eitaa logo
سلسله🌴🔥
1هزار دنبال‌کننده
99.5هزار عکس
125.3هزار ویدیو
397 فایل
سلسله: آل، دودمان، طایفه، قبیله، گروه، دسته، فرقه، حلقه، زنجیر، رشته، سری، ردیف، صف، اتصال، پیوند. با«سلسله» باشید تا بهترین ها را از دنیای اطلاعات ایران و جهان دریافت کنید. جهت ارتباط با مدیر کانال (انتقاد و پیشنهاد) https://eitaa.com/wahed_14
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ موساد به دنبال ایجاد اختلاف بین ایران و افغانستان 🔹 سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) با ایجاد حساب‌های کاربری جعلی با نام ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها، سعی در ایجاد نفاق و اختلاف بین کابل و تهران دارد. https://eitaa.com/joinchat/3500474498C27bed6731b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧔‍♂همه آنچه آقایان باید درمورد اصلاح صورت بدانند 🪒ریش را بتراشیم یا نتراشیم؟! ❓ 🔹از نظر شرعی حکم تراشیدن ریش یا قسمت­‌هایی از گونه یا ریش پروفسوری چیست؟ 📣 استاد وحیدپور با حاضرجواب‌باش 👇 @PasokhWorld @PasokhWorld
🔴 جا دارد دکتر جلیلی مقابل این هرزه نویس ها بایستد و شکایت کند این دفعه اول و آخرشان نیست که تهمت نفوذی بودن میزنند تشویش اذهان عمومی بازیچه نیست دروغگوها را باید سرجایشان نشاند داوری تا پای اعدام قضایی رفته، مدرسی پرونده سنگین قضایی دارد و نفوذی قوچانی در بیوت علما بود و رسوا شد لکن دوباره از لانه هایشان خزیده اند شاید به جایی وصلند؟! 🔥 @Moohem
ترامپ در سخنرانی بین هوادارانش گفت : ایران ورشکست شده بود، ولی در دوسال و نیم گذشته ۲۵۰میلیارد دلار پول پس‌انداز کرده! اعتراف ترامپ به توانمندی دولت از این روشنتر؟ ـــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅ایران موشکی و هسته ای را تعطیل کند، قابل بلعیدن است👊 خیلی مهم» دیدن این کلیپ به کلیه سیاسیون و آحاد مردم توصیه میشه. این رزم در شبکه مجازی را از دست ندهید نشر و فوروارد این کلیپ در همه شبکه ها به نظر میرسه، یک رزم و جنگ نرم در فضای مجازیه این کار جهادی را از دست ندهیم. در جهان عزیز بودن هزینه دارد ملت غیور ایران با صبر و مقاومت، این هزینه را پرداخته و به انتهایش نزدیک شده، است.
⭕️نقد و بررسی رمان زنگ ها برای که به صدا درمی آیند 🔸این رمان در مورد جنگ داخلی اسپانیاست که یک فیلم هم از روش ساختن. از دو جهت نقدش حتما براتون جالبه 🔸اول اینکه با شمایل خیلی جالبی آشنا میشید که بارها توی اعتراضات و اغتشاشات ایران باهاشون مواجه شدید اما ریشه اش رو نمیشناختید 🔸دوم اینکه برای فهم حقیقت پشت پرده جنگ سوریه و مقوله داعش، حتما باید بدونید توی اسپانیا چه اتفاقی افتاد. چون سناریوی جنگ سوریه با اسپانیا عین همدیگه هستن 🔸پس این مقاله در راستای درک بهتر جنگ سوریه، تبیین موضع گیری ایران در این جنگ، بررسی شمایل اغتشاشات ایران و بررسی دقیق جنگ داخلی اسپانیا هستش 🤗خلاصه داستانم توش گذاشتیم تا بخاسر نخوندن کتاب از محتواش محروم نشید از دستش ندید👇 https://inaghd.ir/for_whom_the_bell_tolls/ 🆔@inaghd_ir
♨️آذری جهرمی: 🔹اگر به من و آقای ظریف گفتند «پت و مت» اشکال ندارد اما اینکه از «پت و مت» شکست بخورند باید در مسیر خودشان تجدیدنظر کنند... (اقتصاد نیوز: ۴ مرداد ۱۴۰۳) فردا که پیشگاه حقیقت شود پدید... جناب آذری جهرمی ۱. اگر حضرت علی علیه السلام در جنگ صفین شکست خورد ما هم شکست خوردیم. ۲. جوجه ها را آخر پاییز می شمارند نه تیر و مرداد. ۲. علل (به قول شما) شکست ما، همان عللی است که معاویه و عمروعاص را پیروز کرد: یعنی زر و تزویر و جهالت. ۳. زیاد خوشحال نباشید؛ خیلی گنده تر از شماها در تاریخ این سرای کهن بوده اند که مدتی بر خر مراد سوار بوده اند؛ اما آیندگان تا قیامت درباره ی آنها طوری قضاوت می کنند و سخن می گویند که اگر الآن می بودند، آرزو می کردند، هرگز از مادر متولد نشده بودند. ۴. می کند حافظ دعایی، بشنو، آمینی بگو: یارب این نو دولتان را بر خر خودشان نشان کاین همه ناز از غلام ترک و استر می کنند کوهپایه
📌 آیا رای نیاوردن کاندیدا نشانه ضعف اوست؟ 🖌 پس از اعلام نتایج انتخابات متاسفانه برخی(حتی آنها که حامی بودند کاندیدایی بودند) به کاندیدای شکست خورده تاختند! هر چند ممکن است مردم یا از روی جهل، اشتباه یا اغراض دیگر به فرد اصلح رای ندهند این رای ندادن مردم و نیاوردن چیزی از ارزش ها و شخصیت او کم نمی کند. 🏝 نظر مقام معظم رهبری: «خب، البتّه در همه‌ی انتخاباتها بعضی رأی می‌آورند، بعضی رأی نمی‌آورند؛ علل گوناگونی هم دارد. بنده لازم میدانم از آن کسانی که در این دوره‌ی نُه‌ساله، حضور داشتند و زحمت کشیدند و در دوره‌ی بعد نیستند همین جا تشکّر کنم. البتّه بعضی از بزرگان ما هستند که اینها رأی آوردن و نیاوردنشان، هیچ مِساسی(۵) به شخصیّت اینها پیدا نمیکند. بعضی هستند که مجلس خبرگان از حضور آنها بهره‌مند میشود، نه آنها از حضور در مجلس خبرگان. امثال جناب آقای یزدی یا جناب آقای مصباح، کسانی هستند که وقتی در مجلس خبرگان حضور داشته باشند، مجلس وزانت بیشتری پیدا میکند. نبودن اینها در مجلس خبرگان، به اینها هیچ‌گونه ضرری نمیزند. بله، برای مجلس خبرگان نبودن اینها خسارت است. شخصیّت برجسته‌ی اشخاص به معنویّات آنها، به داشته‌های معنوی آنها، به سرمایه‌های معنوی آنها است. امیدواریم که خدای متعال آن کسانی را که در این دوره‌ی جدید هستند و قبلاً نبوده‌اند، و کلّ مجلس خبرگان را ان‌شاءالله موفّق بدارد.» 1394/12/20 بیانات در دیدار رئیس و اعضاى مجلس خبرگان رهبرى https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=32587 🇮🇷کانال خبری تحلیلی «سلسله» 🔰@esalat14
📌 آیا ممکن است در ایران مسئولین غیر انقلابی روی کار بیاید؟/چه باید کرد؟ 🖌 ممکن است منتخب مردم فردی غیر انقلابی باشد یا غیر انقلابی عمل کند آیا مقام معظم رهبری نسبت به چنین مواردی بی تفاوت هستند؟ در پیام رهبری هرچند از شورای نگهبان نام برده شده آن هم به خاطر اهمیت و جایگاه آن اما این حساسیت رهبری درباره انقلابی بودن مسئولین می تواند به همه نهادهای مهم حاکمیتی مانند دولت، مجلس، قوه قضائیه تعمیم یابد. 🏝 پاسخ مقام معظم رهبری:  «من اگر بخواهم در یک کلمه عرض بکنم، آن یک کلمه این خواهد بود که مجلس خبرگان باید انقلابی بماند؛ باید انقلابی فکر کند و انقلابی عمل بکند؛ این خلاصه‌ی مطلب. در تفسیر این مطلب، خیلی حرف میشود زد؛ یکی این است که در انتخاب رهبر آینده، ملاحظه‌ی خدا را بکنید. احتمال اینکه این دوره‌ای که تازه شروع خواهد شد، مبتلا بشود به این آزمایش، احتمال کمی نیست؛ آن وقتی‌که بنا است رهبر انتخاب بشود، ملاحظات و رودربایستی‌ها را کنار بگذارند؛ خدا را در نظر بگیرند، وظایف را در نظر بگیرند، نیاز کشور را در نظر بگیرند؛ بر این اساس رهبر انتخاب بشود؛ مهم‌ترین وظیفه به نظر ما این است؛ مراقبت کنند. اگرچنانچه در این مرحله و در این وظیفه‌ی بزرگ کوتاهی انجام بگیرد، در اساس کار مشکل به وجود خواهد آمد؛ این مهم‌ترین مسئله است که بایستی مورد توجّه قرار بگیرد» 1394/12/20 بیانات در دیدار رئیس و اعضاى مجلس خبرگان رهبرى https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=32587 🇮🇷کانال خبری تحلیلی «سلسله» 🔰@esalat14
📌 آیا دشمنان می توانند در مسئولین نفوذ کنند؟/ نشانه های نفوذی چیست؟ 🖌 برخی تصور می کنند که فلان مسئول چون برای نظام خدمات زیادی انجام داده، ظاهر و کارنامه موجهی دارد پس نباید به او انتقاد کرد و همه کارهای او را حمل بر صحت کرد! اما مقام معظم رهبری نظر دیگری دارند. 🏝 پاسخ مقام معظم رهبری: «بنده در قبل از انتخابات مسئله‌ی نفوذ را مطرح کردم؛ آقایان! این نفوذ مسئله‌ی مهمّی است. نفوذ مسئله‌ی مهمّی است بنده هم که این را عرض میکنم نه به خاطر این است که حالا یک احتمالی به ذهنم می‌آید که ممکن است نفوذ کنند؛ نه، ما از خیلی چیزها مطّلعیم؛ از خیلی حوادثی که دارد در کشور رخ میدهد که غالباً عموم مردم یا حتّی خیلی از خواص مطّلع نمیشوند ما مطّلع میشویم. من از روی اطّلاع دارم عرض میکنم که برنامه‌ی نفوذ در کشور یک برنامه‌ی جدّی استکبار است، برنامه‌ی جدّی آمریکایی‌ها است؛ دارند دنبال میکنند که نفوذ کنند. اشتباه نشود! این نفوذ برای این نیست که از یک جایی کودتا بشود؛ نه، میدانند که در ایران، در جمهوری اسلامی، با ساختی که جمهوری اسلامی دارد کودتا معنی ندارد. یک جاهایی یک‌وقت داخل فلان نیروی مسلّح نفوذ میکنند برای اینکه بیایند کودتا کنند، یکی را ببرند، یکی را بیاورند؛ نه، این نفوذ برای کودتا نیست، این نفوذ برای دو منظور دیگر است. یکی از آماجهای این نفوذ مسئولانند؛ آماج دوّم مردمند. مسئولان آماج این نفوذند؛ برای چه؟ هدف چیست؟ هدف این است که محاسبات مسئولان را عوض کنند و تغییر بدهند؛ یعنی مسئول جمهوری اسلامی به این نتیجه برسد که با ملاحظه‌ی هزینه و فایده احساس کند که باید این اقدام را بکند، این اقدام را نکند؛ نفوذ برای این است به این نتیجه برسد که فلان رابطه را قطع کند، فلان رابطه را ایجاد کند؛ نفوذ برای این است که این محاسبات در ذهن مسئولین عوض بشود. آن‌وقت، وقتی نتیجه این بشود که فکر مسئولین و اراده‌ی مسئولین در مشت دشمن قرار بگیرد، دیگر لازم نیست دشمن بیاید دخالت مستقیم بکند؛ نه، مسئول کشور همان تصمیمی را میگیرد که او میخواهد. وقتی محاسبه‌ی این حقیر عوض شد، تصمیمی را میگیرم که او میخواهد؛ من همان کاری را که او میخواهد مفت و مجّانی انجام میدهم؛ گاهی بدون اینکه خودم بدانم -یعنی اغلب بدون اینکه خودم بدانم- این کار را انجام میدهم. [بنابراین] سعی میکنند محاسبات مسئولین را عوض کنند. پس آماج اوّل مسئولینند.» 1394/12/20 بیانات در دیدار رئیس و اعضاى مجلس خبرگان رهبرى https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=32587 🇮🇷کانال خبری تحلیلی «سلسله» 🔰@esalat14
🔴 خدا به مردم بیچاره رحم کند... 🔹تیتر یک روزنامه سازندگی پس از گرانی در آبان ۹۸ در دولت که باعث کشته شدن ده ها جوان در کشور شد... 🔹تیتر امروز روزنامه هم میهن پس از مطرح شدن زمزمه های شوک درمانی با روی کار آمدن ! 🔥 @Moohem
‌ 🔴 کلاسِ اخلاقِ استاد اژه‌ای! ➖اظهارات عجیب و منفعلانه حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای درباره یک ترک فعل ۱۱ ساله دستگاه قضا!!! ▪️ آقای اژه‌ای طوری این حادثه تلخ را تعریف می‌کند کانّه ایشان یک مطلع امین و منصف است که از سر دلسوزی به قضیه ورود کرده نه به عنوان مسئول قوه قضاییه! • ساز و کار و روش و مسئولیت پذیری آقای اژه‌ای و دستگاه قضا برای نظارت بر استان‌ها چگونه است؟ • راستی اگر آقای اژه‌ای این سفر را در برنامه نداشتند همین یک مورد را هم مطلع می‌شدند؟ • بعد هم ایشان نمی‌گویند در این اتفاق تلخ با این میزان از خسارت برای یک فرد و یک خانواده، آیا مسئولی هم بازخواست و محاکمه و مجازات می‌شود یا نه؟ • آیا واکنش ایشان باید با خواهش و التماس به مدیر عامل و رئیس بانک باشد تا این موضوع حل شود؟ و چقدر پرسش بی‌پاسخ دیگر... حجت الاسلام رحمت الله معظمی
🔻گره گشوده‌نشدۀ جمهوری اسلامی: دوگانگی فرساینده 🖊مهدی جمشیدی ۱. در اسفند سال پنجاه‌ونه، شهید بهشتی که از جریان‌های لیبرال در قدرت رسمی، از جمله بنی‌صدر و نهضت آزادی به تنگ آمده بود، نامه‌ای به امام خمینی نوشت و وضع سیاسی را این‌گونه شرح داد: دوگانگی میان مدیران کشور، به «اختلاف دو بینش» مربوط می‌‏شود. یک بینش، معتقد و ملتزم به فقاهت و اجتهاد است که در عین پویا بودن، باید ملتزم به تعهد در برابر کتاب و سنّت باشد؛ اما بینش دیگر، در پی «برداشت‌‏های بینابین» است، که نه به‌کلّی از وحی بریده است و نه آن‏چنان که باید و شاید در برابر آن متعهد و پای‏بند است. بینش اوّل در برابر بیگانگان و هجوم به نظام، ‏به «تکیه بر توان اسلامی» و پرهیز از گرفتار شدن در دام داوری‏‌ها یا دل‏سوزی‌‏های بیگانگان، معتقد و ملتزم است؛ اما بینش دیگر، هرچند زبانش همین را می‌‏گوید، اما در عمل، لرزان و لغزان است. بینش اوّل به شیوه‌‏ای برای زندگی امّت معتقد است که در عین گشودن راه به‌سوی پیشرفت، مانع «حل‌شدن مسلمان‌‏ها در دستاوردهای شرق یا غرب» باشد و آنان را بر «فرهنگ اصیل و مستقل اسلام»، استوار دارد؛ اما بینش دیگر با حفظ نام اسلام و بخشی از ارزش‌‏های آن، جامعه را به راهی می‌‏کشاند که درها را به ‌روی ارزش‌‏های بیگانه از اسلام و بلکه ضداسلام می‌‏گشاید. بینش اوّل بر روی شرایطی در گزینش مسئولان تکیه می‌‏کند که جامعه را به‌سوی «امامت متقین» راه می‌‏برد؛ اما بینش دیگر، روی شرایطی تکیه می‌‏کند که راه را برای «نفوذ کم‌مبالات‌‏ها در سطوح مدیریّت امّت اسلامی» هموار می‌‏سازد. بسیاری از کسانی‌که در طول سال‌‏های اخیر در راه حاکم‌شدن اسلام اصیل کوشیده و رنج‌‏ها برده‌‏اند و در طول این سال‌‏ها به‌مقتضای طبیعت نظام شاهی، در همۀ سازمان‌‏ها «در اقلّیّت»‏ و «زیر فشار اکثریّت غرب‌گرا» به‌سر برده‌‏اند، هم‌اکنون در جمهوری اسلامی هم، دوباره تحت فشار همان اکثریّت قرار گرفته‌‏اند. این «اقلّیّت مؤمن» - که اگر حمایتش کنند، می‌‏رود که اکثریّت ‏شود - امروز ذلّت و خذلان مؤمنان را در جمهوری اسلامی لمس می‌‏کند؛ چنان‌که با چماق «ارتجاع» می‌‏کوبندشان و با «کارشکنی»، سد راه حرکت اسلامی آنها می‌‏شوند. اگر این دو بینش در ادارۀ امور جمهوری اسلامی ادامه یابد، نه مشکلات مردم با سرعت و قاطعیّت حل می‌شود و نه می‌توان برای آینده، طرح‌های اصیل اسلامی ریخت. نظر ما این است که رشد دارندگان بینش اوّل (اسلام فقاهتی و خط اصیل امام)، امروز به آن درجه رسیده است که نهادها به‌وسیلۀ صاحبان این نوع بینش اداره شود و ادارۀ جمهوری اسلامی بر پایۀ «یک بینش» استوار گردد. با همۀ این احوال، اگر ادارۀ جمهوری اسلامی به‌وسیلۀ صاحبان بینش دوّم را در این مقطع، اصلح می‌دانید، ما به همان کارهای طلبگی خویش بپردازیم و بیش از این، شاهد تلف‌شدن نیروها در جریان این «دوگانگی فرساینده» نباشیم. ۲. باور و برداشت من این است که بیش‌وکم، در بر همان پاشنه می‌گردد و جمهوری اسلامی، همچنان گرفتار «دوگانگی فرساینده» در عرصۀ قدرت سیاسی است و حاکمیّت در طول دهه‌های گذشته، میان همان «دو بینش متضاد»، دست‌به‌دست شده است؛ هرچند باید گفت جریان تجدّدی، بسیار بیشتر قدرت را در اختیار داشته است. ما همچنان در تلۀ همان «پرسش‌های آغازین» و «مسأله‌های مقدّماتی»‌ای گرفتاریم که شهید بهشتی در سال پنجاه‌ونه مطرح کرد؛ آن هم در بالاترین سطوح سیاسی و حاکمیّتی. حتی انتخابات نیز به دستاویزی برای یارگیری اجتماعیِ نیروهای تجدّدی بر اساس بینش دوّم تبدیل شده و اینان توانسته‌اند بخش‌هایی از جامعه را به چنگ آورند و آنها را به ابزار چانه‌زنی و فشار سیاسی تبدیل کنند. ما در مرداب تکرار و بازتولید مستمرِ «تضادهای بنیادین» و «اصطکاک‌های ابتداییِ» انقلاب افتاده‌ایم و هر دهه، دست‌وپا می‌زنیم و ناله سر می‌دهیم، اما گرهی گشوده نمی‌شود و دوباره و چندباره، نیروهای تجدّدی به قدرت راه می‌یابند و دوگانگی فرساینده می‌آفرینند. گذشتِ بیش از چهار دهه، زمان کمی برای گذار از این چرخش‌های مخرّب و تلاطم‎‌های متوقف‌کننده نبوده است و باید تأمّل کرد که چرا به جای حرکت سیاسیِ تثبیتی و تکاملی، هنوز هم درگیر نوسان‌ها و رفت‌وبرگشت‌ها در لایۀ ساختارِ بینشی هستیم. تاکنون این «چرخۀ باطل» ادامه یافته و ازاین‌جهت، شاهد تراکم و انباشت دشواری‌ها هستیم. به تعبیر رهبر انقلاب، ما دچار «بیماری‌های مزمن» شده‌ایم و سخت، محتاج «تحوّل» – به معنی دگرگونی‌های عمیق و اساسی – هستیم؛ اما چرخش‌ها و تذبذ‌ب‌ها و تلاطم‌های سیاسی در لایۀ قدرت رسمی، امکان‌ها را اقلّی و موقتی کرده است. حتی باید گفت اینک، برخی از بدیهیّات و بیّنات انقلاب نیز به چالش کشیده می‌شوند و تردیدافکنی، به ستون‌فقرات تفکّر انقلابی راه یافته است. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
چه شد که در غرب، مردم از حکومت دینی رویگردان شدند؟ 🔸در تاریخ فلسفه سیاسی می‌خوانیم که آنگاه که مفاهیم خاصّ اجتماعی و سیاسی در غرب مطرح شد و مسئله حقوق طبیعی و مخصوصاً حقّ حاکمیت ملّی به میان آمد، عدّه‌ای طرفدار استبداد سیاسی شدند و برای توده مردم در مقابل حکمران حقّی قائل نشدند و تنها چیزی که برای مردم در مقابل حکمران قائل شدند وظیفه و تکلیف بود. 🔹این عدّه در استدلال‌های خود برای اینکه پشتوانه‌ای برای نظریات سیاسی استبدادمآبانه خود پیدا کنند، به مسئله خدا چسبیدند و مدّعی شدند که حکمران در مقابل مردم مسئول نیست، بلکه او فقط در برابر خدا مسئول است، ولی مردم در مقابل حکمران مسئولند و وظیفه دارند. مردم حقّ ندارند حکمران را بازخواست کنند که چرا چنین و چنان کرده‌ای؟ و یا برایش وظیفه معین کنند که چنین و چنان کن؛ فقط خداست که می‌تواند او را مورد پرسش و بازخواست قرار دهد. مردم حقّی بر حکمران ندارند، ولی حکمران حقوقی دارد که مردم باید ادا کنند. 🔸از این رو طبعاً در افکار و اندیشه‌ها نوعی ملازمه و ارتباط تصنّعی به وجود آمد میان اعتقاد به خدا از یک طرف، و اعتقاد به لزوم تسلیم در برابر حکمران و سلب حقّ هرگونه مداخله‌ای در برابر کسی که خدا او را برای رعایت و نگهبانی مردم برگزیده است و او را فقط در مقابل خود مسئول ساخته است از طرف دیگر. و همچنین قهراً ملازمه به وجود آمد میان حقّ حاکمیت ملّی از یک طرف، و بی‌خدایی از طرف دیگر. 🔹از نظر فلسفه اجتماعی اسلامی، نه‌تنها نتیجه اعتقاد به خدا پذیرش حکومت مطلقه افراد نیست و حاکم در مقابل مردم مسئولیت دارد، بلکه از نظر این فلسفه، تنها اعتقاد به خداست که حاکم را در مقابل اجتماع مسئول می‌سازد و افراد را ذی‌حقّ می‌کند و استیفای حقوق را یک وظیفه لازم شرعی معرّفی می‌کند. 🔸از نظر اسلام، مفاهیم دینی همیشه مساوی آزادی بوده است، درست برعکس آنچه در غرب جریان داشته، یعنی اینکه مفاهیم دینی مساوی با اختناق اجتماعی بوده است. پرواضح است که چنین روشی، جز گریزاندن افراد از دین و سوق دادن ایشان به سوی ماتریالیسم و ضدّیت با مذهب و خدا و هر چه رنگ خدایی دارد، محصولی نخواهد داشت. 📝 استاد مطهری، علل گرایش به مادّیگری، ص ۱۶۰-۱۵۷ (با تلخیص) 💢بسیج کشاورزی رازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♨️ اظهارات بیخردانه استاد دانشگاه تهران در تلویزیون: 🔹آمریکا در ماجرای برجام انتظار داشت فرصت سرمایه‌گذاری در ایران داشته باشد، ما این فرصت را ندادیم! ✍خدایا کی قرار هست شر این جماعت از سر ما مردم کوتاه بشه یه نفس راحت بکشیم! همین ها میگفتن دنیای فردا دنیای گفتمانها و مذاکره هست نه موشک اما این روزها میلیونها تن موشک در سراسر جهان در حال انفجار و کشتن مردم هست و سردار ما رو هم همین ترامپ جنایتکار به زعم اینها اهل گفتگو، با موشک به شهادت رسوند اما همچنان این جماعت میگن اشکال از ماست که... هنوز نفهمیدن منفعت دشمنی با ایران، بیش از دوستی با ایران برای آمریکاییهاست. با ۳۵۷ پایگاه آمریکایی اطراف ایران باز صحبت از مذاکره و پرداخت حق آمریکاییها میکنن. بدبختی اینجاست استاد دانشگاه هم هستن و قرار هست بچه هامون رو به اینها بسپریم. 📌 خبر فوری سراسری @fori_sarasari
♨️نرخ بلیت یک‌طرفه اربعین از مبدا تهران ۵ میلیون تومان تعیین شد/ فروش چارتری ممنوع معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی: 🔹️بهای کل بلیت یک طرفه هواپیما از مبدا تهران و سایر استان‌های کشور به استثنای ۹ استان به بغداد یا نجف اشرف و برعکس حداکثر پنج میلیون تومان تعیین شد. 🔹️بهای کل بلیت یک طرفه از استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و برعکس حداکثر ۶ میلیون تومان تعیین شد. / ایرنا 🆘به کانال آنلاین بپیوندید 👇 @online_tejarat @online_tejarat @online_tejarat @online_tejarat
🚨ماموریت پزشکیان برای رفع فیلترینگ! آرمان امروز نوشت: 🔹سوال بسیاری از مردم این است که آیا مسعود پزشکیان،‌رئیس‌جمهور جدید ایران می‌تواند فیلترینگ اینترنت در ایران را بردارد؟ این روزها اخباری دست به دست می‌شود که پزشکیان در تلاش است تا رضایت مقامات ارشد نظام را برای رفع فیلترینگ جلب کرده و به محدودیت‌های ارتباطی ایرانیان پایان دهد. 🔹پس از کسب مجوزهای لازم، قرار است پزشکیان در یکی از نخستین اقدامات دولتش طرحی را ذیل عنوان «رفع فیلترینگ» راهی بهارستان کند تا نمایندگان درخصوص آن تصمیم‌گیری کنند. فتح‌اله توسلی، نماینده همدان در پاسخ به این پرسش که اگر طرحی برای رفع فیلترینگ توسط رییس‌جمهور منتخب ارائه شود، آیا نمایندگان همراهی می‌کنند یا خیر؟ گفت: «‌وضعیت فعلی فیلترینگ مقبول هیچ کس نیست، قطعا وضع فعلی فیلترینگ قابل تداوم نیست، فضای کشور را نمی‌شود بست.» 🆘به کانال آنلاین بپیوندید 👇 @online_tejarat @online_tejarat @online_tejarat @online_tejarat
25.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚜طرح رفع فیلتر عثمانی➖واکنش ها به معاون اولی لاریجانی➖قرارداد ایران و ارمنستان➖توکن پیشرو➖المپیک و... https://eitaa.com/joinchat/4253679616C45aab6f6a5 ⚜ کانال تحلیل سیاسی
y2mate.com - طرح رفع فیلتر عثمانیواکنش ها به معاون اولی لاریجانیقرارداد ایران و ارمنستانتوکن پیشروالمپیک و_v240P.mp3
9.95M
⚜طرح رفع فیلتر عثمانی➖واکنش ها به معاون اولی لاریجانی➖قرارداد ایران و ارمنستان➖توکن پیشرو➖المپیک و... https://eitaa.com/joinchat/4253679616C45aab6f6a5 ⚜ کانال تحلیل سیاسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانمی بچه‌شو آورده مسجد بچه گریه‌اش گرفته مجلسِ حاج‌آقا را ریخته به هم... واکنش حاج‌آقا را ببینید چه میگه به خانوم
سروکله پیدا شد یک ساله دارن تب دنگی تب دنگی میکنن ولی خبری نیست ، چون کیت نیست که با خطای ۸۰ درصد مثبت بشه ، آمارسازی ها شروع بشه ! هر وقت کیت ها تکمیل بشن ، وضعیت بحرانی میشه! دقیقا دعوا سر لحاف ملاست ، جون مردم اندازه ی همین پشه هم برا اینا ارزش نداره ...
🔘کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در دوران کرونا (که شاید به زودی، به ساختمان ایوانک ایران زمین [مکان وزارت بهداشت] برگردد) توضیحاتی در مورد مقابله با پشهء آئدس داده است. 🔻شاه بیت صحبت‌های وی این است: «حذف آب راکد و از بین بردن منابعی که می‌توانند آب را در خود نگه دارند، موثرترین راه، بدون استفاده از حشره‌کش برای جلوگیری از تکثیر پشه‌هاست.» ❓به نظرتان، این صحبت‌های آقای دکتر، دقیقاً به چه معناست؟ 🔺من در پست آتی، به توضیح این موضوع و سایر حرف‌های جهانپور در مورد پشهء آئدس خواهم پرداخت، ان‌شاء‌الله! 🆔@CoronaDeception 🌐لینک پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/93192196Cac05c503b
13.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ببینید 🔶🔹 طرح جمع‌آوری اتباع غیر مجاز در سطح شهر تهران (محله‌ی فرحزاد) توسط تیپ دوم یگان ویژه‌ی تهران بزرگ ✍️ تمدن‌نگار | شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
ولایتی با پزشکیان دیدار کرد مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد. 🔶🔹 پی‌نوشت یکی از مشکلات روایی که در الگوی فکری اجتماعی کشور، بازتاب منفی خود را به وضوح نشان می‌دهد، استفاده از توصیفاتی است که برای عموم، قابلیت راستی‌آزمایی (از منظر صدق و کذب/ مقیاس) ندارد. در تبلیغات زیاد شاهدیم صفاتی نظیر بزرگترین، اولین، بهترین و ... را در حالی که قاعدتاً باید بار قانونی داشته و نهادهای نظارتی ذی‌ربط، اشراف داشته باشند. ⭕️ این معضل در فضای سیاسی، البته بدتر، عمیق‌تر و نافذتر است. اینکه فردی همواره در دهه‌های گذشته حتی برای انعکاس ساده‌ترین اتفاقات نیز از انتساب به امام جامعه استفاده کند، به شدت محل تأمل است! 🔻 آیا ایشان واقعاً مشاور ولی‌امر مسلمین در امور بین‌الملل است؟ 🔻 آیا اگر نیست، قبلاً بوده؟ 🔻 آیا هرگز نبوده و جعل است؟ 🔻 آیا زمانی یک مشورت‌ معمول بوده که از دیگران هم بارها و بارها گرفته شده اما ایشان از آن برای خود، ابزار نفوذ در سپهر سیاسی کشور فراهم کرده؟ 🔻 آیا حکمی برای چنین عنوانی دارد؟ اگر بله اعتبارش تا چه وقت بوده؟ 🔻 تضادهای عمیق و واضح مثل مواضع برجامی که بیانگر اختلاف فاحش ایشان در مبانی با امام جامعه (حداقل در آن موضوع) است چگونه بررسی و ارزیابی می‌شود؟ ✴️ در عرصۀ سیاست، خسارت‌های بزرگ به جامعه عمومأ بابت پوشش یافتن موضوعات ذیل عناوین اینچنینی نظیر: - پزشک ویژۀ رهبری؛ - مشاور عالی رهبری؛ - معتمد بیت؛ - نامزد مدنظر بیت؛ و ... است که بعداً اگر به خسارت منجر شده، عملا و مستقیما به حساب ولایت زده شده است. ✍️ تمدن‌نگار | شکوهیان‌راد
📚 مطالعه کنید 📝 یادداشت: مهدی جمشیدی، کنش اجتماعی و انگیزش عمومی مدتی پیش بود که دکتر مهدی جمشیدی (عضو هیئت‌ علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی) به عنوان یکی از ظرفیت‌های علمی - معرفتی انقلاب اسلامی به دلایلی، عرصه‌ی فعالیت‌های رسانه‌ای و عمومی را کنار گذاشت. پس از آن بود که دیدگاه‌های مختلفی نسبت به تصمیم ایشان مطرح شد از اینکه: 🔸 «قدر وی دانسته نشد و سایر افراد انقلابی و جریان نخبگانی، آنگونه که باید حمایت نکردند»؛ تا اینکه 🔹 «اساساً کسی که برای انقلاب کار می‌کند باید مجاهدانه در برابر ناملایمات، سختی‌ها و فتنه‌ها بایستد و مقاوم باشد». 💠 اما نیت من، بیان یک آسیب از منظر آسیب‌شناسی پدیده‌ای است که باعث شده جمشیدی‌ها با آن مواجه باشند. سنت نانوشته‌ی فرهنگ اجتماعی، چنین شده که اگر کسی میان خود و مردم فاصله گذارد و دسترس‌ناپذیر یا سخت دسترس‌پذیر باشد و به اصطلاح کلاس و پرستیژ داشته باشد، نوعی احترام ویژه و مقبولیت عمومی می‌یابد. اما اگر در عالی‌ترین سطوح علمی، اخلاقی، مبنایی و ... باشد ولی به طرق مختلف نظیر سخنرانی عمومی در مساجد یا ارتباط از طریق پیام‌رسان در فضای سایبر، فاصله‌ی خود را با مردم کم کرده و حتی به صفر برساند و آنقدر دسترس‌پذیر باشد که مخاطب به سادگیِ ارسال یک پیام در پیام‌رسان بتواند با وی ارتباط مستقیم برقرار کند؛ نه تنها موجب ارزش بیشتر وی نمی‌شود بلکه نوعی کم‌ارزش‌انگاری از سوی جامعه و بخش چشمگیری از همان مخاطبان نسبت به وی روا می‌گردد. ❇️ از سوی دیگر ده‌ها و حتی صدها حسن و ویژگی مثبت وی دیده نمی‌شود اما به صرف یک اشتباه ولو ساده و پیش پا افتاده، انواع هجو، تخریب، هجمه و ... علیهش صورت می‌گیرد. ✴️ حال پرسش مهم این است که: آیا جامعه‌ی ما اینچنین کد می‌دهد که در حوزه‌ی کنش‌گران حقیقی (و نه حقوقی، نظیر سیاست‌مداران و مسئولان) افراد غیر مردمی را بیشتر عزیز می‌دارد؟! ⭕️ و پرسش بسیار مهم و اولی این است که: در اینجا وظیفه و تکلیف یک نخبه‌ی انقلابی از سویی و دستگاه‌ها و نهادهای رسمی کشور از سوی دیگر چیست؟ ⬅️ نگاه عمیق‌تر به این آسیب شایع و مهم چنین می‌نمایاند که این بدفرهنگیِ اجتماعی، توسط خود دستگاه‌ها، نهادها و ساختارهای رسمی شکل گرفته و به جامعه تسری یافته است. دستگاه‌هایی که عموماً برای دسترسی به یک فرد پرستیژدار، ولو که از حیث سواد و بینش، معمولی باشد، هزینه‌های مادی و معنوی چشمگیر متحمل می‌شوند اما برای نخبگان کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر که بی‌تکلف هستند، هیچ اولویت و بعضاً حتی احترام عرفی نیز قائل نیستند. مرور که می‌کنم و مصادیق متعدد را به یاد می‌آورم، می‌بینم که ما با یک سندروم خطرناک مواجه هستیم: 🔴 سندروم بی‌ارزش‌سازی مردمی‌ها و تکریم غیرمردمی‌ها❗️ 💎 اما برای کسانی که قائل به تکلیف هستند، همین کفایت می‌کند که «عزت و ذلت دست خداست» 💎 سنت خداوند چنین است که تمدن ما به سرانجام نمی‌رسد، مگر از طریق عجین شدن نخبگانِ انقلابی با لایه‌های مختلف مردم برای تحقق امت مهدوی. ✍️ تمدن‌نگار | شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508