#تاجیکستان
🔰 جلال الدین محمود در زندان دولت تاجیکستان به شهادت رسید
🔸جلال الدین محمود، عضو ریاست عالی حزب نهضت اسلامی تاجیکستان پس از تحمل یک دوره بیماری در زندان دولت تاجیکستان به شهادت رسید.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری "تحولات جهان اسلام" جلالالدین محمود، روحانی برجسته، از مؤسسین و رهبران نهضت اسلامی تاجیکستان و معاون شهید سید عبدالله نوری، امروز (۲۲ مرداد ماه) در سن ۶۳ سالگی پس از تحمل یک دوره بیماری در زندان دولت تاجیکستان به شهادت رسید.
وی پس از ممنوعیت فعالیت حزب نهضت اسلامی تاجیکستان در این کشور، به همراه حدود ۳۰۰ نفر از اعضای اصلی این حزب، مورد پیگرد قرار گرفت و در سال ۲۰۱۵ میلادی به جرم حمل اسلحه غیرمجاز بازداشت و به پنج سال زندان محکوم شد. جلال الدین در سال ۲۰۱۹ با صدور عفو عمومی آزاد شد اما عوامل امامعلی رحمان به این بسنده نکرده و در ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ به جرم "تلاش برای براندازی نظام سیاسی تاجیکستان" او را مجددا بازداشت و به شش سال و هشت ماه زندان دیگر محکوم کردند.
لازم به ذکر است، او در ایام اسارت در زندان دولت امامعلی رحمان، به چندین بیماری مبتلا شد و با بی توجهی دولت تاجیکستان، وضعیت سلامتی او در یک سال اخیر رو به وخامت گذاشت. مسئولین دولتی همچنین با درخواست کمیته نجات زندانیان و خانواده وی برای انتقال جلال الدین به بیمارستان تخصصی و درمان وی مخالفت کردند.
کمیته نجات زندانیان تاجیکستان، بارها با استناد بر مشاهدات عینی خانواده شخص و برخی منابع از داخل زندان، مدعی شکنجه متعدد جلالالدین در زندان شده و از آسیب های شدید جسمی ایشان از جمله ضعف شنوایی، ناتوانی جسمی و عدم تحرک، افزایش فشار خون، و از مبتلا شدن به چندین بیماری از جمله بیماری گوارشی و ریوی خبر داده بود. این روحانی برجسته، در طول یک سال اخیر چندین بار به کما رفته بود تا اینکه امروز در زندان جان باخت.
جلال الدین محمود، محمدعلی فیض محمد، اسلام الدین فیض علی و صدها روحانی و عضو حزب نهضت اسلامی تاجیکستان از جمله صدها روحانی و فعال سیاسی و مذهبی در تاجیکستان هستند که بعضا در ایران تحصیل کرده و با فرهنگ انقلاب اسلامی رشد پیدا کرده اند، اما در زندان های دولت امامعلی رحمان زیر شکنجه به سر می برند و در نهایت به سرنوشت جلال الدین محمود دچار می شوند.
🔗 خبر:
✅ https://iswnews.com/101101
✅ @iswnews
🚨توئیت مرموز کاربر صهیونیست ساعاتی قبل از حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ شیراز
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
🪓پرچم اصلی داعش...
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
🔺نطفه حروم یعنی همین داعشیهای ززآ
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
♨️یک روز پیش از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ، اکانت اسرائیلی «ترور آلارم» آخر هفته (یکشنبه) داغی را برای چند کشور از جمله ایران آرزو (اعلام) کرده بود.
#رژیم_غاصب
#شاهچراغ
💠گروه رسانهای تیمورا
🆔 @timoora
🔻تاکنون چند نفر که احتمال همراهی با تروریست ها در حرم شاهچراغ را داشتند، دستگیر شدند
🔹نایب رییس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس: کمیسیون امنیت مجلس فردا در جلسه ای به بررسی حمله تروریستی حرم شاهچراغ می پردازد
🔹تلاش می شود عوامل اصلی و پشتیبان شناسایی و با آنان برخورد شود؛ تاکنون چند نفر که احتمال همراهی با آنها را داشتند، دستگیر شدند.
💠گروه رسانهای تیمورا
🆔 @timoora
6.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید|| تحلیل درست از وجود مدیران فاسد در حکومت اسلامی
▪️آیا با وجود برخی مدیران و فرماندهان فاسد منصوب شده امیرالمومنین و امام حسن مجتبی(علیهماالسلام)، حکومت ایشان اسلامی بود یا نبود؟!
▪️بخشی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین #عالی در حسینیه امام خمینی(ره) و در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی
@rozaneebefarda
پاسخ تاریخ اسلام به بیانیه آقای علیدوست!
جوابیهای دیگر بر بیانیه آقای علیدوست با عنوان "دفاعی عقیم و پرهزینه" (درباره مقایسه وضعیت حکومتی امیرالمومنین (ع) و نظام جمهوری اسلامی)
جوابیه اساتید و فضلای حوزوی به بیانیه سیاسی حاشیهساز جناب آقای علیدوست/3
علیرضا جوادزاده/ استادیار موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی (ره)
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
حکومت اسلامي و عدل امیرالمومنین (ع) از بهترین الگوها و معیارها برای حکومتهای مبتنی بر اسلام از جمله نظام جمهوری اسلامی است. بر این اساس، برخلاف آنچه آیت الله علیدوست در یادداشت خود با عنوان "دفاعی عقیم و پرهزینه" نوشته اند، پاسخ به برخي شبهات وارده به نظام جمهوری اسلامی با تمسک به وضعیت حکومتی و سیره حضرت امیرالمومنین (ع)، امری صحیح و منطبق با موازین عقلی و شرعی است؛ البته این تمسک و مقایسه، باید همراه با دقت و بدون مبالغه باشد.
بخشی از شبهات و ایرادات وارده به نظام جمهوری اسلامی، از سوي افراد و گروه هایی است که عنایت ویژه ای به ائمه معصومین و حکومت امیرالمومنین (ع) دارند؛ به همین جهت بهترین پاسخ به اشکالات این جریان، وضعیت شناسی حکومت حضرت امیر است.
" وجود عاملان فاسد و ناکارآمد" و "اقدام بر اساس مصالح ثانوی" در حکومت امیرالمومنین (ع)، نه شاذ و نادر، بلکه دارای مصادیق و موارد متعددی بود که در منابع تاریخی متعدد آمده است:
ابقای ابوموسی اشعری در حکومت کوفه (تاریخ طبری، ج4، ص499)، ابقای شریح قاضی در منصب قضاوت کوفه (الاصابه، ج3، ص270)، ابقای اشعث بن قیس در حکومت آذربایجان (انساب الاشراف، ج2، ص۱۵۹)، نصب کمیل به منطقه هیت و توبیخ وی پس از شکست در مقابل قوای معاویه (انساب الاشراف بلاذری، ج2، ص473)، نارضایتی حضرت از حکومت محمدبن ابی بکر بر مصر (الغارات ثقفی، ج1، ص227-228)، نصب زیاد بن ابیه به حکومت فارس (الغارات ثقفی، ج2، ص636)، نصب ابن عباس به حکومت بصره و دزدی وی (بنابر برخي گزارشها) از بیت المال (انساب الاشراف، ج2، ص169-172) و خیانتهای منذر بن جارود حاکم فارس (الغارات ثقفی، ج2، ص522)، یزید بن حجیه حاکم ری (الغارات ثقفی، ج2، ص525) و قعقاع بن شور حاکم کَسکَر (الغارات ثقفی، ج2، ص531)، نمونه ها و مواردی است که بیانگر "وجود عاملان فاسد و ناکارآمد" و "اقدام بر اساس مصالح ثانوی" در حکومت امیرالمومنین (ع) است.
روشن است که این همه، به هیچ وجه ریشه در شخص امیرالمومنین (ع) نداشت؛ بلکه از اقتضائات "حکومتداری غیرمبتنی بر اعجاز"، "انحراف ۲۵ ساله در جامعه اسلامي" و "اقدامات شیطانی معاویه" بود.
#روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
12.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ببینید|| کنایه معنادار مهدی نصیری و علوی بروجردی به نقل تاریخ زمان حکومت امیرالمؤمنین (ع)
به جای اینکه خودمان را اصلاح کنیم آنان را خراب میکنیم و توجه نمیکنیم که با اعتقاد مردم چه میکند.
🔸حاشیه روزنه
1. شاید هیچکس تصور نکند که کسی از این گزاره دچار شبهه اعتقادی شود:
«وجود فساد بهصورت نسبی در هر حکومتی طبیعی است و مهم برخورد عادلانه است چنانچه در حکومت امیرالمؤمنین نیز برخی مفسدهها بود و حضرت با آنان برخورد میکردند.»
«اعتدال در فهم» یکی از شروط ابتدایی مفاهمه و نقد است و معلوم نیست چرا برخی مدعیان «اعتدال» از این گزاره دچار شبهه اعتقادی شدهاند.
2. همراهی کلامی آقای #ابوالقاسم_علیدوست با آقای #علوی_بروجردی و عناصر افراطی نظیر #مهدی_نصیری، در تخریب عناصر انقلابی معنای خاص خود را دارد. طبق گفته برخی خبرنگاران آقای علیدوست هدف خود از حضور در «نشست دورهای اساتید» را «تعدیل برخی موضعگیریها» عنوان کرده است اما ظاهرا ماجرا عمیقتر از این حرفهاست.
3. آقای علوی بروجردی میگوید:«آقای بروجردی فرموده بودند مردم عقاید خود را از روی برهان و استدلال یاد نگرفتهاند هرکجا عالمی بوده مهذب بوده نگاه به او کردند و زندگیاش را دیدهاند و معتقد شدند.»
این محور اشتباه مشترک آقای علوی بروجردی، نصیری و علیدوست است. این آقایان گمان کردهاند جوانِ امروز همان جوان صد سال قبل است که بدون مطالعه و با صرف خوشاخلاقی روحانی محل دین خود را پذیرفته و توان تحلیلی ندارد البته شکی نیست که اخلاق عالمان در تقویت دینداری مردم مؤثر است اما نادیده گرفتن قوت فکری جوان امروز جفاست.
@rozaneebefarda