eitaa logo
سلسله🌴🔥
973 دنبال‌کننده
98.8هزار عکس
123.8هزار ویدیو
396 فایل
سلسله: آل، دودمان، طایفه، قبیله، گروه، دسته، فرقه، حلقه، زنجیر، رشته، سری، ردیف، صف، اتصال، پیوند. با«سلسله» باشید تا بهترین ها را از دنیای اطلاعات ایران و جهان دریافت کنید. جهت ارتباط با مدیر کانال (انتقاد و پیشنهاد) https://eitaa.com/wahed_14
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻روایت رهبر انقلاب از ماجرای شهادت حضرت قاسم بن الحسن(علیه‌السلام) @mensejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻یارو براندازه ولاگ ساخته از بیمارستان رفتنش تو کانادا، توی اورژانس ۴ ساعت معطلش کردن، بعد گفتن ۴ ساعت دیگه‌ام باید بشینی 🔹اومده بیرون میگه من اشتباه کردم، اصلا نباید اورژانس می‌رفتم :) @mensejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻تانک های اوکراینی در تلاش برای شکستن زیر آتش توپخانه روسیه، احتمالا به سمت Zaporizhzhia. @mensejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻پاسخ به یک شبهه 🔹حسین علیه‌السلام رو شیعیانش کشتن! 🔹حجت‌الاسلام کاشانی @mensejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم از آزمون و خطاها خسته‌اند صحبت‌های استاد رائفی پور درباره بازگشت دوباره وزارت بازرگانی و سند ۲۰۳۰ @mensejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این کلیپ زیبا رو منتشر کن تا بقیه هم از این نوحه زیبا استفاده کنند "ای نوجوون کربلا، ای آخرین فدایی حسین... 👤 احساسیِ «آخرین فداییِ حسین» با نوای حاج‌مهدی تقدیم نگاهتان @mensejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به جون مادرم دوستت دارم حسین... 👤 زیبای " دوستت دارم حسین " با نوای کربلایی‌محمدحسین تقدیم نگاهتان ▪️ @mensejjil
👤توییت استاد ✍🏻 باب که برخی او را دایی‌زاده (همان ‎!)می‌دانند تنها خدایی بود که از ترس مرگ توبه نامه نوشت! پس از او دو تن از شاگردانش یحیی صبح ازل و برادرش بهاءالله بر سر جانشینی این خدای جعلی به درگیری و تأسیس فرقه پرداخته و از فسادهای شرم‌آور یکدیگر رونمایی کردند. @mensejjil
‏اینو که یادتونه اینم بهایی بوده! فرقه ظاله و کثیف بهاییت @mensejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻لحظه اعلام خبر شهادت شهید حسن وحیدی یکی از شهدای حادثه تروریستی خاش زاهدان امروز توسط فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی و جمعی از همکاران 🔹 @mensejjil
🔻شناسایی و دستگیری گرداننده صفحه همجارشکن با بیش از 108 کا دنبال کننده 🔹عوامل سازمان اطلاعات تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی گرداننده صفحه اینستاگرامی که اقدام به انتشار تصاویر هنجارشکنانه می کرد را شناسایی و ضمن پاکسازی و حذف صفحه وی با تعداد دنبال کننده بیش از 108 در شبکه اجتماعی اینستاگرام نامبرده را نیز دستگیر و تحویل مراجع قانونی دادند 🔹گفتنی است، دو باشگاه ورزشی که محل ضبط ویدئوهای هنجارشکنانه بودند نیز توسط مأمورین سازمان اطلاعات فراجا تهران بزرگ پلمپ گردیدند. 🔹 @mensejjil
‍ 🔻وقتی سلبریتی‌ها منبر هم می‌روند!/ آقای پویانفر، کمتر به جمهوری اسلامی کنایه بزنید 🔹از اول ماه محرم دائما بخش‌هایی از برنامه «مهلا» با اجرای محمدحسین پویانفر، مداح استدیویی، در فضای مجازی به‌صورت گسترده بازنشر می‌شود. 🔹فصل اول برنامه مهلا، با اسپانسری روبیکا و همراه اول، سال گذشته پخش شد. در این برنامه سلبریتی‌ها می‌آمدند و از ارادت به امام حسین(علیه السلام) می‌گفتند. 🔹اما سری جدید مهلا با سال گذشته یک تفاوت مهم دارد؛ سلبریتی‌ها از تریبون مهلا برای تجویز نسخه‌های اجتماعی-سیاسی مطلوبشان استفاده می‌کنند و منبر می‌روند! 🔹به زبانی دیگر نهادهای حاکمیتی هزینه کرده‌اند که با پول بیت‌المال، برای اولین‌بار سلبریتی‌ها از قاب مهلا منبر بروند، نسخه‌های اجتماعی بپیچند، به جمهوری اسلامی کنایه بزنند و بی‌حجابی را تئوریزه کنند. 🔹در یک نمونه خانم نویسنده از بی‌حجابی صحبت می‌کند که در باغ کتاب نماز می‌خوانده است. او این نوع انحراف را امری محترم می‌شمارد و «حجاب را در سطح یک ظاهر و فرم» پایین می‌آورد! 🔹در نمونه‌ای دیگر خواننده‌ای، روضه زنانی را می‌خواند که در فتنه «زن، زندگی، آزادی» آسیب دیده‌اند و از توحش دخترانی که آرمان علی‌وردی را به خاک و خون کشیدند، سخنی به میان نمی‌آورد! مجری برنامه هم هم در مقابل نشسته و تنها سر تکان می‌دهد! 🔹گزارشگر فوتبال می‌گوید مُحرم ارتباطی با جمهوری اسلامی ندارد و در دوره پهلوی در عزاداری شرکت می‌کرده است. راست می‌گوید؛ حتما این توفیق پهلوی دوم بود که با استعانت از رضاخان به روضه.ها عمومیت بخشیده، در مقابل داعش ایستاده و پرچم سیدالشهدا(علیه‌السلام) را از لبنان تا نیجریه برافراشته است! 🔹ورزشکاری در ایام محرم که اوج شور و حال مردم است ادعا می‌کند که «مردم از دین زده شده‌اند». او می‌گوید که «به اسم دین اختلاس می‌شود» همزمان انبوهی از تاریکی و پوچی را به مخاطب تزریق می‌کند و آقای مداح به نشانه تایید سر تکان می‌دهد. 🔹برنامه دینی که در آن به حجاب توهین شود، به مدافعان امنیت طعنه بزنند و در هر قسمت به جمهوری اسلامی کنایه بزنند، مصداق «مسجد ضرار» است. همان مسجدی که با دستان پیامبر ویران شد. 🔹همه می‌توانند درباره رابطه احساسی خود با امام حسین(علیه‌السلام) صحبت کنند اما همه نمی‌توانند بالای منبر بروند و درباره دین در قامت امر اجتماعی صحبت کنند و نهایتا از پول بیت‌المال به آنها صله داده شود! 🔹با کدام سواد دینی به خود اجازه می‌دهند جای علمایی بنشینند که سال‌ها درس علوم دینی خوانده‌اند؟ کدام مرجع به سلبریتی‌ها اجازه داده که برای دین‌داری مردم نسخه بپیچند و احکام صادر کنند؟ 🔹آقای پویانفر شما با استفاده از آنتن صداوسیما مطرح شدید و با حمایت نهادهای فرهنگی به این نقطه رسیده‌اید. دیده شدن به چه قیمتی ارزش دارد؟ به قیمت طعنه و کنایه به جمهوری اسلامی یا به چالش کشیدن امر حجاب؟ @mensejjil
بی بی سی و وزارت امور خارجه آمریکا با پلمب دیجی کالا یهو نگران جوانان ایرانی شدن از کی تا حالا کارمندان دی جی کالا نخبه های ما شده اند @mensejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا اسرائیل پلیس سعی داره تا به دست مردی دستبند بزند و مردم اطراف سعی دارند تا با ایجاد صدا در نزدیک گوش ماموران مانع این کار شوند ولی جرات ندارند به پلیس صدمه بزنند چون عواقب این کار را می دانند ،ولی همین رژیم ارازل و اوباش در ایران را تشویق و مسلح می کند تا پلیس بکشند @mensejjil
🔹 مراحل نفوذ شیطان در انسان در کلام امام علی (ع) چگونه بیان شده است؟ 🔹 در خطبه هفتم نهج البلاغه چگونگی نفوذ شیطان در انسان در چند مرحله دقیقاً بیان شده است و امام علی (ع) آن را با ظرافت و فصاحت و بلاغت ویژه خود در لابه لاى تشبیهات زیبا و گویا به بهترین وجهى شرح مى دهد، به گونه اى که بهتر از آن تصوّر نمى شود. 1⃣ در نخستین مرحله به این حقیقت اشاره مى فرماید که: نفوذ شیطان در وجود هر انسانى اختیارى است، نه اجبارى. این انسان ها هستند که به او چراغ سبز نشان مى دهند، و جواز ورودش را در کشور وجود خویش صادر مى کنند، مى فرماید: «اِتَّخَذُوا الشَّیْطانَ لاَمْرِهمْ مِلاکاً؛ [این زشت سیرتان] شیطان را ملاک و اساس کار خود قرار دادند». این همان چیزى است که در قرآن مجید به روشنى به آن اشاره شده، مى فرماید: «اِنَّهُ لَیْسَ لَهُ سُلطان عَلَى الَّذینَ آمَنُوا وَ عَلى رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ اِنَّما سُلْطانُهُ عَلَى الَّذینَ یَتَوَلَّوْنَهُ وَ الَّذینَ هُمْ بِهِ مُشْرِکُونَ؛ [نحل، ۹۹و۱۰۰] او بر کسانى که ایمان دارند و بر پروردگارشان توکّل مى کنند تسلّطى ندارد؛ تسلّط او تنها بر کسانى است که او را به سرپرستى خود برگزیده اند و کسانى که به وسیله او شرک می ورزند و به فرمان هایش به جاى فرمان خدا گردن مى نهند». 2⃣ در مرحله دوّم مى فرماید: «وَاَتَّخَذَهُمْ لَهُ اَشْراکاً؛ (بعد از این انتخابى که از سوى گمراهان انجام مى شود، شیطان نیز انتخابى مى کند و آن این که) آنها را به عنوان دامها [یا شریکان] خویش برگزیده است». سپس در همین مرحله، به توضیح جمله سربسته فوق پرداخته، مى فرماید: «فَباضَ وَ فَرَّخَ فى صُدُورِهِمْ؛ او در درون سینه هاى آنها تخم‌گذارى کرد، سپس آن را مبدّل به جوجه نمود». در این تشبیه جالب امام (ع)، سینه‌ هاى شیطان صفتان را آشیانه ابلیس و محل تخم‌گذاری او معرفى مى کند و به دنبال آن مى افزاید: «وَدَبَّ وَ دَرَجَ فی حُجُورِهِمْ؛ این جوجه‌هاى شیطانى از درون سینه هاى آنها خارج شده، در دامانشان حرکت کرد و پرورش یافت». 3⃣ سپس به بیان مرحله سوّم این نفوذ خطرناک پرداخته، مى فرماید: «فَنَظَرَ بِأَعیُنِهِمْ، وَ نَطَقَ بِاَلْسِنَتِهِمْ؛ کارشان به جایى رسید که شیطان با چشم آنها نگاه کرد و با زبانشان سخن گفت». یعنى سرانجام این تخم شیطانى که مبدّل به جوجه شده بود و پرورش یافت و قوى شد، تبدیل به شیطانى مى شود متّحد با آنها، یعنى در تمام اعضاى آنها نفوذ میکند، بطورى که صاحب شخصیت دوگانه اى مى شوند. از یک نظر انسانند و از یک نظر شیطان، ظاهرشان شبیه انسان هاست، امّا باطنشان شیطانى است. چشم و گوش و زبان و دست و پاى آنها همه به فرمان شیطان است و طبیعى است که همه چیز را به رنگ شیطانى مى بینند و گوششان آماده شنیدن نغمه هاى شیطان است. 4⃣ در چهارمین مرحله، به نتیجه نهایى این سیر انحرافى تدریجى پرداخته، مى فرماید: «فَرَکِبَ بِهِمُ الزَّلَلَ، وَ زَیَّنَ لَهُمْ الْخَطَل؛ (هنگامى که به اینجا رسیدند، شیطان آنها را بر مرکب لغزشها و گناهان سوار کرد، مرکبى که آنها را به سوى انواع معاصى کبیره و کفر و ضلالت مى کشاند) و سخنان فاسد و هزل و باطل را در نظر آنان زینت بخشید». این سخن شبیه همان چیزى است که امام (ع) در کلام نورانى دیگرى مى فرماید: «آگاه باشید گناهان و خطاها همچون مرکب هاى سرکش و لجام گسیخته اند که گناهکاران، بر آن سوار مى شوند!». [نهج‌البلاغه، خ ۱۶] 5⃣ در پنجمین و آخرین مرحله، مى فرماید: «اعمال آنها اعمال کسى است که شیطان او را در سلطه خود شریک ساخته و سخنان باطل را بر زبان او نهاده است». اشاره به این که اعمال آنها به خوبى گواهى مى دهد که شیطان در آنها نفوذ کرده و به راهى که مى خواهد مى برد. سخنانشان سخنان شیطانى و نگاه هاى آنها نگاه هاى شیطانى، و در مجموع اعمال آنها ردّ پاى شیطان به خوبى دیده مى شود و در واقع امام (ع) مى خواهد در این مرحله، طریق شناخت اینگونه اشخاص را که همان اعمال شیطانى است نشان دهد. 🔹 آخرین نکته اى که لازم مى دانیم در این اشاره کوتاه ذکر کنیم این است که طبق صریح بعضى از آیات قرآن، شیاطین منحصر به ابلیس و لشکر پنهانى او نیستند؛ بلکه گروهى از انسان‌ها نیز شیطان نامیده شده اند. چرا که کار آنها عیناً همان کار شیاطین است: «این چنین در برابر هر پیامبرى دشمنى از شیاطین انس و جنّ قرار دادیم که بطور سرّى سخنان فریبنده و بى اساس را براى اغفال مردم ـ به یکدیگر مى گفتند». [ترجمه آیه ۱۱۲ سوره انعام] باید مراقب وسوسه هاى همه آنها بود. 📕 پيام امام اميرالمومنين(ع)، ناصر مكارم شيرازى، دارالكتب الاسلاميه‏، تهران‏، ۱۳۸۷ ه‌ش‏، ج ۱، ص ۴۶۰ @mensejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روز گذشته سرقت مسلحانه از یک موبایل فروشی در زاهدان/ پلیس در تعقیب سارقان رئیس پلیس آگاهی زاهدان: در پی وقوع سرقت مسلحانه موبایل فروشی در خیابان شهید بهشتی زاهدان توسط سه نفر به صورت مسلحانه پلیس وارد عمل شده است. تیم ویژه کارآگاهان پلیس در همان دقایق اولیه اقدام به جمع آوری ادله و اطلاعات به منظور شناسایی سارقان نموده اند. @mensejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معضلات آپارتمان‌نشیی (از بین رفتن هویت محله‌ها) استاد رائفی‌پور @mensejjil
عرفان ثابتی و مهدی خلجی در تلویزیون ایران اینترنشنال منکر مراسم عزاداری محرم در پیش از صفویه شده اند. اما جالب است بدانیم عزاداری محرم پیش از صفویه حتی در میان اهل سنت نیز رایج بوده است. نصیر الدین ابورشید رازی قزوینی در کتاب "نقض معروف به بعض مثالب النواصب فی نقض بعض فضائح الروافض" تالیف سال ۵۶۹ ق در مورد عزاداری حنفیان و شافعیان در محرم میگوید: "خواجه بومنصور ماشاده به اصفهان که در مذهب سنّت در عهد خود مقتدا بوده است هر سال این روز این تعزیت به آشوب و نوحه و غریو داشته اند و هر که رسیده باشد، دیده و دانسته باشد و انکار نکند. و آنگه بغداد که مدینة السلام و مقر دارالخلافه است، خواجه علی غزنوی حنیفی دانند که این تعزیت چگونه داشتی! تا به حدی که به روز عاشورا در لعنت سفیانیان مبالغتی می کرد... و تعزیت حسین هر موسم عاشورا به بغداد تازه باشد با نوحه و فریاد. و امّا به همدان اگر چه مشبه را غلبه باشد برای حضور رایت سلطان و لشکر ترکان، هر سال مجد الدین مذکّر همدانی درمراسم عاشورا این تعزیت به صفتی دارد که قُمیان را عجب آید، و جواجه امام نجم بُلمعالی بن ابی القایم بُزاری به نیسابور با آنکه حنفی مذهب بود این تعزیت به غایت کمال داشتی و دستار بگرفتی و نوحه کردی و خاک پاشیدی و فریاد از حد بیرون کردی، و به ری که از امّهات بلاد عالم است معلوم است که شیخ ابوالفتوح نصرآبادی و خواجه محمود حدادی حنفی و غیر ایشان در کاروانسرای کوشک و مساجد بزرگ، روز عاشورا چه کرده اند؟! از ذکر تعزیت و لعنت ظالمان، و درین روزگار آنچه هر سال خواجه امام شرف الائمه ابونصر الهسنجانی کند در هر عاشورا به حضور امرا و ترکان و خواجگان و حضور حنفیان معروف، و همه موافقت نمایند و یاری کنند، و این قصه خود به وجهی گوید که دگران خود ندانند و نیارند گفتن، و خواجه امام بومنصور حفده که در اصحاب شافعی معتبر و متقدّم است به وقت حضور او به ری دیدند که روز عاشورا این قصه بر چه طریق گفت و حسین را بر عثمان درجه و تفضّل نهاد، و معاویه را باغی خواند در جامع سرهنگ، و قاضی عمده ساویی حنفی که صاحب سخن و معروف است در جامع طغرل با حضور بیست هزار آدمی این قصه به نوعی گفته و این تعزیت به صفتی داشت از سر برهنه کردن و جامه دریدن که مانند آن نکرده بودند، و مصنّف کتاب اگر رازی است دیده باشد و شنوده، و خواجه تاج شعری حنفی نیسابوری روز عاشورا بعد از نماز در جامع عتیق دیدند که چه مبالغت کرد. در سنه خمس و خمسین و خمس مائة به اجازت قاضی با حضور کبرا و امرا. پس اگر این بدعت بودی، چنان که خواجه مجبر انتقالی گفته است، چنان مفتی رخصت ندادی و چنین ائمه روا نداشتندی. و اگر خواجه انتقالی به مجلس حنفیان و شیعیان نرفته باشد، آخر به مجلسِ شهابِ مشّاط رفته باشد که او هر سال که ماه محرم درآید، ابتدا کند به مقتل عثمان و علی و روز عاشورا به مقتل حسین بن علی آورد تا سال پیرار به حضور خاتونانِ امیران و خاتونِ امیر اجل این قصه به وجهی گفت که بسی مردم جامه ها چاک کردند و خاک پاشیدند و عالم سر برهنه شد و زاریها کردند که حاضران می گفتند: «زیادت از آن بود که به زعفران جای کنند شیعت» @maziarshakouri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شروع کرده اند که مراسم عزاداری عاشورا ساخته صفویه است و پیش از آن نبوده است اما تاریخ سخنی دیگر میگوید. مثلا ابن اثیر در "جلد ۱۱ الکامل فی التاریخ" در مورد حوادث ۳۵۲ ق و اعلام رسمی عزاداری محرم توسط آل بویه می نویسد: «در دهم ماه محرم سال جاری معزّالدوله به مردم دستور داد که دکانها و اماکن کسب را ببندند و تعطیل کنند و سوگواری نمایند و قباهای سیاه مخصوص عزا بپوشند و زنان نیز موی خود را پریشان و گونه ها را سیاه کنند و جامه ها را چاک بزنند و در شهر بگردند و بگریند و بر سر و رو و سینه بزنند و ندبه حسین بن علی رضی اللّه عنهما را بخوانند. مردم همه آن کار را کردند و سنیان انکار نکردند؛ زیرا یارای منع نداشتند که عده شیعیان فزون تر و سلطان هم همراه آنها بود» @maziarshakouri