5.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺سید حسن نصرالله: هزار بار هم سوزانده شوم پسر حسین (امام خامنهای) را ترک نخواهم کرد
#محرم
#عاشورا
#ما_ترکنا_یابن_الحسین
🇮🇷 @faannoos
⭕️ افغانستان و پیام عاشورا
🔹 این تصویر یکی از هیاتهایی است که محرم امسال در افغانستان با شعار"حی علی الحیاء" برپا شده!
این درایت و دقت در فهم پیام عاشورا تحفه کمیابی است که بسیاری از هیاتهای مشهور مملکت ما علاقهای برای داشتنش نشان ندادهاند!!
🔹 چطور ممکن است شیعه سیدالشهداء باشی و ندانی که مهمترین نگرانی زنان اهل بیت در ایام اسارت، "رعایت حجاب" بوده؟
🔹مگر میشود عزادار اباعبدالله باشی و ندانی که سنگینترین مصیبت اهل بیت در روز عاشورا، دریده شدن "حجاب" زنان و دختران اهل بیت به دست حرامیان کوفی بوده است؟
🔹 مگر سالار شهیدان نفرمودند که بزرگترین خطای حکومت اموی حلال کردن حرامهای دین خداست؟
آیا ایشان تاکید نکردند که هدفشان از قیام، اصلاح دینداری جامعه است؟
🔹 وقتی با تلاش دشمنان دین خدا و در سایه غفلت مسئولان مملکت، حرامی مانند "بیحجابی و بیحیایی" به رفتاری رایج و عادی تبدیل شده، وظیفه سوگواران شهدای کربلا پیروی از مکتب این شهیدان نیست؟ و مگر نه این که قیام عاشورا، برای امر به معروف و نهی از منکر برپا شده است؟
❇️ این که چرا محرم امسال برخی از وعاظ، مداحان و هیاتهای صاحب نام کشور در میان نزاع دو جبهه حق و باطل بر سر حکم الهی حجاب، "قدمی" در راه امر به حجاب و نهی از بیحیایی برنداشتهاند، مطلبی است که فردای قیامت در پیشگاه سالار شهیدان پاسخگوی آن خواهند بود اما این که متولیان برپایی یک هیات در افغانستان پا در جای پای امام شهید خود گذاشتهاند جای افتخار است و نشاندهنده این حقیقت که: یاوران دین خدا بر اساس بصیرت و اخلاص برگزیده می شوند نه بر مبنای شهرت و ادعا و ...
کوشکی
46.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگ پایانی طرح ولایت
دوره خواهران
🇮🇷 @faannoos
بلطف الهی
🔰طبق #نظرسنجی های انجام شده از فراگیران دوره ی اول طرح ولایت تابستان ۱۴۰۱ (۱۰ تیر) نتایج زیر حاصل شده است :
❇️ رضایت مندی بیش از ۸۰ درصد فراگیران از دوره
❇️ اشتیاق ۹۰ درصدی برای شرکت مجدد در دوره
❇️ آمادگی نزدیک به ۹۰ درصد فراگیران برای تبلیغ دوره طرح ولایت و تشویق سایرین جهت حضور در چنین دوره ای
.
همچنین اکثر قریب به اتفاق خدام و فراگیران بارها و بارها نسبت به زمان کم دوره به انحا مختلف نکاتی بیان داشته و خواستار افزایش زمان ۴۰روزه شدند که ان شاالله در دوره های بعدی مد نظر قرار گیرد.
.
از نکات دیگر جالب توجه نظرسنجیها به دفعات و مکرر فراگیران خواستار تثبیت این کتب و ارتباط مستمر با اساتید شده اند
⭕️ به طور کلی بر اساس نظرسنجی انجام شده بر خلاف پیش بینی و باور برخی، #گرایش_جوانان این مرز و بوم به فراگیری مباحث #عقلی_دینی و شناخت صحیح و ریشه ای #معارف_ناب_اسلامی و ارتباط با #روحانیت_اصیل حوزه بیش از پیش در حال فزونی است..
⭕️ امید میرود که این حرکت #عمیق و #ریشهدار بتواند طبق فرموده مقام عظمای ولایت توسعه یافته و هر چه بیشتر و بهتر گسترش یابد .
#طرح_ولایت_تابستان ۱۴۰۱
#نتایج_نظرسنجی
🇮🇷 @hamzevasl
🇮🇷 @faannoos
🔻چرا "موضعگیری" نمیکنیم؟!
🖋 مهدی جمشیدی
۱. ما "شأن علمی" داریم و مداخله در امور "عینی" و "انقلابی"، مخالف وجاهت و منزلت علمی ماست. ما باید فقط به "مبادی بعیده" و "انتزاعیاتِ بریده از واقعیّات" بپردازیم. این مسائل، "سیاسی" هستند و راه "سیاست" از "علم" جداست. اهل علم و پژوهش و معرفت نباید "سیاستزده" و "سیاسیکار" شود. ما سرگرم مباحثِ "مجرّد" و "انتزاعیِ" خویش هستیم و از "معقولاتِ بیخاصیّت"، لذّت میبریم. اینکه برای "جامعه" و "حاکمیّت" چه رخ خواهد داد و "نظم اجتماعی" و "هندسۀ سیاسی" به کدام سو خواهد رفت، کمترین ارزشی ندارد. وظیفۀ ما، اندیشهورزی در حوزۀ "مبادی" است و بس.
۲. "انقلاب" و "نظام" هم جزو سیاست هستند و ما نباید "وابسته به نظام" قلمداد شویم. ما مفتخریم که "مستقل" هستیم. سیاست، مبتنی بر "حقّ" و "باطل" نیست و فقط در چهارچوب "قدرت"، تعریف میشود. پس تفاوتی میان این و آن نیست. اسلامِ ما، "اسلامِ منهای انقلاب" است؛ "اسلامِ بیتفاوتها"، "اسلامِ حاشیهنشین"، "اسلامِ غیرسیاسی"، "اسلامِ قابلجمع با همه" ...
۳. انقلاب و نظام که هیچ، حتّی خودِ "اسلام" نیز از "شیوخ اسلام"، مهمتر نیست. باید نسبت به شیوخ اسلام، حسّاس و متعصّب بود و نه اسلام. بگذارید "ضروریّات دین" را انکار کنند و "بنیانهای باور دینی" را متزلزل سازند؛ آنچه که مهم است، بقای ماست. ما اسلام را برای خویش میخواهیم، نه خویش را برای اسلام. ما مقوّمِ دین هستیم نه خودِ دین.
۴. ما همیشه در میانۀ دو صندلی مینشینیم و با "مرزبندیِ ایدئولوژیک"، بیگانهایم. ما یاد گرفتهایم که چنان "مبهم" و "دوپهلو" سخن بگوییم و بنویسم که به هیچ اعتباری، کسی نتواند گریبان ما را بستاند. مگر فرح پهلوی، "انجمن فلسفه" بر پا نکرد و "فیلسوفانِ سنّتگرا" را فرانخواند و در کنار آنها ننشت؟! مگر سکولارها با فقهای سنّتی و لندنی و ... معارضه دارند؟! فردا نیز که این نظام برچیده شود، حتّی اگر نظام بعدی، "سکولار" باشد، ما منزلت خویش را خواهیم داشت. وجود ما، گرهخوره به هیچ نظامِ سیاسیای نیست. ما همچون ریگِ تهِ جوی هستیم که میمانیم. بگذار انقلابیها در زدوخوردها و نزاعها، هلاک شوند؛ ما فقط نظارهگریم.
۵. ما "دینداران هزینهگریز" و مؤمنان عافیّتطلب" هستیم که همواره از معرکه گریختهایم و "درسوبحث" را بر "مجاهدت" ترجیح دادهایم. ما اهل "علم" و "فضل" و "تعمّق" و "اعتدال" هستیم، نه همچون انقلابیها، "فحاش" و "هتّاک" و "نامعقول" و "خشونتگرا". ما "صراحت" و "شجاعت" و "غیرت" و "حسّاسیّت" را بهعنوان "خشونت" و "فحاشی" و "تندی" و "بیادبی" ترجمه میکنیم تا سکوت و وادادگی خویش را توجیه کنیم. آری، انقلابیها، "تهیمغز" و "جزماندیش" و "نامتعادل" هستند، و ما "عقل کلّ" و "مرکز عالَم" و "دوراندیش".
۶. ما برای حسینبنعلی، "اشک" میریزیم و "مجلس" بر پا میکنیم، امّا "عملِ حسین" را تکرار نمیکنیم. ما در "صحنۀ عمل"، چونان هزارها مسلمانی هستیم که کربلا را به "نظاره" نشستند و نه در این سو بودند و نه در آن سو. امّا امروز، برای آنچه که رخ داده و تاریخی که سپری شده و هزینهای ندارد، گریان و نالان هستیم، بیآنکه اشک و آهمان، اندکی به "عمل" پیوند بخورد و "هزینهزا" و "خطرآفرین" باشد.
۷. آری، ما "حوزویان و دانشگاهیان سکولار" هستیم؛ "خواصِ بیاثر"، "نخبگانِ منفعل"، "عالمان بیعمل"، "دیندارانِ انباشته از مفاهیم و معارف و تهی از جسارت و اقدام"، "حاشیهنشینانِ موجّه و معتبر امّا بیتحرّک"، "محافظهکارانِ مصلحتاندیش و خودخواه" ... .
ما منطق عاشورا را در دهم محرّم سال شصتویک هجری، محبوس کردهایم تا بتوانیم رندانه و دنیاطلبانه، از "معرکه مبارزه" به "مرداب زندگی" بگریزیم.
زهی خیال باطل! خطّ سرخِ حسینبنعلی کجا و ما عافیّتطلبانِ چرتکهانداز کجا؟!
🇮🇷 @faannoos
محمد مرندی مشاور تیم مذاکره کننده ایرانی در واکنش به خبر اجرای حکم امام خمینی علیه سلمان رشدی در توییترش نوشته:
" آیا چنین چیزی اتفاقی است که درست زمانی که در آستانهی احیای توافق هستهای هستیم آمریکا ادعای ترور بولتون را مطرح میکند و سپس چنین حادثهای رخ میدهد؟"
شرم آور است که مرندی همان منطق و ادبیات منفعلانه روحانی_ظریف را به کار می برد و احیای توافق هسته ای را اصل و اجرای حکم امام خمینی را مزاحم آن می بیند.
اصل برجام نیز آورده ای برای کشور نداشت که این چنین ذلیلانه در تمنای احیای آن توافق استعماری هستید.
اگر واقعا برایتان احیای توافق هسته ای با امریکا اینقدر مهم است که حتی یکی از تاریخی ترین فتواهای امام خمینی را مزاحم آن میدانید، بیجا کردید در ۸ سال گذشته وقتی روحانی میگفت موشک های سپاه مانع توافق با امریکا هستند به او انتقاد کردید.
منطق حرف شما هیچ تفاوتی با حرف روحانی ندارد.
👤 امیر حسین ثابتی
🇮🇷 @faannoos
«ترس من این است که تحلیلگران امروز، ده سال دیگر بر کرسی قضاوت بنشینند و بگویند که باید دید فتوای اسلامی و حکم اعدام #سلمان_رشدی مطابق اصول و قوانین دیپلماسی بوده است یا خیر؟»
امام خمینی | ۳ اسفند ۶۷
🇮🇷 @faannoos
💢هر کس که زده خوب کرده!
🔹آقای مرندی! در این سالها، آنها حاج قاسم را زدند، شهید فخریزاده را، صیاد خدایی را و....
بارها در نطنز و کرج و فردو و پارچین خرابکاری کردند. برجام آسیب ندید!
حالا شما نگرانی زدن سلمان رشدی ملعون طراحی آنها برای تخریب توافق بالقوه بوده باشد؟اینهمه عطش برای احیای برجام واقعا عجیبه
🔹نکند برجام و توافق را اصل کردهاید و همه چیز را نسبت به آن میسنجید؟! این کار را قبلتر از شما کرده بودند، نتیجهاش را هم مردم دیدند.این موضع شما، برای مذاکره هم خوب نیست و شما را نیازمند توافق نشان میدهد!
زدن آن ملعون چه خودشان زده باشند چه کار یک انسان آزاده باشد، مبارک است.
«محسن مقصودی»
🇮🇷 @faannoos
📸 #عکس_نوشت | اشک با معرفت
🔺صرف جاری شدن اشک که اثری ندارد؛ بعضیها هستند هر حادثه رقتآوری ببینند اشکشان جاری میشود؛ اینکه هنری نیست. گریهای مطلوب است که از روی معرفت باشد؛ از آن جهت که امام حسین علیهالسلام بنده خاص خدا [و] کسی است که میخواست همه انسانها را از بدبختی نجات بدهد.
۱۳۸۸/۰۹/۱۹
🇮🇷 @faannoos