#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
ضمن سلام و تحیاتکم وآرزوی بهروزی و نیکنانی با آموزش تجوید همراه باشما. .و تدریس پیشکسوت بین المللی ق
روی عکس سمت چپ بالای تصویر ضربه بزنید و مطالب پیشنیاز تجوید تخصصی که قبلاً در مورد تاریخچه قرآن و... تا همین پست بالا که تدریس شده را مطالعه بفرمایید؛ 1 الی 8 را...
✨تا از ادامه همراه با شما باشیم #ان_شاءالله. ..
✅ @eshragholqoran
#مراتب_قرائت
اصولاً قرآن بصورت ترتیل نازل شده و قرائت آن نیز باید بر اساس *تزول* صورت گیرد.
#ترتیل در لغت عبارت از منظم و مرتب کردن *عبارت است. #رَتِّلِ_الشَیء*یعنی آن چیز منظم و مرتب کردن و یا عبارت #رتّلِ الکلامه* کلامش را منظم و تابع یکدیگر کرد ؛ با تأَنی و تفهیم بدون عجله ادا کرد]
خداوند تبارک و تعالی می فرماید:
[وَقَالَ الَّذِینَ کَفَرُوا لَو لٍا نُزِّلَ عَلَیهِ القُرءآنُ جُملَةً وَاخِدَةٌ کَذَالِکَ لِنُثَبِّتَ بِهِ فُٶادَکَ وَ رَتَّلنَاهُ تَرتِیلَا] (سوره فرقان ایه32)
یعنے وکفار گفتند: چرا قرآن یک باره بر وی_پیامبر صَلّ الله نازل نشد!؟ خداوند در معنے آیه مذکور مے فرماید: چنین کردیم تا بدین وسیله قلب تو را تثبیت نماییم و #لذا قرآن را منظم و پے در پے (بتدریج) وبا تأَئنے فرستادیم.:
#خدواند مے فرماید:در قرائت مکث و تأنی کن بصورتی که حروف و کلمات را از یکدیگر جدا سازد] (مشوش و در هم مخوان )
#در کلّ جامع ترین تعریف از مولاے متقیان امام علے علیه السلام که به ما رسیده ..
⚜در پاسخ یکے از صحابه از معناے ترتیل : #اَلتّرتِیلُ_اُدَاءُ_الحُرُوف_و_حِفظُ_الوُقُوف
⚜در مجموع : #خواندن_قرآن_به_صورت_صحیح_شمرده_و_تأَنِّی_همراه_با_تدبُّر_در_معانے_آیات
🔶چنان قرآن را تلادت کنید که تمام قواعد تجویدے و وقف و ابتداء رعایت گردد و از #نامفهونے_معانی_و_معانے_آیات_اجتناب_گردد؛
[بنابر این قرآن با هر سرعتے که خوانده شود؛ نهیتاً تباید از #چهارچوب_ترتیل_خارج_گردد. ]
✅ @eshragholqoran
۲۷ مرداد ۱۳۹۹
۲۸ مرداد ۱۳۹۹
🚩 آیتالله تسخیری عمر با برکتی را در نشر معارف و تقریب امت صرف کرد
🔹 آیتالله اعرافی، مدیر حوزههای علمیه کشور در پیامی به مناسبت درگذشت آیتالله تسخیری: مرحوم تسخیری(ره) عمر خود را در فراگیری علوم اسلامی، نشر معارف الهی، جهاد در راه خدا، تقریب امت اسلامی، حمایت از محور مقاومت و مبارزه با طواغیت منطقه و مستکبران عالم سپری کرد.
https://iqna.ir/00GR6V
ضمن عرض تسلیت بر عالم جلیل القدر جهان اسلام و تقریب مذاهب بر امت مسلمانان باذکر صلوات بر محمد وءال محمد برای شادی روح طیبه ایشان.. ..
{ اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَّ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ}
🏴 @eshragholqoran
۲۸ مرداد ۱۳۹۹
4_507651510750938400.mp3
12.58M
🎤صوتی 👆🏻👆🏻👆🏻
📖 #آموزش_ترتیل_قرآن_کریم
🔶استاد احمد ابوالقاسمی و دکتر موسوی بلده
📌جلسه #اوّل
۲۹ مرداد ۱۳۹۹
مطالب همراه و از کتاب حلیة القرآن سطح 2 اُستاد سید محسن موسوی بلده تقدیم می گردد.
@eshragholqoran👇👇
۲۹ مرداد ۱۳۹۹
🔶⚜🔶⚜🔶
⚜
🔶
#ترتیل_روح_حاکم_بر_قرائات
🔶قرائت آیاا قرآن همراه با رعایت اصل* #ترتیل سه مرتبه دارد :
#تحقیق #تدویر #حدر
⚜ایت تقسیم بندی عمدتاً ناطر به تفاوت در * سرعت *قرائت است.
اما بدیهی است که کیفیّت اداء قواعد هم در سرعت های مختلف دستخوش تغییر می شود.
[بطورخلاصه #تحقیق قرائت با سرعت کند #تدویر قرائت با سرعت متوسط و #حَدر قرائت با سرعت تند است. ]
🔶و اینک شرح مراتب قرائت:
1⚜در لغت حقّ چیزی را بجای آوردن بدون کمی و زیادی( رسیدن بحقیقت شیء) آمده است.
🔶این روش مبتنی است بر اشباء مدّ ؛ تحقیق همزه قطع ؛ اتمام حرکات؛ تفکیک حروف از یکدیگر و وقف بر محل های جایز و در یک کلام رعایت کامل تمام قواعد؛
⚜تمایل به قرائت تحقیق #روش_عاصم ؛ و حمزه نیز روایت ورش از نافع بوده است.
#هر_چند_در_جواز_انواع_مراتب_قرائت_اختلافی_در_میان_قراء_نیست.
🔶تحقیقی روشی است که جهت تعلیم قرائت بر قرآن پژوهان پیشنهاد می شود.که با استفاده از تمرین و تمرگز بالا سبب فراگیری و اداء کامل قواعد علم تجوید می شود هر چند آیات کمتری خوانده میشود اما امکان اداء صحیح حروف و تدبّر در معانی قرائتی نیکو و وزین می گردد.
👌نکته #افراط در تحقیق به مکث های بی دلیل؛ کشش بی مورد حرکات و در نهایت تکلّف در قرائت منجر می شود که #مردود است.
2⚜ #تدویر: در لغت به معنای * #مدوّر؛ دوره کردن * و در اصطلاح قرائات : عبارت است از قرائت با سرعت متوسظ #یعنی نه به کندی تحقیق و نه به تندی حَدر
⚜بدیهی است دراین روش نسبت به تحقیق دریک زمان واحد آیات #بیشتری خوانده شود ⚜🔶⚜🔶⚜
#در_ادامه:
#امتیاز_قرائت_به_روش_تدویر
💠الف_نه بدان سرعا که در قواعد تجویدی خللی وارد آید.
ب💠_نه بدان کندی است که همچون تحقیق آیات کمتری خواند شود.
ج💠_قائدتاً تجویذ حروف و حفظ الوقوف به شایستگی رعایت می گردد.
د💠_از همه مهم تر؛ فرصت برای تدبر در معانی وجود دارد.
3🔶_ #حَدر: در لغت به معنای #شیب_دادن _سرازیر کردن و عبارت حَدر مترادف با #هبوط یعنی #پایین آمدن و حرکت در سراشیبی است.
#حَدُور یعتی سراشیبی _سرازیزی و طبعاً این نام گذاری #ازدیاد_سرعت را تداعی میکند.
#قرائت_به حَدر #هرگز به معنای عدم رعایت احکام تجویدی و #وقف و #ابتداء نیست!
بلکه صرفاً در مقابل قرائت تحقییق است که نسبت به آن قرائت سریع تر محسوب می شود #در هر صورت #از حدّ ترتیل نباید خارج گردد #بسیارمهمّ
#معمولاً حَدر؛ روش کسانی است که مدّ منفصل را به قصر خوانده اند.
💢مانند ابن کثیر ؛ قالون؛ ابی عمرو و ...⚜🔶⚜🔶⚜
#در_فایده_مراتب_قرائت_آمده_است.
کسانی که به تحقیق خوانده ان این روش را بهترین راه برای اداء قواعد تجوید و تدبّر در معانی و تعلیم و تعلّم می دانند هر چند آیات کمتری خوانده شود ؛ اما آنان که قرئت حَدر را اختیار کرده اند به این باورند که مطابق فرموده خداوند :
[مَن جَاءَ بِالحَسَنَةِ فَلَهُ فَشرٌ اَمثَالِهَا]
و از طرف دیگر برای هر حرف از قرآن به فرموده پیامبر مکرم سلام صلواة الله حسنه اے برلی قاری منظور می گردد.
#حال آنکه در کتاب قرآن آمده است:
وَ قُرآناً فَرَقنَاهُ لِتَقرَأَهُ عَلَی النَاسِ مُکثٍ وَ لَنزَلنَاهُ تَنزِیلاً{ سوره اسراء /آیه 106}
=وقرآن را بر تو نازل کردیم بصورت جدا از هم تا آن را تدریجاً و با تأَنِّی بر مردم بخوانی و لذا آن را بتدریح نازل کردیم..
ویا [ کِتَابٌ اَنزَلنَاهُ اِلَیکَ مُبَارکٌ لِیَدَّبَّرُوا ءایَاتِهِ ولِیَتَذَکّرَ أُلُوالأَلبَابِ]سوره ص/آیه 29=این قرآن کتابی است مبارک که آن را بر تو نازل کردیم تا مردم در آیات آن تدبّر کنند و اهل خرد متذکر شوند..
🔶لذا قرائت به روش #حَدر
#فقط برای کسانی شایسته است که #اولاً در امر قرائت دارای تجربه کافی و حُسن اداء قواعد بوده و در اثر سرعت قرائت حروف و کلمات ضایع نشود. . و#ثانیاً در عین قرائت قرآن قادر به تدبّر لازم معانی و مفاهیم باشند و هرگز برای قاریان متوسط و ضعیف توسیه نمی شود. #مهمّ
⚜در تفاوت تحقیق و ترتیل می توان گفت: #ترتیل _روح_کلی_حاکم_بر_مراتب_قرائت_است. و هر مرحله باید همراه با ترتیل باشد.
⚜پس هر تحقیقی میشود که ترتیل و منظم و آراسته باشد اما هر ترتیلی تحقیق نیست! بلکه میتوان تدویر یا حَدر هم باشد. #دقت_بفرمایید.
و در کل از تعارفی که از ترتیل ارائه شذ نه تنها با فرمایش امام المتقین علیه السلام. .
[ اترتیلُ اَدَاءَ الحُرُوف وَ حِفظُ الوُقُوف ]
مغایرت ندارد که پذیرفته است.
🔶در کتاب معروف #انَّشر با کمی تفاوت میخوانیم
[ اَلترتیلُ تَجوِیدُ الحُرُوف و مَعرِفَةُ الوُقُوف] و این فرموده امیر المٶمنین علیه السلام مورد اتفاق اهل تشیع و تسنن است که رعایت احکام تجویدی و اداء الحروف نیمی از ترتیل؛ و حفظ و رعایت موارد وقف و ابتداء نیم دیگر آن را تشکیل میدهد #مهمّ
⚜در ادامه هر دو نیمه ترتیل بتدریج و مفصّل تشریح خواهد شذ.
✅ @Layltolghdrnoor
۲۹ مرداد ۱۳۹۹
۳۰ مرداد ۱۳۹۹
۳۰ مرداد ۱۳۹۹
4_5884291146129081488.mp3
2.88M
👤 استاد #ابوالقاسمی
📝 سوره مبارکه بقره 255الی270
۳۰ مرداد ۱۳۹۹
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
مطالب همراه و از کتاب حلیة القرآن سطح 2 اُستاد سید محسن موسوی بلده تقدیم می گردد. @eshragholqoran👇
#تجویدالقرءآن
🔶تحوید در لغت به معنای #تحسین_حسن_بخشیدن_تکمیل_نیکوگردانیدن. ,
جوّدالشَّی: آن چیز را زینت داد ؛حُسن بخشید)
وتجوید از نظر #اصطلاحی =
[ #اداء_حرف_از_مخرجش_همراه_بااعطاء_حقّ_ومستحقّ_آن_حرف]
🔶 #حقّ_حرف عبارت است از صفات لازمه حرف و یا #ویژگی های حرف در حال انفراد
💢مانند حرف ص صاد
که این حرف به تنهایی پنج صفت اصلی و یم صفت فرعی دارد
{ همس/ استعلاء /شدّت/ اطباق/اصمات #صفات اصلی / و صفت فرعی صفیری} اینها همه حقّ انفرادی حرف صاد می باشد #بسیار_مهم
ّ هر حرفی از حروف حجا نیز به تنهایی دارای چنین صفاتی می باشند.. پنج صفت اصلی که دیژگی های ذاتی حرف محسوب می شود.(در حالت سکون) بدون ترکیب بر هر حرفی.. .و گاهاً یک صفت فزعی نیز. ..
🔶 #ومستحقّ حرف عبارت است ار #احکامی که از صفات لازمه ے حرف در حالت ترکیب با حروف در کلمات..بر اثر همنشینی و کنار هم در ترکیب قرار گرفتن حرف پیش می آید. #مهمّ
⚜ #شرح_بیشتر
هر حرف به تنهایی و به صورت منفرِد دو مشخصه دارد.:
💠یکی این که از #مخرج معینی در دستگاه تکلّم خارج می شود(جایگاه تولید) اما این کافی نیست!!
#زیرا از بعضی مخارج حروف(محل تولید حرف)
بیش از یک حرف تولید و خارج می شود 💢مانند لب ویا شفتین : پنج حرف م *ب* ف * و *
وحرف پ که در قرآن وجود ندارد.
🔶لذا حرف باید #مشخصه ے دیگری نیز داشته باشد تا از حرف دیگر هم مخرج خود متمایز گردد. #مهمّ
⚜این مشخصه ے دوّم [ صفات] حروف است که به آنها حقّ حرف گویند (شیوه ے تولید)
#به عنوان مثال 💢 دو حرف س ز را که در یک محل تولید می شوند(مخرج) از یکدیگر متمایژ می سازد
💠صفت ویژه ے که در حرف #ز وجود دارد در حرف #س نیست. و آن جَهر است یعنی ارتعاش تارهای صوتی(صدای بلند)
🌿 شما انگشتان سبّابه را در درون گوش و حرف #ز را تلفظ کنید متوجه می شوی صذای وِز توی فضای سرِ شما می پیچد🌿در هنگام تلفظ نیز #صدا را هم میشنوید زیرا صفت جهر دارد (صدای آشکار و بلند)
حالا همین عمل را با حرف س انجام بدهید بخوبی #حالت تمایز این دو حرف که از یک مخرج تولید شد برایتان روشن می گردد صدای نیست که حس شود زیرا #صفت همس دارد(صدای آهسته )
و این حقِّ دوم یک حرف در حالت #انفراد می باشد..#مهمّ
تا اینجا با دو مشخصه ے #مخرج و#صفات هر حرف... در تولید آشنا شدیم.
🔶اما برای کاربرد در میان کلام #شناسه های دیگری هم لازم است.
💢مثال : َ*أَنزَلَ * مُنَزِّلَ /مَسَجِدَالله/
با توجه به نوع حرکت یا سکون و صفات لازمه حرف ؛ در انفراد حرف در مجاورت و همنشینے حالات #مختلف به خود می گیرد که این حالت همنشینی #همان #مستحقّ حرف می باشد. .
💢مثلاً گاهی بر اثر همنشینی #اخفاء پیش نی آید : اِن کّنتُم= انکُنتُم اخفاء حرف ن همراه باسیر و/
و گاهی ادغام من ربِّکَ=مرَّبِّکَ ن حذف و یا ادغام شد و زمانی حرف پر حجم باید تلفظ شود #نَصَرَ که حرف صاد پرححم و حرف ر تفخیم و یا حرفی کم حجم مانند أَنزَلَ که سه حرف أ َ زَ لَ ترقیق و کم حجم تلفظ می شوند ؛ این حالات مختلف #احکام_ حروف یا #مستحقّ حروف نامیده می شوند #مهمِّ
🔶بدیهی است احکام حروف با ویژگی های ذاتی آن #ارتبات مستقیم دارد و
⚜لذا #احکام_حرف_از_صفات_آن_ناشی_میشود ؛ و بدهی هست که یک قاری قرآن با رعایت حقّ و مستحقّ حروف و در ترکیب کلمات و از پیوستگی کلمات و خلاصه به وجود آمدن َعبارات و آیات قرآنی #در_هنگام #قرائت و تلاوت می تواند چه شوری و تحولی و شگفتی هایی پیش بیاورد.
🔶لذا دانستن علم #تجوید نیز برای قاریان قرآن از #ضروریّات محسوب می شود.#بسیار_مهمّ
[ #علم_تجوید_از_سه_باب_مخارج_صفات_و_احکام_حروف] تشکیل شده است.
#وَمِنَاللهِ_تَوفِیقاً
🔶 @eshragholqoran
🔶⚜🔶⚜🔶⚜🔶⚜
۳۰ مرداد ۱۳۹۹
4_507651510750937170.mp3
2.83M
🎤صوتی👆🏻👆🏻👆🏻اذان کامل و بسیار زیبای استاد محمد عبدالوهّاب طنطاوی..
🎼این اذان در دستگاه « رست » اجراء شده است/روحش شادباد🌹🌿
@eshragholqoran
۳۰ مرداد ۱۳۹۹
۳۰ مرداد ۱۳۹۹
4_507651510750938665.mp3
10.92M
🎤صوتی 👆🏻👆🏻👆🏻
📖 آموزش ترتیل قرآن کریم 📖
🔶استاد احمد ابوالقاسمی
📌جلسه دوم
📕 @eshragholqoran
۳۰ مرداد ۱۳۹۹
۳۰ مرداد ۱۳۹۹
1_421636648.mp3
6.38M
🎙حاج مهدی سماواتی
#زیارت_عاشورا
💎با خواندن زیارت عاشورا در سرا پرده #ماه_محرم هستیم. .
۳۰ مرداد ۱۳۹۹
۳۰ مرداد ۱۳۹۹
{ اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَّ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ}
#آغاز سال قمری و ماه محرم اولین ماه از سال قمری بر مسلمانان جهان سرشار از خیرو برکت و فزونی نعمتهای سلامتے ؛ سعادتمندی و معنویات و خیر کثیر در سایه رضایت و رحمت واسعه ے الهی باشد.
#ان_شاءالله ..
{ اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَّ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ}
@eshragholqoran
۳۰ مرداد ۱۳۹۹
1_7060947.m4a
3.38M
🌴صلواه ابوالحسن ضراب اصفهانی
برشکوه و جلالت آقا امام عجل الله
💎 @eshragholqoran
۳۱ مرداد ۱۳۹۹
🏴اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْن
🏴و َعَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ علیه السلام. ..
و سلام علیکم..
🏴عزاداریها قبول بارگاه خداوندی.. سلامت و عاقبت بخیر گردید.. #ان_شاءالله. ..
@eshragholqoran
۳۱ مرداد ۱۳۹۹
4_5881711717620123779.mp3
6.38M
🎙حاج مهدی سماواتی
🏴زیارت عاشورا/یا حسین مولا و آقایم. .ایکه منتقم خون بناحق ریخته تو خود خداست شفیعمان باش آن لحظه اے که هیچ دادرسی بر احوالمان نسیت!! !یا مظلوم. ..
@eshragholqoran
۱ شهریور ۱۳۹۹
۱ شهریور ۱۳۹۹
1_104758876.mp3
11.45M
🎤صوتی 👆🏻👆🏻👆🏻
📖 #آموزش_ترتیل_قرآن_کریم 📖
🔶استاد احمد ابوالقاسمی
📌جلسه سوم
۱ شهریور ۱۳۹۹
#آغاز_قرائت_استعاذه
🌈⭐️اعُوذُ باللهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجیم=
#فَاِذَا_قَرَئتَ_قُرءانَ_فَاستَعِذ_بِالله_مِنَ_الشَّیطَانِ_الرَّجِیمٍ #آیه 98 سوره نحل=یعنی پس هنگامی که به قرائت قرآن می پردازی*از شیطان رانده سده به خداوند پناه ببرید.
🔶 #استعاذه باید در قلب و نیّت قاری هم زمان باشد یعنی از آنچه که مانع توجه شما نسبت به کلام وحیانی قرآن می شود ؛ دوری کنید.
و⚜ #نکته دوم :اینکه قرائت عبارت #اعوذُ_بالله باید طابع قرائت شما باید باشد : #اگر تلاوت با صدای جهری صدای بلند آغاز میشود؛ استعاذه نیز باید جهری باشد..
و اگر تلاوت شما #همسی یعنی با صدای آهسته آغاز می گردد : استعاذه نیز باید آهسته قرائت شود .
🔶 #اما در !نماز چه نماز را با صدای بلند نماز بخوانید و یا آهسته #بهتر است استعاذه از قلب بگذرد و آهسته و یا مخفی در نیّت و قلب باشذ از زبان بگذرد.
🔶 نکته سوّم در صورتی به تلاوت خود پایان دهیذ چه #اضطراری و چه #عمدی. .
⚜در شروع مجدد #حتی اگر همان آیه باشد باید مجدداً استعاذی به زبان جاری شود. .
🌈⭐️ #بسمِلَة نیز یم مصدر جعلی است و بِسمِ الله_از آن مشتق شده
#بِسمِ اللهِ الرُّحمَنِ الرَّحِیم
#بَسمَلَ =فعل ماضی است یعنی نآم خدا را بر زبان آوردن. .
🔶 و چنانمه قبلاً نیز گفته شده #قرآن 114سوره دارد و هر سوره با عبارت بِسنِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحِیم آغاز میشود و و اولین جزء سوره می باشد و گفتن آن الزامی می باشد
🕌 از راویت از امام جعفر صادق بر اهیت آن تأکید فرمودند و #ترک ّآن را قبیح شمردند.
#اما در سوره #توبه که بخاطر آیه برائت از مشرکین فاقد #لفظ بسم الله است و گفتن نیز در صدر سوره #ممنوی می باشد.
⚜ در آیا میانی مانعی نیست بر گفتن بسم الله. .. مستحب است و بر سر لفظ جالله و اسماء و آیاتی که با توصیف از خداوند و صفات باریتعالی نیز کفت بسم الله تأکید شده
🔶 یک نکته چنانچه سوره ای را شروع کردید و تلاوت را پایان دادید
برچشتید در همان زمان و سوره ای از قبل ان سوره را تلاوت کنید #تاکید بر گفت بسن الله شده حتی در آیات میانی سوره قبل. ..
#وجوه_مختلف_قزائت #استعاذه با #بسنلة
در شروع قرائت می توان به چها صورت زیر عمل کرد :
1🔶 #قطع_جمیع : پایان دادن به سوره/گفتن استعاذه/ و سپس گفت بسملة در این دستورالعمل حق نداریم عبارات را به هم وصل کنیم(قطع جمیع )
2🔶 #وصل_جمیع =که در این صورت اولین آیه سوره بعد نیز باید به بِسمِ الله وصل شود. ..
3🔶 #قطع_اول و وصل ثانی =قطع استعاذه /و سپس گفتن بسمله و وصل به آیه بعد در شروع تلاوت
4🔶 #وصل اول و قطع ثانی : وصل استعاذه به بسمِ الله و وقف بر بسم الله.. که اگر بخواهی سوره بعدی را تلاوت آغاز کنی باید یک بسمله به نیّت همان سوره بر زبان جاری کنی. ..
۲ شهریور ۱۳۹۹
۲ شهریور ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️بِسمِ الله الرّحمَنِ الرَّحِیم
#پویش_روضه_های_خانگی..
باسلام و عرض تسلیت ایام سوگواری سرور آزادگان حضرت آقا امام حسین (ع) و یاران با وفایش
▪️احتراماً تا 26 مهرماه فرصت ارسال آثار هنری و روضه های خانگی را به پایگاه نمازی کشور به سایت
http://www.isqa.ir
را دارید
#مبلّغ_فرهنگ_نماز_باشیم..
🕋 @namaz_ir
🕌 @eshragholqoran
۳ شهریور ۱۳۹۹