eitaa logo
انتظار منجی عالم313
3.8هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
673 ویدیو
54 فایل
پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : بالاترین جهاد امّت من انتظار فرج است . 🌴اینجا خیمه امام زمان (عج) است. پاسخ به ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام زمان (عج)، زمینه‌ساز ظهور است🌴 🌸اللّهـُمَ عَجِل لِوَلیِڪَ الفــَرَج🌸
مشاهده در ایتا
دانلود
🍂رنگ و رو رفته شد آفاق، به دنیا برگرد ما نخواندیم دعای فرج اما برگرد... 🍂آن‌چه را مانع دیدار شد از دیده بگیر جز تو ما از همه گفتیم، تو نشنیده بگیر... 🍂تو فقط چاره هر دردی و برمی‌گردی وعده بی برو برگردی و برمی‌گردی... 🌹یٰا صٰاحِبَ الزَّمانِ أغِثْنِی🤲 🌹یٰا اَبٰا صٰالِحَ المَهدٖی أَدرِکْنِی @entezar_ma313
ادعای مشاهده 📖 امام زمان فرمودند: «...هرکس قبل از خروج سفیانی و ندای آسمانی ادعای مشاهدهٔ مرا کند، دروغ‌گو و تهمت‌زننده است.»*۱ ⁉️ آیا این فرمودهٔ امام با سخن برخی از علما و بزرگانی که مدعی دیدارِ امام شده‌اند، تناقض ندارد؟ 🔐 این شبهه به دلیل درست متوجه‌نشدنِ فرمایش امام ایجاد شده است. زیرا بین دیدار و ادعای مشاهده تفاوت وجود دارد. دیدن یا دیدار گاهی با شناخت و گاهی بدونِ شناخت است. (یعنی فرد، امام را می‌بیند، ولی نمی‌شناسد) 🔰 به علاوه، این ملاقات یک‌سویه و از طرفِ امام است و فرد نمی‌تواند به میل و ارادهٔ خودش حضرت را ببیند. اما مشاهده یعنی من در مقام شهود هستم و برای من غیبتی نیست. یعنی من امام را می‌شناسم و هرگاه که بخواهم می‌توانم خدمت ایشان بروم. 💠 ادعای مشاهده، ادعای داشتن رابطه‌ای شبیه به رابطه نواب اربعه با امام است. همچنین غالباً فردی که ادعای مشاهده دارد، مردم را به‌خاطر داشتن رابطهٔ مستقیم با امام به سوی خود دعوت می‌کند. ❌ اما هیچ کدام از علما و بزرگانی که امام را دیده‌اند، ادعا نکرده‌اند که می‌توانند به صورت ارادی امام را ببینند و مردم را به سوی خودشان دعوت نکرده‌اند بلکه اطرافیان آن‌ها از روی شواهد و قراینی متوجه دیدار آن‌ها با حضرت شده‌اند. 📚 ۱- بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۳۱۸ ۲۴ @entezar_ma313
علیه السلام : «دروغ،موجبِ‌ازبین‌رفتنِ‌شُکوه‌ وبزرگی‌ست.»
🌷امام مهدی شناسی ۱۱۳۵🌷 🌿زیارت آل یاسین🌿 ✨«فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللَّهِ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ بِرَسُولِهِ وَ بِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ بِكُمْ يَا مَوْلَايَ»✨ 💠در اين فراز آل يس مجددا به عبارت يا مولاي توجه ديگري مي كنيم و روايتي را بيان مي داريم كه شايد توجه به نتيجه و ثمره ی آن در زندگي روزمره ما خالي از عبرت نباشد. 💠عبارت «يَا مَوْلَايَ » به چند نكته اشاره دارد: 🔷امام زمان عجل الله فرجه مولای من و من رعیت ايشان هستم، و نه تنها اعتقادات حقه را باور دارم که در محضر ايشان اظهار می کنم و خود را به عنوان «انا ولی لک بری من عدوک» به حضرت معرفي مي كنم ،من از دوستان شما هستم، و برای همیشه از دشمنان شما بیزار هستم. 🔷و بعد از اعتراف به اعتقادات حقه مي گويم « فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللَّهِ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ بِرَسُولِهِ وَ بِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ بِكُمْ يَا مَوْلَايَ» من در حال حاضر دلداده ی شما هستم و مي خواهم در آينده نيز دلداده خدا و رسول خدا و امیرالمومنین و همه شما حضرات معصومین باشم. 🔷«وَ بِكُمْ يَا مَوْلَايَ» رعیت شما اعلام دلدادگی به شما را دارد و با خود و خداي خود عهد بسته است كه هیچ گاه از شما جدا نشود. 💠در روایتي آمده است:مردي متمول از خراسان به غلام طویله امام صادق علیه السلام پيشنهاد داد :اى غـلام، ميل دارى كه از آقاى خودخواهش كنى كه مرا به جاي تو قرار دهد و مـن غـلام ايشان بـاشـم و بـه جـاى تـو بـمـانـم و مـالم را بـه تـو بـدهـم ، مـن مـال بـسـيـار دارم تو برو و آن مالها را براى خود بگير و من به جاى تو ايـنـجا بمانم. 💠غلام گفت : از آقاى خود خواهش مى كنم اين را، پس رفت خدمت امام صادق عـليـه السـلام و به حضرت گفت: فـدايـت شـوم ! شما از خدمت من نسبت به خود آگاهي و مـى دانـى سالهاي طولاني در خـدمـت شما بوده ام ، پس اگر خداي سبحان خيرى را براى من رسانيده باشد شما مرا از آن منع مي كنيد ؟ حضرت فرمودند: من آن را به تو خواهم داد ا 💠پس غلام قصه ی آن مرد خراسانى را براى حضرت حكايت كرد، حضرت فرمودند :اگر تـو نسبت به بودن با ما بـى مـيـل شـده اى و آن مـرد مايل است در خـدمـت مـا باشد ما قبول مي كنيم كه ايشان بيايد و تو بروي. 💠پس چون غلام خواست كه برود و به حضرت پشت كرد ،امام او را صدا زد و فرمود: 💠بـه جـهت طول خدمت تو در نزد ما يك نصيحتى تو را می‌كنم.آن زمان مـخـتـارى در كـار خود بمانی يا بروی. چـون روز قـيـامـت شـود حـضـرت رسـول صـلى اللّه‌عـليـه‌و‌آله‌و‌سـلم به نوراللّه چسبيده است و اميرالمؤمنين عـليـه‌السـلام دست در دامن رسـول الله صلى‌اللّه‌عليه‌و‌آله‌وسلم دارد و ما دست در دامان اميرالمومنين و شيعيان ما دست در دامن ما دارند.پـس داخـل شـونـد در جـايـى كـه مـا داخـل شـويـم و وارد شـوند آنجا كه ما وارد شويم. 💠 غلام چون اين را شنيد عرض كرد: من از خـدمـت شـمـا جـايـى نـمى‌روم و در خدمت شما خواهم ماند و آخرت را به دنيا نمی‌فروشم و به سوی آن مرد بيرون رفت. 💠آن مرد خراسانى گفت: اى غلام! بيرون آمدى از نزد حضرت صادق عليه‌السلام به غير آن گونه كـه به خـدمـت حـضـرت رفـتـى. 💠 غـلام سخن امام را بـراى او نـقـل كـرد و او را به خدمت حضرت برد ، حضرت او را پذيرفت و امر كرد هزار اشرفى (دينار) به غلام دادند. 💠 خدمتگزار امام به مرد خراسانی گفت من تجارت موقت دنیا را با آخرتم عوض نمی‌كنم. 💠 ما در اين فراز به امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه عرض می‌كنيم: «وَ بِكُمْ يَا مَوْلَايَ» من دلداده شما خاندان هستم و معلوم است دلدادگی افراد را در حضور شما قرار می‌دهد. 💠«بکم» ضمیر مخاطب است هرچقدر آدم بیشتر شما را دوست بدارد، شما بيشتر به او توجه می‌كنيد. ✨ حضوری گر همی خواهی از او غایب مشو حافظ... 💠هرچقدر انسان نسبت به امام زمان خود عشق بورزد به همان اندازه از محضرشان غایب نیست. ‌‌‌ @entezar_ma313
🔺 باید مضطر شویم... 👤 استاد : 🔸 باید برای درخواست فرج منجی مانند فردی مسکین رفتار کنیم. باید مضطر شویم تا خدا به دادِ ما برسد. خداوند در قرآن می‌فرماید: «أمَّن یجیبُ المُضطَرََّ إذا دَعاهُ و یکشِفُ السَّوءَ؛ ای کسی که دعای مضطر را اجابت می‌کند و گرفتاری را برطرف می‌سازد.(نمل/ ۶۲)» 🔹 در روایت آمده است که در شب ظهور، آقا امام زمان، بارها این آیه را تلاوت می‌کنند و اشک می‌ریزند تا اینکه خداوند اذن ظهور را می‌دهد. 📚 سخنرانی؛ منجی در ادیان _ تیرماه ۱۳۹۰ _ تهران @entezar_ma313
حجت‌های پس از پیامبر 📗 «رُسُلًا مُبَشِّرِينَ وَمُنْذِرِينَ لِئَلَّا يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللَّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ وَ كَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا» «رسولانی را فرستاد که [نیکان را] بشارت دهند و [بدان را] بترسانند تا آن‌که پس از فرستادن رسولان، مردم را بر خدا حجّتی نباشد، و خدا همیشه مقتدر و کارش بر وفق حکمت است.»*۱ 🔸 عدّه‌ای معتقدند که منظور این آیه، این است که پس از پیامبران، هیچ مُنذِر و مُبشّری وجود ندارد و خدا پس از رسولان الهی، کسی را حجّت قرار نداده است. در نتیجه، حجّت بودن امام زمان مخالف قرآن است. 🔹 این شبهه تلاش می‌کند تا حجّت بودن امامان معصوم را زیر سؤال ببرد. به همین خاطر، ترجمه و تفسیر و نتیجه‌گیری غلطی را از این آیه ارائه می‌دهد. 🔸 درحالی که این آیه اصلاً در مورد خاتمیّت پیامبر و پایانِ فرستادن حجّت‌های الهی صحبت نمی‌کند؛ بلکه به مقام و فلسفۀ بعثت پیامبران اشاره کرده و می‌گوید که خدا رسولان را فرستاد تا حجّت بر مردم تمام شود و کسی بر خدا حجّت نداشته باشد (عَلَى اللَّهِ حُجَّةٌ). نه این‌که دیگر حجتی از ناحیۀ خدا نخواهد بود (نفرمود: مِنَ اللَّهِ حُجَّةٌ). زیرا اگر خدا هدایت‌کننده‌ای نفرستد تا مردم را هدایت کند، پاداش یا مکافات مردم بی‌معنا و ظالمانه خواهد بود. ادامه دارد... 📚 ۱. سوره نساء، آیه ۱۶۵ ۲۵ @entezar_ma313
نمایی از اتفاقات پس از ظهور 🔸 پيامبر اکرم (ص) فرمودند: "خداوند مردي از اهل بيت من را بسوي آنان ميفرستد که زمين را پر از عدل مي کند. ساکنان زمين و آسمان دوستش دارند، زمين گياهان خود را مي روياند و چيزي در خود نگه نميدارد. 🔸زندِگان آرزو ميکنند کاش مُردگانِشان بودند. اين آرزو بخاطر خوبي هايي است که خدا در آن عصر به مردم زمين مي کند."  📚احقاق الحق @entezar_ma313
🌺‌در وصف امام زمان (عجل الله فرجه) آمده است: ✨🌙✨ حضرت مهدي طاووس اهل بهشت است؛ چهره اش مانند ماه درخشنده است و گويا جامه هايي از نور بر تن دارد. 📚 منتهي الآمال؛ ج ۲؛ ص ۴۸۱ 🌷 در فرازي از دعاي عهد نيز مي خوانيم: اَللّهُمَّ اَرِنيِ الطَّلْعَةَ الرَّشيدَةَ، وَ الْغُرَّةَ الْحَميدَةَ وَ اكْحُلْ ناظِري بِنَظْرَة منِّي اِلَيْهِ. 🌷يعني: خدايا آن جمال با رشادت و آن پيشانى نورانى ستايش شده را به من بنمايان و سُرمه وصال ديدارش را به يك نگاه به ديده ام بكش.
رسول‌ خدا صلی الله علیه وآله: حضرت‌ عيسی (ع) از كنار قبری عبور كردند، ديدند كه‌ صاحب‌ آن‌ قبر را عذاب‌ میكنند. سپس‌ در سال‌ آينده‌ از كنار آن‌ قبر عبور نمودند، ديدند كه‌ صاحب‌ آن‌ قبر را عذاب‌ نمیكنند. گفت‌: بار پروردگارا! من‌ سال‌ قبل که‌ از اينجا عبور میكردم‌، ديدم‌ صاحبش‌ معذّب‌ است، ولی الان ديدم‌ عذاب‌ از او برداشته‌ شده‌ است‌. خداوند فرمود: ای روح‌الله‌! از اين‌ مرد يك‌ فرزندی به‌‌ بلوغ‌ رسيده‌، آن‌ فرزند صالح‌ و نيكوكردار است‌ که راهی را برای مردم‌ هموار نمود و يتيمی را مسكن‌ داد، پس‌ من‌ به‌ بركت‌ عمل‌ فرزندش‌ از گناه‌ او درگذشتم‌ و اورا بخشیدم و عذابش برداشته شد. 📕امالی صدوق مجلس ۷۷ ص ۳۰۶  
🌷امام مهدی شناسی ۱۱۳۶🌷 🌿زیارت آل یاسین🌿 ✨«بِكُمْ يَا مَوْلَايَ أَوَّلِكُمْ وَ آخِرِكُمْ»✨ 💠«بِكُمْ»:به نظر می‌رسد در اين فراز بایداز ضمير «ك به معناي تو» استفاده می‌شد نه ضمير (كم به معنای شما معصومين) چون وجود مقدس امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه يك نفر است. اما گفته می‌شود «بِكُمْ يَا مَوْلَايَ أَوَّلِكُمْ وَ آخِرِكُمْ» بواسطه شما معصومين اولين شما وآخرين شما. 💠 در دعای ندبه می‌خوانيم:«أَيْنَ بَقِيَّةُ اللَّهِ الَّتِي لَا تَخْلُو مِنَ الْعِتْرَةِ الْهَادِيَة» «كجاست آن باقيمانده خدا (حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) كه از عترت هدايت گر خالى نشود. 💠امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه از بقیه حضرات معصومین علیهم‌السلام جدا نیست زمانی كه بقیه الله را مخاطب قرار می‌دهيم گويا همه معصومين اميرالمومنين ...امام رضا یا جواد الائمه و.... را مخاطب قرار داده‌ايم. 💠زمانی كه زائر امام زمانش را صدا می‌زند خالی از عترت الهادیه نیست همه معصومين علیهم‌السلام جمع هستند او ظاهرا امام حاضر را صدا می‌زند در حاليكه همه را مخاطب می‌داند به همین جهت می‌گوید: «بِكُمْ يَا مَوْلَايَ». 💠ما اصلا ميزان شعاع دلدادگی و عاشقی نسبت به حضرتت معصومين را نمي دانيم و ازقربی كه در اين ميان حاصل می‌شود،بي اطلاعيم،قربي غير قابل سنجش. 💠 هم ایمان به اولین معصوم دارم و هم ایمان به آخرين معصوم، هم ایمان به امیرالمومنین عليه‌السلام دارم و هم ایمان به حضرت ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه، هم دلداده علی هستم و هم دلداده ختم الاولیاء. 💠به همان ميزان كه امیرالمومنین را به عنوان وصی پیامبر و اولین امام پذيرفته‌ام به همان اندازه امام زمان را قبول دارم. 💠از قدیم گفته اند: عاشقی درد سر دارد برای عاشقیادعا كافی نيست. زائر حضرات معصومين علیهم‌السلام در ادعای عاشقی امتحان می‌شود. 💠هدف از امتحان آنست تا در ورطه آزمایش،گوهر وجودمان آشکار شود. با بلا فی الضمیر انسان بروز می‌كند. 💠اصحاب الحسين در همراهی از امام خويش سربلند بيرون آمدند،تاريخ شيعه كم ندارد كسانی را كه از حيطه آزمايش ارادت نسبت به امام زمان خود سربلند بيرون آمده‌اند. ❤️ مولايم! می‌دانم اگر من ادعای عاشقی كنم همان آزمونی را از من می‌گيريد که از محبين ديگر گرفته‌ايد، تنها لطف و ياری شما می‌تواند ما را در اين آزمون‌ها سربلند سازد. 💠 ما هر روز در زيارت آل يس ادعای عاشقی می‌كنيم بايد شما دعایمان كنيد كه در اين ادعا كاذب نباشيم. 💠ادعا می‌کنيم محب شما خانواده هستيم و چون اعلام مودت نسبت به شما می‌كنيم، نبايد هیچ اعتراضی داشته باشيم. 💠اگر ما كسی را دوست می‌داریم حتی در گوشه قلب نبايد اعتراضی نسبت به وی داشته باشيم زيرا همين ميزان اعتراض ميان ما و ايشان فاصله ایجاد می‌كند و سبب دوری ما از يكديگر می‌گردد و دل‌ها را از هم دور می‌کند. 💠حال در زيارت آل يس اعلام می‌كنيم، مولايم شما را دوست می‌داريم و هيچ چون و چرايی نداريم و می‌خواهيم به دعای شما تسليمِ تسليم باشيم. ‌‌‌ @entezar_ma313
فی الدِّعاءِ للحُجّةِ ابنِ الحَسَنِ صلواتُ اللّهِ علَیهِ : و لا تَبتَلِنا فی أمرِهِ بالسَّأَمةِ و الکَسَلِ و الفَترَةِ و الفَشَلِ ، و اجعَلْنا مِمَّن تَنتَصِرُ بهِ لِدِینِکَ؛ امام رضا علیه السلام در دعا براى حضرت حجة بن الحسن صلوات اللّه علیه فرمودند: در کار او ما را به دلتنگى و تنبلى و سستى و ضعف مبتلا مفرما و ما را از کسانى قرار ده که به وسیله آنان دینت را یارى مى‌رسانى. مکیال المکارم . ج۲ . ص ۱۲۷ @entezar_ma313
نیاز همیشگی به حجت 🔺 در پیام قبل گفتیم که پیامبر، آخرین حجّت الهی نیست و در ادامه قصد داریم به لزوم زنده بودن حجّت اشاره‌ای داشته باشیم. 🔸 این فرض که خدا فقط تا دوره‌ای خاص بر بندگانش حجّت فرستاده و سپس آن‌ها را رها کرده، فرضی غلط است. زیرا اهمیّت و نقش اساسی رهبر و راهنما در ادامه زندگی و پیشرفت جامعه، موضوعی انکارناپذیر است. انسان همواره برای طی کردنِ راه حق به هدایت نیاز دارد و هدایت توسط حجّت‌ها انجام می‌شود؛ چه این حجّت‌ پیامبر باشد و چه غیر آن. 🔹 از طرفی، کتاب‌های آسمانی بدون وجود حجّت‌های الهی دچار تحریف و تفسیرهای بی‏‌اساس می‌شوند تا آنجا که در اثر آن، مردم دچار شک، سردرگمی و اشتباه می‌شوند. پس باید همیشه انسانِ برگزیده‌ای در کنارِ کتاب‌های آسمانی، به عنوان مُفسّر و مُبیّن (روشن‌کننده) وجود داشته باشد. امام صادق فرمودند: «از روزی که خدا آدم را آفرید، زمین را خالی از حجت خود نگذاشت، خواه ظاهر و آشکار، خواه غائب و پنهان.»*۱ همچنین قرآن می‌گوید هر امتی امامی دارد: «[یاد كن‌] از روزی كه هر گروهی از مردم را با پیشوایشان می‌خوانیم...»*۲ 🔸 و در روایت دیگری امام کاظم می‌فرمایند: «هرکس بدون امام بمیرد، به مرگ جاهلیت مرده است؛ امام زنده‌ای که او را بشناسد...»*۳ پس اکنون باید امامی وجود داشته باشد که از او پیروی و اطاعت کنیم. 📚 ۱- بحارالانوار، ج ۵۲، ص۹۲ ۲- سوره اسراء، آیه ۷۱ ۳. بحارالانوار، ج ۲۳، ص۹۲ ۲۶ @entezar_ma313