⚡️ݥعڔڣٺ زݩــ❣ـ.ڋڱے إښــݪأݥے
.🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃 🌼🍃🌼🍃 🍃🌼 🌼 🍃 ❣﷽❣ #مطالب_مهدویت 🔴 آیـا بـا امـام زمـان علیه السلام ارتبـ
.🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃
🌼🍃🌼🍃
🍃🌼
🌼
🍃
❣﷽❣
#مطالب_مهدویت
💫❢ تأخیـــر فـــرج ❢🌅
🏷 استاد پناهیان
☑️ نگاه عامیانه به انتظار فرج موجب تأخیر فرج میشود❗️
◾️ نگاه عامیانه به موضوع «منجی» به دلیل ابهامات و نادانستههای فراوانی که در مورد آن وجود دارد، جزء رایجترین مسائل همۀ ملتهای معتقد به ظهور منجی به حساب میآید.
⇦ اگرچه این نگاه عامیانه، در میان پیروان دیگر ادیان و مذاهب بیشتر است، ولی رواج اندک آن هم در میان مردم ما زیاد است؛ و نه تنها قابل تحمل نیست بلکه میتواند به موضوع انتظار و مهدویت لطمههای جدی وارد نماید.
💢 نمونههایی از نگاه عامیانه به منجی
🔻نگاه عامیانه به منجی، در همۀ ادیان عالم وجود دارد؛ تصور کسی که سوار بر مرکب خواهد آمد و دنیا را تنها با «اعجاز» دستانش متحوّل میکند و لابد بینیاز به همراهی مردم و هوشیاری آنها، زمین و زمان را زیر و رو کرده و بیاعتنا به سنتهای الهی و همۀ آنچه در طبیعت حیات بشر است، سعادت را برای انسان به ارمغان میآورد.
※ همچنین این یک نگاه عامیانه است که «ما منتظر منجی باشیم، امّا مقدماتی را برای آن لازم ندانیم».
این یک نگاه عامیانه است که «درکی از ساز و کار نجاتبخشِ منجی نداشته باشیم.» این یک نگاه عامیانه است که «چگونگی تداوم حاکمیت منجی و رموز بقای آن را ندانیم.» و موارد دیگری که ندانستن هر یک از آنها ما را به نگاه عامیانه نزدیک میکند.
🔸کمترین زیان این نگاه این است که تکلیف ما را برای یاری او و مقدمهسازی برای قیام او معلوم نمیکند.
🔻در مجموعۀ منتظران، کم نیستند کسانی که درایت لازم را نسبت به منجی ندارند. همین مسأله موجب اشتباهات فراوانی در عملکرد امروزین آنها به عنوان منتظر میشود. طبیعتاً این اشتباهات، نه تنها فرج را جلو نمیاندازد و انتظار را ثمربخش نمیسازد، بلکه چه بسا موجب عقب افتادن فرج هم بشود.
※ انسان دردمند و رنجکشیدهای که همۀ راههای نجات را بسته میبیند و توانایی حل مشکلات خود را ندارد، چارهای ندارد جز آنکه دل به روزنههایی ببندد که بتوانند او را به منجی امیدوار کنند و مانند غریقی به هر احتمالی برای نجات چنگ بزند. طبیعی است در چنین فضایی، بازار سطحینگریها و گمانهزنیهای عوامانه هم گرم میشود.
📕 انتظار عامیانه، انتظار عالمانه، انتظار عارفانه
✍🏻 #انتظار
✍🏻 #مطالب_مهدوی
#پرسش_پاسخ_مهدوی
✨🌸الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَـــرَج🌸✨
@entezaar313
⚡️ݥعڔڣٺ ۏ زݩـ❣️.ڋڱے إښـݪأݥے🌈
🍃
🌼
🍃🌼
🌼🍃🌼🍃
🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃
┏┅❧••✾✨✾••❧┅┓
❣﷽❣
*📌 #امسال در معرض #امتحان الهی هستیم*
⚡️در زیارتنامهها که میگوییم «همۀ هستی و جان و مالم فدای شما»، اربعین امسال در معرض امتحان الهی هستیم: آیا مشکلات مالی مانع سفر مومنین خواهد شد؟ هرکسی از حماسۀ اربعین کم بگذارد باید به خدا پاسخ بدهد.
👤علیرضا پناهیان
👈🏻 متن کامل:
panahian.ir/post/5054
🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفَرَج🌤
@entezaar313
⚡️ݥعڔڣٺ ۏ زݩـ❣️.ڋڱے إښـݪأݥے🌈
┗┅❧••✾✨✾••❧┅┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 #راز_ناشناخته_ی_اربعین (5⃣)
🔸بسیار بسیار شنیدنی
👈 شما متوجه این راز شدی؟
سری بسیار عجیب
🔸نشردهنده ، تو بهشت در جوار اباعبدالله باشه 💛
@entezaar313
⚡️ݥعڔڣٺ ۏ زݩــ❣ـ.ڋڱے إښــݪأݥے🌈
💫🌻💫🌻💫🌻💫🌻💫
❣﷽❣
✔️ #اطلاعات_اربعين
🚏فاصله مسیرهای تردد زائران عتبات عالیات، عراق:
مرز: 🚧
نجف: 🔶
كربلا: 🚩
كاظمين: 🔷
سامرا: 💠
طفلان مسلم: 🔵
سيد محمد: ❇️
🚧 #مرز_مهران
⬅️مهران تا کوت : 82 کیلومتر
⬅️مهران تا دیوانیه : 227 کیلومتر
⬅️مهران تا حله : 238 کیلومتر
⬅️مهران تا بغداد : 255 کیلومتر
⬅️مهران تا 🔶نجف : 303 کیلومتر
⬅️مهران تا 🚩کربلا: 279 کیلومتر
⬅️ مهران تا 🔷کاظمین : 283 کیلومتر
⬅️مهران تا 💠سامراء : 444 کیلومتر
⬅️مهران تا ❇️سیدمحمد: 409 کیلومتر
⬅️مهران تا 🔵طفلان مسلم : 272 کیلومتر
🚧 #مرز_خسروی
👈🏻خسروی تا کوت: 341 کیلومتر
👈🏻خسروی تا دیوانیه : 395 کیلومتر
👈🏻خسروی تا حله: 305 کیلومتر
👈🏻 خسروی تا بغداد : 190کیلومتر
👈🏻خسروی تا 🔶نجف : 380 کیلومتر
👈🏻خسروی تا خانقین: 10 کیلومتر
👈🏻خسروی تامقدادیه: 102 کیلومتر
👈🏻خسروی تا بعقوبه : 130 کیلومتر
👈🏻خسروی تا🚩کربلا: 315 کیلومتر
👈🏻خسروی تا 🔷کاظمین : 203 کیلومتر
👈🏻خسروی تا 💠سامراء: 326 کیلومتر
👈🏻خسروی تا ❇️سیدمحمد:291 کیلومتر
👈🏻خسروی تا 🔵طفلان مسلم: 281 کیلومتر
🚧 #مرز_شلمچه
⬅️شلمچه تا بصره: 20 کیلومتر
⬅️شلمچه تا 🔶نجف 460 کیلومتر
⬅️شلمچه تا 🚩کربلاء 549 کیلومتر
⬅️شلمچه تا 🔷کاظمین دارای دو مسیر 575 و 621 کیلومتر
🕌 #نجف_تاشهرهای_مختلف
🔸نجف تا 🚩کربلا: 78 کیلومتر
🔸نجف تابغداد: 161 کیلومتر
🔸نجف تابصره: 467 کیلومتر
🔸نجف تاحله : 61 کیلومتر
🔸نجف تارمادی :271 کیلومتر
🔸نجف تا بعقوبه : 227 کیلومتر
🔸نجف تا دیوانیه : 75 کیلومتر
🔸نجف تا 🔷کاظمین: 180 کیلومتر
🔸نجف تا 💠سامراء: 287 کیلومتر
🔸نجف تا ❇️سیدمحمد: 249 کیلومتر
🔸 نجف تا 🔵طفلان مسلم: 116 کیلومتر
🕌 #کربلا_تا_شهرهای_مختلف
🚩کربلا تابغداد: 108 کیلومتر
🚩کربلا تاکوت :197 کیلومتر
🚩کربلا تاحله :42 کیلومتر
🚩کربلا تا رمادی: 218 کیلومتر
🚩 کربلا تابعقوبه : 184 کیلومتر
🚩کربلا تادیوانیه :144 کیلومتر
🚩کربلا تابصره: 524 کیلومتر
🚩کربلا تا 🔷کاظمین : 115 کیلومتر
🚩کربلا تا💠 سامراء: 220 کیلومتر
🚩کربلا تا ❇️سیدمحمد:184 کیلومتر
🚩کربلا تا 🔵طفلان مسلم :38 کیلومتر
۷💠سامراء تا بغداد : 110 كيلومتر
💠سامراء تا ❇️سیدمحمد: 53 كيلومتر....
🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفَرَج🌤
@entezaar313
⚡️ݥعڔڣٺ ۏ زݩـ❣️.ڋڱے إښـݪأݥے🌈
💫🌻💫🌻💫🌻💫🌻💫
1_29389423.mp3
6.16M
🔳 #واحد احساسی #اربعین
🌴من و اربعین کربلایت
🌴مگر می شود باور من؟
🎤میثم #مطیعی
@entezaar313
⚡️ݥعڔڣٺ ۏ زݩــ❣ـ.ڋڱے إښــݪأݥے🌈
🍃🎀🍃
سلام علیکم✋
🌺14 صلوات و 5 تا آیه امن یجیب و ی حمد به نیت حاجت ممبــر مد نظر بخوانیم ان شاالله با دعای خیر شما دوستان مشکلشون حل بشه 🌺
🌷آمین یارئوفُ ویارحیمُ🌷
اجر همگی با مولا عج
🌷🌷🌷
⚡️ݥعڔڣٺ زݩــ❣ـ.ڋڱے إښــݪأݥے
.🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃 🌼🍃🌼🍃 🍃🌼 🌼 🍃 ❣﷽❣ #مطالب_مهدویت 💫❢ تأخیـــر فـــرج ❢🌅 🏷 استاد پناهیان
.🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃
🌼🍃🌼🍃
🍃🌼
🌼
🍃
❣﷽❣
#مطالب_مهدویت
❓پرسش: وظیفه جامعه اسلامی در برابر اخباری که از سوی حضرت مهدی علیه السلام میرسد، چیست؟
✍پاسخ: خبرهایی که از ناحیه حضرت مهدی صادر میشود، بر دو گونه اند: دسته اول خبرهایی هستند که به صورت مکتوب، ثبت و ضبط شده است. صحت و سقم این گونه اخبار با سنجش و بررسی آنها در علم حدیث شناسی و علم رجال، مشخص خواهد شد.
دستة دوم، خبرهایی اند که در هیچ یک از منابع حدیثی و روایی یافت نمی شود و چه بسا به صورت یک ادعا مطرح شوند. در این صورت چنانچه این خبر مطابق آموزههای مهدوی، هماهنگ با آیات قرآن و سنت و سیره و روش و منش اهل بیت علیهم السلام و نیز قابل تطبیق با واقعیات تاریخی باشد، میتوان آن را پذیرفت لکن همان گونه که از ناحیه امام دوازدهم عجل الله تعالی فرجه الشریف توصیه شده است؛ شایسته است منتظران آن حضرت در این گونه موارد به علما مراجعه نمایند.[۱] در غیر این صورت، دلیلی بر پذیرش آنها وجود ندارد.
امام صادق علیه السلام در پاسخ سؤال مفضل بن عمر از کیفیت برخورد با این گونه ادعاها فرمود: هرگاه شخصی مدعی مهدویت شد، از او چیزهایی را سؤال کنید که مانند او پاسخ میدهد (با مقایسه پاسخ او نسبت به کلام امام علیه السلام او را مورد سنجش قرار دهید).[۲]
بنابراین بایسته است اخبار با آموزة مهدویت مقایسه شوند. چنان چه هماهنگی بین این گونه اخبار و آموزه مهدویت نباشد، دلیلی بر پذیرش آنها وجود ندارد. شایان ذکر است در نظر گرفتن ویژگیهای شخصی حضرت برای تشخیص چهره مدعی از چهره واقعی نیز لازم است؛ چرا که ممکن است در پاره ای موارد، سخنی هماهنگ با مهدویت از سوی غیر امام صادر شود. به همین لحاظ هوشیاری در این گونه اخبار نیز زینت بخش فراست و زیرکی منتظران خواهد بود.
[۱]کمال الدین، ص۴۸۴.
[۲]کافی، ج۱، ص۳۴۰.
#پرسش_پاسخ_مهدوی
✨🌸الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَـــرَج🌸✨
@entezaar313
⚡️ݥعڔڣٺ ۏ زݩـ❣️.ڋڱے إښـݪأݥے🌈
🍃
🌼
🍃🌼
🌼🍃🌼🍃
🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃
4_5827735416207312186.mp3
7.56M
#آشتے_با_امام_زمان_عج ❤️
و بیایید از امروز با آقا صاحب الزمان عجل الله آشتی کنید 😔
حتما گوش کنید👌👌
@entezaar313
⚡️ݥعڔڣٺ ۏ زݩــ❣ـ.ڋڱے إښــݪأݥے🌈
🔶━⊰✹⚪️🎀⚪️✹⊱━🔶
❣﷽❣
#چرا_شمر_سر_امام_حسین(ع)
را از پشت برید⁉️
درباره اینکه چرا شمر گلوی مبارک امام حسین(ع) را از جلو نبرید با توجه به نقلهایی که برای چگونگی شهادت امام حسین(ع) وارد شده، میتوان چند احتمال داد:
1. افراد دیگری -غیر از شمر- که میخواستند نزدیک امام حسین(ع) شوند و او را به شهادت برسانند، همین که امام به آنها نظری میافکند، تنشان میلرزید و شمشیر از دستشان میافتاد؛ برخی از مورّخان متأخّر و معاصر به نقل از ابومخنف گفتهاند: «اولین شخصی که با شمشیر کشیده به سوی امام پیش تاخت، شبث بن ربعى بود. امام حسین(ع) به جانب او نظرى افکند. شبث را رعدهاى گرفت و لرزید و شمشیر از دستش افتاد و گفت: «معاذ اللّه که من خداى را ملاقات کنم و ذمه من مشغول به خون حسین باشد».
همچنین در ادامه به نقل از ابو مخنف گفتهاند: سنان بن أنس با شماتت و با عصبانیت رو به شبث کرد و گفت: «مادر بر تو بگرید و قوم تو تباه گردد! چرا از قتل او دست بازداشتى و روى برداشتی؟»
شبث گفت: «چون چشم بگشود و مرا نظاره کرد، چشمهاى رسول خدا را دیدم. نیروى من برفت و اندامم بلرزید».
سنان گفت: «این شمشیر مرا ده که من از براى قتل او شایستهتر از تو هستم».
سنان شمشیر را برداشت و به سمت امام حسین(ع) رفت. هنگامی که نزدیک شد، رعدی عظیم او را فرا گرفت و سخت بترسید، چنانکه شمشیر از دست او افتاد و گریخت. شمر او را سرزنش کرد و گفت: «چرا بگریختى؟»
سنان گفت: «چون چشم به سوى من بگشود، شجاعت پدر او یادم آمد. پس گریختم».
خولى بن یزید اصبحى، تصمیم گرفت که سر مبارک امام(ع) را از تن دور کند. وى نیز چند قدمى برداشت و رعدتى او را گرفت و فرار کرد.
شمر گفت: «چه مردم ترسویی هستید! هیچکس سزاوارتر از من نیست در قتل او». سپس شمشیر گرفت و بر سینه حسین(ع) نشست.
در برخی منابع جزئیات این حادثه بیان نشده، بلکه تنها به ترس و لرزش این افراد از هیبت و عظمت امام حسین(ع) اشاره شده است.[4] بنابر این، اصل ترس افرادی مانند سنان بن انس پذیرفتنی است.
شاید با توجه به این جریانات، برای اینکه شمر ملعون به عاقبت این افراد دچار نشود، سر امام حسین(ع) را از پشت برید تا چشم او به چشم امام حسین(ع) نیفتد.
2. علامه مجلسی مینویسد: در بعضى از کتابهای معتبر از طبری و او از طاوس یمانى نقل کرده است: «...پیامبر اسلام(ص) پیشانی و گلوى امام حسین(ع) را زیاد میبوسید».
همچنین به نقل از کتاب «معدن البکاء فی مقتل سید الشهداء»آمده است: شمر خواست سر امام حسین(ع) را از گلو جدا کند، ولى شمشیرش نبرید، امام حسین(ع) فرمود: «واى بر تو! آیا میپندارى شمشیر تو جایى را که رسول خدا(ص) بر آن فراوان بوسه زد میبرد»؟! شمر (برآشفت و) آنحضرت(ع) را به رو افکند و سر مطهرش را از قفا جدا کرد.ولی این بخش از سخن امام حسین(ع) که «آیا میپندارى شمشیر تو جایى را که رسول خدا(ص) بر آن فراوان بوسه زد میبرد»، پیش از شهادت و هنگام نشستن شمر بر سینه امام حسین(ع)، در منابع و مقاتل معتبرذکر نشده است. به هر حال، با فرض پذیرش این نقل؛ چون گلوی امام حسین(ع) مکان بوسه پیامبر اسلام(ص) بوده، شمر سر امام حسین(ع) را از پشت برید.
به هر حال، نمیتوان به طور قطعی گفت: علت اصلی بریدن سر امام حسین(ع) از قفا همان است که در برخی کتابها نوشته شده است؛ زیرا بخشهایی از نقلهای ذکر شده، در مقاتل و منابع تاریخی مربوط به نهضت و قیام امام حسین(ع) نیامده است، به همین جهت؛ نمیتوان میان علت بریده شدن سر امام حسین(ع) از قفا با این نقلهای متفاوت ارتباط برقرار کرد و یک نتیجه قطعی گرفت و موارد یاد شده را تنها یک احتمال است.
📕پی نوشت:
قندوزی، سلیمان بن ابراهیم، ینابیع المودة لذو القربى
همان، ص 82 – 83.
ر.ک: طبرسی، فضل بن حسن، تاج الموالید، ص 86،
بحار الانوار، ج 44، ص 187 – 188
🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفَرَج🌤
@entezaar313
⚡️ݥعڔڣٺ ۏ زݩـ❣️.ڋڱے إښـݪأݥے🌈
🔶━⊰✹⚪️🎀⚪️✹⊱━🔶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 کی گفته هر وقت حال داشتی باید بری کربلا؟
➕ سئوالی که بعد از ظهور نوهات از تو خواهد پرسید!
#اربعین
@entezaar313
⚡️ݥعڔڣٺ ۏ زݩـ❣️.ڋڱے إښـݪأݥے🌈
4_5827753102882637408.mp3
6.29M
🔳 #شهادت_حضرت_رقیه (س)
🌴بابا جون خسته راهم
🌴که اعصبام بهم ریخته
🎤 #سید_رضا_نریمانی
⏯ #زمینه
@entezaar313
⚡️ݥعڔڣٺ ۏ زݩــ❣ـ.ڋڱے إښــݪأݥے🌈
⚡️ݥعڔڣٺ زݩــ❣ـ.ڋڱے إښــݪأݥے
.🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃 🌼🍃🌼🍃 🍃🌼 🌼 🍃 ❣﷽❣ #مطالب_مهدویت ❓پرسش: وظیفه جامعه اسلامی در برابر اخبار
.🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃
🌼🍃🌼🍃
🍃🌼
🌼
🍃
❣﷽❣
#مطالب_مهدویت
⁉️چرا جوانان اکثریت سپاه آخرالزمان را تشکیل میدهند.؟دراحادیث آخرالزمانی بارها از نقش جوانان سخن به میان آمده است، علت چیست؟
✅ویژگیهای جوان آن قدر مهم و با ارزش است که در تشکیل حکومت جهانی امام مهدی(عج) وجود یاران جوان چشمگیر و نمایان است، امیرالمؤمنین(ع) در این باره میفرماید: یاران مهدی جوانند و پیر در آنها نیست، مگر به قدر سرمه چشم یا به اندازه نمک در زاد و توشه و نمک کمترین وسیله سفر است، در این حدیث، تعداد یاران غیر جوان امام به مقدار سرمه در چشم و نمک در وسایل سفر بیان شده است
🔆 بسیار روشن است که این تعبیر کنایی، اشاره مستقیم به کثرت یاران جوان در حکومت جهانی امام عصر(عج) است، اما چرا جوان؟! با توجه به خصلت، مرام و شخصیت جوانان در عصر ظهور، اکثر یاران امام مهدی(عج) از این گروه سنی هستند، برخی ویژگیها که سبب حضور عارفانه و عاشقانه جوان است، عبارتند از: صفای باطن، زیباگرایی، شجاعت و شهامت، انقلاب درونی و هیجان و در نهایت نوگرایی.
🎤بخشی از گفت وگو حجتالاسلام نصوری با خبرگزاری فارس
#پرسش_پاسخ_مهدوی
#استادنصوری
✨🌸الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَـــرج 🌸✨
@entezaar313
⚡️ݥعڔڣٺ ۏ زݩـ❣️.ڋڱے إښـݪأݥے🌈
🍃
🌼
🍃🌼
🌼🍃🌼🍃
🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃