تجربه ی انتخاب رشته :
میخوام برای کسایی بگم که تو موقعیت انتخاب رشته ی دبیرستان هستن
واقعا اگه هدفی ندارن برای رشته های نظری (ریاضی ، تجربی ، انسانی )
الکی نرید همچین رشته هایی چون تا درست کامل تموم نشده نمیتونی بری سراغ هیچ صنفی
واسه کسایی که هدف دارن خوبه مثلا طرف میخواد معلم شه میره انسانی
در غیر این صورت نرید
برید رشته های فنی و کاردانش
اگه نمیخواید درستونو بعد دیپلم ادامه بدید برید کاردانش
کاردانش زودتر از فنی حرفه ای به بازار کار میرسه
فرضا نخواید درس بخونید کاردانش بودید با چیزایی که یاد گرفتید میتونید یه حرکتی بزنید حتی یسری رشته ها از سال دهم وارد بازار کار میشه
فنی حرفه ای سه سال دبیرستان تموم شه ممکنه بتونی یه حرکتی بزنی
آیندتونو بخاطر حرف مامان بابا و فامیل و .. خراب نکنید
امیدوارم موفق باشین و بهترین تصمیما رو بگیرید.
تجربه ها !
╶╶╶╶ ◜🌻💛◞╶╶╶╶
ִ. •@experiencee• ִ.
تجربه مصرف قرص راکوتان :
من الان ۱۶ سالمه و از ۱۳ سالگی راکوتان مصرف میکردم تا پارسال
اولا اینو بگم اصلا این قرصو سر خود مصرف نکنید چون عوارض زیادی داره و هر دو الی ۳ ماه یک بار باید آزمایش بدید و آنزیم های کبدتون رو چک کنید
و خب به ازای هر ۶ ماه مصرف ۲ سال نباید بچه دار بشید
اگرم شیر بچه میدید اصلااا نباید بخورید
راکوتان رو هر بدنی یک طور عمل میکنه
ولی خب من از اون بدشانسا بودم که خیلی عوارض داشت رو بدنم
فقط اینو بگم راکوتان خیلیییی بینی و لب و کلا پوستو خشک میکنه و حتمااا از آبرسان باید استفاده کنید و برای لبتون از پماد آدِ
من خودم رعایت نکردم
و روزی ۷ الی ۸ بار خون دماغ میشدم درحالی که خودم کم خونی شدید داشتم و بدبخت شدم
و روی روحیه و خلق و خوم خیلی تاثیر گذاشت این قرص
خلاصه سر خود نخورید و دکتر بر اساس سنتون و آزمایشاتتون تشخیص میده باید چندتا قرص مصرف کنید
امیدوارم این تجربه به کارتون بیاد.
تجربه ها !
╶╶╶╶ ◜🌻💛◞╶╶╶╶
ִ. •@experiencee• ִ.
تجربه شرکت در کلاس تکنسین داروخانه:
سلام امیدوارم حالتون خوب باشه
من سال 1402 سه ماه تابستون رو در کلاس های تکنسین داروخانه شرکت کردم و بعد از گذروندن دوره مدرک دریافت کردم.
هزینه کلاس اون سال یک میلیون و ششصد بود که در طول دوره قسطی پرداخت میکردیم و یه کتاب هم داشت که باید تهیه میکردیم و حتما هم سرکلاس باید روپوش سفید می پوشیدیم البته این مورد بستگی داره به قوانین جایی که کلاس رو شرکت میکنید
محتوای کلی کلاس ها آشنایی با داروها و کاربرد داروها هست اگه استاد خوبی داشته باشید چیزای خیلی مهم تری رو هم که مرتبط به این شغل هست بهتون میگه که واقعا مهم هستند
تقریبا اکثر داروخانه ها چه شخصی و چه دولتی به تکنسین احتیاج دارند اما بعد از گذروندن دوره کارآموزی تو داروخانه خودشون استخدامت میکنند که در دوره کارآموزی هیچ هزینه ای دریافت نمیکنند و شاید حقوق خیلی کمی هم براتون واریز کنند
داروخانه هایی که داخل بیمارستان ها و دولتی هستند خیلی مناسب تر هستند برای مشغول شدن به کار چون تا حدودی برای یک تازه کار حقوق خوبی میدن اما داروخانه های شخصی و آزاد به بهونه اینکه تازه کاری خیلی حقوق کمی بهت میدن.
در نهایت شما بدون شرکت در کلاس هم میتونید وارد این شغل بشید چون بیشتر داروخانه ها فارغ از اینکه شما مدرک دارید میگن باید دوره کارآموزی رو هم کنار خودشون بگذرونید.
تجربه ها !
╶╶╶╶ ◜🌻💛◞╶╶╶╶
ִ. •@experiencee• ִ.
تجربه ی کار آنلاین :
سلام خواستم تجربهام رو از انجام کار آنلاین به شما هم بگم من دخترم و تازه امسال دانشگاه میرم و خب خودتون میدونید زندگی دانشجویی یک سری خرج و مخارج های ریز داره همین تهران قبول شدم و راه دور نرفتم که بگم خرجام بالاس ولی خب... شرایط هم خودتون میدونید که چقدر سخت شده به خاطر همین میخواستم کار سنگینی انجام ندم و فقط بتونم از پس مخارج خودم بربیام چون پدرم با کار کردن تو این سن مخالفه و میگه تو این سن فعلا جوونی کن تا چند سال دیگه ولی خب من خجالت میکشیدم زنگ بزنم بابام بگم فلان جام پول ندارم برام پول بریز گفتم همین کارها که خیلی تازگیا باب شده یعنی کار تایپ رو انجام بدم که ای کاش میمُردَم تیکه تیکه میشدم اما یه همچین فکری به سرم نمیزد خلاصه نزدیک یک تومن پول دادم برای گرفتن فایل ها که انجام بدم اما هر دفعه به بهونه های مختلف که اشتباهه و فلان و بیسار رد کردن و هی منو دست به سر میکنند و میگن منتظر باش اما نزدیک مدتیه که میگذره اما هیچی به هیچی😭خلاصه خواستم بگم حواستون باشه که کجا سرمایه گذاری میکنید درسته شاید نیت تون خیر باشه ولی خب خیلی مراقب باشید تا مثل من بدبخت و تو سری خورِ خانوادتون نشید🙂💔.
تجربه ها !
╶╶╶╶ ◜🌻💛◞╶╶╶╶
ִ. •@experiencee• ִ.
ابن سیرین كسی را گفت: چگونه اي؟ گفت: چگونه است حال كسی كه پانصد درهم بدهكار است، عیالوار است و هیچ چیز ندارد؟
ابن سیرین به خانه خود رفت و هزار درهم آورد و به وی داد و گفت: پانصد درهم به طلبكار بده و باقی را خرج خانه كن و واى بر من اگر پس از این حال كسی را بپرسم!
گفتند: وادار نبودی كه قرض و خرج وی را بدهی. گفت: وقتی حال كسی را بپرسی و او حال خود بگوید و تو چاره اي برای او نیندیشی، در احوالپرسی منافق باشی…
اينچنين است رسم انسانيت و مردانگى…
تجربه ها !
╶╶╶╶ ◜🌻💛◞╶╶╶╶
ִ. •@experiencee• ִ.
بیشتر مجالس و نشست های خانوادگی با گفتگوهایی همراه است که برای ایجاد تغییر در دیگران انجام می شود. همه می خواهند دیگری تغییر کند. کسی به تغییر خود نمی اندیشد. شوهر برای تغییر فکر و عمل همسرش تلاش می کند و زن نیز برای متحول ساختن شوهر خود تلاش می کند و این دو برای تربیت و تزکیه فرزندان و… امّا بهترین راه تغییر دیگران، ایجاد تغییر و تحول در افکار و رفتار خود می باشد.
چه خوب وصیتی بوده این وصیت:
دانشمندی وصیت کرده که بر روی سنگ قبرش این جملات را بنویسند:کودک که بودم می خواستم دنیا را تغییر بدهم، وقتی بزرگ تر شدم، دیدم دنیا خیلی بزرگه، بهتر است کشورم را تغییر بدهم:در میانسالی تصمیم گرفتم شهرم را تغییر بدهم. آن را هم بزرگ یافتم در سالخوردگی تصمیم گرفتم خانواده ام را تغییر بدهم. اینک در آستانه مرگ فهمیدم که باید از روز اول به فکر تغییر خود می افتادم آنگاه شاید می توانستم دیگران و بلکه دنیا را تغییر دهم…
تجربه ها !
╶╶╶╶ ◜🌻💛◞╶╶╶╶
ִ. •@experiencee• ִ.
تجربه کاهش وزن :
تجربه کاهش وزن.خواستم در مورد کاهش وزن اصولی و تجربم بگم بنده کارشناس ارشد تربیت بدنی هستم مربی آمادگی جسمانی وچندتا رشته ورزشی دیگ که فعلا باهاشون کاری ندارم و این تجربه کاهش وزن رو میخوام براتون بگم اینکه طرف میاد با قرص و کپسول لاغری ومکمل های لاغری تو یک ماه چند کیلو گرم وزنش و کم میکنه خیلی عوارض جدی و جبران ناپذیری به همراه دارد خصوصاً بافت اصلی بدن و همچنین ناتوانی جنسی خصوصا در مردها پس الکی و غیر اصولی اقدام نکنین نکته دوم اینکه به عنوان یک مربی ورزش شاید باورتون نشه فعالیت های ورزشی از شدت کم تا شدت زیاد و زمان بندی زیاد کلا 15درصد تاثیر داره و به طور قطعی 85درصد برمیگرده به تغذیه و تا این مورد تغذیه رو به طور برنامه ریزی شده رعایت نکنین هیچ تأثیری در کاهش وزن نداره و فقط و فقط خودتون و خسته و کوفته میکنین سعی کنین در مرحله اول قند بعدش چربی این دوتا خیلی مهمه باید رعایت بشه.
تجربه ها !
╶╶╶╶ ◜🌻💛◞╶╶╶╶
ִ. •@experiencee• ִ.
«روزی هارون از اِبن سَمّاک موعظه و پندی درخواست کرد .
ابن سماک گفت:
ای هارون! بترس از اینکه وسعت بهشت به مقدار آسمانها و زمین است و برای تو، به اندازه جای پایی هم نباشد ».
تجربه ها !
╶╶╶╶ ◜🌻💛◞╶╶╶╶
ִ. •@experiencee• ִ.
یکی نزد حکیمی آمد و گفت: خبر داری فلانی دربارهات چهقدر غیبت و بدگویی کرده؟
حکیم با تبسم گفت: او تیری را به سویم پرتاب کرد که به من نرسید؛ تو چرا آن تیر را از زمین برداشتی و در قلبم فرو کردی؟
تجربه ها !
╶╶╶╶ ◜🌻💛◞╶╶╶╶
ִ. •@experiencee• ִ.
تجربه زندگی متاهلی :
سلام دخترم در مورد تجربه متاهلی خواستم بگم که من به شخصه با حق طلاق مخالفم درسته احتیاط شرط عقله ولی عوض حق طلاق میتونین توی انتخاب طرف مقابل دقت بیشتری به خرج بدین اینکه اول زندگی شروع شده نشده به حق طلاق فکر میشه برای من جالب نیست اصلا ...
درمورد زندگی متاهلی هم توی هرررر زندگی سختی و آسونی داره ولی یار خوب همراه خوب باعث میشه با حال بهتری از سختیا گذر کنین و تنها نباشین.ما وقتی نامزد بودیم همه میگفتن الان و نگاه نکن بذار عروسی کنین اِل میشه شوهر بِل میشه دیگه خبری از حسای اول نیست واقعا نمیفهمم چرا حس بد به زندگی بقیه میفرستن بعضی آدما؛ ولی ما با گذشت چند سال از اون زمان هنوز مثل روز اول واسه دیدن هم ذوق داریم استرس داریم در آخر سعی کنین نذارین هر کسی به خونه و زندگیتون رفت و آمد داشته باشه یه چیزای زندگیو پنهون نگه دارین هرچی اطلاعات بقیه از زندگیتون کمتر باشه قدرت کمتری واسه دخالت و خراب کردن زندگیتون دارن🫠
به امید خوشبختی همه ی آدمای خوب دنیا...
تجربه ها !
╶╶╶╶ ◜🌻💛◞╶╶╶╶
ִ. •@experiencee• ִ.
مردی که خیال میکرد دانشمند است و در نجوم تبحری دارد یک روز رو به ملانصرالدین کرد و گفت: خجالت نمیکشی خود را مسخره مردم نمودهای و همه تو را دست میاندازند در صورتی که من دانشمند هستم و هر شب در آفاق و انفس سیر میکنم؟
ملا گفت: آیا در این سفرها چیز نرمی به صورتت نخورده است؟
دانشمند گفت: اتفاقاً چرا!
ملا با تمسخر پاسخ داد: درست است. همان چیز نرم دم الاغ من بوده است.
تجربه ها !
╶╶╶╶ ◜🌻💛◞╶╶╶╶
ִ. •@experiencee• ִ.
اﺳﺘﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﺷﺎﮔﺮﺩﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﭘﺮﺳﯿﺪ: به نظر ﺷﻤﺎ ﭼﻪ ﭼﯿﺰ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺯﯾﺒﺎ ﻣﯽﮐﻨﺪ؟
ﻫﺮﯾﮏ ﺟﻮﺍﺑﯽ ﺩﺍﺩﻧﺪ؛ ﯾﮑﯽ ﮔﻔﺖ: ﭼﺸﻤﺎﻧﯽ ﺩﺭﺷﺖ.
ﺩﻭﻣﯽ ﮔﻔﺖ: ﻗﺪﯼ ﺑﻠﻨﺪ.
ﺩﯾﮕﺮﯼ ﮔﻔﺖ: ﭘﻮﺳﺖ ﺷﻔﺎﻑ ﻭ ﺳﻔﯿﺪ.
ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺍﺳﺘﺎﺩ، دو کاسه کنار شاگردان گذاشت و گفت: به این دو کاسه نگاه کنید. اولی از طلا درست شده است و درونش سم است و دومی کاسهای گلی است و درونش آب گوارا است، شما از کدام کاسه مینوشید؟
شاگردان یکصدا جواب دادند: از کاسه گلی.
استاد گفت: ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺩﺭﻭﻥ کاسهها ﺭﺍ در نظر گرفتید، ﻇﺎﻫﺮ آنها ﺑﺮﺍیتاﻥ ﺑﯽﺍﻫﻤﯿﺖ ﺷﺪ. آدمی هم همچون این کاسه است. آنچه که آدمی را زیبا میکند درونش و اخلاقش است. باید سیرتمان را زیباکنیم نه صورتمان را.
تجربه ها !
╶╶╶╶ ◜🌻💛◞╶╶╶╶
ִ. •@experiencee• ִ.