eitaa logo
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
1.8هزار دنبال‌کننده
867 عکس
210 ویدیو
11 فایل
❞ فلسفه، علوم اجتماعی، شعر ❝ « یک نیمه من شعور افلاطون است یک نیمه دیگرم دل مجنون است » • گروه #شعر و هنر چامه : https://eitaa.com/joinchat/1530200446C77195466fb 👥 ارتباط: @taha_mojahed تبادل نداریم🙏
مشاهده در ایتا
دانلود
•نظریات فلسفی ای که روشنفکران غرب زده در ایران ترویج میکنند در خود غرب منسوخ است. •اینها علاوه بر غربزدگی از تحولات جدید هم بی خبر اند! 🔻🔻🔻
ده‌ها سال است که نظریات پوپر در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی کهنه و منسوخ شده و ده‌ها کتاب علیه نظریات او در اروپا نوشته‌اند؛ اما در سال‌های اخیر آدم‌هایی پیدا شدند که با ادعای فهم فلسفی، شروع کردند به ترویج نظریات پوپر! سال‌های متمادی است که نظریات حاکم بر مراکز اقتصادی دنیا منسوخ شده و حرف‌های جدیدی به بازار آمده است؛ اما عده‌ای هنوز وقتی می‌خواهند طراحی اقتصادی بکنند، به آن نظریات کهنه‌ی قدیمی نگاه می‌کنند! این‌ها دو عیب دارند: یکی این‌که مقلدند، دوم این‌که از تحولات جدید بی‌خبرند؛ همان متن خارجی را که برای آن‌ها تدریس کرده‌اند، مثل یک کتاب مقدس در سینه‌ی خود نگه داشته‌اند و امروز به جوان‌های ما می‌دهند. کشور ما مهد فلسفه است، اما برای فهم فلسفه به دیگران مراجعه می‌کنند! سخنرانی در دیدار جوانان، اساتید، معلمان و دانشجویان دانشگاه‌های استان همدان - _ 17/04/1383 _ _ @soha_humanism
برای ریاست جمهوری این انقلاب شخصیتی مانند شهید مطهری لازم است! 🔻🔻🔻🔻
•• با خودم فکر میکردم که اگر آقای بود امروز برای کجا خوب بود؟ به نظرم رسیده بود که اگر ایشان بودند یک خوب و مناسب برای این اجتماع بود. حقیقت هم همین است که انقلابی که مثل ما با ابعاد و عمیق و قوی و با یک پیام و با یک رسالت دارد می‌آید و توی جوامع و خودش را ظاهر میکند در رأس این یک شخصیتی مثل آقای مطهری لازم است. سید علی خامنه ای ۱۳۶۳/۰۲/۱۰ _ _ @soha_humanism
آدرس کانال سُها در پیام رسان بله: https://ble.im/soha_humanism
انقلاب اسلامی ایران از لحاظه ارائه مبانی فکری کم کارترین انقلاب دنیاست و مسئولیت این به عهده حوزه علمیه است. _ @soha_humanism
اثبات خدا برهان لمّی پذیر نیست. 🔻🔻🔻🔻
•• ▪ حقيقتى كه در باطن نفس است، از خود نفس، آشكارتر وبديهى‌تر است وآنچه كه در باطن اين باطن است، از آن نيز روشن‌تر وبديهى‌تراست، وهمين طور پيش مى‌رود تا مى‌رسد به حقيقتى كه هر حقيقتى به او ختم مى‌گردد، واو خود آشكارترين معلوم‌ها وبديهى‌ترين بديهيات است. ▪وازآن‌جا كه وجود او صِرفْ وپاك از آلودگى واختلاط است، ثانى ودوم ونيز غير وبيگانه براى او تصور نمى‌شود. ونسبت به ادراك او نيز دفع دفع كننده ومنع وبازدارى منع كننده، فرض ندارد. ▪و اين البته برهانى تام و غير قابل ردّ است. مجموعه رسائل علامه طباطبایی ج ۲ ص ۵۹ _ _ @soha_humanism
#شهید_مطهری _ @soha_humansim
ما جهان را واقعیت میدانیم، آن هم واقعیتی قابل شناخت. 🔻🔻🔻🔻
ما رئالیست هستیم... 🔹اين فشرده بحث بود كه روشنگر سه موضع مهم از مواضع ماست: يكى اينكه ما رئاليستيم، ايدئاليست نيستيم. ما جهان را واقعيت میدانيم، آن هم واقعيتى قابل شناخت. 🔸ايدئاليست كسى است كه يا جهان را اصلاً واقعيت نداند يا اگر واقعيت میداند آن را براى انسان قابل شناخت نداند. ما، هم جهان را واقعيت مىدانيم و هم آن را قابل شناخت، پس رئاليستيم و ايدئاليست نيستيم. 🔸 دوم اينكه ما راههاى شناخت را چون حسيّون منحصر به حس نمیدانيم و مانند كسانى كه اصلاً حس را خطاكار میدانند، منحصر به انديشه و عقل نمیدانيم، بلكه الهام و اشراق را هم يك راه میدانيم 🔸 و سوم اينكه ما با اعتقاد به وحى، به يك بابِ وسيعِ جديد براى آگاهى معتقديم و به اين ترتيب زمينه ها و ميدان آگاهى براى ما نسبت به همه فراختر است. همه آنچه را كه حسيّون معتقدند از راه حس میشود درك كرد ما هم بدان معتقديم 🔹 پس جنبه مثبت موضع حسيّون را ما داريم اما جنبه منفی اش را نداريم يعنى اين موضع كه آنها ادراكات غيرحسى را اصيل و قابل اعتنا نمیشمرند را اعتقاد نداريم جنبه مثبت عقليون را هم داريم، جنبه مثبت معتقدان به الهام و اشراق را هم داريم، ولى جنبه منفی اش را نداريم. آنها میگويند: <<پاى استدلاليان چوبين بود / پاى چوبين سخت بیتمكين بود>> ولى ما میگوييم استدلال در جاى‌ خودش ارزش دارد. اينها تازه در ميان گروه هايى است كه پيوندى با وحى ندارند 🔸 ما فراتر از اين با اعتقاد به وحى يك امكان وسيعِ عالىِ ارزنده براى كسب مقدار زيادى از آگاهی ها بر آن امكانات ديگر، اضافه میكنيم. اين است كه میبينيم براى ما راه هاى كسب آگاهى از ديگران وسيعتر است. شهید آیت الله دکتر بهشتی کتاب "حزب جمهوری اسلامی ، مواضع تفصيلى" __ ☫ @soha_humanism