eitaa logo
انتظار منجی عالم313
3.8هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
661 ویدیو
54 فایل
پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : بالاترین جهاد امّت من انتظار فرج است . 🌴اینجا خیمه امام زمان (عج) است. پاسخ به ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام زمان (عج)، زمینه‌ساز ظهور است🌴 🌸اللّهـُمَ عَجِل لِوَلیِڪَ الفــَرَج🌸
مشاهده در ایتا
دانلود
مجموعه ي زيبايي هاي آفرينش ✨پيامبر اكرم -صلي الله عليه و آله و سلّم- در حديثي فرمودند : 💫" لو كان الحُسن شخصاً لكان فاطمة بل هي أعظم، إن فاطمة ابنتي خير اهل الارض عنصراً و شرفاً و كرماً " 💫اگر همه ي خوبيها و زيباييهای عالم را در يك جا جمع كنيم می شود -سلام الله عليها- بلكه او از همه ي زيباييهاي خلقت برتر است، زيرا دخترم فاطمه بهترين مردم روي زمين از جهت اصالت و شرافت و بزرگي است . 📚مائة منقبة من مناقب أمیرالمؤمنین و الأئمة (ابن شاذان)، صفحه136 :منقبت 67
‌🌷امام مهدی شناسی ۸۶۵🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز چهل و چهارم 🥀لَیْتَ شِعْرِی أَیْنَ اسْتَقَرَّتْ بِکَ النَّوَی بَلْ أَیُّ أَرْضٍ تُقِلُّکَ أَوْ ثَرَی أَ بِرَضْوَی أَوْ غَیْرِهَا أَمْ ذِی طُوًی عَزِیزٌ عَلَیَّ أَنْ أَرَی الْخَلْقَ وَ لا تُرَی وَ لا أَسْمَعَ لَکَ حَسِیسا وَ لا نَجْوَی عَزِیزٌ عَلَیَّ أَنْ تُحِیطَ بِکَ دُونِیَ الْبَلْوَی وَ لا یَنَالَکَ مِنِّی ضَجِیجٌ وَ لا شَکْوَی؛ ای کاش می‌دانستم خانه ات در کجا قرار گرفته، بلکه می‌دانستم کدام زمین تو را برداشته، یا چه خاکی؟ آیا در کوه رضوایی یا در غیر آن، یا در زمین ذی طوایی؟ بر من سخت است که مردم را می‌بینم، ولی تو دیده نمی شوی، و از تو نمی شنوم صدای محسوسی و نه راز و نیازی، بر من سخت است که تو را بدون من گرفتاری فرا گیرد و از من به تو فریاد و شکایتی نرسد.🥀 💠از این فراز به بعد انتظار و ناله‌های فراق از دوری و غیبت امام زمان علیه السلام شدّت می‌گیرد و در ضمن آن به مطالبی نیز پرداخته شده است. ✅نکته‌ها 🔺۱. امام دوازدهم، حضرت مهدی علیه السلام غایب شده است و بنابر صدها حدیث معتبر برای تشکیل یک حکومت عدل جهانی ظهور خواهد کرد. البتّه غیبت حضرت در دو مرحله بوده است: غیبت کوتاه (صغری) و غیبت طولانی و بلند (کبری). در مرحله اول که حدود هفتاد سال به طول انجامید، شیعیان به واسطه چهار نفر به عنوان نایب خاص، با حضرت ارتباط داشته و امور دینی خود را به فرمان امام انجام می‌دادند تا آنکه حضرت مهدی علیه السلام به چهارمین نایب خود فرمودند: تا چند روز دیگر تو از دنیا می‌روی و پس از تو دیگر شخص خاصّی میان من و مردم واسطه نیست، بلکه شیعیان موظفند به دانشمندان دینی رجوع کرده و به حکم آنان عمل کنند. آنان حجّت من بر مردم هستند همان طور که من حجّت خدا بر آنان هستم. از آن زمان غیبت طولانی حضرت آغاز گشته و هنوز ادامه دارد. 🔺۲. امام صادق علیه السلام فرمود: لِلْقَائِمِ غَیْبَتَانِ إِحْدَاهُمَا قَصِیرَةٌ وَ الْأُخْرَی طَوِیلَةٌ الْغَیْبَةُ الْأُولَی لَا یَعْلَمُ بِمَکَانِهِ فِیهَا إِلَّا خَاصَّةُ شِیعَتِهِ وَ الْأُخْرَی لَا یَعْلَمُ بِمَکَانِهِ فِیهَا إِلَّا خَاصَّةُ مَوَالِیهِ؛برای حضرت قائم علیه السلام دو غیبت است: یکی کوتاه و دیگری دراز، در غیبت اول جز شیعیان مخصوص از جای آن حضرت خبر ندارند، و در غیبت دیگر جز دوستان مخصوصش از جای او خبر ندارند. 🔺۳. دیدن امام زمان علیه السلام و رؤیت جمال نورانیش، دل و چشمانی پاک می‌خواهد، اگر کسی چنین شرایطی را داشته باشد، دیدار امام برایش غیر ممکن نیست، امام با شیعیان و دوستانش مهربان است. البتّه در این میان باید مراقب مدّعیان دروغین مهدویّت نیز بود و مواظب باشیم تا از افرادی که به دروغ ادّعای ملاقات و زیارت امام زمان علیه السلام را دارند، فریب نخوریم. 🔺۴. سدیر صیرفی گوید: شنیدم امام صادق علیه السلام می‌فرمود: همانا صاحب الامر علیه السلام به جناب یوسف علیه السلام شباهت‌هایی دارد، به حضرت عرض کردم: گویا امر زندگی یا امر غیبت آن حضرت را یاد می‌کنید، فرمود: این امت چه چیز را انکار می‌کنند؟! همانا برادران یوسف نواده گان و فرزندان پیغمبران بودند و با او (در مصر) تجارت و معامله کردند و سخن گفتند. همچنین ایشان برادر او و او برادر ایشان بود، با وجود این همه او را نشناختند تا آنکه خودش گفت: «من یوسفم و این برادر من است». پس چرا لعنت شدگان این امت انکار می‌کنند که خدای عزّ و جلّ در یک زمانی با حجت خود همان کند که با یوسف کرد. (یعنی او را تا مدتی غایب کند که چون او را ببینند نشناسند). همانا یوسف سلطان (مشهور و مقتدر) مصر بود و فاصله میان او و پدرش هجده روز راه بود، اگر می‌خواست پدرش را آگاه کند می‌توانست، ولی یعقوب و فرزندانش پس از دریافت مژده یوسف، فاصله میان ده خود و شهر مصر را در مدت نه روز پیمودند. پس این امت چرا انکار می‌کنند که خدای- جلّ و عزّ- با حجت خود همان کند که با یوسف کرد، به طوری که او در بازارهای ایشان راه رود و پا روی فرش آنها گذارد (با وجود این او را نشناسند) تا خدا در باره او اجازه دهد، چنانکه به یوسف اجازه فرمود و آنها گفتند: همین تو خود یوسف هستی؟!! گفت: من یوسفم. ‌‌‌‌@entezar_ma313
تنفیذ حکم انبیاء پیامبر اکرم -صل الله علیه و آله وسلم- فرمودند: ✨" ماتکاملت النبوة لنبیٍّ حتّي أقرّ بفضلها و محبّتها" ✨نبوت هيچ پيامبري كامل و نافذ نمي شد مگر هنگامي كه او به فضيلت و محبّت (حضرت زهرا -سلام الله عليها-) اقرار مي نمود. يعني در حقيقت شرط پيامبر شدن انبياء به و آن حضرت بوده است.
⭕️ داستان سُرایان دروغین 🔹 در پیام های قبلی عوامل پدید آورنده جریان های انحرافی را بررسی کردیم؛ در اینجا به عوامل استمرار بخش جریان های انحرافی می پردازیم. این یک قانون است که هر چیزی بعد از ایجاد شدن باید نگهداری شود حتی جریان های انحرافی. 🔸 یکی از عوامل استمرار بخش جریان های انحرافی، ساختن حکایت است. در اینجا باز هم یک سَر ماجرا ناآگاهی است. 🔹 جریان سازان با سوء استفاده از باورهای مردم، داستان ها و حکایاتی را برای آنها تعریف می کنند و از این راه هواداران خود را، همراه خود نگه می دارند. مثلا درباره فلان شخص خواب دیده شده که مورد عنایت اهل بیت است، یا اینکه کسی درباره جلسات برگزار شده در عالم رویا چنین و چنان دیده است. 🔺 داستان های واقعی و تاریخی ما، جذاب تر از داستان های دورغین آنهاست؛ با این وجود کسی آنها را نقل نمی کنند. چرا دشمن در باطل خود تلاش می کند و ما در حق خود حداقل مثل آنها نیسیتم؟! 📚 درسنامه مهدویت، جلد ۴، ص ١٧۵ ۶ @entezar_ma313
دهکده جهانی رسانه ای 🔹 نظریه «جبرگرایی رسانه ها» که توسط مک لوهان مطرح شد را می‌توان یکی از اثرگذارترین نظریه های رسانه‌ای دانست. لوهان با بیان جمله کوتاه «رسانه پیام است»، رویکردی تازه در رسانه ارائه داد. 🔸 او باور داشت هر یک از رسانه ها، بر کارکرد یک یا چند حس از حواس ما تاثیر می‌گذارند و معتقد بود که تلویزیون، دوباره زندگی ما را بصورت قبیله ای در خواهد آورد و ما بر اثر آن، از دولت_ ملت های مجزا دور شده و سرانجام یک دهکده جهانی خواهیم داشت. 📚 نظریه های رسانه ٣٠ @entezar_ma313
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: يا فَاطِمَةُ! أَبْشِرِي فَلَكِ عِنْدَ اَللَّهِ مَقَامٌ مَحْمُودٌ تَشْفَعِينَ فِيهِ لِمُحِبِّيكِ وَ شِيعَتِكِ فَتُشَفَّعِينَ ای فاطمه! بشارت باد که در پیشگاه خداوند جایگاه شایسته ای داری(که در آن جایگاه) برای دوستدارانت و شیعیانت شفاعت می کنی و شفاعتت پذیرفته می شود بحارالأنوار جلد29 صفحه346
‌🌷امام مهدی شناسی ۸۶۶🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز چهل و پنجم 💔بِنَفْسِی أَنْتَ مِنْ مُغَیَّبٍ لَمْ یَخْلُ مِنَّا بِنَفْسِی أَنْتَ مِنْ نَازِحٍ مَا نَزَحَ عَنَّا بِنَفْسِی أَنْتَ أُمْنِیَّةُ شَائِقٍ یَتَمَنَّی مِنْ مُؤْمِنٍ وَ مُؤْمِنَةٍ ذَکَرَا فَحَنَّا بِنَفْسِی أَنْتَ مِنْ عَقِیدِ عِزٍّ لا یُسَامَی، بِنَفْسِی أَنْتَ مِنْ أَثِیلِ مَجْدٍ لا یُجَارَی بِنَفْسِی أَنْتَ مِنْ تِلادِ نِعَمٍ لا تُضَاهَی بِنَفْسِی أَنْتَ مِنْ نَصِیفِ شَرَفٍ لا یُسَاوَی؛ جانم فدایت، تو پنهان شده ای هستی که از میان ما بیرون نیستی، جانم فدایت، تو دوری هستی که از ما دور نیست، جانم فدایت، تو آرزوی هر مشتاقی که آرزو کند، از مردان و زنان مؤمن که تو را یاد کرده، از فراقت ناله کنند، جانم فدایت، تو قرین عزّتی، که کسی بر او برتری نگیرد، جانم فدایت، تو درخت ریشه دار مجدی که هم طرازی نپذیرد، جانم فدایت، تو نعمت دیرینه ای که او را مانندی نیست، جانم فدایت، تو قرین شرفی که وی را برابری نیست.💔 💠این فرازهای دعا با وجود آنکه ندبه ی عاشقانه با امام زمان است، غم فراق حضرت یعقوب نسبت به حضرت یوسف را نیز بیان می‌کند که فرمود: «وَ تَوَلَّی عَنْهُمْ وَ قالَ یا أَسَفی عَلی یُوسُفَ وَ ابْیَضَّتْ عَیْناهُ مِنَ الْحُزْنِ فَهُوَ کَظِیمٌ * قالُوا تَاللَّهِ تَفْتَؤُا تَذْکُرُ یُوسُفَ حَتَّی تَکُونَ حَرَضاً أَوْ تَکُونَ مِنَ الْهالِکِینَ* قالَ إِنَّما أَشْکُوا بَثِّی وَ حُزْنِی إِلَی اللَّهِ وَ أَعْلَمُ مِنَ اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ * یا بَنِیَّ اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِنْ یُوسُفَ وَ أَخِیهِ وَ لا تَیْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِنَّهُ لا یَیْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْکافِرُونَ؛ یعقوب از فرزندان روی گرداند و گفت: ای دریغا بر یوسف، پس اندوه خود را فرو می‌خورد (تا آنکه) دو چشمش از اندوه سفید (و نابینا) شد. (فرزندان یعقوب به پدرشان) گفتند: به خدا سوگند تو پیوسته یوسف را یاد می‌کنی، تا آنکه بیمار و لاغر شوی و (یا مشرف به مرگ و) از بین بروی. (یعقوب) گفت: من ناله (آشکار) وحزن (پنهان) خود را فقط به خدا شکایت می‌برم و از (عنایت و لطف) خداوند چیزی را می‌دانم که شما نمی دانید. ای پسرانم! (بار دیگر به مصر) بروید و از یوسف و برادرش جستجو کنید و از رحمت خداوند مأیوس نشوید، حقّ این است که جز گروه کافران، از رحمت خداوندی مأیوس نمی شوند». 💠در این آیات شریفه و شباهت حضرت مهدی علیه السلام با حضرت یوسف علیه السلام نکات قابل طرحی وجود دارد. کلمه «نزح» به معنی دور بودن، «امنیه» به معنی آرزو، «حنی» به معنی مهربانی، «عقد» به معنی قرین و سرشت، «یسامی از سمو» به معنی برتری، «اثیل» به معنی درخت ریشه دار و «لا یجاری» به معنی همجوار است. عبارت «تلاد نعم لا تضاهی» یعنی تو نعمتی هستی که رشد مشابهی ندارد و جمله ی «من نصیف شرف لا یساوی» یعنی تو از آن خاندان عدالت و شرفی هستی که احدی با شما برابری نتواند کرد. ✅نکته‌ها 🔺۱. بنابر روایات موجود بسیاری از امور امام زمان علیه السلام در قرآن دربارة انبیا نیز آمده است، برای نمونه: درباره حضرت موسی علیه السلام می‌خوانیم «فخرج منها خائفا یترقب» یعنی حضرت از شهر خارج شد، درحالی که نگران و ترسان بود. (موسی علیه السلام به خاطر فرار از دستگیری و اعدام که در دربار فرعون طراحی شده بود) و در انتظار سرنوشت خود بود، حضرت مهدی علیه السلام نیز اینگونه است. همچنین برادران حضرت یوسف علیه السلام با یوسف علیه السلام گفتگو کردند و از او گندم درخواست کردند؛ ولی او را نشناختند. حضرت مهدی علیه السلام نیز اینگونه است؛ با اینکه در غیبت به سر می‌برد، در جامعه حضور دارد، او مردم را می‌شناسد؛ ولی مردم او را نمی شناسند؛ همانگونه که درباره برادران حضرت یوسف خواندیم: «فعرفهم و هم له منکرون». 🔺۲. ندبه، گریه، سوز و عشق به شناخت نیاز دارد (یعقوب آشنا به یوسف است که از سوز دوری او نابینا می‌شود). 🔺۳. اهمیّت مصائب، بر محور شخصیّت افراد است. (ظلم به یوسف با ظلم به دیگران تفاوت دارد، یعقوب نام یوسف را می‌برد نه دو برادر دیگر را). 🔺۴. گریه، غم و اندوه در فراق عزیزان جایز است: «وَ ابْیَضَّتْ عَیْناهُ مِنَ الْحُزْنِ». 🔺۵. تحمّل انسان اندازه دارد و روزی لبریز می‌شود: «وَ ابْیَضَّتْ عَیْناهُ مِنَ الْحُزْنِ». 🔺۶. فرو بردن خشم، از صفات مردان الهی و کاری شایسته است: «فَهُوَ کَظِیمٌ». 🔺۷. گریه و غم با کظم غیظ و صبر منافاتی ندارد: «فَصَبْرٌ جَمِیلٌ، یا أَسَفی، فَهُوَ کَظِیمٌ». ‌‌@entezar_ma313
امام على عليه السلام: عَجِبتُ لِمَن يَقنَطُ و مَعهُ الاستِغفارُ! در شگفتم از كسى كه استغفار را با خود دارد و با اين حال نوميد مى شود! نهج البلاغه حکمت87
⭕️ نهال کثیف! 🔹 خواص حامی و خواص غافل؛ دو عامل دیگر از عوامل استمرار بخش جریان های انحرافیست. 🔸 بسیاری از جریان های انحرافی تا زمانی که به انحرافات بزرگ دچار نشده اند، معمولا از طرف خواص مورد فراموشی قرار می گیرد. توجیه شان هم این است که اگر به آنها بپردازیم بزرگ می شود، فراموششان کنیم تا از یاد بروند! در واقع آنها فرصت می گیرند تا این نهال کثیف در افکار مردم تبدیل به درخت شود. 🔺 اگر افراد و جامعه هدف این جریان، راه درست را به خوبی بشناسند، حتی کوچکترین انحراف را نمی توانند نادیده بگیرند. 📚 درسنامه مهدویت، جلد ۴، ص ١٧۴ ٧ @entezar_ma313