⭕️نقد و بررسی رمان زنگ ها برای که به صدا درمی آیند
🔸این رمان در مورد جنگ داخلی اسپانیاست که یک فیلم هم از روش ساختن. از دو جهت نقدش حتما براتون جالبه
🔸اول اینکه با شمایل خیلی جالبی آشنا میشید که بارها توی اعتراضات و اغتشاشات ایران باهاشون مواجه شدید اما ریشه اش رو نمیشناختید
🔸دوم اینکه برای فهم حقیقت پشت پرده جنگ سوریه و مقوله داعش، حتما باید بدونید توی اسپانیا چه اتفاقی افتاد. چون سناریوی جنگ سوریه با اسپانیا عین همدیگه هستن
🔸پس این مقاله در راستای درک بهتر جنگ سوریه، تبیین موضع گیری ایران در این جنگ، بررسی شمایل اغتشاشات ایران و بررسی دقیق جنگ داخلی اسپانیا هستش
🤗خلاصه داستانم توش گذاشتیم تا بخاسر نخوندن کتاب از محتواش محروم نشید
از دستش ندید👇
https://inaghd.ir/for_whom_the_bell_tolls/
🆔@inaghd_ir
#آی_نقد #نقد_رمان #زنگ_ها_برای_که_به_صدا_درمی_آیند
♨️آذری جهرمی:
🔹اگر به من و آقای ظریف گفتند «پت و مت» اشکال ندارد اما اینکه از «پت و مت» شکست بخورند باید در مسیر خودشان تجدیدنظر کنند... (اقتصاد نیوز: ۴ مرداد ۱۴۰۳)
فردا که پیشگاه حقیقت شود پدید...
جناب آذری جهرمی
۱. اگر حضرت علی علیه السلام در جنگ صفین شکست خورد ما هم شکست خوردیم.
۲. جوجه ها را آخر پاییز می شمارند نه تیر و مرداد.
۲. علل (به قول شما) شکست ما، همان عللی است که معاویه و عمروعاص را پیروز کرد: یعنی زر و تزویر و جهالت.
۳. زیاد خوشحال نباشید؛ خیلی گنده تر از شماها در تاریخ این سرای کهن بوده اند که مدتی بر خر مراد سوار بوده اند؛ اما آیندگان تا قیامت درباره ی آنها طوری قضاوت می کنند و سخن می گویند که اگر الآن می بودند، آرزو می کردند، هرگز از مادر متولد نشده بودند.
۴. می کند حافظ دعایی، بشنو، آمینی بگو:
یارب این نو دولتان را بر خر خودشان نشان
کاین همه ناز از غلام ترک و استر می کنند
کوهپایه
📌 آیا رای نیاوردن کاندیدا نشانه ضعف اوست؟
🖌 پس از اعلام نتایج انتخابات متاسفانه برخی(حتی آنها که حامی بودند کاندیدایی بودند) به کاندیدای شکست خورده تاختند! هر چند ممکن است مردم یا از روی جهل، اشتباه یا اغراض دیگر به فرد اصلح رای ندهند این رای ندادن مردم و نیاوردن چیزی از ارزش ها و شخصیت او کم نمی کند.
🏝 نظر مقام معظم رهبری:
«خب، البتّه در همهی انتخاباتها بعضی رأی میآورند، بعضی رأی نمیآورند؛ علل گوناگونی هم دارد. بنده لازم میدانم از آن کسانی که در این دورهی نُهساله، حضور داشتند و زحمت کشیدند و در دورهی بعد نیستند همین جا تشکّر کنم. البتّه بعضی از بزرگان ما هستند که اینها رأی آوردن و نیاوردنشان، هیچ مِساسی(۵) به شخصیّت اینها پیدا نمیکند. بعضی هستند که مجلس خبرگان از حضور آنها بهرهمند میشود، نه آنها از حضور در مجلس خبرگان. امثال جناب آقای یزدی یا جناب آقای مصباح، کسانی هستند که وقتی در مجلس خبرگان حضور داشته باشند، مجلس وزانت بیشتری پیدا میکند. نبودن اینها در مجلس خبرگان، به اینها هیچگونه ضرری نمیزند. بله، برای مجلس خبرگان نبودن اینها خسارت است. شخصیّت برجستهی اشخاص به معنویّات آنها، به داشتههای معنوی آنها، به سرمایههای معنوی آنها است. امیدواریم که خدای متعال آن کسانی را که در این دورهی جدید هستند و قبلاً نبودهاند، و کلّ مجلس خبرگان را انشاءالله موفّق بدارد.»
1394/12/20
بیانات در دیدار رئیس و اعضاى مجلس خبرگان رهبرى
https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=32587
#کاندیدای_اصلح
#شکست_انتخاباتی
#ارشمندی_کاندیدا
#شخصیت_کاندیدا
#مجلس_خبرگان
#آیت_الله_مصباح
#آیت_الله_یزدی
#سرمایه_نظام
🇮🇷کانال خبری تحلیلی «سلسله»
🔰@esalat14
📌 آیا ممکن است در ایران مسئولین غیر انقلابی روی کار بیاید؟/چه باید کرد؟
🖌 ممکن است منتخب مردم فردی غیر انقلابی باشد یا غیر انقلابی عمل کند آیا مقام معظم رهبری نسبت به چنین مواردی بی تفاوت هستند؟ در پیام رهبری هرچند از شورای نگهبان نام برده شده آن هم به خاطر اهمیت و جایگاه آن اما این حساسیت رهبری درباره انقلابی بودن مسئولین می تواند به همه نهادهای مهم حاکمیتی مانند دولت، مجلس، قوه قضائیه تعمیم یابد.
🏝 پاسخ مقام معظم رهبری:
«من اگر بخواهم در یک کلمه عرض بکنم، آن یک کلمه این خواهد بود که مجلس خبرگان باید انقلابی بماند؛ باید انقلابی فکر کند و انقلابی عمل بکند؛ این خلاصهی مطلب. در تفسیر این مطلب، خیلی حرف میشود زد؛ یکی این است که در انتخاب رهبر آینده، ملاحظهی خدا را بکنید. احتمال اینکه این دورهای که تازه شروع خواهد شد، مبتلا بشود به این آزمایش، احتمال کمی نیست؛ آن وقتیکه بنا است رهبر انتخاب بشود، ملاحظات و رودربایستیها را کنار بگذارند؛ خدا را در نظر بگیرند، وظایف را در نظر بگیرند، نیاز کشور را در نظر بگیرند؛ بر این اساس رهبر انتخاب بشود؛ مهمترین وظیفه به نظر ما این است؛ مراقبت کنند. اگرچنانچه در این مرحله و در این وظیفهی بزرگ کوتاهی انجام بگیرد، در اساس کار مشکل به وجود خواهد آمد؛ این مهمترین مسئله است که بایستی مورد توجّه قرار بگیرد»
1394/12/20
بیانات در دیدار رئیس و اعضاى مجلس خبرگان رهبرى
https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=32587
#مسئول_غیر_انقلابی
#اقدام_غیر_انقلابی
#خبرگان_رهبری
#تعیین_رهبر
#هشدار
#نفوذ
🇮🇷کانال خبری تحلیلی «سلسله»
🔰@esalat14
📌 آیا دشمنان می توانند در مسئولین نفوذ کنند؟/ نشانه های نفوذی چیست؟
🖌 برخی تصور می کنند که فلان مسئول چون برای نظام خدمات زیادی انجام داده، ظاهر و کارنامه موجهی دارد پس نباید به او انتقاد کرد و همه کارهای او را حمل بر صحت کرد! اما مقام معظم رهبری نظر دیگری دارند.
🏝 پاسخ مقام معظم رهبری:
«بنده در قبل از انتخابات مسئلهی نفوذ را مطرح کردم؛ آقایان! این نفوذ مسئلهی مهمّی است. نفوذ مسئلهی مهمّی است بنده هم که این را عرض میکنم نه به خاطر این است که حالا یک احتمالی به ذهنم میآید که ممکن است نفوذ کنند؛ نه، ما از خیلی چیزها مطّلعیم؛ از خیلی حوادثی که دارد در کشور رخ میدهد که غالباً عموم مردم یا حتّی خیلی از خواص مطّلع نمیشوند ما مطّلع میشویم. من از روی اطّلاع دارم عرض میکنم که برنامهی نفوذ در کشور یک برنامهی جدّی استکبار است، برنامهی جدّی آمریکاییها است؛ دارند دنبال میکنند که نفوذ کنند. اشتباه نشود! این نفوذ برای این نیست که از یک جایی کودتا بشود؛ نه، میدانند که در ایران، در جمهوری اسلامی، با ساختی که جمهوری اسلامی دارد کودتا معنی ندارد. یک جاهایی یکوقت داخل فلان نیروی مسلّح نفوذ میکنند برای اینکه بیایند کودتا کنند، یکی را ببرند، یکی را بیاورند؛ نه، این نفوذ برای کودتا نیست، این نفوذ برای دو منظور دیگر است. یکی از آماجهای این نفوذ مسئولانند؛ آماج دوّم مردمند. مسئولان آماج این نفوذند؛ برای چه؟ هدف چیست؟ هدف این است که محاسبات مسئولان را عوض کنند و تغییر بدهند؛ یعنی مسئول جمهوری اسلامی به این نتیجه برسد که با ملاحظهی هزینه و فایده احساس کند که باید این اقدام را بکند، این اقدام را نکند؛ نفوذ برای این است به این نتیجه برسد که فلان رابطه را قطع کند، فلان رابطه را ایجاد کند؛ نفوذ برای این است که این محاسبات در ذهن مسئولین عوض بشود. آنوقت، وقتی نتیجه این بشود که فکر مسئولین و ارادهی مسئولین در مشت دشمن قرار بگیرد، دیگر لازم نیست دشمن بیاید دخالت مستقیم بکند؛ نه، مسئول کشور همان تصمیمی را میگیرد که او میخواهد. وقتی محاسبهی این حقیر عوض شد، تصمیمی را میگیرم که او میخواهد؛ من همان کاری را که او میخواهد مفت و مجّانی انجام میدهم؛ گاهی بدون اینکه خودم بدانم -یعنی اغلب بدون اینکه خودم بدانم- این کار را انجام میدهم. [بنابراین] سعی میکنند محاسبات مسئولین را عوض کنند. پس آماج اوّل مسئولینند.»
1394/12/20
بیانات در دیدار رئیس و اعضاى مجلس خبرگان رهبرى
https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=32587
#نفوذ
#خیانت
#مسئول
#تغییر_محاسبات
#آمریکا
#اراده_دشمن
🇮🇷کانال خبری تحلیلی «سلسله»
🔰@esalat14
🔴 کلاسِ اخلاقِ استاد اژهای!
➖اظهارات عجیب و منفعلانه حجتالاسلام والمسلمین اژهای درباره یک ترک فعل ۱۱ ساله دستگاه قضا!!!
▪️ آقای اژهای طوری این حادثه تلخ را تعریف میکند کانّه ایشان یک مطلع امین و منصف است که از سر دلسوزی به قضیه ورود کرده نه به عنوان مسئول قوه قضاییه!
• ساز و کار و روش و مسئولیت پذیری آقای اژهای و دستگاه قضا برای نظارت بر استانها چگونه است؟
• راستی اگر آقای اژهای این سفر را در برنامه نداشتند همین یک مورد را هم مطلع میشدند؟
• بعد هم ایشان نمیگویند در این اتفاق تلخ با این میزان از خسارت برای یک فرد و یک خانواده، آیا مسئولی هم بازخواست و محاکمه و مجازات میشود یا نه؟
• آیا واکنش ایشان باید با خواهش و التماس به مدیر عامل و رئیس بانک باشد تا این موضوع حل شود؟
و چقدر پرسش بیپاسخ دیگر...
#ناشکری_نعمت_حکمرانی
#ضعف_شدید_نظارت
حجت الاسلام رحمت الله معظمی
🔻گره گشودهنشدۀ جمهوری اسلامی:
دوگانگی فرساینده
🖊مهدی جمشیدی
۱. در اسفند سال پنجاهونه، شهید بهشتی که از جریانهای لیبرال در قدرت رسمی، از جمله بنیصدر و نهضت آزادی به تنگ آمده بود، نامهای به امام خمینی نوشت و وضع سیاسی را اینگونه شرح داد:
دوگانگی میان مدیران کشور، به «اختلاف دو بینش» مربوط میشود. یک بینش، معتقد و ملتزم به فقاهت و اجتهاد است که در عین پویا بودن، باید ملتزم به تعهد در برابر کتاب و سنّت باشد؛ اما بینش دیگر، در پی «برداشتهای بینابین» است، که نه بهکلّی از وحی بریده است و نه آنچنان که باید و شاید در برابر آن متعهد و پایبند است. بینش اوّل در برابر بیگانگان و هجوم به نظام، به «تکیه بر توان اسلامی» و پرهیز از گرفتار شدن در دام داوریها یا دلسوزیهای بیگانگان، معتقد و ملتزم است؛ اما بینش دیگر، هرچند زبانش همین را میگوید، اما در عمل، لرزان و لغزان است. بینش اوّل به شیوهای برای زندگی امّت معتقد است که در عین گشودن راه بهسوی پیشرفت، مانع «حلشدن مسلمانها در دستاوردهای شرق یا غرب» باشد و آنان را بر «فرهنگ اصیل و مستقل اسلام»، استوار دارد؛ اما بینش دیگر با حفظ نام اسلام و بخشی از ارزشهای آن، جامعه را به راهی میکشاند که درها را به روی ارزشهای بیگانه از اسلام و بلکه ضداسلام میگشاید. بینش اوّل بر روی شرایطی در گزینش مسئولان تکیه میکند که جامعه را بهسوی «امامت متقین» راه میبرد؛ اما بینش دیگر، روی شرایطی تکیه میکند که راه را برای «نفوذ کممبالاتها در سطوح مدیریّت امّت اسلامی» هموار میسازد. بسیاری از کسانیکه در طول سالهای اخیر در راه حاکمشدن اسلام اصیل کوشیده و رنجها بردهاند و در طول این سالها بهمقتضای طبیعت نظام شاهی، در همۀ سازمانها «در اقلّیّت» و «زیر فشار اکثریّت غربگرا» بهسر بردهاند، هماکنون در جمهوری اسلامی هم، دوباره تحت فشار همان اکثریّت قرار گرفتهاند. این «اقلّیّت مؤمن» - که اگر حمایتش کنند، میرود که اکثریّت شود - امروز ذلّت و خذلان مؤمنان را در جمهوری اسلامی لمس میکند؛ چنانکه با چماق «ارتجاع» میکوبندشان و با «کارشکنی»، سد راه حرکت اسلامی آنها میشوند. اگر این دو بینش در ادارۀ امور جمهوری اسلامی ادامه یابد، نه مشکلات مردم با سرعت و قاطعیّت حل میشود و نه میتوان برای آینده، طرحهای اصیل اسلامی ریخت. نظر ما این است که رشد دارندگان بینش اوّل (اسلام فقاهتی و خط اصیل امام)، امروز به آن درجه رسیده است که نهادها بهوسیلۀ صاحبان این نوع بینش اداره شود و ادارۀ جمهوری اسلامی بر پایۀ «یک بینش» استوار گردد. با همۀ این احوال، اگر ادارۀ جمهوری اسلامی بهوسیلۀ صاحبان بینش دوّم را در این مقطع، اصلح میدانید، ما به همان کارهای طلبگی خویش بپردازیم و بیش از این، شاهد تلفشدن نیروها در جریان این «دوگانگی فرساینده» نباشیم.
۲. باور و برداشت من این است که بیشوکم، در بر همان پاشنه میگردد و جمهوری اسلامی، همچنان گرفتار «دوگانگی فرساینده» در عرصۀ قدرت سیاسی است و حاکمیّت در طول دهههای گذشته، میان همان «دو بینش متضاد»، دستبهدست شده است؛ هرچند باید گفت جریان تجدّدی، بسیار بیشتر قدرت را در اختیار داشته است. ما همچنان در تلۀ همان «پرسشهای آغازین» و «مسألههای مقدّماتی»ای گرفتاریم که شهید بهشتی در سال پنجاهونه مطرح کرد؛ آن هم در بالاترین سطوح سیاسی و حاکمیّتی. حتی انتخابات نیز به دستاویزی برای یارگیری اجتماعیِ نیروهای تجدّدی بر اساس بینش دوّم تبدیل شده و اینان توانستهاند بخشهایی از جامعه را به چنگ آورند و آنها را به ابزار چانهزنی و فشار سیاسی تبدیل کنند. ما در مرداب تکرار و بازتولید مستمرِ «تضادهای بنیادین» و «اصطکاکهای ابتداییِ» انقلاب افتادهایم و هر دهه، دستوپا میزنیم و ناله سر میدهیم، اما گرهی گشوده نمیشود و دوباره و چندباره، نیروهای تجدّدی به قدرت راه مییابند و دوگانگی فرساینده میآفرینند. گذشتِ بیش از چهار دهه، زمان کمی برای گذار از این چرخشهای مخرّب و تلاطمهای متوقفکننده نبوده است و باید تأمّل کرد که چرا به جای حرکت سیاسیِ تثبیتی و تکاملی، هنوز هم درگیر نوسانها و رفتوبرگشتها در لایۀ ساختارِ بینشی هستیم. تاکنون این «چرخۀ باطل» ادامه یافته و ازاینجهت، شاهد تراکم و انباشت دشواریها هستیم. به تعبیر رهبر انقلاب، ما دچار «بیماریهای مزمن» شدهایم و سخت، محتاج «تحوّل» – به معنی دگرگونیهای عمیق و اساسی – هستیم؛ اما چرخشها و تذبذبها و تلاطمهای سیاسی در لایۀ قدرت رسمی، امکانها را اقلّی و موقتی کرده است. حتی باید گفت اینک، برخی از بدیهیّات و بیّنات انقلاب نیز به چالش کشیده میشوند و تردیدافکنی، به ستونفقرات تفکّر انقلابی راه یافته است.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
چه شد که در غرب، مردم از حکومت دینی رویگردان شدند؟
🔸در تاریخ فلسفه سیاسی میخوانیم که آنگاه که مفاهیم خاصّ اجتماعی و سیاسی در غرب مطرح شد و مسئله حقوق طبیعی و مخصوصاً حقّ حاکمیت ملّی به میان آمد، عدّهای طرفدار استبداد سیاسی شدند و برای توده مردم در مقابل حکمران حقّی قائل نشدند و تنها چیزی که برای مردم در مقابل حکمران قائل شدند وظیفه و تکلیف بود.
🔹این عدّه در استدلالهای خود برای اینکه پشتوانهای برای نظریات سیاسی استبدادمآبانه خود پیدا کنند، به مسئله خدا چسبیدند و مدّعی شدند که حکمران در مقابل مردم مسئول نیست، بلکه او فقط در برابر خدا مسئول است، ولی مردم در مقابل حکمران مسئولند و وظیفه دارند. مردم حقّ ندارند حکمران را بازخواست کنند که چرا چنین و چنان کردهای؟ و یا برایش وظیفه معین کنند که چنین و چنان کن؛ فقط خداست که میتواند او را مورد پرسش و بازخواست قرار دهد. مردم حقّی بر حکمران ندارند، ولی حکمران حقوقی دارد که مردم باید ادا کنند.
🔸از این رو طبعاً در افکار و اندیشهها نوعی ملازمه و ارتباط تصنّعی به وجود آمد میان اعتقاد به خدا از یک طرف، و اعتقاد به لزوم تسلیم در برابر حکمران و سلب حقّ هرگونه مداخلهای در برابر کسی که خدا او را برای رعایت و نگهبانی مردم برگزیده است و او را فقط در مقابل خود مسئول ساخته است از طرف دیگر. و همچنین قهراً ملازمه به وجود آمد میان حقّ حاکمیت ملّی از یک طرف، و بیخدایی از طرف دیگر.
🔹از نظر فلسفه اجتماعی اسلامی، نهتنها نتیجه اعتقاد به خدا پذیرش حکومت مطلقه افراد نیست و حاکم در مقابل مردم مسئولیت دارد، بلکه از نظر این فلسفه، تنها اعتقاد به خداست که حاکم را در مقابل اجتماع مسئول میسازد و افراد را ذیحقّ میکند و استیفای حقوق را یک وظیفه لازم شرعی معرّفی میکند.
🔸از نظر اسلام، مفاهیم دینی همیشه مساوی آزادی بوده است، درست برعکس آنچه در غرب جریان داشته، یعنی اینکه مفاهیم دینی مساوی با اختناق اجتماعی بوده است. پرواضح است که چنین روشی، جز گریزاندن افراد از دین و سوق دادن ایشان به سوی ماتریالیسم و ضدّیت با مذهب و خدا و هر چه رنگ خدایی دارد، محصولی نخواهد داشت.
📝 استاد مطهری، علل گرایش به مادّیگری، ص ۱۶۰-۱۵۷ (با تلخیص)
💢بسیج کشاورزی رازی
5.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♨️ اظهارات بیخردانه استاد دانشگاه تهران در تلویزیون:
🔹آمریکا در ماجرای برجام انتظار داشت فرصت سرمایهگذاری در ایران داشته باشد، ما این فرصت را ندادیم!
✍خدایا کی قرار هست شر این جماعت از سر ما مردم کوتاه بشه یه نفس راحت بکشیم!
همین ها میگفتن دنیای فردا دنیای گفتمانها و مذاکره هست نه موشک اما این روزها میلیونها تن موشک در سراسر جهان در حال انفجار و کشتن مردم هست و سردار ما رو هم همین ترامپ جنایتکار به زعم اینها اهل گفتگو، با موشک به شهادت رسوند اما همچنان این جماعت میگن اشکال از ماست که...
هنوز نفهمیدن منفعت دشمنی با ایران، بیش از دوستی با ایران برای آمریکاییهاست.
با ۳۵۷ پایگاه آمریکایی اطراف ایران باز صحبت از مذاکره و پرداخت حق آمریکاییها میکنن.
بدبختی اینجاست استاد دانشگاه هم هستن و قرار هست بچه هامون رو به اینها بسپریم.
📌 خبر فوری سراسری
@fori_sarasari