تیرهای سهشعبه
◾️ گاهی به مهارت حرمله میاندیشم. به غلط میگویند که او ماهر بوده است. او فقط هدفهای روشنی داشت:
➖ چشم عباس،
➖ سینهٔ حسین،
➖ گلوی علیاصغر…
◽️ فقط تو بودی که خوب فهمیدی استخوانی که در گلوی علی بود، سه شعبه داشت… از جنس تیرهایی که من با گناهانم به سمت مهدیِ فاطمه پرتاب میکنم.
🔘 هفتم #محرم ؛ حضرت #علی_اصغر
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
🥀کودکان بی گناه
🔷عاشورا؛ روزیست که مهدی قیام خواهد کرد و دیگر هیچ کودک بی گناهی در سکوت جوامع جهانی کشته نخواهد شد.
🔷امروز این ظالمان تاریخ از هیچ ظلمی حتی نسبت به کودکانی خردسال دریغ نمیکنند و این بار قرار نیست کودکی از ترس سیلی و نیزه به دنبال مأمنی برای پنهان شدن باشد.
#ماه_محرم
#محرم
#امام_حسین
#امام_زمان
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
❓❓چگونه برای ظهور زمینه سازی کنیم؟
💠نقش انسانها در ظهور از منظر اندیشهوران شیعه
◀️شیخ طوسی (رحمت الله علیه)
🔸🔹به اعتقاد شیخ طوسی، همچنان که غیبت امام مهدی برآمده از سوءرفتار مردم است، ظهور آن حضرت نیز از تغییر مثبت در رفتار مردم ناشی میشود.
🔹🔸وی پس از تقریر قاعدۀ لطف و اثبات ضرورت وجود امام معصوم و ضمیمه کردن این مقدمه که هماکنون امام معصوم ظاهری وجود ندارد، اثبات میکند که پس آن امام معصومی که قاعده لطف ضرورتش را اثبات میکرد، باید غایب باشد.
🔹🔸وی در ادامه به اشکالاتی که به این استدلال گرفته شده پاسخ میدهد و در ضمن پاسخ به یکی از آن اشکالات، چنین مینویسد: بسط ید امام گرچه برای مکلف حاصل نشده است، این از رفتار خود او نشئت میگیرد و اگر مکلف از امام تمکین میکرد، امام آشکار میشد و بسط ید پیدا میکرد و لطفش حاصل میشد؛ در نتیجه تکلیف مکلف قبیح نبود؛ زیرا حجت علیه اوست و نه به نفع او. (طوسی، 1411: 7)
🔹🔸شیخ طوسی در این عبارت، بر این نکته تصریح کرده که رفتار مردم باعث محرومیت آنها از حضور امام و بسط ید اوست و اگر انسانها در رفتار خود تجدیدنظر کنند و زمینههای بسط ید امام را فراهم نمایند، آن حضرت ظهور میکنند و مردم از منافع ظهور امام برخوردار میشوند.
#زمینه_سازان
#مهدیاران
#ماه_محرم
#محرم
#امام_زمان
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۴۷🌷
🌿امام مهدی عجل الله فرجه در حدیث ثقلین
🔶مهدی،فردی از فرزندان پیامبر
💠 در دسته ای از اخبار، پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم مهدی را مردی از فرزندان خود معرفی میکند و به خود نسبت میدهد؛
💠این احادیث نیز تأکیدی است بر این که مهدی از عترت و از اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم است.
🔸۱. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم: «لا تقومُ الساعةُ حتّی یَخْرُجَ المهدیّ من وَلَدی... ؛قیامت به پا نمی شود، مگر این که فرزندم مهدی قیام کند».
🔸۲. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم: «المهدیُّ رجلٌ من وَلَدی... ؛ مهدی مردی از فرزندان من است».
🔸۳. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم: «المّهدیُّ منّا اهل البیت؛ [مهدی از خاندان ماست».
🔸۴. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم: «عن حذیفة رضی الله عنه، قال: خَطَبنا رسولُ الله صلی الله علیه و آله و سلم، فذَکرنا رسولُ الله بما هو کائنٌ، ثم قال: لو لم یَبقَ من الدنیا الّا یومٌ واحد لَطَوّلَ الله عزوجل ذلک الیومَ، حتّی یَبْعَثَ فیه رَجْلاً من وَلَدِی... ؛ حذیفه (رض) میگوید، رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم برایمان خطبه خواند و آنچه را در آینده واقع میشود یادآوری کرد، سپس فرمود: اگر از عمر دنیا جز یک روز باقی نماند، خدای بزرگ آن روز را طولانی میگرداند تا مردی از فرزندانم را (برای تحقق حکومت جهانی و اجرای سنت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به طور کامل و عمل به دستورهای دین در همه زمینه ها) برانگیزاند».
🔸۵. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم خطاب به فاطمه: «نبیّنا خیرُ الأنبیاء و هو أبوک، و شهیدُنا خیرُ الشهداء و هو عمُّ أبیک حمزةُ و منّا من له جناحان یَطیر بهما بهما فی الجنّة حیث شاء و هو ابن عمّ أبیک جعفرٌ، و منّا سبطا هذه المّة الحّسّن و الحسینُ و هما ابناک، و منّا المهدی؛ پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به فاطمه (دخترش) فرمود: نبیّ ما (مسلمانان) بهترین انبیاست، آن پدر توست، و شهید ما برترین شهداست، و او عموی پدرت حمزه است، و از ماست کسی که دو بال دارد و با آن بهشت هرجا که خواهد پرواز میکند، و او پسر عموی پدرت جعفر است. و از ماست دو سبط این امت حسن و حسین و این دو پسران تو هستند، و از ماست مهدی».
🔸۶. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم خطاب به فاطمه در لحظات پایانی عمر: «... منّا سبطا هذه الأمّة، و هما ابناک الحَسَن و الحسین... یا فاطمة، والذی بعثنی بالحقّ أنّ منهما مهدیّ هذه الامّة، اِذا صارَتِ الدنیا هَرَجاً و مَرَجاً، و تظاهَرَتِ الفِتَن، و تقطّعت السُبُل، و أغار بَعْضُهم علی بعض، فلا کبیرَ یرحَمُ صغیراً، و لا صغیرَ یُوَقّرُ کبیراً فیبعثُ الله عزوجل عند ذلک منهما من یفتحُ حصونَ الضّلالةُ، و قلوباً غُلفاً یقوم بالدین فی آخرالزمان، کما قُمتُ به فی أوّل الزمان، و یَمْلاً الدنیا عدلاً، کما مُلِئَت جوراً؛ … و از ماست دو سبط این امت، و آن دو حسن و حسین فرزندان توأند… ای فاطمه! سوگند به کسی که مرا به حق مبعوث کرده است، مهدی این امّت از نسل حسن و حسین است. آن گاه که دنیا را هرج و مرج فراگیرد، فتنهها و آشوبها آشکار شوند، راهها نا امن گردد، بعضی از مردمان بر برخی دیگر بتازند، بزرگ (و توانمند) بر کوچک (و ناتوان) رحم نکند، و خردسالان حرمت سالمندان را پاس ندارند، در این زمان خدای بزرگ از نسل حسن و حسین کسی را برانگیزد که دژهای ضلالت و گمراهی را در هم شکند، و دلهای پوشیده را بگشاید، دین را در آخرالزمان برپا دارد، چنانکه من آن را در آغاز ظهور اسلام برپا داشتم. و دنیا را که ستم (و نابسامانی) فراگرفته، آکنده از عدل کند (و به سامان رساند) ».
🔸۷. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم: «منّا الّذی یُصَلّی عیسی بنُ مریمَ خَلفه؛ و از ماست کسی که عیسی فرزند مریم، پشت سر او نماز میگزارد». در کتاب الحاوی به نقل از ابن سیرین آمده است: «المَهدیّ من هذه الأمّة و هو الذی یَؤمّ عیسی ابن مریم علیه السلام ؛ مهدی از این امت است، و او کسی است که بر عیسی بن مریم امامت میکند».
📚امام مهدی (عج) در حدیث ثقلین
#مهدی_شناسی
#قسمت_1347
#امام_زمان
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
در دفاع از امام خود به آب و آتش زد
◾️ نبرد سختی بود. اکبر که به میدان زد نصفمان گریختند. چه باصلابت رجز میخواند. شمشیر زدنش مرا یاد عباس انداخت. یک تنه همهٔ ما را حریف بود. خیلیهایمان را کشت. تا پای جان جنگید.
◽️ تابهحال ندیده بودم کسی این چنین در دفاع از امامِ خود به آبوآتش بزند. تا آخرین لحظه هم دلواپسِ امامش بود. خودم شنیدم مدام میگفت: «حسین»
🔘 هشتم #محرم ؛ #حضرت_علی_اکبر
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
پایان روشن
▪️ عاشورا؛ روزیست که مهدی قیام خواهد کرد و دیگر در این روز حسین کشته نخواهد شد. این بار داستان متفاوت است. پایان این قصه را مهدی و یارانش رقم خواهند زد. آن زمان ما کجای داستان خواهیم بود؟ برای رسیدن به خیمهٔ مهدی آماده هستیم؟
#پایان_روشن
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
شام غریبان
▫️ فرات، اشک خجالت میریزد و خارها از روییدن پشیمانند. آفتاب شرم دارد از طلوع دوباره. و از همه محزونتر ناقهایست که تا چندی قبل، بانویی باجلال و جبروت، با سلام و صلوات بر آن سوار میشد. اما حالا آن بانو، تنها و بیمحرم است، نه اکبری هست که دستش را بگیرد و نه علمداری که رکاب بگیرد و بانو سوار شود...
▪️ اما بانو هنوز همان بانوست؛ با همان صلابت حیدری و نجابت فاطمی. محکم و امیدوار به آینده… میداند منتقمی هست تا بیاید و انتفام این خونها را بگیرد.
🔘 یازدهم #محرم #الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
السّلام علیک یا ابا صالح المهدی ادرکنی
آجرک الله 🖤
سلام
مهربانترین پدر، حضرت صاحب دل، حجّت غائب روحی و جسدی فداک
محرم است و به احترام شال عزایتان، عالم غرق ماتم و در سایهی قلب سوگوارتان، دلها و چشمها، مصیبت زده و بارانی به غم نشسته.....
محرم است و بوی خوبِ شما فراگیرتر از همیشه و عطر حضورتان فزونتر و یاد عزیزتان جان بخشتر.....
محرم است و ما در خیمهی روضههای مکرر، مدام ذکر داریم تا آمدنتان ...
جانهای ما به فدای اشکهای تنهاییتان و روضهها و گریههای روز و شبتان....
کجا خیمهی عزا بر پا کردین؟
هرجا هستین سرتان سلامت پدر....
ما را شریک غمتان بدانید به رسم مهربانیت
🏴🏴🏴🏴🏴
امام باقر علیه السلام:
📖 أعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا بِمُصَابِنَا بِالْحُسَيْنِ وَ جَعَلَنَا وَ إِيَّاكُمْ مِنَ الطَّالِبِينَ بِثَأْرِهِ مَعَ وَلِيِّهِ الْإِمَامِ الْمَهْدِيِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ
» خداوند اجر ما را در مصیبت امام حسین علیه السلام زیاد گرداند و ما و شما را از خونخواهان او در رکاب حضرت مهدی علیه السلام قرار دهد.
📚 مصباح المتهجد ج2 ص773.
🏴 یکی از القاب امام زمان علیه السلام "صَاحِبُ الشَّجَاعَة الحُسَيْنِيَّة" یعنی "دارای شجاعت امام حسین" است.
تاریخ، گوشه کوچکی از شجاعت امام حسین علیه السلام را اینگونه روایت میکند:
🔻یکی از حاضران واقعه عاشورا میگوید:
والله تا آن روز، کسی را مانند حسین علیه السلام ندیده بودم كه داغ فرزندان و خانواده و يارانش را دیده باشد،
امّا اين گونه استوار و پُردل و شجاع در میدان مانده باشد.
سربازان پیاده دشمن به او هجوم میآوردند و او هم به آنها حمله میکرد
و آنها مثل فرار بُزها هنگام حمله گرگ، از چپ و راست میگریختند.
فَوَاللّهِ ما رَأَيتُ مَكثورا قَطُّ، قَد قُتِلَ وُلدُهُ، و أهلُ بَيتِهِ و أصحابُهُ، أربَطَ جَأشا ولا أمضى جَنانا مِنهُ عليه السلام،
إن كانَتِ الرَّجّالَةُ لَتَشُدُّ عَلَيهِ فَيَشُدُّ عَلَيها بِسَيفِهِ، فَتَنكَشِفُ عَن يَمينِهِ وشِمالِهِ انكِشافَ المِعزى إذا شَدَّ فيهَا الذِّئب
📚 الارشاد شیخ مفید، ج2 ص111.
#امام_حسین_علیه_السلام
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
زینت عبادت کنندکان...
▫️ چه رازی در سجدههای طولانیات است که سر از مهر بر نمیداری و چه سِرّی است میان تو و پروردگار، که عبادتت زبانزد خاص و عام شده و نامت زینت عبادت کنندکان...
▪️ شاید دردودلهایت را با خدا میگویی، یا شاید شکایت ولی نشناسانِ ناسپاس را میکنی،
نمیدانم... شاید هم در حقشان دعا میکنی تا هدایت شوند یا فرج منتقم خون حسین را میطلبی و اینگونه نجوا میکنی: «خدایا بهوسیلهٔ او زمین را پر از عدل و داد کن چنان که از ستم و جور پر گشته است، و به وسیلهٔ او بر فقرای مسلمین و یتیمان و بیسرپرستان و از کار افتادگانشان منت گذار و مرا از برگزیدگان دوستان و شیعیانش، و شدیدترین آنها نسبت به او از نظر محبت، و رامترینشان در فرمانبری قرار ده.»*
📚 *. اقبال الاعمال، همان، ص 675، الصحیفة السجادیة الجامعة، همان، ص 347؛ محمد باقر مجلسی، بحارالانوار، تهران، دارالکتب الاسلامیه، ج 98، ص 234
🔘 شهادت مظلومانه #امام_سجاد بر امام زمان و تمام شیعیان تسلیت باد.
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۴۸🌷
❤️آثار اعتقاد به امام زمان عجل الله فرجه❤️
◀️۱. پايه اصلی دين
💠 از اين تقسيم بندی عرفی و مشهور که اعتقاد به ولايت و امامت در اصول مذهب قرار گرفته، برخی به غلط اين نتيجه را گرفته اند که اعتقاد به امامت و ولايت اهل بيت عليهم السلام ضرورت اسلامی نداشته، ايمان اسلامی بدون آن امکان پذير است! در حالی که نصوص دينی، خلاف اين ديدگاه را اثبات میکند.
💠حضرت باقر عليه السلام فرمودند: «بُنی الإسلام علی خمس: علی الصلاة والزكاة والصوم والحجّ والولاية ولم يناد بشيء کما نودی بالولاية»، اسلام بر پنج پايه بنا شده است: بر نماز وزکات و روزه وحج و ولايت و برای هيچ کدام از چهار اصل قبلی به اندازه ولايت، سفارش نشده است.
💠سپس امام فرمودند: «فأخذ الناس بأربع وترکوا هذه (يعنی الولاية) ». ولی مردم، چهار اصل قبلی را گرفته، ولايت را رها کرده اند.
💠اين روايت، اولويت ولايت را بر چهار اصل عبادی اسلام، يعنی بر نماز وزکات وحج و ولايت نشان میدهد.
💠در روايت ديگری از امام باقر عليه السلام ولايت اهل بيت عليهم السلام بالاترين حقيقت دينی معرفی شده است. آنجا که میفرمايند: «ذروة الأمر وسنامه ومفتاحه وباب الأشياء ورضا الرحمن، الطاعة للإمام بعد معرفته».
💠بالاترين و مرتفع ترين امر دين وکليد همه امور دينی و مدخل آنها، و مايه خرسندی خدای جهان، اطاعت از امام پس از معرفت او است.
💠بنابراين، ولايت اهل بيت عليهم السلام فرع دين نبوده، همه دين (غير از توحيد ونبوت) فرع ولايت محسوب میشود.
💠در روايتی از امام صادق عليه السلام که گزارش معراجهای مکرر رسول خدا صلی الله عليه وآله وسلم به ملکوت آسمانها است، اولويت ولايت اهل بيت بر ديگر فرائض ومبانی دين اين گونه ترسيم شده است: «عرج بالنبيّ صلی الله عليه وآله وسلم إلی السماء مئة وعشرين مرَّة، ما من مرَّة إلاَّ وقد أوصی الله عزَّ وجلَّ فيها النبيّ صلی الله عليه وآله وسلم بالولاية لعلی والأئمّة عليهم السلام أکثر ممَّا أوصاه بالفرائض».
💠پيامبر اکرم صلی الله عليه وآله وسلم صد وبيست بار به معراج رفت، در هر بار خدای بزرگ، پيامبر صلی الله عليه وآله وسلم را بيش از آن که به واجبات دينی توصيه نمايد به ولايت علی وائمه عليهم السلام توصيه میفرمود.
💠پس امر ولايت از همه واجبات دينی اوجب و از يکايک فرائض الهی مهم تر است.
💠درجه اين اهميت چنان است که در فرمايش ديگری از رسول خدا صلی الله عليه وآله وسلم دوستی اهل بيت عليهم السلام اساس دين معرفی شده است.
💠امام صادق عليه السلام به نقل از رسول خدا صلی الله عليه وآله وسلم میفرمايند: «... ولکلّ شيء أساس و أساس الإسلام حبّنا أهل البيت».
هر چيزی پايه هايی دارد و پايه ی اسلام، محبت ما اهل بيت است.
💠حضرت باقر عليه السلام در مقام بيان پايههای دين، پس از معرفی نماز و زکات و روزه و حج و ولايت به عنوان ارکان دين، در پاسخ سوال زراره که پرسيد: کداميک از اين ارکان پنجگانه افضل است، فرمودند: «الولاية أفضل لأنَّها مفتاحهنَّ والوالی هو الدليل عليهنَّ». ولايت از ديگر مبانی برتر است. زيرا که کليد آنها ولايت است، پيشوای الهی مردم را به روش انجام آنها راهنمايی مینمايد.
💠نکته ی قابل توجه اينجا است که از پنج رکن (نماز، زکات، روزه، حج وولايت) ياد شده، در چهار اصل آنها عذر موجه افراد در ناچاريها پذيرفته است وشارع مقدس تخفيف قائل گرديده است، مثل اينکه در سفر، نماز شکسته شده، زکات تا زمانی که مال به حد نصاب نرسد واجب نبوده، روزه بر بيمار و مسافر و پير واجب نيست، حج به شرط استطاعت واجب میباشد. ولی ولايت با هيچ عذری از دوش افراد برداشته نشده، در همه شرائط وحالات، افراد به معرفت واطاعت امام، موظف بوده وبدان آزموده میگردند.
💠حضرت باقر عليه السلام فرمودند: «لا يعذر الله يوم القيامة أحداً يقول: يا ربّ لم أعلم أنَّ ولد فاطمة هم الولاة علی الناس کافّة» خداوند روز قيامت، عذر کسی را که بگويد: من از اينکه فرزندان حضرت فاطمه پيشوای همه مردم بوده اند خبر نداشتم، نمی پذيرد. پس زيبنده است که ما نسبت به اين اصل که مهمترين رکن دينی (پس از توحيد ونبوت) قلمداد شده است، توجه واهتمام بيشتری ورزيم.
📚آثار اعتقاد به امام زمان علیه السلام
✍هادی قندهاری
#مهدی_شناسی
#قسمت_1348
#امام_زمان
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
امام صادق (علیه السلام) :
☘ خداوند حیا میکند گریه کننده بر حسین ( علیه السلام ) را عذاب نماید.
📚 البکاء للحسين، ص ١٠٦
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
راضی بودن به ظلم
▫️ اباصلت هروی نقل کرده است: روزی از امام رضا علیه السلام پرسیدم: «یابن رسول الله، از حضرت صادق علیه السلام روایت شده است که هنگامی که امام زمان خروج فرماید، فرزندان قاتلین امام حسین علیه السلام را بهخاطر کار پدرانشان میکشند. نظر شما در این باره چیست؟»
▪️ امام رضا علیه السلام فرمودند : «بله، همین طور است». من با تعجب پرسیدم: «پس این آیه قرآن چه معنا میدهد که می فرماید: وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرى - هیچکس، بار گناه دیگری را بر دوش نمیکشد».
▫️ امام رضا علیه السلام چنین توضیح فرمودند: «خداوند در همه فرمایشهایش راست و درست فرموده است؛ لكن فرزندان قاتلین امام حسین از کاری که پدرانشان کردهاند، راضی و خشنودند و به آن افتخار میکنند و هرکسی که از کاری راضی و خشنود باشد، مانند کسی است که آن کار را انجام داده باشد. اگر کسی در مشرق کشته شود و دیگری در مغرب و از این کار راضی باشد، این شخص راضی، در پیشگاه خدا شریک قاتل محسوب می شود و هرگاه قائم آل محمدفقی خروج کند، به همین دلیل، فرزندان قاتلین امام حسین را خواهد کشت».۱
▪️ امام علی علیه السلام میفرمایند: «إِنَّمَا عَقَرَ نَاقَةَ ثَمُودَ رَجُلٌ وَاحِدٌ، فَعَمَّهُمُ اللَّهُ بِالْعَذَابِ لَمَّا عَمُّوهُ بِالرِّضَا، فَقَالَ سُبْحَانَهُ «فَعَقَرُوها فَأَصْبَحُوا نادِمِينَ - ماده شتر قوم ثمود را یک نفر کشت؛ ولی خداوند همه را عذاب کرد ؛ زیرا همه از کشتن آن خشنود بودند. از این رو قران کریم تمام افراد آن قوم را شریک در جرم معرفی کرده است و می فرماید: همه او را کشتند».۲
▫️ در زیارت امام حسین علیه السلام ضمن آنکه بر قاتلان آن حضرت و ظالمان به اهل بیت لعنت میفرستیم، میگوییم: « ...وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذَلِكَ فَرَضِيَتْ بِه - و خدا لعنت کند امت و جماعتی را که آن ظلمها و کشتارها را شنیدند و به آنها راضی بودند.»
▫️ رضایت بر ظلم ظالم، از مصادیق ظلم است.
۱. عیون الرضا محمبنعلیبنبابویهقمی(شیخ صدوق)،ج۱، ص۱۳۷
۲. نهجالبلاغه، خطبه ۲۰۱
📚 برشی از کتاب زیباییها و زشتیهای کربلا
▫️ #ظلم ۱
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
▪️در مجالس عزا، برای غریبِ امروز هم گریه کنیم. همان آقایی که دربارهاش اینطور فرمودهاند:
🔸امیرالمومنین علیه السلام:
صاحب این امر (حضرت مهدی علیه السلام) رانده و آواره و بیکس و تنهاست(۱)
🔸حدیث لوح حضرت زهرا سلام الله علیها:
حضرت مهدی علیه السلام، صبر ایوب دارد!(۲)
🔸امام حسین علیه السلام:
صاحب این امر (حضرت مهدی علیه السلام) رانده و آواره است و خونخواه پدرش خواهد بود.(۳)
🔸امام باقر علیه السلام:
سنتی از یوسف در حضرت مهدی سلام الله علیه است و آن، زندانی شدن است.(۴)
🔸امام صادق علیه السلام:
مهدی جان!
سخت است که بلا تو را احاطه کند و من آسوده باشم! سخت است که بر تو گریه کنم و مردم تو را رها کنند!(۵)
🔸امام جواد علیه السلام:
حضرت مهدی علیه السلام قیام میکند بعد از آنکه یادش در بین مردم بمیرد.
تردیدکنندگان، وجودش را منکر میشوند و اهل انکار، یاد او را مسخره میکنند.(۶)
🔸امام عسکری علیه السلام:
مهدی تلخی غمهای جانگداز را جرعه جرعه مینوشد...
غصههایی گلوگیر بر او وارد میشود،
و دردهایی که هیچ پهلویی تاب تحمّل آنها را ندارد!(۷)
📓منابع:
(۱)کمالالدین ج1 ص303
(۲)کمالالدین ج1 ص310
(۳)کمالالدین ج1 ص318
(۴)کمالالدین ج1 ص152
(۵)دعای ندبه
(۶)کمالالدین ج2 ص378
(۷)مهج الدعوات ص66
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۴۹🌷
🌿آثار اعتقاد به امام زمان عجل الله فرجه🌿
◀️۲. شرط ايمان خداوند متعال
💠در قرآن، برخی از مسلمانان را شايسته مقام ايمان ندانسته، نام مسلمان را مناسب آنان معرفی نموده میفرمايد: (قالَتِ الأَعْرابُ آمَنَّا قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَلكِنْ قُولُوا أَسْلَمْنا).اعراب مدعی ايمان شدند، ای پيامبر، به آنان بگو که لياقت ايمان نداريد، ولی بگوييد که ما اسلام آورديم.
💠پس بين مسلمان و مومن تفاوت است. اين تفاوت در کجا است؟ مومن چه اعتقادی دارد که مسلمان ندارد؟
تفاوت ايمان و اسلام، غير از اعتقاد قلبی وعمل به مبانی دينی، در اعتقاد به اصل مهم ولايت اهل بيت عليهم السلام نهفته است.
💠مومن کسی است که به جانشينان پيامبر اکرم صلی الله عليه وآله وسلم، از امير المومنين گرفته تا حضرت مهدی عليه السلام، به همگی آنان معتقد بوده آنان را جانشينان پيامبر وحجج الهی بداند. کسی که اين اعتقاد را ندارد، شايسته لقب مومن نيست.
💠 فردی از امام صادق عليه السلام درباره فرق اسلام وايمان پرسيد. امام صادق عليه السلام فرمودند: «الإسلام هو الظاهر الذی عليه الناس: شهادة أن لا إله إلاَّ الله وحده لا شريك له وأنَّ محمّداً عبده ورسوله وإقامة الصلاة وإيتاء الزكاة وحجّ البيت وصيام شهر رمضان، فهذا الإسلام». وقال: الإيمان معرفة هذا الأمر مع هذا، فإن أقرَّ بها ولم يعرف هذا الأمر كان مسلماً وكان ضالاً.
💠اسلام همان اعتقاد آشکاری است که مردم بر آن هستند. يعنی گواهی به توحيد خداوند متعال ونبوت پيامبر اکرم وبر پاداشتن نماز وپرداخت زکات وانجام حج وروزه ماه رمضان، اين اسلام است. ولی ايمان عبارت است از اعتقاد به امامت اهل بيت عليهم السلام همراه با مبانی قبل (توحيد ونبوت و... )، پس اگر فرد، به اسلام اقرار نمود وولايت اهل بيت را نشناخت، مسلمان گمراه است (مومن نخواهد بود).
💠در روايتی ديگر، حضرت باقر يا امام صادق عليهما السلام ايمان را اين گونه توصيف فرموده اند: «لا يکون العبد مؤمناً حتَّی يعرف الله ورسوله والأئمّة کلّهم وإمام زمانه ويرد إليه ويسلّم له». هيچ کس مومن نخواهد بود مگر اينکه خدا وپيامبرش وهمه امامان را بشناسد به معرفت امام زمانش نائل آيد ومسائل را به او ارجاع دهد وتسليم فرمان امام زمانش باشد.
💠فردی از اميرالمومنين علیه السلام درباره حداقل ايمان وکفر وگمراهی پرسيد، امام در پاسخ فرمودند: حداقل ايمان آن است که خدای بزرگ، خود را به انسان بشناساند، پس انسان به اطاعت خدا اقرار کند، سپس خدا پيغمبرش را بشناساند وانسان به نبوت ودريافت تعاليم دين اقرار کند. (آن گاه خدا) حجت خود بر خلق وگواه بر خلق را به انسان معرفی نمايد وانسان به فرمانبرداری او اقرار نمايد... وحداقل گمراهی آن است که انسان حجت خدا در زمين وگواه خدا بر خلق را که خداوند به اطاعت اوامر نموده وولايت او را واجب کرده است نشناسد.
💠 امام کاظم به نقل از رسول خدا صلی الله عليه وآله وسلم فرمودند: «من أحبَّ أن يلقی الله عزَّ وجلَّ وقد کمل إيمانه وحسن إسلامه فليتول الحجّة بن الحسن المنتظر صلوات الله عليه». کسی که میخواهد در حالی خدا را ملاقات کند که ايمان او کامل واسلام او نيکو باشد پس به ولايت حجه بن الحسن که همه در انتظار اويند معتقد شود.
💠 به همين جهت، در زيارت امام زمان عليه السلام خطاب به آن حضرت میگوييم: «السلام عليک يا باب الله الذی لا يؤتی إلاَّ منه، السلام عليک يا سبيل الله الذی من سلک غيره أهلک». سلام بر تو ای دروازه (دين) خدا که جز از طريق آن نمی توان (به سوی خدا) آمد، سلام بر تو ای راه خدا که هر کس غير آن را رود، هلاک میگردد.
💠پس اعتقاد به ولايت ائمه اطهار عليهم السلام و در زمان حاضر، ايمان به امامت و ولايت حضرت مهدی عليه السلام لازمه ايمان هر مومنی است که بدون آن، کسی به جرگه ايمان وارد نمی گردد.
💠بنابراين قاعده، منافقينی که از سر ترس يا طمع، اظهار اسلام کردند، و قلبا اعتقادی به توحيد يا نبوت نداشتند، در ظاهر و در عالم دنيا مسلمان محسوب میگردند.
📚آثار اعتقاد به امام زمان علیه السلام
✍هادی قندهاری
#مهدی_شناسی
#قسمت_1349
#امام_زمان
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
سلام مولای سوگوارمان ، مهدی جان
آدینه و محرم ... عطر یاد شما و شمیم مشکبار نام جدتان ...
ما و روضه های غریبانه ... ما و استیصال کشنده ی آخرالزمان... ما و چشم براهی و بغض ...
خدا شما را برساند...
اللهم العجل لولیک الفرج بحق الحسین...
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
منتقم حسین نمیآیی؟
▪️ روبهروی لشکر دشمن ایستاد.
چیزی برای گفتن از نسب خود نداشت.
برای همین خودش را اینگونه معرفی کرد: «امیری حسین و نعم الامیر». سه روز بعد وقتی بنیاسد شهدای کربلا را دفن میکردند، «جون»، خوشبوترین و روسفیدترین یار امام بود.
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
گسترش عدالت پس از ظهور
در خصوصيات حکومت امام زمان هيچ ويژگی به اندازه عدالت روشنی ندارد.
آن قدر که در روايات بر ويژگی عدالت گستری ايشان تاکيد شده، بر ساير مسائل اين چنين نبوده است:
امام صادق علیهالسلام فرمودند:
حتما و قطعا عدالت آن حضرت در ميان خانه های آنان (مردم) وارد ميشود، همانگونه که گرما و سرما وارد ميشود.
پيامبر اسلام صلی الله علیه و آله فرمودند:
اگر از عمر دنيا فقط يک روز باقی بماند، خداوند آن روز را آن قدر طولانی می کند تا اينکه مردی از اهل بيت من قيام کرده و زمين را پر از عدالت کند، همانطور که از ظلم پر شده باشد.
📚الغيبه نعمانی۲۹۷ - الغيبه طوسی ح۱۳۹
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
📢📢📢دنبال علائم نباشیم!
📢📢📢شرایط را فراهم کنیم...
♦️نشانه های ظهور دلیل و مسبب ظهور نیستند و صرفا جنبه راهنمایی و بیراهه نرفتن دارند.
♦️اگر از اصول ظهور که فراهم آوردن شرایط و استناد و چنگ زدن قوی به کلام و سیره اهل بیت است دست بکشیم، دچار گمراهی خواهیم شد و این مساله ممکن است با تاویل و تفسیر نادرست نشانه های ظهور اتفاق بیفتد.
♦️در روایت آمده: «پس از ندای آسمانی -که حادثه ای معجزه آسا و بسیار شگفت است- شیطان با مُشابه سازی، صیحه ای خواهد زد و امر را بر بسیاری مشتبه خواهد کرد...» و جالب این است که در روایات تصریح شده: «کسانی از فتنه شیطان نجات خواهند یافت که پیش از مواجهه با آن نشانه، احادیث ما را روایت میکرده و اهل بیت را به عنوان معیار و اصول، پذیرفته باشند»
📚 الغیبه نعمانی، باب۱۴، ح۲۸
#شرایط_ظهور
#علائم_ظهور
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
❓❓چگونه برای ظهور زمینه سازی کنیم؟
✍از منظر استاد شهید مطهری
💠ایشان پس از توضیح این که یکی از عناصر اساسی اندیشه مهدویت، عنصر نفی وضد تسلیم است چنین می نویسد:
💠از مطلب بالا یک نکته دیگر روشن می شود وآن رسالت و وظیفه مردم است. درست است که عدل جهانی مانند نیروی حیاتی است وجنبه ماورایی دارد، ولی تا موانع رفع نشود، حیات تجلی نمی کند.
💠 پس وظیفه مردم است مبارزه با موانع برای تسریع ظهور عدل مطلق.
💠به عبارت دیگر، تا مردم کمال جو وعدل مطلق طلب نباشند، آن هم طلبی صادق وتوأم با تلاش، به آن هدف عالی ماورایی نمی رسند. (مطهری، ۱۳۸۵: ج۹، ۳۸۱)
✍از منظر شهید صدر
💠از دیگر شخصیت های معاصری که از تأثیرگذاری عوامل انسانی در ظهور سخن گفته اند، متفکر شهید آیت الله سیدمحمدباقر صدر است.
💠 وی پس از توضیح این مطلب که ظهور امام مهدی (علیه السلام) از آن جهت که یک دگرگونی اجتماعی است، به فضای مناسب و اوضاع بیرونی وابسته است، چنین می نویسد:
💠برای اجرای چنین تحول بزرگی، تنها وجود رهبر صالح کافی نیست؛ وگرنه در همان زمان پیامبر (ص) این شرط وجود داشت؛ پس این تحول بزرگ، فضای مناسب جهانی می طلبد که همه زمینه ها خارجی لازم برای انقلاب عمومی در آن وجود داشته باشد.
💠عامل اساسی در ایجاد این فضای مناسب و پذیرش پیام عدالت از طرف مردم، همانا احساس پوکی و پوچی است که انسان متمدن آن روز خواهد کرد و منشأ این احساس، تجربه های مختلف بشری از تمدن است؛ تمدنی که جنبه های منفی آن پشت او را خم می کند و به آن جا می رسد که می فهمد شدیداً به کمک نیاز دارد واز عمق جان، توجه خود را به عالم غیب یا منبعی مجهول معطوف می دارد. (صدر، ۱۷۱۴)
#زمینه_سازان
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
💠 امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام
🔹 الصَّدَقَةُ دَوَاءٌ مُنْجِحٌ، وَ أَعْمَالُ اَلْعِبَادِ فِي عَاجِلِهِمْ، نُصْبُ أَعْيُنِهِمْ فِي آجَالِهِمْ
🔸صدقه دارويى است سودمند، و كردار بندگان در اين جهان پيش روى چشم آنان در آن جهان است.
📗نهج البلاغه، حکمت 7
#حکمت_های_نهج_البلاغه
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۵۱🌷
❤️آثار اعتقاد به امام زمان عجل الله فرجه❤️
🍀۴. بندگی خداوند
💠 در مباحث توحيدی مطرح است که خداوند متعال از همه صفات و خصوصياتی که در مخلوقات مادی وغير مادی وجود دارد منزه ومتعالی است.
💠يعنی بين خالق ومخلوق هيچ شباهتی از هيچ جهتی وجود ندارد. بنابر اين خداوند متعال، صورت ندارد، دست ندارد، چشم وزبان ندارد، خشم وخشنودی ندارد.
💠اين صفات، مربوط به مخلوقات بوده، در خدای تعالی نيست. صورت ودست وچشم وزبان خدا، حجتهای او، پيامبر اکرم صلی الله عليه وآله وسلم واهل بيت آن حضرت - ودر زمان ما حضرت مهدی عليه السلام - میباشند.
💠آنان صورت خدايند، زيرا برای توجه به خدا بايد به آنان توجه کنيم. آنها دست خدايند زيرا که خداوند از قدرت خود به آنان اعطا کرده، آنها وسيله دريافت وانتشار لطف و فيض خدا در ميان مخلوقاتند. آنها چشم خدا هستند زيرا که امام هر زمان از جانب حق بر مردم آن زمان، شاهد وناظر میباشد.
💠 آنها زبان خدايند، زيرا که دستورات حق را برای مردم بيان میکنند. خشم وخشنودی آنان خشم وخشنودی خدا است واطاعت از آنان بندگی خدا است. پسبندگی خدا از غير طريق اطاعت آنان ودر غير راه ولايت آنان انجام نمی پذيرد. امام صادق عليه السلام خطاب به ابن ابی يعفور فرمودند: بدرستی که خداوند يگانه ويکتا بوده و در يکتايی خود يگانه است، همه امور تنها در دست او است.
💠مخلوقاتی را آفريد وسپس امر دينش را به آنها واگذار کرد، پس ما آن مخلوقاتيم. ای پسر ابی يعفور، ما حجت خدا در ميان بندگان وگواهان خدا بر خلق وامين بر وحی الهی وخزانه دار علم او هستيم. ما صورت خداييم که از آن بسوی خدا توان رفت وما چشم خدا در ميان مخلوقاتيم وما زبان گويای خداوند بوده، قلبی هستيم که علم او را در بر گرفته، دری هستيم که بسوی او راهنمايی میکند. ما عمل کننده به امر او ودعوت کننده به راه او بوده، خدا توسط ما شناخته میشود. واز (طريق ولايت) ما بندگی میگردد، ما راهنمايان بسوی خدا هستيم واگر ما نبوديم خدا بندگی نمی شد.
💠 آن حضرت در روايت ديگر فرمودند: خدای بزرگ همچون ما ناراحت نمی شود، ولی او اوليايی را برای خود آفريد که آنان ناراحت وخشنود میگردند. (زيرا که) آنان مخلوق بوده تحت تدبير خدايند. پس خداوند، خشنودی آنان را خشنودی خود وخشم آنان را خشم خود قرار داده است، زيرا که آنان، دعوت کنندگان بسوی خدا وراهنمايان بسوی او میباشند...
💠همين مضمون را در زيارت جامعه اين گونه میخوانيم: «من أراد الله بدأ بکم ومن وحَّده قَبِل عنکم ومن قصده توجَّه بکم». هر کس که خدا را بخواهد، از شما اهل بيت آغاز میکند وآن کس که به يگانگی خدا ايمان آورد، آن را از شما اهل بيت میپذيرد وهر کس بخواهد بسوی خدا رو کند، به شما اهل بيت توجه مینمايد.
💠در حديث قدسی آمده است: «إنَّ أعظم الطاعات توحيدی وتصديق نبيّی والتسليم لمن ينصبه بعده وهو علی بن أبی طالب عليه السلام والأئمّة الطاهرون من نسله عليهم السلام» به درستی که برترين راه بندگی من، اعتقاد به يکتايی من وقبول پيامبر من وتسليم بودن در برابر کسی است که پيامبر او را منصوب نموده، يعنی علی بن ابی طالب و پيشوايان معصوم از نسل او میباشد. از اين روی اگر ما در مقام بندگی خدا واطاعت از او باشيم، بندگی و عبادت بستری جز ولايت اهل بيت واطاعت از امام عليه السلام و توجه و توسل به او ندارد.
📚آثار اعتقاد به امام زمان علیه السلام
✍هادی قندهاری
#مهدی_شناسی
#قسمت_1351
#امام_زمان
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
امام علی علیهالسلام :
یاران مهدی(ع) همه جواناند و پیر در میان آنها به چشم نمیخورد
مگر اندک به اندازه سرمه در چشم
📚 الغیبه طوسی ، ص۴۷۶
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
معرفت مهدوی
🌹... و ساسة العباد...🌹
☘ﺁﺏ ﯾﮏ ﺧﺼﻮﺻﯿﺘﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﺪ ﯾﻠﻪ ﻭ ﺭﻫﺎ ﻭ ﺁﺯﺍﺩ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻃﺮﻓﯽ ﮐﻪ ﺩﻟﺶ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺑﺮﻭﺩ ﻭ ﻣﯽﺭﻭﺩ ﻭ ﺍﺗﻔﺎﻗﺎ ﻫﻢ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺁﻥ ﻃﺮﻑﻫﺎﯼ ﭘﺴﺖ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﯽﮐﻨﺪ.
☘ﺍﯾﻦ ﺟﺎ ﯾﮏ ﮔﻞ ﺭﺯ ﺑﺎﺷﺪ و آن ﺟﺎ ﯾﮏ ﭼﺎﻩ ﻓﺎﺿﻼﺏ ﺑﺎﺷﺪ،ﮐﺎﻓﯽ ﺍﺳﺖ ﯾﮏ ﮐﻢ ﺷﯿﺐ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻣﯽﺭﻭﺩ ﺁﻥ ﺟﺎ.ﺑﺎ ﺷﺘﺎﺏ ﻭ ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ ﺗﺎ ﻗﻄﺮﻩﯼ ﺁﺧﺮﺵ.
☘ﺍﻧﺴﺎﻥ ﯾﮏ ﭼﻨﯿﻦ ﻃﺒﯿﻌﺘﯽ ﺩﺍﺭﺩ.ﺩﻗﯿﻘﺎ ﻣﺜﻞ ﺁﺏ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﺎﻏﺒﺎﻥﻫﺎ ﻣﯽﺁﯾﻨﺪ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﯾﮏ ﺟﻮﯾﯽ ﯾﮏ ﻣﺴﯿﺮﯼ ﺭﺍ ﺗﻌﺒﯿﻪ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺟﻮﯼ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﻫﺪﺍﯾﺘﺶ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﻫﺮ ﮐﺠﺎ ﯾﮏ ﺭﺧﻨﻪﺍﯼ ﺑﺎﺷﺪ ﺭﻭﺯﻧﻪﺍﯼ ﺑﺎﺷﺪ ﺩﺭﺯ ﻭ ﺷﮑﺎﻓﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﺁﻥ ﺟﺎ ﺭﺍ ﻣﯽﮔﯿﺮﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﺎﻍ ﻣﯽﺭﺳﺎﻧﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺑﺎﺭ ﻣﯽﻧﺸﺎﻧﻨﺪ.
☘ﻣﺎ ﻫﻢ ﺩﻗﯿﻘﺎ ﻧﻘﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻣﺜﻞ ﺁﺑﯽ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﻣﺠﺮﺍ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﮕﯿﺮﺩ ﻣﻨﺠﻼﺏ ﻭ ﻣﺮﺩﺍﺏ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﮔﻨﺪﺍﺏ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻣﺎ ﻫﻢ ﺩﻗﯿﻘﺎ ﯾﮏ ﭼﻨﯿﻦ ﻭﺿﯿﻌﺘﯽ ﺩﺍﺭﯾﻢ.
☘ﮐﺎﺭ امام زمان باﻏﺒﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ.ﯾﻌﻨﯽ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎﯼ ﺁﺏ ﺻﻔﺖ ﺍﺳﺖ. ﺗﺪﺑﯿﺮ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﺭ ﭼﻪ ﻣﺴﯿﺮﯼ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﮕﯿﺮﺩ.ﺗﺪﺑﯿﺮ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﭼﻪ ﮐﺎﺭﻫﺎﯾﯽ ﻭ ﻣﺴﯿﺮﻫﺎﯾﯽ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﺮﻭﺩ "ﺑَﻞْ ﻳُﺮِﻳﺪُ ﺍﻟْﺈِﻧﺴَﺎﻥُ ﻟِﻴَﻔْﺠُﺮَ ﺃَﻣَﺎﻣَﻪُ"ﻗﯿﺎﻣﻪ/5 ﻣﺜﻞ ﺁﺏ ﺍﺳﺖ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﺪ ﺟﻠﻮﯾﺶ ﺑﺎﺯ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﺍمام زمان هادی هستند.
#استاد_رنجبر
#معرفت_امام
#جامعه_کبیره
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
💎امام صادق عليه السلام فرمودند :
العامِلُ عَلى غَيرِ بَصيرَةٍ كالسّائرِ عَلى سَرابٍ بِقِيعَةٍ ، لا تَزيدُهُ سُرعَةُ سَيرِهِ إلاّ بُعدا .
كسى كه بدون بصيرت عمل كند، مانند كسى است كه به دنبال سراب بيابان راه پيمايد. او هر چه تندتر رود دورتر مى افتد.
📖الأمالي للمفيد ،ص۴۲،ح۱۱
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۵۲🌷
❤️آثار اعتقاد به امام زمان عجل الله فرجه❤️
🔷۵. شرط قبول اعمال
💠 آن هنگام که خدا ابليس را به سجده آدم امر کرد، ابليس تکبر نموده از خدا خواست که او را از اين فرمان معاف داشته در عوض، عبادتی کند که هيچ کس خدا را آن گونه عبادت نکرده باشد!
💠خداوند در پاسخ او فرمود: عبادت آن است که من فرمان میدهم نه آن که تو میخواهی يعنی عبادت، اطاعت فرمان خدا است، و تنها به سجده رفتن و تضرع نمودن عبادت نيست.
💠 نماز و دعا به شرطی عبادت است که در اطاعت از فرمان خدا باشد. امام صادق (ع) فرمودند: به خدا قسم اگر ابليس پس از نافرمانی وتکبر از اطاعت دستور خدا، به مقدار عمر دنيا بر خدا سجده میکرد، برای او سودی نمی داشت وخدا از او نمی پذيرفت، مگر اينکه او طبق فرمان خدا بر آدم سجده میکرد.
💠وضعيت اين امتی که بعد از پيامبرش نافرمانی کرده گمراه شده است نيز چنين است. بعد از ترک گفتن پيشوايی که پيامبر (ص) برای آنها منصوب کرد، خداوند هرگز عملی از آنها را نمی پذيرد ونيکيهای آنها را بالا نمی برد، مگر اينکه از آن جهتی که خدا امر کرده است بيايند وامامی را که خدا به ولايتش امر کرده اطاعت کنند و از بابی که خدا و رسول برای آنها گشوده اند وارد شوند.
💠امام باقر يا امام صادق (ع) فرمودند: خاندانی در بنی اسرائيل بودند که در پی چهل روز عبادت، هر چه از خدا طلب میکردند، خداوند به آنها مرحمت میفرمود.
💠يکی از آنان به عبادتی چهل روزه پرداخت ولی دعای او پذيرفته نشد. به نزد حضرت عيسی شکايت کرد. حضرت عيسی عليه السلام تطهير نموده نماز خواند. آن گاه به درگاه حق دعا کرد. وحی آمد:"ای عيسی او از غير دری که بايد بيايد به نزد من آمد. او مرا خواند. اما در دلش نسبت به تو ترديد داشت. پس اگر (با اين حال، آن قدر) مرا بخواند که گردنش قطع شده انگشتانش جدا شود، دعايش را اجابت نخواهم کرد.
💠حضرت عيسی از او پرسيد: آيا تو به نبوت من شک داري؟ او اعتراف کرد واز حضرت عيسی تقاضا کرد که برای او دعا کند تا خدا ترديد قلبی او را برطرف سازد، عيسی (ع) دعا نموده، خدا توبه او را پذيرفت ودعای او مستجاب شد.
💠رسول خدا (ص) نيز در خطبه غديريه فرمودند: ای مردم، خدای بزرگ دينش را با امامت علی کامل کرد، پس کسانی که امامت او وجانشينان او از فرزندان من که تا قيامت و حضور در برابر حق میآيند را نپذيرند، اعمالشان در دنيا و آخرت نابود شده در آتش جاودانه خواهند بود.
💠 اين مطلب، تعجبی ندارد، زيرا خداوند، قبول زحمات بيست و سه ساله پيامبر در ايام نبوت را نيز به ابلاغ ولايت امير المومنين (ع) مشروط کرده فرمود: (وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ) اگر وظيفه خود در ابلاغ ولايت علی را انجام ندهی، رسالت خود را انجام نداده اي!
💠و در جای ديگر میفرمايد: (مَثَلُ الَّذِينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ أَعْمالُهُمْ كَرَمادٍ اشْتَدَّتْ بِهِ الرِّيحُ فِی يَوْمٍ عاصِفٍ لا يَقْدِرُونَ مِمَّا كَسَبُوا عَلی شَيْءٍ) اعمال کسانی که به خدا کافر شدند. به خاکستری میماند که در روز طوفانی با تندبادی شديد، از بين رفته، از کوشش خويش بهره ای نبرند.
💠در روايت حضرت باقر (ع)، منکرين ولايت اهل بيت (ع) مصداق اين آيه معرفی شده اند. لذا امام صادق (ع) فرمودند: برای دشمن ما اهل بيت تفاوتی ندارد، چه روزه گرفته نماز بخواند ويا زنا کرده دزدی کند، او در آتش خواهد بود، او در آتش خواهد بود.
💠 در عصر حاضر نيز، آن بابی که هيچ عبادتی جز از طريق ولايت او پذيرفته نيست، وجود مقدس امام زمان (ع) است.
💠در زيارت جامعه، خطاب به اين بزرگواران میگوييم: «و بموالاتکم تقبل الطاعة المفترضة». با ولايت شما است که خداوند عبادات واجب را میپذيرد. پس کسی که خدا را از غير اين باب، بندگی کند، خدا از او نخواهد پذيرفت.
📚آثار اعتقاد به امام زمان علیه السلام
✍هادی قندهاری
#مهدی_شناسی
#قسمت_1352
#امام_زمان
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
پیوند نهضت حسینی و قیام مهدوی (۵)
🔻امام زمان علیه السلام با جد مظلوم شهید خود چنین گفت وگو میکند:
🔸«...فَلَأنْدُبَنّکَ صَباحاً وَ مَساءً وَ لَأبْكِيَنَّ عَلیکَ بَدَلَ الدُموعِ دَماً...»
🔹اگر چه زمانه مرا به تأخيرانداخت و مقدّرات الهی مرا از یاری تو بازداشت و نبودم تا با کسانی که شمشیر بر تو کشیدند بجنگم و با دشمنانت به خصومت برخیزم، در عوض هر صبح و شام بر تو مویه میکنم و به جای اشک، خون میگریم و حسرت میبرم و بر مصیبتهایت افسوس میخورم تا آنجا که از فرط اندوه و مصیبت و شدت غم و حزن جان سپارم.»
📚 فرازی از زیارت ناحیه مقدسه
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
🔷معرفت مهدوی🔷
🌹... و ساسة العباد...🌹
🌱🌱هر کجا ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ما را به کاری ﺍﻣﺮ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ،ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ما ﻣﺜﻞ ﻣﺴﯿﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﺏ ﺍﺳﺖ،ﮐﻪ آن را ﺑﻪ ﺑﺎﻍ می رساند.
🌱🌱ﻫﺮ ﮐﺠﺎ ﻧﻬﯽ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ و ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﻧﮑﻦ،ﯾﻌﻨﯽ ﺑﺒﯿﻦ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮ ﺣﮑﻢ ﺁﻥ ﺭﺧﻨﻪ ﻭ ﺭﻭﺯﻧﻪ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺗﻮ ﺭﺍ مثل آب ﻫﺪﺭ ﻣﯽﺩﻫﺪ.ﺗﻮ ﺭﺍ ﺿﺎﯾﻊ ﻣﯽﮐﻨﺪ.
🌱🌱 ﺍﯾﻦ ﺍﻣﺮ ﻭ ﻧﻬﯽ ﮐﺮﺩﻥﻫﺎ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﮐﺮﺩﻥﻫﺎﯼ اهل بیت علیهم السلام است.
☘ﻋﺮﺏﻫﺎ ﺑﻪ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ ﺳﯿﺎﺳﺖ.ﺍﺻﻼ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﯾﻌﻨﯽ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﮐﺮﺩﻥ.به ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ ﺳﺎﺋﺲ.
☘ﺍﻫﻞ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻫﻞ ﺗﺪﺑﯿﺮ. ﺳﯿﺎﺳﺖ ﻣﺪﺍﺭ ﯾﻌﻨﯽ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﻣﯽﮐﻨﺪ و ﮐﺎﺭﺵ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﺳﺖ.ﺟﻤﻌﺶ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺳﺎﺳة،ﯾﻌﻨﯽ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ.
و ﻋﺒﺎﺩ ﺟﻤﻊ ﻋﺒﺪ ﯾﻌﻨﯽ ﺑﻨﺪﻩﻫﺎ.
☘امام زمان ﺗﺪﺑﯿﺮ ﮐﻨﻨﺪه ی ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ است ﯾﻌﻨﯽ ﭼﻪ؟
ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻣﻮﺭ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺭﺍ امام ﺗﺪﺑﯿﺮ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ما ﺍﺯ ﮐﺪﺍﻡ ﻃﺮﻑ ﺑﺮویم ﺑﻪ ﺁﻥ ﺑﺎﻍ ﺑﻬﺸﺖ ﺭﺍﻩ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽﮐﻨیم ﻭ ﺑﻪ ﺑﺎﺭ ﻣﯽﻧﺸﯿﻨیم ﻭ ﻣﺜﻞ ﺁﻥ ﺁﺏ ﻣﻨﺠﻼﺏ ﻧﻤﯽﺷﻮیم،ﮔﻨﺪﺍﺏ ﻧﻤﯽﺷﻮﯾم؟
ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﺑﺮﻭيم ﺭﺷﺪ ﻣﯽﮐﻨیم ﻭ ﺑﻪ ﺛﻤﺮ ﻣﯽﻧﺸﯿﻨیم؟
#استاد_رنجبر
#معرفت_امام
#جامعه_کبیره
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
رسول خدا صلی الله علیه و آله:
🍃انّ الثابتین علی القول بإمامته فی زمان غیبته لأعزّ من الکبریت الأحمر🍃
🔹کسانی که بر امامت (حضرت مهدی علیه السلام) در زمان غیبت او ثابت و استوار بمانند از نایاب ترین افراد هستند.
📚احقاق الحق، ج۱۳، ص۱۵۵