🌀 در رکاب آزادی ۳/۴
🔻 به بهانهی سوم ژوئن، #روز_جهانی دوچرخه
🔹رفتهرفته دوچرخه بهعنوان نماد «زن نوین» (new woman) در قرن نوزدهم مطرح شد. زنی جوان، تحصیلکرده، ورزشکار، علاقهمند به اشتغال، به دنبال ازدواج مبتنی بر برابری و سوار بر دوچرخه، تصویری بود که بهعنوان «زن نوین» در آن روزگار ارائه شد.
🔹در سال ۱۸۹۵، الیزابت کدی استنتون یکی دیگر از رهبران جنبش فمینیسم در موج اول ادعا کرد «دوچرخهسواری موجب الهام بخشی زنان برای شجاعت بیشتر، احترام و اتکا به خود خواهد شد.» او سپس پیشبینی کرد دوچرخه زندگی زنان را تغییر خواهد داد، آنان به استقلال خواهند رسید و این اختراع به رشد جنبههای دیگر شخصیتشان کمک خواهد کرد. آنها از این طریق توانایی اتکا به خود را برای اولین بار در زندگیشان به دست خواهند آورد.
🔹سوزان آنتونی دوست استنتون و یکی دیگر از رهبران جنبش فمینیسم در مورد دوچرخهسواری زنان میگوید: «فکر میکنم دوچرخهسواری بیشترین تأثیر را برای رهایی زنان در جهان داشته است. دوچرخهسواری به زنان احساس آزادی و خوداتکایی میدهد. هر وقت زنی را در حال رکاب زدن میبینم، میایستم و شاد هستم. تصویری از یک زنانگی آزاد و نامحدود.»
🔹سوزان آنتونی و الیزابت کدی استنتون توأمان اظهار داشتهاند که: «زنان سوار بر دوچرخه به سمت حق رأی رکاب میزنند.» سرخطی که بارها در هنگامه تغییر قرن در روزنامهها چاپ شد.
ادامه دارد...
برای نوشتن این مطالب از این دو مقاله استفاده شده است.
📝Pedaling the Path to Freedom
📝How the Bicycle Paved the Way for Women's Rights
📎https://www.instagram.com/p/ByiaFgjAKlE/?igshid=1tbwmxem2c92r
#حیازدایی_پروژه_اصلی_فمینیسم
✌جنبش مردمی حلالزادهها
📡 @HalalZadeha
🌀 در رکاب آزادی ۴/۴ بخش آخر
🔻 به بهانهی سوم ژوئن، #روز_جهانی دوچرخه
🔹سوزان آنتونی و الیزابت کدی استنتون توأمان اظهار داشتهاند که: «زنان سوار بر دوچرخه به سمت حق رأی رکاب میزنند.» سرخطی که بارها در هنگامه تغییر قرن در روزنامهها چاپ شد.
🖌روزنامه کلمبیا در مورد دوچرخهسواری زنان نوشت: «زنان به سمت آزادی بیشتر، برابری حقوقی با مردان، عادت به مراقبت از خود و به سمت دیدگاههای جدید در مورد فلسفه پوشش، رکاب میزنند.»
🔸دوچرخهسواری نیاز به دوری از پوشش محدودکننده و باحیای عصر ویکتوریا و ورود به دوره جدیدی از پوشش و نمایش مچ پاها داشت! این تغییرات بهگونهای بود که توجه روزنامهنگاران مرد آن زمان را به خود جلب کرد!
🔸این مطالبات درنهایت منجر به شیوع دوچرخهسواری میان زنان، تغییر لباس و ادامهدار شدن آن تا به امروز شده است.
🔺جنبشهای ترویج دوچرخهسواری برای زنان که در کشورهای مختلف وجود دارند نیز دارای چنین پشتوانه تاریخیای هستند. مطالباتی که در کشور ایران پیرامون این مسئله مطرح میشود جدای از این پیشینه تاریخی نیست.
🔺دوچرخهسواری روش فمینیستها برای مطالبه حقوقشان است و در حقیقت آغازی است برای تغییرات گسترده در جهت رسیدن به آزادیهای بیشتر. تغییر و آزادی پوشش و دامن زدن به حیازدایی در عرصه فردی و اجتماعی، تغییر در هویت زنانگی و تغییر ساحت عمومی جامعه برای نوع نگاه به زنان.
🔺دوچرخه سواری زنان یک مطالبه ساده نیست، بلکه مجموعهای از مطالبات است که به تغییرات گسترده در ساحتهای گوناگون زندگی زنان منجر خواهد شد.
▫️پ.ن: برخی از دوستان گفتند که چرا با ورزش مخالفت میکنی؟ مگر چه اشکالی دارد؟
پاسخ این است، بنده مخالف ورزش و تفریح سالم برای زنان نیستم، اما مخالف ورزشی هستم که با اختلاط همراه باشد.
▫️باز برخی معتقد بودند که با پوشش اسلامی میتوان دوچرخه سواری کرد. بله میشود اما دوچرخه سواری زنان در فضاهای عمومی مطالبه چه کسانی است؟
این مطالبه کسانی است که به حجاب و حیا و پوشش اعتقادی ندارند! و با اسلامیزه کردن پوشش مناسب دوچرخه سواری هم آنها پایبند به رعایتش نخواهند بود؛ کما این که الان هم پایبند نیستند.
📍برای نوشتن این مجموعه مطالب از این دو مقاله استفاده شده است.
📝Pedaling the Path to Freedom
📝How the Bicycle Paved the Way for Women's Rights
📎https://www.instagram.com/p/BykBF3TgB0d/?igshid=zcjpjuqppsb
#حیازدایی_پروژه_اصلی_فمینیسم
✌جنبش مردمی حلالزادهها
📡 @HalalZadeha
✅ متر و میزانی که برای ارزیابی هر ایدئولوژی در نظر گرفته می شود، موشک، ماشین، سد و اتوبان نیست.
🔻 امروز با ۳ دسته الگوی زندگی روبرو هستیم:
1️⃣ محصول مورد نظر جامعه مارکسیستی، یک جوان آمریکای لاتین بنام چگوارا است.
2️⃣ برای معرفی لیبرالیسم و تفکر غربی، سلبریتیها مطرح هستند با سبک زندگی پر زرق و برق اما پر از فساد و پوچی و نیستی.
3️⃣ در وادی اسلام، الگوی سبک زندگی شهدا مطرح است. شهدایی که زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی میخورند.
🔸 یکی از اقدامات فرهنگی، بسط زندگی شهداست نه صرف یاد و خاطره شهدا بلکه روش زیست شهدا مطرح است.
🔸 خروجی کار فرهنگی اگر منتج به ترویج فرهنگ شهادت نشود، آن کار فرهنگی، غلط است.
کار سیاسی، اگر منتج به بسط روحیه شهادت طلبی نشود، به نتیجه نمیرسد.
💬 امام خمینی فرمود: مظهر قدرت ما، شهدا هستند.
❇️ انسان به تعبیر قرآن کریم یک پدیده «صنعتی» است؛ یعنی در کلاس دانشگاه و حوزه علمیه انسان ساخته نمیشود، بلکه در مواجهه با فتنهها، در وسط معرکه مشکلات و در مبارزه با دشمنان درونی و بیرونی ساخته میشود. این روند اصطناعت نام دارد.
🔸 از دانش تربیت غربی فروید، پیاژه، اریکسون، پلاتچیک؛ انسانهای بزرگی مانند محسن حججی و آیت الله بهجت در نمیآید.
🔸 به دو شکل اصطناعت انسان رقم میخورد: ابتلائات در زندگی شخصی، فتنه در زندگی اجتماعی.
🔸 اگر خمیرمایهی وجودمان را به دست خدا دهیم، توسط خدا اصطناعت میشویم. برعکس سلبریتیها که هوای نفس خویش را إله خود میگیرند، توسط خدا اصطناعت نمیشوند.
💬 بخشی از سخنرانی استاد حسن عباسی - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
#ببینید
https://t.me/hasanabbasi_ir/7154
#انسان_سازی
#اصطناعت
#اصطنعتک_لنفسی
✌جنبش مردمی حلالزادهها
📡 @HalalZadeha
🔸 امیرفرشاد ابراهیمی: از فائزه هاشمی پول میگرفتیم که به دوچرخه سواری و استادیوم رفتنش فحش دهیم تا محبوب و نماینده مجلس پنجم شود!
#پورنوکراسی
#جامعه_خوکی
#حیازدایی_پروژه_اصلی_فمینیسم
✌جنبش مردمی حلالزادهها
📡 @HalalZadeha
هیچ نظرسنجیای الآن وجاهت نداره چون :
1. مناظرات برگزار نشده
2. حداقل 50 درصد مردم اصلا تصمیمی نگرفتن
3. جو حاکم بنفع رییسی هست و خیلی ها فقط بهمین خاطر میگن به رییسی رای میدیم
4. غالبا این نظرسنجی ها مال افراد شهرنشین هست و در این نظرسنجیها وستاییان جایی ندارند درحالیکه درصد بالایی از رایها مال روستاهاست
🇮🇷🚥اخبار صریح و دقیق🔽
@SarihNews
✅عضویت مستقیم:🔵💎
http://eitaa.com/joinchat/1112211456C1932d2effb
23.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | تذکر مهم رهبر انقلاب:
به برخی از افرادی که صلاحیتشان احراز نشد، جفاشد
🇮🇷🚥اخبار صریح و دقیق🔽
@SarihNews
✅عضویت مستقیم:🔵💎
http://eitaa.com/joinchat/1112211456C1932d2effb