eitaa logo
سبل السلام
3.7هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
763 ویدیو
33 فایل
سبک زندگی اسلامی تمدن اسلامی : (طب اسلامی، اقتصاد اسلامی، شهرسازی اسلامی ، تربیت و ...) @Seyedreza_salehi
مشاهده در ایتا
دانلود
🖤﷽🖤 ثوابی معادل زیارت اباعبدالله 💠 هشام: از امام صادق (علیه‌السلام) پرسیدم: «کسی که خودش به واسطۀ بیماری یا مشکلی نتواند به امام حسین (علیه‌السلام) برود و در عوض شخصی دیگر را روانه کند (هزینه‌هایش را بدهد)، چه اجری دارد؟» 🔶 امام صادق (علیه‌السلام) فرمودند: «۱.به ازای هر درهمى که خرج کند، خداوند همانند کوه اُحد برایش می‌نویسد. ۲. چندین برابر آنچه کرده را در همین دنیا به او برمی‌گرداند! ۳. بلاهایى را که فرود آمده تا به او برسد، از او می‌گردانَد و از وى دور می‌کند و مالش حفظ می‌‏شود.» 🔰 هشَامُ بْنُ سَالِمٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع: ... قُلْتُ: «فَمَا لِمَنْ یُجَهِّزَ إِلَیْهِ وَ لَمْ یَخْرُجْ لَعَلَّهُ تُصِیبُهُ لِقِلَّةِ نَصِیبِهِ‏ قَالَ: یُعْطِیهِ اللَّهُ بِکُلِّ دِرْهَمٍ أَنْفَقَهُ- مِثْلَ أُحُدٍ مِنَ الْحَسَنَاتِ وَ یُخْلِفُ عَلَیْهِ أَضْعَافَ مَا أَنْفَقَهُ وَ یُصْرَفُ عَنْهُ مِنَ الْبَلَاءِ مِمَّا قَدْ نَزَلَ لِیُصِیبَهُ وَ یُدْفَعُ عَنْهُ وَ یُحْفَظُ فِی مَالِهِ» 📚 کامل الزیارت، ص ۱۲۹ (ع) ╔═••⚬🇮🇷⚬••═╗    @erisonteb ╚═••⚬🌍⚬••═╝ عضویت در سبل السلام👆
🖤لغات عراقی پرکاربرد = جایگاه شحن = شارژ رصید= شارژپولی شاحنه= شارژر خط=سیمکارت کهرباء=برق بطانیه =پتو مخده=بالشت خاولی=حوله مَشُط=شانه چَرچَف.ملحفه=ملحفه تبرید، مبرده= کولر مُکیف=کولر سیاره = ماشین غرفه=اتاق اِنترنت = اینترنت مَصعد= آسانسور چُربایه=تخت حجز= رزرو بطاقه الائتمان=کارت اعتباری جنسیه= شناسنامه هویه= کارت ملی سیطره =ایست بازرسی حدود= مرز جوازالسفر =پاسپورت، گذرنامه تفتیش= بازرسی شرطه الحدود= پلیس مرز معبر.منفذ= گیت زایر =زائر رصیف=پیاده رو ختم=مهر زدن غَراض=لوازم ازدحام=شلوغی مغاسل =دستشویی حمامات=سرویسهای بهداشتی جامع=مسجد لطم=سینه زنی جُنطه السفر=کوله سفر گراج=گاراژ کَیّه=وَن منشاء=اتوبوس مبیت=سوئیت ، منزل فندق=هتل کَروه=کرایه امانات=امانات کشوانیه=کفشداری مطعم=رستوران مای = آب عطش=تشنگی جوع=گرسنگی استراحه .گعده=استراحتگاه _وین؟ : کجا؟ _ینطون: می دهند _بارد:سرد _اکل / طعام : غذا _گبل/عدل: مستقیم _اهناک: آنجا (هُناکْ:آنجا) _عدی: دارم، نزد من است (همان «عندی»که«ن»آن تلفظ نمی شود) _مسئله ثانیه:سوال دوم _اسال/سل:بپرس _مرافق/مغاسل/حمامات/توالیت:دستشویی _خلف: پشت _عاشت: زند باشد/زنده باد _ایدک:دستت (همان« اَیْدیَکْ »است) عاشت ایدیک: دستت طلا /دمت گرم /زنده باشید و... عِنوان: آدرس شارع: خیابان سوگ ، سوق: بازار سیاره: ماشین باص: اتوبوس مشی: پیاده بنای: ساختمان دَربونَ: کوچه ساحه: میدان جسر: پل تقاطع: چهاراه یمین: سمت راست یسار: سمت چپ نعم (بله) الله یساعدک = خداقوت {پر کاربرد} وین تروح (کجا میری؟) کم یوم تبقی فی العراق؟(چند روز در عراق میمونی؟) 🔸 اشگده الکروه؟ ( کرایه چنده؟) یک = واحد دو = اثنین سه = ثلاث چهار = اربع پنج = خمس شش = ستّه هفت = سبعه هشت = ثمانیه نه = تسعه ده = عشره عدکم مکان؟ (جای خالی هست؟) عدکم مکان خاص النساء (جای خالی برای خانم ها هست؟) ۱۵۰۰۰ = مُستَ عَشَر بفرمایید = تَکرَم غالی (خیلی گرونه...) سَتّوته = سه چرخه نان = خُبز مِلح = نمک جُنطه = کیف ، چمدان لِفّه = ساندویچ عُربانَه = گاری شاوِرما = کباب ترکی ضَیَّعَت = گم کردم تَعال = بیا روح = برو مرکز طبّی = درمانگاه صِیدَلیَّه = داروخانه عَلاج = دارو عاشَت ایدَک (دست شما درد نکنه) خوش آمدی = اهلا و سهلا کم نَفَر عِندَک؟ (چند نفر جا داری؟) عَفوا = ببخشید آسِف = متاسفم وَینَ (کجا؟) حَرِّک = حرکت کن اَکِل = غذا فُلوس = پول صباح الخیر = صبح بخیر مساء الخیر = شب بخیر وَجَع = درد صُخونَه = تب فُرگاس = تاول دِجاج = مرغ سِمِچ = ماهی تِمِن = برنج لَحَم = گوشت شارِع = خیابان فَرَع = کوچه گِراج =ترمينال اِشلون اَگدر اوصل الی الکوفه چطور می توانم به کوفه برسم اکو طریق اقل ازدحام آیا مسیر خلوت تری هم وجود دارد اِشگد المسافه للنجف چقد تا نجف راه هست شسم هذا الشارع اسم این خیابان چیست وصلنی صف الگاراج من را کنار ترمینال برسان اَجیعت به طریق خطء مسیر را اشتباه آمدی لازم ترجع ماکو طریق باید برگردی راه بسته ╔═••⚬🇮🇷⚬••═╗    @erisonteb ╚═••⚬🌍⚬••═╝ عضویت در سبل السلام👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖤﷽🖤 غذای دوستت را دور نریز قَالَ أَمِيرُاَلْمُؤْمِنِينَ (علیه‌السلام) : سُؤْرُ الْمُؤْمِنِ شِفَاءٌ. امیرالمؤمنین(علیه السلام) می فرمایند: نیم‌خورده‌‌ مؤمن، است . 📚وسائل الشيعة ج‏25 ص 263 بَابُ اسْتِحْبَابِ الشُّرْبِ مِنْ سُؤْرِ الْمُؤْمِنِ تَبَرُّكا 📚هداية الأمة إلى أحكام الأئمة عليهم السلام، ج8 ص 207 ╔═••⚬🇮🇷⚬••═╗    @erisonteb ╚═••⚬🌍⚬••═╝ عضویت در سبل السلام👆
هدایت شده از بسلام آمنين
۷ شهریور ۱۴۰۲/ سال سوم عمود یک هزار و چهارصد و عِلْم علیه السلام به روایت حضرت آقا امام صادق علیه السلام درباره اصطلاح در قرآن، (چاه متروک/سوره حج آیه۴۵) مهمترین و در عین حال متروک ترین عمود طی نشده ی بی زائر، است(بحارالانوار به نقل از تفسیر قمی ج۲۴ص۱۰۱). این است غربت حقیقی امام در میان ده ها میلیون زائر مشتاق. به همین دلیل شاید بتوان گفت که اصلی ترین اقدام برای تکمیل و ارتقای حرکت تمدنی اربعین، شناساندن جایگاه حقیقی امام علیه السلام در زندگی بشریت است. امام محمدباقر علیه السلام در این زمینه می فرمایند: مردم، نم و رطوبت را می مَکَند و رودخانه ی زلال عظیم علوم ما اهل بیت_ علیهم السلام _ را رها می کنند(الکافی ج۱ص۲۲۲). حال که به برکت خون هزاران هزار شهید، جمهوری اسلامی به بار نشسته و در بالاترین سطح قدرت تاریخی و نبرد تمدنی خود با قرار دارد، به فرموده آقا امام رضا علیه السلام تنها وظیفه اش نشر دانشهای متروک و بر زمین مانده خاندان علم است.(معانی الاخبار ج۱ص۱۸۰). بر این اساس، تکمیل و ارتقای تجمع حداکثری اربعین، وابسته ی به رجوع حداکثری به علم امام است. برای تک تک مسائل و گره های زندگی باید به امام علیه السلام رجوع کرد (نمونه). امامی در جایگاه حقیقی خود: تنها دانشمند و دانشگاه حقیقی عالم. محل نگارش: کربلاء المقدسة @besalamen_amenin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸﷽🌸 🍐 و امام صادق(علیه السلام) می‌فرماید: «گلابی را دباغی و تقویت می کند، آن با میوه بِهْ یکسان است و خوردن آن بعد از غذا بهتر از ناشتا است، و کسی که احساس سنگینی بعد از غذا دارد بعد از غذا گلابی بخورد.» «لْكُمَّثرى يَدْبَغُ الْمَعِدَةَ وَ يُقَوّيها، هُوَ وَ السَّفَرجَلُ سَواءٌ، وَ هُوَ عَلَى الشِّبَعِ اَ نْـفَعُ مِنْهُ عَلَى الرِّيقِ وَ مَنْ اَصابَهُ طَخاءٌ فَـلْيَأكُـلْهُ ـ يَعنى عَلَى الطَّعامِ.» 📚اصول‌کافی، کلینی ج6 ص358 ح2 ╔═••⚬🇮🇷⚬••═╗    @erisonteb ╚═••⚬🌍⚬••═╝ عضویت در سبل السلام👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸﷽🌸 برای اونایی که تازه شدن اونایی که می‌خوان مامان بشن مامان بزرگا خاله‌ها عمه‌ها🥰 ╔═••⚬🇮🇷⚬••═╗    @erisonteb ╚═••⚬🌍⚬••═╝ عضویت در سبل السلام👆
هدایت شده از علیرضا پناهیان
📌چنین مردى، اهل آتش است! از امام صادق(ع) دربارۀ کسی که زیارت مزار حسین(ع) را بدون دلیل ترک می‌کند سوال شد، فرمود: «چنین مردى، اهل آتش است». 📚 کامل‌الزیارات، ص۱۹۲ 👈 متن عربی 🚩 ۶روز مانده تا حسینی ✅ کانال رسمی علیرضا پناهیان/ عضو شوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/653459456C219897ad4f @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر حسن عباسی: و و ... همش کشک بود! ✅ پ ن : آمدی! جانم به قربانت! اما ، حالا چرا !!!!؟ ╔═••⚬🇮🇷⚬••═╗    @erisonteb ╚═••⚬🌍⚬••═╝ عضویت در سبل السلام👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸﷽🌸 از حضرت امام صادق (علیه‌السلام) روایت شده که فرمودند: 🌿 «كسى كه با آگاهی و به اميد به (عليه‌السلام) برود، نه برای و بخاطر ريا و سُمعه (به گوش دیگران رساندن عمل خیر)، گناهانش پاک می‌شود همان گونه كه لباس به وسیلۀ آب، پاک و طاهر می‌گردد؛ بنابراين هيچ گناهی بر او باقى نمی‌ماند و به هر كه بر می‌دارد، ثواب يک و یک برایش نوشته می‌شود.» 📚 المقنعة (شیخ‌مفید)، ص۴۶۸ ╔═••⚬🇮🇷⚬••═╗    @erisonteb ╚═••⚬🌍⚬••═╝ عضویت در سبل السلام👆
. شش فریب در پارادوکس "بانکداری اسلامی" 1⃣فریب اول: حساب قرض الحسنه حسابهای بدون بهره را قرض الحسنه نام گذاشتند و ادعا میشود که مردم به بانک قرض میدهند! واقعیت: بانک عنوان امانت را کنار گذاشت تا اختیار مطلق تصرف در وجوه را داشته باشد. اما کسی نیت قرض دادن به بانک ندارد. 2⃣فریب دوم: وام و تسهیلات ادعا میشود که بانکها با تجمیع پولهای سپرده گذاران، به متقاضیان وام میدهند. واقعیت: بانکها ارزش پول عموم مردم را از طریق خلق پول میدزدند، از محل آن وام میدهند. 3⃣فریب سوم: سود به جای بهره ادعا میشود که وام فاقد بهره است و نرخ های موجود، سود عقود است! واقعیت: عقود در شرایط پول حقیقی معنا دارد. نمیتوان با خلق پول از هیچ، عقد شرعی بست. 4⃣فریب چهارم: وجه التزام ادعا میشود که بانک وجه التزام میگیرد نه ربای دیرکرد واقعیت: بازی با کلمات، حرام را حلال نمیکند. 5⃣فریب پنجم: هدایت اعتبار ادعا میشود تامین مالی تولید توسط بانکها انجام میشود. واقعیت: بانکها با ایجاد رانت پول پرقدرت، شرکتهای خود را تقویت و سایر تولیدکنندگان را ورشکست میکنند. 6⃣فریب ششم: بانکداری اسلامی ادعا میشود که بانک یک نهاد خنثی است و با چند قانون، اسلامی میشود. واقعیت: بانک یک نهاد یهودی است و رباخواری در ذات آن است. ▪️کانال موسسه متا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 داستان پینوکیو..! ╔═••⚬🇮🇷⚬••═╗    @erisonteb ╚═••⚬🌍⚬••═╝ عضویت در سبل السلام👆
هدایت شده از عبدالهادی
متا آنالیزی که از ۲۰۰ مطالعه انجام شد نشان میدهد که بین واکسن کرونا و بیماریهای پوستی خودایمنی از جمله لوپوس رابطه وجود دارد. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/ddg.15114 @Abdolhadi_ir
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️درباره مسئله تولید زباله و افسانه مدرن بازیافت 👌میزان تولید زباله چندین برابر میزان بازیافت است و برای اینکه در آینده نه چندان دور زیر زباله های هفت گانه تمدن مدرنیته دفن نشویم؛ باید راه حل هایی غیر از بازیافت زباله و تفکیک از مبداء را دنبال نمود. به عنوان مثال روزانه ۷۰۰ تن زباله در شهر قم تولید می شود؛ که در حدود ۱۵ درصد آن بازیافت می شود (میزان بازیافت زباله و آلاینده ها در دنیا کمتر از ۲۰ درصد تولید آن است! و چشم انداز روشنی برای برابر کردن بازیافت به معنای عام آن نسبت به تولید زباله وجود ندارد) 👌توضیح بیشتر اینکه: سبک زندگی مدرن به تولید هفت نوع زباله شامل: ۱- زباله خانگی تر و خشک، ۲- زباله های بیمارستانی خطرناک،۳- زباله های کارخانه ای و آلوده کننده منابع آبی، ۴- زباله های الکترونیکی و رایانه ای، ۵- زباله های ساختمانی (نخاله های غیرقابل بازیافت در طبیعت)، ۶- زباله های ناشی از ساخت، تعمیر و حرکت اتومبیل + آلاینده های هوا و ۷- زباله ها و آلاینده های ناشی از سموم و آفت کش ها، منتهی می شود. (تفکیک به محوریت منشاء تولید زباله و آلاینده) برای تحقق کاهش تولید زباله (به عنوان راهبرد اصلی حفظ محیط زیست) دو دسته راه حل زیر ساختی و کوتاه مدت متصور است: 👌 در بخش راه حل های کوتاه مدت برای کاهش تولید زباله: مواردی مانند: ۱- منع گسترش استفاده از پلیمرها در بخش های مختلف زندگی، خصوصاً منع استفاده از پلاستیک برای بسته بندی، ۲- راه اندازی بازارهای موقت گسترده در نقاط مختلف شهر (گسترش دسترسی محلی به مواد غذایی غیر صنعتی و بالتبع کاهش نیاز به بسته بندی صنعتی) ۳- ترویج نگهداری از حیوانات خانگی و درختان و گیاهان خانگی (خصوصاً در خانه های حیاط دار فعلی) و ۴- آموزش گسترده تولید خشکاله در خانه، ۵- الزام شدید کارخانه های فعلی به سیستم تصفیه و بازیافت خصوصی و... پیشنهاد می شود. 👌در بخش راه حل های زیرساختی برای کاهش تولید زباله: راه حل هایی مانند: ۱- منع ساخت آپارتمان و ترویج ساخت دار واسعه در قالب محله (آپارتمان ها، یکی از مناشئ اصلی تولید زباله هستند)، ۲- منع حداکثری تولید غذای صنعتی (غذای صنعتی خصوصاً لبنیات و کنسروها علاوه بر چالش آفرینی در حوزه سلامت، از منابع مهم تولید زباله محسوب می‌شوند) ، ۳- گسترش مسئله پیشگیری ساختاری از بیماری ( کاهش تولید زباله های خطرناک بیمارستانی یکی از فواید توجه جدی به راهبرد پیشگیری از بیماری است) و ۴- احیای محله محوری و تقسیمات شهری کوچک ( کاهش مسافرت های درون شهری و بالتبع کاهش زباله ها و آلاینده های ناشی از حمل نقل، یکی از فواید محله محوری است) مطرح و تئوریزه شده است. 👌شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی برای ارائه کمک فکری به مسئولین کشور در حوزه حفظ محیط زیست و کاهش زباله؛ نشست تخصصی: کاهش تولید زباله و تغییر در سبک زندگی را ( در مقایسه با راهبرد معیوب بازیافت زباله) برگزار می کند. (به فضل الهی) حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تبیین اجمالی روش های کاهش تولید زباله در شهر قم - یک شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - قم https://eitaa.com/olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این آقا، نسخه درمانِ همه دردها را خیلی قشنگ صادرکرد 🌹🌹🌹 ╔═••⚬🇮🇷⚬••═╗    @erisonteb ╚═••⚬🌍⚬••═╝ عضویت در سبل السلام👆
🟩 طبیب عراق 🟩 مزار مبارک سیده شریفه بنت امام حسن مجتبی علیه السلام دیوارهای دور تا دور حرم ، مملو از بنرهای تشکر افراد شفا یافته است. ╔═••⚬🇮🇷⚬••═╗    @erisonteb ╚═••⚬🌍⚬••═╝ عضویت در سبل السلام👆
بانویی که به طبیب اهل بیت (ع) معروف است سیده شریفه دختر امام حسن مجتبی (ع) است؛ بانوی جلیل القدری که همراه اسرای کربلا بعد از واقعه عاشورا از کربلا به کوفه آورده شد و در مسیر کوفه به شام، در نزدیکی شهر حلّه در فاصله 30 کیلومتری از کربلا، از شدّت مصائب و سختی هایی که دید، از ادامه سفر با اسرا بازماند و به شهادت رسید و در میان نخلستان های اطراف شهر آرمید. با این وجود، حرم سیده شریفه (س) دختر امام حسن (ع) که در منطقه طهمازیه، ۳۰ کیلومتری شهر کربلا و در ۹ کیلومتری از مرکز شهر حله قرار دارد، مورد توجه به بسیاری از عراقی‌ها از شیعه و سنی است و بسیاری از مردم عراق برای درمان بیماری و برآورده شدن حاجات به ایشان متوسل می‌شوند. ╔═••⚬🇮🇷⚬••═╗    @erisonteb ╚═••⚬🌍⚬••═╝ عضویت در سبل السلام👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖤﷽🖤 از امام حسن عسکری (علیه السلام) روایت شده: نشانه های پنج چیز است: 1⃣پنجاه و یک رکعت نماز و 2⃣زیارت اربعین و 3⃣انگشتر به دست راست نمودن و 4⃣سر به خاک گذاشتن حین نماز و 5⃣بلند گفتن (بسم الله الرحمن الرحیم) رُوِیَ عَنْ أَبِی مُحَمَّدٍ الْحَسَنِ الْعَسْکَرِیِّ ع أَنَّهُ قَالَ عَلَامَاتُ الْمُؤْمِنِ خَمْسٌ صَلَاةُ الْخَمْسِینَ وَ زِیَارَةُ الْأَرْبَعِینَ وَ التَّخَتُّمُ فِی الْیَمِینِ وَ تَعْفِیرُ الْجَبِینِ وَ الْجَهْرُ بِبِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ 📚تهذیب الاحکام/ج6/ص52 ─┅═ೋ❅❅ೋ═┅─ https://eitaa.com/erisonteb ─┅═ೋ❅❅ೋ═┅─
🖤﷽🖤 متن کامل زیارت اربعین: اَلسَّلامُ عَلی وَلِیِّ اللَّهِ وَحَبیبِهِ اَلسَّلامُ عَلی خَلیلِ اللَّهِ وَنَجیبِهِ اَلسَّلامُ عَلی صَفِیِّ اللَّهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ اَلسَّلامُ عَلیَ الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهیدِ اَلسَّلامُ علی اَسیرِ الْکُرُباتِ وَقَتیلِ الْعَبَراتِ اَللّهُمَّ اِنّی اَشْهَدُ اَنَّهُ وَلِیُّکَ وَابْنُ وَلِیِّکَ وَصَفِیُّکَ وَابْنُ صَفِیِّکَ الْفاَّئِزُ بِکَرامَتِکَ اَکْرَمْتَهُ بِالشَّهادَةِ وَحَبَوْتَهُ بِالسَّعادَةِ وَاَجْتَبَیْتَهُ بِطیبِ الْوِلادَةِ وَ جَعَلْتَهُ سَیِّداً مِنَ السّادَةِ وَقآئِداً مِنَ الْقادَةِ وَذآئِداً مِنْ الْذادَةِ وَاَعْطَیْتَهُ مَواریثَ الاْنْبِیاَّءِ وَجَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلی خَلْقِکَ مِنَ الاْوْصِیاَّءِ فَاَعْذَرَ فیِ الدُّعآءِ وَمَنَحَ النُّصْحَ وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَةِ وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ وَقَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا وَباعَ حَظَّهُ بِالاْرْذَلِ الاْدْنی وَشَری آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الاْوْکَسِ وَتَغَطْرَسَ وَتَرَدّی فی هَواهُ وَاَسْخَطَکَ وَاَسْخَطَ نَبِیَّکَ وَاَطاعَ مِنْ عِبادِکَ اَهْلَ الشِّقاقِ وَالنِّفاقِ وَحَمَلَةَ الاَوْزارِ الْمُسْتَوْجِبینَ النّارَ فَجاهَدَهُمْ فیکَ صابِراً مُحْتَسِباً حَتّی سُفِکَ فی طاعَتِکَ دَمُهُ وَاسْتُبیحَ حَریمُهُ اَللّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبیلاً وَعَذِّبْهُمْ عَذاباً اَلیماً اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ سَیِّدِ الاْوْصِیاَّءِ اَشْهَدُ اَنَّکَ اَمینُ اللهِ وَابْنُ اَمینِهِ عِشْتَ سَعیداً وَمَضَیْتَ حَمیداً وَمُتَّ فَقیداً مَظْلُوماً شَهیداً وَاَشْهَدُ اَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ ما وَعَدَکَ وَمُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ وَمُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِاللهِ وَجاهَدْتَ فی سَبیلِهِ حَتّی اَتیکَ الْیَقینُ فَلَعَنَ اللهُ مَنْ قَتَلَکَ وَلَعَنَ اللهُ مَنْ ظَلَمَکَ وَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ اَللّهُمَّ اِنّی اُشْهِدُکَ اَنّی وَلِیُّ لِمَنْ والاهُ وَعَدُوُّ لِمَنْ عاداهُ بِاَبی اَنْتَ وَاُمّی یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَشْهَدُ اَنَّکَ کُنْتَ نُوراً فیِ الاَصْلابِ الشّامِخَةِ وَالاْرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجاهِلِیَّةُ بِاَنْجاسِها وَلَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمّاتُ مِنْ ثِیابِها وَاَشْهَدُ اَنَّکَ مِنْ دَعاَّئِمِ الدّینِ وَاَرْکانِ الْمُسْلِمینَ وَمَعْقِلِ الْمُؤْمِنینَ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ الاْمامُ الْبَرُّ التَّقِیُّ الرَّضِیُّ الزَّکِیُّ الْهادِی الْمَهْدِیُّ وَاَشْهَدُ اَنَّ الاْئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْوی وَاَعْلامُ الْهُدی وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقی وَالْحُجَّةُ علی اَهْلِ الدُّنْیا وَاَشْهَدُ اَنّی بِکُمْ مُؤْمِنٌ وَبِاِیابِکُمْ مُوقِنٌ بِشَرایِعِ دینی وَخَواتیمِ عَمَلی وَقَلْبی لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ وَاَمْری لاِمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ وَنُصْرَتی لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتّی یَاْذَنَ اللَّهُ لَکُمْ فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لامَعَ عَدُوِّکُمْ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْکُمْ وَعلی اَرْواحِکُمْ وَاَجْسادِکُمْ وَشاهِدِکُمْ وَغاَّئِبِکُمْ وَظاهِرِکُمْ وَباطِنِکُمْ آمینَ رَبَّ الْعالَمینَ. 🌻اللّٰھـُم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجْـ🌻 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎ ╔═••⚬🇮🇷⚬••═╗    @erisonteb ╚═••⚬🌍⚬••═╝ عضویت در سبل السلام👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عزاداری جوانان طویریج در حرم اباعبدالله از آیت الله بحرالعلوم نقل است ، امام زمان عج این دسته را مشایعت می کنند. ╔═••⚬🇮🇷⚬••═╗    @erisonteb ╚═••⚬🌍⚬••═╝ عضویت در سبل السلام👆
❤️این مراسم گذشته ای طولانی دارد. نقل شده که در یکی از سالها مرحوم علامه سید مهدی بحر العلوم روز عاشورا بهمراه تنی چند از طلاب و خواص خویش برای استقبال عزادارانی که از منطقه طویریج در 4 فرسخی کربلا می آمدند به دروازه شهر رفت. این هیات آن زمان نیز بواسطه حرارات زاید الوصف عزادارن که صدها هزار نفر را شامل می گردید، در سطح شهر زبانزد خاص و عام بوده است. مردان در این هیات با پای برهنه چنان بر سینه می زدند که گویا عزیزی را تازه از دست داده اند. هنگامی که هیات به محل استقرار علامه بحر العلوم رسید، اطرافیان از رفتار علامه شگفت زده شدند. علامه بحر العلوم به محض مشاهده هیات عمامه از سر انداخته، پیراهن از تن به درآورده و با همراهی عزاداران به سمت کربلا فریاد واحسیناه واحسیناه سر می داد. اطرافیان علامه که نگران آسیب رسیدن به ایشان بودند، مرحوم بحر العلوم را احاطه نموده تا آنکه پس از اتمام مراسم عزاداری ایشان به حال طبیعی باز گشتند. اطرافیان علامه نقل می کنند که علامه به شدت توان خویش را از دست داده بود و صورتش برافروخته بود. وقتی علت این رفتار ناگهانی را از مرحوم بحر العلوم جویا شدند ایشان فرمود: هنگامی که هیات به من نزدیک گردید، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را دیدم که با سر و پای برهنه بهمراه عزاداران به همراه سینه زنان اشک می ریزند. با دیدن این صحنه، اختیارم از دست برفت و وارد هیات شدم تا بهمراه امام زمان علیه السلام عزاداری و سینه زنی نمایم.