eitaa logo
اسلام
223 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
906 ویدیو
100 فایل
الاسلام یعلوولایعلی علیه ارتباط با ادمین: @eslam_20 کانال فقط و فقط برای رضای خدا و اهل بیت علیهم السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
در برزخ چگونه است؟ (۴) ✍ گروه دوم از جهنمیان، مومنین گناهکارند. مومنین گناهکاری که گناهان کبیره داشتند و در دنیا توبه نکردند و پاک‌ نشدند. اینها آنقدر گناهانشان زیاد بوده که پاک نشده اند نه با بیماری، نه با فقر، نه با توفیق توبه، نه با فشار قبر و نه با سکرات موت و امثال اینها. اینها هم در جهنم برزخی هستند. 🔹 این گروه آنقدر در جهنم می‌مانند تا پاک شوند. فرق اینها با گروه اول از جهنمیان این است که گروه اول چون عذابشان عذاب ایمان است، عذاب عقیده و باور است، پاک نمی شوند. این جور نیست که بعد از مدتی کم کم پاک بشوند؛ 🔸 اما این گروه دوم از جهنمیان هر چه در جهنم بمانند پاک تر می شوند، تا زمانی که شایستگی بهشت رفتن در همین برزخ را پیدا کنند. یا از همین جهنم برزخی وارد بهشت برزخی می شوند. یا اینکه در قیامت این اتفاق می افتد. بلاخره سرانجام، اینها اهل بهشت خواهند شد. ولی فعلاً در برزخ در جهنم هستند تا زمانی که پاک شوند. 🌷 امام رضا (ع) در این باره مى‌‏فرماید: گناهکاران موحد، به جهنم داخل شده، از آن خارج می‌شوند، و شفاعت در حق ایشان روا است. بحار، ج. ۸، ص. ۳۶۲. 🔹 از عبارت «به جهنم داخل شده، از آن خارج مى‏‌شوند...» می‌توان استفاده کرد که مدّتى عذاب می‌بینند تا تطهیر شوند. آن گاه مشمول شفاعت خواهند شد. 🌹 پیامبر اکرم(ص) فرمود: والّذى بَعَثنى بالحقّ بشیراً و نذیراً لایُعَذّبُ الله بالنّار موحّداً ابدا و انَّ اهل التّوحید یَشفعون... سوگند به کسى که مرا نوید و بیم دهنده برانگیخت، خداوند هیچ یکتاپرست و موحّدى را به آتش جاودان عذاب نخواهد کرد و مورد شفاعت قرار می‌گیرند. بحارالانوار، ج ۸، ص ۳۵۸، ح ۲۳. 🔸 تا اینجا مجموعا اموات چهار گروه شدند. دو گروه بهشتیان و دو گروه جهنمیان. https://eitaa.com/eslam20
💠 لعنت شدگان در قرآن ۱۶- نقص کنند گان پیمان الهی ✍ عهد و پیمان یکی از اصول اساسی زندگی اجتماعی است. از این رو وفای به عهد از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی هر جامعه‌ای است، به‌گونه‌ای که اگر در جامعه‌ای مردم نسبت به عهد و پیمان‌هایی که میان آنان بسته می‌شود، عمل کنند و به یکدیگر اعتماد و اطمینان داشته باشند، جامعه‌ای سالم و کامل را تداعی می‌کند. 🔹آموزه‌های قرآنی بر اهمیت و ارزش مسائلی چون وفای به عهد و قول و قرارها، چنان پافشاری و اصرار می‌ورزد که گویی بخشی اساسی از اصول بنیادین آن را شکل می‌دهد و ناقضین آن را مورد لعن و نفرین قرار داده است. ☀️«وَ الَّذِینَ یَنقُضُونَ عَهْدَ اللهِ مِنْ بَعْدِ مِیثَاقِهِ وَ یَقْطَعُونَ مَا أَمَرَ اللهُ بِهِ أَنْ یُوصَلَ وَ یُفْسِدُونَ فِی الاَْرْضِ أُوْلَئِکَ لَهُمُ اللَّعْنَةُ وَ لَهُمْ سُوءُ الدَّار؛ رعد/۲۵. آنها که عهد الهى را پس از محکم کردن مى شکنند، و پیوندهایى را که خدا دستور به برقرارى آن داده قطع مى کنند، و در روى زمین فساد مى نمایند، براى آنهاست لعنت (و دورى از رحمت الهى) و مجازات سراى آخرت! https://eitaa.com/eslam20
هدایت شده از سخنرانی ها/حجت الاسلام غفاری
رزق ومدارا.MP3
29.5M
حجت الاسلاموالمسلمين علي صالح غفاري موضوع رفق ومدارا جلسه 724 https://eitaa.com/eslam20
💠 🔹 آیت الله قرهی: یکی از راه های رسیدن به لقاءالله، نیکی به والدین است؛ این راه، طریقی است که انسان را به سرعت به مقاصد والا می رساند، اولیای الهی در مواقعی که مشکلی برایشان ایجاد می شد، به محضر پدر و مادر می رسیدند و از ایشان درخواست دعا داشتند و اگر زنده نبودند به زیارت قبور ایشان رفته و درخواست دعا می کردند. 👈🏼 تبیان https://eitaa.com/eslam20
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه: ✍🏼 ما باید باب توجیه خطا را به روی خود ببندیم و برای هر خطا، زبان به بگشاییم و اگر قابل جبران باشد، جبران کنیم. اگر حسابمان را با خدا تسویه کنیم، حساب های دیگر تسویه و اصلاح می شوند! https://eitaa.com/eslam20
💠 🔸امام علی علیه السلام بی ارزشترین دانش، دانشی است که بر سر زبان است و بهترین آن، علمی است که در اعضا و جوارح، آشکار است. 📚نهج البلاغه/حکمت92 ✍🏼 دانشی که باعث ایجاد تحول در انسان نشود و تنها حفظ کردن یک سری الفاظ و اصطلاحات باشد، از دیدگاه اسلام بی ارزش است؛ زیرا علم برای عمل است و علمی مفید است که اثرش در انسان متجلی شود. https://eitaa.com/eslam20
💠 روزی مقدّر 🔹 امام علی علیه السلام: هرگز کسی که در پی کسب روزی است، نمی تواند سهم تو از روزی ات را بگیرد و آنچه برای تو مقدر گشته، بی کم و کاست به تو خواهد رسید. 🔆 لَنْ يَسْبِقَكَ إِلَى رِزْقِكَ طَالِبٌ، وَ لَنْ يَغْلِبَكَ عَلَيْهِ غَالِبٌ، وَ لَنْ يُبْطِئَ عَنْكَ مَا قَدْ قُدِّرَ لَكَ. نهج البلاغه/حکمت379 ✍🏼 این روایت به افراد تنگ نظری اشاره دارد که افراد جدید را در شغل و حرفه ی خودشان تحمل نکرده و آنها را باعث کاهش روزی می دانند. https://eitaa.com/eslam20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 خواب غفلت و شکست 🔹 امام علی علیه‌السّلام: مَن نامَ عَن نُصرَةِ وَلِیِّهِ اِنتَبَهَ بِوَطأَةِ عَدُوِّه؛ 🔸 کسی که به وقت یاری ولی(و رهبرش) در خواب (غفلت) باشد، با لگد‌مالی دشمنش بیدار می‌شود. 📚 غررالحکم و دررالکلم، ش ۱۰۱۸، ص ۶۳۰ https://eitaa.com/eslam20
روزمان را با آغاز کنیم 🌹عمل به قرآن ؛ راه هدایت و ونزول رحمت الهی يا ايها الناس قد جاءتكم موعظة من ربكم و شفاء لما فى الصدور و هدى و رحمة للمومنين (57) قل بفضل اللّه و برحمته فبذلك فليفرحوا هو خير مما يجمعون (58) هان اى مردم ! از ناحيه پروردگارتان موعظتى و شفاى قلبى و هدايتى براى عموم بشر و رحمتى براى خصوص مؤمنين بيامد (57) (تو اى پيامبر) بگو كه شايسته است به فضل خدا و به رحمت او خرسندى كنند، كه فضل و رحمت خدا بهتر است از آنچه جمع مى كنند (58) 🌿🌹پیامها : 1- قرآن در اولين برخوردش با مؤمنين با مواعظ حسنه اندرزشان مى دهد و از خواب غفلت بيدارشان مى كند و از هر نيت فاسد و عمل زشت نهى شان نموده، به سوى خير و سعادت وادارشان مى سازد. 2- در مرحله دوم شروع مى كند به پاكسازى باطن آنان از هر صفت خبيث و زشت و بطور دائم آفاتى را از عقل آنان و بيماريهائى را از دل آنان يكى پس از ديگرى زائل مى سازد، تا جائى كه بكلى رذائل باطنى انسانهاى مؤمن را زايل سازد. 3- در مرحله سوم آنان را به سوى معارف حقه و اخلاق كريمه و اعمال صالحه دلالت و راهنمائى مى كند دست آدمى را گرفته پا به پا ميبرد و او را منزل به منزل نزديك مى كند، تا در آخر به سر منزل مقربين رسانيده به فوز مخصوص به مخلصين رستگار سازد. 4- در مرحله چهارم جامه رحمت بر آنان پوشانيده در دار كرامت منزلشان ميدهد و بر اريكه سعادت مستقرشان مى سازد تا جائى كه به انبياء و صديقين و شهداء و صالحين (و حسن اولئك رفيقا) ملحقشان نموده، در زمره بندگان مقرب خود در اعلى علّيّين جاى مى دهد. «قل بفضل اللّه و برحمته فبذلك فليفرحوا هو خير مما يجمعون» https://eitaa.com/eslam20
غلط ننویسیم آج / عاج این دو کلمه را نباید به‌جای هم به کار برد. «آج» واژه فارسی است به معنای «برجستگی‌های منظم بر سطح یک شیء، مانند سطح سوهان ». آژ ، آژده، آجیده، آجیدن و آجین نیز از همین خانواده است ولی عاج عربی است به معنای «ماده ظریف و سختی به رنگ سفید شیری که بدنه اصلی دندان های فیل و بعضی دیگر از جانوران را تشکیل می‌دهد» آج امروزه بیشتر در باره لاستیک خودرو به کار می‌رود. بسیاری در استعمال این واژه اشتباه می‌کنند و می‌پندارند که در این موارد باید عاج و عاج دار بگویند و حال‌آن که عاج ربطی به لاستیک ندارد و در ساخت آن مطلقاً مصرف نمی‌شود. آخر/ آخور آخر به ضم «خ» به معنای «جایگاهی که در آن خوراک برای چهارپایان می‌ریزند و توسعاً به معنای «اسطبل» است.» این کلمه در متون قدیم فارسی اغلب به همین صورت و در متون جدید بیشتر به‌صورت آخور آمده است. بعضی از فرهنگ‌ها صورت اخیر را غلط می‌دانند، ولی هر دو صورت صحیح است. برگرفته از کتاب«غلط ننویسیم»زنده یاد ابوالحسن نجفی https://eitaa.com/eslam20
﴿ بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيم ﴾ 🍃امام على عليه السلام: ✍ لا تَجعَلْ عِرضَكَ غَرَضا لِنِبالِ القَولِ 🌱آبروى خود را هدف تيرهاى سخنان[مردم] قرار مده 📚نهج البلاغه از نامه 69 https://eitaa.com/eslam20