زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
❖ سی و چهار سال گوش بدهکار حوزه... • مطالبه سال ۱۳۶۸/۰۹/۰۷: - مثلاً فرض بفرمایید که ما الان به راد
❖ انقلاب اسلامی ایران از لحاظه ارائه مبانی فکری کم کارترین و ضعیف ترین انقلاب دنیاست و مسئولیت این به عهده حوزه علمیه است.
📝 #سید_علی_خامنه_ای
.
.
.
#عکس_نوشته
#تحول_حوزه #رهبر_حوزه_ها
.
.
.
❞ زندگی برای علوم انسانی ❝
༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef ༻
4_5882195824858894588.mp3
3.8M
بسم الله الرَّحمن الرَّحیم و به نستعین
اگر از جسم بگذري و به جان رَسي به حادثي رسیده باشي؛
حقّ قدیم است؛ از کجا یابد حادث قدیم را؟!
«ما لِلتُّرابِ وَ رَبِّ الأَرباب؟»
نزدِ تو آنچه بدان بجهی و برهی، جان است، و آنگه اگر جان بر کف نهي، چه کرده باشی؟
«عاشقانات سویِ تو تحفه اگر جان آرند
به سَرِ تو که همی زیره به کرمان آرند»
زیره به کرمان بري، چه قیمت و چه نرخ و چه آبروی آرَد؟
چون چنین بارگاهي است، اکنون او بينیاز است، تو نیاز ببر؛ که بينیاز «نیاز» دوست دارد.
بهواسطهی آن نیاز از میانِ این حوادث، ناگاه، بجهی؛ از قدیم چیزی به تو پیوندد و آن عشق است:
دامِ عشق آمد و در او پیچید؛ که «یُحِبُّونَهُ تأثیرِ یُحِبُّهُم» است.
از آن قدیمْ قدیم را ببینی «و هُوَ یُدرِکُ الاَبصارَ» این است تمامی این سخن که تماماش نیست، إلیٰ یوم القیامة تمام نخواهد شد.
• متن: مقالات #شمس_تبریزی ، تصحیح دکتر محمّدعلی موحّد، نشر خوارزمی، ۱۳۶۹.
• موسیقی: کنسرت خموشانه، محمدرضا لطفی و محمد قوی حلم، دستگاه آواز ابوعطا، ۱۳۸۵.
• به نقل از کانال این سو
عضویت در گروه #شعر و هنر ما 🍃 :
https://eitaa.com/joinchat/1530200446C77195466fb
• تعدد قرائت علمی اگر خروجی تفکر باشد یک امر کاملا طبیعی و مطلوب هست که خود این اختلاف آرا باعث تولید فکر میشود، اما در حال حاضر تعدد قرائات علمی و برداشت ها غالبا حاصل تساهل فکر و نتیجه قرائت های سرسری و پروژه ای است که امکان گفتگوی جدی را با خطر مواجه کرده است.
#پاره_فکر
آمد غمش ولایتِ جان را ستد به زور
در دل نشست و قلعهی جان را حصار داد...
"ظهیرالدینفاریابی"
❖ کتاب های تبلیغی و دینی معاصر ما اغلب زیانشان از منافعشان بیشتر است.
📝#شهید_مطهری
• هرکس که از مادر خود قهر کرده هوس کرده در دفاع از اسلام کتاب بنویسد و این تقصیر بی نظمی سازمان روحانیت است.
.
.
.
#عکس_نوشته
#اصلاح_دینی #تحول_حوزه #تبلیغ
.
.
.
❞ زندگی برای علوم انسانی ❝
༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef ༻
- به قول یه بنده خدایی؛
اگه ما طلبه ها اینقد که به سفیدی عمامه هامون اهمیت میدیم به سفیدی دلمون اهمیت میدادیم دیگه مشکلی نداشتیم.
Mahmoud Karimi - Saram Khake Kafe Paye Hossein Ast (128).mp3
3.64M
• من تجربه کردم نه دروغ است نه احساس
بی حنجره هم میشود آواز بخوانیم
#سوزها_گداز_ها 🖤
❞ زندگی برای علوم انسانی ❝
༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef ༻
❖ امت ۷۲ نفره امام حسین، تنها امت بی بدیل تاریخ بشریت است.
📝 #علامه_طباطبایی
... دنيا تا كنون هيچ امتى و جمعيتى را نشان نداده كه همه افراد آن پاك باشد، و در نتيجه امتى طاهر به طورى كه حتى يك نفر غير طاهر و داراى لغزش و گناه در آن نباشد، الا يك امت هفتاد و دو نفرى، يعنى ياران حسين بن على بن ابى طالب (صلوات اللَّه عليهما) كه همگى پاك بودند، از اين امت كوچك كه بگذريم همه جمعيتها و حتى مؤمنين صدر اسلام مركب بودهاند از مؤمنين واقعى، و منافق، و بيمار دل، و پيرو هواى نفس...
.
.
.
#عکس_نوشته
#محرم
.
.
.
❞ زندگی برای علوم انسانی ❝
༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef ༻
امام حسین با بودا نسبت فامیلی دارد!
• چند وقت پیش با یکی از طلاب جامعه المصطفی که اهل هند بود صحبت میکردم ایشون در ایام محرم به هندوستان برای تبلیغ میرفتند. ازشون پرسیدم بودایی هایی که اونجا هستند یا پیروان ادیان دیگه که مسلمان نیستند برای شما در این ایام تبلیغ دردسر درست نمیکنند ؟
- گفت: نه اتفاقا بودایی ها ارادت عجیبی به امامحسین دارند.
- پرسیدم چه طور ؟
- گفت: اعتقاد دارند که امام حسین با بودا یک نسبت فامیلی دارد برای همین برای امام حسین کلی مراسم میگیرند! ( جزئیات چگونگی این نسبت فامیلی یادم نیست)
- گفتم خوب این واقعیت داره؟
- گفت نه کاملا خرافه است و هیچ اعتبار و سند تاریخی نداره.
- کمی مکس کرد بعد گفت: ولی ما تا جایی که میتونیم اونجا این مسئله رو تایید میکنیم و ترویجش میدیم!
- گفتم یعنی چی؟ گفت خوب همه میدونیم دروغ هست ولی باعث میشه دستگاه عزاداری امام حسین گسترده تر و بهتر توی هند برگزار بشه!!!
- این بنده خدا نمیدونست چیزی که داره گسترده تر میشه بساط و دکان خودش هست نه دستگاه امام حسین هرچند این رفتار برای ما خیلی عجیب و غریب هست ولی وقتی همین سخنرانی ها و باورهای عمومی خودمون رو با واقعیت های داستان عاشورا مقایسه میکنیم کلی مصداق اینطوری پیدا میشن که روحمونم خبر نداره ولی ما هرسال با همین فرمون داریم جلو میریم بدون اینکه ذره ای احساس نیاز نسبت به معرفت واقعه عاشورا پیدا کنیم.
❖ ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝
༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef ༻
29.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❖ یکی با لب ، یکی با دل ، یکی با سر به پات افتد
دل سلطان عالم را به دست آوردن آسان نیست
• یکی از زیباترین اشعاری که توی چندین سال گذشته شنیدم شعری بود که دیشب آقای سلحشور خوندن، حماسه زیبایی احساسات شکوه و سوز همه یک جا توی یک شعر بود:
بیابان با وجود تو برای ما بیابان نیست
کسی که با تو می آید سفر دیگر پریشان نیست
کنار تو کسی دلواپس خار مغیلان نیست
بیابان گردمان کردی ولی زینب پشیمان نیست
.
اگر دربدر کوه و بیابانم کنی عشق است
اگر زخمی صد خار مغیلانم کنی عشق است
پریشانم کنی عشق است ، حیرانم کنی عشق است
اگر دنبال معشوق است دل ، دنبال سامان نیست
برادر جان تو ثارالله و ثارالله دیگر من
حسین قبل خنجر تو ، حسین بعد خنجر من
تجلی می کنم در تو ، تجلی می کنی در من
شهادت یا اسارت هر دو آغاز است ، پایان نیست
❞ زندگی برای علوم انسانی ❝
༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef ༻
•• عزیزان اگر توفیق دارید و سخنران هیئت یا هر مراسمی توی محرم هستین خواهشا مطالعه کنید برای سخنرانی. مطالعه هم یعنی مطالعه ...
• یک حقیقت تلخی که این روزا وجود داره اینکه روحانیون ما به جای اینکه خودشون محتوا تولید کنن برخی از منبر ها یا سخنرانی های از پیش آماده شده افراد مشهور رو گوش میدن و با تلفیق اونا و گاها عین اون رو توی سخنرانی خودشون به مردم میان و میگن.
• این اسمش حقیقتا تبلیغ نیست. تبلیغ یعنی بر اساس اقتضائات مخاطب و نیاز های اون بتونی محتوا آماده کنی. وقتی شما خودت با کار فکری به محتوایی که ارائه میدی نرسیدی و مثل یک ریکوردری که صرفا یه محتوایی رو ضبط کرده داری اون رو توی مجالس دوباره پخش میکنی اثر این محتوا هیچ وقت ارتقا معرفت مخاطب و خود شما رو در پی نداره.
• علاوه بر این قالب و صدای خوب هنری یک سخنران زمانی به درد میخوره که محتوا داشته باشه، بعضی سخنرانی هارو بنده که گوش میدم حقیقتا با یک هیجان و شیوه هنری ای مطلب رو میگه که انسان فک میکنه قرار هست چی بگه بعد هرچی منتظر میمونی تا آخر منبر دوتا نکته به درد بخور ازش در نمیاد. این آفت حتی خیلی از سخنران های مشهور مام هست که محتوا حقیقتا خیلی ضعیف و گاها متناقض هست.