eitaa logo
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
1.2هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
2.9هزار ویدیو
150 فایل
#تابع قوانین جمهوری اسلامی دانستنیهای قرآن ✨آموزش روخوانی و روانخوانی ✨اموزش ترتیل و ترتیل خوانی ✨آموزش تجوید1...و 2تخصصی ✨تلاوت تحقیق آموزشی ✨تلاوت های مجلسی ✨آموزش صوت و لحن و مقامات ✨️اجرای اذان مٶذنین برترجهان اسلام ✨️تواشی و ابتهال ✨️نگارش نستعلیق✨️
مشاهده در ایتا
دانلود
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
🌴دعای عهد "14"🌴 السًّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِبَ الزَّمان السًّلامُ عَلَیْکَ یاخَلیفَهَ الرَّحمن السًّل
السلام عليك يانورالهدی 🌴دعای عهد 🌴 السًّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِبَ الزَّمان السًّلامُ عَلَیْکَ یاخَلیفَهَ الرَّحمن السًّلامُ عَلَیْکَ یاشَریکَ القُرآن ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیک الفرج... دعای عهد در پیوست همین بسم الله،... https://eitaa.com/eshragholqoran
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬛️پست آموزشی نغمات قرآنی⬛️ ✨استاد محمد صدیق منشاوی Γ ✨ سوره مبارکه ق الرحمن Γ ✨بقراءة حمزة الكوفي Γ ─┅━━━━━━ ❏✦قاف آیه 45 تا الرحمن 4 ← حجاز ❏✦برگشت مجدد ق الرحمن ←رست ❏✦الرحمن 4 تا 14 ← صبا ❏✦الرحمن 14 تا 17 ← بیات
{ اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَّ عَجِّلْ فَرَجَهُم { اَللّٰهُمَّ عَجِّلْ لولیک الفَرَجَ} @Elteja
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
{ اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَّ عَجِّلْ فَرَجَهُم { اَللّٰهُمَّ عَجِّلْ ل
(۱) علمای فن قرائت به مرور زمان، متوجه شدند که آیات قرآن با توجه به دوری و نزدیکی معنایشان، دارای وزن و آهنگ خاصی هستند. حتی در موسیقی ایرانی هم آهنگسازان مسلط و آشنا با توجه به شعر ملودی را دردستگاه خاص می‌سازند. هفت مقام اصلی تلاوت قرآن را در عبارت صُنِعَ بِسَحَر یعنی ساخته شده در سحرگاه خلاصه کرده اند: ص : مقام صباء ن : مقام نهاوند ع : مقام عجم ب : مقام بیات س : مقام سه گاه ح : مقام حجاز راء : مقام راست مقام بیات: وسیع‌ترین مقام در قرائت قرآن است و گوشه‌های بسیاری دارد قبل و بعد و حتی بین مقام‌های دیگر مقام بیات: وسیع‌ترین مقام در قرائت قرآن است ❇️اصطلاحات قرار ، جواب و جواب الجواب یعنی چه؟ اساتیدی که بنیان علم قرائت و تلاوت می باشند مقامات موسیقایی تلاوت را به سه بخش قرار ، جواب و جواب الجواب تقسیم می کنند. پایین ترین درجه اجرا نت های موسیقایی به قرار ارتباط دارد. در موسیقی مقامی عرب به اصوات بم، اصولاً قرار گفته می شود و لذا اگر کسی با صدای بم تلاوت خود را آغاز کند گفته می شود که وی با قرار شروع کرده است. قرار نیز به معنی آرام گرفتن است. بعد از قرار به یک اکتاو بالاتر یعنی درجه دوم و متوسط نت ها میرسیم که اصطلاحاً به آن جواب گفته شود. سومین و بالاترین درجه اجرا نت ها را به جواب الجواب نسبت می دهند. جواب الجواب می بایست حداقل ارتباط را نسبت به قرار یعنی همان نت پایه را داشته باشد. بعضی قاریان مانند استاد عبدالباسط و منشاوی نه اینکه اصلا جواب الجواب ندارند اما بسیار انگشت شمار از جواب الجواب در تلاوت های خود استفاده کرده اند و آن هم به دلیل اجرای بالای جواب می باشد که نیاز را از شنونده دور می کند. شکل کلی : قرار —–> یک اکتاو بالاتر —–> جواب ——– یک اکتاو بالاتر ——> جواب الجواب☆☆