eitaa logo
یاوران مهدی
5 دنبال‌کننده
219 عکس
386 ویدیو
11 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از طب صادق
🌙 تاریخ قمر در عقرب در آبان ماه ۱۴۰۳ ━━━━━━━ •🌖• ━━━━━━━ 🌗 بر اساس صورت فلکی عقرب: ورود قمر به صورت فلکی عقرب ۱۳ ام ساعت ۱۵:۱۷ خروج قمر از صورت فلکی عقرب ۱۵ ام ساعت ۱۳:۰۰ 🌓 بر اساس برج فلکی عقرب: ورود قمر به برج عقرب از ۱۰ ام ساعت ۲۱:۲۳ خروج قمر از برج عقرب در ۱۳ ام ساعت ۷:۰۹ ━━━━━━━ •🌔• ━━━━━━━ 🌙 خواندن سه بار دعای حوقله سبعه برای دفع نحوست قمر در عقرب: بسم الله الرحمن الرحیم، لا حَولَ وَ لا قُوَّهَ الاّ بِاللهِ اُفرِّجُ بِها کُلِّ کُربَهِ لا حَولَ و لا قُوَّهِ الاّ بِالله اُحِلُّ بِها کُلِّ عُقدَهِ، لا حَولَ و لا قُوَّهَ الاّ بِالله اَجلو بها کلّ ظلمه، لا حول و لا قُوَّهَ اِلاّ بِالله؛ اَفتَحُ بِها کُلِّ باب، لا حَولَ و لا قُوَّهِ الاّ بالله اَستَعینُ بِها عَلى کُلِّ شِدَّهِ و مُصیبَهِ، لا حَولَ و لا قُوَّهِ الاّ بِالله اَستَعینُ بِها عَلى کُلِّ اَمرِ یَنزُلُ بی، لا حَولَ و لا قُوَّهِ الاّ بِالله اَعتَصِمُ بِها مِن کُلِّ مَحذُور اَحاذِرهُ . اَسئَلُکَ یا رَبِّ اَن تُصَلِّیَ عَلى محمّد و آل محمد و أهلِ بَیتِهِ الطّاهِرین بِخَفیِّ لُطفِکَ یا ذاالجَلالَ و الاِکرام، آمین آمین یا ربّ العالمین. 🆔 @teb_sadegh
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
9.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 زمینه سازان ظهور، الزاماً شهید نمی‌شوند! اما الزاماً در قلبشان تمنای صادقانه‌ی شهادت وجود دارد! | منبع : جلسه ۱۵ از مبحث شرح زیارت جامعه کبیره / استغاثه @ostad_shojae I montazer.ir
هدایت شده از یا مهدی ادرکنی
به عبارت دیگر، خداوند به عنوان موجودی کامل و بی‌نیاز، هیچ کمبودی ندارد که به عشق و شوق نیاز داشته باشد. به همین دلیل، عشق به خداوند نمی‌تواند به معنای همان عشق انسانی باشد. عشق انسانی معمولاً به رابطه‌ای عاطفی اشاره دارد که ناشی از نیاز یا کمبود است، در حالی که خداوند کامل و بدون نیاز است. اما در کتاب «الاشارات و التنبیهات» در نمط هشتم، به عشق الهی اشاره می‌کند، اما این اشاره به معنی عشق انسانی نیست. ابوعلی سینا این عشق را به نوعی عشق به کمال مطلق و ذات بی‌نهایت خداوند می‌داند که از نظر او نیاز به واژه عشق ندارد. بنابر این او پیشنهاد می‌دهد که به جای استفاده از واژه عشق برای حق تعالی، از اصطلاح «ابتهاج» استفاده کنیم، به این دلیل که واژه عشق ممکن است احساسات نازل و زمینی را به ذهن بیاورد و به نوعی توهین به مقام الوهیت باشد. بنابراین ابوعلی سینا می‌خواهد که از کلمات مناسب‌تری استفاده کنیم که لایق شأن الهی باشند. درواقع این واژه به معنای شادی و خرسندی است و بهتر می‌تواند احساساتی که نسبت به خداوند داریم را بیان کند. عشق و شوق در موجودات دیگر از نظر ابوعلی سینا، عقول و ملائکه دارای عشق هستند، اما شوق ندارند. چون آن‌ها کمالات مفقودی ندارند و تمام کمالات آن‌ها به طور بالفعل وجود دارد. به همین دلیل، آن‌ها در جست‌وجوی چیزی نیستند. بنابراین عقول و ملائکه به طور ذاتی و از ابتدا کامل هستند، پس در حالت عشق به سر می‌برند که به معنی شناخت و آگاهی از کمالات خود است. همچنین عشق در آنها به مفهوم ارتباط با حقایق و کمالات است که می‌تواند به نوعی ارتباط بین عقل و حقیقت مطلق باشد. در مقابل، موجودات پایین‌تر از عقول، شامل نفوس (روح‌ها) و جسمانیات (موجودات مادی) هم دارای عشق و هم شوق هستند. این موجودات به دنبال کمالات گمشده‌اند و به همین دلیل شوق و عشق را تجربه می‌کنند. این موضوع نشان‌دهنده جست‌وجوی انسان و دیگر موجودات برای دستیابی به کمالات است. انسان از یک طرف شوق به کمالات مفقود دارد، یعنی به دنبال کمالات و اهدافی است که هنوز به آن‌ها دست نیافته‌. شوق در اینجا به معنای جست‌وجو برای تحقق اهداف و آرزوهاست. از طرف دیگر انسان عشق به زندگی، وجود و تلاش برای بقا و رشد دارد. این عشق و شوق در انسان و دیگر موجودات، آن‌ها را به سمت تکامل و پیشرفت سوق می‌دهد. نظر ابن سینا درباره عشق و شوق در موجودات طبیعی این است که تمام آباء سبعه (افلاک هفت‌گانه)، اُمِهات اربعه (عناصر چهارگانه) و موالید ثلاث (گیاه، حیوان، انسان) همگی دارای عشق و شوق هستند. آن‌ها با عشق زندگی می‌کنند، با عشق باقی می‌مانند و با عشق به سمت کمال حرکت می‌کنند. این نشان‌دهنده اهمیت عشق و شوق در چرخه زندگی و فرآیند رشد موجودات است. به عبارت دیگر ابوعلی سینا عشق و شوق را به دو دسته تقسیم می‌کند: عشق الهی که فاقد شوق است و عشق و شوق موجودات مادی که از نقص و جست‌وجو برای کمالات گمشده ناشی می‌شود. این تفکیک نه تنها در فهم فلسفی عشق و شوق، بلکه در درک جایگاه خداوند و موجودات در جهان معنا هم تأثیرگذار است. دیدگاه صدرالمتألهین درباره عشق و شوق حکیم صدرالمتالهین شیرازی در جلد هفتم کتاب «اسفار» مباحث ابن‌سینا را تکمیل کرده و دو دسته از موجودات را مشخص می‌کند: موجودات بدون شوق و موجودات دارای عشق و شوق. او معتقد است موجودات بدون شوق، دارای عشق هستند اما شوقی ندارند. آن‌ها در کمال و عشق خود مستقر هستند و به هیچ کمال معطلی نیاز ندارند. اما موجودات دارای عشق و شوق، در جست‌وجوی کمال و معشوق خود هستند و به شدت در حال حرکت‌اند. شوق آن‌ها می‌تواند به دو صورت ارادی یا غیر ارادی باشد. شوق ارادی زمانی است که موجود با آگاهی و اراده به سمت کمال و معشوق خود حرکت می‌کند. در این حالت، حرکت عاشقانه آگاهانه و نفسانی است و فرد به طور ارادی به دنبال کمال می‌دود. شوق غیر ارادی هم شوقی طبیعی و غریزی است. چون موجودات ممکن است از نشانه‌های آفاقی کمالات خود غافل باشند، اما به صورت ناخودآگاه به سمت کمالات در حال حرکت‌اند. این حرکت ناشی از غریزه و جذبه‌های طبیعی است. حرکت و کمال ملاصدرا به چهار امر اساسی اشاره می‌کند که برای موجودات پایین‌تر از عقول و ملائکه مقرر شده است: کمال: به معنای هدف نهایی که موجودات در پی آن هستند. عشق: احساس عمیق نسبت به کمالات و اهداف. شوق: جست‌وجوی مداوم برای دستیابی به کمالات. حرکت: فرآیند حرکت به سمت کمال و معشوق. درواقع موجودات در جست‌وجوی دائمی رسیدن به کمالات و مطلوب‌های خود هستند و این حرکت می‌تواند به صورت ارادی یا غیر ارادی باشد. این حرکت دائمی جست‌وجوی بی‌پایان برای کمال را نشان می‌دهد. سخن صدرالمتالهین را می‌توان در این بیت خلاصه کرد: چندین هزار ذره سراسیمه می‌دوند در آفتاب و غافل از این کافتاب چیست
1_14066691690.mp3
22.2M
پاسخ استاد راجی به این که چرا ایران از فلسطین و مقاومت باید دفاع کند.📌📎
Adobe Acrobat Reader DC indow Help = Document Q 106 376 ΘΘ 125% ۱۰۶ انسان ۲۵۰ ساله حاکی است که این دختر جوان این زنی که وقتی از دنیا رفته بین هجده سال تا بیست و پنج سال سن داشته - هجده سال هم گفته اند بیست و پنج سال هم گفته اند - اصلا در اوج ملکوت انسانی قرار داشته و یک شخص فوق العاده بوده است. این نگرش اسلام به زن است. ۱۳۷۰۸۰۰ اما مقام معنوی این بزرگوار نسبت به مقام جهادی و انقلابی و اجتماعی او باز به مراتب بالاتر است. فاطمه زهرا به صورت یک بشر و یک زن آن هم زنی جوان است؛ اما در معنا، یک حقیقت عظیم و یک نور درخشان الهی و یک بنده صالح و یک انسان ممتاز و برگزیده است. کسی است که رسول اکرم به امیرالمؤمنین علیهم السلام فرمود: «با على أنت إمام أمني وخليفتي عليها بعدى و أنت قائد المؤمنين إلى الجنة وكأني أنظر إلى ابنتي فاطمة قد أقبلت يوم القيامة على نجيب من نور عن يمينها سبعون ألف ملك و عن يسارها سبعون ألف ملك و بين يديها سبعون ألف ملك و خلفها سبعون ألف ملك نفوذ مؤمنات أمنى إلى الجنة ».۱ پاورقی یعنی در روز قیامت امیرالمؤمنین مردان مؤمن را و فاطمه زهرا زنان مؤمن را به بهشت الهی راهنمایی می کنند او عدل و هم پایه و هم سنگ امیر المؤمنین است. آن کسی که وقتی در محراب عبادت می ایستاد هزاران فرشته مقرب خدا به او خطاب و سلام می کردند و تهنیت می گفتند و همان سخنی را بیان میکردند که فرشتگان قبلا به مریم اظهر گفته بودند؛ عرض می کردند یا فاطمه إن الله اصطفاک و طهرک و اصطفاف على نساء العالمين ...۲ پاورقی این مقام معنوی فاطمه زهراست. زنی آن هم در سنین جوانی از لحاظ مقام معنوی به جایی می رسد که بنابر آنچه که در بعضی SONY
. زنی آن هم در سنین جوانی از لحاظ مقام معنوی به جایی میرسد که بنابر آنچه که در بعضی از روایات است فرشتگان با او سخن میگویند و حقایق را به او ارایه میدهند. «محدثه» است؛ یعنی کسی است که فرشتگان با او حدیث میکنند و حرف میزنند. این مقام معنوی و میدان وسیع و قله رفیع در مقابل همه زنهای آفرینش و عالم است فاطمه زهرا در قله این بلندای عظیم ایستاده و به همه زنان عالم خطاب میکند و آنها را به پیمودن این راه دعوت مینماید. ۱. بحار الانوار ، ج ۱۳۳ ص ۲۴ رای علی تو امام این است و خلیفه بر آنها بعد از من هستی و تو هدایت کننده مؤمنان به سوی بهشت خواهی بود و گویی دخترم فاطمه را میبینم که در روز قیامت بر شتری از نور سوار است و در طرف راست چپ، پیش رو و پشت بروی هر کدام هفتاد هزار فرشته قرار دارند و او زنان مؤمن است را به سوی بهشت راهنمایی می کند. ۲. بحار الانوار ج ۲۳ ص ۲۴ های فاطمه خداوند تو را برگزیده و از همه پلیدی ها پاک نموده و بر زنان عالمیان برتری داده است.» می