eitaa logo
🙃😉
141 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
478 ویدیو
11 فایل
کانال انتخابات حرف دلتو ناشناس بگو👇 http://www.6w9.ir/msg/8021934
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 تهدید امام جمعه اهواز: مسئولی که در خانه ۱۰ هزار متری نشسته‌ای، تخلیه کن تا ورود نکردم محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز: 🔹 برخی مدیران زندگی تجملی برای خود فراهم کردند در حالیکه در شهر و محله آن‌ها کسانی هستند که شب گرسنه خوابیده‌اند و در برخی شرکت ها کارگران ما به خاطر مشکلات معیشتی، نداشتن امنیت شغلی و تبدیل وضعیت دست به اعتراض می‌زنند. 🔹 در همین اهواز مسئولی می شناسیم که خانه‌ای ١٠ هزار متری دارد خودش بهتر است این خانه را تخلیه کند قبل از اینکه مجبور شویم به این موضوع ورود کنیم. @janjali10 ⭕️ خبرهای جنجالی⭕️
🙃😉
📌 تهدید امام جمعه اهواز: مسئولی که در خانه ۱۰ هزار متری نشسته‌ای، تخلیه کن تا ورود نکردم محمدنبی مو
📌 امروز روز مجلس است؛ قابل توجه نمایندگان مجلس انقلابی! 🔹 به شهید مدرس گفتند در خانه‌ی راحت‌تر باشی، بهتر می‌توانی به مردم خدمت کنی؛ مدرس جواب می‌دهد هر چه وضع من بهتر شود، کمتر خدمت می‌کنم، بیشتر خیانت می‌کنم! آنچه که به من جرئت و قدرت می‌دهد در دهان این‌ها بزنم و جلوی همه بایستم این است که بین خانه ۳۰ و ۳۵ ریالی، ۳۰ ریالی را انتخاب می‌کنم. 🔹 فرزند شهید مدرس می‌گفت وقتی پدرم همه کاره تهران و مجلس بود ما تقریبا هر شب گرسنه می‌خوابیدیم! @janjali10 ⭕️ خبرهای جنجالی⭕️
❗️بنا به سرریز تحلیل های امنیتی به جامعه حزب اللهی این کار امام جمعه اهواز، میشود تکمیل پازل دشمن ! چون خوبی یا بدی هر موضع گیری، به واکنش مسیح علینژاد و ایران اینترنشنال و بی بی سی ربط دارد ! نه حق و باطل بودن آن موضع! ❗️بنا به تئوری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه این، خلاف پیگیری سلسله مراتبی و از نمونه های ورود مصداقی مذموم است! خلاف شان خطبه و نماز جمعه و همان حرفها! ❗️اما بنا به دکترین امیرالمومنین(ع) از موارد همپشتی و همیاری مردم و رهبران اجتماعی برای تصحیح امور است: نِعمَ العُون المُظاهِره! خوب یاوری است، همپشتی و پشت به پشت هم دادن!(غررالحکم) محسن قنبریان @janjali10 ⭕️ خبرهای جنجالی⭕️
⁉️سوال چالش برانگیز از حوزه! 🎤آیت الله سید (رضوان الله تعالی علیه): سالها پیش به مناسبت فوت مرحوم آقا ميرزا عبدالهادی شيرازي، به عتبات مشرف شدم. خدمت آيت‌الله رسيدم. در اين باره با ايشان، صحبت مفصّلي كردم. از جمله: از ايشان سوال كردم: فايده حوزه چيست؟ ايشان با تعجب پرسيد: «اين چه سوالي است؟!» اشاره كرد به آقا سيد علاءالدين بحر‌العلوم، كه در آن جلسه حضور داشت و گفت: «فايده‌اش، تربيت دهها نفر مانند ايشان و نوشتن كتابها وتقريرها و ...» گفتم: پاسخ سوال من داده نشده. با اين همه كه فرموديد، ما چند نفر داريم كه بتواند اسلام را در دنيا، به صورت منطقي و درست تبليغ كند؟ فرمود: «زياد هستند.» گفتم: «ممكن است نام ببريد.» فرمود : «آقا سيد محمدباقر صدر، شيخ محمدرضا .» ايشان، ديگر اسم كسي را نبردند. گفتم: آيا اين افراد را برنامة‌ حوزه تربيت كرده است، يا خودشان انگيزه داشته‌اند؟ فرمود: «خودشان برنامه داشته‌اند.» گفتم: كار خوبي كرده‌اند؟ فرمود: «بله» گفتم: پس چرا شما آن را تعقيب نمي‌كنيد؟ فرمود: «نمي‌شود» گفتم: شما آقاي را مي‌شناسيد؟ فرمود: «بله، از رفقاست.» گفتم: ايشان در قم همين روش را دارند. ايشان افرادي را كه پاسخگوي نياز زمان باشند، تربيت مي‌كند، به جای [صرفا] متخصص شدن در فقه و اصول گفت: « ايشان تك است و خود را تضحيه كرده است.» گفتم: پس ما از نجف مأيوس باشيم. فرمود: «نه. من به سهم خود، حاضرم هرچه را شما بگوييد، انجام دهم؛ ولي، مانعي وجود دارد و آن، متقدسين هستند. يك وقتي ما خواستيم يكي از همين افرادي را كه اهل تحقيق و نوشتن مقاله دربارة مسائل روز بود، [منظور ايشان آقاي محمدتقي بود] كمك كنيم و مورد تشویق قرار بدهيم، مورد اعتراض برخي از اين متقدّسين واقع شديم، به طوري كه گفتند: سهم امام را در ترويج غيرفقه و اصول به كار مي‌برد!» 💥برگرفته از چهار توصیه آیت الله سید رضی شیرازی به طلاب 👉 @janjali10 ⭕️ خبرهای جنجالی⭕️
هدایت شده از  🙃😉
18.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴پدر سوخته؛ با نظام چکار دارم؟ به تو انتقاد دارم! از بین اساتید کسی غیر از سراغ ندارم اینگونه شفاف و بی‌پرده و محکم مسائل را تبیین کند. حتماً برای شما تاکنون اتفاق افتاده؛ در شهر و دیار و محل کار خودتان به یک مسئول نقدی وارد می‌کنید؛ یا به یک اداره و یک نهاد انتقادی می‌کنید؛ عده‌ای سریع گارد می‌گیرند که چرا به اسلام و نظام و انقلاب اهانت می‌کنی؟! گاهی به یک روحانی یا مسئول حوزه یا امام جمعه شهرتان انتقادی وارد می‌کنی، عده‌ای گارد می‌گیرند که فلانی روحانیت را قبول ندارد و مبنای فکری‌اش است! گاهی از عملکرد یک مسئول بسیج، چه بسیج شهری چه بسیج دانشجویی یا یک فرمانده سپاه یا مسئول یک قسمتی از سپاه ناراضی هستی و انتقاد می‌کنی، چه خصوصی چه در فضای رسانه؛ عده‌ای برایت گزارش رد می‌کنند، پرونده‌سازی می‌کنند و در جلسات خصوصی می‌گویند فلانی اصلاً سپاه را قبول ندارد! گاهی به رئیس دستگاه قضا یا یک دادستان یا یک قاضی، نقد می‌کنی، عده‌ای ناجوانمردانه می‌گویند تشویش افکار عمومی یا تخریب وجهه نظام! گاهی به عملکرد یک دستگاه دولتی یا غیردولتی، یک فرماندار، یک استاندار نقد می‌کنی، برخی اسمش را می‌گذارند تخریب نظام! گاهی به عملکرد یا یا یا ستاد اجرایی فرمان امام در فلان مسئله یا عدم شفافیت‌ در قراردادهای اقتصادی انتقاد می‌کنی، عده‌ای می‌گویند اینها هدفشان زدن بال و پر رهبری است! خلاصه برچسب زدن‌ها، خرس‌‌خاله‌بازی‌ و تخریب‌ پشت پرده ادامه دارد؛ باهر روش غیراخلاقی و نابجا! مدرسی یان @janjali10 ⭕️ خبرهای جنجالی⭕️
هدایت شده از محسن قنبریان
💠 نسبت پویش وپژوهش عدالت درایران معاصر 🔸بایسته های تعادل بین پویش و پژوهش و توصیف آن • جانب پویش: آیه 45 سوره حدید، پویش (لیقوم الناس بالقسط) را موخر از بینات و کتاب و میزان کرده است. روایات بسیار دیگری نیز داریم که جنبش عدالتخواهانه را بی نیاز از پژوهش نمی داند. مقام معظم رهبری: گاهی اوقات عدالت به ضد خودش تبدیل می شود اگر درست در باب عدالت محاسبه نباشد، خیلی از کارهایی را که گاهی بعضی از این گروه های تندرو، تند و افراطی توی این کشور به عنوان عدالت کرده اند که به ضدش تبدیل شده است. 1 • جانب پژوهش: اگر پژوهش ها از پویش فاصله بگیرد، انتزاعی و بی مصرف خواهند بود و می توانند به ضد خود تبدیل شوند. مقام معظم رهبری، فقره «ما اخذ الله علی العلماء ان لا یقاروا علی کظة ظالم و سغب مظلوم» را بر نخبگان 2 و بر فرهنگیان و معلمان 3 تطبیق می دهد که فقط سوی پژوهشی نباید داشت بلکه جنبش و پویش هم باید باشد. این به طریق اولی بر علمای علوم انسانی و اسلامی تطبیق می یابد. همچنین در بیانی دیگر فرق بین حکماء و انبیاء را در همین می شمارد که حکماء فقط بعد پژوهشی داشتند. در جنبش وال استریت یک نوبلیست اقتصاد لقب گرفت چون در آن پویش سخنران بود! این نباید از الازهر و نجف و قم می بود؟! اما ما همان نظام اقتصادی را فربه می کنیم! 🔹توصیف وضع موجود در نگاه بدوی ممکن است سریع یک پیج اینستگرامی که به اسم عدالت پرده دری و کارهای ضد اخلاق می کند، جلب توجه کند اما با نگاه دقیق تر درمی یابیم که در کنار آن، پژوهشگاه ها و پایان نامه های بسیاری ولو در حوزه عدالت اجتماعی و مانند آن و با استفاده از بیت المال، دفاع می شوند که هیچ کاری برای عدالت نمی کنند! بدی پایان نامه های بریده از واقعیت عدالت - که کم هم نیستند! -، با بدی آن پیج اینستگرامی یکی است. خلاصه کارهای انجام شده در مسئله های واقعی عدالت، لاغر و اندک است. ❗️رهبری در دومین اندیشه راهبردی - که موضوع آن عدالت بود -، در سال 90 خواستند که «کتاب العداله» در حوزه های قم بحث شود! یعنی مسئله های عدالت در 52 کتاب فقهی مطرح را استخراج و متناسب با زمان، تبویب جدیدی کرده و کتاب العداله نوشته شده و مورد درس و بحث واقع شود. ابتکار آیت الله اعرافی در فقه معاصر بسیار قابل تقدیر است که اساتید تراز دوم (بعد از مراجع تقلید)، به مسائل جدید می پردازند اما مسئله های واقعی عدالت، خیلی مطرح نیستند! فقه پول و رمز ارزها و بانک و بورس و ... خوب است اما همگی کمک به جامعه بازار است و متأسفانه آن چیزهایی که باید باشد، نیست! مانند فقه حقوق و دستمزد، کارگر، خدمات عمومی، بهداشت، آموزش، امنیت. ▫️دنیای سرمایه داری به دنبال کالا کردن همه چیز از جمله بهداشت و آموزش و ... است و به موازات آن، بی عدالتی شدیدتری درست خواهد شد؛ زیرا کسی که پول ندارد، علاوه بر نداشتن ماشین خوب و ویلا، نمی تواند آموزش و بهداشت و امنیت مناسبی هم داشته باشند و از حیز انتفاع خواهد افتاد! 🔺مثال: در رابطه با حق معنوی با تمام انواعش (حق ابتکار، حق اختراع و ...) -که عملا موجب انحصار می شود و آورده جامعه بازار است-، میزان تولید مقاله ها و پایان نامه ها برای اثبات آن اعجاب آور است و در مقابل آن فقط تک نگاره ای از آیت الله سید کاظم حائری و استفتائی از مرحوم امام یا تک نگاره های محدود دیگری وجود دارد. این بدین معناست که پژوهش ها به سمت خاصی میل می کند. بالتبع فربه شدن پژوهش در این زمینه، در عالم حکمرانی نیز، نهاد آن تأسیس می شود (مشاور و معاون مالکیت معنوی در قوه قضاییه!)، رشته دانشگاهی یا بین رشته ای نیز برای آن به وجود می آید و بعد از مدتی حتی به اصول موضوعه علوم تبدیل خواهد شد که دیگر کسی درباره آن نخواهد اندیشید! همانگونه که کسی امروز درباره اصل رقابت نمی اندیشد که اول تعاون بوده است یا رقابت؟! و پژوهش ها از اینجا به بعد و به طور نامتوازنی به نفع دنیای سرمایه داری انجام می شود. ادامه در بخش دوم ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
💠 نسبت پویش و پژوهش عدالت در ایران معاصر 🔸تبیین علت وضع موجود؛ با فرآیند 4 گانه زیر، فاصله گرفتن پویش های عدالتخواهانه از پژوهش ها لابد منه است و عملا جمع نشدن عدالتخواهی با عدالت پژوهی را نهادینه می کند: 🔴1)اصل اساسی نئولیبرالها که: بازار حقیقت را می گوید! دست درازی به همه چیز و بازاری کردن؛ از فقه و حقوق و نظام ارزشی ما تا حقیقت سازی و مشروعیت سازی! محور و مرکز دنیای سرمایه داری، بازار است. بازار، دولت مرکزی و فرهنگ و حتی دین 4 می سازد. انسان را هم در بستره بازار معنا می کنند که «موجودی است حریص، تنبل و درصورتی که کار کردن نیاز او باشد یا برای لذت برتری باشد، انجام می دهد» نه زندگی عقلائی او و نه زندگی عبادی او و نه مجرد از زمینه. به عبارت دیگر پشتوانه حقیقت در دنیای سرمایه داری، عقلانیت برآمده از بازار است و این، یک اعتبار است! درنتیجه عدالت، وضع الشیء فی موضعه نیست بلکه کارآمدی بازار همان عدالت است! بعد از کالا کردن همه چیز حتی خدمات عمومی و ارزش ها، به حقیقت هم دست دراز می کند تا فلان چیز را مشروع و صحیح جلوه دهد مثلا متناسب با زندگی جامعه بازار، عقودی انجام می شود و چون جزء ضروریات زندگی موجود است که سرمایه داری به ما تحمیل کرده، راهی جز تصحیح آن باقی نمی ماند درحالیکه با فقه و حقوق ما نمی سازد مانند تایم شیر! 🔴2) زیاد شدن پژوهش ها و رشته های دانشگاهی در این زمینه: اگر پژوهش ها در مسائل و عقود مختلفی که سرمایه داری تحمیل میکند، ادامه پیدا کند، کم کم تخصصی تر می شوند و رشته ها و علوم از یکدیگر جدا می شوند. «پژوهشگران این حوزه (یعنی اقتصاد) فقط ناظر قوانین طبیعت نیستند بلکه در ساخت این قوانین سهیم اند. اگر حکومت با هدایت واعظانش ساختار مشوق های جامعه را چنان تغییر دهد که همسو با پیش فرض رفتار خودخواهانه مردم قرار داده بشود، فقط باید بنشینید و تماشا کنید که مردم هم دقیقا همین رفتارها را بروز می دهند» 5. یعنی اقتصاد دادن به کمک سیاستمدار، ساختارهای مشوق را جابه جا می کند و مردم هم همانگونه می شوند که ساختارها می گویند و این یعنی حقیقت سازی و عینیت بخشی به چیزی که می خواهد نه کشفِ چیزی که هست! پس اینگونه نیست که همه علوم، کاشف از واقع باشند. موید این است که در سال 2013 جایزه نوبل اقتصاد به دو نفر داده شد که عینا دو نظریه ضد هم داشتند! تا بعدا ببینیم سیاستمدارها کدام را بپسندند و ساختار جامعه را متناسب با آن بکنند. نمونه آن در ایران، مکتب نیاوران است 6 که ابتدا عده ای اقتصاد دان، مرکزی پژوهشی ایجاد کردند و کم کم رشته ای اقتصادی در دانشکده فنی اصفهان تأسیس کردند و دانشجو پذیرفتند! یعنی همه علوم انسانی را دور زدند با این پیش فرض که اقتصاد مانند ریاضی است و همه جا ثابت است. بعدا همین ها -که تلقی جامعه بازار را قبول دارند- کارشناس دولت ها می شوند. 🔴3) استبداد شایستگی 7 وقتی همه رشته های پژوهشی در خدمت جامعه بازار قرار می گیرند، راه بالا رفتن و شایستگی منحصر در این تحصیلات عالی می شود و می دانیم که همه به آن مرحله نمی رسند. این دو اشکال اساسی دارد: - اولا این زمین عادلانه نیست زیرا به پول گره خورده است. شاهد هم این است که دو سوم از دانشجویان هاروارد، از 5 دهک پردرآمد هستند. (ورودی های کنکور و دانشگاه های برتر در ایران هم تقریبا همین گونه است!) - ثانیا کسانی که در این نظام بالا نمی آیند، از دو چیز محروم می مانند: دستمزدهای خوب و جایگاه اجتماعی درحالیکه نباید اینگونه باشد و در ماجرای کرونا، ارزش برخی شغل ها مشخص گردید مانند پرستاری، معلمی و ... چون واحد اولیه کار است، جامعه مطلوب آن است که « کارها موجب بهره مندی شود و بهره مندی ها همه از کار باشد» درحالیکه در جامعه بازار، مدرک گرایی و بورس بازی و استثمار خیلی پررنگ است. 🔴4) این مشکلات زمینه ساز شورش های پوپولیستی علیه این نظام استبداد شایستگی می شود. برخی مانند سندل و چامسکی، اقبال مردم به ترامپ را همین گونه توجیه می کنند.سندل می نویسد:" واکنش پوپولیستی ای که در سالهای اخیر شاهدیم، طغیانی است علیه استبداد شایسته سالاری."! در ایران ما بعد از سه دهه توسعه معاون رئیس جمهور در مشکل آب خوزستان اعتراف می کند توسعه ما مورد رضایت مردم نبوده است! پژوهش وعلم و رشته وقتی از بینات و ارتکاذ فطری مردم از عدالت فاصله بگیرد، پویش ها و جنبش ها راهی غیر پژوهش های رسمی را می رود و حتی پوپولیست و بدتر فاشیست ممکن است متولد شود! ادامه در بخش سوم ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
💠 نسبت پویش و پژوهش عدالت در ایران معاصر 🔹 توصیه ها - سندل توصیه می کند که کل نظام استبداد شایستگی را به بازنگری بگذارید - پژوهشگران به مسئله هایی بپردازند که عمومی تر و مسئله واقعی مردم است مثل مسئله کارگر که نزدیک به نیمی از خانوار های ایرانی را درگیر می کند یا مسئله تعاونی ها یا تفاضل حقوق ها و ... . امیرالمومنین ع به مالک اشتر فرمود : دوست داشتنی ترین امور برای تو باید 3 ویژگی داشته باشد: حقوق بیشتری را در نظر بگیرد، عدل فراگیرتری را شامل بشود، و رضایت بیشتری برای رعیت را موجب شود. - پیوست های عدالت بر سیاست ها و برنامه ها - بازسازی نظریه های خرد متناسب با اقتضائات و شرایط - طراحی شاخص های عدالت متناسب با فرهنگ شیعی _______________ پاورقی: 1. ۸۸/۸/۱۶ 2. ۹۷/۷/۲۵ 3. ۹۷/۲/۱۹ 4. برخی مانند مارکس وبر تصریح کرده اند که پروتستان، اخلاق سرمایه داری است و مسیحیت را به گونه ای خوانش کردند که روح سرمایه داری بشود! 5. مقاله «سپیده دمان خدایان پول» چطور اقتصاد به دین تبدیل شد؟ ترجمه آن در سایت ترجمان موجود است. https://tarjomaan.com/prtj.veofuqemtsfzu.html 6. مجله مطالعات جامعه شناسی، دوره 22، شماره 2، ص 151 تا 176، مقاله «استقرار آموزشی مکتب نیاوران، تاریخچه ایجاد نهادهای دولتی آموزش مدیریت و اقتصاد بازار آزاد» از دکتر اباذری و پرنیان. https://t.me/m_ghanbarian/2526 7. آخرین کتاب مایکل سندل. مقاله ای در اینباره در سایت ترجمان با عنوان «پوپولیسم شورشی علیه استبداد شایسته سالاری» https://tarjomaan.com/barresi_ketab/9926/ ☑️ @m_ghanbarian
@janjali10 ⭕️ خبرهای جنجالی⭕️
📝به جای انتقاد به ساحت ولایت، به کم‌کاری خودمان ایراد بگیریم 🚨متن تحلیلی/ آموزنده [پیشنهاد مطالعه کامل] @janjali10 ⭕️ خبرهای جنجالی⭕️