به یاد مناره، نماز خواند!
سید نعمت الله جزائری در كتاب انوار نعمانیه مینویسد: یكی از دوستان مورد اعتماد و عادلم گفت با خود فكر كردم كه در حدیث وارد شده هر كس دو ركعت نماز او قبول شود عذاب نمیشود. تصمیم گرفتم به مسجد كوفه بروم در آنجا دو ركعت نماز با حضور قلب بخوانم و خود را از وساوس شیطان خالی نمایم، ناگاه به خاطرم گذشت كه مسجد كوفه مناره ندارد، اگر كسی بخواهد منارهای برای آن بسازد از كجا سنگ و گچ تهیه كند، بالاخره به فكرم رسید كه از فلان محل بهتر میشود، تهیه نمود، كمكم تعیین كردم كه در چند روز این مناره تمام میشود و سر مناره را چگونه میسازند. همینكه دو ركعت نماز تمام شد. متوجه شدم من هم از ساختمان مناره فارغ شدهام. فهمیدم به مسجد كوفه آمدم برای ساختن مناره نه برای دو ركعت نماز با حضور قلب. 🌺کانال عرفان🌺
http://eitaa.com/joinchat/2136997888Cc9e7f3d280
🍃🍂خــــواص آیـه الکـــرسے🍃🍂
✨1⃣👈 هنگام خارج شدن از منزل ↯
هفتاد هزار فرشته نگهبان شما خواهند بود
✨2⃣👈هنگام ورود به منزل ↯
قطحی و فقر هرگز به منزل تان نرسد
✨3⃣👈بعد از وضو ↯
هفتاد مرتبه درجه را بالا می برد
✨4⃣👈قبل از خواب ↯
فرشته ها تمام شب محافظ شما باشند
✨5⃣👈بعد از نماز واجب
فاصله بین شما و بهشت فقط مرگ می شود
📚 ثواب الاعمال و عقاب الاعمال
🌺کانال عرفان🌺http://eitaa.com/joinchat/2136997888Cc9e7f3d280
هدایت شده از KHAMENEI.IR
8.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | مرحوم کربلاییکاظم جزو معجزات قرآن بود
🔺️ گزیدهای از بیانات رهبرانقلاب در در دیدار دستاندرکاران کنگره ملی ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی
💻 @Khamenei_ir
دارد دلم هوای شب جمعهٔ حسین
پر میزند برای شب جمعهٔ حسین
العفو گفتهایم فراوان و گشتهایم
دلتنگ ربَّنای شب جمعهٔ حسین
حالا که سفرۀ رمضان هم تمام شد
ماییم و سفره های شب جمعهٔ حسین
در روضهها به سینه زدیم آخرش بگیر...
این دست را خدای شب جمعهٔ حسین
ما عاقبت به خیر تریم از تمام دهر
البته با دعای شب جمعهٔ حسین
با غم غریبه نیست که با گریه آشناست
این چشم آشنای شب جمعهٔ حسین
🙏 #کلام_نور
⬅️ اصول کافی
📄 عنْ أَبِي عَبْدِاللهِ(ع) قَالَ: مَنْ نَظَرَ إِلى أَبَوَيْهِ نَظَرَ مَاقِت وَهُمَا ظَالِمَانِ لَهُ، لَمْ يَقْبَلِ اللهُ لَهُ صَلاةً
✍️ امام صادق(ع) فرمود: كسى كه به پدر و مادرش با خشم و كينه نگاه كند، حتى اگر آنان نسبت به او ستمگر باشند، خداوند هيچ نمازى را از او نمى پذيرد.
🌷شب اول ماه ربیع الاول هجرت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی:
🌀 غیر از شیعه بسیاری از مفسران عامه نیز معتقدند که این آیه شریفه (ومِنَ النّاسِ مَن یَشری نَفسَهُ ابتِغاءَ مَرضاتِ اللّهِ واللّهُ رَؤفٌ بِالعِباد) در شأن امیرمؤمنان (علیهالسلام) در جریان «لیله المبیت» نازل شده است؛ برای نمونه، ثعلبی از مفسران بزرگ و معروف اهل سنت، در این باره مینویسد:
🚩 پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) هنگام هجرت از مکّه فرمان داد تا علی(علیهالسلام) در بستر او بخوابد و پارچه سبز رنگی (بُرْد حَضْرَمی) را که مخصوص پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) بود بر روی خود بکشد. سرانِ قریش از هر قبیلهای نمایندهای برگزیده بودند تا پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) را محاصره کرده و به شهادت رسانند. خدای سبحان به جبرئیل و میکائیل (علیهماالسلام) وحی کرد که من شما را برادر یکدیگر کردم و عمر یکی از شما را طولانیتر قرار دادم، کدامیک حاضر است ایثار کند و زندگی دیگری را بر خود مقدم دارد؟ هیچ یک حاضر نشدند، پس خداوند به آنان وحی فرمود که اکنون علی(علیهالسلام) در بستر پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) آرمیده و آماده است تا جان خویش را فدای او سازد. به زمین بروید و نگهبان او باشید.
🚩هنگامی که جبرئیل بالای سر و میکائیل پایین پای علی(علیهالسلام) قرار گرفتند، جبرئیل گفت: آفرین بر تو ای علی! خداوند به وجود تو بر فرشتگان مباهات میکند، آنگاه این آیه شریفه نازل شد.
📚 تفسیر تسنیم، ج۱۰
http://eitaa.com/joinchat/2136997888Cc9e7f3d280
ازدواج حضرت خدیجه و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی:
ازدواج پیامبر با خدیجه برای حفظ اسلام بود وی با بیان مثالی در این زمینه خاطرنشان کرد: اگر کسی باغبانی باشد و تمام قنات و این ها را از صاحب باغ گرفته باشد و همه مخارج او را هم صاحب باغ بدهد، حالا اگر این باغبان یک روز دسته گلی از باغ این باغبان فراهم کند و به صاحب بدهد، نمی شود گفت باغبان به او چیزی داده است، همه چیز ما از آنان است آنان از طرف خدای سبحان به ما دادند و ما را مسؤول کردند که حفظ کنیم، ما اگر یک روز صلوات فرستادیم از میوه باغ آن ها چیزی به آنان دادیم نه این که ما سبب تکامل آنان شویم، این عرض ارادت و تصلیه ما یک عرض ارادت و تقرب الهی است. آیت الله جوادی آملی با اشاره به آیه «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَحْلَلْنَا لَکَ أَزْوَاجَکَ اللَّاتِی آتَیْتَ أُجُورَهُنَّ وَمَا مَلَکَتْ یَمِینُکَ مِمَّا أَفَاء اللَّهُ عَلَیْکَ وَبَنَاتِ عَمِّکَ وَبَنَاتِ عَمَّاتِکَ وَبَنَاتِ خَالِکَ وَبَنَاتِ خَالَاتِکَ اللَّاتِی هَاجَرْنَ مَعَکَ وَامْرَأَةً مُّؤْمِنَةً إِن وَهَبَتْ نَفْسَهَا لِلنَّبِیِّ إِنْ أَرَادَ النَّبِیُّ أَن یَسْتَنکِحَهَا خَالِصَةً لَّکَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِینَ»، ابراز کرد: مطلب بعدی در این آیاتی که خوانده شد مقداری به همسران پیامبر مربوط است، نکاح او برای حفظ اسلام بود در سن 25 سالگی با حضرت خدیجه ازدواج کرد، وگرنه در آن سن باید با کسی ازدواج می کرد که از او پایین تر بود، یکی از مختصات حضرت پیامبر(ص) این بود اگر کسی خواست خود را به او هبه کند، این صیغه هبه کار نکاح را می کند، زن مؤمنی که خود را داوطلبانه به پیامبر ببخشد در صورتی که پیامبر بخواهد او را به زنی گیرد، می تواند این ازدواج از روی بخشش ویژه پیامبر است، برخی افراد برای تناسب سیاسی و حفظ قبیله می پذیرفت اما بعضی را نمی پذیرفت
http://eitaa.com/joinchat/2136997888Cc9e7f3d280