eitaa logo
˒˒ تجربه های زندگی💛៸៸
54.8هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
2.2هزار ویدیو
0 فایل
گاهی تجربه‌ها چیزی بهمون یاد میدن که تو هیچ کتابی نوشته نشده 📚❌ 🔄 اگه دلت خواست، از تجربه‌هات برامون بگو منتظریم! @Az6775 کانون تبلیغاتی پر بازده "اعتماد" در ایتا👇 https://eitaa.com/joinchat/3574071380Ca1a252b0f9 مشاوره رایگان تبلیغاتی شما
مشاهده در ایتا
دانلود
مردی که خیال می‌کرد دانشمند است و در نجوم تبحری دارد یک روز رو به ملانصرالدین کرد و گفت: خجالت نمی‌کشی خود را مسخره مردم نموده‌ای و همه تو را دست می‌اندازند در صورتی که من دانشمند هستم و هر شب در آفاق و انفس سیر می‌کنم؟ ملا گفت: آیا در این سفرها چیز نرمی به صورتت نخورده است؟ دانشمند گفت: اتفاقاً چرا! ملا با تمسخر پاسخ داد: درست است. همان چیز نرم دم الاغ من بوده است. تجربه ها ! ╶╶╶╶ ◜🌻💛◞╶╶╶╶  ִ. •@experiencee•  ִ. 
اﺳﺘﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﺷﺎﮔﺮﺩﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﭘﺮﺳﯿﺪ: به نظر ﺷﻤﺎ ﭼﻪ ﭼﯿﺰ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺯﯾﺒﺎ ﻣﯽﮐﻨﺪ؟ ﻫﺮﯾﮏ ﺟﻮﺍﺑﯽ ﺩﺍﺩﻧﺪ؛ ﯾﮑﯽ ﮔﻔﺖ: ﭼﺸﻤﺎﻧﯽ ﺩﺭﺷﺖ. ﺩﻭﻣﯽ ﮔﻔﺖ: ﻗﺪﯼ ﺑﻠﻨﺪ. ﺩﯾﮕﺮﯼ ﮔﻔﺖ: ﭘﻮﺳﺖ ﺷﻔﺎﻑ ﻭ ﺳﻔﯿﺪ. ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺍﺳﺘﺎﺩ، دو کاسه کنار شاگردان گذاشت و گفت: به این دو کاسه نگاه کنید. اولی از طلا درست شده است و درونش سم است و دومی کاسه‌ای گلی است و درونش آب گوارا است، شما از کدام کاسه می‌نوشید؟ شاگردان یک‌صدا جواب دادند: از کاسه گلی. استاد گفت: ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺩﺭﻭﻥ کاسه‌ها ﺭﺍ در نظر گرفتید، ﻇﺎﻫﺮ آنها ﺑﺮﺍ‌یتاﻥ ﺑﯽﺍﻫﻤﯿﺖ ﺷﺪ. آدمی هم همچون این کاسه است. آنچه که آدمی را زیبا می‌کند درونش و اخلاقش است. باید سیرتمان را زیباکنیم نه صورتمان را. تجربه ها ! ╶╶╶╶ ◜🌻💛◞╶╶╶╶  ִ. •@experiencee•  ִ. 
تجربه کم کردن حضور در فضای مجازی : یکی در مورد دوری از فضای مجازی پرسیده بود؛ترک فضای مجازی برای ما ها با این سبک زندگی که الان داریم عملا غیرممکنه ولی کم کردنش نه و من اتفاقا این کارو کردم؛مخصوصا در مورد اینستا…! من عاشق اینستاگرام بودم انقدری که به اعتیاد وحشتناکش دچار شدم در حدی که اسکرین تایم گوشیم نشون میداد روزی ۴.۵ ساعت اینستا هیچ پست و استوریی از فالویینگام نمیموند با ۴۰۰تا فالویینگ(حالا بقیه برنامه ها هیچی دیگه...)و این حس وحشتناکی داشت چون مثلا بقیه چیزا باز معقول تر بود مثلا یک ساعت تلگرام و بازی و درس با گوشی،یکی دو ساعتم توییتر و یوتیوب ،یک تایمم مسیج و یه چند ساعتم چت با چت جی‌پی‌تی و اینا و یک دفعه میدیدم اسکرین تایمم شده ۱۳ سااااعت😑 این فقط یک مقدمه برای اینکه ثابت کنم تا چه حد گوشی دستم بودش تا همین چند وقت پیش… من خداروشکر میکنم یک مدت بخاطر یک سری مشکلات روحی که بهم دست داد و حس انزوایی که گرفتم تصمیم گرفتم اینستامو پاک کنم و حدود ۲ هفته سمتش نرفتم…کم کم دیدم میتونم بدون اینستا باشم ولی خب اطرافیان بخاطر یک پست فرستادن و یک استوری گذاشتن و تگ کردن وادارم کردن برگشتم؛یک مدت درگیر شغل ادمینی برای یک صفحه شدم بعد ول کردم کارو و باز پاک کردم! خلاصه این روند پاک کردن اینستا انقدر تکرار شد که واقعا به نبود اینستا عادت کردم و تایمایی که دوباره نصب میکردم عصبانی میشدم که بازم دارم وقتم و هدر میدم… شروع کردم جایگزین کردن تایمی که اینستا نباشه با چیزای خوب! سریال دیدنو شروع کردم!من آخرین بار که سریال دیده بودم ادامه دارد...
ادامه : سریال دیدن و شروع کردم!من آخرین بار که سریال دیده بودم مربوط به قبل اینستا داشتنم بود🙂و بعد اینستا هر سریالی رو میدیدم یکی دو قسمتی ول میکردم چون حوصله و تمرکزی نمونده بود برام که به یک خط داستانی منسجم فکر کنه سه سال و نیمی که سریالارو نصفه دیده بودم و اومدم جبران کردم منتها بازم هوس اینستا کردم و فکر کردم چون تونستم سریال دیدنو جایگزین کنم مثلا بجای ۴ ساعت بکوب اینستا میشه ۲ ساعت سریال ۲ ساعت اینستا و اینم قانع کننده بود برام..ولی روند جدید شد ۴ ساعت اینستا ۲ ساعت سریال و من از درس و دانشگاهم میموندم.. پس طی یک تصمیم یهویی الان تقریبا ۳ ماهه اینستامو پاک کردم و بطرز شگفت انگیزی کلی وقت اضافه دارم؛مخصوصا روزایی که با لپ تاپ سریال میبینم و با گوشی درس نمیخونم به زور ۳ ساعتم نمیشه!ولی چون اکثرا با گوشی سریال میبینم و درس میخونم حدودای ۶-۷ ساعته و همینم لذت بخشه برام میدونم شاید خیلیا نخوان پاک کنن اینستارو به هر دلیلی ولی حداقل مفید تر استفاده کنین و خیلی وارد اکسپلور نشین تا حد امکان همون پیجایی که خودتون فالو کردینو چک کنین میدونم خیلی طولانی شد ولی نتیجه گیری رو بگم و تمام: هیچ اپ قفل و اینا نیاز نیست؛یک خودت اراده میکنی برنامه ای که بیشترین وقتو ازت میگیره پاک کنی یا خیلی شدید کنترلش کنی ؛ دو برنامه جایگزین براش پیدا میکنی از سریال و کتاب و ورزش و پادکست بگیر تا رفتن بیرون با آدمای حقیقی امیدوارم مفید باشه. تجربه ها ! ╶╶╶╶ ◜🌻💛◞╶╶╶╶  ִ. •@experiencee•  ִ. 
یکی از بزرگان حکایت می‌کرد که شبی به خانه مردی خسیس از اهالی کوفه وارد شد. آن مرد کودکانی خردسال داشت. چون ایشان بخفتند و پاسی از شب بگذشت، آن مرد برمی‌خاست و هر ساعت کودکان خود را پهلو به پهلو می‌گرداند. چون صبح شد، مهمان از او پرسید: دیشب دیدم که تو اطفال خود را پهلو به پهلو می‌گردانیدی، چه حکمتی در این کار بود؟ مرد گفت: کودکان من در آغاز شب طعام خورده و خوابیده بودند و چون بر پهلوی چپ خفته بودند، ترسیدم اگر همچنان تا صبح بخوابند، آنچه خورده باشند زود هضم شود و صبح زود گرسنه شوند. خواستم که آن غذا در معده ایشان باشد تا صبح زود با خواهش غذا مرا آزار ندهند. تجربه ها ! ╶╶╶╶ ◜🌻💛◞╶╶╶╶  ִ. •@experiencee•  ִ. 
وای یادم نمیره فکر کنم هشتم یا نهم بودم توی فصل امتحانات بودیم منم فول برای امتحان علوم خونده بودم تا اینکه رفتم مدرسه دیدم چرا همه کتاب ریاضی دستشونه برای همین رفتم ازشون پرسیدم و اونا گفتن خب امتحانه دیگه گفتم مگه امروز علوم نداریم؟ معلوم شد توی برنامه امتحانات جای علوم و ریاضی رو جا به جا دیده بودم خلاصه دیدم چیکار کنم گفتم حالا میرم سر امتحان بهتر از هیچیه به هر حال رفتم سر امتحان و امتحان و دادم و بعد تنها ۲۰ کلاس شدم🤣 ولی از من به شما نصیحت قبل امتحانا مطمئن بشید تا برای یه درس دیگه اشتباه نخونید تجربه ها ! ╶╶╶╶ ◜🌻💛◞╶╶╶╶  ִ. •@experiencee•  ִ. 
آورده‌اند که خواجه‌ای بود بسیار بخیل و غلامی داشت که هزار مرتبه از خواجه بخیل‌تر بود. روزی خواجه گفت: ای غلام، نان را بیاور و در را ببند. غلام گفت: ای خواجه، خطا گفتی. می‌بایست گفت در را ببند و نان را بیاور که آن به حزم نزدیک‌تر است. پس خواجه را این سخن خوش آمد و او را آزاد کرد. تجربه ها ! ╶╶╶╶ ◜🌻💛◞╶╶╶╶  ִ. •@experiencee•  ִ. 
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏تجربه ی لیزر چشم : من ۱۸ سالمه چند روز پیش لیزر چشم انجام دادم هم آستیگمات داشتم هم ضعیفی نمره چشمم ۱.۷۵بود و مثلا توی حموم و جاهایی که عینک نمیتونستم بزنم اذیت میشدم🥲 اولا اینکه بگم خیلیی کم پیش میاد کسی مشکلی براش پیش بیاد ولی بازم پیش دکتر معتبر برید بعد لیزر دیگه ضعیف نمیشه چشماتون مگر بخاطر اب مروارید یا پیری چشم و… عمل من ۱۰ دقیقه طول کشید و یه بی حسی کوچیک انجام دادن بعد عمل یکم درد داشتم انگار که چند دقیقه به خورشید نگاه کرده بودم چشمام درد میکرد و میسوخت اما بعد یه روز خوب شدم نکاتی که وجود داره اینکه 1 عینک آفتابی بزنید حتما 2 چشماتون و نمالید 3 قطرهاتونو مرتب استفاده کنید 4 تا ۲ روز هم حموم نرید 5 چند روزی هم آرایش چشم انجام ندین من ۱۰ سال دائم عینک زدم ۲ سال اخر هم لنز طبی گذاشتم ولی هیچکدوم به اندازه لیزر خوب نبودن🌝. تجربه ها ! ╶╶╶╶ ◜🌻💛◞╶╶╶╶  ִ. •@experiencee•  ִ. 
سقراط از حکمای یونان زنی بداخلاق داشت. روزی آن زن نشسته با نهایت بدخویی مشغول لباس شستن بود و در حین کار به سقراط دشنام می‌داد. حکیم از طریق حکمت، مروت و بردباری دم برنمی‌آورد و سکوت اختیار کرده بود. آرامش سقراط خشم همسرش را بیشتر می‌کرد به حدی که تشت را که پر از کف صابون بود بر سر و روی سقراط ریخت. ولی سقراط همچنان خونسرد بود. حاضران به حکیم اعتراض کردند که این مقدار تحمل بی‌موقع از شما پسندیده نیست. سقراط با لبخند گفت: حق با شماست. اما اثر غرش رعد و جهیدن برق، آمدن برف و باران است. تجربه ها ! ╶╶╶╶ ◜🌻💛◞╶╶╶╶  ִ. •@experiencee•  ִ. 
سلام دوستان چند روز پیش نهار قرمه سبزی درست کردم ، اینم بگم من کنسرو لوبیا میریزم توی خورشت خلاصه همه چیز طبق روال و عادی بود معمولا من غذا رو تست نمیکنم اما اون روز آخرین لحظه غذا رو مزه کردم دیدم خیلی تنده دیگه چاره ای نبود همون و بردم سر سفره آقام مزه غذا روو دید گفت چقد تنده منم برای اینکه کم نیارم ، الکی گفتم همه چیز مثل همیشه و اندازه بود احتمالا کنسروش تند بوده اینم بگم دخترم خیلی از خورشت خوشش اومد .و تعریف می کرد گذشت و رفت شد عصر دیدم آقام قوطی کنسرو برداشته خونده گفت مقصر من بودم کنسرو لوبیا تند خریدم ومن بودم که توی دلم قند آب شده بود و ذوق زده☺️😊😋 شاد و پیروز باشید تجربه ها ! ╶╶╶╶ ◜🌻💛◞╶╶╶╶  ִ. •@experiencee•  ִ. 
‌‌تجربه حفظ زندگی مشترک : درود فراوان خدمت همراهان عزیز اول اینکه مشکلات برای همه هست یکی از راههای مهم همراهی به نظرم صحبت کردنه باید با شریک زندگیتون صحبت کنید راجع به همه چیز نباید فاصله بگیرید هیچ چیز اندازه رفاقت در رابطه باعث محکم شدن پایه ها نمیشه بشینید از روزمرگی هاتون بگید از احساستون بگید درطول روز به هم زنگ بزنید و جویای احوال هم باشید خواسته های هم رو پشت گوش نندازید توجه خیلی مهمه بخاطر شرایط مالی خودم شخصاً بعضی وظایف رو نتونستم انجام بدم اما همیشه مطرح میکنم که طرف بدونه حواسم هست ولی فعلا مقدور نبوده اینکه بی ارزش جلوه بدیم باعث سردی میشه آقا جان من اگه نمیتونی مثلاً گوشی فلان مدل بخری تو رفتارت نشون بده که تلاشم رو دارم میکنم الان همه تحت فشارن متاسفانه اونی برنده ست که بی پولی و مشکلات رو مدیریت کنه و کماکان مهربان باشه به نظرم هیچ زنی نیست که محبت رو با پول عوض کنه پول نداری عیب ندارد انسان باش! خدا به وقتش بهت بی شمار میده. برای وظایف تلاش کنید آدمها میفهمن و فرصت میدن عشق بورزید! هم زنها میفهمن هم مردها واقعی باشید نون دلتون رو بخورید من چند بار ورشکستگی رو تجربه کردم ولی کم نمیارم چون همسرم پشتمه خانوما پشت مردتون باشید هیچ نیرویی بیشتر از عشق به مرد قدرت نمیده امید، امید و امید فراموش نشه دلهاتون گرم 🌹 تجربه ها ! ╶╶╶╶ ◜🌻💛◞╶╶╶╶  ִ. •@experiencee•  ִ. 
جوان ثروتمندی نزد عارفی رفت و از او اندرزی برای زندگی نیک خواست. عارف او را به کنار پنجره برد و پرسید: چه می‌بینی؟ گفت: آدم‌هایی که می‌آیند و می‌روند و گدای کوری که در خیابان صدقه می‌گیرد. بعد آینه بزرگی به او نشان داد و باز پرسید: در آینه نگاه کن و بعد بگو چه می‌بینی؟ گفت: خودم را می‌بینم. عارف گفت: دیگر دیگران را نمی‌بینی، در حالی که آینه و پنجره هر دو از یک ماده اولیه ساخته شده‌اند. اما در آینه لایه نازکی از نقره در پشت شیشه قرار گرفته و در آن چیزی جز شخص خودت را نمی‌بینی. این دو شیئ شیشه‌ای را با هم مقایسه کن؛ وقتی شیشه فقیر باشد، دیگران را می‌بیند و به آنها احساس محبت می‌کند. اما وقتی از جیوه (یعنی ثروت، کبر، غرور، پلیدی و…) پوشیده می‌شود، تنها خودش را می‌بیند. تنها وقتی ارزش داری که شجاع باشی و آن پوشش جیوه‌ای را از جلو چشم‌هایت برداری تا بار دیگر بتوانی دیگران را ببینی و دوستشان بداری. تجربه ها ! ╶╶╶╶ ◜🌻💛◞╶╶╶╶  ִ. •@experiencee•  ִ.