فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷ســــــلام
🌸 صبحتون بخیـر
🌷امـیدوارم
🌸صبح بهاری شما
🌷پر از زیبایی و امیـد
🌸و دلتون سرشار از
🌷مهـر و شـور زندگی باشه
🌸امیـدوارم روزتون
🌷از بهترین و قشنگترین
🌸لحظات و موفقیت ها لبریز باشه
7.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸وقتی آقا به غرفه کتابهای فال و طالعبینی میرسن؟
👈جالبه میگن همشو دارم، پوچه.
#رهبر
#فال
#طالع_بینی
🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب
@erfanhay_nozohor
🔹کاسبی با دورههای دینی در اماکن مقدس!
🔺فضای مجازی پر است از این مدل آدمهایی که در یک قسمت زندگیشون میگن گربشون رو بیشتر از هرچیزی دوست دارند و در قسمت دیگر هر هفته کربلا لایو میرن و با کلی فالور دورههای دعا و... به اسم اسلام میفروشند که فقط دورهٔ اخیری که فروختند ۸ میلیارد بود.
🔺گرچه باید مردم این مقدار آگاه باشند و گول نخورند ولی نهادهای نظارتی هم باید ورود کنند؛ حوزه به عنوان متولی اصلی دین باید ورود کند که این بزرگواران با چه تخصصی دورههای اسلامی میفروشند و فردا اگر طرف جواب نگرفت به کل دین بدبین میشوند.
🔺فضای مجازی رها شده است و نه نظارت جدی به مسائل ترویج برهنگی است نه به این مسائل که به نظر من از برهنگی خطرناکتر است.
🔺البته در همین ایتا هم دورههای مختلفی فروختند که تهش نفهمیدیم چیشد و به غیر از خودشون برای کسی نفعی نداشت. خلاصه مراقب باشیم...
✏️ فرهاد فتحی
@erfanhay_nozohor
5.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹یوگا مسیریست که مقصدش به شیطان پرستی و کفر ختم میشود!
گابریل آمورث رئیس انجمن جنگیران واتیکان
پ ن ۱: این جمله رو کسی گفته که ۱۶۰ هزار پرونده جن گیری تو کارنامه ش داره!
پ ن۲ : بنیانگذاران یوگا صراحتا اعلام کردند که یوگا فقط ورزش نیست، اما در ایران این آئین شیطانی رو دارن به اسم ورزش به خورد ملت میدن.
🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب
@erfanhay_nozohor
جنبشهای نوپدید معنوی: دین یا عرفان؟
🔹از جنبشها و گروههای معنویت گرای معاصر به گونه های مختلف تعبیر میشود و برای هر تعبیر می توان توجیه یا توجیهاتی آورد در متون آکادمیک مطالعات دین و جامعه شناسی دین رایج ترین و جا افتاده ترین این تعابیر دین است؛ از این جنبشها با عنوان جنبشهای نوپدید دینی یا حتی ادیان جدید نام برده می شود؛ این تعبیر موجه تر از تعبیر «عرفان» به نظر می رسد.
🔹این جنبش ها به جهت ماهیت معنویت معاصر دعوی جایگزینی دین را دارند و بر حسب ادعا همه خدمات و نقشهای دین را متناسب با جهان مدرن ایفا می کنند می توان استدلال کرد که آنچه نیازهای دینی انسان معاصر را بر می آورد باید هم سنخ دین باشد.
🔹در نتیجه گروه های معنویت گرای نوپدید هم سنخ دین سنتی هستند و به تسامح می توان آنها را دین خواند، ادیان نوپدید به علاوه از آن روی که این گروهها و جنبش ها، فضایی قدسی می آفرینند و در این فضا جهان بینی اعتقادی اعمال مناسک گونه، اخلاقیات ویژه تجربه های امر والا و سیستم جمعی مبتنی بر یک یا چند شخصیت فرهمند ایجاد می کنند (به معنی درست کلمه و نه به مسامحه و مجاز)، «دین» هستند.
🔹این جنبش ها را در ایران #عرفانهای_کاذب یا عرفانهای منهای دین و مانند آن خوانده اند. البته تناسبهایی میان معنویت و عرفان هست نوعی باطن گرایی در گذشتن از تجربه های حسی روزمره همچنین به کار رفتن برخی اصطلاحات و واژگان رایج عرفان در معنویت اما با لحاظ عرفان اسلامی به عنوان پس زمینه ذهنی تعابیر فوق این تعابیر، چه بسا گمراه کننده نیز باشند زیرا واژه «عرفان» ما را به یاد رویکردی خدا محور و راهی برای وصول به قرب الهی و تجربه توحید افعالی صفاتی و ذاتی می اندازد حال آنکه معنویت معاصر، اصولاً به سوی خدا جهت نگرفته است بلکه در پی شکوفایی و تعالی خویشتن انسانی است و این جدایی در هدف شکافی پرنشدنی میان معنویت معاصر و عرفان اسلامی ایجاد می کند.
🔹تعبیر «عرفان واره» وضعیت بهتری نسبت به تعبیر عرفان دارد اما به خوبی تعبیر «دین» نیست زیرا مؤلفه هایی مانند شعائر و نظام اعتقادی و نظام اجتماعی را نمی رساند و فقط نوعی باطن گرایی را در جنبشهای معنوی نوپدید نشان میدهد. بر این اساس باید اذعان داشت که تعبیر دین گویاتر است زیرا اجزا و مؤلفه های تعلیمی و آموزه ای این گروه ها را بهتر آشکار می سازد.
🔹برای مواجهه صحیح با این جنبشها قطعاً لازم است بدانیم جزو کدام مقوله هستند. یک پیامد مهم این تعیین مقوله آن است که اگر گروههای معنوی را تحت «عرفان» دسته بندی کنیم نوعی تحریف از آموزه های اصیل اسلام تلقی خواهند شد و از آنجا که عرفان باید وابسته به متن و بافت دینی خود شریعت باشد این جنبش ها به عنوان عرفانی ضدشریعت که علی الاصول، مفهومی متناقض است محکوم خواهند شد.
🔹اما شاید از نگاه گروندگان بدین جنبشها و کسانی که با تعالیم آنها همسویی یافته اند این انتقاد قانع کننده نباشد زیرا معنویت نوین را گفتمانی جدید و راه و طریقتی بی سابقه برای برآورده شدن نیازهای دینی انسان می بینند نه رویکردی عرفانی در متن دین سنتی اما اگر به این جنبشها تحت عنوان ادیان جدید نظر کنیم، رویکرد انتقادیمان متفاوت خواهد شد در نقادی #ادیان جدید ممکن است به سراغ میزان وثاقت منبع الهام وحی یا غیروحی تناقض های درونی نقدهای فلسفی بر مبانی اعتقادی و اموری از این دست برویم نه به سراغ دور شدنشان از دستورهای فقهی اسلامی یا اخلاقیات اسلامی و مانند آن چرا که آنها مکاتبی مستقل از اسلام و مدعی رقابت با ادیان اصیل شده اند.
🔸(همان گونه که نمی توان دین اسلام را بر اساس مبانی هندوئیسم نقد کرد و برای مثال گفت چون اسلام وحیانی بودن کتب موسوم به ودا، اصل تناسخ اصل (اهمیسا ممنوعیت آسیب زدن به حیات موجودات زنده) و مانند آنها را قبول ندارد لذا بر باطل است به همین سیاق نمی توان مکاتب معنوی جدید را بر اساس رقبایشان یعنی ادیان سنتی نقد کرد مبنای نقد باید عقلانیت باشد که بر همه مکاتب دینی و غیردینی حاکمیت دارد.)
📚بهزاد حمیدیه، مجله ادیان و عرفان، سال چهل و ششم، شمارۀ یکم، بهار و تابستان 1392- ص 50
@erfanhay_nozohor
28.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #موشن_رئال | رهگذر پرآشوب
⚠️بازار پر رونق شبه معنویتهای نوپدید در خلأ معنویت و عدم شناخت معنویت دینی
👤استاد حمیدرضا مظاهری سیف
#مدعیان_دروغین
#معنویت_کاذب
#عرفان_کاذب
@erfanhay_nozohor
قال الصادق علیه السلام:
🔹اِحْذَرُوا هْوَاءَكُمْ كَمَا تَحْذَرُونَ أَعْدَاءَكُمْ فَلَيْسَ شَيْءٌ أَعْدَى لِلرِّجَالِ مِنِ اِتِّبَاعِ أَهْوَائِهِمْ ْ وَ حَصَائِدِ أَلْسِنَتِهِمْ.
🔸از هوا و هوس خود بترسد همانطور كه از دشمنان خود مىترسيد، زيرا چيزى براى انسان، دشمنتر از پيروى هوسهاى نفسانى و سخنان بيهوده نيست.
📚 وسائل الشیعه (باب جهاد النفس)
جلد ۱۶ صفحه ۵۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸روز قـشنگ بـهاری تـون بـخیر
🍃🌼الهـی در پناه پـروردگـار
🍃🌸امروزتون بخیرونیکی
🍃🌼حــال دلتــون خـوب
🍃🌸وجـودتــون سـلامـت
🍃🌼روزتون سرشاراز زیبـایی
🍃🌸روزتون عــالـی
🔻ناموفقی محمد افلاکی، مدعی آموزش موفقیت
💢دکتر سلیمانی دانشیار فیزیک و عضو گروه علمی فیزیک در جواب اینکه آیا پاکسازی کوانتومی، مبنای علمی دارد نوشتند:«اینها شیادی است؛ این حرفها هیچ ربطی به علم فیزیک ندارند.» بعد هم اضافه کرده بود: «نمیدانم این جور چیزها را چرا کسی نیست که اول ببینند بعد مجوز فعالیت بدهند؟»
💢محمد افلاکی یکی از افرادی است که آموزههای تفکر نو را با عنوان «دوره پاک سازی کوانتومی» و مباحث معنویت ادغام کرده و از این طریق با فریب مردم، به کسب درآمد میپردازد. فردی که حتی نتوانسته است در تحصیلات دانشگاهی خود موفق شود، چطور مدعی آموزش موفقیت به دیگران است؟!!
💢روزگار عجیبی است، همانطور که مشهور است هر کس که از خانه قهر میکند میرود و خواننده میشود. در فضای مروجان آموزش کسب ثروت و موفقیت نیز هر کسی که مدعی آموزش موفقیت و کسب ثروت و سلامتی و... است، روزگاری غرق در مشکلات مالی و فقر و بدبختی بوده است.
✍️محمد جواد نصیری
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/44641
📎 #قدرت_ذهن
📎 #قانون_جذب
📎 #عرفانهای_کاذب
🌐 معنویت پژوهی/عرفان های کاذب
@erfanhay_nozohor
💠 گروه علمی #کلام_جدید (نقد #الحاد) برگزار می کند:
دوره « #معرفت_شناسی نظریه های علمی و #ریاضیات»
🎙 استاد دوره: دکتر رضا #ضیاء_توحیدی (عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد مشهد)
📆 زمان برگزاری دوره: 15 تیرماه تا 30 مرداد ماه 1403
(#12_جلسه)
🏫 مکان برگزاری دوره: مشهد مقدس، خ نواب صفوی، نواب صفوی7، مدرسه حضرت #باقرالعلوم علیه السلام
📚 سرفصل های دوره:
1⃣ تاریخچه ی دانش فیزیک در طول تاریخ اندیشه
2⃣ تاریخچه ی ریاضیات در طول تاریخ تفکر بشر
3⃣ نقش ریاضیات در نظریه های #فیزیک_جدید و فیزیک کلاسیک
4⃣ ارتباط ریاضیات و واقعیت و جایگاه #عقلانیت در آن
5⃣ نقش فرضیات و اصول علمی در دانش فیزیک و #کیهانشناسی نوین
6⃣ عقلانیت در نظریه های علمی
7⃣ مروری بر نظریات #واقعگرایان علمی و ضدواقعگرایان علمی
8⃣ معیار #باور
📝 زمان #ثبت_نام: پایان خرداد ماه 1403
📭 شیوه #ثبت_نام: https://digiform.ir/w98c4f235
🔺 ویژه #برادران
🔻 #ظرفیت_محدود
┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄
@erfanhay_nozohor