هدایت شده از اندیشکده حکمرانی منیب
5.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌کاش همه مثل آقای جلیلی دولت سایه داشتند!
🔻چرا تو این مملکت گردنگیر نداریم؟
🔻هر کسی رأی میاره، حامیانش مسئولیتش رو به عهده نمیگرن!
از مبحث "انحطاط متحجّرانه؛ انعطافپذیری متفکّرانه"
در هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع)
🔻 مطالبه گری آگاهانه
@hamian_mardomi_dr_said_jalili
هدایت شده از اندیشکده حکمرانی منیب
29.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ چرا جلیلی با زنگنه مناظره نمیکند؟
⭕️ در مورد کرسنت ببینید و بشنوید ...
‼️ انتشار با ذکر نام کانال بلامانع است!
#جلیلی #مقدادخداداد #سعیدجلیلی #زنگنه #کرسنت
✅ کانال ایتا مقداد خداداد
🆔 @meghdad_khodadad
✅ صفحه اینستاگرام
🆔 @meghdad_insta
✅ کانال تلگرام
🆔 @m_khodadad_clip
8.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#محرم
#انقلاب
◾️ میگن از قطار انقلاب پیاده نکنید کسی رو ...
⬅️ بله... ولی نباید گذاشت هرکسی وارد لوکوموتیو قطار بشه❗️
⬅️ بعضیا هم خودشون پیاده میشن...
▪️اندیشه پژوهان استاد #رحیم_پور
🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@rahimpoor_azghadi
اصلاح طلبان، شکست پنهان، پیروزی آشکار!
عبدالله گنجی :
بالاخره اصلاحطلبان بدون، چون و چرا و با همه وجود وارد صحنه انتخابات شدند و در یک رقابت واقعی وزن اجتماعیشان روشن شد. اصولگرایان در سالهای ۷۶، ۸۰، ۹۲ و ۹۶ طعم شکست را چشیدند و هیچ ادعایی ندارند و هیچ تصویری «فرامن» از خود ارائه نمیکنند. چون خود را بخشی از نظام میدانند و در غم و شادی و تلخ و شیرینی حوادث کشور، خود را سهیم میدانند و ادای اپوزیسیوننمایی در نمیآورند.اما مدیریت حکیمانه نظام این دوره اصلاحطلبان را به درون کشاند و بسیاری از مدعیات آنان باطل شد. درست است که آنان از لحاظ حقوقی با ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار رأی پیروز انتخابات هستند، اما این پیروزی از جهت ثبت تاریخی برای آنان از شکست سنگینتر است. آنان هوشمندانه رصد میکردند تا هیچگاه از مردم شکست نخورند و علت مشارکت پایین در سال ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ را نه فقط به عملکرد دولت منتسب به خود ارجاع نمیدادند بلکه علت مشارکت پایین را عدم حضور کاندیداهای اختصاصی خود در صحنه میدانستند و در سال ۱۴۰۲ برای فرار از شکست به کاندیداهای سراسر کشور زنگ میزدند که به نام اصلاحات کاندیدا نشوید. آنان باوری تولید کرده بودند که ملت با ماست. با ما شرکت میکند و با ما شرکت نمیکند. خاتمی میگوید در ۱۴۰۲ در کنار ۶۰ درصد ایستاده است. حال معلوم شد آن ۶۰ درصد اصلاً کنار خاتمی نایستادهاند. اصلاحطلبان دولت تشکیل میدهند، اما آن هیمنه پنبهای فرو ریخت. خاتمی، ظریف، روحانی، آذری جهرمی، نهضت آزادی، علیرضا رجایی، زیدآبادی، صمیمی، خانواده تاجزاده، محقق داماد و همه و همه آمدند تا پایینترین درصد رأی یک رئیسجمهور در تاریخ ۴۵ ساله جمهوری اسلامی را به آقای پزشکیان بدهند. اگرچه معتقدم آنان هیچ تأثیری نداشتند و این رأی هم مدیون مرام خود پزشکیان است. اکنون اصلاحطلبان صاحب پایینترین رأی یک رئیسجمهور در کشورند. حتی نتوانستند رأی رئیسجمهور عاریتی خود یعنی روحانی را احیا کنند و مسنترین کاندیدای تاریخ انقلاب نیز از آنان است. اکنون ۷۴ درصد ملت به آنان «نه» گفتهاند و این وزن واقعی فقط در چنین شرایطی شفاف میشد. اپوزیسیوننماها دیگر نمیتوانند بگویند آن ۵۰درصد که مشارکت نکردند با ما هستند، زیرا شما التماس کردهاید، وحشت آفرینی کردهاید، با شعار «برای ایران» از جمهوری اسلامی برائت جستهاید، اما وقعی به شما گذاشته نشد.
بعد از شکست سنگین اجتماعی، شکست گفتمانی نیز رقم خورد. آیا کسانی که دنبال رأی برای پزشکیان بودند همانهایی هستند که در جمع ۴۰ نفر در سال ۱۴۰۰ تاجزاده را نفر سوم انتخاب و پزشکیان را ندیدند؟ تئوریسینهای ضد اسلام سیاسی، مفسران یکه سالاری از ولایت فقیه، مبلغان انتخابات آزاد و رفراندوم و مرزسازان با نظام دینی، یک مرتبه همه مدعیات سه دهه خود را به رودخانه ریختند و تصاحب قدرت، دروغین بودن همه آن باورها را اثبات نمود. خاتمی یا ظریف واقعاً فکر میکردند ملت ایران قامت آنان را با همه وجود نظارهگر است حال معلوم شد اینها اگر سهمی هم داشتهاند زیر سقف ۲۶ درصد واجدین شرایط است. اکنون سکولارهای ضد ایدئولوژی باید نهج البلاغه بخوانند. مفسران یکه سالاری از ولایت فقیه باید به دستور پزشکیان سیاستهای کلی نظام را دنبال نمایند. مدعیان «مردم همیشه با ما هستند» باید برای رضایت ۵۰ درصد مردم تلاش کنند و این تلاش اکنون در درون قدرت است و نمیتوانند بر عشوه «اصلاحات جامعهمحور» اپوزیسیون نمایی را بفروشند. تله وزن کشی اصلاحات به بهترین شیوه کار کرد و البته مگر این جماعت غریبهی نظام، از رو میروند؟ در این انتخابات نه آنان از تقلب سخن گفتند و نه ما طراحان انقلاب رنگی را دیدیم، همه چیز بر وفق مرادشان بود تا نظام جمهوری اسلامی آنان را به تله خودشناسی بکشاند و اسطورههای اجتماعیشان جای خود را مجدداً بشناسند. البته، چون ما مانند آنان روشنفکر اپوزیسیوننما نیستیم، نمیتوانیم مشی آنان با رئیسی را دنبال کنیم. ما هرگز پزشکیان را «رئیسجمهور پایینترین اقلیت تاریخ جمهوری اسلامی» خطاب نخواهیم کرد. هشتگ دولت علیل و دولت انتصابی نخواهیم زد. ما حتماً به او کمک خواهیم کرد. عمل مثبت او را در سبد نظام میدانیم. آنچه وظیفه ماست نورتابانی بر دخمه سکولارهای خودشیفته است که ما آنان را مصادیق نااهلان و نامحرمان انقلاب اسلامی میدانیم و آرشیوهای آنان را به میدان روشنایی منتقل خواهیم کرد. تردیدی نیست که آنان از پزشکیان عبور خواهند کرد و آن روز فرا خواهد رسید، زیرا روشنفکر سکولار نمیتواند هم درون قدرت، کلاه جمهوری اسلامی سرش باشد هم بگوید، برای «ایران انتزاعی» هستیم و همچنان فکر کند که میشود سر مردم کلاه گذاشت. از عوامل اصلی مشارکت پایین، فرچههای سیاه نمای این جماعت است. حال میخواستند خود را سفید نشان دهند و در قبال تابلو نظام که سیاه کرده اند سکوت کنند.
🔻رصد
@entekhabe_agahane
.
♻️ بله، حسین را مسلمانان کشتند!
🔰 حمید رسایی: عاشورا معانی مختلفی دارد و یکی از معانی آن این است: جمعی از مسلمانان، قاریان قرآن، نماز شبخوانها، مسجدیها، سرداران سپاه اسلام، مفسران، راویان احادیث پیامبر و فقهای اعلام ان زمان، فرزند پیغمبر اسلام را با نیت قرب الهی به شهادت رساندند!
🔹نکته اول
هیچ امام معصومی در بستر بیماری از دنیا نرفت!
هیچ امام معصومی بر اثر بلایای طبیعی از دنیا نرفت!
هیچ امام معصومی بر اثر کهولت سن از دنیا نرفت!
همه اهل بیت عصمت و طهارت به شهادت رسیدند.
و این، یعنی دین از سیاست جدا نیست. اگر ائمه اطهار را کاری با سیاست و استقرار حکومت و برقراری عدالت اجتماعی نبود و کار آنها فقط اقامه دین فردی بود، پس چرا حاکمان جور، باید ایشان را شکنجه میکردند، در سیاهچالهها زندانی و در نهایت به شهادت میرساندند؟!
🔹نکته دوم
هیچ امام معصومی به دست یهودیان به شهادت نرسید!
هیچ امام معصومی به دست مسیحیان به شهادت نرسید!
هیچ امام معصومی به دست بت پرستان و بیدینان به شهادت نرسید!
همه اهل بیت عصمت و طهارت به دست مسلمانانی به شهادت رسیدند که اذان و اقامه بر لب داشتند، به سوی کعبه نماز میخواندند، حج به جا میآوردند و خود را پیرو خاتم پیامبران، محمد (ص) میدانستند.
و این یعنی اصلیترین تهدید برای جامعه اسلامی را باید از درون آن جست نه از بیرون! این یعنی دشمنان بیرونی با استفاده از عناصری که لباس دوست و خودی به تن دارند، به دنبال انحراف و اسقاط نظامی خواهند بود که برای تحقق توحید و عدالت اجتماعی گام برداشته است!
اگر کل یوم عاشوراست و کل ارض کربلا، پس شک نکنیم که یزیدیان زمان هر چند تمام توانشان را برای از بین بردن قیام حسینی زمان به کار میگیرند اما همه امیدشان به عناصر داخلی است که لباس دوست به تن دارند و سابقه همراهی با خمینی (ره) در کارنامهشان است.
پس شک نکنیم که نظام سلطه، هرگز نمیتواند انقلاب خمینی را حتی با تهدید نظامی زمینگیر کند، اما با یک عمامه به سر دنیا طلب و رویگردان از آرمانهای خمینی که از مبارزه با نظام سلطه پشیمان است و در برابر آنها واداده، میتواند همان هدف را محقق کند!
اگر دنبال دشمنان انقلاب خمینی (ره) هستید، در صفوف خودی و در رفتارهایی برخلاف آرمانهای خمینی، آنها را بجوئید.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از اندیشکده حکمرانی منیب
📝 #یادداشت_هفته | الگویی برای رئیس قوه مجریه
🔍 نگاهی به خصوصیّات مثبت رئیسجمهور شهید، «آیتالله سیّدابراهیم رئیسی»، بر اساس بیانات حضرت آیتالله العظمی امام خامنهای
🔹️حضرت آیتالله العظمی امام خامنهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی، در آخرین دیدار اعضای دولت سیزدهم، برخی از خصوصیّات شهید رئیسی را بیان کردند و فرمودند: «من این موارد را گفتم برای اینکه اینها ثبت بشود به عنوان یک الگو؛ معلوم بشود کسی که رئیس قوّهی مجریهی یک کشور است، میتواند مجموعهی این خصوصیّات عملی و فکری و قلبی و مانند اینها را با همدیگر داشته باشد و دنبال کند ــ میشود، میتواند ــ که ایشان بحمداللّه داشت.» ۱۴۰۳/۴/۱۷
🔹️مردمی بودن
🔹️«یکی از مهمترین خصوصیّات آقای رئیسی مردمی بودن بود. برای همهی ماها، برای دولتها و رؤسای دولتها، برای اعضای دولتها، این باید الگو باشد. ایشان به مردم اعتنا میکرد، برای مردم احترام قائل بود، در بین مردم حضور پیدا میکرد، لمس میکرد حقایق را با حضور در میان مردم، حرفهای آنها را میشنید و نیازهای آنها را محور برنامهریزیهای خودش قرار میداد. ... محور برنامهریزیها و اقدامها و کارها و شاخصهایی که مورد نظر ایشان بود، حلّ مشکلات مردم بود.» ۱۴۰۳/۴/۱۷
🔹️البتّه «مردمی بودن مقولهی گستردهای است و جلوههایی دارد. یک جلوه ... رفتن میان مردم و شنیدن بیواسطه از مردم است؛ این حرکت بسیار خوب و مستحسنی که ... جناب آقای رئیسی انجام دادند که رفتند خوزستان در میان مردم، با مردم، از آنها شنیدند، با آنها حرف زدند.» ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
🔹️همچنین یکی از توفیقات ایشان سفرهای استانی بود: «این خیلی حادثهی درخشانی است، حادثهی مهمّی است. اینکه ۳۱ سفر در ۱۱ ماه انجام بگیرد به سرتاسر کشور، نقاط محروم، دورافتاده، صحنههای کمنظیری اتّفاق بیفتد و دیده بشود از همدلی صادقانهی با مردم و نظارت میدانی به مسائل گوناگون مردم، خیلی چیز مهمّی است.» ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
🔹️رعایت تعامل و عزّتمندی در سیاست خارجی
🔹️یک نکتهی برجستهی دیگر ایشان این است که «در سیاست خارجی دو خصوصیّت را ایشان با هم و در کنار هم رعایت میکرد: یکی تعامل، یکی عزّتمداری و عزّتمندی. ایشان اهل تعامل بود. ... به اصل ارتباط، ایشان عقیده داشت. ... اولویّتها را در این زمینه رعایت میکرد؛ مثلاً یکی از اولویّتها همسایگی بود که ایشان به مسئلهی همسایگی اهمّیّت میداد.» ۱۴۰۳/۴/۱۷
🔹️علاوهبراین، ایشان «در مسائل خارجی، از فرصتها به بهترین وجهی استفاده کرد. اینهمه تحرّک خارجی و سفر خارجی آثار ارزشمند و بابرکتی برای کشور داشت، هم برای امروز کشور، هم برای فردای کشور. ایران را در چشم رجال سیاسی دنیا بزرگتر و برجستهتر کرد. انقلاب اسلامی را، ملّت ایران را، در بیانات خود و در اظهارات خارجی خود، درست تعریف کرد و شناساند.» ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
🔹️معتقد به تواناییهای داخلی و دارای اهتمام به طرحهای بزرگ
🔹️خصوصیّت دیگر این بود که «ایشان به تواناییهای داخلی واقعاً اعتقاد داشت. ... یعنی قبول داشت که ما خیلی از مشکلات کشور را یا اکثر مشکلات کشور را یا به یک صورت همهی مشکلات کشور را میتوانیم با تکیهی به ظرفیّتهای داخلی حل کنیم؛ و لذا دنبال این کارها هم بود.» ۱۴۰۳/۴/۱۷ بر همین اساس بود که دولت ایشان «جامعه را از حالت چشمانتظاری و نگاه به بیرون خارج کرد؛ از این حالت که همیشه منتظر باشیم ببینیم دیگران دربارهی ما چه میگویند، چه تصمیم میگیرند، چه کار میخواهند بکنند.» ۱۴۰۱/۰۶/۰۸ یک ویژگی دیگر ایشان «اهتمام به طرحهای بزرگ بود. به طرحهای سنگین اهتمام داشت؛ مثلاً فرض کنید مثل همین انتقال آب از دریا به چند نقطه یا مثلاً در همین مسئلهی آب، انتقال آب از راههای دور به شهرهایی که مدّتها بود در انتظار آب بودند؛ ایشان مسئلهی شُرب اینها و کشاورزی اینها را حل کرد. طرحهای گوناگونی از این قبیل داشت.» ۱۴۰۳/۴/۱۷
🔹️زنده کردن امید و اعتماد در مردم و اهتمام به طرحهای بزرگ
🔹️ویژگی دیگر ایشان «زنده کردن امید و اعتماد در مردم» ۱۴۰۱/۰۶/۰۸ بود. «مجموع عملکرد دولت ــ چه شخص رئیسجمهور محترم، چه مسئولین در بخشهای مختلف ــ به مردم این احساس را داد که دولت وسط میدان است، مشغول کار است، دارد تلاش میکند و برای آنها خدمت میکند، میخواهد خدمترسانی بکند؛ این [کار]، امید مردم را و اعتماد مردم را تا حدود زیادی احیا کرد.» ۱۴۰۱/۰۶/۰۸ ویژگی بعدی شهید رئیسی اهتمام به طرحهای بزرگ بود؛ «که آقای مخبر هم بحق اشاره کردند ــ اهتمام به طرحهای بزرگ بود. به طرحهای سنگین اهتمام داشت.» ۱۴۰۳/۴/۱۷
🔻 مطالبه گری آگاهانه
@hamian_mardomi_dr_said_jalili
هدایت شده از اندیشکده حکمرانی منیب
⭕️جهاد جلیلی و جهش در فرهنگ سیاسی حزب الله
- تاملی در منطق عمل سیاسی سعید جلیلی(بخش دوم)
✍️ دکتر سعید خورشیدی
🔸در واقع جلیلی در انتخابات ۴۰۳، عامل به توصیههای گذشته خودش بوده است. او در مقابل جنگ نرم طولانی مدت چند ساله دشمن مبنی بر کاشت تصویر «ایران در قعر دره»، تلاش کرد استعاره رهبری از موقف کنونی جمهوری اسلامی مبنی بر «در آستانه قله بودن» را در راهبرد تبلیغاتی خود عینی نماید.
🔸جلیلی ضمن بیاعتنایی به توصیه برخی کارشناسان رسانهای که معتقد بودند (فارغ از اینکه واقعیت چیست) گفتمان تبلیغات ریاست جمهوری باید بر نفی و نقد گذشته استوار باشد تا مورد اقبال مردمی قرار گیرد، معتقد بود که گفتمان انتخاباتی باید ریشه در واقعیت و ناظر به حل مسائل امروز باشد. او برای پیروزی در انتخابات، بیش از چهل سال مجاهدت صورت پذیرفته در جمهوری اسلامی (رزمندگان دفاع مقدس، جهاد سازندگی، نهضت سوادآموزی، جهاد دانشگاهی، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، ...) و نتایج و برکات پدید آمده ناشی از آنها را نادیده نگرفت، بلکه همگان را به شکر جمعی و عملی این نعمات از طریق بهره گیری از فرصتهای حاصل شده از آنان فراخواند. او با جامعه، از تصویر ایران در آستانه جهش و تعالی سخن گفت و با این ایده خود توانست بیش از سیزده میلیون رای کسب کند.
🔹پرهیز جلیلی از ورود به مشاجرات سخیف شخصی با سایر کاندیداها، صرفا یک وسواس اخلاقی یا پسند شخصی نبود. او نشان داد که مایل است که مردم در انتخابات، جدال اندیشهها و مسلکهای مختلف را مشاهده کنند و از مسیر مقایسه و ارزیابی این افکار، اولا رشد یابند و ثانیا انتخاب درستی داشته باشند.
🔹نگرش تربیتی به سیاست ورزی و انتخابات، باعث می شود که افق عمل سیاسی کاندیدای جبهه انقلاب، کوتاه مدت نباشد، اهل دوپینگ سیاسی نباشد و متوجه این نکته باشد که دوپینگ، بدنه را ضعیف و از درون تهی میکند. او به هوادارانش و بسیجشدگان ذیل خودش به چشم «عدد رای» نگاه نمیکند که توهم کند عنان آنها به دست اوست و او میتواند با هر سنخ ائتلاف و اجماعی، آنان را به سبد رای دیگری «کوچ اجباری» دهد، بلکه او میبایست برای آنها به مثابه عاملیتهای انسانی، اصالت قائل شود.
🔹جلیلی در انتخابات اخیر به درستی چنین کرد. او از یک سو فهمید که تحلیل های ریاضیوار از کنش انسانی رایدهندگان نادرست است و انصراف او به نفع دیگران حتی نتیجه کوتاه مدت حسابگرایانه هم در پی نخواهد داشت.
🔹اما مهمتر از آن، روشن بود انجام چنین ریسک و قماری، عوارض و لطمات بلندمدت به بدنه اجتماعی جبهه انقلاب اسلامی خواهد زد. این انصراف به هسته مقاوم جبهه انقلاب، پیام ناممکن بودن کنشگری مستقل از جناحهای سیاسی خواهد داد و به آنان این حس را منتقل خواهد کرد که انقلابیون پیادهنظام جناح اصولگرایند و انتخاب و فعالیت ما، اثری ندارد و این حسابگریهای پشت پرده است که سرنوشت کاندیداها را مشخص میکند. تسری چنین نگاهی به فعالان سیاسی جبهه انقلاب، دعوت از آنان به کنشگری در بزنگاههای سیاسی آتی را مختل میکرد و عملا باعث ریزش جدی در کنشگری این بدنه اجتماعی میشد.
🔹چنین تحلیل و نگرش مبنایی، سعید جلیلی را برآن داشت که در مقابل فشار سهمگین و بی ضابطه سیاسیون اصولگرا مقاومت کند و آینده سیاسی حزب الله را تضمین نماید.
🔹امروز بخشی از انرژی تخریب جلیلی، حاصل هراس جریانهای سیاسی از جان گرفتن و تداوم این سنخ سیاستورزی مستقل و مردمی در جامعه ایران است. آنان از جوانان مومن انقلابیای می هراسند که در کارگاه بزرگ تربیت سیاسی انتخابات ۴۰۳، از یک سو شیرینی عاملیت سیاسی مستقل از لابیهای سیاسی را چشیده و از سوی دیگر فعالیتهای تبیینیاش در گفتگو با تودههای مردم نه تنها موجبات همراهی بیش از سیزده میلیون نفر از جامعه را فراهم ساخته، که تقدیر و لبخند رضایت رهبر انقلاب اسلامی را نیز در پی داشته است.
🔻 مطالبه گری آگاهانه
@hamian_mardomi_dr_said_jalili
هدایت شده از اندیشکده حکمرانی منیب
📰«روزنامههای اموی»
و اگر حقیقت را بخواهی، هنوز
ظهر عاشورا به شب نرسیده است...
🔻 مطالبه گری آگاهانه
@hamian_mardomi_dr_said_jalili