هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
🔴 ۵ عضو شورا، ۲ کارمند دهیاری و ۲ مشاور املاک در محمودآباد کرج دستگیر شدند
♦️معاون دادستان عمومی و انقلاب کرج:در بافتهای روستایی، قانون نهایتا ساخت سه طبقه را مجاز دانسته است ولی در محمود آباد به دلیل تخلفات انجام شده شاهد احداث بناهای ۸ تا ۱۱ طبقهای بودیم.
♦️ دستور بازداشت و تعقیب عوامل دخیل در این ساخت و سازها شامل رئیس شورا و چهار عضو شورای روستایی، دو نفر از کارکنان دهیاری محمود آباد و دو نفر از مشاوران املاک منطقه صادر شد.
♦️ مشاورین املاک در واگذاریها با هماهنگی بین خریدار و اعضای شورا و کارکنان دهیاری اقدام به اخذ و پرداخت رشوه از طریق دستگاه کارتخوان میکردند؛ هم اکنون یکی از اعضای شورای شهر و دو نفر از مشاورین املاک در بازداشت هستند و سایر بازداشتیها نیز تا زمان انجام تحقیقات تکمیلی به قید وثیقه آزاد شدهاند.
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴هشدار دکتر رضا منتظر نسبت به گارد باز ایران نسبت به سازمان مشکوک بهداشت جهانی
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
🔴مناقشاتی چند با جناب نصیری پیرامون بحث حجاب
ابوالفضل اقبالی
♦️قسمت اخیر برنامه زاویه اختصاص به بحث سیاستگذاری حجاب در ایران داشت که محوریت بحث درباره #حجاب_الزامی با حضور آقایان مهدی نصیری و حسین سوزنچی بود. جناب نصیری در این برنامه در قامت مخالف الزام حجاب ادعاهایی مطرح کردند که مورد بحث و نظر بسیاری در فضای مجازی قرار گرفت. در میان نقدها و چالشهای متعددی که به ادعاهای ایشان وارد شده و برخی نیز توسط ایشان پاسخ داده شده است، مناقشات مهم و قویتری نسبت به طرح بحث ایشان وجود دارد (که برخی از آنها نیز توسط جناب سوزنچی در همان برنامه مطرح شد و به دلایلی بیپاسخ ماند) که امیدوارم ایشان به این سوالات نیز پاسخ دهند:
🔸 جناب نصیری میفرمایند: "شواهد زیادی نشان میدهد که الزام حجاب نتوانسته به حفظ و گسترش این فریضه بیانجامد و براساس یک تحلیل خود از عوامل تضعیف آن بوده است. اگر این مساله ثابت بشود آیا شرعا و عقلا مجاز به ادامه دادن این روند هستیم؟"
✅ با این حقیقت که تجربه 40 ساله جمهوری اسلامی در الزام و یا حتی ترویج حجاب ناکارآمد بوده با ایشان همراهم. اما سوال اینجاست که ایشان برچه اساس و استدلالی از ناکارآمدی اجرای یک قانون به ناکارآمدیِ خود قانون رسیدهاند؟ اینکه جمهوری اسلامی در اجرای یک قانون بدسلیقگی به خرج داده برای شما مجوز معتبر برای حذف آن قانون ایجاد میکند؟ چرا به این فکر نیافتادید که توانمندی و ظرفیت کشور را در اجرای بهتر این قانون ارتقا دهید؟ جناب نصیری! مگر قوانین متعالی و متقنی که تجربه اجرای مشابه حجاب دارند در این کشور کم داریم؟ چندین و چند قانون یا حتی ایدهی خوب در عرصههای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، آموزشی، بهداشتی و... همین الان در ذهن من و شما وجود دارد که در مسیر اجرا ذبح و تخریب شدهاند؟ آیا این ناکارآمدی در مرحله اجرا دلیلی بر نقص و عیب آن قانون است؟ من اگر جای شما بودم در مقام یک ناصحِ دلسوز (که میدانم هستید) به جمهوری اسلامی متذکّرِ نقصهایش در اجرای قانون الزام حجاب میشدم نه اینکه همزبان با دشمنانش اصل قانون را زیر سوال ببرم.
🔸 جناب نصیری میفرمایند: از نتایج این نحوه مواجهه ما با مساله حجاب ایجاد یک دوقطبی اجتماعی و فرهنگی و دینی بسیار زیانبار در جامعه ایرانی بوده است در حالی که دوقطبی شدن این چنینی جامعه از مهمترین منکرات است که شریعت به آن رضایت نمیدهد و لو آن که لازمه آن تعطیلی برخی احکام باشد."
✅ انذار ایشان نسبت به خطر دوقطبی شدن جامعه بسیار صحیح و دلسوزانه است. جامعه دوقطبی (که برخی از نشانههای آن در جامعه ایرانی در حال بروز است) بستر شکلگیری انواع انحرافات در مقیاس فردی و کلان خواهد بود. اما این دغدغهی درست ایشان هم دلیل قانع کنندهای بر نفی الزام حجاب نیست. خود شما بهتر میدانید که جامعه ما وقتی مستعد شکاف اجتماعی شد که عدهای ساز مخالفت با اصل حکومت دینی و اخذ قوانین کشور از دین را نواختند. واقعا شما فکر میکنید این دوقطبی صرفا حول محور حجاب الزامی شکل گرفته است که با تعطیل کردن این قانون میخواهید آن را چاره کنید؟ در قوانین و الزامات دیگر دوقطبی وجود ندارد؟ اتفاقا تصمیمات مهم و کلان سیاسی کشور بیش از همه دامن زننده این دوقطبی در کشور هستند. گواه این مدعا نیز ماهیت سیاسی داشتن مهمترین آشوبهای اجتماعی در این 40 سال اخیر است. پس چاره کار تعطیلی و صرف نظر کردن از تصمیمات صحیح نیست بلکه تدبیر در نحوه اجرا و همراه کردن مردم با آن موضوع است که هم من و هم شما در فقدان این تدبیر در این کشور همراهیم!
🔸 جناب نصیری ادعا میکنند: رفع الزام حجاب به پدیده عریانی نخواهد انجامید و قابل کنترل است. الان به طور میانگین بین 60 تا 70 درصد جامعه حجاب کامل شرعی را رعایت نمیکنند اما بسیار بعید است که بیش از ده درصد جامعه به دنبال عریانی باشد و در این صورت امکان کنترل و برخورد قانونی وجود دارد."
✅ جناب نصیری! اتفاقا پاشنه آشیل نظام مقدس جمهوری اسلامی در این 40 سال اخیر مبنا قرار دادن همین تخمینهای حساب نشده در تصمیمات مهم کشور بوده است. این ده درصد را از کجا تخمین زدید؟! اصلا با کدام تعریف از عریانی به این عدد ده درصد رسیدید؟! حکومت با چه خطکش و معیاری این ده درصد را کنترل و مجازات کند؟! جناب نصیری! حتما می پذیرید که این ده درصدی که شما تخمین زدید از زنان خانه دار و سنتی جامعه نیستند و در زمره زنانی هستند که به هر دلیل از مترددین در سطح جامعه محسوب میشوند. چه تضمینی میدهید که اولا امکان کنترل و زدودن این عریانی از سطح جامعه را دارید و ثانیا این کنترل شما مجددا مقاومت اجتماعی ایجاد نکند؟
جناب نصیری!
بپذیرید که وقتی ایده الزامِ حجاب شرعی برای همه زنان شکست بخورد، با همان منطق ایده الزام حجاب عرفی برای ده درصد از زنان هم شکست می خورد!
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☎️زنگ عبرت:
🔴 دیدن این فیلم ها این روزها جرم است ؟ سلبریتی ها درباره این ویدیو ها که به یادگار گذاشتند چه نظری دارند؟
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
🔴جناب آقای قالیباف می دانید که آقای زنگنه همان روزهای اول ریاست شما اولین وزیری بود که به دیدارتان آمد چون نگران نگاه #مجلس یازدهم بود، همان روز به شما عرض کردم مراقب باشید ایشان مجلس را نفتی نکند با این حال شما تا کنون جلوی #استیضاح ایشان را گرفته اید.
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
🔴 برقراری مجدد پروازهای هواپیمایی هما به استانبول!!
♦️براساس مذاکرات به عمل آمده بین دو کشور ایران و ترکیه، مجوز پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» به فرودگاه استانبول صادر شد.
♦️این پرواز در روز چهارم مهرماه امسال با شماره پرواز ۷۱۹ در ساعت ۱۲ و ۱۰ دقیقه از فرودگاه امام خمینی(ره) به مقصد فرودگاه استانبول انجام میشود..
♦️مسافران در پروازهای ورودی به استانبول باید در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR کرده و نتیجه آن را هنگام ورود به فرودگاه استانبول به ماموران بهداشت آن کشور ارائه کنند
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اظهارات نماینده خمینیشهر:خبر خوب روحانی و تبلیغات درباره آن مانند تبلیغات برای چیپس و پفک است
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
🔴 ۲عضو شورای شهر چلگرد بازداشت شدند
♦️رئیس دادگستری شهرستان کوهرنگ در استان چارمحال و بختیاری، از بازداشت ۲ عضو شورای شهر چلگرد خبر داد.
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
🔴 نظر مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس درباره علت مشکلات اقتصادی
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از محمد ایمانی l مصاف عقل و جهل
مگر چند صد سال قبل بود؟!
🔹آقای روحانی طوری حرف می زند که انگار چند صد سال پیش بود، نه پنج سال قبل؛ روزی که ضمن اعلام برجام گفت "همه تحریمهای بانکی، مالی و نفتی روز اجرای توافق بالمرّه (یکجا) لغو می شود".
♦️آن روز برای کدام وعده دعوت به جشن می کرد؛ حالا برای چه؟ او یادش رفته؟ یا تصور می کند مردم فراموشکارند؟! مردم دوست دارند جشن بگیرند، اما جشن برای چه؟ برای خیانت آمریکا، خدعه اروپا، یا اصرار دولت و وزارت خارجه خودمان برای پاک کردن صورت مسئله مذاکره و توافقی که فتح الفتوح قرن جا زده می شد؟
🔹آقای روحانی برای چه از اعضای شورای امنیت تشکر می کند؟ این که تماشاچی بوده اند تا با وجود پایبندی ایران به برجام و قطعنامه 2231، آمریکا تمام تحریم ها را در این دو سال برگرداند و حتی یک قطعنامه و بیانیه هم علیه آمریکا صادر نکرده اند؟!
@IMANI_mohammad
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
☎️زنگ عبرت:
🔴احمدی نژادگفته من مخالفم حصرم؟
معنی این حرفش می دانید یعنی چه ؟
فتنه ۸۸ برای چه بود ؟
تقلب بهانه بود ،هدف اصلی زدن ولایت بود .
شعار فتنه گران چه بود ؟
انتخابات بهانه است ،اصل نظام نشانه است.
♦️درفتنه چه اتفاقاتی روی داد ؟ که رهبری مجبور شد خود مستقیم ورود کند وفتنه را مهار کنند.
رهبری از سران فتنه الخصوص موسوی خواست ،راهای قانونی را طی کنند .هرکجا که لازم است آرا شمارش شود،حتی اگر لازم باشد کل آرا ازنوع شمارش شود .ولی موسوی گفت خیر باید انتخابات باطل ومن پیروز معرفی شوم ،رهبری هم گفت ،من زیر بار بدعت وخلاف قانون نمی روم .موسوی بیانیه داد .،اردو کشی خیابانی کرد، ماموران نیروی انتظامی وبسیجیان ومردم بی گناه به شهادت رسیدند ،به مساجد وپایگاهای سپاه وبسیج حمله شد ،به کاروکسب مردم حمله کردند .نماد عاشورا رابه اتش کشیدند عکس امام خمینی و امام خامنه ای را پاره وبه اتش کشیدند.
و.......دشمن را امیدوار به سقوط نظام کردند .
نظام هرچه به آنها مهلت داد که اصلاح کنند خودرا ولی بی فایده بود .
تا حصر موقت برایشان تعیین شد .وقتی به موسوی گفتند اگر حصر برداشته شود چه می کنی؟
خیره سرانه مثل حال فعلی احمدی نژاد درجواب گفتند همان روش سابقم را ادامه می دهم یعنی شورش واغتشاش وجنگ برعلیه نظام واصل نظام
اعتراف ابطحی چه بود ؟
توهم موسوی
خیانت خاتمی
وانتقام هاشمی ازنظام .
این حرف احمدی نژاد که من مخالف حصرم ،یعنی می باید اردوکشی خیابانی ادامه پیدا کند ،ماموران سپاه وبسیج ومردم توسط اغتشاش گرها وبافرمان سران حصری فتنه به شهادت برسند،به پایگاها سپاه وبسیج ومساجد حمله شود ،به عاشورا هتاکی شود ،و ولایت زده شود .کشور تجزیه شود ،یک بخشش به من واگذار شود وبخشس دیگرش به سران فتنه وبعد جمهوری دموکراتیک اسلامی برقرار کنیم وجمهوری اسلامی را نابود .
معنی حرف احمدی نژاد یعنی این .
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از حسین سوزنچی
✍️خلاصه سخنان من (#سوزنچی) در #مناظره با #مهدی_نصیری
🔰مقدمه
با توجه به مشکلات روز، من #مساله_حجاب را مهمترین مساله امروز کشور نمیدانم؛ در عین حال، اهمیتش در ردیف یک مساله جزیی فقهی نیست:
#حجاب غیر از کارکرد اصلیاش، در جهان امروز وجهه نمادین هم پیدا کرده است؛ قرآن کریم میفرماید «بزرگداشت شعارهای دین خودش مایه تقوای قلب است (سوره حج، آيه۳۲). آیا ارزش پرچم یک کشور برای مردمش، فقط در حد قیمت پارچهاش است؟
✅الف. دلیل ضرورت وجود قانون حجاب در جمهوری اسلامی ایران
#قانون_حجاب، ناظر است به حضور زن در مقابل نامحرم، نه در حریم شخصی خود؛ یعنی برای نحوه حضور زن در مجامع عمومی است؛ پس سنخ این حکم، یک حکم اجتماعی است، نه صرفا مربوط به حریم خصوصی افراد.
حکومت همان طور که دغدغه مساله #سلامت_جسمی مردم (مثلا کرونا) را دارد، نسبت به #سلامت_معنوی مردم (از جمله عفت عمومی) هم باید حساس باشد. درجهای از پوشش و الزام به آن، در عرف بشر در جهان وجود دارد، که درجهی کمی هم نیست؛ بحث ما این است که محدوده قانونیِ آن را اسلام تعیین کند یا سلیقههای شخصی؟!
در جامعهای که عموم مردم مسلمانند، احکام اجتماعی اسلام باید در عرصه قوانین جدی گرفته شود [اصل چهارم قانون اساسی: کلیه قوانین و مقررات مدنی، جزایی، مالی، اقتصادی، اداری، فرهنگی، نظامی، سیاسی و غیر اینها باید بر اساس موازین اسلامی باشد.]
به علاوه، یک کارکرد مهم قانون حجاب، تعیین مرز معین برای رعایت قانون در عرصه عفت عمومی است؛
درست است که حداقل ۷۰-۸۰ و بلکه ۹۰ درصد زنان جامعه ما عفیفاند و اگر قانون حجاب برداشته شود اغلب به نحو زنندهای پوشش خود را کنار نمیگذارند؛ اما آن ۱۰ درصد و حتی کمتری که بیعفتاند چطور؟! اگر برای حفظ عفت عمومی باید جلوی اینها را گرفت، با چه قانونی؟
با کنار گذاشتن حد و مرزی که خداوند برای رعایت پوشش معین کرده، همواره درباره اینکه چه حدی از عدم پوشش، خلاف عفت عمومی است مناقشه خواهد شد.
✅ب. اشکالات و مخالفتها با قانون حجاب؛ و پاسخ
همه اشکالات منطقیای که موجب مخالفت عدهای با قانون بودن حجاب میشود، ناظر به بد اجرا شدن قانون بوده، نه اصل الزام قانونی؛
اما:
🔹بد اجرا شدن، دلیل موجهی برای «اجرا نکردنِ» قانون نیست: مثلا، آیا اگر پلیس از قانون ممنوعیت عبور از چراغ قرمز سوءاستفاده کرد، باید عبور از چهارراهها کاملا دلبخواهی شود؟!
و
🔹بد اجرا شدن، ناشی از این است که با اینکه مساله حجاب از جنس #قانون_مدنی است، اما جامعه ما فقط #قانون_کیفری را به عنوان #قانون میشناسد!
مساله اصلی در #قانون_کیفری (مثلا قوانین مربوط به دزدی یا قتل)، تعیین مقدار مجازات و سپس مجازات کردن مجرم است.
اما مساله اصلی در #قانون_مدنی، تنظیم روابط افراد جامعه با یکدیگر است؛ مانند قوانین مربوط به معاملات ویا قوانین رانندگی؛ و البته مجازات، آخرین گام آن است. در این دسته از قوانین، نگاه اصلی به قانون، نگاه فرهنگی و اجتماعی است؛ البته حد و مرزها هم مشخص میگردد و اگر کسی تخطی کرد مجازات میشود.
💢 اشکالات و مخالفتهای منطقی همه به این برمیگردد که چرا میخواهید با زور افراد را محجبه کنید؟!
منظورشان این است که چرا با «قانون کیفری» میخواهید حجاب را مستقر کنید؟!
و از این جهت راست میگویند.
اما اشتباهشان این است که با اصل قانون بودن حجاب مخالفت میکنند؛ در حالی که سزاوار بود میگفتند: این قانون را به عنوان «قانون مدنی» ببینید و اجرا کنید؛ که الزام گام آخر آن است، نه از ابتدا تا انتهای آن.
✅ج. شرایط دست برداشتن حکومت از اجرای یک قانون
اگر واقعا اکثریت مردم در جامعهای با اجرای قانونی مخالفت کنند، هر حکومتی ناچار است در نحوه اجرای آن تجدیدنظر کند؛
اما عمل نکردن افراد، لزوما مخالفت با اصل قانون نیست. از مشاهده افرادی که حجاب شرعی صددرصدی را رعایت نمیکنند نمیتوان نتیجه گرفت آنها مخالف وجود اصل قانون حجاب، و طرفدار غیرالزامی شدن آن هستند؛ مانند این است که گفته شود افرادی که قوانین رانندگی را کامل رعایت نمیکنند، مخالف وجود قوانین رانندگی در جامعه، و طرفدار غیرالزامی شدن قوانین رانندگیاند؟!
همچنین تفاوت بسیار است بین #ناتوانی از اجرای برخی از قوانین (= به خاطر مشکلاتی فعلا نتوانیم یک قانونی را اجرا کنیم)، با #کنار_گذاشتن یک قانون (= به سلیقه خودمان ویا به خاطر عرف، احکام دین را اهم و مهم کرده، از ابتدا اجرای برخی قوانین را معلق کنیم)!
قوانین اسلام منظومهوار است؛ و خداوند است که مقدار واجبالالزام این منظومه را معین کرده است؛ ما حق نداریم به تشخیص سلیقهای خود، از قانون دانستن برخی از قوانین اجتماعی اسلام صرف نظر، و این منظومه را کم و زیاد کنیم؛ هرچند ممکن است که گاهی به خاطر شرایط پیرامونی نتوانیم یک قانون را اجرا کنیم.
@souzanchi