ضعف‌ها آنها را برای خودمان با رجوع به دیگران حل کنیم. الگو و معیار هم برای ما در اینجا رهبران انقلاب هستند. 📌دوره انسان انقلاب به دنبال چیست؟ 🔺دوره انسان انقلاب در پی دادن نگاه رهبران انقلاب و ارائه معارف به صورتی است که بین مبنا و مصداق حرکت شود و از مبنا بتوان به مصداق رسید. 🔺مبانی دینی و مسائل جامعه را میخواهیم با عینکی نگاه کنیم که رهبران انقلاب به آن نگاه کردند. 🔺می‌خواهیم مثل انسان انقلاب اسلامی صدر انقلاب بجای در گیرودار برداشتهای سلیقه‌ای درآمدن، با آن عینک به متون اسلامی ارجاع بدهیم . 🔺نسل انقلاب مدام با قران و نهج‌البلاغه درگیر بود و به‌نحوی اینها کتابهای بالینی بودند که مدام تلاش می‌کردند، خودشان و زندگی‌شان را با آن تنظیم کنند. 🔺کسی که نظام فکری ندارد سر کار میرود. راه را گم می‌کند و در برخورد با مسائل نمی‌تواند تصمیم درست بگیرد. 🔺باید شاخص پیدا کرد و شاخصهای دینی را ملاک سنجش قرار داد نه اینکه پشت سر آدم‌ها راه افتاد. وقتی کسی خود و تحلیلش را به آدمها منوط می‌کند، نه شاخص‌ها، ممکن است با انحراف آدمها او هم منحرف شود. 🔺دوره پنجم انسان انقلاب دو بخش است، بخش مبانی که همین الهیات انقلابیگری را بازخوانی می‌کنیم و قسمت دوم که مسئله‌شناسی انقلاب اسلامی است دنبال این هستیم که با چه عرصه‌هایی سروکار داریم. 🔺اینجا به دنبال مباحث انتزاعی یا سیاسی یا مهارتی و... نیستیم، می‌خواهیم مبانی را به صورتی که تکالیف کاربردی ما را مشخص کنند، بازخوانی کنیم و ببینیم با چه عرصه‌هایی روبرو هستیم و تکلیف ما نسبت به آنها چیست؟ 📌"انسان انقلاب اسلامی "چیست؟ 🔺با ارائه مبانی اسلام انقلاب یک تحولی در انسان شکل میگیرد، که به تبع آن تحول درونی به دنبال تغییر انسان و جامعه و دنیا می‌افتد. نیاز در صحنه را می‌بیند، و با توجه به شرایط و امکانات در پی تحقق ایده‌های انقلاب اسلامی برمی‌آید. 🔺ممکن است این آدم تحصیلات نداشته باشد، اما با این چارچوب متحول شده است. مادران شهدا را ببینید. مثلاً مادر شهید رجب‌بیگی، دانشجوی مسلمان پیرو خط امام، تا کلاس ششم بیشتر نخوانده است ولی پیشش که می‌نشینی آن مفاهیم پایه انقلابی و غیرانقلابی را متوجه است. 🔺بسیجی‌ها مهم‌ترین نمونه انسان انقلاب اسلامی است. او با آن نگاه به مبانی، مسائل را می‌یابد، داوطلبانه به دنبال رفع آن نیاز می‌افتد. زمین بازی را می‌شناسد، معارض را می‌بیند، نگاه تمدنی و حاکمیتی دارد. 🔺واحدهای اصلی این دوره آموزشی الهیات انقلابیگری، بازخوانی متفکران انقلاب اسلامی، بازخوانی روش مبارزاتی اهل بیت و انقلاب اسلامی، مسئله‌شناسی انقلاب و شناخت جریانهای معارض و رقیب انقلاب است. 🔺ما باید عادت کنیم بین مبانی و مصادیق حرکت رفت و برگشتی پیدا کنیم. با آن مبانی به دنبال عمل برویم، با سؤالهایی که در عرصه عمل با آن مواجه می‌شویم دوباره مبناها را جستجو کنیم. 🔺هدف ما این است روی هر فرد، سیستم عامل انقلابیگری نصب شود، تا بتوانیم کشور را جلو ببریم. 🔺ما در دوره‌ای هستیم که شناخت انقلاب خیلی سختی ندارد. در ده‌های پیش و ابتدای انقلاب، نه کتاب جدی در دسترس داشتند نه امکانات امروز، اما تلاش می‌کردند با میزان کمی که می‌دانستند، تغییر ایجاد کنند. حالا ما باید از این دریای معارفی که در دسترس‌مان هست برای این هدف بهره بگیریم. 🔺مبانی دینی ما و رهبران انقلاب اسلامی، چهارچوب را تعیین می‌کنند، عرصه را نشان می‌دهند و باید و نبایدهای کلی را مطرح میکنند، این ما هستیم که باید عرصه را پیدا کنیم و بر اساس ان چهارچوبها انقلاب را پیش ببریم. https://t.me/ensanenghelabeslami/216
📝آیات جلسه اول: 🔷يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ جاءَتْكُمْ جُنُودٌ فَأَرْسَلْنا عَلَيْهِمْ ريحاً وَ جُنُوداً لَمْ تَرَوْها وَ كانَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصيراً (9) 🔷إذْ جاؤُكُمْ مِنْ فَوْقِكُمْ وَ مِنْ أَسْفَلَ مِنْكُمْ وَ إِذْ زاغَتِ الْأَبْصارُ وَ بَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَناجِرَ وَ تَظُنُّونَ بِاللَّهِ الظُّنُونَا (10) 🔷هنالِكَ ابْتُلِيَ الْمُؤْمِنُونَ وَ زُلْزِلُوا زِلْزالاً شَديداً (11) 🔷و إِذْ يَقُولُ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذينَ في‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ إِلاَّ غُرُوراً (12) وَ إِذْ قالَتْ طائِفَةٌ مِنْهُمْ يا أَهْلَ يَثْرِبَ لا مُقامَ لَكُمْ فَارْجِعُوا وَ يَسْتَأْذِنُ فَريقٌ مِنْهُمُ النَّبِيَّ يَقُولُونَ إِنَّ بُيُوتَنا عَوْرَةٌ وَ ما هِيَ بِعَوْرَةٍ إِنْ يُريدُونَ إِلاَّ فِراراً (13) وَ لَوْ دُخِلَتْ عَلَيْهِمْ مِنْ أَقْطارِها ثُمَّ سُئِلُوا الْفِتْنَةَ لَآتَوْها وَ ما تَلَبَّثُوا بِها إِلاَّ يَسيراً (14) وَ لَقَدْ كانُوا عاهَدُوا اللَّهَ مِنْ قَبْلُ لا يُوَلُّونَ الْأَدْبارَ وَ كانَ عَهْدُ اللَّهِ مَسْؤُلاً (15) 🔷قلْ لَنْ يَنْفَعَكُمُ الْفِرارُ إِنْ فَرَرْتُمْ مِنَ الْمَوْتِ أَوِ الْقَتْلِ وَ إِذاً لا تُمَتَّعُونَ إِلاَّ قَليلاً (16) قُلْ مَنْ ذَا الَّذي يَعْصِمُكُمْ مِنَ اللَّهِ إِنْ أَرادَ بِكُمْ سُوءاً أَوْ أَرادَ بِكُمْ رَحْمَةً وَ لا يَجِدُونَ لَهُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلِيًّا وَ لا نَصيراً (17) قَدْ يَعْلَمُ اللَّهُ الْمُعَوِّقينَ مِنْكُمْ وَ الْقائِلينَ لِإِخْوانِهِمْ هَلُمَّ إِلَيْنا وَ لا يَأْتُونَ الْبَأْسَ إِلاَّ قَليلاً (18) أَشِحَّةً عَلَيْكُمْ فَإِذا جاءَ الْخَوْفُ رَأَيْتَهُمْ يَنْظُرُونَ إِلَيْكَ تَدُورُ أَعْيُنُهُمْ كَالَّذي يُغْشى‏ عَلَيْهِ مِنَ الْمَوْتِ فَإِذا ذَهَبَ الْخَوْفُ سَلَقُوكُمْ بِأَلْسِنَةٍ حِدادٍ أَشِحَّةً عَلَى الْخَيْرِ أُولئِكَ لَمْ يُؤْمِنُوا فَأَحْبَطَ اللَّهُ أَعْمالَهُمْ وَ كانَ ذلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسيراً (19) يَحْسَبُونَ الْأَحْزابَ لَمْ يَذْهَبُوا وَ إِنْ يَأْتِ الْأَحْزابُ يَوَدُّوا لَوْ أَنَّهُمْ بادُونَ فِي الْأَعْرابِ يَسْئَلُونَ عَنْ أَنْبائِكُمْ وَ لَوْ كانُوا فيكُمْ ما قاتَلُوا إِلاَّ قَليلاً (20) 🔷لقَدْ كانَ لَكُمْ في‏ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كانَ يَرْجُوا اللَّهَ وَ الْيَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَكَرَ اللَّهَ كَثيراً (21) وَ لَمَّا رَأَ الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزابَ قالُوا هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ ما زادَهُمْ إِلاَّ إيماناً وَ تَسْليماً (22) مِنَ الْمُؤْمِنينَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْديلاً (23) لِيَجْزِيَ اللَّهُ الصَّادِقينَ بِصِدْقِهِمْ وَ يُعَذِّبَ الْمُنافِقينَ إِنْ شاءَ أَوْ يَتُوبَ عَلَيْهِمْ إِنَّ اللَّهَ كانَ غَفُوراً رَحيماً (24) سوره احزاب 🔷أ جَعَلْتُمْ سِقايَةَ الْحاجِّ وَ عِمارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ كَمَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ جاهَدَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ لا يَسْتَوُونَ عِنْدَ اللَّهِ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمينَ (توبه، 19) 🔷قلْ إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى‏ وَ فُرادى‏ ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا (سبأ : 46)