eitaa logo
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
1.8هزار دنبال‌کننده
838 عکس
200 ویدیو
10 فایل
❞ فلسفه، علوم اجتماعی، شعر ❝ « یک نیمه من شعور افلاطون است یک نیمه دیگرم دل مجنون است» • گروه #شعر و هنر ما : https://eitaa.com/joinchat/1530200446C77195466fb 👥 ارتباط: @taha_mojahed https://virasty.com/Taha_mojahed
مشاهده در ایتا
دانلود
❖ معنی رفراندوم دینی . . . . ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
مگر اقتصاد اسلامی داریم؟ اگر هست پس کجاست؟ 📝 بعد از مناظره جنجالی شبکه افق پیرامون اقتصاد اسلامی خواستم چندتا نکته پیرامون اصل وجود اقتصاد اسلامی و علم دینی رو یادآوری کنم : _ هیچ کدوم از علوم موجود که مادر حال حاضر به صورت تدوین شده داریم و بعضا تبدیل به جریان اجتماعی هم شدن در گذشته موجود نبودن. - حتی سابقه علوم انسانی موجود اگر حتی محل تولد اون رو غرب بدونیم به زحمت به سیصد سال گذشته میرسه. - باید بین برهان بر اصل وجود یک علم و عدم تدوین اون علم یا نبود جریان اجتماعی متناسب با اون علم تفکیک بدیم. - حتی علم فقه که به عنوان اسلامی ترین علم رایج میان مسلمین هست هم در زمان پنج تن به صورت تدوین شده وجود نداشت. - از اون جایی که مسئله حکومت و ولایت تا کنون برای شیعه در تاریخ خودش به نحو کنونی بی سابقه بوده متاسفانه بعد از چند صد سال به تازگی در سال های اخیر مواجه و سوالاتی پیرامون روش اداراه جامعه بر اساس نظام های دینی ایجاد شده. _ برهان بر اصل وجود علم دینی غیر از تدوین و تفصیل کل یک علم هست. یعنی در حال حاضر برهان های قطعی برای اصل شمولیت دین در مسائل اجتماعی از جمله اقتصاد وجود دارد اما به صورت تفصیلی فعلا بنیاد های علم اقتصاد بر اساس مبانی دینی و توحیدی بازتولید نشدن. - غالب ذهنیت موجود بدنه مردم از گستره دین و حتی رویکرد موجود حوزه علمیه بر اساس فقه اخص و دین حداقلی شکل گرفته برای همین اصل وجود نظام های دینی به خاطر اتفاقات و تحریفات تاریخی چند صد سال گذشته هنوز بین بدنه دینی کشور جریان نشده - نگاه فقه حداقلی به دین باعث شده شان فقیه را صرفا در بیان نحوه حکم فقهی خلاصه کنیم و شانی برای توان نظام سازی از جانب فقیه قائل نشویم. ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
پادکست سعدی 🎧 • پیشنهاد ویژه و جذاب به طرفداران شعر و هنر که آشنایی تخصصی با ادبیات ندارن. این پادکست در قالب داستان جذاب زندگی سعدی به شرح بسیار ساده و روان به برخی از اشعار این شاعر بزرگ پرداخته. •• در حال حاضر 22 قسمت از این پادکست رو میتونید توی گروه شعر و هنر چامه گوش بدین. برای عضویت در گروه شعر و ادبیات کلیک کنید.
چیزی که طلبه هارو داره از پای در میاره درد حمله با چاقو نیست، درد وضعیت مدیریتی مسئولین حوزه توی مسائل آموزشی و اقتصادی حوزه هست..!
"باید با وحدت وجود ملاصدرا نظام های اجتماعی ساخت" 📝 ◾ توحید یک امتداد اجتماعی و سیاسی دارد. «لااله‌الا ّاللَّه» فقط در تصوّرات و فروض فلسفی و عقلی منحصر و زندانی نمی‌ماند؛ وارد جامعه میشود و تکلیف حاکم را معیّن میکند، تکلیف محکوم را معیّن میکند، تکلیف مردم را معیّن میکند. ◾میتوان در مبانی موجود فلسفىِ ما نقاط مهمّی را پیدا کرد که اگر گسترش داده شود و تعمیق گردد، جریانهای بسیار فیّاضی را در خارج از محیط ذهنیّت به‌وجود میآورد و تکلیف جامعه و حکومت و را معیّن میکند. دنبال اینها بگردید، این نقاط را مشخّص و رویشان کار کنید؛ آن‌گاه یک دستگاه فلسفی درست کنید. از وحدت وجود، از «بسیط الحقیقة کلّ الاشیاء»، از مبانی ملاّ صدرا، اگر نگوییم از همه‌ی اینها، از بسیاری از اینها - میشود یک دستگاه فلسفىِ اجتماعی، سیاسی و اقتصادی درست کرد؛ فضلاً از آن ◾فلسفه‌های مضاف که آقایان فرمودند: فلسفه‌ی اخلاق، فلسفه‌ی اقتصاد و... و. این، یکی از کارهای اساسی است. این کار را هم هیچ‌کس غیر از شما نمیتواند بکند؛ شما باید این کار را انجام دهید. ۱۳۸۲/۱۰/۲۹ بیانات در دیدار جمعی از نخبگان حوزوی ____ _ ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ @ensani_islami
به فدای مظلومیت ولی فقیهی که اگر از کارگر دفاع بکند میشود مارکسیست و اگر از دولت حداقلی بگوید میشود لیبرال ... • این همان حجاب علوم انسانی موجود است که فهم واقعی را از بشر گرفته است. • انسان هایی که فکر میکنند جهان تنها در دوگان لیبرال و مارکسیست خلاصه میشود طلسم شدگان روزگار ما هستند. ولیّ ما نه سنخیتی با مارکس و نه کوچک ترین گرایشی به هایک دارد ، او شاگرد طراز مکتب خمینی و طباطبایی است... https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
• همین که انقلاب اسلامی کاری کرده که کانال های فروش وی پی ان و طنز و زرد تلگرام هم بیان راجع به اقتصاد اسلامی نظر بدن خودش جلو برد هست!!! https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
❖ آدم های زیادی دیده ام که با همه تسلطشان به بحث های فلسفی قدر خردلی توکل در معیشت به خداوند ندارند. . . . . ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
بعضیا میگن با این وضعیت خراب آموزشی و اقتصادی حوزه اصلا ارزش داره یکی بیاد طلبه بشه؟ ثانیا اگر طلبه هست چیکار باید کنه؟ خوب جواب این سوال بسته به شرایط شخصی هر شخص اقتضائات خاصی رو داره اما به طور کلی شاید نکاتی رو بتونم بگم: _ هنوز با همه این مشکلات جریان ساز ترین و تاثیر گذار ترین قشر جامعه ایران روحانیت هست و هیچ نهاد و ارگان دیگه ای نمیتونه در اصلاحات اجتماعی به اندازه صنف روحانیت تاثیر گذار باشه. پس اگر فردی هستید که دنبال تحولات اجتماعی و اصلاحات ساختاری هستین حوزه بهترین گزینه هست. _ باید بین نهاد حوزه و ساختار فعلی حوزه تفکیک داد. نهاد حوزه ظرفیتی چند صد ساله داره که هنوز بسیار بسیار غنی هست. یعنی تمسک به ظرفیت علمی تاریخی حوزه که ریشه در معارف اسلامی و تاریخ ایران داره در هیچ نهاد علمی دیگه ای نیست. _ از طریق وضعیت آموزش رسمی موجود به این نهاد نمیشه دست پیدا کرد. یعنی طلبه ای که بخواد دلش رو به این موسسه های عریض و طویل و پایان نامه نوشتن و اینا خوش کنه خیلی بهره ای نمیتونه از عمق معارف علمی حوزه ببره برای همین ضروری هست که در عین تحصیل در ساختار آموزش فعلی حوزه خود طلبه برنامه جامعی برای دست یابی به نهاد علم اسلامی داشته باشه - نه فقه و نه فلسفه و نه هیچ کدوم از درس های فعلی حوزه متناسب با نیاز های جامعه امتداد داده نشده اما همین دروس ملاکات ثابتی دارن که حتی برای تحول و اصلاح این ها باید از دل همین کتب قدیمی کشف بشن و تا زمانی که کتاب اموزشی جایگزین یا مدل درسی بهتری ایجاد نشده راه دیگه ای برای دست یابی به این مبانی دینی برای تحول علمی نیست. - به خاطر گستردگی نیاز های اجتماعی و حجم عظیم کار های زمین مونده در حال حاضر کار فردی برای تحولات اجتماعی یا حتی تحصیل جواب گو نیست، بدون ای که بتونه مسیر علمی رو با مدل تشیکلاتی ادغام کنه طی کردن این مسیر با همه سختی هاش شاید غیر ممکن هست. _ تن دادن به مدل های فانتزی علمی از جمله رزومه درست کردن یا مقاله نوشتن برای پژوهشکده های عریض و طویل و... کمکی به ارتقا سطح علمی نمیکنه بلکه بازی کردن در زمین سازمان های مخدوش فعلی هست . _ مشکلات معیشتی و هر مشکل اجتماعی دیگه یک امر واقعی و چالش اساسی هست، نداشتن تدبیر برای حل هرکدوم از این مسائل و در کنار این تغییر سبک زندگی و خروج از مصرف گرایی های زندگی مدرن برای رسیدن به این آرمان امری اجتناب ناپذیر هستش. _ نمیشه با صرف مواجه با مسائل حداقلی و بدون شناخت علوم انسانی جدید به سمت امتداد حکمت و نو سازی مسائل حوزه رفت اما رفتن بدون برنامه سراغ این علوم آسیبش کمتر از نرفتن به سمت تحول و اصلاح وضعیت موجود نیست. - نقش همراهی و همفکری قوام بخش همه بند های قبل هست. 📝 ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
❖ این کانال تلگرامی یکی از پرمخاطب ترین کانال های حوزه علوم انسانی کشور هست حدود صدهزار نفر عضو داره، تقریبا کارش این هست که یادداشت ها و تحلیل های روز دانشجوها و اساتید کشور رو پیرامون مسائل اجتماعی قرار میده، هر ازگاهی یادداشت ها رو که میخونم احساس میکنم ریشه همه بدبختی های کشور داره از این فکر ها خارج میشه، به قدری یادداشت ها دور از واقعیت های عینی و بدیهیات اجتماعی کشور هست که غالبا به سختی میتونم تا انتها بخونمشون... البته نمیگم بینشون نوشته خوب هم پیدا نمیشه اما مثل یک سوزن میان انبار کاه هست. وقتی جریان هم سو با انقلاب در حوزه علوم انسانی به قدری کم کار کردن که در مواجهه با این حجم رسانه ای گم هستن توی کوتاه مدت امیدی به تحولات فرهنگی نمیشه داشت..... . . . . ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
❖ این کانال تلگرامی یکی از پرمخاطب ترین کانال های حوزه علوم انسانی کشور هست حدود صدهزار نفر عضو داره
• یک مدت خواستم این نوشته هارو در حد وسع بازنشر بدم و بعضا نقد کنم، دیدم فعلا ظرفیت شنیدن حرف مخالف خیلی نیست و بیخیال شدم...
❖ به پوستر و لباس ارزشی درست کردن نمیشود کار فرهنگی گفت. . . . . ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
❖ به پوستر و لباس ارزشی درست کردن نمیشود کار فرهنگی گفت. #سید_علی_خامنه_ای . . . . #عکس_نوشته ❞
• یکی از مصادیق تاثیر پذیری ناقص ما از مدرنیته-کانت- فهم کار‌فرهنگی در ذیل مصادیق بصری هست؛ البته ما در بعد رسانه ای همین مصادیق بصری هم به شدت ضعیف عمل میکنیم و کار رسانه ای رو در حد پوستر درست کردن و برخی مدل های سخیف تقلیل دادیم. • جدای از این مسئله بر اساس هویت اسلامی فرهنگ سازی برای انسان گرچه در قالب هنر انجام میشه اما قوام بخش این هنر کار بصر ( چشم ) نیست بلکه فکر و جان هست.
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
❖ به پوستر و لباس ارزشی درست کردن نمیشود کار فرهنگی گفت. #سید_علی_خامنه_ای . . . . #عکس_نوشته ❞
• کاری فرهنگی به معنی اینکه فکری در انسان ایجاد کنه که منجر به حرکت انسان بشه یعنی چی؟ کدوم نوع از تفکر هست که منجر به حرکت میشه؟ هر فکری میتونه حرکت ساز باشه؟ امام خمینی با زبان ساده علمی توی شرح اولین حدیث کتاب چهل حدیث به معنی تفکر و فکر پرداختن
لزوما هر فکر کردنی حرکت ساز نیست، یعنی تفکری که باعث سعه و گسترش نفس ما بشه میتونه حرکت ایجاد کنه، خیلیا ممکنه کلی هم بخونن ولی اهل فکر نباشن و انسان راکدی باشن، قدرت تحلیل و تولید فکر رو نداسته باشن صرفا جمع کننده اطلاعات کتاب هایی باشن که خوندن. پس لزوما کتاب خوندن و کتاب نوشتن هم قوام بخش کار فرهنگی نیست
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
❖ به پوستر و لباس ارزشی درست کردن نمیشود کار فرهنگی گفت. #سید_علی_خامنه_ای . . . . #عکس_نوشته ❞
❖ تفکر کاری است که با تمرین کردن میشود یادگرفت! در بيان دواء نافع براى علاج هرزه گردى و فرّار بودن خيال كه از آن تحصيل حضور قلب نيز شود. و از قوايى كه قابل تربيت است قوّه خيال و قوّه واهمه است كه قبل از تربيت اين قوى چون طايرى سخت فرّار و بى‏اندازه متحرّك از شاخه‏اى به شاخه‏اى و از چيزى به چيزى هستند، به طورى كه انسان اگر يك دقيقه حساب آنها را نگه دارد مى‏بيند كه چندين انتقال متسلسل با تناسبات بسيار ضعيف ناهنجار پيدا نموده، حتّى بسيارى گمان مى‏كنند كه حفظ طاير خيال و رام نمودن آن از حيّز امكان خارج و ملحق به محالات عاديّه است، ولى اين طور نيست و با رياضت و تربيت و صرف وقت آن را مى‏توان رام نمود و طاير خيال را مى‏توان به دست آورد، به طورى كه در تحت اختيار و اراده حركت كند كه هر وقت بخواهد آن را در مقصدى يا مطلبى حبس كند كه چند ساعت در همان مقصد حبس شود. و طريق عمده رام نمودن آن عمل نمودن به خلاف است. و آن چنان است كه انسان در وقت نماز خود را مهيّا كند كه حفظ خيال در نماز كند و آن را حبس در عمل نمايد و به مجرّد اين كه بخواهد از چنگ انسان فرار كند آن را استرجاع نمايد، و در هر يك از حركات و سكنات و اذكار و اعمال نماز ملتفت حال آن باشد و از حال آن تفتيش نمايد و نگذارد سر خود باشد. و اين در اوّل امر كارى صعب به نظر مى‏آيد، ولى پس از مدّتى عمل و دقّت و علاج حتما رام مى‏شود و ارتياض پيدا مى‏كند. شما متوقع نباشيد كه در اوّل امر بتوانيد در تمام نماز حفظ طاير خيال كنيد، البته اين امرى است نشدنى و محال و شايد آنها كه مدّعى استحاله شدند اين توقّع را داشتند، ولى اين امر بايد با كمال تدريج و تأنّى و صبر و توانى انجام بگيرد. ممكن است در ابتداى امر در عشر نماز يا كمتر آن حبس خيال شده حضور قلب حاصل شود، و كم‏كم انسان اگر در فكر باشد و خود را محتاج به آن ببيند، نتيجه بيشتر حاصل كند و اندك اندك غلبه بر شيطان و هم و طاير خيال پيدا كند كه در بيشتر نماز زمام اختيار آنها را در دست گيرد. و هيچ‏گاه نبايد انسان مأيوس شود، كه يأس سرچشمه همه سستيها و ناتوانى‏ها است و برق اميد انسان را به كمال سعادت خويش مى‏رساند. آداب الصلاة، ص: 45 ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
❖ تفکر کاری است که با تمرین کردن میشود یادگرفت! #امام_خمینی در بيان دواء نافع براى علاج هرزه گردى
غالب انسان ها بدون اینکه یک بار در طول زندگی فکر کردن را تجربه کنند میمیرند! 📝 شاید بگید ربط این پست به مسئله فرهنگ چیه؟ ببینید همونطور که خود رهبری میگن قوام بخش فرهنگ فکر هست یعنی تا سطح معرفتی و فکری افراد جامعه ارتقا پیدا نکنه فرهنگ متعالی و ارزش تولید نمیشه. براساس تعالی فکر هست که فرهنگ متعالی میشه، ما اغلب فکر میکنیم که همه انسان ها توان فکر کردن رو دارن منتهی اگر در معنی تفکر دقت کنیم میفهمیم ما جولان قوه واهمه رو با فکر کردن اشتباه میگیریم و فکر کردن چیزی نیست که به صورت مادر زاد در همه انسان ها باشه بلکه خیلی از انسان ها هستن که در کل عمرشون یک لحظه هم فکر نمیکنن و میمیرن، برای همین معادل یک دقیقه تفکر در روایات از بسیاری از عبادات با ارزش تر بیان شده یعنی فکر درّ گران بهایی هست که انسان به سختی و ریاضت بهش دست پیدا میکنه، همه انسان ها وقتی به دنیا میان صرفا قوه و توان تفکر رو دارن و از این قابلیت چه بسا استفاده نمیکنن. امام خمینی رحمه الله علیه توی این بیان یکی از روش های ساده تمرین برای تفکر رو توضیح میدن که البته گرچه ایشون در مصداق نماز تطبیق دادن ولی این مسئله در همه اوقات زندگی صادق هست بلکه در ابتدا توصیه میشه از نماز خوندن یا قرائت قرآن شروع کنیم. ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
❖ تا حریم گرم ِ آغوش ِ تو تن‌پوش ِ من است بیخودی دلواپس ِ سوز ِ زمستان نیستم ... . . . . ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
مرحوم مطهری آشنایی عمیق و مستقیمی با هگل نداشته است. وی آثار اصلی هگل را نخوانده بود و با صورت‌های مختلف بسط اندیشه‌های وی آشنا نبود. بسیاری از مطالبی را که مطهری به هگل نسبت داده بر اساس منابعی است که تا آن زمان به زبان فارسی یا احتمالا عربی ترجمه شده بود. از مجموع نوشته‌های بر می‌آید که وی همواره و مشتاقانه در صدد فهم و بررسی فیلسوفان غربی بوده است اما به علت نداشتن تماس مستقیم با آثار برخی از ویژگی‌های بنیادی تفکر مدرن درگیر نشده و دغدغه‌های فیلسوفان بزرگ غرب مثل هگل را دریافت نکرده است. مثلا به موضوع تقدم یافتن شناخت‌شناسی بر وجود شناسی توجه کرده و حتی خود وی در تقریر برخی بحث ها از این تغییر تاثیر پذیرفته است اما به موضوع تاریخی بودن اندیشه و فلسفه که اساس گفتگو با متفکران غربی است توجه ژرفی نداشته است. هگل، دکتر علی اصغر مصلح. ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
مرحوم مطهری آشنایی عمیق و مستقیمی با هگل نداشته است. وی آثار اصلی هگل را نخوانده بود و با صورت‌های م
اشکالی که دکتر مصلح نسبت به خوانش شهید مطهری از هگل داشته اند را دو گونه میشود پاسخ داد: _ یک بار دغدغه فیلسوف اسلامی حل کردن مسئله ای است که در جامعه او جریان ساز شده و یا در صدد تبدیل شدن به جریان است. در این صورت آنچه برای نقد مسئله مهم است خوانش موجود در جامعه از آن مسئله است و نقد و فهم منابع اصلی لزوما کمکی برای حل مسئله موجود جامعه نمیکند. یعنی اینکه هگل در کتاب اصلی خود چه بیانی را داشته در این فرض مهم نیست بلکه آنچه مهم است بیانی است که در جامعه ایرانی اسلامی شکل گرفته و تبدیل به شبهه شده است. _ اما در صورتی که رویکرد فیلسوف اسلامی در صدد نقد اصل مبنای علمی متفکر دیگر باشد فارغ از اینکه جریان اجتماعی موجود در اطراف زندگی او چنین مسئله ای را دارا هست یا خیر در این مورد رجوع به اصل متن متفکر مورد نظر ضروری است. _ گرچه اکنون نسبت به اوایل انقلاب اسلامی به سبب ترجمه های دقیق تر و همچنین تربیت اساتید قوی تر در حوزه فلسفه غرب خوانش های عمیق تری از مسئله فلسفه غرب شکل گرفته اما این شرایط اجتماعی موجود در اوایل انقلاب وجود نداشت بلکه به خاطر دغدغه شکل گیری اصل حکومت اسلامی آنچه برای یک فیلسوف ایرانی اسلامی از جمله شهید مطهری مهم بود جلوگیری از انحرافات فکری اجتماعی با خوانش های ناقص غیر اسلامی بود. _ اما مسئله تقدم معرفت شناسی بر وجود شناسی در هندسه فکری شهید مطهری نه به معنی اصالت یافتن وجود ذهنی است که این افتادن در دام دگماتیسم غرب است. بلکه پررنگ کردن مسائل معرفتی برای حل مسائل عینی اجتماعی است. در صورتی که قرائت علامه طباطبایی یعنی استاد شهید مطهری را نسبت به تقدم معرفت شناسی صحیح بدانیم مقدم بودن این علم نسبت به وجود شناسی به هیچ وجه با بیان غربی آن سازگار نیست و اساسا امکان تقدم معرفت بر وجود در فلسفه اسلامی وجود ندارد بلکه آنچه دغدغه فیلوسفان ما بوده است حل کردن شبهات معرفتی برای شکل گیری بهتر گفتگو پیرامون مسئله وجود است. یعنی فیلسوف اسلامی همواره دنبال معلوم بود که علم به دست آورد و فیلسوف غرب دنبال علم بود که هیچ نیافت برای همین هرگز نمیشود معرفت را به معنی وجود ذهنی آن بر وجود مقدم کرد. _ علاوه بر این تاریخی نبودن علم و تاثیر گذار نبودن مسائل اجتماعی در فهم بشر و همچنین مسئله معرفت یکی دیگر از دلایلی است که شهید مطهری حاضر به پذیرفتن مبنای مورد ادعا از سمت دکتر مصلح نبود. یعنی اساسا قرائتی که دکتر مصلح از معنی علم در کلام شهید مطهری دارد با هندسه فکری فلسفه اسلامی بیگانه است. ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
البته یک نقد خارج از این بحث بگم اونم اینکه متاسفانه در حال حاضر ما حوزویا بعد چهل سال با اینکه غالب کتاب های اصلی فلاسفه غرب ترجمه شده هنوز هم برای فهم و نقد این فلاسفه یا به قرائت چهل سال پیش شهید مطهری از این فلاسفه بسنده میکنیم یا هم با رجوع به کتاب های دسته چندم زحمت مواجه و نقد عمیق تر این متفکرین رو به خودمون نمیدیم. برای همین از یک جهت پویایی فکر شهید مطهری نسبت به زمانه خودش از برخی از بزرگان امروز حوزه بیشتر بود. نقد قرائت چهل سال پیش فلسفه غرب امروز بیرون حوزه خریدار نداره.
چند تا توصیه برای خرید از تهران: - حتما از قبل لیست کتاب های مد نظر رو همراه با اسم انتشارات و نویسنده یادداشت کنید. دقت کنید بعضا از یک کتاب چندتا نشر یا مترجم هست سعی کنید بهترین وکم غلط ترین رو پیدا کنید. -برای اینکه فاصله بین انتشارات ها زیاد هست سعی کنید به طور کلی یادتون باشه از کدوم انتشارات کتاب لازم دارید تا وقتی توی غرفه ها میگردین لازم نشه یه مسیر رو برای پیدا کردن کتاب مد نظر چندبار برید و بیاید. - حتما سعی کنید اول کتاب های مد نظرتون رو بخرید تا اگر توان جسمی داشتین برای گردش و سر زدن به بقیه غرفه ها هم برید. - برخی از کتاب ها که چاپ قدیمشون توی اینترنت یا بازار موجود هست از قیمت با تخفیف نمایشگاه کتاب هم ارزون تر در میاد. برای همین قیمت بازار کتاب رو اگر توی اینترنت موجود هست دستتون باشه. _ حتما با خودتون یه غذای ساده و سبک و همراه با آب بردارید ، چون قیمت مواد غذایی و تنقلات خیلی گرون هست اونجا. سعی کنید یه چیز شیرین برای اینکه جلوی ضعفتون رو بگیره هم داشته باشید. - فریب تبلیغات و بنر های بزرگ انتشارات هارو نخورید سعی کنید صرفا کتاب هایی که با تحقیق برای خریدشون رسیدین رو تهیه کنید. - حدالامکان ماشین رو جایی پارک کنید که بتونید بعد از چند تا خرید کتاب هاتون رو برگردید و توی ماشین بگذارید. تا بتونید با بار سبک تر بگردین. - چون نمایشگاه کتاب مهمترین اتفاق فرهنگی کشور هست حتی اگه توان خرید کتاب رو ندارید به نظر من همراه با خونواده به خصوص قشر متدین سعی کنه توی نمایشگاه کتاب حضور داشته باشه، صرف حضور هم برای خود ما مفید هست هم تاثیر گذار توی محیط هست. - دوروز آخر و دوروز اول به خاطر ناقص بودن غرفه ها و روزای پنج شنبه و جمعه برای خرید و بازدید توصیه نمیشه. - سعی کنید حتی نزدیک این انتشاراتیای کتابای زرد انگیزشی که اکثرا از بقیه غرفه ها هم شلوغ تر هستن نشید 🙂 - با این قیمت کتابا تونستین کتاب بخرید مارم دعا کنید :) ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
ما از بی حجابی بی زار هستیم، از بی حجاب نه ...