پروژۀ ناامیدسازی و سنگرهای جدید عدالتخواهی
💬 دکتر روح الله ایزدخواه
( نمایندۀ مردم تهران در مجلس شورای اسلامی.)
💢حكم #وحید_اشتری به ۱۸ ماه حبس، قطعی شد. خب... این فتح بزرگ را به تمام عوامل «مبارزۀ بیامان با فقر و فساد و تبعیض» تبریک میگویم...
پ.ن: متن آقای ایزد خواه را بخوانید ، به درست یا غلط بودن کار اشتری کار ندارم اما حکمی که بهش دادند جملات خیلی تعجب آوری داشت که حتما ملاحظه کردید ، اینجور حکم دادن صرفا خراب کردن وجه قوه قضائیه است و بس!
@janjali10
⭕️ خبرهای جنجالی⭕️
🙃😉
🔴 وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان؛ از حکم انفصال از خدمت تا فعالیت در #ایرانمال! 🔹جناب #حمید_سجادی گز
🔴 دوستان عزیزی که این روزها از انتخاب #تاج به ریاست فدراسیون فوتبال ناراحتید و برخی هم از پذیرفتن گام به گام دستوراتِ فرهنگی فیفا درباره ورزش ایران ناراحتید؛ من هم ناراحتم.
🔹ولی به یاد بیارید سال قبل در جریان رای اعتماد به کابینه، گفتیم #حمید_سجادی گزینه وزارت ورزش هم تخلفات عدیده دارد، هم زندگی اشرافی لاکچری دارد و همزمان با درآمد میلیاردی مدیر امور ورزشی #ایرانمال علی انصاری است.
🔸بخاطر بخشی از این مفاسد، ۱۰ سال انفصال خورده بود و ۵ سال از آن هم گذشت، ولی یک هفته قبل از ارسال لیست کابینه رئیسی، حکمش نقض شد آن هم بصورت غیرقانونی بعد از ۵ سال اجرا!
🔻این چنین وزیری وقتی روی کار بیاید رفقای فاسدش را بالا میآورد! کاملاً طبیعی است. هم فرهنگ را با آن کلیپهای غیراخلاقی #ایرانمال و اجرای دستورات فیفا، یکی پس از دیگری خراب میکند هم فساد در ورزش را توسعه میدهد و مجدداً رفقای متخلف و فاسدش را ارتقا میدهد!
🔹این سیر طبیعی است. اگر از اول، سنگ بنای غلطی گذاشته شد تا ثریا هم این دیوار کج بالا میرود.
مدرسی یان
@janjali10
⭕️ خبرهای جنجالی⭕️
8.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تصویب جنگ با خــدا.
🌀| بعد از نیم قرن، طرحی برای بانکداری، به اسم اسلام و با محتوای غیر اسلامی تصویب شد.
کاملا بی سر و صدا...
رسانه ملی هم عملا طرف آنهاست. نظارت مردمی هم در این فرآیند حذف شده، مثل کشور ترکیه.... باز هم قرار است بانک ها جهنم مردم و بهشت سرمایه دارها بماند.
نخبگان حتی اطلاع ندارند!
جوان های تربیت شده احزاب درگیر این هستند که از کاروان استخدام جا نمانند.
دانشگاه هم در خواب.
حوزه علمیه هم که خاک مُرده پاشیده اند.
فقط جمعی از فضلا و طلاب فریاد زدند که نمی گذاریم باز مردم را درجه بندی کنید و نخواهند گذاشت.
#تصویب_جنگ_با_خدا
#ربای_قانونی
@janjali10
⭕️ خبرهای جنجالی⭕️
🔻اربعینِ سکولار، اربعینِ انقلابی!
🖋 مهدی جمشیدی
۱. استاد شهید آیتالله مطهری بر این باور بود که: گاهی یک جریان موجخیز و حرکتزای اجتماعی، روح خود را از دست میدهد و از آن جز یک سلسله "آداب و تشریفات بیاثر" باقی نمیماند. ... عزاداری سنتیِ امروز امام حسین، تبدیل حرکت به بنیاد است. این عزاداری که بهحقّ دربارهاش گفته شده: من بکی او ابکی او تباکی وجبت له الجنه؛ که حتّی برای تباکی (خود را شبیه گریهکن ساختن) هم ارزش فراوان قائل شده، در اصل، فلسفهاش تهییج احساسات علیه یزیدها و ابنزیادها و به سود حسینها و حسینیها بوده. در شرائطی که حسین بهصورت یک مکتب در یک زمان حضور دارد و سمبل راه و روش اجتماعی معیّن و نفیکنندۀ راه و روش موجودِ معیّن دیگری است، یک قطره اشک برایش ریختن، واقعاً نوعی سربازی است. در شرائط خشن یزیدی، در حزب حسینیها شرکتکردن و تظاهر به گریهکردن بر شهدا، نوعی اعلام وابستهبودن به گروه اهل حقّ و اعلان جنگ با گروه اهل باطل و در حقیقت، نوعی از خود گذشتگی است. اینجا است که عزاداری حسینبنعلی یک "حرکت" است، یک "موج" است، یک "مبارزۀ اجتماعی" است. امّا تدریجاً، روح و فلسفۀ این دستور فراموش میشود و محتوای این ظرف بیرون میریزد و مسأله، شکل یک "عادت" به خود میگیرد که مردمی دور هم جمع بشوند و به مراسم عزاداری مشغول شوند، بدون اینکه نمایانگر یک "جهتگیری خاصِ اجتماعی" باشد و بدون آنکه از نظر "اجتماعی"، عمل معنیداری به شمار رود، فقط برای کسب ثواب - که البتّه دیگر ثوابی هم در کار نخواهد بود - مراسمی را "مجرّد از وظائف اجتماعی" و "بیرابطه با حسینهای زمان" و "بیرابطه با یزیدها و عبیداللههای زمان" بهپا دارند. اینجا است که حرکت تبدیل به بنیاد یعنی عادت شده و محتوای ظرف، بیرون ریخته و ظرف، خالی باقی مانده است. در چنین مراسمی است که اگر شخص یزیدبنمعاویه هم از گور به در آید حاضر است که شرکت کند، بلکه "بزرگترین مراسم" را به پا دارد! در چنین مراسم است که نهتنها "تباکی" اثر ندارد، اگر "یک مَن اشک" هم نثار کنیم به جائی برنمیخورد!(مرتضی مطهری، نهضتهای اسلامی در صد سالۀ اخیر، صص۸۲-۸۳).
پس مراقبت کنیم که راهپیمایی اربعین:
به "آداب و تشریفات بیاثر" تبدیل نشود!
فقط برای "کسب ثواب" نباشد!
"مجرّد از وظائف اجتماعی" نباشد!
"بیرابطه با حسینهای زمان" و "بیرابطه با یزیدها و عبیداللههای زمان" نباشد!
یک "حرکت" باشد!
یک "موج" باشد!
یک "مبارزۀ اجتماعی" باشد!
نمایانگر یک "جهتگیری خاصِ اجتماعی" باشد!
و در یک کلام، "انقلابی" باشد، نه "سکولار"!
۲. ما اغلب عادت کردهایم به "دینداری آسان و بیهزینه"!
جایی که باید هزینه بدهیم، غافل و غایبیم!
برای اصلاح جامعه و برچیدن منکرها و اقامۀ معروفها، همّت نداریم، ولی برای عزاداری و زیارت، همواره آمادهایم!
این در حالی است که قیام حسینبنعلی برای "نهیازمنکر" بود!
اگر ما تصوّر دیگری از عزداری و زیارت داشته باشیم، در حقّ حسینبنعلی، خیانت کرده و ماهیّت و غایت قیام او را مسخ نمودیم!
تشیّع، آیین "قیام" و "انقلاب" و "شوریدن" و "شهادت" است،
و عزاداری و زیارت، فقط "مقدّمه" هستند برای حرکت. "راه" هستند نه مقصد. "وسیله" هستند نه هدف.
ازاینرو، نه تقلیلدادن منزلت "زیارت و عزاداری" به "مناسک"، صواب است و نه تقلیلدادن "هویّت تشیّع" به "زیارت و عزاداری".
شهدای دفاع مقدس، به زیارت حسینبنعلی نرفتند ولی با عزاداریهای شب عملیات، به کاروان او پیوستند و کربلایی شدند! نکند ما به زیارت حسینبنعلی برویم امّا نصیبمان بیش از عزداری نباشد! مبادا در هیئت و عزاداری و راهپیمایی متوقف بمانیم و از قافلۀ همچنان در حرکتِ کربلا، جا بمانیم!
۳. تشیّع، یعنی نظامسازیِ اجتماعی،
یعنی تمدّنپردازیِ جهانی،
یعنی چالشگری با خواصِ اغواگر،
یعنی موضعگیری در برابر اصحاب فتنه،
یعنی ستاندن نان فقرا از ثروتهای بادآوردۀ اغنیا،
یعنی جاندادن برای نظریۀ مقاومت،
یعنی ترجیح چالش بر سازش،
یعنی ایستادن برای تداوم ایدئولوژیِ انقلابی،
یعنی روشنگری و افشاگری و غبارزدایی از چهرۀ حقیقت،
یعنی نقد قدرتمندانِ بیتقوا و سرمایهسالاران زالوصفت،
و ...
از جمله، "جهاد تبیین"، یک "واجب فوری و قطعی" هست!
ما برای تحقّق آن چه کردهایم؟!
برای این جهاد، "هزینه"ای پرداختهایم؟!
شهادت که هیچ، اهانتی را برتابیدهایم؟!
نکند شیطان در قالب "اهتمامِ تکبُعدی به مستحبات"، ما را از "واجبات فوری و قطعی"، غافل گرداند...
میتوان از متن یک امر مستحب، دهها واجب را اقامه کرد، و میتوان با تفسیر سکولار و غیرانقلابی از آن امر مستحب، فرصتهای تاریخی را باخت.
@janjali10
⭕️ خبرهای جنجالی⭕️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 مبارزه با بی عدالتی و فقر سبب گسترش دین می شود.
استاد #رحیم_پور_ازغدی
📝 وقتی موصوف، صفت را به انحطاط میکشاند
این یادداشت درواقع مرزبندی با دوستان به اصطلاح عدالتخواه است، از همان ابتدا وقتی میگفتند فلانی ها جریان عدالتخواهاند، علارغم اینکه خیلی از مطالبشان را قبول داشتم و هنوز هم دارم، موضع میگرفتم چراکه تعمیم دادن اصفات به آدم ها و جریانات کاری اشتباه است، فرقی هم نمیکند چه صفتی باشد مثلاً اصولگرایی یعنی اصولمدار بودن یا به تعبیری دیگر، به اصول پایبند بودن، هرطور نگاه کنید اکثریت آدم ها اصولی درست یا غلط دارند که به آن پایبندند پس نمیشود اصولگرا بودن را صرفاً به راستی ها تعمیم داد، همانطور که مقام معظم رهبری در تعریف اصولگرایی چنین گفتند : اصولگرایی متعلق به همه کسانی است که به مبانی انقلاب معتقد، پایبند و آن را دوست دارند.
در باب اصلاحطلبی نیز [ اگر از تعریف فلسفی و جهانی رفورمیستاش بگذریم] چنین است، مگر میشود کسی اشکالی را ببیند و در صدد اصلاح آن نباشد ؟ پس الزاماً دوم خردادی ها هم فقط اصلاح طلب نیستند، اکثریت جریان ها به دنبال اصلاحاند اما آن نوع اصلاح که مدنظر خودشان است، این ها را گفتم که به این نقطه برسم، اصفات در جریانات خلاصه نمیشوند بلکه در اعمال آدم های گوناگون تعریف میشوند.
در چند دهه گذشته کدام یک از این طیفها به معنی و گرایش سیاسیاش نزدیک شده است؟ اصولگرایان کجا به اصول شأن پایبند بودند؟ در بحث مذاکرات که همنظر با رقبایشان شدند، عدالتخواهی، ساده زیستی، مردم داری، جمهوریت و... این ها مگر از اصول انقلاب نبود؟ پس چرا برایشان اهمیتی ندارد؟ یا مثلاً همین اصلاحطلبان که روزگاری با فحش به هاشمی و راستی ها رأی آوردند چگونه با او بیعت کردند ؟ چگونه از خاستگاه خود به انحراف رفتند و از یک جریان چپ تبدیل به یک جریان محافظه کار غربگرا تبدیل شدند؟
در باب جریان عدالتخواهی هم همین موضوع صدق میکند، به جای اینکه این جریان، یک جریان مکتبی باشد، بیشتر ظاهری پوپولیستی و بی مبنا پیدا کرده است، شعار عدالت خواهی میدهد اما عدالت را در عدالتخواهیاش رعایت نمیکند، از بهشتی دم میزند اما با آرمان های او نظیر قانون حجاب و گاها ولایت فقیه مخالفت میکند. از عدالتخواهی [جدای از انتقادات صحیحاش] تنها لگد زدن به جمهوری اسلامی را یاد گرفته و فقط نمود داخلی و مشترک با اصلاح طلبان و اصولگرایان دارد.
این ها را گفتم چراکه نمیخواهم صفت عدالتخواهی و این جریان مطالبهگر همانند اصولگرایی و اصلاح طلبی به خاطر عملکرد برخی چهرههایش به انحطاط کشانده شود.
✍🏻 محمد حسین طباطبائی
@janjali10
⭕️ خبرهای جنجالی⭕️
هدایت شده از فانوس (سید احمد هاشمی)
جناب آقای رییسی
جناب آقای قالیباف
جناب آقای اژهای
⬅️ در دوران مسئولیتهای شما در سه قوه، چقدر رهبر انقلاب و دلسوزان جبهه انقلاب به شما گفتند برای این ولنگاری فضای مجازی فکری بکنید؟
🔺گفتند جریان تحریف با این وضع، یک روز خوش برای شما باقی نخواهد گذاشت…
🔺وقت و سرمایه و نیروی شما را برای مقابله با هجمه بیامان رسانهای خواهد گرفت…
🔻شما امّا حاضر نشدید برای منافع ملی آبروی خود را برای ساماندهی فضای مجازی خرج کنید؛ حالا نوش جان کنید غذایی را که پختید.
🔺جواب شهدا و امام زمان را چه خواهید داد؟
🔻با اوضاع اسفبار فرهنگی رسانهای کشور، سرمایههای اجتماعی نظام را باید عملاً از دست رفته تلقی کرد؛ افکار عمومی دیگر تاب تحمل این حجم از شبیخون تبلیغاتی خناسان و فراعنه رسانهای ندارد و به استیصال رسیده…
⭕️ حرف آخر: بفهمید یا نفهمید شما در اتفاقاتی که در حال وقوع است شریکید و ما این روزها را فراموش نخواهیم کرد.
#فتنه_مسئولین_و_خواص
#از_تبیین_تا_قیام
🇮🇷 @faannoos
هدایت شده از جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس
#آرمان_عدالت
این جلسه: امنیت و عدالت
با ارائه حجت الاسلام قنبریان، نویسنده و استاد حوزه
زمان: دوشنبه 4 مهرماه ۱۴۰۱ ساعت 18
مکان: پنجراه سناباد، قائم 28، پلاک 54
منزل استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی
#جلسه_پنجم
#جبهه_عدالتخواه_مردمی_مشهد_مقدس
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻توضیح دربارۀ "خبر" یک مناظره
۱. چندی پیش بنده از سوی "خبرگزاری مهر"، دعوت شدم که برای دوستانی دربارۀ حجاب از منظر اجتماعی، سخن بگویم و به پرسشها، پاسخ بدهم. من نیز به شیوۀ همیشگیام، دو پیشنهاد را مطرح کردم:
اوّل اینکه طرف "مقابل" و "مخالف" هم دعوت کنید تا گفتگو شکل بگیرد و من در قالب مناظره، استدلالهایم را مطرح کنم،
دوّم اینکه مناظره به صورت "زنده" و "مستقیم"، پخش شود.
۲. پس از چندی اطلاع دادند که شرط نخست، قابلتحقّق است، اما برای شرط دیگر، محدودیّت وجود دارد. من نیز درخواست کردم که دستکم اصل مناظره به صورت "تصویری" و "کامل"، پخش شود. دوستان نیز قبول کردند.
۳. اینک "خبر" آن مناظره منتشر شده، درحالیکه متأسفانه "عنوان" خبر و "پایانبندی" آن، آشکارا "جهتگیری منفی" دارد و حاکی از "تمام واقعیّت" نیست، بلکه "تحریف" است.
mehrnews.com/xYzZt
من از این جهت، مورد سئوال دوستان و مخاطبان قرار گرفتم و چون خبر، منتشر شده است لازم بود توضیح عمومی ارائه کنم.
در این مناظره، در برابر "دو استدلالِ" طرف مقابل، "شش استدلالِ" نقیض مطرح کردم و بهصورت دقیق و جزئی و موشکافانه، به واسازی پرداختم.
۴. از خبرگزاری مهر، درخواست دارم که نسخۀ "تصویری" و "کاملِ" مناظره را نشر دهند؛ بیکموکاست و تصرّفنشده، چنانکه از آغاز نیز وعدۀ ما همین بود.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi