eitaa logo
اسلام
223 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
906 ویدیو
100 فایل
الاسلام یعلوولایعلی علیه ارتباط با ادمین: @eslam_20 کانال فقط و فقط برای رضای خدا و اهل بیت علیهم السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سخنرانی ها/حجت الاسلام غفاری
سستی وتنبلی.MP3
13.62M
حجت‌الاسلام والمسلمین علی صالح موضوع سستی وتنبلی جلسه 616 https://eitaa.com/eslam20
▪️پيامبر خدا صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله: إنَّ فاطِمةَ بَضعَةٌ مِنّي و هِىَ نورُ عَيني و ثَمَرَةُ فُؤادي؛ يَسوؤُني ما ساءَها و يَسُرُّني ما سَرَّها و إنَّها أوَّلُ مَن يَلحَقُني مِن أهلِ بَيتي؛ فاطمه پاره تن من و روشنى ديده و ميوه دل من است. آنچه او را ناراحت كند مرا ناراحت مى ‏كند و آنچه شادش كند، مرا شاد مى‏ كند؛ او نخستين نفر از اهل‏بيت من است كه به من مى‏ پيوندد. 📚الأمالى صدوق ، ص ۵۷۵ @eslam20
🔘 از اخلاق دوستی هَارُونُ عَنِ اِبْنِ صَدَقَةَ عَنْ جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَنْ أَبِيهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: إِنَّ عَلِيّاً عَلَيْهِ السَّلاَمُ صَاحَبَ رَجُلاً ذِمِّيّاً فَقَالَ لَهُ اَلذِّمِّيُّ أَيْنَ تُرِيدُ يَا عَبْدَ اَللَّهِ قَالَ أُرِيدُ اَلْكُوفَةَ فَلَمَّا عَدَلَ اَلطَّرِيقُ بِالذِّمِّيِّ عَدَلَ مَعَهُ عَلِيٌّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَقَالَ لَهُ اَلذِّمِّيُّ أَ لَيْسَ زَعَمْتَ تُرِيدُ اَلْكُوفَةَ قَالَ بَلَى فَقَالَ لَهُ اَلذِّمِّيُّ فَقَدْ تَرَكْتَ اَلطَّرِيقَ فَقَالَ لَهُ قَدْ عَلِمْتُ فَقَالَ لَهُ فَلِمَ عَدَلْتَ مَعِي وَ قَدْ عَلِمْتَ ذَلِكَ فَقَالَ لَهُ عَلِيٌّ هَذَا مِنْ تَمَامِ حُسْنِ اَلصُّحْبَةِ أَنْ يُشَيِّعَ اَلرَّجُلُ صَاحِبَهُ هُنَيْئَةً إِذَا فَارَقَهُ وَ كَذَلِكَ أَمَرَنَا نَبِيُّنَا فَقَالَ لَهُ هَكَذَا قَالَ قَالَ نَعَمْ فَقَالَ لَهُ اَلذِّمِّيُّ لاَ جَرَمَ إِنَّمَا تَبِعَهُ مَنْ تَبِعَهُ لِأَفْعَالِهِ اَلْكَرِيمَةِ وَ أَنَا أُشْهِدُكَ أَنِّي عَلَى دِينِكَ فَرَجَعَ اَلذِّمِّيُّ مَعَ عَلِيٍّ فَلَمَّا عَرَفَهُ أَسْلَمَ . ✅ امام باقر (عليه السّلام) از امام على(عليه السّلام) نقل میکند که ایشان همراه مردى ذمى(يهود يا ترسا در پناه اسلام)براه افتاد و او از حضرتش پرسيد اى بنده خدا قصد كجا دارى‌؟فرمود:قصد كوفه دارم ،و چون ذمى راهش جدا شد و به راه دیگر رفت حضرت على(عليه السّلام) هم با او حرکت کرد ،ذمى بآن حضرت گفت: مگر نميخواستى بروى كوفه‌؟ فرمود:چرا ذمى گفت:از راه عدول كردى،فرمود:ميدانم، گفت:پس چرا بهمراه من آمدى با اينكه ميدانستى‌؟ باو فرمود:اين براى خوش رفاقتى است كه هر كس رفيقش را هنگام جدا شدن تا اندازه‌اى مشايعت كند و پيغمبر(صلّى اللّه عليه و آله) ما چنين فرموده است. گفت: واقعا چنين گفته‌ است ؟ فرمود:آرى،آن ذمى گفت از اين رو پيروى او را كرده،هر كه كرده براى اين كارهاى كريمش، و من هم گواهم كه بر دين توام! و با على(عليه السّلام)برگشت و چون آن حضرت را شناخت مسلمان شد. 📚بحارالانوار ج ۴۱ ص ۵۳ @eslam20
🔘مراقب لایک زدن های خود باشیم!! امام‌جواد علیه‌السلام فرمودند: مَنِ اسْتَحْسَنَ قَبیحا کانَ شَریکا فیهِ؛ هرکه گناهی را تحسین و تایید کند، در آن گناه شریک است. 📚کشف الغمّة، ج ۲ ص ۳۴۹ @eslam20
امام حسين علیه السلام: شيعه ما كسى است كه دلش از هرگونه خيانت و نيرنگ و مكرى پاك است‌. ‌ 📚بحارالانوار، ج۶۵، ص۱۵۶ @eslam20
✅حضرت آیت‌الله قدس‌سره: اگر کسی اهلیت داشته باشد، _ یعنی طالب معرفت باشد و در طلب جدیت و خلوص داشته باشد، _ در و دیوار به اذن‌الله معلمش خواهند بود، وگرنه سخن پیغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله هم در او اثر نخواهد کرد؛ چنان‌که در ابوجهل اثر نکرد! 📚 در محضر بهجت، ج١، ص٢٢ @eslam20
📌پیامبر اکرم(صلوات‌الله‌علیه وآله) میفرمایند: ای ابوذر! پنج چیز را، قبل از پنج چیز غنیمت شمار؛ 💥جوانی قبل از پیری، 💥سلامتی قبل از مریضی، 💥دارایی قبل از فقر، 💥فراغت قبل از اشتغال، 💥زندگی پیش از مرگ. 📚مکارم‌الاخلاق، ج ۱، ص ۴۵۸ @eslam20
📌 عزیزِ باتقوا 🔰 تقوا یعنی مرتکبِ گناه نشدن؛ یعنی ترس؛ ترس از چیزهایی که راهِ آسمان را به رویت می‌بندد. یعنی مواظبِ چشممان باشيم؛ مواظبِ گوشمان باشيم به چراغ قرمزِ دين كه رسيديم، ترمز كنيم و از حرام پرهیز کنیم. شاه کلید اصلیِ رابطه با خدا همین است. 🔆 یاران حضرت‌ مهدی چنین خصوصیاتی دارند. علاوه بر این، زرق و برق دنیا چشمشان را نمی‌گیرد و حضرت هم از آنان بیعت می‌گیرد که طلا و نقره پس‌انداز و گندم و جو ذخیره نکنند.*۱ 🔹 جاذبه‌های دنیایی دلِ آنان را نمی‌لرزاند و تاثیری در آنان ندارد. چنان ممتازند که پیامبر‌ اکرم آنان را بهترینِ امتش می‌داند.*۲ رعایت این قوانین و چهارچوب‌هاست که انسان را نزدِ خدا و بندگانش محبوب‌ خواهد کرد. پس بدانید برای یار امام زمان شدن باید تقوای الهی پیشه کنیم. یعنی چه؟ یعنی انجام واجبات و ترک محرمات. یعنی ترس از دست دادن توجه خدا و ولیّ او. 📚 ۱. روزگار رهایی، ج۱، ص۴۶۵ ۲. کمال‌الدین و تمام‌النعمه، ج۱، ص۵۳۵ @eslam20
5ccfdb1f61aeb6066ed8e0d5_24878879.jpg
55.7K
🟢 چرا دستور حجاب مخصوص بانوان است؟ علت اینکه در اسلام دستور پوشش اختصاص به زنان یافته است این است که میل به خودنمایی و خودآرایی مخصوص زنان است. از نظر تصاحب قلبها و دلها مرد شکار است و زن شکارچی، همچنان‌که از نظر تصاحب جسم و تن، زن شکار است و مرد شکارچی. میل زن به خودآرایی از این نوع حس شکارچی‌گری او ناشی می‌‏شود. در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که مردان لباسهای بدن نما و آرایشهای تحریک کننده به کار برند. این زن است که به حکم طبیعت خاص خود می‏خواهد دلبری کند و مرد را دلباخته و در دام علاقه به خود اسیر سازد. لهذا انحراف تبرّج و برهنگی از انحراف‌های مخصوص زنان است و دستور پوشش هم برای آنان مقرر گردیده است. 📗استاد مطهری، مسئله حجاب، ص۸۰ @eslam20
✨ «قیمتی‌تر از جواهرهای عالم!» از حضرت آیت‌الله العظمی قدس‌سره درخواست کردم: «یک ذکر خیلی بزرگ یادم بدهید!» گفتند: ذکری یادتان بدهم که از جواهرهای همۀ کوه‌های دنیا و مروارید همه دریاها قیمتی‌تر باشد؟ گفتم: بله! و منتظر یک ذکر عریض و طویل خاص بودم؛ که گفتند: ... ... ! اگر بدانید در این استغفار چه گنج‌هایی نهفته است! روح را صیقل می‌دهد، راه‌ها باز می‌شود و حاجت‌ها برآورده می‌شوند ... 📚 به شیوه باران، ص۵٩ (جلد سوم از مجموعه داستان هایی کوتاه از سیره و زندگانی حضرت آیت‌الله بهجت قدس سره) @eslam20
🌷 پيامبر صلي الله عليه و آله : ✅ محبوب ترين كارها نزد خدا، سيركردن گرسنه يا برطرف كردن گرفتارى اوست. 📗 نهج الفصاحه ح۷۶ @eslam20
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄ 🔴درمان مشکلات با صدقه! 🏷مردی خدمت امام کاظم (علیه السلام) رسید و عرض کرد: ده نفر عائله دارم تمامشان بیمارند، نمی دانم چه کنم و با چه وسیله گرفتاریشان را بر طرف سازم؟ 🌹🌹امام(علیه السلام) فرمود: آنان را به وسیله صدقه و احسان به نیازمندان مؤمن در راه خدا، معالجه کن(به نیازمند صدقه داده و از او بخواهید دعا کند) که هیچ چیزی سریع تر از صدقه حاجت را بر آورده نمی کند و هیچ چیز برای بیمار سودمندتر از صدقه نمی باشد... گاهي امام سجاد سلام الله‌ عليه چيزي كه به سائل مرحمت مي فرمودند،دست مبارك خود را مي بوييد و مي گفت: اين دست به دست الهي رسيده؛ چون خداوند در آیه 104 سوره توبه فرمود: خداست که توبه را از بندگانش می پذیرد و اوست که صدقات آنها را می گیرد... 📚بحارالانوار،ج۶۲، ص۲۶۹ ‌ @eslam20