هدایت شده از اندیشکده ققنوس انقلاب
﷽
💥 #ثبت_نام
#فلسفه_برای_نوجوان
📌دهمین دوره دانش آموزی
مصــباح ولایـــت
(ویژه پسران دوره متوسطه اول)
تبیین عقلانی و نظام مند اندیشه های بنیادین اسلام
مدرس :استاد سید احمد هاشمی
زمان : 14و15اردیبهشت ماه
محل برگزاری: تهران،تهرانسر،مسجدالنبی
پیش ثبت نام و تعیین زمان مصاحبه ارسال عدد ۱۱۰ به آیدی زیر👇
@mesbah_velayat
#اندیشکده_ققنوس_انقلاب
#مصباح_ولایت
#جهاد_تبیین
اندیشکده ققنوس انقلاب
🇮🇷@Ghoghnousenghelab
هدایت شده از اندیشکده ققنوس انقلاب
🖼#گزارش_تصویری
💢💢جلسه مذاکره علم💢💢
۱۴۰۲/۰۲/۵
✅طرح امتداد ویژه فارغ التحصیلان دوره مصباح ولایت
🔰با محوریت کتاب معیشت پرهیزکارانه.
جلسه پنجم
#استاد_سید_احمد_هاشمی
#مصباح_ولایت
#مذاکره_علم
#جهاد_تبیین
اندیشکده ققنوس انقلاب
🇮🇷@Ghoghnousenghelab
6.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 قربانی کردن نقش همسری ومادری مولود تمدن غرب است که بر زخم آسیب های سنت نشست
🔹 این همه دختر مجرد دهه شصت فدای همین فدا کردن نقش مادری و همسری به نقش اجتماعی زن شدند، هیچ کس هم از خودش نپرسید چرا باید ازدواج دختران به تحصیل و اشتغال گره بخورد، چرا باید دختران صبر کنند برای ازدواج که جای پایی در جامعه برای خود پیدا کنند؟؟
❓ کدام یک زنان اثر گذار تمدنی ما منتظر ایفای نقش اجتماعی خود برای ازدواج بودند؟
حضرت زهرا، حضرت زینب؟ کدامشان؟
⁉️ مگر ما میخواهیم چقدر در جامعه اثر گذار باشیم که اثرمان بیشتر از حضرت زینب باشد؟ پس چرا این بانو مادری و همسری را قربانی نقش سیاسی خود در عاشورا نکردند؟
چه خیانتی که به دختران شیعه به اسم تحصیل و اشتغال شد؟
🔻خیلی از مادرانی که مهارت مدیریت زندگی مشترک را نداشته اند، به دنبال تربیت دخترانی برآمدند که حقوق بگیر و مستقل و تحصیل کرده و جایگاه اجتماعی دارد و اینگونه بود که بلای بدتری بر سر زن آمد و مولود آن دختران مجرد تنها شد.
🔻اینجور که میبینم باید یه دوره ویژه روی اقتصاد اسلامی و اقتصاد زن مسلمان یادداشت بنویسم تا هویت زن مسلمان فدای اقتصاد نشه.
🔻نمیشه با مدل اقتصاد غربی توقع داشت زن اسلامی فکر کنه و اسلامی عمل کنه
🔻اقتصاد اسلامی کاملا در تضاد اقتصاد امانیست غربی است. هم ماهیتا، هم کارکرد و هم اجرا. اما دنیا فعلا بر اساس اقتصاد غرب داره میگرده، و زنان بین هویت اسلامی خودشان و کارکرد اقتصادی غربی سردرگم هستند و این خیلی تنش ها و شبهات ایجاد میکند.
✍️ عالیه سادات
🇮🇷 @faannoos
هدایت شده از اندیشکده ققنوس انقلاب
﷽
🖼 #گزارش_تصویری
#دوره_یازدهم
💥 دوره آموزشی مصباح ولایت💥 تبیین عقلانی و نظام مند اندیشه های بنیادین اسلام
✅️ویژه دانش آموزان
برای اولین بار در کشور
دوره جامع فلسفه اسلامی برای کودکان و نوجوانان
👤مدرس:استاد سید احمد هاشمی
🚩بوئین زهرا، آموزش و پرورش مرکزی
🗓اردیبهشت ۱۴۰۲
برای اطلاع و ثبت نام در دوره های بعد با ما در ارتباط باشید👇
@mesbah_velayat
۰۹۳۸۳۵۴۸۴۲۷
#اندیشکده_ققنوس_انقلاب
#استاد_سید_احمد_هاشمی
#علامه_مصباح_یزدی
#سند_تحول_بنیادین
#لبیک_یا_خامنه_ای
#مصباح_ولایت
#مذاکره_علم
#استاد_فکر
#گام_دوم
#نوجوان
#قزوین
اندیشکده ققنوس انقلاب
🇮🇷@Ghoghnousenghelab
🔴از «فقه جامعهزده» تا «فقه جامعهپرداز»
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔹یکی از مدرسان فقه در حوزه علمیه گفته است:
«اگر به هر دلیلی، ولو سوگمندانهْ ناموجه، نهی از منکر نه تنها پیشگیری نکند بلکه عوارض دیگری ایجاد کند؛ مثل اینکه عدهای را روی دنده لج بیندازد یا احساس کنند که باید مخالفت کنند، لذا خود این حرکت باعث ترویج عدم حجاب و برهنگی شود، اینجا جایی است که فقهای ما میفرمایند ما دیگر نهی از منکر نداریم.»
🔻گوینده این جمله، آگاهانه یا ناآگاهانه، و خواسته یا ناخواسته، به شکلی واضح تفاوت #فقه و #فقیه «جامعهزده»، «منفعل»، «پیرو» و «عرفزده» را با فقه و فقیه «جامعهپرداز»، «فعال»، «پیشرو» و «عرفساز» ابراز کرده است.
جمله فوق الذکر در واقع، باور کسانی است که میکوشند با عینک فقه فردگرا و غیراجتماعی، وظایف اجتماعی و فرهنگی پیروان فقه ساختارساز و انقلابی را بیان کنند! با قبول چنین عینکی، وظیفه فقه و فقیهان و بالتبع جامعه مقلدان، سکوت در برابر منکرات نهادینه و فسادهای سیستمی خواهد بود! به تعبیر دیگر زبان حال و قال چنین افرادی در مواجهه با منکرات جامعهپسند یا عرفپسند آن است که باید تسلیم «جامعه منکراتی» شد!
در کف شیر نر خونخوارهای
غیر تسلیم و رضا کو چارهای
و عجیب این است که چنین رخوت و بیتحرکی و خمودی و سکوتی را وظیفهای شرعی و الهی نیز میدانند! احتمالاً فعالیتهای پیامبران در مواجهه با طاغوتهای زمان و ناهنجاریهای فرهنگی نهادینهشده زمان خود را رفتاری نامشروع و مخالف فقه اسلامی میپندارند!
🔻این در حالی است که اساساً انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی، محصول «فقه جامعهساز» و «ساختارساز» #امام_خمینی (ره) بود. و الا فقه «فردگرا»، «منفعل» و «انزواطلبی» که نمود آن را در جمله فوقالذکر میبینیم نه تنها با انقلاب اجتماعی و سیاسی میانهای ندارد؛ که هیچ نقشی در فرهنگسازی و جامعهپردازی هم برای فقه و فقیهان و جامعه مقلدان قائل نیست! اصولاً بر اساس چنان نگاهی مبارزه امام خمینی با حکومت دوهزار و پانصد ساله شاهنشاهی و حرکت او در جهت براندازی رژیم فاسد پهلوی و تغییر فرهنگ عمومی، مبارزهای مشروع و فقهپسند نبوده است!
نیازی به توضیح ندارد که
چنین فقهی و چنین نگاهی به فقه و فقاهت، هیچ تناسبی با سبک و سیره تبلیغی پیامبران ندارد.
چنین فقهی تناسبی با اسلام و احکام و ارزشهای اسلامی و الهی ندارد.
چنین فقهی هرگر فقه اسلامی و قرآنی نیست. کجای قرآن ما را دعوت به سکوت در برابر منکرات نهادینهشده یا منکرات جامعهپسند میکند؟ کدامیک از پیامبران الهی در برابر چنین منکراتی سکوت کردند. مگر غیر از این است که
لیک دعوت واردست از کردگار
با قبول و ناقبول او را چه کار
نوح نهصد سال دعوت مینمود
دم به دم انکار قومش میفزود
هیچ از گفتن عنان واپس کشید
هیچ اندر غار خاموشی خزید
اگر حضرت نوح هم پیرو چنین فقهی بود که نیازی به آن همه دعوت و آن همه مجاهدت در مبارزه با منکرات و ناهنجاریهای اجتماعی قوم خود نداشت. اگر حضرت لوط هم از چنین فقهی تبعیت میکرد که در مقابل رفتارهای ناهجنار قوم خود قیام نمیکرد و همینطور حضرت ابراهیم و موسی و عیسی و خاتم الانبیاء علیهم صلوات المصلین.
#حوزه_علمیه
#حوزه_سکولار
@Ahmadhoseinsharifi
🌹